» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
261 / 1224
»»

WarpedGone ::

Glede hyndai-ja na posnetku:
The power steering shuts down in the middle of the track. I have a small red symbol on the dashboard that tells me something is wrong with the steering. It doesn't need a lamp, you can feel it quite clear while turning the wheel," said the test driver at the time.

Po domače - stvar je crknila.
Horroz... crkne/zašteka lahko tudi mehanski volan. Se je zgodilo moji mami v dobri stari škodi fabiji z 100 let starim volanskih sistemom. Rešitev je bila reset sistema med samo vožnjo... kuplunga, ugasnit motor, kluč ven, kluč nazaj vklop motorja in Lo And Behold, volan se je zopet lahko vrtel. Čista sreča da je bila cesta ravna in hitrost nizka.
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

spirit je izjavil:

do takrat ti ap avto mora pustit reakcijo, ne pa da ko ti zaviješ gre pa on naravnost.

S tem se tudi jaz strinjam. :)

spirit je izjavil:

Mislim da Hyundai na zgornjem posnetku ne vozi sam pa na testu pade, kar pomeni da bi padel tudi ko bi se znašelč v resnični situaciji, ko nikakor ne moreš izklaplati raznih pomagal ker je edina stvar ki jo lahko narediš sunkovito obrneš volan v eno in drugo smer.


Saj zgornjega testa ni nihce kritiziral (no, vsaj jaz ne).

spirit je izjavil:

Poleg tega si že videl kaj se zgodi z avtom ki zbije srno? odpre ga kot banano.


Kaj se pa zgodi z avtom, ki pripelje v nasproti vozeci tovornjak? Mene so v avtosoli ucili, da je bolje povoziti srno kot zapeljati na nasprotni pas. Ce ni na nasprotnem pasu nikogar, potem se svar se lahko dobro iztece, drugace pa ne. Refleksno zavijanje vstran je nekaj najslabsega kar lahko naredis.

A bos raje povozil otroka ali pa tvegal trcenje z avtobusom polnim otrok?

spirit ::

No seveda če refleksno zavijanje lahko problem, če je na drugi strani nekaj nasproti vozečega,... ampak nekaj drugega je pa da ti avto tega ne pusti, ali pa recimo da bi lahko šel na nasprotni pas in se vrnil ampak se je avto odločil da si želel iti naravnost in ker se ne moreš vrnit na desni pas trčiš v drugo vozilo.

Seveda lahko tudi stari mehanski volan odpove zašteka,..

Kar se tiče pa koga bi raje povozil je pa itak tako da so vse to situacije ki se odvijajo refleksno in ne zavedno, ker če bi imel čas razmišljat kaj je boljše imam tudi čas ustavit avto brez nezgode. če ej hitrost nizka in je avtobus pri miru ali skoraj pri miru je bioljše izbrati avtobus, ker je več možnosti da bodo rahel trk vsi odnesli celi razen pač pleha, medtem ko je direktno trčenje z otrokom pač takoj bolj nevarno. pri visoki hitrosti je ap bolj zapleteno ker ali enega ubiješ ali jih več poškoduješ, lahko tudi ubiješ... zelo zaj odločitev, ki je upam da jo bo potrebno sprejeti čim manj ljudem.

No lososv tes se je kritiziralo kot brez vezn, mislim pa da gra res nisi ti. :)

lufthammer ::

Ce bo pa srna skocila na cesto in bo nasproti peljal avto, bo pa zapeljal preko srne, ker bo ugotovil, da se ne splaca zavijati na nasprotni pas samo zaradi srne. :>

Kaj pa, če ne bo srna ampak bosta dva otroka prletela na cesto? Bo avto to ugotovil? Videl bo štiri nogice? Škoda pleha, se ne splača zavijati. (Točno losov test se za take primere dela - tudi na izpitu za motor, za avto, žal ne.)
A bos raje povozil otroka ali pa tvegal trcenje z avtobusom polnim otrok?

Osebno bi zbral avtobus - par bušk in modric po predpisih privezanih otrok mogoče, zame bi mi bilo bolj vseeno. Ti bi dva zgazil! Dej, vrni izpit...
Ali pa drugič še enkrat razmisli, kaj si napisal, preden stisneš pošlji.

7982884e ::

Kaj pa, če ne bo srna ampak bosta dva otroka prletela na cesto? Bo avto to ugotovil? Videl bo štiri nogice? Škoda pleha, se ne splača zavijati. (Točno losov test se za take primere dela - tudi na izpitu za motor, za avto, žal ne.)

zakaj pa ne bi ugotovil? racunalniski vid z naprednimi nevronskimi mrezami, kar recimo uporablja google, bo brez problema razlocil med otrokom in ne-otrokom. in zaradi instantnega odzivnega casa bo bolje reagiral kot clovek. v takih ekstremnih situacijah clovek nima casa za neke kompleksne miselne procese in dognanja, cesar AI se ni sposobna, zato tam ni v prednosti, ampak obratno.

lufthammer ::

Še tole:
Losov test sam po sebi je nonsense ker brez očitnega razloga sunkovito spreminjaš smer.


