Forum » Elektrotehnika in elektronika » Vezava novega avtoradija v star avto
Vezava novega avtoradija v star avto
Karaya 52 ::
lp
Kupil sem nov avtoradijo za en starejši avto, ki ima drugačne priključke. To sem že vedel pred nakupam, zato sem nabavil euro priključek (al kak je že). Zdaj je na vrsti lotanje žič, js pa o pravilni vezavi kot sem ugotovil nimam pojma.
Tako zgleda ta euro priključek:
Oranža žica ni pomembna, ker na radiju sploh nima pina, tako da ostanejo samo rdeča, morda, rumena in črna.
Takšen je pa stari priključek v avtu:
Barve od leve proti desni: rdeča, rjava, rumena, sivo-rumena (tanjša), rjavo-bela (tanjša), rjava.
A lahko kaj poškodujem če na pamet vežem skupaj? No, za zdaj bom še počakal s tem.
Kupil sem nov avtoradijo za en starejši avto, ki ima drugačne priključke. To sem že vedel pred nakupam, zato sem nabavil euro priključek (al kak je že). Zdaj je na vrsti lotanje žič, js pa o pravilni vezavi kot sem ugotovil nimam pojma.
Tako zgleda ta euro priključek:
Oranža žica ni pomembna, ker na radiju sploh nima pina, tako da ostanejo samo rdeča, morda, rumena in črna.
Takšen je pa stari priključek v avtu:
Barve od leve proti desni: rdeča, rjava, rumena, sivo-rumena (tanjša), rjavo-bela (tanjša), rjava.
A lahko kaj poškodujem če na pamet vežem skupaj? No, za zdaj bom še počakal s tem.
- zavaroval slike: Azrael ()
5er--> ::
Euro priključek je verjetno čisto SPODNJI na tej sliki.
GND=Črna žica=masa
+30=Rdeča žica (ima vedno tok)
Tel mute=Rumena (če ti rabi jo poveži, sicer pa bo radio vseeno delal)
+15=verjetno modra (se ne vidi dobro s slike) -> ima tok, samo ko ima avto kontakt
Zdaj pri tistem drugem priključku je rdeča zelo verjetno +30=Rdeča žica na evro konektorju, maso lahko privijačiš kam na ohišje avta ali pa jo najdeš na tistem konektorju, za +15 pa si probaj s tistim izvijačem z lučko in kleščami (ne vem kako se mu reče po slovensko :P).
Priklopi klešče nekam na ohišje avta (kjer je prevodno in ni polakirano/pobarvano) in poskusi s konico izvijača, na katerih pinih posveti lučka, če daš kontakt.
+30=Rdeča, bi mogla vedno svetit, +15=(tista, žica ki jo najdeš) pa samo ko daš kontakt.
Edit: napakica.
GND=Črna žica=masa
+30=Rdeča žica (ima vedno tok)
Tel mute=Rumena (če ti rabi jo poveži, sicer pa bo radio vseeno delal)
+15=verjetno modra (se ne vidi dobro s slike) -> ima tok, samo ko ima avto kontakt
Zdaj pri tistem drugem priključku je rdeča zelo verjetno +30=Rdeča žica na evro konektorju, maso lahko privijačiš kam na ohišje avta ali pa jo najdeš na tistem konektorju, za +15 pa si probaj s tistim izvijačem z lučko in kleščami (ne vem kako se mu reče po slovensko :P).
Priklopi klešče nekam na ohišje avta (kjer je prevodno in ni polakirano/pobarvano) in poskusi s konico izvijača, na katerih pinih posveti lučka, če daš kontakt.
+30=Rdeča, bi mogla vedno svetit, +15=(tista, žica ki jo najdeš) pa samo ko daš kontakt.
Edit: napakica.
