Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
jest10 ::
Zanimiv itervju z Dr. Jurijem Curkom, svetovalcem uprave v podjetju Elektro Ljubljana glede električnih avtomobilov in sončnih elektrarn.
Zelo vredu intervju!
Žal ga večina ne razume
Polnenje z nizko močjo, ko je frej kapaciteta v omrežju. Vse skupaj bo ena velika žalost
Utk ::
Polnenje z nizko močjo, ko je frej kapaciteta v omrežju. Vse skupaj bo ena velika žalost
To jaz pravim že od začetka, vsakodnevno bo moral bit avto priklopljen čim več. Ne rabi se stalno polnit, polnil se bo ko bo prilika, poceni, itd, ampak priklopljen pa mora bit čim več. In zato rabimo čim več štekarjev. Ne rabijo bit nič ekstra močni niti pametni, večina pameti je lahko vgrajena v avto, da avto komunicira z omrežjem ali se naj polni ali ne.
kow ::
V mestu, tudi ce polnis 1kw, je to vec kot ok. Pomembno je, da je v mestih cimvec polnilnih mest. Gres v fitnes za 2h, priklopis, pa si dobil notri 10km. Problem je enostaven priklop in enostavno placevanje. Pomagalo bi tudi brezzicno polnenje nizkih moci, da uporabnik nima dodatnega dela. Cez teden avta itak ne rabis napolniti, ze ce zmanjsujes hitrost praznenja "s kratkimi dofilanji", si dejansko resil problem. Pisarniski delavci danes ponavadi kaksen dan v tednu tudi delajo od doma, kar spet popolnoma resi problem (ce zivijo v modernem bloku) itd.
Resitev je v fancy besedi "holisticen" pristop.
Resitev je v fancy besedi "holisticen" pristop.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
kow ::
Itak, ja. Zato pa so vsi fitnesi v industrijskih conah ali trgovinskih centrih, kjer je ogromno parkirnih mest.
codeMonkey ::
Zaradi kurjenja goriv smo sploh prisli do razvojne stopnje, da se lahko okoli gonis z elektricno skirco. Ki je kljub izkoristku, izmed izmed vseh nacinov transporta danes, eden z najmansjim dosegom ter nosilnostjo.
hojnikb ::
Ki je kljub izkoristku, izmed izmed vseh nacinov transporta danes, eden z najmansjim dosegom ter nosilnostjo.
kar ni nujno slaba stvar...
#brezpodpisa
codeMonkey ::
Ampak nepomembna, ko debatiras o kurjenju goriv. Enostavno, ker ne more biti alternativa vsemu kar kurjenje goriv omogoca in je v resnici zanemarljiva alternativa v tem kontekstu.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
hojnikb ::
V resnici lahko gledamo na stvar tudi tako; zaradi kurjenja svinca in podobnega sranja je človeštvu IQ padlo za toliko, da so rabl 100 let, da so ugotovil, da pa mogoče kurjenje goriva v vsakmi mozni stvari vseen ni preveč dobra ideja...
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
Malidelničar ::
Meni se postavlja vprašanje, ali je ta politični električni prehod realen glede na možni scenarij, da prvič: cene nafte dolgoročno sploh ne zrastejo, ker odkrijejo nova nahajališča in se trend črpanja nadaljuje ter drugič: da zaradi elektrifikacije preveč poraste cena elektrike in s tem stroškovno zatolče EV-je?
Tehnologija EV-jev mi je bila zanimiva ampak sem nekako vedno bil skreptičen glede tistih hockey stick grafov in napovedi kako bo vse na elektriko, med žitnimi polji bodo vetrnice, na gingerbread hiškah pa bodo sončne celice, vse bo tiho in sveže, metuljčki, rožice, veseli ljudje, krasni novi svet. Najbolj smešno pa je, da v resnici ta utopija nikoli ni predvidevala masovnega števila EV-jev po mestih in vaseh, vedno je bil pla, da se ljudem odvzame mobilnost in strpa na javni prevoz. ČE je le-ta kot v Sloveniji nezanesljiv in neurejen ter nepraktičen - jebat ga.
