Forum » Sedem umetnosti » Naučimo se igrati kitaro
Naučimo se igrati kitaro
acookook ::
Hartman mi je tudi priporočil Šinkota. Ma saj bi se lahko odpeljal sam se zaradi eni drugih zadev enostavno ne morem. Kak pa kaj tale Conti? https://m.facebook.com/Conti.izdelava.i...
c3p0 ::
To ti menja vsak hobi kitarist, ki je že kdaj držal spajkalnik v roki, ne komplicirat.
Če boš rabil popravilo zlomljenega vratu ali menjavo prečk, je pa druga debata.
Če boš rabil popravilo zlomljenega vratu ali menjavo prečk, je pa druga debata.
FTad ::
Hartman mi je tudi priporočil Šinkota. Ma saj bi se lahko odpeljal sam se zaradi eni drugih zadev enostavno ne morem. Kak pa kaj tale Conti? https://m.facebook.com/Conti.izdelava.i...
Conti je tudi zelo vredu. K njemu vedno peljem kitare predvsem za menjavo strun in neck setup.
Zvezdica27 ::
daj no...
če ti kabel ven pada, samo odpri in notri zvij kontakt, ki je hkrati "upor" ali vzmet, da bo bolj stisnil jack (malo ga notri upogni, dolker ne bo kot hočeš). To je 3 minute dela.
Za zamenjati pa spajkalnik in 5 minut dela.
Če lahko narediš sam, naredi sam.
zz
če ti kabel ven pada, samo odpri in notri zvij kontakt, ki je hkrati "upor" ali vzmet, da bo bolj stisnil jack (malo ga notri upogni, dolker ne bo kot hočeš). To je 3 minute dela.
Za zamenjati pa spajkalnik in 5 minut dela.
Če lahko narediš sam, naredi sam.
zz
acookook ::
Po mesecu "učenja" igranja električne kitare s pomočjo Rocksmitha 2014, sem se odločil, da spišem manjši povzetek trenutnega stanja.
V tem času sem predvsem naučil držati kitaro in pridobiti nekaj osnovnih veščin od shiftinga do, trenutno pa sem pri "Slides 101", s čimer imam kljub pomoči riff repeaterja težave. No, seveda bo to tudi osvojeno. V Learn a song načinu sem začel s Paint It Black in sprobaval druge pesmi (Everlong, Three Little Birds, Every Breath you take) a sem se odločil, da bom raje delal na Blitzkrieg Bop, ki je sicer hitra a s tremi akordi mislim, da se jo da hitro osvojiti. Mini igre - tu furam predvsem string skip saloon (zadeti pravo struno) ter Ducks Redux (zadeti pravo prečko in struno) ter castle chordead (kjer moram priznati, da imam velike težave, pa to že E5, F5 in A5 - ki je drugačen A5 kot pri Blitzkrieg Bop, kar povzroča malo zmede).
Napake, ki jih sicer delam se trudim odpraviti, ne vem pa kako, saj ti softver ne zna povedati kaj delaš narobe oz. ti včasi o narobe igranih akordih registrira pravilno, poleg tega pa je še moja mantra pri kakih točkovanjih winning at all costs, kar posledično privede do slabih navad. V preostalih dveh mesecih sem si zadal da osvojim 90-100% Rocksmith mastering prej omenjene pesmi. Kar me zanima je, da kako zmanjšam napake (sicer niti ne vem kako bi se izrazil). Recimo, da se mi zadeva povidi, kje to nadgraditi? Posluha & nekega ritma na žalost nimam, bi pa tudi malo pokukal ven iz tega "karaoke mehurčka" kar Rocksmith nedvomno je.
V tem času sem predvsem naučil držati kitaro in pridobiti nekaj osnovnih veščin od shiftinga do, trenutno pa sem pri "Slides 101", s čimer imam kljub pomoči riff repeaterja težave. No, seveda bo to tudi osvojeno. V Learn a song načinu sem začel s Paint It Black in sprobaval druge pesmi (Everlong, Three Little Birds, Every Breath you take) a sem se odločil, da bom raje delal na Blitzkrieg Bop, ki je sicer hitra a s tremi akordi mislim, da se jo da hitro osvojiti. Mini igre - tu furam predvsem string skip saloon (zadeti pravo struno) ter Ducks Redux (zadeti pravo prečko in struno) ter castle chordead (kjer moram priznati, da imam velike težave, pa to že E5, F5 in A5 - ki je drugačen A5 kot pri Blitzkrieg Bop, kar povzroča malo zmede).
Napake, ki jih sicer delam se trudim odpraviti, ne vem pa kako, saj ti softver ne zna povedati kaj delaš narobe oz. ti včasi o narobe igranih akordih registrira pravilno, poleg tega pa je še moja mantra pri kakih točkovanjih winning at all costs, kar posledično privede do slabih navad. V preostalih dveh mesecih sem si zadal da osvojim 90-100% Rocksmith mastering prej omenjene pesmi. Kar me zanima je, da kako zmanjšam napake (sicer niti ne vem kako bi se izrazil). Recimo, da se mi zadeva povidi, kje to nadgraditi? Posluha & nekega ritma na žalost nimam, bi pa tudi malo pokukal ven iz tega "karaoke mehurčka" kar Rocksmith nedvomno je.
c3p0 ::
Metronom in old school vaje za tehniko, knjig na temo je na pretek. Mi smo driblali na Troy Stetina. Zraven pa še malo špejaj teorijo.
acookook ::
Metronom in old school vaje za tehniko, knjig na temo je na pretek. Mi smo driblali na Troy Stetina. Zraven pa še malo špejaj teorijo.To velja tudi za električno? Imam občutek, da samo za akustično.
