Forum » Elektrotehnika in elektronika » 3 fazni elektromotor
3 fazni elektromotor
Blond ::
Pozdravljeni mojstri.
Doma imam 3 fazni elektromotor, ki žene cirkular in ker je treba začet drva pripravljat. Sem ga potegnil ven in začel žagat.
Prvi dan je delal motor brez problema 3 ure skupaj.
Čez teden dni sem se spet spravil zraven. Poženem motor in leti. Režem drva ene 5 min nato motor crkne. Vrže ven stikalo. (tisto sivo z redčo in črno tipko START/STOP).
Poskusim ponovno vklopit a motor samo boli in se zaganja.
Ker se na to ne spoznam najbolje pustim vse skupaj. Drugi dan probam motor samo boli in stikalo meče ven. Po ene 5 poskusu pa se motor začne vrtet s polno močjo in dela prbl. 30 sek potem pa se spet vgasne in vrže ven stikalo.
Če probam spet ga zagnat samo boli in se zaganja.
Pomislil sem, da je mogoče 1 fazo ven vrglo. Odklopim žice iz motorja in pomerim s "faznpriferjem" in vse 3 svetijo.
Sedaj pa ne vem več naprej. Ali mi lahko kdo svetuje kaj še lahko preverim ???
Hvala in LP
Blond
Doma imam 3 fazni elektromotor, ki žene cirkular in ker je treba začet drva pripravljat. Sem ga potegnil ven in začel žagat.
Prvi dan je delal motor brez problema 3 ure skupaj.
Čez teden dni sem se spet spravil zraven. Poženem motor in leti. Režem drva ene 5 min nato motor crkne. Vrže ven stikalo. (tisto sivo z redčo in črno tipko START/STOP).
Poskusim ponovno vklopit a motor samo boli in se zaganja.
Ker se na to ne spoznam najbolje pustim vse skupaj. Drugi dan probam motor samo boli in stikalo meče ven. Po ene 5 poskusu pa se motor začne vrtet s polno močjo in dela prbl. 30 sek potem pa se spet vgasne in vrže ven stikalo.
Če probam spet ga zagnat samo boli in se zaganja.
Pomislil sem, da je mogoče 1 fazo ven vrglo. Odklopim žice iz motorja in pomerim s "faznpriferjem" in vse 3 svetijo.
Sedaj pa ne vem več naprej. Ali mi lahko kdo svetuje kaj še lahko preverim ???
Hvala in LP
Blond
www.galea.si
Odkup, prodaja in obnova nepremičnin
Posredovanje v prometu z nepremičninami
Odkup, prodaja in obnova nepremičnin
Posredovanje v prometu z nepremičninami
Blond ::
Tolko nisem v tem, da bi vedel kako to naredit.
Ali mi lahko bolj po domače razložiš kako to izmerim ?
Blond
Ali mi lahko bolj po domače razložiš kako to izmerim ?
Blond
www.galea.si
Odkup, prodaja in obnova nepremičnin
Posredovanje v prometu z nepremičninami
Odkup, prodaja in obnova nepremičnin
Posredovanje v prometu z nepremičninami
Blond ::
Ah ... Hvala lepa za odgovor.
Pa menda nisem zato postavil vprašanje, da mi bo nekdo rekel, pokliči električarja ?
Če na znaš ali nočeš svetovati se tudi v temo ni potrebno oglašati.
Prepričan sem, da bo kdo tukaj vedel svetovati kako naj preverim ali je motor zgorel ali je kakšna druga napaka.
Hvala Milica.
LP
Blond
Pa menda nisem zato postavil vprašanje, da mi bo nekdo rekel, pokliči električarja ?
Če na znaš ali nočeš svetovati se tudi v temo ni potrebno oglašati.
Prepričan sem, da bo kdo tukaj vedel svetovati kako naj preverim ali je motor zgorel ali je kakšna druga napaka.
Hvala Milica.
