» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1026 / 1139
»»

rolevito ::

Tudi drugod po svetu bo ICE slej ko prej izumrl in bo pristal v muzejih, tako kot so danes tam parne lokomotive, ne samo v EU in Kaliforniji.
Phase-out of fossil fuel vehicles @ Wikipedia

Seznam držav, ki imajo že napovedane prepovedi (vsako leto pa se priključujejo še nove):

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: rolevito ()

Senior Dev ::

Pomoje so električni avti trenutno prepoceni. Ampak to ne bo trajalo dolgo. Cena bo morala iti gor, ker se proda manj vozil in na koncu je v kapitalizmu treba narediti profit. Verjetno logično za večino.
ZenaDeva d.o.o. - Oddaja nepremičnin

kow ::

codeMonkey je izjavil:

kow je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Ravno ene pet let nazaj so za las usli bankrotu, kar je kasneje javno povedal Elon Musk. Sem preprican, da vsak komentar v to smer ni predstavljal pljuvanja po Tesli.


Siris krivo vero. Bankrotu so usli leta 2008. Tista slika, ce ciljas na to, ko je imel napis: bankwupt! pa je bilo samo dobro trolanje samooklicanega meme lorda.

Poleg tega se motis, takrat je bilo polno pametovanja kako niso profitabilni ter nikoli ne bodo. Ter, da ce se legacy proizvajalci odlocijo proizvajati EV, da jih povozijo cez noc. Ta vtis so pac sirili mediji in so tak vtis potem dobili bralci.



https://www.cnbc.com/2020/11/03/musk-te...


Si pa komedijant. A kar naenkrat so pa tviti elona muska kredibilni, lmao. Musk je tukaj mocno pretiraval in niti priblizno niso bili blizu bankrota. V enem mesecu bi jim zmanjkalo denarja, ce ne bi storili nic. Itak bi pa lahko sli po nov kapital oz. Musk bi poklical kaksnega frenda. Medtem, ko je bilo leta 2008 izjemno tezko dobiti kapital, kaj sele za malega avtomobilskega proizvajalca. Takrat so GM in Chrysler resili pred bankrotom.

codeMonkey ::

Ne vem kaj vleces 2008 v debato. Na kaksen nacin so stopnjevali proizvodnjo Modela 3, bi jih lahko vsaka napaka pokopala. En dobavitelj ne bi mogel slediti, pa bi bilo konec. Vsekakor je bilo tudi to obdobje kljucno, prostora za napake malo, rezerv pa se manj. Zdaj, ali verjeti enemu forumskemu "kowu" ali Musku na besedo, ni ravno trivialno, ampak vseeno je v tem primeru replika Muska videti kot eden izmed njegovih resnih tweetov.

Gregor P ::

Musk je pač pripravljen tvegat ne glede na ceno.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

codeMonkey je izjavil:

Ne vem kaj vleces 2008 v debato. Na kaksen nacin so stopnjevali proizvodnjo Modela 3, bi jih lahko vsaka napaka pokopala. En dobavitelj ne bi mogel slediti, pa bi bilo konec. Vsekakor je bilo tudi to obdobje kljucno, prostora za napake malo, rezerv pa se manj. Zdaj, ali verjeti enemu forumskemu "kowu" ali Musku na besedo, ni ravno trivialno, ampak vseeno je v tem primeru replika Muska videti kot eden izmed njegovih resnih tweetov.


2008 vlecem v debato, ker so bili takrat res na robu bankrota. Kar je predmet debate. Ce ti mislis, da Musk ne bi mogel dobiti tistih 100 ali 200 milijonov na mesec kapitala, si pac naivcina brez primere. Ampak, ja - verjetno si res.

Pa da limas cnbc, a ti ni nerodno? Saj razumes, da je revija Lady bolj kredibilna...

Ce ne zaupas forumskemu kowu, pa lahko zaupas velecenjeni starosti avto industrije Bobu Lutzu, ki je takrat nakladal kako bo Tesla gotovo pogorela.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

Pac prvi link z brskalnika, ki je povzel njegove izjave, imas tudi ostale, ce ti ta ne pase.

Tukaj imas intervju, kjer Musk ponovi prakticno isto stvar:
https://twitter.com/axios/status/106684...

Kaj bi naredil, ce bi, je druga stvar, ampak dejstvo ostaja, da so bili precej blizje kot Mercedes, Toyota, VW in ostali, ki se tu ze 10 let omenjajo (dejanski predmet debate). Ce je pa slucajno kdo podvomil v Teslo oz. nacin kako so spravili ven model 3, je bil pa kreten.