Ok, metronom si pol nabavim. Trenutni setup je ena kitara flanders in rocksmith real tone cable. So kakšni virtualni ampi? Predvidevam, da so cenejši tudi ok. Jah knjig in tutorialov je malo morje, sem pa ravno pred leti začel s tem pa ni to blo to - no sem ob nekih comprehensive tutorialih pripravljen vztrajat. Pač manjka mi nek feedback, ki mi Rocksmith do neke mere da. Teorije hm, tu bi se res skoncetriral na tisto najbolj uporabno. Še to, ko sem menjal switchcraft, mi je bil predlagan generalni servis (nekaj razšraufano, nekaj z intonacijo je omenjal,......). Kako bi najlažje prebrodil tole obdobje do marca, da se potem res odločim za svojo kitaro (in amp)?
acookook ::
A je slučajno kdo tu na discordu, pa bi se kaj dobila recimo jutri kako urco ali dve, da evalvira RS in kaj v živo pove?
Meizu ::
Teorije hm, tu bi se res skoncetriral na tisto najbolj uporabno.
V teoriji je dobesedno vse uporabno.
Zvezdica27 ::
dude, daj idi čez justinguitar lekcije in se boš v pol leta načul vse kar v lajfu rabiš. Danes, ko imaš youtube, si sam lahko zagotoviš prav cvse, za nek domači pop rock...
zz
zz
acookook ::
no, ni spet treba s takim tonom folku pisat, isto prej switchcraft. Če misliš, profi pol ta tema ni več zate. lp
Zvezdica27 ::
lej, sam pravim,d a izkoristi kar je na voljo in česar mi nismo imeli. Zakaj bi zdaj jaz zate čas izgubljal na discordu, si normalen???
Če ti moj ton ni všeč, je tvoja stvar, saj nismo turkmenistan,d a moramo vsi isto misliti, ne?
plačljive opcije so in so brezplačne. Jaz ti garantiram, da ko obdelaš vse na justinguitar, boš dober praktično za vsak slo pop rock band, ki ga vidiš + seveda 1 leto prakse usklajevanjaz bandom. Za pop-rock je to to, obdelaj še njegove jazz lekcije, da pogruntaš, da glasba ni samo 3-tonski akordi...
zz
Če ti moj ton ni všeč, je tvoja stvar, saj nismo turkmenistan,d a moramo vsi isto misliti, ne?
plačljive opcije so in so brezplačne. Jaz ti garantiram, da ko obdelaš vse na justinguitar, boš dober praktično za vsak slo pop rock band, ki ga vidiš + seveda 1 leto prakse usklajevanjaz bandom. Za pop-rock je to to, obdelaj še njegove jazz lekcije, da pogruntaš, da glasba ni samo 3-tonski akordi...
zz
Meizu ::
Problem je v tem, da skill ne igra pomembne vloge pri slo pop rock bandih... Veze so taglavni skill.
Sicer pa vseeno, v večini današnjih modernih slo pop bendov prisostvujejo dejansko glasbeniki z akademsko izobrazbo. Vsaj pri tistih bendih, kjer se ne igrajo samo 2 akorda v open poziciji.
Sicer pa vseeno, v večini današnjih modernih slo pop bendov prisostvujejo dejansko glasbeniki z akademsko izobrazbo. Vsaj pri tistih bendih, kjer se ne igrajo samo 2 akorda v open poziciji.
c3p0 ::
Metronom in old school vaje za tehniko, knjig na temo je na pretek. Mi smo driblali na Troy Stetina. Zraven pa še malo špejaj teorijo.To velja tudi za električno? Imam občutek, da samo za akustično.
Ok, metronom si pol nabavim. Trenutni setup je ena kitara flanders in rocksmith real tone cable. So kakšni virtualni ampi? Predvidevam, da so cenejši tudi ok. Jah knjig in tutorialov je malo morje, sem pa ravno pred leti začel s tem pa ni to blo to - no sem ob nekih comprehensive tutorialih pripravljen vztrajat. Pač manjka mi nek feedback, ki mi Rocksmith do neke mere da. Teorije hm, tu bi se res skoncetriral na tisto najbolj uporabno. Še to, ko sem menjal switchcraft, mi je bil predlagan generalni servis (nekaj razšraufano, nekaj z intonacijo je omenjal,......). Kako bi najlažje prebrodil tole obdobje do marca, da se potem res odločim za svojo kitaro (in amp)?
Troy Stetina ima več coursov, več ali manj so rock/metal in "speed mechanics", torej električna kitara in trzalica, ne fingerstyle. Je pa tega zdaj že malo morje. Ti tečaji so stari 30 let, kar ne pomeni da so zastareli.
Drugače pa priporočam Guitar Pro in nek tab, ga upočasniš dokler ga ne odšpilaš pravilno, nato pa višaš hitrost, zraven se snemaš. Metronom ima vsak tak SW, morje appov za telefon, ne rabiš fizičnega.
d4vid ::
TLDR;
Obujam temo.
Sem pri 30. prestar za učenje kitare?
Kaj priporočate, da si omislim kot začetnik, če nimam popolnoma nobenega znanja o glasbi, inštrumentih?
Predvidevam, da moram gledat klasično kitaro?
Sedajle čez zimo bo nekaj časa, pa bi se naučil kaj novega, bolj za sebe in lastno zadovoljstvo
Obujam temo.
Sem pri 30. prestar za učenje kitare?
Kaj priporočate, da si omislim kot začetnik, če nimam popolnoma nobenega znanja o glasbi, inštrumentih?
Predvidevam, da moram gledat klasično kitaro?
Sedajle čez zimo bo nekaj časa, pa bi se naučil kaj novega, bolj za sebe in lastno zadovoljstvo
Main PC: HP Z240 | i5-7400 | 32 GB ram
Homelab: HP DL380g9 | Xeon E5-2680 | 192 GB ram
Homelab: HP DL380g9 | Xeon E5-2680 | 192 GB ram
Poldi112 ::
Zakaj bi bil prestar?
Izbira kitare je pa bolj odvisna od stila glasbe, ki jo želiš igrati. Večina vzame akustično namesto klasične, razen če bi igral Bacha ali kaj podobnega. :)
Nič pa seveda ni narobe tudi, če začneš z električno..
Izbira kitare je pa bolj odvisna od stila glasbe, ki jo želiš igrati. Večina vzame akustično namesto klasične, razen če bi igral Bacha ali kaj podobnega. :)
Nič pa seveda ni narobe tudi, če začneš z električno..
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
d4vid ::
Okej, torej akustična.
