» »

skurjen elektromotor - popravilo?

skurjen elektromotor - popravilo?

motorc ::

Imam elektromotor 1,4kW oz. 2,2kW (odvisno kako ga priklopim) ... ampak mi ga je danes skurlo (po pomoti se je nardil stik na eni fazi)... se je kr fajn pokadil in fit ven vrglo. Ponovno, tokrat bolj natancno, prevezem kable, pocakam da se ohladi, in motor se je normalno sukal, po ene dveh minutah se je zacel pa spet po malem kadit nato je vrglo ven fit.
Zdej me pa zanima, ce se ga da kako popravit (od njega bi rabil samo se ene 3-4 ure delovanja). Doma sem ga razstavu, ampak je noter (sklepam da mast) stopilo in je zdej vse mastno. Pa kabli so malce pocrneli.
Obstaja se kaksna moznost delovanja ali je kompletno crkno?

Duhec ::

Dvomim, da je to mast. Lahk ti je lak mal stopil in je zdaj navitje v delnem šlusu.
Previt bo treba. Ponajdisijaj.

radiator ::

Motor bo treba previklat.
Kaj je jutri že bilo?

motorc ::

A mi lahko mal bolj po "kmecko" razlozita, kaj tocno je treba neredit? Oziroma, najprej me sploh zanima, ce lahko to sam naredim (brez kaksnih prejsnjih izkusenj s tem)?

baresi ::

Poz.
Potrebno je zamenjati navitja z novimi. Sam mislim da ne boš mogel nič narediti. Poišči najbližjo elektro delavnico pa povprašaj če se splača previjanje tvojega motorja. Google za "previjanje motorjev" najde kar nekaj zadetkov.
lp baresi

radiator ::

Tako je.

Postopek pa zgleda nekak tako. Prvo ga daš v peč, da lah spusti. Potem pa komplet iztrgaš stari baker. Vzameš novi baker in ga naviješ gor. Jaz poznam enega mojstra, ki dela to na roke (bolj ali manj). Ampak če še tega nisi delal sploh nima smisla, da razmišljaš, da bi delal sam. Pokliči kolko stane nov motor ali pa poišči kakega rabljenega. In povprašaj kolko stane viklanje. Potem pa vidiš kaj se ti bolj splača. Če ti ga vredu naviklajo in menjajo ležaje imaš praktično nov motor. Pa še pri moči se, da malo vriirat.
Kaj je jutri že bilo?

Azrael ::

Sam brez znanja in materiala ne moreš nič. Kot so ti že povesdali drugi. motor moraš previti, ampak je to pri današnjih cenah novih motorjev večinoma predrago, razen če ni motor neke posebne oblike ali izvedbe.

Ni mi sicer jasno, kaj si mislis s tem:
Imam elektromotor 1,4kW oz. 2,2kW (odvisno kako ga priklopim)
Je to nek dvobrzinski motor, ampak razmerje moči je malo čudno, če gre za motor vezan v Dahlanderjev stik? Zanima me, imam občutek, da si motor narobe priklopil in nočem, da skuriš še novega ali previtega. Prepiši podatke s tablice.

Previtje gre tako, ko je motor enkrat razdrt, pregledaš vezavo, potegneš ven ves baker, med tem prešteješ še ovoje v posameznih tuljavah istega segmenta. Podatke si pribeležiš.

Potem potegneš ven še vso staro izolacijo (nekateri mojstri skaze tega ne delajo), vložiš novo izolacijo in novo navitje. Sedaj urediš priključke in zadevo zalakiraš ter sestaviš. Pogosto je pri defektnem navitju treba menjati tudi ležaje, lak iz navitja in predvsem neenakomerna tokovna obremenitev hitro uniči ležaje. To je tak zelo hiter opis, brez vseh možnih zapletov, ki se zelo radi pojavijo.

Za motor, ki je bil več kot 2x previt, se previtje skoraj ne splača, saj je tudi že pločevina že preveč uničena in ima zato motor prevelike izgube (gretje) in precej manj moči kot nov.
Nekoč je bil Slo-tech.

motorc ::

Hja, moram rect, da mam kr sreco, ker sem nasel podoben elektromotor, ki dela vredu. Dobil sem ga pa kot zamenjavo za starega. Temu se rece pa orenk "zegen" po domace - ta prava oseba na pravem kraju ob pravem casu.

Ta star motor je bil pa pravilno zvezan (razmerje moci je prav napisano - ce te se vedno zanimajo podatki povej), ampak se je po pomoti naredil stik na eni fazi v casu delovanja, js pa tega nisem opazil dokler ni bilo prepozno.

Azrael ::

Potem imaš veliko srečo, navadno v takih peimerih lahko zvrtiš vse sorte motorjev, samo ustreznega ne.

