» »

radarji na AC

radarji na AC

1
2
3 4

shmandi ::

Pa saj so se sami pohvalili, kako dobro služijo s tem radarjem. Že vedo, zakaj so ga tam postavili...

paradajzos ::

telexdell je izjavil:

paradajzos je izjavil:


“Pametni” tempomati pa so popolno sranje - narobe prepoznavajo omejitve in ti sami avtomatsko zmanjšajo ali povečujejo hitrost glede na to, kaj “prepoznajo”, kar je lahko precej zoprno do nevarno.
Itak o razveljavitvi s križiščem nimajo pojma itd.

Sam še nisem opazil, da bi mi omejitev na zaslonu pisala višje od dejanske dovoljene hitrosti. Je pa res večkrat prikazana nižja. Ker pa na AC običajno ni takih križišč, do katerih bi veljale omejitve, od njih naprej pa ne več in ker so omejitve razmeroma redke je pametni tempomat z zaznavo prometnih znakov boljša izbira od samostojne vožnje nekoga, kateri sam ne ve kako bi vozil po omejitvah. Pa- če vozi počasneje od omejitev ne bo fasal kazni.

V bistvu je vsak uvoz na avtocesto kot križišče.

paradajzos ::

starfotr je izjavil:

paradajzos je izjavil:

starfotr je izjavil:

Pri ročnih menjalnikih je tako, da poslušaš mašino in obrate. Načeloma je 2. prestava za 30 km/h, 3. za 50 km/h, ....100 km/h 5. prestava ... 110-120 in več je 6. prestava. Odvisno od avta, motorja in menjalnika.

Če ste butli, potem gledate in upoštevate indikator, ki je mimogrede povsem zgrešen. Če niste butli, potem poslušate motor in obrate in vidite kje se počuti dobro.

Sorry, če si butelj, potem na ravni avtocesti z ročnim menjalnikom daš iz šeste v peto prestavo, da se pelješ 100 km/h.
OMFG! Kje se najdete?!



Kakšni ravni cesti? Pri Dramljah je klanec dol. In prestave so zato, da se jih uporablja, da motor teče pod optimalnimi obrati. Ne pa da svoje zahojene dizle vozite na 1100 obratih.

Cesta je tam ravna v smislu ovinkov. Pa iz katerega vica si ti priletel, jaz dam nogo iz stopalke za plin in avto v eco modu pelje v leru.
Ko sem pa fural še avte na ročni menjalnik pa zagotovo nisem downshiftal pri 100 km/h, ker si ne zamišljam, da sem na dirkališču in bi moral motor tuliti.

Zgodovina sprememb…

c23po ::

Bodimo realni: razlika med 6. in 5. prestavo je nekaj sto vrtljajev v minuti. Zaradi tega mašina ne bo tulila. Ostalo je stil vožnje in na svojega je ponosen vsak od nas.
Računalniki nimajo spominov.

paradajzos ::

Bodimo realni: na tisti lokaciji ni nobene potrebe po znižanju iz na primer šeste v peto prestavo za to, da se potem pelješ 100 km/h malce navzdol.
To je čisto brezvezno teoretiziranje na način iz leta 1985.

starfotr ::

Če spustiš gas ti ne gre nikoli v ler pri avtomatiku.

Če ne prestaviš moraš zavirat, saj ti vožnja po klancu navzdol predstavlja pospeševanje. Z nižjo prestavo zaviraš z motorjem in ohranjaš bolj nadzorovano vožnjo v smislu, da ti avto pelje manj pospešeno.

Pa saj so se sami pohvalili, kako dobro služijo s tem radarjem. Že vedo, zakaj so ga tam postavili...


Seveda vedo. Ker udeleženci v prometu ne znajo vozit po predpish tudi na tem kritičnem odseku. Davek na neumnost se temu reče.

c23po ::

paradajzos je izjavil:

Bodimo realni: na tisti lokaciji ni nobene potrebe po znižanju iz na primer šeste v peto prestavo za to, da se potem pelješ 100 km/h malce navzdol.
To je čisto brezvezno teoretiziranje na način iz leta 1985.

Tudi tuljenje mašine je čisto brezvezni non seqitur argument na način iz rimskih časov. Vse ostalo je stil vožnje.
Računalniki nimajo spominov.

feryz ::

starfotr je izjavil:

Če spustiš gas ti ne gre nikoli v ler pri avtomatiku.

