» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
262 / 1138
»»

WarpedGone ::

Dobra tri leta nazaj sm se v tej temi že ponavljal na to temo.
Povzetek:
Se pravi, če zapelje na cesto kakih 400.000 električnih avtomobilov, ki vsa prefurajo po 100 km na dan, 230 dni na leto, pridemo na skupno porabo, kot smo jo ŽE IMELI leta 2007. Le kako smo si leta 2007 uspeli priskrbeti vse te silne GWh energije, če je to tak hud problem kot se nekaterim tule zdi?


Beri linke.
Zbogom in hvala za vse ribe

M-XXXX ::

Superboyy je izjavil:

Zanč smo mel debato kaj bi se zgodilo, če bi v našem parku 10% avtomobilov nadomestila električna vozila.

Lahko kakšen energetik razloži, če bi bil problem z obremenitvijo omrežja in proizvodnjo elektrike?

Zelo grob izračun:
Povprečen el. avto pokur nekje 16kWh/100km. 250 delovni dni * 50 km na dan * 16kwh/100km = 2000 kwh na leto.

2MWh * 140.000 = 280GWh na leto, kar zviša celotno porabo električne energije v Sloveniji za okoli 2,3%.

Je to problematično za omrežje in proizvodnjo?

Pozabil si en zelo zelo zelo pomemben podatek. Večina energije, bi se potrebovalo v enem trenutku (aka, vsi bi polnili bolj kot ne v razmaku ure/dveh), ko pridejo iz službe. Pa kar hitro rabiš še eno nuklearko pa omrežje za njo.
Vendar se pa strinjam, to ni težava, ki bi lahko nastala hipoma.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: M-XXXX ()

WarpedGone ::

Povsem narobe.
Zbogom in hvala za vse ribe

M-XXXX ::

WarpedGone je izjavil:

Povsem narobe.

Pa poglejmo račun zgoraj (računa nisem šel preverjati), ampak vidim, da so povsod uporabljene zelo "previdne" cifre pa je prišel do 280GWh. slab GW če polniš samo 1h na dan. pol GW če polniš 2 ure na dan,...

WarpedGone ::

Komot je seštevat, mal težje je zastopt kaj si sešteval.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Bom podal še en primer v razmislek, lastim si toplotno črpalko za ogrevanje, opažam da tudi drugje rastejo kot gobe po dežju, opazujem tudi porabo (namenski števec). Poraba je lahko hitro zelo drastično večja, en teden z -10° in kar naenkrat poraba poskoči iz "gopodinjskih" 20 kWh/dan na ogrevalnih 100 kwh/dan. Naj mi nekdo razloži kako je mogoče da omrežje ne počepne?

Izjava da bi vsi polnili v razmaku ure dveh je pa čisti fail.
1. po 22h je nižja tarifa z razlogom in kljub na splošno nizki ceni polnejna bo večina uporabnikov vseeno uporabljala nižjo tarifo
2. vsak lastnik EV si ne bo povečeval priključne moči na 100 kW samo zato da bo lahko napolnil avto v pol ure, ker ga bo taka priključna moč stala $$$/mesec brez porabljene ene kWh energije. Tako bo večina polnila doma čez noč na "mizernih" 2-3 kW ampak iz tega vseeno v 8 urah dobiš >100 km dosega in to vsak dan.
3. javna infrastruktura je in vedno bo namenjena občasnim in priložnostnim polnjenjem.

WarpedGone ::

Drži vse zgornje.

