Forum » Elektrotehnika in elektronika » 3 fazni motor smer vrtenja
3 fazni motor smer vrtenja
LordTado ::
Lp
Ali se z grebenskim stikalom 102 da naredit levo in desno vrtenje trifaznga motorja tako da na eni strani obrneš dve fazi.
Kaj se lahko zgodi če se motor zažene v drugo smer ko se še vrti?
Ali se z grebenskim stikalom 102 da naredit levo in desno vrtenje trifaznga motorja tako da na eni strani obrneš dve fazi.
Kaj se lahko zgodi če se motor zažene v drugo smer ko se še vrti?
- spremenil: LordTado ()
A. Smith ::
1. Da, Če ima stikalo dovolj polov
2. Varovalke ven vrže.
2. Varovalke ven vrže.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
janezvalva ::
vse je možno.
dej en časovnik vmes, tako da, ko preklopiš, se stikalo sproži šele po določenem času.
dej en časovnik vmes, tako da, ko preklopiš, se stikalo sproži šele po določenem času.
IQ test: v enem vedru imaš 2l vode, v drugem 1l vode. koliko veder imaš?
starfotr ::
1. motor mora biti namenjen, da se lahko vrti v obe smeri. Če se ti črpalka ali krožna žaga vrti v drugo smer, ni to nič dobrega. Motorju ne bo nič, uničiš pa črpalko, žago ali poškoduješ sebe.
2. Mogoče imaš zagon zvezda-trikot, ne moreš kar direktno zaganjat takega motorja s pritiskom faz na sponke.
3. Takih stvari se ne izvaja s stikalom 1-0-2, ker človeški faktor tu ima prevelik vpliv in hitro kaj zajebe. Mora biti ustrezna tehnika v ozadju, ki preprečuje take zajebe, da bi nekdo na sponke dal drugo zaporedje faz, kot se vrti motor.
2. Mogoče imaš zagon zvezda-trikot, ne moreš kar direktno zaganjat takega motorja s pritiskom faz na sponke.
3. Takih stvari se ne izvaja s stikalom 1-0-2, ker človeški faktor tu ima prevelik vpliv in hitro kaj zajebe. Mora biti ustrezna tehnika v ozadju, ki preprečuje take zajebe, da bi nekdo na sponke dal drugo zaporedje faz, kot se vrti motor.
grahovc ::
Frekvencnik zmontiraj;)
Obracas smeri, scitis motor, reguliras hitrost, po zelji lahko celo PLC si sprogramiras ce imas kaksne posebne zahteve...
Obracas smeri, scitis motor, reguliras hitrost, po zelji lahko celo PLC si sprogramiras ce imas kaksne posebne zahteve...
LordTado ::
Frekvenčnik ja samo so dragi.
Gre za polnilno postajo za vino itd...
Včasih prav pride če bi se dalo v drugo smer zavrtet..
Sedaj se to rešuje z menjavo faze v vtikaču...
Koliko pa je najcenejši frekvenčnik za 1kw motor?
Gre za polnilno postajo za vino itd...
Včasih prav pride če bi se dalo v drugo smer zavrtet..
Sedaj se to rešuje z menjavo faze v vtikaču...
Koliko pa je najcenejši frekvenčnik za 1kw motor?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: LordTado ()
starfotr ::
https://www.goto-automation.com/si
Seveda za frekvencer rabis ustrezne kable in tudi motor ter druge pogoje. Ni to kar tako.
In zakaj bi polnilni postaji menjal smer vrtenja? Kaj s tem pridobiš in zakaj se že proizvajalec ni tega domislil?
To se da rešiti z vradnjo 2 kontaktorjev in tipk, ter ustrezneih mehanizmov, ki preprečujejo pogon v drugo stran v času vrtenja.
S frekvenčnikom se ne ščiti motorja, to je fama in neumnost, da se prihrani drobiž.
Seveda za frekvencer rabis ustrezne kable in tudi motor ter druge pogoje. Ni to kar tako.
In zakaj bi polnilni postaji menjal smer vrtenja? Kaj s tem pridobiš in zakaj se že proizvajalec ni tega domislil?
To se da rešiti z vradnjo 2 kontaktorjev in tipk, ter ustrezneih mehanizmov, ki preprečujejo pogon v drugo stran v času vrtenja.