Se vidi, da nimate kilometrine, še zlasti po Skandinaviji ne. Po Finskem in po severni Norveški imaš velikrat na lepem losa na cesti ( tudi v tunelu ga srečaš ) in Švedi testa ne počnejo za maltretiranje avtomobilskih firm. Kazen za "izbiro" losa pri trčenju? Boljš ne probat, gre v jurje. Pa še škode na novi nepremičnini ti nobena zavarovalnica ne povrne. Tudi pri nas ne, če spregledaš znak za divjad na cesti in se "srečaš" s srno, ki pri opravlja nalogo losa ( mimogrede spirit, losos je riba...)

lufthammer ::

7982884e je izjavil:

Kaj pa, če ne bo srna ampak bosta dva otroka prletela na cesto? Bo avto to ugotovil? Videl bo štiri nogice? Škoda pleha, se ne splača zavijati. (Točno losov test se za take primere dela - tudi na izpitu za motor, za avto, žal ne.)

zakaj pa ne bi ugotovil? racunalniski vid z naprednimi nevronskimi mrezami, kar recimo uporablja google, bo brez problema razlocil med otrokom in ne-otrokom. in zaradi instantnega odzivnega casa bo bolje reagiral kot clovek. v takih ekstremnih situacijah clovek nima casa za neke kompleksne miselne procese in dognanja, cesar AI se ni sposobna, zato tam ni v prednosti, ampak obratno.

In kaj bo izbral? Avtobus poln otrok ali otroka, kot je dal en dober šofer na izbiro? Bo vedel, da so na avtobusu otroci al bo reskiral?
Bo še preteklo vode, preden bo sposoben v trenutku predelat miljon variant - kot v šahu, bo prej padla zastavica. Če bo imel čas ustavit, ima tolk časa tudi šofer, če ga je med tem kap, pa tako ni pomoči.

Tisti googlov avto se cijazi, da ga ni za gledat. Pri takih hitrostih res ne bo nobene škode, četudi se zaleti.

Malajlo ::

Spirit ne loči med izogibanjem srni v real life in stožcu na testu. Jaz tudi ne. Avto, ki "pomaga" ohraniti vožnjo naravnost, ko tega nočeš, je točno to - avto, ki ga nočeš.
Bi bilo pa dovolj, če bi avto začel zavirati v takih primerih. Ko npr. zazna otroka, ki se nenadoma znajde izza parkiranega avta. Tega še Tesla ne zmore (še).

Vsekakor je v večini primerov bolj pametno srno zgaziti. Pri losu pa je taka odločitev napačna. Lahko tudi smrtno resno napačna.

7982884e ::

In kaj bo izbral? Avtobus poln otrok ali otroka, kot je dal en dober šofer na izbiro? Bo vedel, da so na avtobusu otroci al bo reskiral?
to bodo dorekli za to pristojni. vedel bo lahko toliko, kot ve clovek. bo pa lahko to odlocil dosti prej kot clovek in se posledicno v vecini primerov ne bo rabil nikamor zabit.
kot sem rekel, v takih situacijah clovek nima casa, da bo premleval in racionalno presodil o najugodnejsem izidu, v takih situacijah bo dosti bolj pomembno to, da zacnes pol sekunde prej z vso mocjo zavirat in zavijes tja, kjer ni ovire. robot ni sposoben premleti milijon situacij, clovek pa tudi ne v takem casu.

Tisti googlov avto se cijazi, da ga ni za gledat. Pri takih hitrostih res ne bo nobene škode, četudi se zaleti.
ves, da google v glavnem testira toyote, ki furajo z normalnimi hitrostmi?

J.McLane ::

V takih situacijah se mora voznik osredotočit samo na to kje vidi luknjo skozi katero se bo rešil, ne smeš gledat ovire, ker boš šel direktno tja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

BigWhale ::

lufthammer je izjavil:

A bos raje povozil otroka ali pa tvegal trcenje z avtobusom polnim otrok?

Osebno bi zbral avtobus - par bušk in modric po predpisih privezanih otrok mogoče, zame bi mi bilo bolj vseeno. Ti bi dva zgazil! Dej, vrni izpit...
Ali pa drugič še enkrat razmisli, kaj si napisal, preden stisneš pošlji.


Tvoj sin se je pa ravnokar odpel, ker je bruhal in mu je uciteljica rekla naj ji prinese vrecko z bruhanje. Aja, pa avtobus vozi na robu prepada in ce trcis vanj bos ubil 120 otrok (dvoetazni avtobus je). No, ti bom razlozil v cem je finta.

Ne gre za to, da je moose test neprimeren. Tega nisem nikjer trdil. Tudi nisem trdil, da bi avto v resnici moral poceti kaj drugega kot zavirati na polno v tem primeru. Gre za to, da je nenadno zavijanje na nasprotni pas lahko precej bolj nevarno pocetje kot to, da nabases eno srno (z losom je sicer malo drugace, se strinjam). Ce je cesta ravna in prazna, se tako izogibanje lahko konca brez posledic.