Izpostavil bi le, da prva točka ni od boga dana ampak posledica neke bivše realnosti porabe in produkcije električne energije.
Če se ta realnost dovolj spremeni, da bo omrežju povzročala dovol velike probleme, se bo pač ta postavka adaptira in s tem del porabe premaknila v čas, ko je manjši problem. Po drugi strani so 'pametna omrežja' vprašanje časa. Ta so direktna nadgradnja fiksne razdelitve višja/nižja tarifa ko omrežje samo lahko aktivno vpliva na porabo na recimo sekundo natančno. Smotano je vplivat na posamezne žarnice z močjo 10W, neki druzga je če lahko vplivaš na recimo 1000 10kW polnilnic, to je 10 MW porabnik (rang manjše elektrarne), ki na sekundo in promil natančno prilagaja svojo odjemno oč zmožnostim in potrebam omrežja. Takšna reč ni dodatna obremenitev omrežja ampak zdravilo za njegove obstoječe probleme.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Nikec3 ::

Pomanjkanje električne energije in prenosnih zmogljivosti je približno enak problem kot pomanjkanja nafte. Ne obstaja in nikoli ne bo obstajal. Spremembe se namreč dogajajo postopoma, tako da bo ekonomija rešila vse probleme.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Superboyy ::

WarpedGone je izjavil:

Dobra tri leta nazaj sm se v tej temi že ponavljal na to temo.
Povzetek:
Se pravi, če zapelje na cesto kakih 400.000 električnih avtomobilov, ki vsa prefurajo po 100 km na dan, 230 dni na leto, pridemo na skupno porabo, kot smo jo ŽE IMELI leta 2007. Le kako smo si leta 2007 uspeli priskrbeti vse te silne GWh energije, če je to tak hud problem kot se nekaterim tule zdi?


Beri linke.


Super razlaga :)

Le pametno polnilnico bo moral imet vsak doma, da se obremenitev razporedi skozi celo noč.

WarpedGone ::

To je standardna oprema vsakega EV - polnjenje je aktivno nadzirano, kjer je čas polnjenja eden izmed nastavljivih parametrov.

Zadnjič sm starše peljal na testno vožnjo Renaultovega Zoe. Naivno sm jim razlagal kako lahko avto polnjijo kjerkoli obstaja 220V vtičnica.
No, izkaže se, da stvar ni povsem takšna. Avto ima serijsko priložen le kabel za polnjenje na javnih polnilnih postajah (7 polni Menekees).
Za doplačilo nekaj sto evrov ti v garažo zmontirajo še domačo 'polnilno postajo' z ne-šuko vtičnico. Za še dodatnih 700 EUR pa ti prodajo kabl za standardno 220V vtičnico (šuko).

Avto sam je pa že nacilan, le finance se še pospravi pod streho.
Zbogom in hvala za vse ribe

Superboyy ::

WarpedGone je izjavil:

To je standardna oprema vsakega EV - polnjenje je aktivno nadzirano, kjer je čas polnjenja eden izmed nastavljivih parametrov.

Zadnjič sm starše peljal na testno vožnjo Renaultovega Zoe. Naivno sm jim razlagal kako lahko avto polnjijo kjerkoli obstaja 220V vtičnica.
No, izkaže se, da stvar ni povsem takšna. Avto ima serijsko priložen le kabel za polnjenje na javnih polnilnih postajah (7 polni Menekees).
Za doplačilo nekaj sto evrov ti v garažo zmontirajo še domačo 'polnilno postajo' z ne-šuko vtičnico. Za še dodatnih 700 EUR pa ti prodajo kabl za standardno 220V vtičnico (šuko).

Avto sam je pa že nacilan, le finance se še pospravi pod streho.


Mislil sem na pametne polnilnice, ki ti jo doma zmontirajo in razporeja energijo med vsemi odjemniki (v ekstremnem primeru, da v eni ulici vsi naenkrat priklopijo avtomobile).

Kar se pa Zoe tiče je kr fajn avto, je pa za preračunat je tistih 80 eur na mesec, ki jih plačuješ za baterijo. Mogoče lahko pogledate še električnega UP-a.

Matev ::

Večina energije, bi se potrebovalo v enem trenutku (aka, vsi bi polnili bolj kot ne v razmaku ure/dveh), ko pridejo iz službe. Pa kar hitro rabiš še eno nuklearko pa omrežje za njo.


ne paničari

večino elektrike gre itak ponoči v nič

in to elektriko bi polnili v avtomobile

WarpedGone ::

e-UP? Odpade.