Ne, nebi igral Bacha, bolj akustičen rock in kake slovenske.
Električno bom zaenkrat pustil pri miru, je pa plan, da naredim 3D tiskano enkrat (Prusacaster). Sicer bolj za okras kot igranje...
Katera kitara priporočaš, bolj ugodno (da vidim, če to je sploh za mene).
Ne, nebi igral Bacha, bolj akustičen rock in kake slovenske.
Električno bom zaenkrat pustil pri miru, je pa plan, da naredim 3D tiskano enkrat (Prusacaster). Sicer bolj za okras kot igranje...
Katera kitara priporočaš, bolj ugodno (da vidim, če to je sploh za mene).
Main PC: HP Z240 | i5-7400 | 32 GB ram
Homelab: HP DL380g9 | Xeon E5-2680 | 192 GB ram
Homelab: HP DL380g9 | Xeon E5-2680 | 192 GB ram
Goran's Blog ::
Sam sem začel z neko no name akustično kitaro, nato ibazen in nato kar ostal na Takamine kitarah nisem pa nek kitarist je 98% boljših od mene. Pomojem za začetek, da vidiš če ti je všeč nekaj tam za okoli 200-250€ nova ali pa še boljše rabljena za tak denar, če ti ni všeč jo pa prodaš.
Poldi112 ::
Osebno bi si sposodil kakšno poceni za teden ali dva (verjetno poznaš koga, ki jo ima), deloma za referenco, deloma da vidiš, če ti je sploh všeč.
Ali pa vzameš najcenejšo novo s Thomann-a (slabih 100 eur), kjer jo lahko v roku meseca dni vrneš, če ti ne odgovarja:
https://www.thomann.de/intl/harley_bent...
Ali pa vzameš najcenejšo novo s Thomann-a (slabih 100 eur), kjer jo lahko v roku meseca dni vrneš, če ti ne odgovarja:
https://www.thomann.de/intl/harley_bent...
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
Meizu ::
TLDR;
Obujam temo.
Sem pri 30. prestar za učenje kitare?
Kaj priporočate, da si omislim kot začetnik, če nimam popolnoma nobenega znanja o glasbi, inštrumentih?
Predvidevam, da moram gledat klasično kitaro?
Sedajle čez zimo bo nekaj časa, pa bi se naučil kaj novega, bolj za sebe in lastno zadovoljstvo
Nisi prestar.
Kot začetnik klasično ali električno kitaro. Akustike znajo bit trde in začetniku precej poslabšajo uvodni hype v učenje inštrumenta ker moraš veliko bolj delat za dober in čist sound.
Predlagam klasično kitaro zaradi pravilne postavitve prstov, razen če ti je res komplet vseeno.
Poldi112 ::
Če so strune pretrde jih vedno lahko nadomestiš s strunami za električno kitaro. Zvok bo še vedno precej boljši za izbrano zvrst, edino malo glasnosti izgubiš, katere (vsaj na začetku) itak ne potrebuješ.
Plus da se ne bi strinjal, da moraš na začetku delat za dober in čist sound. Precej bolj pomembno se mi zdi, da se posvetiš občutku kot tehniki. Če se preveč zajebavaš s tehniko in teorijo te hitro mine veselje. To so detajli, ki jih izpiliš kasneje.
Plus da se ne bi strinjal, da moraš na začetku delat za dober in čist sound. Precej bolj pomembno se mi zdi, da se posvetiš občutku kot tehniki. Če se preveč zajebavaš s tehniko in teorijo te hitro mine veselje. To so detajli, ki jih izpiliš kasneje.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
Ales ::
Enkrat ko se narobe naučiš tehniko igranja, je to cela jeba popravit. Po nepotrebnem izgubiš ogromno časa in energije, če sploh kdaj v celoti rata. Dosti samoukov ne popravi nikoli in težave vleče za sabo. Nalaga se pa to eno na drugo.
Občutku se seveda posvetiš, ampak hkrati tehniko izvajaj pravilno in dosledno, od začetka. Kup težav in frustracij si boš prihranil.
Edit: pa še ena stvar glede poceni instrumentov za začetek - instrument mora biti soliden tudi za popolnega začetnika. Šrot lahko komot zagabi igranje komu, ki bi sicer vztrajal.
Ni tu vse v ceni, tudi poceni inštrumenti so lahko OK. Ampak point je, da mora biti OK. Kdor kupuje bolj na pamet, brez izkušenj, pa... pač, praviloma čisto najcenejše enostavno ni za nikamor. Tu je bolj pametno vprašati za nasvet in ne šparati za vsako ceno.
Občutku se seveda posvetiš, ampak hkrati tehniko izvajaj pravilno in dosledno, od začetka. Kup težav in frustracij si boš prihranil.
Edit: pa še ena stvar glede poceni instrumentov za začetek - instrument mora biti soliden tudi za popolnega začetnika. Šrot lahko komot zagabi igranje komu, ki bi sicer vztrajal.
Ni tu vse v ceni, tudi poceni inštrumenti so lahko OK. Ampak point je, da mora biti OK. Kdor kupuje bolj na pamet, brez izkušenj, pa... pač, praviloma čisto najcenejše enostavno ni za nikamor. Tu je bolj pametno vprašati za nasvet in ne šparati za vsako ceno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Ales ()
Poldi112 ::
Mislim, da pravilo, da najcenejše ni za nikamor, ne drži več. Sem par let nazaj kupil en poceni Thomannov Telecaster (z bolhe) in bil šokiran nad kvaliteto (za ceno). Magneti so bili sicer precej zanič, tako da sem jih menjal, sama kitara pa mi še kar lepo služi.
Posledično menim, da je precej bolj verejtno, da bo nova Thomann kitara za 100 EUR bolj varna investicija od rabljene z bolhe za isto ceno, kjer imajo ljudje v glavah cene, kot so bile nekoč. Plus da jo lahko vrne, če mu ni všeč.