Vprašanje samo kako se bodo gibale cene in ali bodo bencinarji in dizli ostali na trgu oz. ali se bo kakšen proizvajalec uprl trendu in še naprej ponujal ICE-je (trenutno vem samo za Mazdo, nekaj pa se ogreva še BMW).
Tehnologija EV-jev mi je bila zanimiva ampak sem nekako vedno bil skreptičen glede tistih hockey stick grafov in napovedi kako bo vse na elektriko, med žitnimi polji bodo vetrnice, na gingerbread hiškah pa bodo sončne celice, vse bo tiho in sveže, metuljčki, rožice, veseli ljudje, krasni novi svet. Najbolj smešno pa je, da v resnici ta utopija nikoli ni predvidevala masovnega števila EV-jev po mestih in vaseh, vedno je bil pla, da se ljudem odvzame mobilnost in strpa na javni prevoz. ČE je le-ta kot v Sloveniji nezanesljiv in neurejen ter nepraktičen - jebat ga.
Vprašanje samo kako se bodo gibale cene in ali bodo bencinarji in dizli ostali na trgu oz. ali se bo kakšen proizvajalec uprl trendu in še naprej ponujal ICE-je (trenutno vem samo za Mazdo, nekaj pa se ogreva še BMW).
Don't invest like a Joe. Invest like a Simon.
kow ::
VW se zopet smesi z napovedovanjem vozil 4 leta vnaprej. Zopet delujejo podobni luzerji kot pri ID3.
Kawhi ::
Sicer teli tvoji luzerji tolčejo rekordne dobičke. Mi je pa tale predstavljen id2 totalna beda. Pač Polo. Tista predhodna študija je bila meni zelo kul, tole je pa res meh...
hruske ::
Malidelničar je izjavil:
Meni se postavlja vprašanje, ali je ta politični električni prehod realen glede na možni scenarij, da prvič: cene nafte dolgoročno sploh ne zrastejo, ker odkrijejo nova nahajališča in se trend črpanja nadaljuje ter drugič: da zaradi elektrifikacije preveč poraste cena elektrike in s tem stroškovno zatolče EV-je?
Tehnologija EV-jev mi je bila zanimiva ampak sem nekako vedno bil skreptičen glede tistih hockey stick grafov in napovedi kako bo vse na elektriko, med žitnimi polji bodo vetrnice, na gingerbread hiškah pa bodo sončne celice, vse bo tiho in sveže, metuljčki, rožice, veseli ljudje, krasni novi svet. Najbolj smešno pa je, da v resnici ta utopija nikoli ni predvidevala masovnega števila EV-jev po mestih in vaseh, vedno je bil pla, da se ljudem odvzame mobilnost in strpa na javni prevoz. ČE je le-ta kot v Sloveniji nezanesljiv in neurejen ter nepraktičen - jebat ga.
Vprašanje samo kako se bodo gibale cene in ali bodo bencinarji in dizli ostali na trgu oz. ali se bo kakšen proizvajalec uprl trendu in še naprej ponujal ICE-je (trenutno vem samo za Mazdo, nekaj pa se ogreva še BMW).
Da cene nafte ne bi zrastle, bi moralo veljati:
1) da je dovolj ponudbe nafte. Trenutno izgleda, da bo črpanja fosilnih goriv manj, ker se je manj vlagalo v odkrivanje in razvoj novih črpališč. Po drugi strani bo razmah EV zmanjšal povpraševanje po nafti.
2) da kartel ne bo višal cene nafti. Težko napoveš kako se jim sprdne.
Ponudba elektrike je precej nefleksibilna - imamo elektrarn kolikor jih imamo in ko povpraševanje preseže ponudbo, cena strmo naraste. Večji problem z elektriko je nezanesljivost obstoječih obratov: ko v francoski floti jedrskih elektrarn najdejo serijsko napako, gre pol njihove proizvodnje v remont in je cena v EU draga ko pes. Jebiga, jedrska je delovno živinče, ki v primerjavi z ostalimi nizkoogljičnimi viri naredi ogromne količine elektrike, in če ti to "živinče" "zboli", imaš resne težave z oskrbo. Za sonce in veter si navajen, da sta nestanovitna, plus nikoli ne izpade gre tako velik obrat.