Avto z elektronskimi pomagali ima pa precej vec moznosti, da taksno trcenje prepreci. Zival lahko zazna se preden dobro stopi na cesto, lahko zmeri hitrost kako hitro se premika in ali se je sploh treba izmikati na nasprotni pas. Vse te reci lahko opravi bistveno bolje in hitreje kot clovek.

BigWhale ::

J.McLane je izjavil:

V takih situacijah se mora voznik osredotočit samo na to kje vidi luknjo skozi katero se bo rešil, ne smeš gledat ovire, ker boš šel direktno tja.


Verjetno je situacij, ko se zival 'nenadoma pojavi na cesti' v resnici manj kot je govora. Zival se nenadoma pojavi na cesti takrat, ko je voznik nepozoren. Ce vozis skozi gozd oziroma podrocje kjer divjad pogosto zahaja na cesto, voznjo pac prilagodis in ne vozis 90km/h ampak 70km/h. Presenetljivo, imamo tudi poseben prometni znak, ki oznacuje taksna podrocja.

Prednost elektronike je v tem, da ne zaspi, tako kot sofer, taksno zival prej opazi in prej zavira in v vecjem stevilu primerov lahko nesreco uspesno prepreci.

WarpedGone ::

BW kapira, kdo drug pač noče.

In other news, mercedes je predstavil konkurenta i3, za nekaj nižjo ceno...

Zbogom in hvala za vse ribe

Truga ::

BigWhale je izjavil:

Prednost elektronike je v tem, da ne zaspi, tako kot sofer, taksno zival prej opazi in prej zavira in v vecjem stevilu primerov lahko nesreco uspesno prepreci.

Elektronika prav tako ne postane 90% slepa ponoci, in se vedno vidi zvad ki lomasti v grmovju ob cesti. Voznik je pac ne more, ker luci svetijo samo naprej..

spirit ::

Res je napaka pri zapisu losov test ne lososov. kar se tiče srne na cesti, če je noč in ti stopi na cesto jo zaslepiš in obstane tudi pri 70 ne boš ustavil avta v tistih 5m kar pomeni ali jo nagaziš ali pa se ji umakneš na nasprotni pas, ki je zelo verjetno prazen saj bi ti nasproti vozeče vozilo že od veliko dlje prikazalo shilueto srne če bi ta stala že na cesti. Seveda če greš izbirati med srno in avtom izbereš srno, za losa ste že sami ugotovili da ga probaš ne izbrati :)

Gregor P ::

J.McLane je izjavil:

V takih situacijah se mora voznik osredotočit samo na to kje vidi luknjo skozi katero se bo rešil, ne smeš gledat ovire, ker boš šel direktno tja.

Po Evropi so ceste, kjer se rešiš situacije, ko je šele nekdo drug pred tabo nastradal; ker se zgodi, da težko opaziš takšne luknje, sploh ponoči (enkrat je neko vozilo pred nami skorajda izginilo s ceste, samo videl si, kako so zadnje luči vozila pred teboj divje izginile, del ceste je bil tako slabo označen, luknja pa velika za cel avto; spet drugje si lahko v prometni konici opazil, kako vozila pred teboj kar naenkrat gredo levo in desno, da se izognejo nečemu - sam sem opazil šele, ko se je avtobus umikal - in res sredi ceste ena mini tabla pred hudo luknjo itd.).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

WarpedGone ::

tudi pri 70 ne boš ustavil avta v tistih 5m

Pri 70kmh prefuraš 5 metrov v ~0,26 sekunde kar je ravno reakcijski čas zelo budnega in zbranega voznika.
Pol je treba še premaknit nogo na bremzo in aktivirat bremze itd kar na koncu rezultira trk z 70kmh in naknadno zaviranje v totalnem šoku do 0kmh in nekam dol iz ceste al pa na nasprotni pas.

Kompjuter bo isto srno ki se pojavi 5m pred avtomobilom opazil že prej prej in bo manever bremzanja užgal šele ko se bo odločil da bo dejansko nujno zaviranje. Recimo, da se tako odloči ko je srna samo še 5m stran. Ker bo praktično takoj usekal max zaviranje bo na teh 5metrih hitrost znižal na 57kmh (predvidevam 30m zavorne razdalje pri 100kmh).
Energija trka s srno bo le 2/3 tiste ki bi preoblikovala avto pri 70kmh. Posledično tolk manj škode in vsega.

Stvari niso črno bele, če se ji le trudiš narest ne-debilno. Kar je prehud zalogaj za marsikoga :(
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Edit: zavorna razdalja pri 100 je pogosteje okrog 40m, kar zgornje cifre spremeni v trk z 60km/h in 3/4 energije. Vseeno bolje kot človeško zaviranje.
Zbogom in hvala za vse ribe

Truga ::

Tocno to.

Avto, ki tehta 1000kg ima pri 70km/h 190kJ energije, pri 50km/h pa samo se okoli 100kJ, prakticno pol manj. Ne pozabit da se energija (in posledicna skoda) povecuje s kvadratom hitrosti. 10km/h razlika se zdi majhna, v resnici je pa ogromna, in vsak kilometer na uro steje.