Če ne prestaviš moraš zavirat, saj ti vožnja po klancu navzdol predstavlja pospeševanje. Z nižjo prestavo zaviraš z motorjem in ohranjaš bolj nadzorovano vožnjo v smislu, da ti avto pelje manj pospešeno.
Seveda gre avtomatik v ler. Kako pa bi drugače kruzal?
Pustimo zdaj vse sorte bremzanj, ki jih avto uprizarja zaradi tempomatov, navigacij, krožišč in podobnih jajc.

c23po ::

Novejši že. Moj prvi avtomatik je bil Citroen Cruser. Ta je ponorel, če sam med vožnjo dal v ler. Moral sem ustaviti in ugasniti mašino, da se je pomiril.
Dodatek: glej ironije, Cruser ni znal kruzati.
Računalniki nimajo spominov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: c23po ()

WizzardOfOZ ::

paradajzos je izjavil:

“Pametni” tempomati pa so popolno sranje - narobe prepoznavajo omejitve in ti sami avtomatsko zmanjšajo ali povečujejo hitrost glede na to, kaj “prepoznajo”, kar je lahko precej zoprno do nevarno.
Itak o razveljavitvi s križiščem nimajo pojma itd.


To vse se da izklopit.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

MaTr1x ::

paradajzos je izjavil:

Cesta je tam ravna v smislu ovinkov. Pa iz katerega vica si ti priletel, jaz dam nogo iz stopalke za plin in avto v eco modu pelje v leru.
Ko sem pa fural še avte na ročni menjalnik pa zagotovo nisem downshiftal pri 100 km/h, ker si ne zamišljam, da sem na dirkališču in bi moral motor tuliti.

Zanimiva beseda, downshiftal, da je v kontekstu s hitrostjo 100. Jaz sem pri Puntu 1.2 60 KM 15 let nazaj prestavljal tudi pri 140 v 3., da sem lahko držal tempo z Alfo 159 JTD v klanec gor.
Načeloma moraš na AC, pa imaš samo do nekje 400 KM, kar redno prestavljati v 5., ne samo pri 100, tudi pri 120 in 140. Pa tako morajo voziti tudi ostali, ker na AC promet kar leti, vsaj po levem pasu, to ni šans da se vsi vozijo samo v 6.
6. prestava je skoraj pri vsakem avtu samo za vzdrževanje hitrosti, povedano drugače, če si sam na cesti, kar je pa podnevi zelo redko.

Drugače pa to kar pišete tukaj kaj vse imate v avtu, ni čudno da je pri nas tako stanje na cesti. Za vožnjo je še najbolje ročni menjalnik, po možnosti turbo, da se kam premakne, pa nobene dodatne navlake kot so neki varnostni pripomočki, tempomati in ne vem kaj še vse.
Moj avto ima verjetno tudi nekaj teh, lane assist vem da ima. Ampak kaj bo to meni, jaz držim linijo vedno 100%, ne kot ostali, ki kar nekaj vijugajo po cesti. Sicer pa jaz zastopim, da so ti pripomočki bolj za tiste, ki so na cesti 8 ur na dan in že utrujeni, itak da to ni mišljeno za moje 15min vožnje. Pri teh rabiš samo radio.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: MaTr1x ()

paradajzos ::

WizzardOfOZ je izjavil:

paradajzos je izjavil:

“Pametni” tempomati pa so popolno sranje - narobe prepoznavajo omejitve in ti sami avtomatsko zmanjšajo ali povečujejo hitrost glede na to, kaj “prepoznajo”, kar je lahko precej zoprno do nevarno.
Itak o razveljavitvi s križiščem nimajo pojma itd.


To vse se da izklopit.

Itak da se da, samo potem je radarski tempomat v avtu zgolj nekoristna alineja na specifikaciji.

c23po je izjavil:

Novejši že. Moj prvi avtomatik je bil Citroen Cruser. Ta je ponorel, če sam med vožnjo dal v ler. Moral sem ustaviti in ugasniti mašino, da se je pomiril.
Dodatek: glej ironije, Cruser ni znal kruzati.

Vsi moji avtomatiki sami dajo v ler, ko dam nogo s stopalke za plin.

Zgodovina sprememb…

telexdell ::

c23po je izjavil:

paradajzos je izjavil:

Bodimo realni: na tisti lokaciji ni nobene potrebe po znižanju iz na primer šeste v peto prestavo za to, da se potem pelješ 100 km/h malce navzdol.
To je čisto brezvezno teoretiziranje na način iz leta 1985.