Dobra stvar EVjev je, da so fleksibilni - jih pač polniš takrat, ko je elektrike v izobilju in je cena nizka. Danes je nižja cena ponoči, čez nekaj let bo ob sončnem dnevu cena pod ničlo, kar lahko že zdaj vidiš v Južni Avstraliji.
Glede odvzemanja mobilnosti ... nobeden ne opazi, da je imeti avto že danes luksuz. V Sloveniji jih imamo veliko, a kljub temu to ne pomeni, da so poceni. Tudi ni malo takih pri nas, ki si ne morejo privoščit motorizirane osebne mobilnosti, ker je to že zdaj predrago. Transport predstavlja 15% do 17% vseh stroškov gospodinjstva pri nas in od 2013 si izmenjujemo prvo in drugo mesto s Turčijo. To nikakor ni malo.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
pegasus ::
TheBlueOne ::
Novitete od VW...
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/a...
450km dosega, sub 25k€, kul design. Kaj je to "EV Wars, Empire Strikes Back"?
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/a...
450km dosega, sub 25k€, kul design. Kaj je to "EV Wars, Empire Strikes Back"?
jan_g ::
Kolikor je slabo kazalo takrat ob Dieselgate aferi, in smo (oz. vsaj sam) videli vse črno za VW, še posebej, ko so napovedali 5+ let do lastnih elektrilčnih avtov, moram reči, da so se lepo pobrali. Ne škodi niti to, da se zdijo ostali proizvajalci še počasnejši. Kar je seveda šlo in še gre najbolj na roko Tesli.
kow ::
TheBlueOne je izjavil:
Novitete od VW...
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/a...
450km dosega, sub 25kEUR, kul design. Kaj je to "EV Wars, Empire Strikes Back"?
To ni noviteta, ampak napoved. Si zrtev VW marketinga. Bolj nas zanima kaj bo VW proizvajal letos in naslednje leto.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
kow ::
ID.3 je ze malo zastarel, ampak ce spustijo ceno za 5-7k in podvojijo proizvodnjo, je to nekaj. Ampak izgleda, da se vedno (neumno) branijo profite.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
DamijanD ::
Kakšna je situacija z e308(sw)? Septembra lani so napovedovali za letošnji februar, zdaj je pa vse tiho nobenih testov in nič...
kow ::
Ford je kot prvi 'legacy' proizvajalec prisel ven s podatki o profitabilnosti EV segmenta. V letu 2023 pricakujejo 3 milijarde izgub. V 2021 so imeli milijardo, v 2022 pa 2 milijardi izgube (od oka).
Cena skaliranja ni mala.
Cena skaliranja ni mala.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
pegasus ::
Da ... včeraj sem gledal te številke in so kar wtf. Če kaj, dajejo še večjo težo bullyingu Sandyja ;)
hojnikb ::
http://www.avtomanija.com/2023/03/10763...
Malo zasoljena cena sicer pr nas; kakšne 3 jurčke več kot pri severnih sosedih...
Malo zasoljena cena sicer pr nas; kakšne 3 jurčke več kot pri severnih sosedih...
#brezpodpisa
kow ::
Bolje, da ne gremo brati nazaj tole temo, kako se je 5 let nazaj pljuvalo cez Teslo, ko je stepala podobne izgube. Pa hkrati fantaziralo kako jih lahko legacy proizvajalci pregazijo takoj, ko se odlocijo...
codeMonkey ::
Ravno ene pet let nazaj so za las usli bankrotu, kar je kasneje javno povedal Elon Musk. Sem preprican, da vsak komentar v to smer ni predstavljal pljuvanja po Tesli.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
lejko0 ::
Tale MG je super, zmotita dve stvari:
Požrešnost slo distributerjev (3k) - se mogoče bolj splača it po vozilo v DE,
slabša zvočna izoliranost (opazno sicer samo na AC) napram nemški konkurenci.
Vse ostalo na nivoju ID3 ali višje - preiskušeno.
Požrešnost slo distributerjev (3k) - se mogoče bolj splača it po vozilo v DE,
slabša zvočna izoliranost (opazno sicer samo na AC) napram nemški konkurenci.