Pa sploh jih ne zanicujem, v bistvu so izpeljali ramp up na precej neverjeten nacin, ki ga do zdaj niso ponovili. Ker je bil pac all-in tvegan pristop. Model Y je bil ze precej manj na silo speljan projekt in precej soroden Modelu 3. Na Cybertruck in Roadster se pa caka in caka, ker se pac lahko in se ni nobene potrebe ponovno spuscati v taka tveganja (pa je podjetje ze v precej bolj ugodnem stanju)

Zgodovina sprememb…

kow ::

Single digit weeks pomeni 9 tednov. To samo pomeni, da so imeli se za 2 meseca casha. Skratka, niti priblizno niso bili "na robu bankrota". Sploh, ker bi lahko sli po dodatni denar. Bi pa Musk potem imel manjsi delez Tesle in temu se je hotel izogniti za vsako ceno.

Ko bo Musk rekel, da je leta 2018 klical vse banke in prijatelje, za posojila ali dodatni kapital, ti bom verjel, da so bili "na robu bankrota".

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Bolibri ::

Senior Dev je izjavil:

Pomoje so električni avti trenutno prepoceni. Ampak to ne bo trajalo dolgo. Cena bo morala iti gor, ker se proda manj vozil in na koncu je v kapitalizmu treba narediti profit. Verjetno logično za večino.

Naj dvignejo na milijon/komad. Profit bo enorm in če bodo hoteli še večjega, lahko dvignejo na dva milijona.
Že lani so nekateri pogrunatali, da za določene stvari po previsoki ceni kupcev ni. Tudi prodajalci električnih bodo. Bodo pa ICE kot na Kubi laufali.

codeMonkey ::

kow je izjavil:

ti bom verjel, da so bili "na robu bankrota".


Tega nisem rekel jaz, ampak Musk. Zakaj ni omenil alternative, ve samo on.

kow ::

Se enkrat, zakaj mu kar nenadoma verjames? Tega pa res ne razumem. Zakaj selektivno interpretiranje njegovih izjav?

codeMonkey ::

Ti nimas nobenih drugih boljsih argumentov. Bi v tem primeru verjel, ce bi imel kaj bolj oprijemljivega. Zalis, pa pravis, da bi ga prijatelji resevali. Pa se s tem samo se sam potrjujes, da so dobrih pet let nazaj, ko si hotel komentarje brati, dejansko bili v dreku. Bolj kot mnogi ustaljeni proizvajalci, katerim se je takrat tu prav tako napovedoval konec. To pa je bil point izvorne replike.

Glede selektivnega izbiranja izjav je pa precej enostavno. Ko nabija o stvareh s katerimi se ukvarjam, lahko vem kdaj je BS, za drugo pa pac se moram zanasati na sirsi kontekst. Ampak spet ne na pravljice (prijatelji ipd.)

Zgodovina sprememb…

kow ::

Seveda imam boljse argumente. Dejstva. Tesla je imela denar na racunu (kar je enostavno preveriti, ker je Tesla podjetje, ki mora vsako cetrtletje porocati SEC) - kar je tudi v intervjuju povedal Musk. Da so ga imeli za vec tednov. Dejstvo je tudi, da nisi nikjer predlozil dokazavov, da Tesla ni imela moznosti pridobiti svezi kapital.

Razlog, da te zasmehujem pa je preprost. V eni temi pravis, da Musku ni za verjeti, v drugi pa mu verjames. Nobene logike ni v tem, da mu ne verjames v temi, ki jo razumes, ter hkrati verjames v temi, ki je ne razumes. To je definicija norosti.

codeMonkey ::

Dobro vem tudi kaj je proizvodnja in kaj vse je zadaj. In kako malo je potrebno, da se stvari ustavijo. Ne samo za nekaj tednov. Dejstvo tudi je, da so imeli ciljne stevilke, ki so jih drzale nad gladino. Tu ni nic takega, kar bi bilo tezko za verjeti.

Zgodovina sprememb…

trancer01 ::

Ne vem, kaj sanjate o električnih avtih za množice. Ti bodo za "elite". Za množice bo pešačenje v 15-minutnih mestih in zdrava prehrana iz žužkov.>:D

Gregor P ::

Kaj bi tu bilo nelogičnega, da je Musk pač šel na vse oz. da je visoko tvegal? Bankrot je pri takšnem poslovanju vedno opcija. Sploh pa v ZDA nekaj povsem normalnega. In to lahko tudi večkrat. Na račun tega tveganja in zavajanja glede zmogljivosti njihove teologije danes in v bližnji prihodnosti (čeprav je ta v resnici desetletja daleč), mu je uspelo to, kar pač konkurenci težko uspe - namreč od mrtvih obuditi staro (težko baterijsko) EV tehnologijo in jo prodajati kot sveže žemljice danes>:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

kow ::

Govorimo o "robu bankrota", ne pa potencialu bankrota. Tudi Rivian lahko bankrotira, ker se vedno kuri veliko casha. Ampak definitivno trenutno niso "na robu bankrota".