LP
Blond
www.galea.si
Odkup, prodaja in obnova nepremičnin
Posredovanje v prometu z nepremičninami
Odkup, prodaja in obnova nepremičnin
Posredovanje v prometu z nepremičninami
Azrael ::
Dafektno je lahko stikalo, motor ali dovod. Ko si trmasto mučil motor in stikalo, je lahko sedaj fuč oboje, čeprav mogoče na začetku še ni bilo. Če neka naprava ne deluje pravilno, je treba pregledati kaj je narobe in odpraviti napako. Razni brezvezni poskusi, saj bo šlo, če ne v prvo, pa v deseto ali n+1, so salamensko dragi , saj se s trmarjenjem naredi samo več (nepotrebne) škode.
Vendar, ker si na dober namig:
Vendar, ker si na dober namig:
Izmeri napetosti med fazami.odgovoril z:
Tolko nisem v tem, da bi vedel kako to naredit.Bi tudi jaz resno svetoval, da se s tem problemom obrneš na elektrikarja.
Ali mi lahko bolj po domače razložiš kako to izmerim ?
Nekoč je bil Slo-tech.
cekr ::
Poglej, kaj se dogaja pred motorjem. Lahko, da imaš problem že v vtičnici. Premeri vse žice od začetka do motorja. To meri pri izklopljenem kablu. Možo je, da je kakšen problem na stikalu. Včasih lahko uničiš kontakte že s tem, če v stikalu vsi kontakti ne vklapljajo hkrat. Če ne boš šlo drugače, lahko poskusiš tudi z drugim kablom.
Sinclair ZX Spectrum [Zilog Z80A - 3.5 MHz, 48kB, dvojni kasetofon,
TV-OUT, radirke, Sinclair-Basic], Sinclair ZX-81 [Z80A, 3.25MHZ, 1kB]
TV-OUT, radirke, Sinclair-Basic], Sinclair ZX-81 [Z80A, 3.25MHZ, 1kB]
Blond ::
E pa to me je zanimalo. Kaj naj merim ? Napetost? Moč? Upornost?
Glede na to, da si rekel, da merim pri izklopljenem kablu verjetno upornost ali še kaj druga ?
Hvala za nasvet
Blond
Glede na to, da si rekel, da merim pri izklopljenem kablu verjetno upornost ali še kaj druga ?
Hvala za nasvet
Blond
www.galea.si
Odkup, prodaja in obnova nepremičnin
Posredovanje v prometu z nepremičninami
Odkup, prodaja in obnova nepremičnin
Posredovanje v prometu z nepremičninami
cekr ::
Izklopi iz omrežja in vklopi stikalo potem pa izmeri vse povezave. Spotoma še zmeri, če slučajno kaj ne prebija na ohišje.
Sinclair ZX Spectrum [Zilog Z80A - 3.5 MHz, 48kB, dvojni kasetofon,
TV-OUT, radirke, Sinclair-Basic], Sinclair ZX-81 [Z80A, 3.25MHZ, 1kB]
TV-OUT, radirke, Sinclair-Basic], Sinclair ZX-81 [Z80A, 3.25MHZ, 1kB]
Blond ::
Čakaj kafel izklopim iz omrežja in pustm vklopljen na motorju.
Stikalo vklopim in na kablu naj zmerim kaj ?
Upornost ? In kaj moram dobit ? Kje mora biti kaj ?
Blond
Stikalo vklopim in na kablu naj zmerim kaj ?
Upornost ? In kaj moram dobit ? Kje mora biti kaj ?
Blond
www.galea.si
Odkup, prodaja in obnova nepremičnin
Posredovanje v prometu z nepremičninami
Odkup, prodaja in obnova nepremičnin
Posredovanje v prometu z nepremičninami
cekr ::
Izmeri upornost od začetka kabla pa do sponk an motorju. Za merjenje uporabi ohm-meter (0 ohmov ali kakšen več), za silo bo tudi piskač.