S frekvenčnikom se ne ščiti motorja, to je fama in neumnost, da se prihrani drobiž.
LordTado ::
Star je 40 let in včasih ni sinhron, zato ga je potrebno popravit...
Redko ampak se rabi druga smer.
Ali se dobi časivnik ki bi pri drugi poziciji stikala počakal 5s z vklopom?
Motor se sicer ob izklopu ustavi v 2s.
Redko ampak se rabi druga smer.
Ali se dobi časivnik ki bi pri drugi poziciji stikala počakal 5s z vklopom?
Motor se sicer ob izklopu ustavi v 2s.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: LordTado ()
starfotr ::
To ti vsak električar sestavi, lahko s kontakorji in brez frekvencnika. Prideš za male pare skozi.
LordTado ::
Dva kontaktorja sta že v omarci pri mašinu,en je sklepam za vklop ker ima tuljavo 220V ki ga vklopi, drugi pa ne vem če je mehki zagon ali kaka zaščita,ima pa tuljavo za vklop ki je vezana na prvi kontaktor na dve fazi?
Iz drugega kontaktorja potem gre na motor...
Oba sta neka stara od končarja,nimata niti možnost montaže na c-šino v omarci...
Iz drugega kontaktorja potem gre na motor...
Oba sta neka stara od končarja,nimata niti možnost montaže na c-šino v omarci...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: LordTado ()
starfotr ::
Pokliči električarja in naj ti predela zadeve.
Imaš mehanske in električne blokade vklopov med kontaktorji ter časovnike, za zamik vklopa.
Imaš mehanske in električne blokade vklopov med kontaktorji ter časovnike, za zamik vklopa.
grahovc ::
230v Frekvencnik nov z 5let garancije pride ca 200eur.. rabljeni seveda se ceneje.
400v so drazji. Ce lahko motor vezes zvezda ali trikot si lahko izbiras kaj hoces.
In ne vrjemi da ti ne sciti motorja, ti ga.
Tudi zamik vklopa lahko naredis.
400v so drazji. Ce lahko motor vezes zvezda ali trikot si lahko izbiras kaj hoces.
In ne vrjemi da ti ne sciti motorja, ti ga.
Tudi zamik vklopa lahko naredis.
A. Smith ::
40 let star motor ima navitje izolirano z lakom, ki NI zmožen na dolgi rok prenašati hitrih dV/dt sprememb napetosti. Tako navitje bo podvrženo medovojnemu stiku in to kmalu. Pri novejših motorjih je prigradnja frekvenčnega pretvornika možna, pri starih motorjih pa je to huda napaka.
Razen, če daš motor previti in previjalca še opozoriš, da boš delal z VFD. Potem to deluje. Je pa to skupaj potem precej dražje, kot zmontirati kontaktorje s časovnikom.
Razen, če daš motor previti in previjalca še opozoriš, da boš delal z VFD. Potem to deluje. Je pa to skupaj potem precej dražje, kot zmontirati kontaktorje s časovnikom.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
Barbarpapa2 ::
40 let star motor ima navitje izolirano z lakom, ki NI zmožen na dolgi rok prenašati hitrih dV/dt sprememb napetosti. Tako navitje bo podvrženo medovojnemu stiku in to kmalu. Pri novejših motorjih je prigradnja frekvenčnega pretvornika možna, pri starih motorjih pa je to huda napaka.
Razen, če daš motor previti in previjalca še opozoriš, da boš delal z VFD. Potem to deluje. Je pa to skupaj potem precej dražje, kot zmontirati kontaktorje s časovnikom.
Pozdrav
Pri elektromotorjih obstaja klasifikacija temperaturne odpornosti izolacijskega laka navitij:
Insulation system @ Wikipedia
Načeloma je klasa izolacije vedno navedena na napisni tablici elektromotorja. Nekako velja pravilo, da če želiš motor poganjati preko frekvenčnika, naj bi ta motor imel za eno izolacijsko klaso bolj termično odporno izolacijo navitja kot enako močan motor, ki ga poganjaš brez frekvenčnika. Razlog je v "nečistem" sinusu, ki ga od sebe dajejo frekvenčniki, "onesnanžen" je z višjimi frekvencami, ki so posledica pulznoširinske modulacije. Ti višji harmoniki v bistvu dodatno segrevajo navitje in s tem bolj termično obremenjujejo izolacijo.