Vse ostalo na nivoju ID3 ali višje - preiskušeno.
kow ::
codeMonkey je izjavil:
Ravno ene pet let nazaj so za las usli bankrotu, kar je kasneje javno povedal Elon Musk. Sem preprican, da vsak komentar v to smer ni predstavljal pljuvanja po Tesli.
Siris krivo vero. Bankrotu so usli leta 2008. Tista slika, ce ciljas na to, ko je imel napis: bankwupt! pa je bilo samo dobro trolanje samooklicanega meme lorda.
Poleg tega se motis, takrat je bilo polno pametovanja kako niso profitabilni ter nikoli ne bodo. Ter, da ce se legacy proizvajalci odlocijo proizvajati EV, da jih povozijo cez noc. Ta vtis so pac sirili mediji in so tak vtis potem dobili bralci.
BigWhale ::
Morda je res kdo celo kje rekel, da jih bodo legacy proizvajalci povozili cez noc. Ampak generalno nas je tukaj nekaj ljudi razlagalo predvsem to, da jih legacy proizvajalci lahko ujamejo in da ne bodo kar vsi cez noc propadli. Tako kot so marsikateri tukaj razlagali. :)
Utk ::
V resnici jih je kar nekaj napol propadlo. Opel, citroen, pežo, fiat so združili da plavajo nad vodo, še tu jih rešuje električno 500. Ford ukinja 2/3 modelov. Tudi mercedes. Ni jim lahko.
Gregor P ::
Ok sam te firme so imele težave tudi že pred drugo EV ero.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Utk ::
In? To se ni vedelo ko se je napovedovalo bankrote? Znamke bojo ostale, bojo se pa združevale, tovarne zapirale itd. Korona jih je še rešila, niso rabili delat, države so pa financirale zaposlene. Ko bo tega plesa zdaj konec, bo pa treba začet delat, s tovarnami, ki že prej niso bile zasedene, zdaj se pa proda tretjino manj.
jernejl ::
V resnici jih je kar nekaj napol propadlo. Opel, citroen, pežo, fiat so združili da plavajo nad vodo, še tu jih rešuje električno 500. Ford ukinja 2/3 modelov. Tudi mercedes. Ni jim lahko.Mercedes ima rekodne dobičke, modelov pa toliko, da so porabili vse črke abecede. Včasih so bili C, E in S (ter roadster SL) in nič več.
Res jim ni lahko, komaj še plavajo nad vodo, njihova ponudba modelov pa siromašna kot še nikdar tako.
Utk ::
Včasih so imeli tudi A, B, več variant C itd. To se vse ukinja, oz ne bo naslednikov.
Če imaš neke modele, ki jih prodajaš, ne delaš pa naslednikov, na kratek rok delaš večji profit, normalno.
Če imaš neke modele, ki jih prodajaš, ne delaš pa naslednikov, na kratek rok delaš večji profit, normalno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
DamijanD ::
ampak po drugi strani je imho Mercedes dinozaver, ki ima najbolj široko paleto (dobrih) EVjev
rolevito ::
Ford plans to build 500,000 EVs annually at its $5.6 billion Tennessee campus
https://www.cnbc.com/2023/03/24/ford-te...
Tudi klasični avtomobilski proizvajalci se vendarle premikajo naprej.
https://www.cnbc.com/2023/03/24/ford-te...
Tudi klasični avtomobilski proizvajalci se vendarle premikajo naprej.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
kow ::
Vse firme se premikajo naprej. Nobena se ne bo aktivno trudila, da bo manj konkurencna. Vprasanje je katere se premikajo naprej dovolj hitro. Drugace pa ja, dobri signali s Fordove strani. Zaceli so mocno investirati, hkrati pa ne skrivajo izgub tranzicije pred investitorji.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
rolevito ::
Vse firme se premikajo naprej. Nobena se ne bo aktivno trudila, da bo manj konkurencna. Vprasanje je katere se premikajo naprej dovolj hitro. Drugace pa ja, dobri signali s Fordove strani. Zaceli so mocno investirati, hkrati pa ne skrivajo izgub tranzicije pred investitorji.