Sinclair ZX Spectrum [Zilog Z80A - 3.5 MHz, 48kB, dvojni kasetofon,
TV-OUT, radirke, Sinclair-Basic], Sinclair ZX-81 [Z80A, 3.25MHZ, 1kB]
TV-OUT, radirke, Sinclair-Basic], Sinclair ZX-81 [Z80A, 3.25MHZ, 1kB]
Blond ::
Evo grem ven zdaj takoj to zmerit.
Javim rezultat za 5 min.
Blond
Javim rezultat za 5 min.
Blond
www.galea.si
Odkup, prodaja in obnova nepremičnin
Posredovanje v prometu z nepremičninami
Odkup, prodaja in obnova nepremičnin
Posredovanje v prometu z nepremičninami
Blond ::
Kaj kabel more bit priklopljen na sponke ali ne ?
www.galea.si
Odkup, prodaja in obnova nepremičnin
Posredovanje v prometu z nepremičninami
Odkup, prodaja in obnova nepremičnin
Posredovanje v prometu z nepremičninami
Blond ::
No zadeva je taka... prazna baterija na multimetru in nisem mogo nič pametnega pomerit.
Od začetka kabla pa je piskač pokazal, da je vse OK.
Kaj več pa nisem mogo zmerit, ker je multimeter umrl in bom jutri šel najprej baterijo kupit.
Kaj pa naj še jutri pomerim ???
Blond
Od začetka kabla pa je piskač pokazal, da je vse OK.
Kaj več pa nisem mogo zmerit, ker je multimeter umrl in bom jutri šel najprej baterijo kupit.
Kaj pa naj še jutri pomerim ???
Blond
www.galea.si
Odkup, prodaja in obnova nepremičnin
Posredovanje v prometu z nepremičninami
Odkup, prodaja in obnova nepremičnin
Posredovanje v prometu z nepremičninami
KajtimarXXX ::
Moje skromno mnenje je, čeprav takole na daljavo lahko samo ugibam(o), da se v motorju dogajajo preboji. Stikalo z rdečo in črno tipko ima namreč tudi funkcijo tokovne in termične zaščite; če v kateri fazi teče večji tok kot v drugih, ali se pojavi nedovoljeni tok na maso, bo izklopilo. Možnosti je več: da se dogajajo medovojni stiki v enem navitju ali med dvema navitjema ali med navitjem in maso (ohišjem motorja) Ti stiki so na začetku neredni, vsaj dokler izolacija na mestu preboja zadostno ne poogleni (so še drugi pojavi sicer) in se ustvari stalna pot za el. tok. To razloži pojav, zakaj motor včasih dela, včasih ne. Vendar je z napredovanjem preboja delujočih "cikolv" vedno manj.
Lahko se poskusi pomeriti upornosti med posameznimi navitji in maso, če je kje znantno odstopanje. Vrednosti bi morale biti reda Mohm. Na mestu bi bila sicer meritev izolacijske upornosti in prebojne trdnosti - to zahteva poseben inštrument, ker se izolacijsko upornost meri z višjo napetostjo (500 ali več V, odvisno od izolacijskega razreda motorja, ampak 500 V bi bil minimum). Višja napetost pri meritvi je potrebna zato, ker je preboj napetostno odvisen, višja ko je napetost, večja je možnost za preboj, to, upam, da je jasno. Pri majhnih napetostih je upornost prebojnega mesta pač tako velika, da ne igra nobene vloge.
Da se razumemo: to je samo moje videnje problema, kolikor lahko izluščim iz vhodnih informacij. Povsem mogoče je, da je napaka kje drugje, kot so rekli kolegi (kabel, stikalo), čeprav je po mojih izkušnjah preboj izoalcije najpogostejši vzrok za nedelovanje takih motorjev.