Zgodovina sprememb…
- zavaroval slike: Azrael ()
Azrael ::
Nakup evro konektorja ni bil najbolj smotrna naložba. BTW sta 2 konektorja ne samo en. Ta ki ga imaš na sliki je za napajanje, drugi je za zvočnike Izgleda podobno temu na sliki: Boljša izbira bi bila, če bi kupil samo adapter za ta avto na evro konektor, običajno jih dobiš na sevisu za to znamko avtomobila ali v bolje založenih trgovinah avtoakustike in avtoelektrikarjih.
Evro konektorji imajo pogosto lepo navado, da je na njihovih kablih napisano, čemu služijo, kar pa se za konektorje v avtomobilih ne more trditi. Včasih najdeš na netu opis, kaj kateri pin na konektorju pomeni, vendar je najprej potrebno vedeti o katerem proizvajalcu avtomobilov je govora.
Povezovati po načelu barva na barvo, je zelo tvegano, z 98% verjetnostjo boš skuril radio ali če si rojen pod "srečno" zvezdo, kar cel avto (če je varovalka prevezana).
Evro konektorji imajo pogosto lepo navado, da je na njihovih kablih napisano, čemu služijo, kar pa se za konektorje v avtomobilih ne more trditi. Včasih najdeš na netu opis, kaj kateri pin na konektorju pomeni, vendar je najprej potrebno vedeti o katerem proizvajalcu avtomobilov je govora.
Povezovati po načelu barva na barvo, je zelo tvegano, z 98% verjetnostjo boš skuril radio ali če si rojen pod "srečno" zvezdo, kar cel avto (če je varovalka prevezana).
Nekoč je bil Slo-tech.
maticm ::
Ua uspešen priklop rabiš pravilno priključiti MASO - ČRNA in +12V na VKLOP (RDEČA) in +12V na SPOMIN(RUMENA)!
Še enkrat preveri pine če so kabli pravilno vtaknjeni v ISO priključek - na pravih pinih!
Modra z BELO ČRTO je za anteno ali ojačevalec - ne rabiš, ORANŽNA pa se mi zdi da je ILLUMNINATION - ne rabiš
Samo še multimeter v roke in to bo to...
Še enkrat preveri pine če so kabli pravilno vtaknjeni v ISO priključek - na pravih pinih!
Modra z BELO ČRTO je za anteno ali ojačevalec - ne rabiš, ORANŽNA pa se mi zdi da je ILLUMNINATION - ne rabiš
Samo še multimeter v roke in to bo to...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: maticm ()
stromar ::
7. in 4. pin v konektorju A vežeš na +12V, 8. na maso
Zvočnike vežeš v konektor B kot je napisano. Ostalih pinov verjetno ne boš rabil
Lp
Zgodovina sprememb…
- spremenil: stromar ()
gumby ::
da be bom nove teme odpiral:
kako prepricati avtoradio, da je prikljucen gor cd-menjalnik, ceprav ga ni - rabil bi samo aktivirati oba line-in vhoda, da povezem na ipod (ali kaksen podoben gizmo)
konekrotji od radia so enaki, kot na zgornji sliki (seat ibiza, LENA radio, kolk vem je grundigov)
kako prepricati avtoradio, da je prikljucen gor cd-menjalnik, ceprav ga ni - rabil bi samo aktivirati oba line-in vhoda, da povezem na ipod (ali kaksen podoben gizmo)
konekrotji od radia so enaki, kot na zgornji sliki (seat ibiza, LENA radio, kolk vem je grundigov)
my brain hurts
Karaya 52 ::
Hvala za nasvete, bom sporočil če bo delovalo. :) Azrael, imam tudi drugi konektor in je že "priklučen", manjka samo še štrom do radija.
logo ::
gumby: pri Pioneerjih moraš radio ugasniti, nato pa ponovno vklopiti, s tem da gumb za vklop držiš cca 10 sekund. S tem prideš do dodatnih nastavitev in lahko med drugim vklopiš tudi line-in vhode. Sicer pa v navodilih vse piše
Master D.: kateri kabel paše kam ponavadi lahko razbereš iz starega radia (če ga imaš). Probavanje na slepo se ponavadi konča z veliko dima in še več slabe volje... ni vredno uglavnm. Iskanje po googlu pa vzame le nekaj minut...