Posledično menim, da je precej bolj verejtno, da bo nova Thomann kitara za 100 EUR bolj varna investicija od rabljene z bolhe za isto ceno, kjer imajo ljudje v glavah cene, kot so bile nekoč. Plus da jo lahko vrne, če mu ni všeč.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Poldi112 ()
Meizu ::
Če so strune pretrde jih vedno lahko nadomestiš s strunami za električno kitaro. Zvok bo še vedno precej boljši za izbrano zvrst, edino malo glasnosti izgubiš, katere (vsaj na začetku) itak ne potrebuješ.
Plus da se ne bi strinjal, da moraš na začetku delat za dober in čist sound. Precej bolj pomembno se mi zdi, da se posvetiš občutku kot tehniki. Če se preveč zajebavaš s tehniko in teorijo te hitro mine veselje. To so detajli, ki jih izpiliš kasneje.
Glih pravilna drža prstov je ključ do veselja. Če držiš vse skupaj kot lopato in se čudiš zakaj ti po 3h letih igranja še vedno ne uspe odšpilat niti ACDCjev...
Občutek je nekaj kar dobiš s poslušanjem ter igranjem glasbe in ni nekaj na čemer "delaš". Vsekakor je lažje postavit prste pravilno kot pa se učit špilat konkreten crescendo - kot začetnik.
Zvezdica27 ::
kupi rabljeno yamaho, akustično. Še bolje pa je začeti z električno, nek squier tele bo čisto OK dokler kaj ne znaš,
zz
zz
d4vid ::
https://www.muziker.si/fender-squier-so...
tole je OK?
Še vedno se odločam hehe, počasi bo treba v nakup :)
tole je OK?
Še vedno se odločam hehe, počasi bo treba v nakup :)
Main PC: HP Z240 | i5-7400 | 32 GB ram
Homelab: HP DL380g9 | Xeon E5-2680 | 192 GB ram
Homelab: HP DL380g9 | Xeon E5-2680 | 192 GB ram
hendriks ::
Za vse ljubitelje kitare priporočam spremljanje YT kanala Home Skoolin', ki ga vodi eden najboljših studijskih kitaristov, slovenske gore list, Tom Bukovac: https://www.youtube.com/@501chorusecho
Zvezdica27 ::
david,
je OK, če lahko, raje glej kako rabljemo mehuško fenderco, boš vsaj lahko prodal ko ali če se naveličaš-
Squier je čisto ok, če boš to, tudi glej rabljeno. Ojačevalca še ne rabiš, prve pol leta samo treniraj
zz
je OK, če lahko, raje glej kako rabljemo mehuško fenderco, boš vsaj lahko prodal ko ali če se naveličaš-
Squier je čisto ok, če boš to, tudi glej rabljeno. Ojačevalca še ne rabiš, prve pol leta samo treniraj
zz
svedson ::
TLDR;
Obujam temo.
Sem pri 30. prestar za učenje kitare?
Kaj priporočate, da si omislim kot začetnik, če nimam popolnoma nobenega znanja o glasbi, inštrumentih?
Predvidevam, da moram gledat klasično kitaro?
Sedajle čez zimo bo nekaj časa, pa bi se naučil kaj novega, bolj za sebe in lastno zadovoljstvo
Pozdrav.
Rad bi ti dal malo vzpodbude. Sam sem se začel učit precej let starejši od tebe. Torej, to ni ovira. Zame je bila starost dejansko prednost, ker pri 14. letih, bi po enem tednu kitaro zakuril. :) Poleg tega tudi jaz nisem imel nikakršnega znanja o glasbi oz. inštrumentih. Spet, ni ovira.
Mislim, da si v teh nekaj odgovorih dobil super napotke. Mensezdi. Naj ponovim:
1 najprej si kitaro sposodi, da vidiš ali je to to (razen če si prebogat in ti je všeč hrčkanje:)
2 nakup svoje kitare (se strinjam, da kitara, ki ni OK, priskuti oz. te odvrne od učenja)
3 spletni tečaji (Justin je zakon), ker se res splača, da se naučiš pravilno
Kot pred vsakim nakupom pa se odloči, kaj hočeš. Najprej si pisal o akustiki, zdaj je elektrika. Na elektriko je definitivno lažje igrati, akustika je npr. bolj prenosljiva. Predvsem pa naj na nakup vpliva, kaj želiš igrati. Lažje se je učiti nečesa, kar ti je všeč.
Ko boš začel, pa samo vztrajaj.
Srečno. Tebi in vsem ostalim.
tilen03 ::
https://www.muziker.si/fender-squier-so...
tole je OK?
Še vedno se odločam hehe, počasi bo treba v nakup :)
Vseeno je, zvenelo bo isto na karkoli boš igral.
Bolj pomembno je, da najdeš glasbene friende, drugače ne boš nikoli dobro igral. Enega sebi podobnega, da boš čimprej pogruntal kako poslušati in igrati naenkrat. Še večji plus je, če igra drug inštrument. To je dokaj lahko poiskati.
In pa enega boljšega(isto: vseeno kateri inštrument igra, ne nujno, da istega), da porihtaš detajle, ki ti jih youtube tutoriali in razni e-tečaji nikoli ne bodo dali. To je težje poiskati.
Če boš vadil sam v sobi z internetom, boš v 1 letu dosegel toliko kot bi v zgornjem primeru v 3 mesecih. Če se boš izoliral dejansko ne boš imel pojma o glasbi, ampak samo o egoističnem brenkanju, ne igranju, kitare v kontroliranem okolju. Če te zanima to, v redu. Če te zanima glasba, glasba je folk, ne samoučenje komadov in lestvic.
Meizu ::
Če boš vadil sam v sobi z internetom, boš v 1 letu dosegel toliko kot bi v zgornjem primeru v 3 mesecih.
V praksi v veliki večini bolj v 3 letih toliko kot tam v 3 mesecih. Delam tudi v glasbeni šoli, manjko delovne discipline danes med učenci (vseh starosti, tudi odraslih) je neverjeten. Večina jih misli, da kitaro primeš v roke in samo od sebe špila.
