Forum » Elektrotehnika in elektronika » Balanced to unbalanced audio converter
Balanced to unbalanced audio converter
aljazh ::
Pri profesionalni avdio opremi se za povezovanje komponent uporablja balansirane povezave (običajno z XLR konektorji).
Predpostavimo, da želim profesionalni mikrofon (z lastnim baterijskim napajanjem) povezati na consumer snemalnik zvoka (MiniDisc ali MP3 player). Kakšen pretvornik potrebujem, da ohranim balansirano povezavo med mikrofonom in snemalnikom?
Kolikor sem doslej prebral, je balansirana povezava mnogo manj dovzetna na motnje (šum, brum, ipd.) oziroma omogoča uporabo precej daljših kablov brez poslabšanja kakovosti avdio signala. Navadni adapterji iz XLR na 3,5mm jack naj bi povzročili izgubo "balansiranosti". Če sem prav razumel zapise na spletu, naj bi bil za ohranitev "balansiranosti" povezave potreben poseben pretvornik "balanced to unbalanced". Ali to drži in ali je takšen pretvornik možno napraviti doma?
Zgoraj opisan "problem" pa bi želel nadgraditi še z eno opcijo. V konferenčnih centrih oziroma press središčih običajno omogočajo priklop snemalnika na njihov avdio sistem. Priklop je običajno XLR. Vendar signala iz te linije ni moč pripeljati v snemalnik skozi mikrofonski (mic in) vhod, pač pa bi potreboval "line in" vhod, ki ga moj snemalnik nima.
Ali bi bilo torej možno doma napraviti pretvornik "balanced to unbalanced", ki bi hkrati omogočal še preklop med "mic in" ter "line in"?
Na spletu sem sicer našel tovrstne pretvornike, a je njihova cena zelo zasoljena (se mi že bolj splača kupiti prenosni snemalnik z balansiranim vhodom in možnostjo preklopa med "mic in" in "line in"). Zato me zanima, ali je tovrstno reč moč napraviti doma. Spajkanje ni problem, če bi dobil skico/diagram ali vsaj nasvet v kateri smeri iskati, da bi skico/diagram našel na spletu.
Edit: Manjši popravek
Predpostavimo, da želim profesionalni mikrofon (z lastnim baterijskim napajanjem) povezati na consumer snemalnik zvoka (MiniDisc ali MP3 player). Kakšen pretvornik potrebujem, da ohranim balansirano povezavo med mikrofonom in snemalnikom?
Kolikor sem doslej prebral, je balansirana povezava mnogo manj dovzetna na motnje (šum, brum, ipd.) oziroma omogoča uporabo precej daljših kablov brez poslabšanja kakovosti avdio signala. Navadni adapterji iz XLR na 3,5mm jack naj bi povzročili izgubo "balansiranosti". Če sem prav razumel zapise na spletu, naj bi bil za ohranitev "balansiranosti" povezave potreben poseben pretvornik "balanced to unbalanced". Ali to drži in ali je takšen pretvornik možno napraviti doma?
Zgoraj opisan "problem" pa bi želel nadgraditi še z eno opcijo. V konferenčnih centrih oziroma press središčih običajno omogočajo priklop snemalnika na njihov avdio sistem. Priklop je običajno XLR. Vendar signala iz te linije ni moč pripeljati v snemalnik skozi mikrofonski (mic in) vhod, pač pa bi potreboval "line in" vhod, ki ga moj snemalnik nima.
Ali bi bilo torej možno doma napraviti pretvornik "balanced to unbalanced", ki bi hkrati omogočal še preklop med "mic in" ter "line in"?
Na spletu sem sicer našel tovrstne pretvornike, a je njihova cena zelo zasoljena (se mi že bolj splača kupiti prenosni snemalnik z balansiranim vhodom in možnostjo preklopa med "mic in" in "line in"). Zato me zanima, ali je tovrstno reč moč napraviti doma. Spajkanje ni problem, če bi dobil skico/diagram ali vsaj nasvet v kateri smeri iskati, da bi skico/diagram našel na spletu.
Edit: Manjši popravek
- spremenil: aljazh ()
Pyr0Beast ::
Tudi jaz bi se priporočil za kaj takega.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
BluPhenix ::
Maš dve varjanti, tako bolj cheap in tako bolj pravo.
Bolj cheap je uporaba Operacijskega ojačevalnika kot diferencijalni ojačevalnik. Precej preprosto za naredit, tak način vsebuje večina mešalk in opreme (seveda ne tako osnovno varjanto, ampak princip je isti. Podobno se da doseči tudi z diferencijalnim ojačevalnikom iz diskretnih elementov.
"Pravi princip" je pa ta, da imaš na vhodu transformator, ampak se tega ne uporablja več zaradi cene.