BigWhale ::

spirit je izjavil:

ki je zelo verjetno prazen saj bi ti nasproti vozeče vozilo že od veliko dlje prikazalo shilueto srne če bi ta stala že na cesti.


Nasproti vozeci avto, ti ne bo prikazal silhuete srne. Prej te bo se bolj zaslepil, da bos se manj videl, kot vidis sicer. Ce bo pa nasprotni pas prazen, pa ne ves. Sploh ce je v kaksnem ovinku.

spirit je izjavil:

Seveda če greš izbirati med srno in avtom izbereš srno, za losa ste že sami ugotovili da ga probaš ne izbrati :)


Odvisno sicer od ceste ampak jaz bi pri 70km/h verjetno raje izbral losa kot nasproti vozeci avto. Odvisno od losa in od obeh avtomovilov. :)

spirit ::

Vse to drži če je avto avtonomen, če pa se samo delono odloča pa ne drži, jaz nekako vso zadevo gledam z vidika ko ti avto zaradi ''pametnih'' pomagal ne omogči reakcije, ki bi te lahko rešila. Ko bo avtomil imel toliko senzorjev da bodo zaznavali še vse živo daleč od roba ceste je to druga zgodba. Kar sem želel povedati je da situacije ko bi človek moral sunkovito zaviti drugam in nazaj obstajajo, in kar so potrdili tudi drugi niso tako redke, kar pomeni če se avto vede kot tisti na posnetku to ni ok, in losov test je daleč od nekaj brez veznega, mislim da se nas tu večina strinja, kot se seveda strinjamo tudi s tem da ej boljše zbiti srnico kot drug avto in s tem da računalnik reagira hitreje hot človek in lahko pretehta neskončno več možnosti. Ampak če bo pa avtonomini avto raje zbil srno kot pa zapejlal na prazen drugi pas je pa ravnal narobe.

telexdell ::

Očitno še nihče sodelujočih v debati ni povozil srne. Lahko je terorizirati, v praksi pa je stvar precej drugačna.
Srne ponoči čakajo ob robu ceste, in opazujejo kaj je na drugi strani. Ko pripelje avto se druga stran ceste osvetli in takrat se poženejo čez. Meni je tako srna skočila točno pred odbijač in še prej preden se je dotaknila tal sem jo že povozil. Sam je niti nisem uspel videti, kaj šele razmišljati, kako se ji izogniti.
Ob robu ceste je bilo dokaj gosto grmovje, tako da je niti slučajno ne bi mogel videti (mogoče s kašno termovizijsko kamero). Je pa sreča, da je bila cesta precej ovinkasta in moja hitrost tam 30...40 km/h in se je razbil le en žaromet.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

DarkSite ::

Nekje sem prebral, da naj bi se za Faraday Future skrival Apple.

Ker so zelo hitro dobili 1B$, CEO ostaja skrit, kupili so zemljišča v Ca., proizvodnja v 2017(optimisti so :)), pa tudi njihovo oglana sporočila dajejo feeling, kot da bi bral applova.

lufthammer ::

Aja, pa avtobus vozi na robu prepada in ce trcis vanj bos ubil 120 otrok (dvoetazni avtobus je).

S kolk na uro moram priletet v avtobus, da ga bom čez bankino prevrnil v prepad (po takih cestah izjemno rad divjam, ja kolker avto zmore) in še dobro, da okrog prepadov srne skačejo. No, lahko bi bilo tudi na avtocesti in ti je v napačno smer po prehitevalnem pasu tale avtobus pripeljal....slab dan.

Nima veze, dal si butast primer, zdaj se pa ven vlečeš.
Mi je jasno, da bo lahko elektronika precej pomagala, vedno pa nikoli.
Pri sodniku za prekrške boš potem slišal: "Oprostite, sej sem hotel zaviti, pa me je elektronika zajebala"

Točno tako, kot pravi telexdell, se obnašajo živali ponoči. In kaj bo v tem primeru naredila elektronika? Stopila na bremzo, cesta bo pa prazna... Kakšna vožnja bo to, če "za vsakim grmom tiči zajec" haha.

Zgodovina sprememb…

lufthammer ::

Za moje pojme bi bilo najprej treba preprečiti telefoniranje s telefonom v roki in pisanje sporočil med vožnjo, bi bilo manj takih - nenadoma zapeljal(a) na nasprotni vozni pas...
Je to že kakšna firma probala al je preveč fensi vozit s telefonom ob ušesu in to nikogar ne zanima preveč? Niti Muska ne, raje neke extra velike filtre za umazan kitajski luft baše v Teslo.

WarpedGone ::

Nekje sem prebral, da naj bi se za Faraday Future skrival Apple.


Par dni nazaj je ven pricurljalo mal več. Ne, ni apple, kitajci so.

The startup hasn't divulged where its funding is coming from, but Bloomberg noted that Chinese billionaire Jia Yueting is backing the company, though it doesn't state whether some or all of the money comes from the online video magnate.