Realno pa rabiš 2 leta samo, da dobiš spodoben zvok na kitari, pa še dva, da ti uspe bare akord odšpilat brez fret buzza.
hendriks ::
Sam špilam kitaro od 19 leta, vmes s krajšimi prekinitvami. Do nekje 2009 sem igral/vadil nekajkrat tedensko in imel nekaj koncertov letno z bendi, v glavnem coverje. Za tiste, ki ste toliko advanced, da ste sposobni zašpilat melodijo/solo po posluhu, torej da sproti prenašate na kitaro melodijo, ki si jo "pojete" v glavi, kako ste to dosegli? Poznam durovske in molovske lestvice + pentatonične lestvice pa vendar imam še vedno težave. Moji improvizirani soloti so več ali manj vsi po istem kopitu. V teoriji (vsaj tako si jaz predstavljam), naj bi poznavanje lestvic bilo kot npr. hoja po kamnih v jezeru: če fališ ton(kamen), padeš v vodo (fališ noto, ki ni v določenem ključu skladbe, npr. A duru). Ali lahko kdo napiše, kako je presegel to matematično igranje?
Meizu ::
Sam špilam kitaro od 19 leta, vmes s krajšimi prekinitvami. Do nekje 2009 sem igral/vadil nekajkrat tedensko in imel nekaj koncertov letno z bendi, v glavnem coverje. Za tiste, ki ste toliko advanced, da ste sposobni zašpilat melodijo/solo po posluhu, torej da sproti prenašate na kitaro melodijo, ki si jo "pojete" v glavi, kako ste to dosegli? Poznam durovske in molovske lestvice + pentatonične lestvice pa vendar imam še vedno težave. Moji improvizirani soloti so več ali manj vsi po istem kopitu. V teoriji (vsaj tako si jaz predstavljam), naj bi poznavanje lestvic bilo kot npr. hoja po kamnih v jezeru: če fališ ton(kamen), padeš v vodo (fališ noto, ki ni v določenem ključu skladbe, npr. A duru). Ali lahko kdo napiše, kako je presegel to matematično igranje?
Razumevanje lestvic, znatno posvečanje treningu solfeggia. Na to dodaš še leta in leta kilometrov in vsakodnevnega treniranja.
Edit: Na zadnjo polovico tvojega posta - veliko transkribiranja. Ogromno poslušanja, notiraj solaže, ki predstavljajo dobro gradivo, posveti se zapisu in analiziraj strukturo improviziranega sola. Kaj so najosnovnejši in najprepoznavnejši ostinati posameznega solista. Kasneje se ti ostinati v tvoji glavi zlijejo v nek lasten expression.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Meizu ()
Zvezdica27 ::
in pa še ena stvar: vsak je svoj človek. Če boš ti harmonije in sole delal, ne vem, po zahodnih lestvicah bo to eno. Potem bo pa en po arabskih (ali še bolj eksotičnih) in boš samo gledal od kod mu to. To je lahko naučeno (torej nalašč), lahko pa je to eden od tistih, kjer pač nimaš kaj in so geniji svojega inštrumenta (ni jih veliko in tudi ti morajo trenitati).
Ni tako simple, kot se tu napiše. Kitara je v zahodni pop kulturi nek poseben inštrument, tudi nadomestek oziroma kar falični simbol. Ampak zadaj je pa ohoho in dejansko ti omogoča cel spekter od klasike, do španskih melodij, pa seveda do avsenikov. Vse.
Teorija, trening in pa pa lepo je, če si eden tistih, ki zadeve "slišijo".
Tega sicer ne vem, mislim pa da ni veliko ljudi, ki lahko solirajo, igrajo harmonije in še vse ostalo na uho, sproti. Po moje kakih 5 na milijon. Ostali so samo res dobro naučeni in natrenirani, da v danem zaporedju (dani tonaliteti) glede na razvoj komada točno prav zaigrajo, da slišiš, kar oni hočejo , da slišiš. Vse pesmi so namreč zgrajene in dolgo načrtovane, če pa niso, da gre za impro, so pa tako enostavne, da to res ni (12 bar bluz in stari jazz standardi) in v tem okviru lahko delaš marsikaj.
zz
Ni tako simple, kot se tu napiše. Kitara je v zahodni pop kulturi nek poseben inštrument, tudi nadomestek oziroma kar falični simbol. Ampak zadaj je pa ohoho in dejansko ti omogoča cel spekter od klasike, do španskih melodij, pa seveda do avsenikov. Vse.
Teorija, trening in pa pa lepo je, če si eden tistih, ki zadeve "slišijo".
Tega sicer ne vem, mislim pa da ni veliko ljudi, ki lahko solirajo, igrajo harmonije in še vse ostalo na uho, sproti. Po moje kakih 5 na milijon. Ostali so samo res dobro naučeni in natrenirani, da v danem zaporedju (dani tonaliteti) glede na razvoj komada točno prav zaigrajo, da slišiš, kar oni hočejo , da slišiš. Vse pesmi so namreč zgrajene in dolgo načrtovane, če pa niso, da gre za impro, so pa tako enostavne, da to res ni (12 bar bluz in stari jazz standardi) in v tem okviru lahko delaš marsikaj.
zz
Meizu ::
Tega sicer ne vem, mislim pa da ni veliko ljudi, ki lahko solirajo, igrajo harmonije in še vse ostalo na uho, sproti. Po moje kakih 5 na milijon.
Manj kot pet na miljon. Ampak te stvari se ekstenzivno trenira in študira na glasbenih akademijah. Načeloma mora vsak diplomant, predvsem iz smeri jazz, pokazati zadostno stopnjo obvladovanja tega, kar praviš v citatu. Gre specifično za sluh (solfeggio), ritmično artikulacijo (rhythm and reading), ter poznavanje harmonije, diatonične ter atonalne oziroma principov modal interchangeov, chord substitucij, ter dinamike super-impozicije ter poznavanja glasbenega stavka.