Najem baterije morda na prvo žogo mal smrdi, ampak v 3 letih je to 36x79 = 2844 EUR. Še vedno znatno pod ceno eUP, z ~1/3 več dosega in ~1/5 več prostora. Pelje se luštno, le tist hebl bi lahk bil mal manj predpotopen (se zatika kot pri klasičnem menjalniku, brez pametnega razgloga).
Zbogom in hvala za vse ribe

Superboyy ::

WarpedGone je izjavil:

e-UP? Odpade.

Najem baterije morda na prvo žogo mal smrdi, ampak v 3 letih je to 36x79 = 2844 EUR. Še vedno znatno pod ceno eUP, z ~1/3 več dosega in ~1/5 več prostora. Pelje se luštno, le tist hebl bi lahk bil mal manj predpotopen (se zatika kot pri klasičnem menjalniku, brez pametnega razgloga).


Pri e-Upu imaš 8 let/160.000 km garancije na baterijo kar je ekvivalentno nekje 7600 eur najemanja pri renaultu, tko da si praktično na istem, če gledaš sam strošek menjave baterije proti najemu.

Drugače se pa strinjam.

J.McLane ::

PrimozR ::

Samo tole bom pustil tukaj: http://www.roadandtrack.com/new-cars/ne...

Mimogrede, moj ubogi, umazani Italjan za dobrih 15 jurjev bo vsak čas obrnil 100k. Brez večjih problemov ;)

Superboyy ::

PrimozR je izjavil:

Samo tole bom pustil tukaj: http://www.roadandtrack.com/new-cars/ne...

Mimogrede, moj ubogi, umazani Italjan za dobrih 15 jurjev bo vsak čas obrnil 100k. Brez večjih problemov ;)


Tesla offers an eight-year warranty that will cover these issues, but it's concerning to see early models with failure rates nearly ten-times that of later models.


Ne vidim v čem je problem niti zakaj bi bilo to "concerning". Pač zamenjaš v osmih letih in nimaš več skrbi.

So se dogajal že dosti hujši recalli, zaradi dosti bolj resnih napak (Toyota ene 5 let nazaj, VW kmalu). Je pač del industrije in razvoja.

WarpedGone ::

the plural of anecdote is not data.
Zbogom in hvala za vse ribe

Magic1 ::

Bolj je problem v tem, da boš že pred prevoženimi 100kkm ene parkrat obtičal nekje z avtom. Že v Cliotu bi bemtil, v 80k€+ avtu bi pa kar norel...
Magic

Superboyy ::

Magic1 je izjavil:

Bolj je problem v tem, da boš že pred prevoženimi 100kkm ene parkrat obtičal nekje z avtom. Že v Cliotu bi bemtil, v 80k€+ avtu bi pa kar norel...


Zakaj "parkrat"? To je samo en test in če se bo res pokazala serijska napaka, bojo nardil vpoklic in zrihtal zadevo.

Ne vidim zakaj je serijska napaka pri Tesli neki posebnega. Povsod se dogajajo. Tudi pri avtih, ki stanejo 3x več.

WarpedGone ::

Magic1 je izjavil:

Bolj je problem v tem, da boš že pred prevoženimi 100kkm ene parkrat obtičal nekje z avtom. Že v Cliotu bi bemtil, v 80k€+ avtu bi pa kar norel...

Zakaj 70.000 lastnikov ne nori in izpovrduje najvišje zadovoljstvo z avtomobilom glede na vse možne znamke?