Tudi tuljenje mašine je čisto brezvezni non seqitur argument na način iz rimskih časov. Vse ostalo je stil vožnje.

Uf kakšni problemi. Pa tako superiorni kot so ICE napram EV. Pri EV nimaš nobene težave s tuljenjem mašine, menjavami prestav višje/nižje...Zgolj bolj ali manj pritiskaš na eno stopalko pa avto pospešuje/vozi konstantni/ zavira. A domet 1000 km v enem kosu ne pomaga pri vožnji po klancu navzdol?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

paradajzos ::

c23po je izjavil:

paradajzos je izjavil:

Bodimo realni: na tisti lokaciji ni nobene potrebe po znižanju iz na primer šeste v peto prestavo za to, da se potem pelješ 100 km/h malce navzdol.
To je čisto brezvezno teoretiziranje na način iz leta 1985.

Tudi tuljenje mašine je čisto brezvezni non seqitur argument na način iz rimskih časov. Vse ostalo je stil vožnje.

Predvsem je downshiftanje pri takšni hitrosti in na takšni cesti totalno brezvezno igranje namišljene vloge dirkača za zdolgočasene stare fotre, ki nimajo pametnejšega dela.

telexdell je izjavil:

c23po je izjavil:

paradajzos je izjavil:

Bodimo realni: na tisti lokaciji ni nobene potrebe po znižanju iz na primer šeste v peto prestavo za to, da se potem pelješ 100 km/h malce navzdol.
To je čisto brezvezno teoretiziranje na način iz leta 1985.

Tudi tuljenje mašine je čisto brezvezni non seqitur argument na način iz rimskih časov. Vse ostalo je stil vožnje.

Uf kakšni problemi. Pa tako superiorni kot so ICE napram EV. Pri EV nimaš nobene težave s tuljenjem mašine, menjavami prestav višje/nižje...Zgolj bolj ali manj pritiskaš na eno stopalko pa avto pospešuje/vozi konstantni/ zavira. A domet 1000 km v enem kosu ne pomaga pri vožnji po klancu navzdol?

Pri avtomatiku je enako - razen dometa 1000+ km, ki je ob tem seveda pri ICE dizel avtomatiku povsem normalna stvar - za razliko od EVjev.

Zgodovina sprememb…

telexdell ::

paradajzos je izjavil:


V bistvu je vsak uvoz na avtocesto kot križišče.

Križišče obilajno pomeni, da lahko prečkaš vozne pasove kateri so namenjeni vožnji v različnih smereh. Kakorkoli že smatraš uvoz na AC to ni križišče v smislu zakona o cestnem prometu, da bi tam prenehala veljati kakšna omejitev.

paradajzos je izjavil:


Pri avtomatiku je enako - razen dometa 1000+ km, ki je ob tem seveda pri ICE dizel avtomatiku povsem normalna stvar - za razliko od EVjev.

Zakaj pa pol že dva dneva debata o prestavah, tuljenuu mašine...?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

paradajzos ::

telexdell je izjavil:

paradajzos je izjavil:


V bistvu je vsak uvoz na avtocesto kot križišče.

Križišče obilajno pomeni, da lahko prečkaš vozne pasove kateri so namenjeni vožnji v različnih smereh. Kakorkoli že smatraš uvoz na AC to ni križišče v smislu zakona o cestnem prometu, da bi tam prenehala veljati kakšna omejitev.

Seveda preneha veljati zadnja posebna omejitev recimo hitrosti, ki je veljala pred uvozom. Kako naj nekdo, ki se je ravnokar pripeljal na avtocesto vedel, kakšna specifična omejitev (razen splošne 130 km/h) je veljala pred tem uvozom?

WizzardOfOZ ::

paradajzos je izjavil:

WizzardOfOZ je izjavil:

paradajzos je izjavil:

“Pametni” tempomati pa so popolno sranje - narobe prepoznavajo omejitve in ti sami avtomatsko zmanjšajo ali povečujejo hitrost glede na to, kaj “prepoznajo”, kar je lahko precej zoprno do nevarno.
Itak o razveljavitvi s križiščem nimajo pojma itd.


To vse se da izklopit.

Itak da se da, samo potem je radarski tempomat v avtu zgolj nekoristna alineja na specifikaciji.



Prepoznavanje znakov lahko izklopiš, radarski tempomat pa pustiš. Radarski tempomat je za to, da prilagodi hitrost na hitrost tistega pred tabo.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

c23po ::

MaTr1x je izjavil:

Zanimiva beseda, downshiftal, da je v kontekstu s hitrostjo 100. Jaz sem pri Puntu 1.2 60 KM 15 let nazaj prestavljal tudi pri 140 v 3., da sem lahko držal tempo z Alfo 159 JTD v klanec gor ...