Govorimo seveda o zahodni muziki. Za arabsko moraš it študirat najbrž nekam tja.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Meizu ()
Zvezdica27 ::
ja, sam to ... po moje niti najbolj znani SLO pop kitaristi ne znajo (diatoničnih for, nadomeščanja akordov (recimo z daleč najbolj osnovnim ii-V-I), ki v resnici sploh ni nadomeščanje, sploh če se ne igra povsem celih akordov)... po moje je res to rang diplomantov akademije (beri: jazzisti), ne vem kako je na srednjih glasbenih... Ali obstajajo še druge substitucije poleg ii-V-I niti ne vem, si pa predstavljam, da je najbrž to neskončno morje... moji možgančki niso dovolj veliki za te modalnosti... atonalno pa sploh ne (to moraš biti po moje malo prizadet, da to štekaš...)
meni so jasne osnove in logika vsega tega - na zelo šalabajzerski ravni - ampak ne pa, da bi iz glave to prijemal v stotinki. Moram sedeti in študirati (recimo nadomeščanje akordov gldee na zaporedje v harmoniji), ker žal ni denarja, da bi mene plačal, da bi to lahko delal 8 ur na dan (saj se razumemo).
Ampak - saj to ni edina stvar... ti si lahko čisto happy oberkrain kitarist (ritem) in je to to. Noben problem. V bistvu je tako, da za vsakim... kaj, Slashom, mora biti zadaj nek ritemkitarist, ki vse skup drži. In to je čist kul. In za vsakim govejim bandom isto.
OP naj samo začne... kje bo končal ni pomembno, samo uživaj!
Pa je to samo jebenih 12 tonov... noro...
zz
meni so jasne osnove in logika vsega tega - na zelo šalabajzerski ravni - ampak ne pa, da bi iz glave to prijemal v stotinki. Moram sedeti in študirati (recimo nadomeščanje akordov gldee na zaporedje v harmoniji), ker žal ni denarja, da bi mene plačal, da bi to lahko delal 8 ur na dan (saj se razumemo).
Ampak - saj to ni edina stvar... ti si lahko čisto happy oberkrain kitarist (ritem) in je to to. Noben problem. V bistvu je tako, da za vsakim... kaj, Slashom, mora biti zadaj nek ritemkitarist, ki vse skup drži. In to je čist kul. In za vsakim govejim bandom isto.
OP naj samo začne... kje bo končal ni pomembno, samo uživaj!
Pa je to samo jebenih 12 tonov... noro...
zz
Meizu ::
po moje niti najbolj znani SLO pop kitaristi ne znajo (diatoničnih for, nadomeščanja akordov (recimo z daleč najbolj osnovnim ii-V-I),
Zelo velika večina POP scene je glasbeno neizobražene. To govorim iz prve roke, ker kot stalni ali nestalni član sodelujem z večino najbolj priznanih slovenskih imen trenutno.
po moje je res to rang diplomantov akademije (beri: jazzisti), ne vem kako je na srednjih glasbenih...
Drži. KGBL (konzervatorij za glasbo in balet ljubljana - srednja glasbena) sicer na jazz oddelku dijake že zelo dobro pripravi na te drile.
Ali obstajajo še druge substitucije poleg ii-V-I niti ne vem,
2-5-1 ni substitucija temveč kadenca. Substitucije predstavljajo recimo tritone substitute dominante, diminished akordi v relaciji s sorodnimi dominantnimi akordi, modal interchange, superimposition, itd.
Kadenc imaš seveda tudi več. Plagialne kadence, avtentične kadence, modalne kadence, celotonske kadence, itd. itd.
atonalno pa sploh ne (to moraš biti po moje malo prizadet, da to štekaš...)
Ni tako strašno kot izgleda. Zahteva pa zelo dobro poznavanje diatonične harmonije. V esenci ubistvu iščeš sorodne leading tone (melodija ali zgornji ton harmonije) med večimi tonalitetami. Kot primer : A dur7 res najdemo v ionski lestvici (dur) A dur tonalitete, a ga najdemo recimo tudi v E dur tonaliteti.
Tako lahko narediš za Amaj7 modalni interchange in čez njega igraš recimo Emaj7 ionsko lestvico. Pa to ni edina opcija recimo. Imaš tudi še celo teorijo t.i. "negative harmony", kjer ima vsak obstoječi akord svoj preslikani negativ. Vse to in njegova uporaba je seveda odvisna od odločitev izvajalca, koliko tenzije recimo želiš ustvariti pred t.i. releasom.
Ampak - saj to ni edina stvar... ti si lahko čisto happy oberkrain kitarist
Se strinjam. Sam ne potem govorit da si profi muzičar :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Meizu ()
Zvezdica27 ::
hja... jaz pa organiziram kulturne dogodke, tako da točno vem, koliko so na nastop plačani absolutno najbolj vrhunski slo izvajalci, številni tudi mednarodno ne samo priznani ampak nagrajeni... pač se dogovarjam in plačujem račune... jeben lajf v resnici.
Oberkrain igrajo tudi oni - pa jim ni problem - hvalabogu, ker je potem tudi oberkrain kvaliteten - ker tam dobijo več kot za svoj profi nastop. Da ti ne omenjam imen... V glavnem zame je Oberkrain tudi profi, kot sta profi Raay in Marjetka v svoji debilni produkciji absolutnega sranja... sam tko pač je, ker pop muzike ne delajo več največji mojstri (slo popevka), pač pa tisti, ki imajo veze na Slovenija ima talent... Pismu, pol vidiš, da je Jan jebeni Plestenjak vsak klasični kitarist, daleč nad tem običajnim slo pop sranjem... ah. Edini radio, ki ga jaz lahko sploh poslušam več kot 10 sekund je Radio Študent.
na ii-V-I sem mislil, ker lahko to, če si hiter, vrineš not v vsako tonaliteto namesto tonike (tenzija-razrešitev) in vse spremeniš v zaporesje ii-V-I (ali vsaj ii-V, da se nikdar ne razreši, ali pa vsak dooolgo kasneje, sam to pol ni več pop). Tritone substitution isto: ker vsako V7 zamenjaš s tritone, ki je spet dominanta oz. 7, če znaš, to obračaš tako, da je neverjetno, kako lahko krožiš (če ti še uspe melodijo vključiti)... pri diminished substitution isto... in tle se izgubim. Par for poznam in to je to, bi pa znal s svinčnikom to spisati, ne pa v ćivo odigrati (razen če se zmenimo, da komad traja 10 min, da vmes nagruntam). Zdaj pa mi poej kdo bo za to plačal karto? (in smo pri mojem organiziranju dogodkov, kjer folk za vrhunskost ne da evra, za prepevanje slo popevk pa letijo evri, da res ni...).