Lahko se poskusi pomeriti upornosti med posameznimi navitji in maso, če je kje znantno odstopanje. Vrednosti bi morale biti reda Mohm. Na mestu bi bila sicer meritev izolacijske upornosti in prebojne trdnosti - to zahteva poseben inštrument, ker se izolacijsko upornost meri z višjo napetostjo (500 ali več V, odvisno od izolacijskega razreda motorja, ampak 500 V bi bil minimum). Višja napetost pri meritvi je potrebna zato, ker je preboj napetostno odvisen, višja ko je napetost, večja je možnost za preboj, to, upam, da je jasno. Pri majhnih napetostih je upornost prebojnega mesta pač tako velika, da ne igra nobene vloge.
Da se razumemo: to je samo moje videnje problema, kolikor lahko izluščim iz vhodnih informacij. Povsem mogoče je, da je napaka kje drugje, kot so rekli kolegi (kabel, stikalo), čeprav je po mojih izkušnjah preboj izoalcije najpogostejši vzrok za nedelovanje takih motorjev.
Azrael ::
Tvoja vprašanja me skrbijo in zato zahtevam, da vse kar delaš na tem problemu, delaš samo takrat, ko bo elektrika 100% odklopljena, razni naslovi v časopisju s pripisom tragično niso cool.
Torej... če nisi ziher, kaj počneš, prepusti nekomu, ki to zna.
Če se vseeno ne moreš upreti temu izivu, ampak boš ziher odklopil tok in se o tem tudi prepričal, beri dalje.
Zvezano imaš takole: več
Med varovalkami in motorskim zaščitnim stikalom imaš vtikač in vtičnico.
Ko si že odklopil motor, lahko z meritvijo upornosti prekontroliraš ali so vse 3 faze v kablu in stikalu v redu - ni prekinitve katere od njih in nimajo medsebojnega stika ali stik proti vodniku ozemljitve (rumeno-zeleni ali v primeru zelo starih kablov rdeč vodnik).
Meriš upornost med vtikačem in odklopljenim kablom na motorju. Vsak vodnik mora prevajati samo na en kontakt na vtikaču, ko je stikalo vklopljeno. Ko je stikalo izklopljeno mora od vseh vodnikov prevajati samo vodnik ozemljitve.
Pri vodniku ozemljitve je še en dodaten hakeljc pri 16A vtikaču, kjer so običajno prevezani vsi štirje drsni kontakti na vtikaču, čeprav bi bilo dovolj in pravilno prevezati samo dva za ozemljitev, ki sta označena s simbolom zemlje. Tisti z oznako N, bi moral biti prazen.
Če je vse v redu in ne na priključkih stikala ali vtikača ni videti nič zažganega in so vsi priključni kontakti zategnjeni, kontroliraj še motor.
Še to, če je zažgan vtikač, je uničena tudi vtičnica in jo moraš tudi vtičnico obvezno menjati! Pred menjavo vtičnice ne pozabi odklopiti pravih varovalk!
Motor kontroliraš tako: Pomeri upornosti med vsemi tremi priključki (mora biti enaka, reda nekaj Ω in upornost od teh priključkov proti ohišju - mora biti večja od 20M Ω. Če vse štima ali tudi ne, preveri, če so vse matice na priključni ploščici motorja zategnjene (tudi pod morebitnimi prevezavami, ki jih moraš po tem posegu vrniti na ista mesta, kot so bile prej). Če matice niso zategnjene, je to lahko vzrok problema.
Mnogi proizvajalci namreč ne prilagajo vzmetnih podložk na ta mesta ali pa so te zelo nekvalitetne in zategnjen priključek se sčasoma razrahlja.
Če upornosti na motorju ne štimajo, kljub temu, da so matice na priključni deščici zategnjene, je motor pokvarjen - previtje ali zamenjava z drugim.
Torej... če nisi ziher, kaj počneš, prepusti nekomu, ki to zna.
Če se vseeno ne moreš upreti temu izivu, ampak boš ziher odklopil tok in se o tem tudi prepričal, beri dalje.