Lastniki toyot so manj zadovoljni s toyotami, lastniki vwjev so manj zadovoljni z vwji, lastniki ferrarijev so manj zadovoljni s ferrariji... Razlaga je simpl: problemi so a jih taki senzacinalistični prispevki napihujejo čez vse smiselne meje. Čistonavadno pritlehno novinarsko prostituiranje.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Zgleda da bo Saab prvi 'stari' avtomobilist, ki bo v EVje šel s polnim gasom in brez pogleda nazaj.

First NEVS EV in 2017, 4 new models coming 2018

Sicer pravno gledano ne gre za Saab ampak za NEVS, ki vstaja na pogorišču starega Saaba.
Za 2017 napovedujejo električno limuzino bazirano na platformi starega 9-3, kasneje pa še štiri modele na novi platformi Phoneix, vse izključno električno.
Izdelava in prodaja od začetka na Švedskem in Kitajskem, kasneje tudi širše. Doseg bo bol švohoten ampak vseeno ne povsem mizeren (~ 120 milj / 200km).
Omenjajo tudi kupejevsko varianto (fastback). Kar mi riše nasmeh na obraz.

Če bi moral stavit, bi stavil da je Saab/NEVS tisti "evropski nenemški proizvajalec", ki se s Teslo dogovarja o uporabi polnilnega omrežja SuperCharger.

So edini z avtomobilom, ki ima dovolj veliko baterijo, kjer je možno izkoristit prednosti visoke polnilne moči SuperChargerjev.
Francozi s svojimi 20kWh baterijami še CCS/Chademo ne izkoristijo do konca. Nemci imajo pa itak še vedno glave v riti.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Kaj sploh še ostane velikim?

Reuters:
Successor to Saab announces $12 billion China electric car deal


The single order for 250,000 electric vehicles, including 150,000 cars based on the Saab 9-3 sedan, appeared to be all but unprecedented. There were just 665,000 electric cars in the world and 83,000 in China as of the end of 2014, according to the International Energy Agency.
Zbogom in hvala za vse ribe

RedDrake ::

Kot lastnika Saab-a me to zelo veseli.
Sploh stari 9-3 je še vedno na pogled zelo lep avtomobil. In 200KM dosega je tudi že praktično dovolj tudi za obisk sorodnikov na drugem koncu slovenije.
Škoda edino, ker od GM-a niso uspeli dobiti pravic tudi za cabriota ali karavana.
Sedan za moje potrebe pač ni praktičen.
In če res prodajo 150,000 vozil, kot piše, potem so na konju, in postanejo kar naenkrat top proizvajalec.
Še 9-5 pravice dobijo nazaj, butnejo not baterije za 400-500KM dosega in je evropski Tesla konkurent tu. (Šasija in podvozje namreč to skoraj zagotovo lahko preneseta).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

Nikec3 ::

Če je teh 200 km po NEDC standardu, potem je to navadna 20 kWh baterija. Drugače pa okrog 30 kWh.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Konkretnih cifer niso objavl, so pa rekl:
But this will be a significantly upgraded car. Not just a battery solution that ensures you have a long range

Plus obstoj evropskega nenemškega proizvajalca avtomobilov, ki se zanima za uporabo SC postaj (kar na 30kWh baterijah nima smisla) me navdaja z upanjem, da bo tu baterija nad 50kWh.
Zbogom in hvala za vse ribe

fpbs ::

WarpedGone je izjavil:


Če bi moral stavit, bi stavil da je Saab/NEVS tisti "evropski nenemški proizvajalec", ki se s Teslo dogovarja o uporabi polnilnega omrežja SuperCharger.
So edini z avtomobilom, ki ima dovolj veliko baterijo, kjer je možno izkoristit prednosti visoke polnilne moči SuperChargerjev.

Kje je tu zdrava logika? Tesla ima cca 170 polnilnih postaj po Evropi, CCS pa preko 1700. Naslednje leto se prične z montažo 150kW CCS polnilnic.
VW Bulli bo imel 70kWh baterijo.

WarpedGone ::

Kje je tu zdrava logika?

Pri tebi že 1000x izkazano da ne.