Modalnih premikov lestvic (iz osnovne dur) jaz ne znam uporabljati (razen vi, torej relativni mol duru), ker enostavno ne morem med igranji razmišljati o intervalih in kje je središče in ali je v nekem modusu sedemka znižana ali ne in kateri akord zraven - no go. Kaj šele, da bi upošteval kam grem in kako se to spremeni. Mogoče če bi sedel in študiral... ja, 15 let, torej pol pa lahko tudi akademijo naredim...
Kako smo mi iz tiste jame prišli do tu, mi včasih ni jasno... al pa kako je Zappa uspel preiti v pop kulturo. Vsake tolko se kdo najde...
AMPAK, DA NE BO TIP ODNEHAL: kitaro v roke in sam žgat... to rabimo, ker tega manjka - boljš to kot v gostilni viset, every day, ali pa ne vem, v strelski jarek...
Oberkrain igrajo tudi oni - pa jim ni problem - hvalabogu, ker je potem tudi oberkrain kvaliteten - ker tam dobijo več kot za svoj profi nastop. Da ti ne omenjam imen... V glavnem zame je Oberkrain tudi profi, kot sta profi Raay in Marjetka v svoji debilni produkciji absolutnega sranja... sam tko pač je, ker pop muzike ne delajo več največji mojstri (slo popevka), pač pa tisti, ki imajo veze na Slovenija ima talent... Pismu, pol vidiš, da je Jan jebeni Plestenjak vsak klasični kitarist, daleč nad tem običajnim slo pop sranjem... ah. Edini radio, ki ga jaz lahko sploh poslušam več kot 10 sekund je Radio Študent.
na ii-V-I sem mislil, ker lahko to, če si hiter, vrineš not v vsako tonaliteto namesto tonike (tenzija-razrešitev) in vse spremeniš v zaporesje ii-V-I (ali vsaj ii-V, da se nikdar ne razreši, ali pa vsak dooolgo kasneje, sam to pol ni več pop). Tritone substitution isto: ker vsako V7 zamenjaš s tritone, ki je spet dominanta oz. 7, če znaš, to obračaš tako, da je neverjetno, kako lahko krožiš (če ti še uspe melodijo vključiti)... pri diminished substitution isto... in tle se izgubim. Par for poznam in to je to, bi pa znal s svinčnikom to spisati, ne pa v ćivo odigrati (razen če se zmenimo, da komad traja 10 min, da vmes nagruntam). Zdaj pa mi poej kdo bo za to plačal karto? (in smo pri mojem organiziranju dogodkov, kjer folk za vrhunskost ne da evra, za prepevanje slo popevk pa letijo evri, da res ni...).
Modalnih premikov lestvic (iz osnovne dur) jaz ne znam uporabljati (razen vi, torej relativni mol duru), ker enostavno ne morem med igranji razmišljati o intervalih in kje je središče in ali je v nekem modusu sedemka znižana ali ne in kateri akord zraven - no go. Kaj šele, da bi upošteval kam grem in kako se to spremeni. Mogoče če bi sedel in študiral... ja, 15 let, torej pol pa lahko tudi akademijo naredim...
Kako smo mi iz tiste jame prišli do tu, mi včasih ni jasno... al pa kako je Zappa uspel preiti v pop kulturo. Vsake tolko se kdo najde...
AMPAK, DA NE BO TIP ODNEHAL: kitaro v roke in sam žgat... to rabimo, ker tega manjka - boljš to kot v gostilni viset, every day, ali pa ne vem, v strelski jarek...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Zvezdica27 ()
Meizu ::
kot sta profi Raay in Marjetka v svoji debilni produkciji absolutnega sranja...
Vem, sem delal tudi za njiju. Prakse, ki se tam noter izvajajo in delajo so bottom line brutalne. Ni nobeni stvari podobno. Folk seveda v ospredju vidi dve zvezdici in si misli, da smo vsi naloadani z denarjem in oh in sploh šminka smetana. Zdaaaleč ni tako.
, ker enostavno ne morem med igranji razmišljati o intervalih
Catch je v tem, da želiš z vadenjem doma priti do točke, kjer med igranjem ne razmišljaš o intervalih. Nobena improvizacija v nekih standardnih formatih glasbe ni prav zares čista improvizacija. Kot tudi rap battle ni čisto izmišljevanje besed. Z vadenjem, analizo, transkribiranjem itd. z leti narediš dovolj kilometrov, da si ustvariš "bazo podatkov", iz katere črpaš ven te finte in trike.
Če se sredi igranja znajdeš v situaciji, ko moraš razmišljat kaj dejansko naredit je to ubistvu dober znak, da doma nisi dovolj zvadil te specifične točke in je to ubistvu zelo dober način ugotavljanja tvoje šibke točke in na čemu se splača na naslednjem vadbenem ciklu natančneje posvečat.
Za primer si vzemi nogomet - nogometaš sredi tekme v sprintu ne razmišlja s katero nogo mora udariti in katerim delom stopala, da bo žoga zletela v gol - to je realno-časovno nemogoče sprocesirat. Lahko se pa zanaša na treninge, kjer je 5 miljonkrat brcnil žogo iz vseh možnih kotov in mu je sedaj v situaciji, ki jo ima pred sabo, popolnoma instinktivno jasno, kaj storiti.
Kako smo mi iz tiste jame prišli do tu, mi včasih ni jasno... a
Imam nekaj teorij. Ljudje so načeloma o glasbi zelo slabo izobraženi. Od tu tudi izvira ignoranca do stvari, ki so trenutno izven trenda - trend poganja marketing. De facto torej pomeni, da imajo komercialne oblike glasbe, katerih namen je izključno plasiranje materiala na trg za masovno konzumiranje, avtomatsko upper hand. Pa ne zaradi glasbe, ampak vsega blišča, ki ga tovrsten žanr s sabo prinese - fine deklice, luštni fantje, pevci, pevke, osladne zgodbice, kič, občutek pomembnosti, relevantnosti, itd. Zadeva je veliko bolj psihološka kot si mislimo.