Gregor P ::

... iz neke druge novice8-)

Ni pa še jasno, ali mu bo tja uspelo, saj po drugi strani (Musk) opozarja, da bi lahko Twitterju že prihodnji mesec zmanjkalo denarja.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

a_borlak ::

Ta Teslin megacasting je nočna mora za servis in zavarovalnice, baje, da gre avto zelo hitro v totalko. Kaj to pomeni za samo ceno zavarovanj ...

J.McLane ::

baje, pravijo na internetih...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Curve Ball ::

J.McLane ::

Niti besedice o megacastu v tem linku.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

BigWhale ::

kow je izjavil:

Single digit weeks pomeni 9 tednov. To samo pomeni, da so imeli se za 2 meseca casha. Skratka, niti priblizno niso bili "na robu bankrota". Sploh, ker bi lahko sli po dodatni denar. Bi pa Musk potem imel manjsi delez Tesle in temu se je hotel izogniti za vsako ceno.


Podjetje z nekaj tisoc zaposlenimi, ki se ukvarja s proizvodnjo je na robu bankrota, ce ima za manj kot pol leta casha. Zato ker je dovolj, da ti en supply line crkne in moras jemati posojilo za nadomestni supply line ali pa za downscaling.

In other news, Lexus bo ponujal drive by wire in yoke, ki naj bi bil lazji za uporabo.



Cue in vse: "Ne CUtIm AVtoMobiLA In POdlaGe!1!!11!1!!!"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

Nesta ::

Jaz sem bolj za top javni prevoz (v kraju z vsaj 1000 prebivalci na vsaj 15 do 30 minut avtobus) in potem je to to.

kow ::

BigWhale je izjavil:


Podjetje z nekaj tisoc zaposlenimi, ki se ukvarja s proizvodnjo je na robu bankrota, ce ima za manj kot pol leta casha.


Po tej definiciji je vsako rastoce podjetje na robu bankrota. Poanta rastocih podjetij je ravno hitrost (rasti), ne pa (samo) ucinkovitost porabe kapitala. Se enkrat, Tesla bi takrat zlahka prisla do svezega kapitala, hkrati pa jim je naglo rasel cashflow. Lahko gres gledati njihovo proizvodnjo po quarterjih. To je pac dejstvo.

Seveda, bi jih lahko ravno v tistem trenutku stresel mocan potres ali kaj podobnega. In bi bankrotirali. Ampak, to so pac tveganja, ki jih imajo skoraj vsa podjetja oz. vsa rastoca podjetja.
Meni je predvsem neverjetno, kako lahko univerzitetno izobrazeni ljudje, ves cas padajo na klick baite.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

ales85 ::

Nesta je izjavil:

Jaz sem bolj za top javni prevoz (v kraju z vsaj 1000 prebivalci na vsaj 15 do 30 minut avtobus) in potem je to to.

Kakšen javni prevoz bi to bil? Prevoz v drugi kraj ali znotraj kraja?

Ker težko si predstavljam kakšen javni prevoz bi imel v kraju s 1000 prebivalci, ko sam bivam v kraju z nekaj manj kot 1000 prebivalci.

b3D_950 ::

To ni efekta za 1000 ljudi. Ta majhna mesta/kraji imajo preveč razdrobljeno infrastrukturo, na enem koncu trgovino, na drugem lekarno, pa na tretjem pekarno in potem se folk drkla z avtom za 200-300metrov razdalje in prevaža te pleh za sabo, ko mačka mlade. Zdej bo pa čakal avtobus da bo šel iz trgovine v lekarno 500metrov stran.
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

deco16 ::

Jaz bi enostavno šel peš za 500m. Ampak ja čudno. Pa čudno it peš tudi iz viča do bežigrada, al pa čez cel manhattan :)

a_borlak ::

Citroen Oli koncept je kar zanimiva stvarca, čeprav se verjetno večina z njim ne bo strinjala, a vseeno. To bo očitno prihodnost in iskreno, nimam veliko proti. Razen če ne bo cena astronomska, tako kot so naredili z novim Amijem, potem naj ga kar imajo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: a_borlak ()

ales85 ::

a_borlak je izjavil:

Citroen Oli koncept je kar zanimiva stvarca, čeprav se verjetno večina z njim ne bo strinjala, a vseeno. To bo očitno prihodnost in iskreno, nimam veliko proti. Razen če ne bo cena astronomska, tako kot so naredili z novim Amijem, potem naj ga kar imajo.