Ah lepi idealizirani spomini na mladost, ko smo z eno roko prestavili 100 kilsko skalo ... Punto je v tej konfiguraciji v 3. prestavi dosegel maksimalno 110 km/h:


Prestavna stopnja Približna maksimalna hitrost (km/h)
1. prestava 38–40
2. prestava 70–75
3. prestava 105–110
4. prestava 145–150
5. prestava 155–160 (najvišja hitrost vozila)
Računalniki nimajo spominov.

paradajzos ::

Zakaj pa pol že dva dneva debata o prestavah, tuljenuu mašine...?

Ker je starfotr specifično bluzil o "obveznem znižanju prestave v peto" na tem odseku. Na avtomatikih se s tem ne ubadamo, imaš zgolj plin in zavore, tako kot na EVjih. Pa seveda 1000+ km dosega z enim tankom...:))

Zgodovina sprememb…

WizzardOfOZ ::

paradajzos je izjavil:

Vsi moji avtomatiki sami dajo v ler, ko dam nogo s stopalke za plin.


Zanimivo, moj avtomatik ne dela tega. Poleg tega zna avto sam bremzat, če mu nastavim hitrost s tempomatom, tako da če je omejitev 100km/h in po hribu navzdol, bo avto vozil 100 in ne bo pospeševal.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

paradajzos ::

WizzardOfOZ je izjavil:

paradajzos je izjavil:

Vsi moji avtomatiki sami dajo v ler, ko dam nogo s stopalke za plin.


Zanimivo, moj avtomatik ne dela tega. Poleg tega zna avto sam bremzat, če mu nastavim hitrost s tempomatom, tako da če je omejitev 100km/h in po hribu navzdol, bo avto vozil 100 in ne bo pospeševal.

Itak da tempomat tudi zavira, res pa da moj prvi avto, ki je imel tempomat, ni znal zavirati navzdol - ampak tega je že zelo dolgo in tisto je bil navadni tempomat.
Drugače pa ja, avto gre avtomatsko v ler, ko stopiš z gasa. Pred leti mi je en BMW prodajalec fancy razlagal, kako posebni so BMWji pri tem in da je to jadranje in podoben prodajalski bs. En teden kasneje sem kupil avtomatika druge znamke bistveno ceneje z enako močjo motorja in bistveno več opreme, ki je počel isto…

telexdell ::

paradajzos je izjavil:


Seveda preneha veljati zadnja posebna omejitev recimo hitrosti, ki je veljala pred uvozom. Kako naj nekdo, ki se je ravnokar pripeljal na avtocesto vedel, kakšna specifična omejitev (razen splošne 130 km/h) je veljala pred tem uvozom?

Mogoče s kakšnim znakom?
Pa, če postavijo znak za tiste, kateri prihajajo na AC to ne pomeni, da je za tiste, kateri so na AC kakšna prepoved prenehala veljati.

PS tudi na lokalni cesti prepoved velja do križišča, ne pa do morebiti kakšnega uvoza k stanovanjski hiši ali dostopa na parkirišče. Je v ZVCP točno definirano, kaj je križišče.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

paradajzos ::

telexdell je izjavil:

paradajzos je izjavil:


Seveda preneha veljati zadnja posebna omejitev recimo hitrosti, ki je veljala pred uvozom. Kako naj nekdo, ki se je ravnokar pripeljal na avtocesto vedel, kakšna specifična omejitev (razen splošne 130 km/h) je veljala pred tem uvozom?

Mogoče s kakšnim znakom?
Pa, če postavijo znak za tiste, kateri prihajajo na AC to ne pomeni, da je za tiste, kateri so na AC kakšna prepoved prenehala veljati.

PS tudi na lokalni cesti prepoved velja do križišča, ne pa do morebiti kakšnega uvoza k stanovanjski hiši ali dostopa na parkirišče. Je v ZVCP točno definirano, kaj je križišče.

