» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1027 / 1184
»»

Utk ::

Ni karavan, je pa vseeno malo bolj prostoren od hatchbackov. Ne moreš ga primerjat z golfom hb.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

kow ::

PARTyZAN je izjavil:

Za ~45k obstaja čisto spodoben avto, Ioniq 5. Še parkirne senzorje pa senzor za dež dobiš zraven unlike pri določenih znamkah.


Ce ga kupis, ga morda dobi se tvoj sosed. Pol jih pa zmanjka. Vprasanje, ce je letna proizvodnja ze nad 100k.

Senior Dev ::

Do leta 2035 je treba še na polno kupovati dizle. Po letu 2035 bodo zlata vredni, ko bo cena dizla strmoglavila. Elektrika bo tako ali tako kmalu najdražji energent.
ZenaDeva d.o.o. - Oddaja nepremičnin

redtech ::

44k je v DE Nissan Ariya, nič ne slišim o tem avtu?

kow ::

Ker so zasrali in zamaknili launch zaradi kovida. Izgleda, da so sele sedaj dobavljivi, ceprav so avto reklamirali ze 2021.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

Govori se dost o njem, samo v Sloveniji ga še ni.

a_borlak ::

So jih ene par prodali, ampak to je tudi vse.

Gregor P ::

Če bi mene kdo vprašal, bodo po mojem Slovenci navalili na te kitajske cenejše EV-je kot npr. MG ipd.; tisti, ki se bodo pač odločili za EV in za tiste, ki bodo pač dostopni poceni na našem trgu. Ker ob dovolj nizki ceni, bodo tudi tradicionalne privrženosti neki znamki padle v vodo. Po drugi strani pa vidim tudi zelo veliko belih Tesel 3 in predvidevam, da bo tudi vedno več Y-lonk (tudi zaradi cene).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

J.McLane ::

Tesla pripravlja tudi Model 2, pa od kitajcev bi pričakoval da bi bili še malo cenješi, MG ni ravno poceni, je konkurenčen, ampak poceni pa ni.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

XRCca ::

Pa menda ni kdo res pričakoval da bo MG pa dobrodelna organizacija (karitas vrjanta)? MG bo zakasiral tolk kot največ trg dopušča, ker dejstvo je da se električni avtomobili prodajajo kot vroče žemljice, kljub visokim cenam za nakup. Če se prodajo vsi ki jih proizvedejo (in dejstvo je da se), potem je cena prava. Zakon ponudbe in povpraševanja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: XRCca ()

b3D_950 ::

China dominates the electric vehicle battery supply chain.
It produces nearly 80% of battery cells used in EVs.


Očitno vseeno ali piše made in germany ali made in china.
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

Utk ::

Ni problem v tem, da bi kitajci naredili toliko cenejši avto, da bi vsi kupovali kitajca. Ne bojo. Problem je v tem, da bojo kitajci, in tesla, naredili malo boljši avto za malo nižjo ceno, ali pa celo enako, in bojo nemci prisiljeni nižat ceno. Nemški delavec v tovarni ne more domov nest 4 jurje na mesec, če dela avto za približno isto ceno kot kitajc, to bi moralo bit jasno. Kaj vse bo to potegnilo za sabo bomo pa še videli.

sejalecx ::

Pomenilo bo to, da bodo (v zelo kratkem) na že tako visokih dodatnih 10% davka za avte proizvedene na kitajskem, še dodatno nabili dajatve. Vse v imenu reševanja lastne industrije.

Jih je treba razumet, da jim drugega itak ne preostane.

Na dolgi rok pa za nas nadaljevanje teh iluzij o zunanjih sovražnikih pomenijo nižanje standarda in kupne moči. Ne rabiš bit genij, da to ugotoviš.

Utk ::

Hja, danes bo to bolj težko. Če mi njim nabijemo 10% na avte, bojo oni nam 20% na baterije. Ni več teh časov. Standard ne bo padel nam toliko, bo pa njim narastel. Na dolgi rok je to tudi pošteno, sej nič manj ne delajo od nas, zakaj bi živeli slabše.

XRCca ::

b3D_950 je izjavil:

China dominates the electric vehicle battery supply chain.
It produces nearly 80% of battery cells used in EVs.


Očitno vseeno ali piše made in germany ali made in china.


Trenutno ja. Ne več dolgo:
Battery Production is Coming to Europe – And With it more than 70,000 Jobs
https://www.thesmartere.de/news/battery...

Volkswagen želi z lastno proizvodnjo baterij zmanjšati ceno električnih vozil
https://www.rtvslo.si/zabava-in-slog/av...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: XRCca ()

sejalecx ::

Uff, valda smo sposobni malo kritične presoje pri tako prozorni propagandi kot je zgornja. Kot da bi živeli v RF...