Zvezano imaš takole: več
Med varovalkami in motorskim zaščitnim stikalom imaš vtikač in vtičnico.
Ko si že odklopil motor, lahko z meritvijo upornosti prekontroliraš ali so vse 3 faze v kablu in stikalu v redu - ni prekinitve katere od njih in nimajo medsebojnega stika ali stik proti vodniku ozemljitve (rumeno-zeleni ali v primeru zelo starih kablov rdeč vodnik).
Meriš upornost med vtikačem in odklopljenim kablom na motorju. Vsak vodnik mora prevajati samo na en kontakt na vtikaču, ko je stikalo vklopljeno. Ko je stikalo izklopljeno mora od vseh vodnikov prevajati samo vodnik ozemljitve.
Pri vodniku ozemljitve je še en dodaten hakeljc pri 16A vtikaču, kjer so običajno prevezani vsi štirje drsni kontakti na vtikaču, čeprav bi bilo dovolj in pravilno prevezati samo dva za ozemljitev, ki sta označena s simbolom zemlje. Tisti z oznako N, bi moral biti prazen.
Če je vse v redu in ne na priključkih stikala ali vtikača ni videti nič zažganega in so vsi priključni kontakti zategnjeni, kontroliraj še motor.
Še to, če je zažgan vtikač, je uničena tudi vtičnica in jo moraš tudi vtičnico obvezno menjati! Pred menjavo vtičnice ne pozabi odklopiti pravih varovalk!
Motor kontroliraš tako: Pomeri upornosti med vsemi tremi priključki (mora biti enaka, reda nekaj Ω in upornost od teh priključkov proti ohišju - mora biti večja od 20M Ω. Če vse štima ali tudi ne, preveri, če so vse matice na priključni ploščici motorja zategnjene (tudi pod morebitnimi prevezavami, ki jih moraš po tem posegu vrniti na ista mesta, kot so bile prej). Če matice niso zategnjene, je to lahko vzrok problema.
Mnogi proizvajalci namreč ne prilagajo vzmetnih podložk na ta mesta ali pa so te zelo nekvalitetne in zategnjen priključek se sčasoma razrahlja.
Če upornosti na motorju ne štimajo, kljub temu, da so matice na priključni deščici zategnjene, je motor pokvarjen - previtje ali zamenjava z drugim.
Nekoč je bil Slo-tech.
Azrael ::
Seveda pa moraš v primeru menjave motorja tudi nastaviti motorsko stikalo na nazivni tok novega motorja, ne več ne manj.
Nekoč je bil Slo-tech.
Blond ::
Hvala lepa za izčrpen odgovor.
Temu se reče pomoč in navodilo. Po teh navodilih pa bo tudi pek znal preverit ali je motor fuč ali je napaka kje drugje.
Torej prvi del sem naredil do sponk motorja je vse vredu. Zato predvidevam, da vtikač, kabel, stikalo OK.
No ker je crknila baterija multimetra in zunaj že skoraj tema bom nadaljeval jutri. Jutri bom preveril upornost med navitji in maso.
Kolikor sem razumel, če ni tukaj zelo podobnih vrednosti (eno navitej odstopa) je verjetno to pregorelo ali v stiku. No to bom jutri videl in javim rezultat.
Če bo to pa gremo po nov motor.
Še enkrat HVALA za pomoč in lep pozdrav
Blond
Temu se reče pomoč in navodilo. Po teh navodilih pa bo tudi pek znal preverit ali je motor fuč ali je napaka kje drugje.
Torej prvi del sem naredil do sponk motorja je vse vredu. Zato predvidevam, da vtikač, kabel, stikalo OK.
No ker je crknila baterija multimetra in zunaj že skoraj tema bom nadaljeval jutri. Jutri bom preveril upornost med navitji in maso.
Kolikor sem razumel, če ni tukaj zelo podobnih vrednosti (eno navitej odstopa) je verjetno to pregorelo ali v stiku. No to bom jutri videl in javim rezultat.