Če postavijo znak za uvozom, je povsem jasno, da velja omejitev, ki je na znaku, tako je tudi pri križiščih.
Če znaka za uvozom (ali križiščem) ni, potem velja splošna omejitev - na avtocesti 130, v naselju največkrat 50, izven naselja praviloma 90, ker pač križišče ali uvoz na avtocesto resetira prejšnjo lokalno omejitev, ker nekdo, ki se priključuje na cesto iz druge ceste, ne more vedeti, kakšna je bila lokalna omejitev na cesti, h kateri se je priključil, če se je priključil na avtocesto, potem ve, da je omejitev 130, če se je priključil v naselju v križišču, potem ve, da je omejitev v naselju 50.
In če je namen, da je tudi od uvoza ali križišča neka specifična omejitev, ki je drugačna od splošne, mora za uvozom ali križiščem stati znak z omejitvijo.

Zgodovina sprememb…

predi ::

paradajzos je izjavil:

telexdell je izjavil:

paradajzos je izjavil:

Seveda preneha veljati zadnja posebna omejitev recimo hitrosti, ki je veljala pred uvozom. Kako naj nekdo, ki se je ravnokar pripeljal na avtocesto vedel, kakšna specifična omejitev (razen splošne 130 km/h) je veljala pred tem uvozom?
Mogoče s kakšnim znakom?
Pa, če postavijo znak za tiste, kateri prihajajo na AC to ne pomeni, da je za tiste, kateri so na AC kakšna prepoved prenehala veljati.

PS tudi na lokalni cesti prepoved velja do križišča, ne pa do morebiti kakšnega uvoza k stanovanjski hiši ali dostopa na parkirišče. Je v ZVCP točno definirano, kaj je križišče.
Če postavijo znak za uvozom, je povsem jasno, da velja omejitev, ki je na znaku, tako je tudi pri križiščih.
Če znaka za uvozom (ali križiščem) ni, potem velja splošna omejitev - na avtocesti 130, v naselju največkrat 50, izven naselja praviloma 90, ker pač križišče ali uvoz na avtocesto resetira prejšnjo lokalno omejitev, ker nekdo, ki se priključuje na cesto iz druge ceste, ne more vedeti, kakšna je bila lokalna omejitev na cesti, h kateri se je priključil, če se je priključil na avtocesto, potem ve, da je omejitev 130, če se je priključil v naselju v križišču, potem ve, da je omejitev v naselju 50.
In če je namen, da je tudi od uvoza ali križišča neka specifična omejitev, ki je drugačna od splošne, mora za uvozom ali križiščem stati znak z omejitvijo.
O tem je tudi že nekoč bilo govora v Talentih.
https://slo-tech.com/forum/t712331/p643...
V glavnem, avtocestni priključek je križišče.

Nima pa to dosti opravka z radarji na AC.

telexdell ::

predi je izjavil:

O tem je tudi že nekoč bilo govora v Talentih.
https://slo-tech.com/forum/t712331/p643...
V glavnem, avtocestni priključek je križišče.

Nima pa to dosti opravka z radarji na AC.

Sem šel gledat v predpise in res je se za križišče smatra tudi enonivojski prehod cestišča na manj pasov. To pa se pri uvozu na AC zgodi. Sem pa nadgradil znanje in je tako vsaj neka korist od debate.:)
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

mancini ::

Ce bi avtomatik takoj avtomatsko presaltal v ler(neutral) bi bile komedije na cestah, v ovinkih, v snegu ali poledici, ...

Danes grem proti Lj in na tepanjskem klancu preverim ali mi vrze v ler, torej ven iz prestave.
Seveda smo veliko stali in se pocasi premikali.
Stopim na plin, avto gre v 3 in dam nogo dol. Avto vzdrzuje 19km/h po klancu navzdol.
Ce bi ga vrglo v ler,torej prosti tek, bi zaradi fizike nabral precej vecjo hitrost. To upam da je vsakemu jasno.

Lep in upam da vsem razumljiv primer.

Ne bom zacel pisat da DSG menjalniki v N nimajo olja pod potrebnim tlakom in da v voznji pod lerom so brez ustreznega mazanja

starfotr ::

Nisem še nikoli peljal avtomatika, ki bi metal v ler. To imate ali čudne avte ali pa ste vi čudni.

paradajzos ::

mancini je izjavil:

Ce bi avtomatik takoj avtomatsko presaltal v ler(neutral) bi bile komedije na cestah, v ovinkih, v snegu ali poledici, ...

Danes grem proti Lj in na tepanjskem klancu preverim ali mi vrze v ler, torej ven iz prestave.
Seveda smo veliko stali in se pocasi premikali.
Stopim na plin, avto gre v 3 in dam nogo dol. Avto vzdrzuje 19km/h po klancu navzdol.
Ce bi ga vrglo v ler,torej prosti tek, bi zaradi fizike nabral precej vecjo hitrost. To upam da je vsakemu jasno.