Master D.: kateri kabel paše kam ponavadi lahko razbereš iz starega radia (če ga imaš). Probavanje na slepo se ponavadi konča z veliko dima in še več slabe volje... ni vredno uglavnm. Iskanje po googlu pa vzame le nekaj minut...
gumby ::
logo: problem je, ker ne morem radia preklopiti v CD nacin - ce stisnem tipko, se za trenutek prikaze napis "CD" na ekranu, nato pa ga vrze nazaj na radio
my brain hurts
Karaya 52 ::
Da, sedaj mi je že jasno da ugibal ne bom. Ravnokar sem preizkušal tok na konektorju v avtu.
In sicer: prvi pin (rdeča barva) je imela skos tok. Drugi pin je rjava, ga ni nikol imela. Tretji pin (rumen) je imel tok ko je bil kontakt. Če bi bilo do tukaj bi bilo vse ok. 4 pin (sivo rumen) je imel tok takrat kot rumen. Zadnja dva, rjavo-bel in rjav ga nista nikoli imela. Se pravi, da uporabim samo prve tri? Katera je masa, drugi pin, ali zadnji (oba rjava, nikoli nista imela toka)?
Da bi me stvar še bol zmedla sem šel preverjat pine od euro konektorja in mislim da sta dve barvi zamenjani. 4. pin je rumene barve (permanent 12V) 7. (ignition) pa rdeč. Ostali štimajo. Naj torej upoštevam skico par postov gor, ali barve? Preden bom kaj priklapljal bom vmes stvar še 1000× preveru.
In sicer: prvi pin (rdeča barva) je imela skos tok. Drugi pin je rjava, ga ni nikol imela. Tretji pin (rumen) je imel tok ko je bil kontakt. Če bi bilo do tukaj bi bilo vse ok. 4 pin (sivo rumen) je imel tok takrat kot rumen. Zadnja dva, rjavo-bel in rjav ga nista nikoli imela. Se pravi, da uporabim samo prve tri? Katera je masa, drugi pin, ali zadnji (oba rjava, nikoli nista imela toka)?
Da bi me stvar še bol zmedla sem šel preverjat pine od euro konektorja in mislim da sta dve barvi zamenjani. 4. pin je rumene barve (permanent 12V) 7. (ignition) pa rdeč. Ostali štimajo. Naj torej upoštevam skico par postov gor, ali barve? Preden bom kaj priklapljal bom vmes stvar še 1000× preveru.
logo ::
gumby: ali si iPod že priklopil gor ali poskušaš s "praznim" kablom? nekateri radiji zaznajo, ali je naprava dejansko priklopljena, drugače nočejo preklopiti... odvisno je tudi za kateri radio gre (znamka, model) in ali je vhod namenjen cd-izmenjavalnikom ali je to pač klasični line-in vhod. Če je namenjen izmenjevalnikom dvomim da ga boš uspel usposobiti, če gre za line-in vhod pa ga moraš ponavadi aktivirati in boš imel pri preklaplanju možnost Line In ali Aux in ne CD...
Master D.: na barve žic se ne zanašaj, skoraj zagotovo so popolnoma različne. Jaz sem ta problem zelo hitro rešil z googlom, vendar ti tukaj težko pomagamo, če nam ne izdaš znamke, modela in letnika tvojega avtomobila... malo se razglej tudi po slovenskih forumih o avtoakustiki, odgovor je zagotovo že nekje zapisan...