70,000 služb samo če odrežejo kitajsko popolnoma. Koliko smo pa v EU sposobni cenovno bit konkurenči kitajcem, indijcem in podobnim na področju surovin pa ve vsak, ki je kdaj nekaj dni delal v katerikoli multinacionalki. Kratkomalo 0. Kjer je razlika 3-kratnik, smo ponavadi še kar zadovoljni.

J.McLane ::

Odvisno za kakšno delovno silo gre, če je to neka montaža na liniji potem nismo konkurenčni, če gre za visoko avtomatizacijo, potem delovna sila ni nek faktor v končnem izdelku. Torej pravo vprašanje je kaj bo teh 70.000 ljudi delalo, sicer je pa to dokaj mahna številka za celo Evropo, sploh pri zgornjih številkah planiranih GWh, sploh če gledaš še širše na izdelke kamor bodo te celice šle.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

XRCca ::

Ja sej kritična presoja pravi da v Evropi SMO sposobni (tudi celice proizvajat, pa še marsikaj drugega), sej Kitajci so večino tehnologije skopirali od Evropejcev, pri njih avtorsko pravo (patenti) nič ne velja, ker jim njihova sodišča držijo štango in vedno presodijo v njihov prid. Evropska podjetja so proizvodnjo selila na Kitajsko, ker je bila tam delovna sila v takratnih časih bistveno cenejša kot evropska. In kaj so Kitajci naredili? SKOPIRALI so vso Evropsko tehnologijo! Evropejci v resnici niso nič manj sposobni od kitajcev, v resnici so celo bolj sposobni, jst ne vem zakaj ti misliš da bi bili manj sposobni.

Temu jst preprosto pravim kratkovidnost evropskih podjetij. Ključ so jim bili short term dobički, niso pa videli dlje od konice svojega nosu da jim bo ravno ta njihova napačna odločitev o seljenju proizvodnje na Kitajsko prinesla velike probleme v prihodnosti in veliko manjše dobičke. Povprečna plača na Kitajskem bo kmalu taka kot Slovenska. Kitajska delovna sila ni nič več poceni kot je nekdaj bila.

70.000 ljudi po celi Evropi je realna številka, je pa treba vedeti da v to številko niso vključeni samo ljudje v tovarnah baterij, ampak tudi vsi drugi ki posledično dobijo job (postavljalci in proizvajalci linij ipd ipd). No pa saj teli jobi sploh niso tako ključni, važno je da bomo Evropejci z baterijami čim bolj samooskrbni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: XRCca ()

MrStein ::

Zanimiva cenzura na RTV glede te tematike.

V komentarjih je bila omenjena (pre)visoka cena električnih v vozil, nakar je sledil komentar, da so tudi ("normalni") avti na bencin ali dizel tudi nad 30 000 EUR.

Sem odgovoril, da to ne drži, saj je recimo Škoda Fabia 15000 EUR, Octavia pa od 23 000 EUR dalje.

Pa bil izbrisan. Dvakrat.

Prvi komentar je bil:
Normalen avto na bencin ali dizel je danes od 30.000 eur navzgor, v čem ti vidiš problem.Že danes se cena počasi izenačuje.


Link: https://www.rtvslo.si/komentar/15610184

Besedilo mojega pa žal več ni. V drugem sem napisal nekaj kot "zakaj je moj komentar bil izbrisan? Cene so (zgoraj napisano)"

Pa še tu: Če kdo najde EV za 20 000, se priporočam.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

billy ::

Dacia spring ni pod 20k ?

MrStein ::

Hec: govora je o normalnih avtih

Resno: ne vem, a pogleda kdo cenik?

Pogledal. Ni. Osnovni model z 45 "konji" je 23 000 EUR

Prtljažnik 270 litrov. Octavia za isto ceno ima 590 litrov.
Pa doseg 209-300 km napram 800 km.
45 konjev napram 150.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

deco16 ::

Sej bo, ko bote enkrat nehali primerjat doseg z ICE avti in meli v mislih da maš lahko vsak dan poln avto brez obiska pumpe bo šlo.