Lep in upam da vsem razumljiv primer.

Ne bom zacel pisat da DSG menjalniki v N nimajo olja pod potrebnim tlakom in da v voznji pod lerom so brez ustreznega mazanja

Če si dodajal plin in potem nisi zaviral in si stopil s plina, gre DSG v ler (s tem ne mislim, da se prestavi v N) ter dejansko zna začeti hitrost naraščati, če se cesta spušča. Ko potem stopiš na zavoro, se ustrezno zniža prestava in potem motor zavira.

Zgodovina sprememb…

starfotr ::

Aja avtomatik ti lahko zniža prestavo v nižjo, pri ročnem je pa to neumno :))

paradajzos ::

starfotr je izjavil:

Aja avtomatik ti lahko zniža prestavo v nižjo, pri ročnem je pa to neumno :))

Ne, to je koristno na ovinkasti cesti, ki gre strmo navzdol.
Definitivno je pa brez potrebe pri vožnji z ročnim menjalnikom metati v peto prestavo na tistem konkretnem mestu, kjer by the way meni vedno uspe peljati 100 do radarja z avtomatikom brez bremzanja motorja in sem se z ročnim menjalnikom vedno vozil v šesti prestavi. In nikoli nisem dobil kazni.

Zgodovina sprememb…

mancini ::

paradajzos je izjavil:

mancini je izjavil:

Ce bi avtomatik takoj avtomatsko presaltal v ler(neutral) bi bile komedije na cestah, v ovinkih, v snegu ali poledici, ...

Danes grem proti Lj in na tepanjskem klancu preverim ali mi vrze v ler, torej ven iz prestave.
Seveda smo veliko stali in se pocasi premikali.
Stopim na plin, avto gre v 3 in dam nogo dol. Avto vzdrzuje 19km/h po klancu navzdol.
Ce bi ga vrglo v ler,torej prosti tek, bi zaradi fizike nabral precej vecjo hitrost. To upam da je vsakemu jasno.

Lep in upam da vsem razumljiv primer.

Ne bom zacel pisat da DSG menjalniki v N nimajo olja pod potrebnim tlakom in da v voznji pod lerom so brez ustreznega mazanja

Če si dodajal plin in potem nisi zaviral in si stopil s plina, gre DSG v ler (s tem ne mislim, da se prestavi v N) ter dejansko zna začeti hitrost naraščati, če se cesta spušča. Ko potem stopiš na zavoro, se ustrezno zniža prestava in potem motor zavira.


A ti sploh kaj veš pomeni ler?
Ler je prosti tek, torej da avto ni v prestavi, je v nuli.
In če je v leru potem bi moral po hribu dol nabirat hitrost kot če se pelješ s kolesom

Ler pri ročnem menjalniku pa je da stopiš in držiš sklopko ali pa ga vržeš ven iz prestav.
Upam da veš kako zaželjena je vožnja v leru v ovinke, .. rally style

paradajzos ::

A si že vozil kakšen avto z DSG in DCC?
Točno to se zgodi pri vožnji navzdol po klancu v na primer eco modu. In ko stopiš na zavoro, se zniža prestava in motor pomaga pri zaviranju.
In ko pritisneš na plin in potem stopiš s plina, če je navzdol, avto začne pridobivati hitrost brez zaviranja s pomočjo motorja.

Zgodovina sprememb…

mancini ::

sem ti napisal da mi je šel avto dol po Tepanjskem klancu 19, če bi bil v leru pa bi nabral sigurno 70
KAj ti ni jasno.
Daj objasni kaj je ler? Kdaj vrže avtomatika v ler

DamijanD ::

Ni nujno, da se vsi obnašajo enako. Ampak zakaj bi eco mode dajal v ler? V leru mora mašina delat, medtem, ko če je v prestavi se dotok goriva lahko povsem ustavi.

denabiker ::

mancini je izjavil:



Ler pri ročnem menjalniku pa je da stopiš in držiš sklopko ali pa ga vržeš ven iz prestav.
Upam da veš kako zaželjena je vožnja v leru v ovinke, .. rally style


:D daj vdihni in še enkrat preberi, kar si napisal. Ler je ler, ali držiš sklopko ali ne.
To ni ler, da imaš v prestavi, pa držiš sklopko. Ler prav pomeni, da nimaš v prestavi, da niso zobniki prestav v stiku, sklopka samo loči po domače prenos med motorjem in menjalnikom.
:)

sealcradle ::

To kar nekateri opisujete kot "metanje avtomatika v ler" se pri BMWjih (in verjetno tudi drugje) imenuje "coasting", iz Googlea:

BMW's coasting function disengages the engine from the drivetrain during deceleration when the accelerator pedal is released and no braking is needed. This allows the vehicle to roll with minimal resistance, improving fuel efficiency and reducing emissions. The engine seamlessly re-engages when the accelerator or brake pedal is pressed.