Lp
Jože
zasavc83 ::
Pod zavihkom "Operation" izberi motor reversing (1-0-2), izberi ustrezen tok in dobiš namensko stikalo:
https://www.etigroup.eu/component/produ...
npr. 40A motor reversing stikalo: https://www.etigroup.eu/component/produ...
https://www.etigroup.eu/component/produ...
npr. 40A motor reversing stikalo: https://www.etigroup.eu/component/produ...
A. Smith ::
Barbarpapa2 je izjavil:
Ti višji harmoniki v bistvu dodatno segrevajo navitje in s tem bolj termično obremenjujejo izolacijo.
Ne gre samo za termično obremenitev (čeprav je del problema).
Gre za to, da izolacija enostavno ne zdrži hitrih sprememb napetosti (in konic, ki iz njih izhajajo).
Gradivo, zanimiv del se začne na 11. strani.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
starfotr ::
Frekvenčniku neprilagojen motor ima še druge težave, kot so parazitski tokovi skozi ležaje, potreba po opletenih kablih in ustreznih ozemljitvah teh kablov ipd.
Zimonem ::
Načeloma ne, še največji problem je hlajenje. Se pa ne splača za nasvete vate zamenjat smer vrtenja kar sicer dela. Tudi potrebe po moči ni. stvar pa dela že dolgo. Najbrž je danes sam motor manj vreden od kontaktorjev.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Zimonem ()
LordTado ::
Če se s stikalom vklaplja motor kje mora potem biti frekvenčnik.
Je boljše pred ali za stikalom?
Je boljše pred ali za stikalom?
starfotr ::
Čim bližje motorju mora biti. In nikoli se ne dela nobenih prekinitev od frekvenčnika naprej, vedno se vse dela pred njim.
starfotr ::
Ti lahko motor izklopiš, frekvenčnik pa še vedno deluje.
Seveda ga je smiselno izklopit, če ti ves stroj stoji.
Elektronika ima najmanj 2 vzroka odpovedi. Prvi vzrok je število vklopov/izklopov, drugi vzrok je celoten čas delovanja.
Verjetno ti bo crknilo kaj zaradi kombinacije obojega.
In najbrž ne boš 560x na dan izklopil in vklopil frekvenčnika iz napajanja.
Seveda ga je smiselno izklopit, če ti ves stroj stoji.
Elektronika ima najmanj 2 vzroka odpovedi. Prvi vzrok je število vklopov/izklopov, drugi vzrok je celoten čas delovanja.
Verjetno ti bo crknilo kaj zaradi kombinacije obojega.
In najbrž ne boš 560x na dan izklopil in vklopil frekvenčnika iz napajanja.
WaterBoy ::
Da. Na frekfenčnem redulatorju imaš vhode, na enega pripelji start in na drugega stop in to je to.
Simon22 ::
Pozdravljeni,
zanima me ali lahko 1f frekvenčnik ki daje napetost 3*230V na izhodu uporabim za zagon trifaznega elektro motorja trikot 230V / zvezda 400V. Motor je asinhroni in majhne moči 0,40kW, ker je bilo veliko tem odprtih sem veliko stvari prebral ampak tega nisem zasledil. Lahko torej prevežem motor z ploščicami vtrikot, brez da bi ga skuril.
zanima me ali lahko 1f frekvenčnik ki daje napetost 3*230V na izhodu uporabim za zagon trifaznega elektro motorja trikot 230V / zvezda 400V. Motor je asinhroni in majhne moči 0,40kW, ker je bilo veliko tem odprtih sem veliko stvari prebral ampak tega nisem zasledil. Lahko torej prevežem motor z ploščicami vtrikot, brez da bi ga skuril.
darkolord ::
Lahko, ja. Samo parametre na frekvenčniku ustrezno nastavi.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: darkolord ()
Simon22 ::
super, da lahko...saj to pa itak...izhodno napetost na 230V pa tok da bo pravi...zagonski čas pa bom dal daljsi, da bo tok počasneje naraščal, da nebo sunkov...
havala za odgovor!
havala za odgovor!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Simon22 ()
Voluharr ::
Če imaš enofazni frekvenčnik že imaš 230V na izhodu, tega ni potrebno posebej nastavljat, samo motor v trikot.