Glede prostora v prtljažniku se pa strinjam. Sam sem dokupil še kovček in mam zdej 332l + 340l pa še manjšo porabo,skoraj neverjetno ane.

https://www.topgear.com/car%20news/thul...

trancer01 ::

Deco16, pa ti si zmagovalec. Kje spiš, da te ne ukradejo in klonirajo?>:D

J.McLane ::

Google "aero boat tail" in se čudi kako ima lahko daljši avto nižjo porabo. Kovček zadaj na kljuki ima lahko dejansko učinek nižje porabe.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

MrStein ::

Seveda. In lahko ga montiraš tudi na bencinarja.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

deco16 ::

Preveč gledate nove avte. Sej rabljeni ICE so šli tud gor EV-ji pač ne tolk ker se slabo prodajajo in folk ne zaupa baterijam.

Če ni nemc ne drži tolk cene, pa nekatere dobite z novo baterijo ker so jo morali zamenjat če je tukaj problem v glavi. To da zdrži cca 800kkm baterija pa tud nočete slišat.
Ok, sam dačije se res ne splača če se mal stegneš in dobiš EV z 400km dosega in bolš opremo kot karkoli ste kdaj vozili.

To je kot z SSD-ji dokler nebo taka cena nebo noben kupil pa rajš poslušal kak mu ruži v računalniku in OS nalaga tolk časa.
Tko da zadeva je že čist solidna, sam se vozim čez 2 državi, vsakič cca 350km plus, tudi pozimi po snegu pa mi ni blo treba dofilat vmes.

Ampak ja dokler nebo 800km+ dosega jih nebote kupil, pa tudi ob 2035 še tazadnega ICE novga hitro kupit ker to je zadnja možnost ;)

Sej kriza je zad za vogalom baje, takrat bo đabe ;)

BogyX ::

Rabljenih EVjev imaš pri nas kar nekaj in to tudi zelo dobro ohranjenih. Je marsikateri prvi lastnik EVja sedaj nabavil že drugega in se prvi prodaja - poglej malo po oglasih.
Baterije pri 80 ali 100k km tudi niso noben problem - se običajno niti ne pozna razlika proti novem (ker ima vsaka baterija še določeno rezero, ki se s starostjo uravnava).
Je pa res, da je malo takoh z 500km dosega - večino za dnevne vožnje tam 150 ali maks 200km.

J.McLane ::

MrStein je izjavil:

Zanimiva cenzura na RTV glede te tematike.

V komentarjih je bila omenjena (pre)visoka cena električnih v vozil, nakar je sledil komentar, da so tudi ("normalni") avti na bencin ali dizel tudi nad 30 000 EUR.

Sem odgovoril, da to ne drži, saj je recimo Škoda Fabia 15000 EUR, Octavia pa od 23 000 EUR dalje.

Pa bil izbrisan. Dvakrat.

Prvi komentar je bil:
Normalen avto na bencin ali dizel je danes od 30.000 eur navzgor, v čem ti vidiš problem.Že danes se cena počasi izenačuje.


Link: https://www.rtvslo.si/komentar/15610184

Besedilo mojega pa žal več ni. V drugem sem napisal nekaj kot "zakaj je moj komentar bil izbrisan? Cene so (zgoraj napisano)"

Pa še tu: Če kdo najde EV za 20 000, se priporočam.


Ne razumem kakšno povezavo ima cenovna dostopnost EV danes s cenovno dostopnostjo leta 2035?

Danes industrija proizvede ~10 miliona EV letno, za te enote želijo iztržit najvišji možni dobiček, le kje ga bodo iskali? Verjetno ne pri konkurenci Škode Fabie.
Leta 2035 bo industrija sposobna proizvest vsaj 60 miliona EV, če jih bodo želeli prodati bodo morali narediti konkurenčen model Škodi Fabii (če bo trg sploh še hotel tak avto).

Politični pritiski so zato, da se industrijo premakne v to smer in da se jo reši pred propadom, ker očitno je kar dosti slepih pri svoji strategiji.

Ne pričakujem pa da bomo postali odpad za stare dizle, vsaj ne v večji meri kot smo to že sedaj. Ker postopoma bo folk tudi rabljene EVje začel uvažat iz Nmečije.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

Senior Dev ::

Električna vozila so ravno pred eno največjih podražitev v zgodovini. Kupite dokler so EV še poceni.
ZenaDeva d.o.o. - Oddaja nepremičnin

kow ::

Mal si se ze izpel, Senior.

pegasus ::

Pri Munro Live so začeli razstavljati domače polnilce:

To bo zelo zanimiva tema za vse trenutne in bodoče lastnike EVjev.

codeMonkey ::

BYD in "body control":

kow ::

Koncno se je proizvodnja avtomobilov v EU dvignila. Marca skoraj 1.1 milijona. Ce se ne motim, je to mesecno najvec po koroni.
Kot zanimivost, Tesla je v EU prvic mesecno prehitela Ford.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

kow ::

Chinese electric vehicles (EVs) drive larger emissions reductions over time, due to increased operating efficiency and a greener electricity mix, according to a study

https://www.newswise.com/articles/china...