In

BMW's coasting function does not technically put the car into neutral. While it decouples the engine from the transmission to reduce drag and save fuel, it's not the same as shifting into neutral in a traditional sense. When coasting, the engine is still connected to the transmission, but it's idling and not providing power to the wheels.

Zgodovina sprememb…

tomaz- ::

pfuuuu, kolk pametovanja osebkov, ki očitno v življenju niso vozili avtomatika, so pa od boga poklicani , da pametujejo..
Coasting obstaja že kar precej časa, ja.. Celo Renault ga ima, ne boste verjeli - si ga ne lastim, ima pa kolega Conquesta 140 in ima ravno tako kot jaz na mercedesu v nastavitvah možnost vklopa in izklopa te funkcije.. Torej to ni domena samo dražjih avtomobilov, tudi plebejci imajo to. No, dizel konzerve, stare 10 in več let pa tega verjetno res ne.. Pa Solatkotove gajbe , ki jih še na posluh vozi tud verjetno ne..

Realist ::

Občasno vozim VW avtomatik mislim da 2016 letnik in me je to presenetilo, ko sem šel po klancu dol da ni zaviralo z motorjem, ampak je bil kar prosti tek.
Nato sem med vožnjo ugotovil, da z rahlim pritiskom na bremzo izklopiš prosti tek in začne zavirati z motorjem. Če znova tapneš gas in spustiš je znova v prostem teku.
Kasneje sem videl, da ima v nastavitva tudi možnost vklopa/izklopa prostega teka.

Avto ni nič posebnega.

tomaz- ::

Pri Renaultu se avto dobesedno ugasne, ko gre v coasting mode , pri mojem pa če dam v ECO , takrat ko začne jadrat, se "D" obarva zeleno in obrati padejo v podn, ugasne pa ne..

telexdell ::

tomaz- je izjavil:

Pri Renaultu se avto dobesedno ugasne, ko gre v coasting mode , pri mojem pa če dam v ECO , takrat ko začne jadrat, se "D" obarva zeleno in obrati padejo v podn, ugasne pa ne..

Ne vem no- jadranje pomeni, da se premikaš s pomočjo zraka. Če pa avtomobilu motor ne zagotavlja več potrebne moči za premikanje potem se ta giblje zaradi inercije oz. kinetične energije, zrak ga pa pri tem zavira:)
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

feryz ::

DamijanD je izjavil:

Ni nujno, da se vsi obnašajo enako. Ampak zakaj bi eco mode dajal v ler? V leru mora mašina delat, medtem, ko če je v prestavi se dotok goriva lahko povsem ustavi.
Zakaj bi mašina v leru delala? Da ne dela nič in se vrti v prazno?

telexdell ::

feryz je izjavil:

DamijanD je izjavil:

Ni nujno, da se vsi obnašajo enako. Ampak zakaj bi eco mode dajal v ler? V leru mora mašina delat, medtem, ko če je v prestavi se dotok goriva lahko povsem ustavi.
Zakaj bi mašina v leru delala? Da ne dela nič in se vrti v prazno?

Kaj ti bo pa poganjalo klimo, polnilo akumulator, zagotavljalo energijo za luči, asistenčne sistema...?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

DamijanD ::

feryz - ni bilo eksplicitno povedano, da trditev ne velja za hibride.

paradajzos ::

Evo, malo več gužve danes in nisem gledal, ampak so medtem tudi drugi lepo pojasnili.

Zgodovina sprememb…

MaTr1x ::

c23po je izjavil:

MaTr1x je izjavil:

Zanimiva beseda, downshiftal, da je v kontekstu s hitrostjo 100. Jaz sem pri Puntu 1.2 60 KM 15 let nazaj prestavljal tudi pri 140 v 3., da sem lahko držal tempo z Alfo 159 JTD v klanec gor ...