Če bo to pa gremo po nov motor.
Še enkrat HVALA za pomoč in lep pozdrav
Blond
www.galea.si
Odkup, prodaja in obnova nepremičnin
Posredovanje v prometu z nepremičninami
Odkup, prodaja in obnova nepremičnin
Posredovanje v prometu z nepremičninami
gumby ::
>>Jutri bom preveril upornost med navitji
z navadnim instrumentom ne bos kaj dosti izmeril... za take hece rabis namenske instumente, ki dajo par 100V na izhodu
je pa res, da je motor 100% crknjen, ce ti navaden insrument pokaze kratek stik med navitji
z navadnim instrumentom ne bos kaj dosti izmeril... za take hece rabis namenske instumente, ki dajo par 100V na izhodu
je pa res, da je motor 100% crknjen, ce ti navaden insrument pokaze kratek stik med navitji
my brain hurts
svizec75 ::
Daj ga previt. V vsakem slučaju ti ga lahko previjejo na večjo moč.
Verbae volant, scripta manent. Labor omnia vincit improbus.
Blond ::
Pozdravljen !
Ali meniš, da čiščenje, barvanje, previjanje in menjava ležajev pride ceneje kot nakup obnovljenega ali novega ??
Kdo sploh dela pri nas takšne elektromotorje ???
Blond
Ali meniš, da čiščenje, barvanje, previjanje in menjava ležajev pride ceneje kot nakup obnovljenega ali novega ??
Kdo sploh dela pri nas takšne elektromotorje ???
Blond
www.galea.si
Odkup, prodaja in obnova nepremičnin
Posredovanje v prometu z nepremičninami
Odkup, prodaja in obnova nepremičnin
Posredovanje v prometu z nepremičninami
Blond ::
Odlično, jih bom kar poklical.
Še kdo drug to dela ?
Blond
Še kdo drug to dela ?
Blond
www.galea.si
Odkup, prodaja in obnova nepremičnin
Posredovanje v prometu z nepremičninami
Odkup, prodaja in obnova nepremičnin
Posredovanje v prometu z nepremičninami
trek@s ::
Daj ga previt. V vsakem slučaju ti ga lahko previjejo na večjo moč.
Težko. Morda nekaj %. Ne moreš kar navit debelejše žice in dobit iz 5kW 7kW motor.
Blond ::
Elektrokovina hoče met 200EUR za novega kar pa je v tem trenutku zame ogromno denarja zato bom poiskal ugodnejšo varianto.
Mogoče kakšnega obnovljenega.
Kdo popravlja elektromotorje na štajerskem koncu ? MB ?
380V, 2.2 ali 3kW, 1400 obratov velikosti 100
Če najde kdo kaj pametnega naj mi prosim javi.
LP
Blond
Mogoče kakšnega obnovljenega.
Kdo popravlja elektromotorje na štajerskem koncu ? MB ?
380V, 2.2 ali 3kW, 1400 obratov velikosti 100
Če najde kdo kaj pametnega naj mi prosim javi.
LP
Blond
www.galea.si
Odkup, prodaja in obnova nepremičnin
Posredovanje v prometu z nepremičninami
Odkup, prodaja in obnova nepremičnin
Posredovanje v prometu z nepremičninami
Blond ::
Sem prečesal bolho in razen par novih ni nič uporabnega.
Še iščem naprej...
LP
Blond
Še iščem naprej...
LP
Blond
www.galea.si
Odkup, prodaja in obnova nepremičnin
Posredovanje v prometu z nepremičninami
Odkup, prodaja in obnova nepremičnin
Posredovanje v prometu z nepremičninami
cekr ::
Pusti Bolho, kar na Salomonca pojdi. Tam je večja verjetnost za uspeh.