Senior Dev ::

kow je izjavil:

Koncno se je proizvodnja avtomobilov v EU dvignila. Marca skoraj 1.1 milijona. Ce se ne motim, je to mesecno najvec po koroni.
Kot zanimivost, Tesla je v EU prvic mesecno prehitela Ford.

Rekordna rast in rekordna prodaja. EV so poceni in dokler je tako, je pač treba kupovati na veliko. So pa čakalne vrste spet nekoliko daljše, ker je pač naval prevelik.
ZenaDeva d.o.o. - Oddaja nepremičnin

kow ::

Senior, ne skrbi.. je aprila proizvodnja ze padla nazaj na 800k. :))

Utk ::

Če bi lahko domov odpeljali kateregakoli od 13 kandidatov na PRIMA testu (vsak novinar je imel možnost izbrati tri vozila), je 15 točk prejela tesla model Y, 14 hyundai ioniq 5 in sedem MG 4.


Mene bi skrbelo, če bi bil veliki evropski proizvajalec. Ampak morda sem to samo jaz...

https://www.zurnal24.si/avto/testi/slov...

DamijanD ::

https://www.rtvslo.si/zabava-in-slog/av...

Da bo razlika med ICE in EV še manjša

kow ::

Tesla Y postal najbolj prodajan model avtomobila globalno:

https://insideevs.com/news/669145/tesla...

Utk ::

Čudno. Jaz bi prisegel, da smo tu lahko pobrali, da ko enkrat vw zaštarta z id3/4, bo tesla žrla njihov prah...pa vw še na domačem terenu ni nekaj prepričljiv, kaj šele globalno.

FoxKnox ::

https://siol.net/avtomoto/novice/prihaj...

Pa so genijalci kakšen let nazaj govorili o vožnji za 4 cente na 100 kilometrov.:))

Gregor P ::

Utk je izjavil:

Čudno. Jaz bi prisegel, da smo tu lahko pobrali, da ko enkrat vw zaštarta z id3/4, bo tesla žrla njihov prah...pa vw še na domačem terenu ni nekaj prepričljiv, kaj šele globalno.

Kdo je to rekel? A se nismo vsi delali norca iz teh polizdelkov? :D Kaj je že bilo takrat, mislim da so stali na parkirišču, ker še niso znal sprogramirat njihovega FW-ja oz. so krepko zamujal s tem.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Poglej si to temo tam okoli konca 2019, začetek 2020. "Čez par let bojo dohiteli teslo". No, niso, niti po količini niti po tehniki. Tist test zadnjič, 3 leta po 2020, jasno kaže, da še zmeraj velja, da če nočeš problemov na daljših poteh, kupiš teslo.

Gregor P ::

Bi moral res prav pogledat za nazaj. Ker vsaj v mojem ožjem krogu res noben ni imel dobrega mnenja o teh polizdelkih, kaj šele, da bi jih kupil.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

BigWhale ::

kow je izjavil:

Tesla Y postal najbolj prodajan model avtomobila globalno:

https://insideevs.com/news/669145/tesla...


Congrats. Kr lepo. Me pa zanima kaj ljudje vidijo na Toyotah. :D

Gregor P ::

Njihovi hibridi so super; in za mal denarja si dobil kar veliko muzke (varnostno dobro opremljena vozila). Se jim pa sedaj tako povečala cena, da ne vem, če so še konkurenčni na trgu?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

MrStein ::

BigWhale je izjavil:

Me pa zanima kaj ljudje vidijo na Toyotah. :D

Zanesljivost? Kvaliteto?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

jernejl ::

Utk je izjavil:

Poglej si to temo tam okoli konca 2019, začetek 2020. "Čez par let bojo dohiteli teslo". No, niso, niti po količini niti po tehniki.
Seveda tesle po tehniki niso dohiteli... slednja jih mora namreč najprej prehiteti, da bodo lahko to storili.
Tesla nima delujočih matričnih žarometov, za HUD še niso slišali, parkirna asistenca ni sposobna zanesljivo zaznavati ovir... določene precej osnovne stvari ima večina avtomobilskih proizvajalcev že davno rešene, pri tesli pa so še zmeraj nerešen problem.

Utk ::

a_borlak ::

Ni pomembno, ali bodo dohiteli Teslo, vprašanje je, v kakšen cenovni boj se je Tesla pripravljena spustiti. In zaenkrat vsi čakajo, ker še vedno prodajajo 40k+€ avte brez večjih težav.
««
1027 / 1184
»»