Kot vidim si odkril vzrok, ki je skuril motor in najpomembneje pri tem, napako odpravil.

Ni nujno, da poveš podatke s tablice motorja, lahko pa. V primeru, da te zanima kaj številke in črke na tablici pomenijo, ni problema, bom razložil.
Nekoč je bil Slo-tech.

motorc ::

Kaj pomenijo podatki na tablici vem, imam pa eno drugo vprasanje.

Imam elektromotor:

Tablica:


Nalepka:

V elektrotrgovini sem kupil dvostopenjsko trifazno stikalo (oz. tristopenjsko ce stejes zraven nulo). Ker so bila prilozena navodila bolj skopa, sem na stikalu najprej zmeril vse kontakte (in zraven zapisoval na papir) in pogrunatal da se na tak nacin kot js hocem motorja s tem stikalom ne da zvezat (aja, motor zelim s stikalom preklapljati med obema nacinoma delovanja (med 1,4 in 2,2 kW) in ugasnit seveda).
Zato sem stikalo razstavil ...

... pogledal kako deluje, ga prekonfiguriral, vendar stikala vseeno nisem mogel pripraviti do delovanja, ki bi mi ustrezal. Rabil bi 6 kontaktov, ki se izmenicno preklaplajo, imam jih pa samo 5. Edini nacin, da bi dobil se sestega je, po mojem, da zamenjam tisti plasticni zobnik na sredini.

Zdej me pa zanim ali je sploh mozno s tem stikalom dosezt, kar js zelim ali je treba to uredit kako drugace? Ce velja slednje, kako torej?

[zaradi težav s prikazovanjem slik naloženih na strani shrani.si sem slike prenesel na S-T strežnik, ostalo nespremenjeno, moderator]

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Azrael ()

Azrael ::

Tisti plastični del, ki skrbi za vklapljanje in izklapljanje kontaktov lahko popiliš, če se kontakt ne vklopi v željenem trenutku. Če se pa nasprotno vklaplja v napačnem trenutku in ga ne moreš zasukati tako, da te to ne bi motilo, potem moraš ta del sposoditi iz drugega stikala.

Zdi se mi, da je to Končarjevo grebenasto stikalo 16A tako, da bi ga lahko precej verjetno dobil pri lokalnem štromarju. Za tako stikalo "darovalec" ni nujno, da ima isto oznako, pomembno je samo, da je enake velikosti, kar se tiče stikalnih komor.

Ampak ali mi lahko poveš katero stikalo je to? Po starih Končarjveih oznakah se za Dahlanderjev spoj motorja (tvoj primer) uporabljajo stikala, ki imajo v oznaki cifro 13 (nižja brzina, izklop, višja brzina) in 19 (izklop, nižja brzina, višja brzina))

Oznaka je nekako tako 2G 16-13U ( 2G se je spremenil z različnimi serijami, ostalo naj bi ostalo isto)

V tem primeru ostale oznake pomenijo :
16.... tokovno obremenitev v tem primeru 16A
13... namen stikala
U... oblika stikala (v tem primeru za vgradnjo v omarico)

Če je slučajno kaj takega, je bilo škoda, da si stikalo sploh razdrl (če ga znaš še vedno sestaviti v originalno stanje, ni nič hudega, le čas je šel za brez veze )in bi bilo bolje, če bi samo posredoval skico priklopa skupaj z vprašanjem kako priklopiti.

V primeru, da te skice ni, bi moral povedati kakšne kombinacije kontaktov dobiš pri različnih položajih stikala, da bu+i ti lahko povedali, kako priklopiti, da bo prav.
Nekoč je bil Slo-tech.

motorc ::

Oznaka stikala je 4G25-12-P (končar). Tiste plasticni zobnik bi rabil od "darovalca stikala", ker piljenje mi ne pomaga.

Stikalo bi znal sestaviti nazaj v originalno obliko, vendat se mi zdi, da je sedanja boljsa. V obeh primerih pa bi potreboval nov plasticni zobnik.

Sepravi, ce sem te prav razumel potrebujem stikalo, ki ima 19 v oznaki -> 19 (izklop, nižja brzina, višja brzina)?

Lahko ti pa vseeno povem kako potekajo kontakti na tem stikalu, ce mislis, da bi se dalo pravilno zvezat zadevo.

Azrael ::

Ahm, torej so ti v trgovini lepo prodali mačka v žaklju, 12 je stikalo zvezda/ trikot za zagon asinhronskih motorjev.

Tako stikalo za tvoj motor sploh ne pride v poštev in ga moraš vsekakor predelati, tako da pusti kot je, samo nekje stakni tisti plastični del od 25A Končarjevega grebenastega stikala. Žal doma nimam nič takega (imam le 16A stikala) in ti ne morem pomagati v materialu.