Legal documents link Faraday Future to Chinese media conglomerate:

Articles of incorporation and a statement of information -- legal documents required to set up a company -- filed with the California Secretary of State in August name Chaoying Deng as the chief executive officer of FF Inc. The company is based in Gardena, Calif. and is reported to have more than 300 employees.
Zbogom in hvala za vse ribe

DarkSite ::

Aha, no če so ugotovili, da so iz Chine potem je to to. Samo vseeno nekako ne verjamem, da so sposobni narediti fabriko iz startat s proizvodnjo v letu 2017.

Bral sem tudi en članek, da naj bi apple najel enga, ki bi jim delal na elektronskh tablicah. Zdej me zanima zakaj imajo vsi ostali navadne tablice in zakaj ne vidimo elektronske tablice na Tesli ali na drugih novejših avtih. Je kak zakon, ki to preprečuje? Verjetno je prej razlog dodatni strošek :P

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DarkSite ()

WarpedGone ::

Samo vseeno nekako ne verjamem, da so sposobni narediti fabriko iz startat s proizvodnjo v letu 2017.

Verjameš, ne verjameš... ne pričakujem da jim rata.

Pričakujem pa, da jim bo slej ko prej ratalo. Preveč velikih imen in denarja in premalo PR duvanja da bi jim lahko očital manjko iskrenega namena narest še en ornk EV.
Kolikor sm uspel zasledit, se omenja večje baterije in višjo ceno kot jo dosega tesla.
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

lufthammer je izjavil:

Nima veze, dal si butast primer, zdaj se pa ven vlečeš.


Ne, samo ti ne razumes, da je bil primer karikiran, da bi mogoce kdo dojel, da zapeljat na nasprotni pas ponavadi ni najbolj optimalna resitev.

lufthammer je izjavil:


Pri sodniku za prekrške boš potem slišal: "Oprostite, sej sem hotel zaviti, pa me je elektronika zajebala"


Ne pretepaj slamnatih moz. Objavljen je bil posneteg enega avtomobila, ki se je narobe obnasal in bojda so potem napako odpravili.

lufthammer je izjavil:


Točno tako, kot pravi telexdell, se obnašajo živali ponoči. In kaj bo v tem primeru naredila elektronika? Stopila na bremzo, cesta bo pa prazna... Kakšna vožnja bo to, če "za vsakim grmom tiči zajec" haha.


Tudi debila se pa ni treba delat. Ce bo srna skocila tik pred avto, potem bo elektronika lahko naredila vec kot ti. Bistveno vec.

lufthammer ::

Tudi debila se pa ni treba delat. Ce bo srna skocila tik pred avto, potem bo elektronika lahko naredila vec kot ti. Bistveno vec.


Kaj naprimer?

7982884e ::

saj je zgoraj warpedone napisal. če ti srna skoči pred avto, jo boš zbil brez bremzanja, ker nisi sposoben tako hitrega odzivanja. če bo za volanom robot, bo takoj začel bremzat in tistih 5 metrov izkoristil maksimalno. pa verjetno ne bo samo 5 metrov ampak mogoče 10; v takem primeru bo dober avto srno zbil z delčkom kinetične energije kot bi jo voznik.

Nikec3 ::

Dajte že mir s temi srnami. Zadeva je off-topic in predvsem tečna.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Truga ::

lufthammer je izjavil:

Tudi debila se pa ni treba delat. Ce bo srna skocila tik pred avto, potem bo elektronika lahko naredila vec kot ti. Bistveno vec.


Kaj naprimer?


Zabrembazala za 2km/h. Za razliko od tebe, ko se noge z gasa ne bos uspel prestavt.

BigWhale ::

lufthammer je izjavil:

Tudi debila se pa ni treba delat. Ce bo srna skocila tik pred avto, potem bo elektronika lahko naredila vec kot ti. Bistveno vec.


Kaj naprimer?


Zategnila ti bo varnostni pas in preverila a bo mogoce treba sproziti airbag in poklicala na najblizje lovsko drustvo, ker se zbil srno. Pa faks z izpolnjenim evropskim porocilom bo poslala na tvojo zavarovalnico.

lufthammer ::

Končno en pameten odgovor. Sem potolažen čeprav, varnostni pas se že sedaj zategne in tudi airbag se zna že sedaj sprožit, s sporočili bo pa kriza, ker ni signala v tisti dolini.

ZaphodBB ::

Zategnila ti bo varnostni pas in preverila a bo mogoce treba sproziti airbag in poklicala na najblizje lovsko drustvo, ker se zbil srno. Pa faks z izpolnjenim evropskim porocilom bo poslala na tvojo zavarovalnico.

Jst to rabam!
"Naši dedje so se borili za to, da lahko odločamo
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype

World peace ::

BigWhale je izjavil:

lufthammer je izjavil:

Tudi debila se pa ni treba delat. Ce bo srna skocila tik pred avto, potem bo elektronika lahko naredila vec kot ti. Bistveno vec.


Kaj naprimer?


Zategnila ti bo varnostni pas in preverila a bo mogoce treba sproziti airbag in poklicala na najblizje lovsko drustvo, ker se zbil srno. Pa faks z izpolnjenim evropskim porocilom bo poslala na tvojo zavarovalnico.