Master D.: na barve žic se ne zanašaj, skoraj zagotovo so popolnoma različne. Jaz sem ta problem zelo hitro rešil z googlom, vendar ti tukaj težko pomagamo, če nam ne izdaš znamke, modela in letnika tvojega avtomobila... malo se razglej tudi po slovenskih forumih o avtoakustiki, odgovor je zagotovo že nekje zapisan...
stromar ::
Če želiš, da radio lahko poslušaš brez ključa v ključavnici (ko koga čakaš), veži tako, kot sem napisal v mojem prejšnjem sporočilu, torej rumena in rdeča žica na evrokonektorju skupaj in na rdečo (stalno napajanje +12V) (tako imam jaz vezano, in se mi zdi najbolj pametno)
Če želiš, da se ti radio dela le, ko imaš ključ v ključavnici, veži tako, kot je napisal 5er. Torej rumeno iz evrokonektorja na rdečo in rdečo iz evrokonektorja na rumeno
Masa je rjava žica na konektorju od avta. Poglej katera je debelejša. Iz slike izgleda, da je zadnja
Lp
Če želiš, da se ti radio dela le, ko imaš ključ v ključavnici, veži tako, kot je napisal 5er. Torej rumeno iz evrokonektorja na rdečo in rdečo iz evrokonektorja na rumeno
Masa je rjava žica na konektorju od avta. Poglej katera je debelejša. Iz slike izgleda, da je zadnja
Lp
Zgodovina sprememb…
- spremenil: stromar ()
5er--> ::
@gumby:Pri ne-najnovejših Sony radijih je stvar bolj tečna, ker hoče radio dobit signal, da je nekaj priklopljeno nanj, drugače ne pusti uporabljat vhoda. V bistvu hočejo, da kupiš njihov XA 300, ki stane še najmanj 15K.
gumby ::
logo, 5er: posebnega line-in vhoda ni, je samo enak konektor, kot na stromarjevi sliki
bom probal priklopit, ceprav imam obcutek, da ne bo delovalo...
bom probal priklopit, ceprav imam obcutek, da ne bo delovalo...
my brain hurts
gumby ::
logo: probal sem priklopit (=prilotal kabel direkt na plato od radia) in ne pomaga nic...
se vedno izpise samo CD za trenutek in se vrne na radio (zvoka niti ne preklopi)
ima se kdo kako idejo?
btw ipod vmesnik sem sicer nasel, samo stane nekje 300€ - za to ceno pa dobim prakticno nov radio z ipod podporo
se vedno izpise samo CD za trenutek in se vrne na radio (zvoka niti ne preklopi)
ima se kdo kako idejo?
btw ipod vmesnik sem sicer nasel, samo stane nekje 300€ - za to ceno pa dobim prakticno nov radio z ipod podporo
my brain hurts
gumby ::
ok, sem resil zadevo po principu "pametnejsi popusca"...
spajkalnik v roke, dva upora ven, prilotal kabel in ze imam ipod-ready radio z nefunkcionalnim kasetofonom
zvok je veliiiiiiko boljsi, kot preko adapterja
ce ima kdo identicen radio in isti problem, se mi naj javi na ZS
spajkalnik v roke, dva upora ven, prilotal kabel in ze imam ipod-ready radio z nefunkcionalnim kasetofonom
zvok je veliiiiiiko boljsi, kot preko adapterja
ce ima kdo identicen radio in isti problem, se mi naj javi na ZS
my brain hurts
stromar ::
Upam, da nisi priključil kabla namesto kasetniške glave, preko predojačevalca itd. Kabel priključi direktno na čip, ki izbira med TUNER/TAPE/AUX. Ponavadi nek TDA, ne vem pa oznake na pamet. Vežeš seveda na TAPE pina, potem pa narediš še eno stikalo, ki ga montiraš namesto mikrostikala v kasetniku, ki se sproži, ko vstaviš kaseto
gumby ::
ni aux vhoda, drugace se sploh ne bi rabil jajcat...