Vsekakor pa v frekvenčniku nastavi tok motorja, da bo preobremenitvena zaščita pravilno delovala.
Če bo obratovanje pri precej nizkih obratih, preveri še nastavitev hlajenja motorja. V enih frekvenčnikih je privzeto nastavljeno, da ima motor prisilno hlajenje / dodatni ventilator, pri drugih pa da je navaden elektromotor z vetrnico na koncu gredi.
Vsekakor pa v frekvenčniku nastavi tok motorja, da bo preobremenitvena zaščita pravilno delovala.
Če bo obratovanje pri precej nizkih obratih, preveri še nastavitev hlajenja motorja. V enih frekvenčnikih je privzeto nastavljeno, da ima motor prisilno hlajenje / dodatni ventilator, pri drugih pa da je navaden elektromotor z vetrnico na koncu gredi.
Simon22 ::
zal je tako da moram tudi izhodno napetost nastavit, vrjetno odvisno od frekvenčnika, tok in seveda bom frekvenco omejil na 50hz, ker več itak ne potrebujem v mojem primeru.
Tukaj sem prebral da frekvenčniki in stari motorji ne gredo skupaj. Jaz lahko rečem da imam izkušnjo z zelo starim motorjem tam okoli 50 let je star ima zlomljeno veternico in vseeno deluje zelo dobro, se ne greje je predimenzioniran z hladilnimi rebri ima 3,2kW in super deluje z novim frekvenčnikom ki ima emc filter vgrajen. Tako da nevem novi motorji pri njih slišis brnenje ko je priklopljen frekvenčnik. Tega motorja pa ne, tudi pri nizkih obratih.
še vedno pa ne razumem nekaj zakaj frekvenčnik lahko žene motor v zvezdi, v mojih primerih to nikoli ni držalo. Sem nastavil primerno napetost in tok in druge parametre in se motor nikoli ni zagnal, kvečjemu je frekvenčnik javil napako. Tako da sem moral vse motorje prevezat v trikot. Šele takrat sem lahko normalno vozil frekvenco od željene do omejene. V čem poanta me zanima vaše mnenje.
Pa še to imel sem motor ki je bil vezan v trikot, motor z velikim razsipanjem v navitju in njegova napetost delovanja 400V, tako sem moral na frekvenčniku v trikotu nastavit napetost na izhodu 400V. In motor deluje ok.
Tukaj sem prebral da frekvenčniki in stari motorji ne gredo skupaj. Jaz lahko rečem da imam izkušnjo z zelo starim motorjem tam okoli 50 let je star ima zlomljeno veternico in vseeno deluje zelo dobro, se ne greje je predimenzioniran z hladilnimi rebri ima 3,2kW in super deluje z novim frekvenčnikom ki ima emc filter vgrajen. Tako da nevem novi motorji pri njih slišis brnenje ko je priklopljen frekvenčnik. Tega motorja pa ne, tudi pri nizkih obratih.
še vedno pa ne razumem nekaj zakaj frekvenčnik lahko žene motor v zvezdi, v mojih primerih to nikoli ni držalo. Sem nastavil primerno napetost in tok in druge parametre in se motor nikoli ni zagnal, kvečjemu je frekvenčnik javil napako. Tako da sem moral vse motorje prevezat v trikot. Šele takrat sem lahko normalno vozil frekvenco od željene do omejene. V čem poanta me zanima vaše mnenje.
Pa še to imel sem motor ki je bil vezan v trikot, motor z velikim razsipanjem v navitju in njegova napetost delovanja 400V, tako sem moral na frekvenčniku v trikotu nastavit napetost na izhodu 400V. In motor deluje ok.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kondenzator za pobiranje zagonskih tokovOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 6053 (4206) | mirator |
» | Elektro motor in agregatOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 7030 (5812) | marjan_h |
» | Frekvenčni pretvornikOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 14290 (6147) | gumby |
» | Ena faza v tri faze (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 32045 (27342) | int47 |
» | Elektromotor (rabim pomoč)Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 6070 (5694) | gumby |