Glede na to kakšne so cene "normalnih" vozil (recimo da predvsem dimenzijsko) bo marsikdo še srečen, če bo sploh lahko kupil (domnevno) poceni Olija.

kow ::

Tesla po gasu naprej. 440k proizvodnje v Q1.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

a_borlak ::

Številke za marec so nore, 645 EVjev, 281 Tesel, 226 Y ... Po moje se jim je v ljubljanskem predstavništvu strgalo ...

b3D_950 ::

Statistični urad ima kakšno bazo/graf, kjer lahko vidim na mesec (MM/YY) prodanih ICE, EV, itd v Slo?
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

pegasus ::

Fun times ahead za legacy auto:

hruske ::

b3D_950 je izjavil:

Statistični urad ima kakšno bazo/graf, kjer lahko vidim na mesec (MM/YY) prodanih ICE, EV, itd v Slo?


EVjev je sicer res veliko, ampak je veliko tudi ostalih. Izgleda kot da je nekdo odprl čep na dobavni verigi in se je usul poplavni val, saj je bilo marca prvič registiranih 9139 osebnih avtomobilov, nazadnje jih je bilo več marca 2021.

Delež EV je bil 7,06% kar je zares veliko, drugi najvišji mesečni delež. Najvišji je bil 7,59% decembra 2020. 12-mesečno povprečje deleža EVjev je trenutno na 4,18% in je zadnjih 14 mesecev konstantno v rasti.
Rad imam tole državico. <3

Lowink ::

V resnici je za zaupat porsche ju & japoncem s sintetičnim gorivom & nuklearko, nuklearna polni avtmobila ali dela vodik, no brejner, also nuklearna infrastruktura sede optimalno z željenim potencialom.

hojnikb ::

Lowink je izjavil:

V resnici je za zaupat porsche ju & japoncem s sintetičnim gorivom & nuklearko, nuklearna polni avtmobila ali dela vodik, no brejner, also nuklearna infrastruktura sede optimalno z željenim potencialom.

sintetično gorivo je največji nateg tega desetletja. Namesto da crpamo to sestavino, raje uporabljamo ogromno energije za njeno sintetično alternativo, ki pa, pazi to, meče v luft isto sranje kot njena črna predhodnica. Pointless. Isto kot vodik.
Edin smiseln propellant za prihodnja desetletja je vsaj za osebni transport EV in nič drugega. V nerazvitem svetu bojo verjetn se lep čas fural ICEje. Preostali svet bo pa slej k prej na veliko presaltal na EV. Tistim proizvajalcem, k je blo to jasno na začetko tega stoletja, se znajo obdrzat, tisti k tupijo (kmh japonci kmh) bojo pa sli v obskurnost za 3rd world drzave (recimo ahem Daihatzu ahm).
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

Lowink ::

hojnikb je izjavil:

Lowink je izjavil:

V resnici je za zaupat porsche ju & japoncem s sintetičnim gorivom & nuklearko, nuklearna polni avtmobila ali dela vodik, no brejner, also nuklearna infrastruktura sede optimalno z željenim potencialom.

sintetično gorivo je največji nateg tega desetletja. Namesto da crpamo to sestavino, raje uporabljamo ogromno energije za njeno sintetično alternativo, ki pa, pazi to, meče v luft isto sranje kot njena črna predhodnica. Pointless. Isto kot vodik.
Edin smiseln propellant za prihodnja desetletja je vsaj za osebni transport EV in nič drugega. V nerazvitem svetu bojo verjetn se lep čas fural ICEje. Preostali svet bo pa slej k prej na veliko presaltal na EV. Tistim proizvajalcem, k je blo to jasno na začetko tega stoletja, se znajo obdrzat, tisti k tupijo (kmh japonci kmh) bojo pa sli v obskurnost za 3rd world drzave (recimo ahem Daihatzu ahm).


Ja, ti si se že kdaj prodal, nič narobe, iščem buletproff skupni imenovalec ;)

BigWhale ::

kow je izjavil:

BigWhale je izjavil:


Podjetje z nekaj tisoc zaposlenimi, ki se ukvarja s proizvodnjo je na robu bankrota, ce ima za manj kot pol leta casha.