Maš kej za dodat al še vedno samo kradeš bogu čas?
Zbogom in hvala za vse ribe

fpbs ::

Warpi poglej, kako izgleda Tesla model X, ko se pelje na smučarijo:

WarpedGone ::

lol...
kdaj bo vesolje končno zapolnilo kvoto idiotov?
Zbogom in hvala za vse ribe

fpbs ::

Warpi, saj te že poznamo. Ko ti zmanjka argumentov, ponoriš, ter začneš žalit in zmerjat.

ZaphodBB ::

fpbs je izjavil:

Warpi, saj te že poznamo. Ko ti zmanjka argumentov, ponoriš, ter začneš žalit in zmerjat.

Kakšen argument bi pa ti rad? Ali to, da jaz vsvojem kangooju vozim omaro pri odprtih vratih in je 20cm gleda ven - ker je prevelika, nekako pomeni da sem brez goriva? Da so bencinski avti zanič?

Ti si seveda nekaj domišljaš, ker si šovinist. Če imaš ti kakšne argumente, razen tega da imaš očitno prav, potem na plan z njimi.
"Naši dedje so se borili za to, da lahko odločamo
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype

fpbs ::

ZaphodBB je izjavil:

Ti si seveda nekaj domišljaš, ker si šovinist. Če imaš ti kakšne argumente, razen tega da imaš očitno prav, potem na plan z njimi.

Moje argumente prečitaj 6 postov nazaj. Ne razumem, iz kakšnega razloga naj bi bil šovinist?

c00L3r ::

Ne bom bral 262 strani nazaj, ker bi rad še kaj drugega v življenju počel :D

Sem kar navdušen nad električnimi avtomobili. Največjo težavo trenutno ne vidim v dometu, bolj v tem kje naj uporabniki polnijo svoje avtomobile, če živijo v stanovanju in ne v hiši z garažo? V veliko blokovskih naseljih vidim avtomobile na pločnikih, zelenicah ipd. Tako ni urejen niti ustrezen parkirni prostor, kaj šele kakšne polnilne postaje.

WarpedGone ::

Beyond awesome... Merry Model X-mas!
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

vostok_1 ::

c00L3r je izjavil:

Ne bom bral 262 strani nazaj, ker bi rad še kaj drugega v življenju počel :D

Sem kar navdušen nad električnimi avtomobili. Največjo težavo trenutno ne vidim v dometu, bolj v tem kje naj uporabniki polnijo svoje avtomobile, če živijo v stanovanju in ne v hiši z garažo? V veliko blokovskih naseljih vidim avtomobile na pločnikih, zelenicah ipd. Tako ni urejen niti ustrezen parkirni prostor, kaj šele kakšne polnilne postaje.


Bolj problem je cena kot to.

Za polnit se boš že znašel. Z 20 min na superchargerju maš praktično za cel teden furanja v službo.

nekikr ::

WarpedGone je izjavil:

Beyond awesome... Merry Model X-mas!

Beyond awesome? Tebi se pa ne dogaja kaj dosti v življenju, če ti je par lučk tako hudo dobrih :/

c00L3r ::

vostok_1 je izjavil:

c00L3r je izjavil:

Ne bom bral 262 strani nazaj, ker bi rad še kaj drugega v življenju počel :D

Sem kar navdušen nad električnimi avtomobili. Največjo težavo trenutno ne vidim v dometu, bolj v tem kje naj uporabniki polnijo svoje avtomobile, če živijo v stanovanju in ne v hiši z garažo? V veliko blokovskih naseljih vidim avtomobile na pločnikih, zelenicah ipd. Tako ni urejen niti ustrezen parkirni prostor, kaj šele kakšne polnilne postaje.


Bolj problem je cena kot to.

Za polnit se boš že znašel. Z 20 min na superchargerju maš praktično za cel teden furanja v službo.


To drži, če je 10% avtomobilov električnih. Kaj pa ko jih bo 90% takšnih? Neskončne vrste pred polnilci?