Sprožitev airbagov v taki nesreči je nevarna, prepreči vidljivost in povrzroči opekline. Ker to ni trk, se ne bodo sprožili.

Radar pa srne ne bo zaznal.

Ponovno bluzite v 3pm o računalniški superiornosti.

Kaj če bo računalnik odvil in zapeljal v prepad. Kaj pol.

Za te računalniške manevre je samo radar premalo podatkov.

BigWhale ::

World peace je izjavil:

Sprožitev airbagov v taki nesreči je nevarna, prepreči vidljivost in povrzroči opekline. Ker to ni trk, se ne bodo sprožili.


Kje sem napisal, da se bodo airbagi sprozili? Kje?!

World peace je izjavil:

Radar pa srne ne bo zaznal.

Ker je pred tem padla v kanto barve, ki absorbira radarske valove?

7982884e ::

World peace je izjavil:


Sprožitev airbagov v taki nesreči je nevarna, prepreči vidljivost in povrzroči opekline. Ker to ni trk, se ne bodo sprožili.

Radar pa srne ne bo zaznal.

Ponovno bluzite v 3pm o računalniški superiornosti.

Kaj če bo računalnik odvil in zapeljal v prepad. Kaj pol.

Za te računalniške manevre je samo radar premalo podatkov.

zakaj res radar nebi zaznal srne?
pa sej ne, da je se milijon drugih nacinov, da zaznas nenadno oviro. recimo termokamera, googlovi avti pa recimo uporabljajo lidar in 3d skenirane strukture v realnem casu vrzejo cez nevronsko mrezo, da recimo vedo tudi, kaj kaze prometni policist v kriziscu brez semaforja.
ti pa tukaj o tem, kako ne mores srne zaznat.
pa zakaj bi racunalnik "odvil in zapeljal v prepad"?

telexdell ::

7982884e je izjavil:

saj je zgoraj warpedone napisal. če ti srna skoči pred avto, jo boš zbil brez bremzanja, ker nisi sposoben tako hitrega odzivanja. če bo za volanom robot, bo takoj začel bremzat in tistih 5 metrov izkoristil maksimalno. pa verjetno ne bo samo 5 metrov ampak mogoče 10; v takem primeru bo dober avto srno zbil z delčkom kinetične energije kot bi jo voznik.

In potem se ti bo od zadaj voznik, kateri ne bo imel avtopilota zaletel v rit in boš lahko razmišljal bi bilo manj škode, če bi podrl srno ali sedaj, ko zadnjega dela avta ni več?

Pa avto tudi ne bo začel takoj premzati, saj bo moral najprej identificirati predmet (kateri se mu praktično iz nič pojavi v polju zaznavanja), preračunati njegovo pot (srna običajno skače levo in desno, ko je na begu!), preračunati pot oz. zavijanja avtomobila...Potem je še tu odzivni čas servo motorjev, mehanskih delov... Na koncu pa še neka maksimalna centripetalna sila ob zavijanju za izogibanje, katere ne smeš prekoračiti, pa sile zaviranja, katere glede na tip cestišča ne smeš prekoračiti, pa...
Pri 60 km/h prevoziš 1 km vsako minuto oz. tam 17 m/s. Srna ti pa skoči m ali dva pred avto. Torej imaš zgolj sekundo časa da zaustaviš avto oz. izvedeš manever umikanja. Ob še tako hitrem računalniku in še tako precizni mehaniki je praktično nemogoče, da bi avtopilot sploh uspel bistveno zmanjšati posledice kaj šele preprečiti trk za vsak skok srne na cestišče. Če pa deluje zanesljivejše od človeka le od neke razdalje naprej, pri krajših pa je lahko celo slabši mu je potem vredno zaupati?

PS- le zakaj se pri letalu ob kriznih situacijah avtopilot izključi in se komande predajo v roke pilotu, če je avtopilot hitreje reagira in je zanesljivejši od človeka?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

J.McLane ::

Ni potrebno delat cele znanosti, sistemi avtomatskega zaviranja so in bodo ostali zelo neumni in preprosti, pred avtom ovira (bilo kakšna), avto zavira - to je čisto vse kar se od avta pričakuje in je edino logično. Vsako čudno manevriranje mimo ovire je enostavno preveč tvegano, ker NIKOLI ne bo dovolj informacij, da je ta manever izogibanja lahko res varen. In tudi če z manevriranjem 1000x reši situacijo in samo 1x zaje*** bo to velik problem.

Če se srna odloči skočit na cesto, je torej samo vprašanje ali to naredi 30 m pred avtom (avto z lahkoto reši situacijo samo z zaviranjem) ali 10 m pred avtom kjer je trk neizogiben v vsakem primeru. Los kot bolj lena žival tu nebi smel biti problem. Avtonomna vozila bodo svojo varnost zagotavljala predvsem s počasnejšo vožnjo in bodo tudi dosledno upoštevala znak za divjad na cesti, tako se na taki cesti ne bodo vozila kaj dosti več kot 70 kmh, čeprav bi povprečen voznik vozil 90 kmh.