Po tej definiciji je vsako rastoce podjetje na robu bankrota. Poanta rastocih podjetij je ravno hitrost (rasti), ne pa (samo) ucinkovitost porabe kapitala. Se enkrat, Tesla bi takrat zlahka prisla do svezega kapitala, hkrati pa jim je naglo rasel cashflow. Lahko gres gledati njihovo proizvodnjo po quarterjih. To je pac dejstvo.


Vsako? Skoraj, ja. Proizvodno podjetje, ki ni vec startup, kar Tesla takrat ze dolgo ni bila vec, pa vsekakor. Kaj bi takrat Tesla zlahka naredila pustimo, ker lahko samo ugibamo. Dejstvo je, da so bili precej na robu in da bi se lahko zgodilo marsikaj. Na sreco jim je slo na bolje.

roCkY ::

Rešila jih je norveška nafta.! Indirektno seveda.

kow ::

BigWhale je izjavil:


Vsako? Skoraj, ja. Proizvodno podjetje, ki ni vec startup, kar Tesla takrat ze dolgo ni bila vec, pa vsekakor. Kaj bi takrat Tesla zlahka naredila pustimo, ker lahko samo ugibamo. Dejstvo je, da so bili precej na robu in da bi se lahko zgodilo marsikaj. Na sreco jim je slo na bolje.


Niso bili na robu bankrota, to je pac dejstvo. Lahko relativiziras kolikor hoces, lahko pa samo pogledamo ceno delnice v tem obdobju. Firme, ki so "na robu bankrota" pac niso vredne vec kot njihova avtomobilska konkurenca.

Ampak dobro, ne bova prisla skupaj. Se vedno sem mnenja, da vam vsaka omemba Muska, popolnoma skisa mozgane.

ales85 ::

Če ima kdo skisane možgane si to ti. Še sam Musk pove, da je bilo hudo, malo slabše, pa bi lahko zaprli firmo. Čarovnik pa tudi ni, da bi lahko kar nekaj spremenil, da se to ne bo zgodilo. Pač se je izšlo, kar ne pomeni, da niso bili blizu.

kow ::

Ti nam raje razlozi kako se odlocis kdaj je Musk laznivec in kdaj kredibilnez. Je to odvisno od vremenskih razmer? Pa fino razmisli, preden nam bos pojasnil.

J.McLane ::

b3D_950 je izjavil:

Statistični urad ima kakšno bazo/graf, kjer lahko vidim na mesec (MM/YY) prodanih ICE, EV, itd v Slo?


Tule:
https://podatki.gov.si/dataset/prvic-re...

Tule je pa naš stari kolega W1 naredil en povzetek:
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

b3D_950 ::

Thx.
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

Utk ::

Kot napovedano, vsi so popolnoma nekonkurenčni tesli, čeprav bojda delajo izgubo z EV, tesla pa dobiček.
Če res ne kupuješ zoeta ali leafa z zadnjim evrom, se tudi pri teh bolj splača stegnit do osnovne tesle, drugi so pa itak popolnoma out. Da nekdo kupi megana, e208, id3,4 in podobno za 40 jurjev namesto model 3 za 45, no, ta je popolnoma nor.

Nesta ::

Raje kupim dizla/bencinarja za 20€. Sploh ne razumem zakaj bi dal za avto 40k in več, ki je po 10 letih neuporaben. Trenutne baterije so katastrofa (tako pri polnjenju, življenjski dobi in posebej iz ekološkega vidika) Plus avto je precej težji v primerjavi z bencinarjem, večja poraba gum in posledica njihovo onesnaževanje.

Trenutno tudi mi delamo na izgradnji in postavitvi električne polnilne infrastrukture, kljub temu so pa večina mehanikov in električarjev (da ne omenjam avto hiš) vedno bolj proti trenutnimi električnimi avti.

PARTyZAN ::

Za ~45k obstaja čisto spodoben avto, Ioniq 5. Še parkirne senzorje pa senzor za dež dobiš zraven unlike pri določenih znamkah.

Utk ::

Raje kupim dizla/bencinarja za 20€.

Za 20k danes dobiš cliota. Da je clio cenejši od avta 2-3 razrede višje res ni neka skrivnost. Nek golf karavan z nekaj opreme, corolla, karkoli, je pa hitro 30 jurjev in gor. Proti temu cena modela 3 sploh ni več tako absurdna.

PARTyZAN ::

Model 3 karavan?
««
1026 / 1139
»»