Glede balansiranih signalov, zadeva je preprosto to, da sta dignala po dveh povezavah identična, le en ima obrnjeno fazo. Se pravi, en ima vrh (recimo) v +, drugi ima vrh za enako vrednost v -. Ko taka signala pripeljemo na vhod diferencijalnega ojačevalnika, ojačevalnik en signal obrne, tako da sta oba usmerjena enako, oz. bolj pravilno, večja kot je razlika med njima, večji signal bo dal ojačevalnik ven. Šum ki nastane po poti je pa v obeh linijah enak (brez obrnjenih faz), zatorej, ko prideta taka signala do diferencijalnega ojačevalnika in le ta enega obrne, se odštejeta in je efekt, kot nebi bilo šuma.
Kot si že sam ugotovil je uporabno na daljše razdalje. Če maš recimo 1m, 2m kabla in ne gre mimo kakšnih napajalnih kablov, navadno ne potrebuješ balansiranih povezav. Vzameš balanced-to-unbalanced pretvornik in je.
Tudi tu sta dve varjanti, ena je, da je narejen kar v kablu in zgleda tako, da enega od balansiranih signalov preprosto ne povežeš nikamor. Druga je pa spet s transformatorjem, to se navadno precej uporablja pri profi ozvočevanju, zadevi se reče DI Box. DI boxe se navadno uporablja pri inštrumentih, ki nimajo balansiranih izhodov, da jih spremeniš v balansirane in potem signal pelješ dlje (tipično: sintesajzerji).
V tvojem primeru zadostuje že prva varjanta, torej da drugega signala ne pelješ nikamor. V takem primeru dobiš čisto normalen signalni kabel (lahko uporabiš recimo koaksialni).
Glede line/mic. Vhoda sta v osnovi enaka, le mikrofonski ima večje ojačenje. Če bi hotel narediti ojačevalnik s tako lastnostjo, vzameš diferencijalni ojačevalnik, ki je opisan na prvi povezavi in vzporedno k obema Rin vežeš še dva upora, ki zagotavljata manjše ojačenje kot prva dva. Nato s stikalom določaš, kateri par bo vodil na vhod operacijskega ojačevalnika.
Še kaj zanima?
Bolj cheap je uporaba Operacijskega ojačevalnika kot diferencijalni ojačevalnik. Precej preprosto za naredit, tak način vsebuje večina mešalk in opreme (seveda ne tako osnovno varjanto, ampak princip je isti. Podobno se da doseči tudi z diferencijalnim ojačevalnikom iz diskretnih elementov.
"Pravi princip" je pa ta, da imaš na vhodu transformator, ampak se tega ne uporablja več zaradi cene.
Glede balansiranih signalov, zadeva je preprosto to, da sta dignala po dveh povezavah identična, le en ima obrnjeno fazo. Se pravi, en ima vrh (recimo) v +, drugi ima vrh za enako vrednost v -. Ko taka signala pripeljemo na vhod diferencijalnega ojačevalnika, ojačevalnik en signal obrne, tako da sta oba usmerjena enako, oz. bolj pravilno, večja kot je razlika med njima, večji signal bo dal ojačevalnik ven. Šum ki nastane po poti je pa v obeh linijah enak (brez obrnjenih faz), zatorej, ko prideta taka signala do diferencijalnega ojačevalnika in le ta enega obrne, se odštejeta in je efekt, kot nebi bilo šuma.
Kot si že sam ugotovil je uporabno na daljše razdalje. Če maš recimo 1m, 2m kabla in ne gre mimo kakšnih napajalnih kablov, navadno ne potrebuješ balansiranih povezav. Vzameš balanced-to-unbalanced pretvornik in je.
Tudi tu sta dve varjanti, ena je, da je narejen kar v kablu in zgleda tako, da enega od balansiranih signalov preprosto ne povežeš nikamor. Druga je pa spet s transformatorjem, to se navadno precej uporablja pri profi ozvočevanju, zadevi se reče DI Box. DI boxe se navadno uporablja pri inštrumentih, ki nimajo balansiranih izhodov, da jih spremeniš v balansirane in potem signal pelješ dlje (tipično: sintesajzerji).
V tvojem primeru zadostuje že prva varjanta, torej da drugega signala ne pelješ nikamor. V takem primeru dobiš čisto normalen signalni kabel (lahko uporabiš recimo koaksialni).
Glede line/mic. Vhoda sta v osnovi enaka, le mikrofonski ima večje ojačenje. Če bi hotel narediti ojačevalnik s tako lastnostjo, vzameš diferencijalni ojačevalnik, ki je opisan na prvi povezavi in vzporedno k obema Rin vežeš še dva upora, ki zagotavljata manjše ojačenje kot prva dva. Nato s stikalom določaš, kateri par bo vodil na vhod operacijskega ojačevalnika.
Še kaj zanima?
Podpisa ni več, ker so me poskušali asimilirati.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kako odpraviti elektro\magnetno interferenco v zvočnikih?Oddelek: Pomoč in nasveti | 1714 (1372) | matobeli |
» | brum v zvočnikih kriv je štrom!Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 8697 (5918) | settler |
» | Kateri kabelOddelek: Zvok in slika | 3296 (2923) | axee |
» | odstranitev brumaOddelek: Pomoč in nasveti | 1535 (1224) | nokia6310 |
» | Mirovni tokOddelek: Zvok in slika | 2415 (1867) | advokat22 |