Vprašaj malo okoli kakšnega elektro podjetja, če imajo kaj. Stikalo ima lahko tudi zažgane kontakte ali odlomljeno os (kar je bolj pogosto), tisti odmikač ponavadi preživi take dogodke brez poškodb.
Nekoč je bil Slo-tech.

motorc ::

Aha ... stikalo bom sestavil nazaj v original in ga nesel nazaj v stacuno, da mi ga zamenjajo z 4G25-19.
Ce bo pa slucajno isti prodajalec, ki mi je zadevo prodal, mu bom pa se zatezil, da mi je skuril motor (drgac nisem tak, ampak on je trdil, da je to stikalo ta pravo, bla bla bla ...).

Zdej me pa se neki zanima ... tale zgornji motor ... a je kej narobe, ce se obcasno sredi delovanja ustavi za par sekund (zaradi pretezkega bremena. Motor mi namrec poganja bat, le tega pa se vcasih prevec obremeni in zadeva zasteka - oz. v resnici je tako, da je motor presvoh. Ideal bi bil 4kW pri 1400 rpm)?

Azrael ::

Eh,ti naši prodajalci...

Za motor ni najbolj fajn, dobro bi bilo, če bi imel bimetalno zaščito, ampak to je potem možno realizirazi samo s kontaktorji, saj mora imeti vsaka brzina svoj bimetal in vse skupaj mora biti vezano tako, da če izpade bimetal katere od brzin ni možen vklop druge brzine dokler se bimetal in motor ne ohladita (navitje je namreč skupno).

Vmesna varianta bi bila nakup motorskega zaščitnega stikala (Iskra ima oznako DME) z obsegom 4 do 6.3A in motor uporabljati kot enobrzinc (bimetal pa nastaviti na nazivni tok uporabljene brzine).
Nekoč je bil Slo-tech.

motorc ::

Azrael, hvala za vso pomoc.

Ce me bo pa se kej zanimal bom pa vprasal.

Azrael ::

Mogoče, če bo še kdo iskal podatke o takih vrstah stikal: Končar

Sheme priklopov; so standardne za veliko večino proizvajalcev stikal in če kdo ni navajen prikaza shem na Končarjevi strani, še drug način: Eltex. (klikni Kataog >5MB))
Nekoč je bil Slo-tech.

gumby ::

prodajalci vecinoma nimajo pojma o elektriki in ti bodo vsaka jajca prodali... to je zalostno dejstvo:|

btw a rabis obe hitrosti motorja?
lahko bi ga namrec vezal fiksno v eno hitrost in pri tem uporabil navadno stikalo in samo en bimetal?
oz. bi uporabil kar drugi (mocnejsi) motor, ce pravis da se ti ustavlja...
my brain hurts

motorc ::

Ja, na tem motorju rabim obe hitrosti.

Mocnejsi motor bi mi pa prav prisel ampak ga nimam kje dobit (zaenkrat), ideal bi bil 4kW pri 1400 rpm - nakup motorja pa ne pride v postev (ker je masina na kateri tece motor narejena po vzoru Scrapheap challenga na discovery-ju - sepravi, kar dobim ali najdem).

Gre se pa za sekalec drv (colekov). En star bat iz smetisarskega tovornjaka, pumpa, malo zelezja, motor, ventil ... Edina nova stvar so hidralivcne cevi.
In moram rect, da zadeva seka. Dobesedno.

Azrael ::

Dobro, da ti dela, naš strugar je za tako zadevo priporočal 7.5kW motor. Za motor se ti mogoče splača povprašati po firmah, ko menjajo stroje, mogoče se kaj najde (nekatere stružnice imajo tak dvobrzinski motor, kot ga iščeš), lahko tudi Dinos, če te seveda spustijo noter.

Če si spravil skupaj cepilec drv, boš verjetno morebitne slabe ležaje tudi uspel zamenjati, če pa bodo težave, pa kar pogumno vprašaj, bomo nudili vsaj moralno podporo.

Drugače nisi edini na tem forumu s sam svoj mojster gradnjo, doma sem na tak način zgradil diesel agregat za elektriko, kardan in kotni prenos od BMW motocikla poganja snežno frezo in še marsikaj bi se našlo.

Hja nič, mogoče gre za poklicono deformacijo, ko moram po službeni dolžnosti spraviti v red naprave, tudi take, ki so bile narejene še pred WW2 ali pa firme že dolgo ni več.
Nekoč je bil Slo-tech.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

3 fazni motor smer vrtenja

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
314885 (3023) Simon22
»

Frekvenčni pretvornik

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
1914290 (6147) gumby
»

Omarica z varovalkami - neznana reč

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
2323893 (21921) Štromar 007
»

3 fazni elektromotor

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
309574 (9031) Azrael
»

Kako zvezati dvo-polno stikalo?

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
155763 (5472) boset

Več podobnih tem