Ljudje po isti cesti v nepregleden ovinek gremo prehitro, preprosto zato ker nas je izkušnja naučila da smo ta ovinek vedno zvozili in za ovinkom nikoli ni bilo ovire - to je nevarno. Avtonomno vozilo bo vozilo tako počasi, da bo časa za zaviranje vedno dovolj, bolj bo ovinek nepregleden počasnejša bo vožnja - drugače ne more biti.

BigWhale ::

telexdell je izjavil:

In potem se ti bo od zadaj voznik, kateri ne bo imel avtopilota zaletel v rit in boš lahko razmišljal bi bilo manj škode, če bi podrl srno ali sedaj, ko zadnjega dela avta ni več?


A varnostni pas si pripenjas? Ker, obstajajo primeri, ko lahko nesreco prezivis ravno zaradi tega, ker nisi privezan. To je to, kar nam ti sedaj razlagas.


telexdell je izjavil:

Pa avto tudi ne bo začel takoj premzati, saj bo moral najprej identificirati predmet (kateri se mu praktično iz nič pojavi v polju zaznavanja), preračunati njegovo pot (srna običajno skače levo in desno, ko je na begu!), preračunati pot oz. zavijanja avtomobila...


Tega ne rabi poceti. Kot smo ze povedali, je najbolj pametna reakcija besno zaviranje pred oviro. Vse ostalo je loterija.

telexdell je izjavil:

Potem je še tu odzivni čas servo motorjev, mehanskih delov... Na koncu pa še neka maksimalna centripetalna sila ob zavijanju za izogibanje, katere ne smeš prekoračiti, pa sile zaviranja, katere glede na tip cestišča ne smeš prekoračiti, pa...
Pri 60 km/h prevoziš 1 km vsako minuto oz. tam 17 m/s. Srna ti pa skoči m ali dva pred avto. Torej imaš zgolj sekundo časa da zaustaviš avto oz. izvedeš manever umikanja.


Torej od mojega modrovanja 'avto bi lahko imel elektronsko zavijanje, brez fizicne povezave volana in koles', do losovega testa in na koncu do tega, da se avto itak sam ne bi mogel ustaviti pred srno, kaj sele obvoziti jo. Gledalci in nakljucni bralci, cestitajo in pozdravljajo.

telexdell je izjavil:

Ob še tako hitrem računalniku in še tako precizni mehaniki je praktično nemogoče, da bi avtopilot sploh uspel bistveno zmanjšati posledice kaj šele preprečiti trk za vsak skok srne na cestišče. Če pa deluje zanesljivejše od človeka le od neke razdalje naprej, pri krajših pa je lahko celo slabši mu je potem vredno zaupati?


Ok, kako hudica, ti je sedaj uspelo priti do tega sklepa!? Kako?? V taksni situaciji, ko ti nekaj v resnici skoci pred avto, ti niti noge ne premaknes iz pedala za plin na pedal za bremzo. En procesor za pest evrov bo pa stvar 'videl', podatke obdelal in zacel zavirati, ce bo ugotovil, da mora zavirati. VSE se bo zgodilo preden bi ti sploh pomislil na to, da bi mogoce bilo dobro zavirati.

telexdell je izjavil:

PS- le zakaj se pri letalu ob kriznih situacijah avtopilot izključi in se komande predajo v roke pilotu, če je avtopilot hitreje reagira in je zanesljivejši od človeka?


Zato, ker primerjas hruske in smucarske kape. Pa najbrz ne ves, da je za ogromno letalskih nesrec kriv clovek, zato ker je probaval biti pametnejsi od racunalnika.

7982884e ::

telexdell je izjavil:


In potem se ti bo od zadaj voznik, kateri ne bo imel avtopilota zaletel v rit in boš lahko razmišljal bi bilo manj škode, če bi podrl srno ali sedaj, ko zadnjega dela avta ni več?

Pa avto tudi ne bo začel takoj premzati, saj bo moral najprej identificirati predmet (kateri se mu praktično iz nič pojavi v polju zaznavanja), preračunati njegovo pot (srna običajno skače levo in desno, ko je na begu!), preračunati pot oz. zavijanja avtomobila...Potem je še tu odzivni čas servo motorjev, mehanskih delov... Na koncu pa še neka maksimalna centripetalna sila ob zavijanju za izogibanje, katere ne smeš prekoračiti, pa sile zaviranja, katere glede na tip cestišča ne smeš prekoračiti, pa...
Pri 60 km/h prevoziš 1 km vsako minuto oz. tam 17 m/s. Srna ti pa skoči m ali dva pred avto. Torej imaš zgolj sekundo časa da zaustaviš avto oz. izvedeš manever umikanja. Ob še tako hitrem računalniku in še tako precizni mehaniki je praktično nemogoče, da bi avtopilot sploh uspel bistveno zmanjšati posledice kaj šele preprečiti trk za vsak skok srne na cestišče. Če pa deluje zanesljivejše od človeka le od neke razdalje naprej, pri krajših pa je lahko celo slabši mu je potem vredno zaupati?