7982884e ::

Kaj pa ko jih bo 90% takšnih?
bo folk počasi zmigal svoje riti in napeljal štrom v garaže in ob obblokovska parkirišča?

to in problem oskrbe z zadosti električne energije sta neobstoječa problema. switch na večinsko električni transport se ne bo zgodil čez noč in polnilnice&štrom sta dve stvari ki nimata problema z dohajanjem razmaha električnega transporta.

c00L3r ::

Pravim, da je že zdaj problem, da ni dovolj parkirišč. Dosti blokov v jugi je bilo zgrajenih po logiki, da nima vsako stanovanje 1 avtomobila. Zdaj pa imajo 2. Tako so potem avti na pločnikih in travnikih. Če tudi damo polnilce na parkirna mesta, to še ne bo dovolj.

kow ::

Ti pa res isces probleme kjer jih ni oz. so majhni.

vostok_1 ::

c00L3r je izjavil:

Pravim, da je že zdaj problem, da ni dovolj parkirišč. Dosti blokov v jugi je bilo zgrajenih po logiki, da nima vsako stanovanje 1 avtomobila. Zdaj pa imajo 2. Tako so potem avti na pločnikih in travnikih. Če tudi damo polnilce na parkirna mesta, to še ne bo dovolj.


Knock knock. Slovenija ni svet, ampak povečini ena inbreed redneck država.
Ne vem zakaj se toliko oziraš na nas.

pegasus ::

Praktično vprašanje: a že imamo kak online route planner, ki upošteva doseg ev avta in mapo polnilnic? Recimo da bi rad naredil 2000km z avtom, ki ima 200km dosega ...

vostok_1 ::

Tesla ima to že od vsega začetka. Za druge ne vem.

WarpedGone ::

Ne le online, ampak je EV-vidik vgrajen v samo navigacijo. Med samo vožnjo te po potrebi usmerja na polnilnice in ti sproti kaže oceno al ti bo trenuten stil vožnje zadolščal za dosego cilja ali ne oz. koliko energije ti bo preostalo, ko boš dosegel cilj.

Tesla Trip Planner
Zbogom in hvala za vse ribe

pegasus ::

Ja, to vem, a me zanima, kako lahko opravim nekaj meni vsakoletnih daljših poti po evropi. In ker še nimam električnega vozila, bi si rad ogledal možnosti. Nekaj premetavam finance in gruntam, če se mi izidejo ...

fpbs ::

Tu imaš zemljevid CCS polnilnih postaj.

http://ccs-map.eu/

Magic1 ::

Ena normalna baterija še dolgo ne pod 15k€. Za ta denar pa narediš 200kkm. Plus to da elektriko moraš še vedno plačat, res je dosti cenej kot bencin, a zanemarljivo ni.
Sem mal računal okrog Priusa plugina, a ga matematika ubije. Za ceno 35k€ dobiš na drugi strani Aurisa in za 200kkm bencina. Torej niti v sanjah s elektriko kaj prišparaš tudi v idelanih okoliščinah.
Magic

WarpedGone ::

Ja, to vem, a me zanima, kako lahko opravim nekaj meni vsakoletnih daljših poti po evropi.

Po cesti.
Vsi ostali detajli zavisijo od konkretnega vozila.
Če maš dosega ~100km, lahko pozabiš na CCS in daljše poti po evropi.
Zbogom in hvala za vse ribe

fpbs ::

WarpedGone je izjavil:

Če maš dosega ~100km, lahko pozabiš na CCS in daljše poti po evropi.

Ja seveda, Tesla ima šele 170 polnilnih postaj po Evropi, CCS pa že preko 1700, pa vsak mesec je najman 100 novih. Italija dobi v kratkem 75 novih, Češka in Slovaška tudi. Naslednje leto se prične z montažo 150kW CCS polnilnic.
««
262 / 1138
»»