Ah lepi idealizirani spomini na mladost, ko smo z eno roko prestavili 100 kilsko skalo ... Punto je v tej konfiguraciji v 3. prestavi dosegel maksimalno 110 km/h:


Prestavna stopnja Približna maksimalna hitrost (km/h)
1. prestava 38–40
2. prestava 70–75
3. prestava 105–110
4. prestava 145–150
5. prestava 155–160 (najvišja hitrost vozila)

A to pa ne bo res. Vidim da si vprašal ChatGPT, meni da enako napačne številke. ChatGPT še ni tam, jaz ga moram za veliko tem neprestano popravljati, da na koncu le najde/napiše pravilno. S temi AI orodji moraš zelo uporabljati svoje možgane in izkušnje.
Spomin mi očitno še dela, ker imam v Excelu zapisano za vse avte od prvega naprej (ta Punto je bil drugi).

Max hitrosti (po števcu, glede na 165 in uradno max 155 je lagal za 10 od nekje 140 naprej, ampak za vsaj 5 itak laže pri vseh avtih, pri 140 prej za 8)
1. - 55 km/h (realno nekje 50), 6400
2. - 95 km/h (realno nekje 90), 6400
3. - 140 km/h (realno nekje 130), 6100
4. - 155 km/h (realno nekje 145), 5300
5. - 165 km/h (realno nekje 155), 4700

Vem ko sem ga prvič dobil sploh nisem vedel ali ima blokado ali ne. Ker avto pred tem je imel max 6000. No potem sem le ugotovil da ima blokado pri 6400.
Saj ne da ima s takimi prestavnimi razmerji smisel dajati v 3. pri 140, verjetno sem pri 135, tako da je šel kolikor je le lahko. Verjetno eden izmed najbolj zlorabljenih Puntov.

Drugače gre pa večina bencinarjev, ali atmosferskih ali turbo, v 2. do 95 in 3. do 140, to res ni nič posebnega. Edino 1.0 50 KM je imel samo 50, 80, 115 in 150 v 4.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: MaTr1x ()

IL_DIAVOLO ::

Nisem vedel, da radar med konjicami in dramljami sploh deluje, saj sem se veckrat tam peljal med 110 in 115 in ocitno jih taksne krsitve sploh ne zanimajo. Omejitev je 100 km/h. In ta radar je celo pobral najvec kazni.

https://www.celje.info/splosno/najvec-v...
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

feryz ::

Jaz grem 140 km/h mimo njega, do pik.
In tudi sam si ne bi nikoli mislil, da tista stvar dela.
Ali katerokoli drugi. Pri drugih se držim istega načela, torej se peljem 170 km/h mimo njih. In še nikoli nisem dobil pozdravov od stacionarnega radarja na slovenskih ac.

Meizu ::

Jaz sem se že nekaj časa nazaj skuliral in vozim kar pridno po omejitvah veliko večino časa.

Ampak sem pa ugotovil drugo plat avtocest - neverjetna intoleranca voznikov. Zadnjič sem peljal skozi gradbeno cono na dolenjski AC, kjer je omejitev postavljena na 60km/h. Videl sem že nekaj primerov, ko so na gradbišča postavili radarje nedolgo nazaj, zato se ne zajebavam preveč in vozim tistih 60km/h, tudi če ni nobenega delavca okrog. No ni trajalo dolgo, ko se mi je v rit zalepil en kamjonar in blendal kot nor, potem pa še nek nemc mimo, mi trobi ko zmešan...

kaj je s tem folkom?

Komot bi šli na levi pas in me prehiteli ampak ne, raje meni v rit in blendat in trobit.

predi ::

Balkan pač.

c23po ::

Šofer kamiona je jebana stranka. Jeba ga šef, da ne zamudi na nakladanje. Jebajo ga pri nakladanju, ko nočejo prav naložiti tovora. Jebajo ga na vsaki meji, čeprav smo v uniji. Jebajo ga policaji vsake države posebej. Jebajo ga omejitve na celi poti. Jebajo ga na razkladanju tovora, sploh če zamudi. Končno je na dolenjki naletel na nekoga, katerega je lahko on jebal.
Računalniki nimajo spominov.
1
2
3 4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Polžja vožnja pri ustavljanju pred semaforjem (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15717643 (14054) Ahim
»

Optimalna vožnja 1.0TSI (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
12626767 (23644) fikus_
»

Poraba goriva glede na težo

Oddelek: Loža
275544 (4283) Blinder
»

Hypermiling oz. varčna vožnja (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
13632328 (28948) Domobrancek
»

Proizvajalci avtomobilov prirejajo statistike o porabi (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
18340059 (31138) nekikr

Več podobnih tem