To da se klasični avtomobilski proizvajalci pomikajo naprej prepočasi je itak jasno. Celo Toyota se je začela premikati naprej in brcnila ven direktorja, ker je bil z svojimi zastarelimi nazori proti EVjem. Nekaj bo. Mogoče pa Toyota vendarle ne bo propadla v stilu Nokie in Kodaka, bomo videli.
Electric vehicles are a big reason Toyota's CEO is bowing out: 'I'm an old-fashioned person'
https://fortune.com/2023/01/26/toyota-c...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
kow ::
Da "Toyota" ne bo propadla, je naivno razmisljanje. V resnici so ze skoraj vsi avtomobilski proizvajalci "propadli" - ves cas jim pomagajo drzave. Ali z direktnim bailoutom, ali pa s subvencijami tipa "cash for clunkers" ipd. Enostavno gre za strateski sektor, kjer se ne dopusca propadanja firm.
Finska pac ni velika drzava, pa tudi sektor je manj pomemben, zato se je ni resilo.
Finska pac ni velika drzava, pa tudi sektor je manj pomemben, zato se je ni resilo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Gregor P ::
Ok samo tovrstne subvencije dobivajo praktično vsa podjetja za katere je interes, da ostanejo na trgu.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
J.McLane ::
Meni je pa zanimivo to da je Tesla tako pošolala vse ostale na področju proizvodnje, predvsem mislim na megacasting in še nekaj takih trikov (napeljava, hladilni sistem, klimatizacija). Marsikaj od tega bi lahko ostali prevzeli tudi za ICE vozila in jih tako naredili bolj konkurenčne, anpak ne, oni vztrajajo na 100 let starih principih (štanca) in skušajo to izpilit v neko perfekcijo. Ne gre to tako.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
hojnikb ::
Vse firme se premikajo naprej. Nobena se ne bo aktivno trudila, da bo manj konkurencna. Vprasanje je katere se premikajo naprej dovolj hitro. Drugace pa ja, dobri signali s Fordove strani. Zaceli so mocno investirati, hkrati pa ne skrivajo izgub tranzicije pred investitorji.
To da se klasični avtomobilski proizvajalci pomikajo naprej prepočasi je itak jasno. Celo Toyota se je začela premikati naprej in brcnila ven direktorja, ker je bil z svojimi zastarelimi nazori proti EVjem. Nekaj bo. Mogoče pa Toyota vendarle ne bo propadla v stilu Nokie in Kodaka, bomo videli.
Electric vehicles are a big reason Toyota's CEO is bowing out: 'I'm an old-fashioned person'
https://fortune.com/2023/01/26/toyota-c...
Vprašanje. Drug CEO še ni indikator, da bo Toyota začela resno jemat EVje. Če sodimo po bz4X, se kvečjemu Toyota precej trudi naredit izjemno slab EV, da bo cel svet "vidu" kako so EVji v resnic zanič...
Na konc bo pa en BYD pohopsal Toyoto za zahodni trg, ostale ICEje bojo pa še sami štancal za 3ji svet...
#brezpodpisa
codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
Ravno ene pet let nazaj so za las usli bankrotu, kar je kasneje javno povedal Elon Musk. Sem preprican, da vsak komentar v to smer ni predstavljal pljuvanja po Tesli.
Siris krivo vero. Bankrotu so usli leta 2008. Tista slika, ce ciljas na to, ko je imel napis: bankwupt! pa je bilo samo dobro trolanje samooklicanega meme lorda.
Poleg tega se motis, takrat je bilo polno pametovanja kako niso profitabilni ter nikoli ne bodo. Ter, da ce se legacy proizvajalci odlocijo proizvajati EV, da jih povozijo cez noc. Ta vtis so pac sirili mediji in so tak vtis potem dobili bralci.
https://www.cnbc.com/2020/11/03/musk-te...
redtech ::
Da ne boste pozabili na džunglo zunaj EU in Kalifornije, tam bodo še dolgo ICE. CEO od Toyote to dobro ve.
hojnikb ::
Da ne boste pozabili na džunglo zunaj EU in Kalifornije, tam bodo še dolgo ICE. CEO od Toyote to dobro ve.
mislis 3tji svet? Ja, tam zna bit ICE se en čas aktualn. Bojo sli po poti daihatsuta....
ampak tam pac nemors prodajat high margain crossover skatl...
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()