PS- le zakaj se pri letalu ob kriznih situacijah avtopilot izključi in se komande predajo v roke pilotu, če je avtopilot hitreje reagira in je zanesljivejši od človeka?

ti zastopiš da današnji state of the art avtonomni sistem tipa googlov ni več tako neumen?
a avto ne more presodit, ali je bolje zbit mačka ali ne zbit mačka in se ti pri hitrosti 70km/h zabije v rit tovornjak?

če bi imel API od googlovega sistema, ki bi ti vračal direkt vse zaznane, klasificirane stvari okoli njega, bi lahko naivno spisal, da raje zbije tisto srno kot da te od zadaj zgazi tovornjak.


saj bo moral najprej identificirati predmet (kateri se mu praktično iz nič pojavi v polju zaznavanja), preračunati njegovo pot (srna običajno skače levo in desno, ko je na begu!), preračunati pot oz. zavijanja avtomobila...
pa še marsikaj lahko preračuna in s tem ne bo problemov, ker bo vzelo par milisekund. saj notri ni windows 95 na pentium 4.


Če pa deluje zanesljivejše od človeka le od neke razdalje naprej, pri krajših pa je lahko celo slabši mu je potem vredno zaupati?
zakaj bi bil slabši?
daj primer nenadne situacije, ki je avtonomni sistem absolutni ni sposoben zaznat in razrešit, človek pa je.

7982884e ::

PS- le zakaj se pri letalu ob kriznih situacijah avtopilot izključi in se komande predajo v roke pilotu, če je avtopilot hitreje reagira in je zanesljivejši od človeka?

zato ker je krizna situacija na letalu nekaj povsem drugega kot pri avtu. in tudi ne traja tako kratek cas. na avtu ni krizna situacija, ce traja vec kot pol minute, recimo, ker v tem casu lahko varno ustavis. v avionu pac ne, zato je potreben pilot, da racionalno premisli in resolva situacijo. bi clovek mislil, da je to samoumevno.

fpbs ::

Audi, BMW, Daimler, Porsche, Volkswagen & Others All Part Of 150 kW CharIN CCS Fast Charge Initiative:

http://insideevs.com/audi-bmw-daimler-p...

vostok_1 ::

Awww....what a cute little thing.

fpbs ::

Navigant Research Leaderboard Report: Lithium Ion Batteries for Transportation:

https://www.navigantresearch.com/resear...

Nikec3 ::

Našel sem podatke za prodajo EV-jev v Evropi za oktober in leto do oktobra.

Zraven Avstrije, Belgije, Portugalske, Hong Konga, Avstrije in Norveške so napisani tudi podatki za Slovenijo.

http://ev-sales.blogspot.si/

V Sloveniji je bilo letos prodanih 33 Renault Zoe-jev in 23 BMW-jev i3. Sledi Nissan Leaf z 14 prodanimi primerki. Na 4. mestu je Tesla Model S, ki jih je bilo prodanih 8. Lani je bil Tesla Model S najbolje prodajan EV v Sloveniji. Slovenija ima letos tržni delež prodanih EV-jev 0,16%.

Tesla se zelo dobro drži v nekaterih Evropskih državah. V Belgiji je najbolje prodajan EV z 22% tržnim deležem, v tradicionalno Nemško naravnani Avstriji ima 24% tržni delež. Kar 71% tržni delež pa ima v Hong Kongu.

V Evropi je bilo letos prodanih slabih 12 000 Model S-ov, kar je dovolj za 4. mesto med EV-ji. Pred njim je Mitsubishi Outlander PHEV, Nissan Leaf, in Renault Zoe.

V ZDA je najbolje prodajan EV Tesla Model S, z 18 000 prodanimi primerki v tem letu. Letos bo v ZDA prodanih približno isto EV-jev kot lani, kar je vsaj zame rahlo razočaranje. Tesla je prodajo svojih avtomobilov povečala, medtem ko je ostalim prodaja načeloma padala. Meni se tukaj zdi opazen trend, da imajo EV-ji z večjo baterijo prednost pred tistimi z manjšo.

http://insideevs.com/october-ev-sales-u...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Nikec3 ::

http://www.bloomberg.com/news/articles/...

Porsche green-lighted a 1 billion-euro ($1.09 billion) project to produce the battery-powered sports car, which will be manufactured near division headquarters in Stuttgart and create 1,000 jobs, the Volkswagen AG unit said Friday in a statement. The model, based on the low-slung Mission E concept unveiled in September at the Frankfurt auto show, will enter showrooms at the end of the decade, it said.


Novica s številkami je boljša kot novica brez številk.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Superboyy ::

Zanč smo mel debato kaj bi se zgodilo, če bi v našem parku 10% avtomobilov nadomestila električna vozila.

Lahko kakšen energetik razloži, če bi bil problem z obremenitvijo omrežja in proizvodnjo elektrike?

Zelo grob izračun:
Povprečen el. avto pokur nekje 16kWh/100km. 250 delovni dni * 50 km na dan * 16kwh/100km = 2000 kwh na leto.

2MWh * 140.000 = 280GWh na leto, kar zviša celotno porabo električne energije v Sloveniji za okoli 2,3%.

Je to problematično za omrežje in proizvodnjo?
««
261 / 1224
»»