Sinclair ZX Spectrum [Zilog Z80A - 3.5 MHz, 48kB, dvojni kasetofon,
TV-OUT, radirke, Sinclair-Basic], Sinclair ZX-81 [Z80A, 3.25MHZ, 1kB]
TV-OUT, radirke, Sinclair-Basic], Sinclair ZX-81 [Z80A, 3.25MHZ, 1kB]
Azrael ::
Samo nekaj komentarjev
Tudi, če ima motor rezervo v pločevini statorja in bi lahko proizvedel več moči (konec koncev je samo malo drugače narejen transformator) so razne akrobacije s številom ovojev in presekom žice in po možnosto še spreminjanje koraka navitja čista loterija, ponavadi je motor slabši, kot z originalnimi podatki. Namreč na moč motorja vpliva tudi izvedba rotorja in če ta predstavlja ozko grlo, nobeno mešetarjenje z navitjem statorja ne bo izboljšalo zadeve..
Plus to, da se pri previtju motorja pogosto poškoduje pločevina in izolacija med pločevinami statorskega paketa in se s previtjem posledično samo izgublja na moči (5 do 10%). Nov motor ima tudi nekako toliko rezerve moči, ki jo po prvem previtju običajno ni več, več kot 2x previt motor je zrel za na odpad - preveč izgub in zato premalo uporabne moči.
Iz tega razloga in zaradi visoke cene je danes previtje majhnih elektromotorjev (do 30kW) pogosto ekonomsko neupravičeno, razen v primeru specialnih izvedb, kar motor avtorja teme vsekakor ni.
Napetost pri današnjih motorjih je 400V, 380V že več kot 10 let ni več standardna vrednost napetosti v omrežjih in iskanje novega motorja izrecno za 380V je drago in nesmiselno početje.
Daj ga previt. V vsakem slučaju ti ga lahko previjejo na večjo moč.Ne drži skoraj nikoli, pri današnjih motorjih, kjer je že vse postavljeno na špico nikakor. Malo možnosti je pri motorjih starih 50 in več let, samo ti so v primerjavi z današnjimi vsaj 2x večji za isto moč.
Tudi, če ima motor rezervo v pločevini statorja in bi lahko proizvedel več moči (konec koncev je samo malo drugače narejen transformator) so razne akrobacije s številom ovojev in presekom žice in po možnosto še spreminjanje koraka navitja čista loterija, ponavadi je motor slabši, kot z originalnimi podatki. Namreč na moč motorja vpliva tudi izvedba rotorja in če ta predstavlja ozko grlo, nobeno mešetarjenje z navitjem statorja ne bo izboljšalo zadeve..
Plus to, da se pri previtju motorja pogosto poškoduje pločevina in izolacija med pločevinami statorskega paketa in se s previtjem posledično samo izgublja na moči (5 do 10%). Nov motor ima tudi nekako toliko rezerve moči, ki jo po prvem previtju običajno ni več, več kot 2x previt motor je zrel za na odpad - preveč izgub in zato premalo uporabne moči.
Iz tega razloga in zaradi visoke cene je danes previtje majhnih elektromotorjev (do 30kW) pogosto ekonomsko neupravičeno, razen v primeru specialnih izvedb, kar motor avtorja teme vsekakor ni.
380V, 2.2 ali 3kW, 1400 obratov velikosti 100
Napetost pri današnjih motorjih je 400V, 380V že več kot 10 let ni več standardna vrednost napetosti v omrežjih in iskanje novega motorja izrecno za 380V je drago in nesmiselno početje.
Nekoč je bil Slo-tech.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Elektromotor pralnega stroja (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 45539 (12484) | lovro535v2 |
» | trifazni elektromotor -vezava na podaljšekOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 23305 (22781) | Vikking |
» | Trifazni motor - vklop preko uporovOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 5108 (4497) | Fave |
» | Crknjeno navitje pri motorju v pralnem stroju?Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 6847 (6429) | Pyr0Beast |
» | skurjen elektromotor - popravilo?Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 12450 (1580) | Azrael |