vezal sem pa na izhod ojacevalca od glav, temu sem pa prekinil izhodni signal... tako, da ni panike
vseeno hvala za opozorilo
edit: stikalo za prisotnost kasete moram se poiskat in prepricat radio, da je vedno "kaseta not", nato bom lahko odklopil celoten konektor od napajanja mehanizma, da ne bo motorcek brnel not brezveze...
vezal sem pa na izhod ojacevalca od glav, temu sem pa prekinil izhodni signal... tako, da ni panike
vseeno hvala za opozorilo
edit: stikalo za prisotnost kasete moram se poiskat in prepricat radio, da je vedno "kaseta not", nato bom lahko odklopil celoten konektor od napajanja mehanizma, da ne bo motorcek brnel not brezveze...
my brain hurts
Zgodovina sprememb…
- spremenil: gumby ()
5er--> ::
Mene bi zanimalo katere vrednosti uporov si uporabil, oz če je še kaj bolj komplicirano. (Brez uporov je bilo pri meni samo hreščanje (logično), z upori pa tudi ni bilo željenega rezultata... verjetno nisem našel zlate sredine)
gumby ::
v tem radiu je ta ojacevalec TEA0676T, ki ima 387mV RMS signal na izhodu
signal iz ipoda je manjsi od tega ( klik), zato sem kar direktno gor vezal...
drugace pa lahk das vmes kaksen 1k trimer in nastavis pravo napetost
edit:
glasnost moram kar fajn navit, da se slisi enaka glasnost kot na radiu.
ni pa nobenih sumov in brumov, kot pri adapter kaseti - zaradi tega sem sploh sel to delat
signal iz ipoda je manjsi od tega ( klik), zato sem kar direktno gor vezal...
drugace pa lahk das vmes kaksen 1k trimer in nastavis pravo napetost
edit:
glasnost moram kar fajn navit, da se slisi enaka glasnost kot na radiu.
ni pa nobenih sumov in brumov, kot pri adapter kaseti - zaradi tega sem sploh sel to delat
my brain hurts
Zgodovina sprememb…
- spremenil: gumby ()
BCSman ::
Sem kupil avtoradio Caliber za golf2, pa me zanima kako sploh priklopit to zadevo. Prej sem imel klasični kenwood in je bil na ta t.i. evrokonektor. Iz avta je bila edina žica v ACC ignition (poleg žic za zvočnike), nobene mase sploh ali ključavnice. Zdaj sem to ACC žico pač priklopil direktno v novi radio, pa neko rjavo samotarsko žico v ground in anteno seveda, pa se ne zgodi nič. Če bi kaj skuril bi začelo smrdet predvidevam?
elvisfb203 ::
Pozdravljeni. Ko priklopim avtoradijo vse deluje vendar ko vgasnem avto se mi spet vse resetira zakaj?
Opkow ::
Nisi priklopil 12 V stalnega napajanja v radio.
Imaš 2 12 V pina na radiju.
En je stalni, da se nastavitve ohranijo.
Drugi je samo takrat, ko je ključ v kontaktu in radio špila. :)
Imaš 2 12 V pina na radiju.
En je stalni, da se nastavitve ohranijo.
Drugi je samo takrat, ko je ključ v kontaktu in radio špila. :)
cerial ::
Če malo dopolnim, kar navaja predhodnik: oznaka na kablu v avtu za "Kontakt" napajanje je T15, KL15 ali kaj drugega s številko 15, lahko tudi ignition. Stalno napajanje iz baterije pa ima oznako 30. 31 je masa (minus) baterije.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Problem z napetostjo na avtoradiuOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 1319 (1018) | chort |
» | Priključitev avtoradiaOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 5215 (4944) | dottor |
» | Menjava in priklop avtoradijaOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 5570 (4292) | c0dehunter |
» | povezava avtoradia na ključOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 4076 (3678) | madviper |
» | pomagajte-napajalnik/pretvornik (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 7673 (7276) | A. Smith |