Hkrati pa povprečen poslušalec ne zna ločiti povprečne izvedbe od vrhunske - ker se človek veliko bolj zanaša na vizualno dojemanje sveta kot pa sonično. Povprečen človek bo takoj opazil razliko med nerodnim in elegantnim plesalcem, zna ločiti nerodno spacano sliko od vrhunsko narisane slike. Ne zna pa ločiti razlike med kvalitetno izvedbo ter povprečno šagro.
Od tu tudi izvira pojav, ko so vrhunski glasbeniki velikokrat prikrajšani za poštena plačila in dostojne službe znotraj glasbene sfere v sloveniji - delno zaradi majhnosti trga, delno zaradi žanrskih prioritet publike, predvsem pa zaradi neizobražene ignorance.
Če naslikam en bolj naravosloven primer - kot da bi imel doktorja elektrotehnike, ki obvlada elektriko v rikverc, bi bil pa bolj zanesljiv in bolj kredibilen vir znanja o elektriki nekdo na tiktoku, ki je lepo našminkan, mišičast "štromar", ki je ravno včeraj prebral prva dva koraka kako pravilno zalotati dva kabla, ali - kako menjati žarnico.
Marsikdo bo rekel, da ta primerjava ni smiselna - ker od kvalitete štromarja zavisi tudi življenje samo - že res, ampak efekt je pa isti. In tega se ljudje ne zavedajo. Se pa tega zelo dobro zavedajo komercialisti v glasbi, ki raje kot da iščejo vrhunski, ampak zahteven kader - iščejo povprečne glasbenike, ki imajo pomembno prednost - premalo izkušenj, da bi sami vedeli na katerem koncu raste bolj zelena trava, ter dovolj podaniške sorte, da se čim manj pogajajo s produkcijo, igrajo za čim manj denarja. Kar je seveda logično, žal.
karafeka ::
Prijelo me je, da bi malo igral kitaro. Praktično nimam nobenih izkušenj. Imam pa klasično kitaro na kateri bi moral zamenjat strune. A je važno katere kupim? Kolikor sem bral morajo za klasično bit najlonske strune. Bi to bilo vredu https://www.hartman.si/strune-savarez-l... ?
Nameraval sem iti skozi vaje na justinquitar. Je kaj boljšega? Pa kolikor sem videl lahko kitaro uglasim kar z njegovo aplikacijo. Ali bi priporočali kaj drugega?
Hvala
Nameraval sem iti skozi vaje na justinquitar. Je kaj boljšega? Pa kolikor sem videl lahko kitaro uglasim kar z njegovo aplikacijo. Ali bi priporočali kaj drugega?
Hvala
Zvezdica27 ::
justin in njegove lekcije so top shit. Sploh potem, ko narediš še jazz del, dobiš res dobro osnovo, da razumeš, poljudno, brez kompliciranja - če pa boš zraven čisto mičkeno teorije bral, pa boš dobil neverjetno mnogo znanja. NI edini, a tudi meni je najljubši, ker je tako preprost in odkrit. Samo po vrsti pojdi.
Uglasiš lahko s čimerkoli, tudi na youtube imaš cel kup videov, pa se uglasiš po njih.
zz
Uglasiš lahko s čimerkoli, tudi na youtube imaš cel kup videov, pa se uglasiš po njih.
zz
tilen03 ::
Prijelo me je, da bi malo igral kitaro. Praktično nimam nobenih izkušenj. Imam pa klasično kitaro na kateri bi moral zamenjat strune. A je važno katere kupim? Kolikor sem bral morajo za klasično bit najlonske strune. Bi to bilo vredu https://www.hartman.si/strune-savarez-l... ?
Nameraval sem iti skozi vaje na justinquitar. Je kaj boljšega? Pa kolikor sem videl lahko kitaro uglasim kar z njegovo aplikacijo. Ali bi priporočali kaj drugega?
Hvala
V trgovini ti bodo vedeli povedati katere strune. Pa svetujem ti, da ti oni porihtajo strune, ce nimas izkusenj je to skoda truda, sploh na klasicni kitari.
karafeka ::
V bistvu bi moral zamenjati samo eno, ker je strgana, ampak berem, da je v takem primeru najboljše zamenjat cel set.
Gledam pa na aliexpressu in so seti strun cenejši kot pa ena struna pri nas.
Jih kdo kupuje iz Kitajske?
Gledam pa na aliexpressu in so seti strun cenejši kot pa ena struna pri nas.
Jih kdo kupuje iz Kitajske?
ginekk ::
V bistvu bi moral zamenjati samo eno, ker je strgana, ampak berem, da je v takem primeru najboljše zamenjat cel set.
Gledam pa na aliexpressu in so seti strun cenejši kot pa ena struna pri nas.
Jih kdo kupuje iz Kitajske?
Ne, ker je skorajda nesmiselno. Kupi pač najcenejše ki jih dobiš, dal boš 10 eur. Lahko kupiš tudi posamične, v tem primeru te bo obisk trgovine stal dražje od ene strune.
garrv ::
Če imaš res željo igrati kitaro, ne šparati na opremi. Če boš začel nekaj brenkati na razglašeni kitari s slabimi strunami si
boš naredil medvedjo uslugo, ker te bo minilo do igranja.
Strune dobiš za 10 eur: https://www.bam-music.com/si/strune-za-...
boš naredil medvedjo uslugo, ker te bo minilo do igranja.
Strune dobiš za 10 eur: https://www.bam-music.com/si/strune-za-...
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kitara - narodnozabavna glasbaOddelek: Sedem umetnosti | 14216 (7287) | chrush |
» | Uglaševanje kitareOddelek: Loža | 5606 (5221) | c3p0 |
» | Začetnik....kitara :DOddelek: Sedem umetnosti | 10574 (10411) | gzibret |
» | GlasbenikiOddelek: Sedem umetnosti | 3914 (3318) | gzibret |
» | noteOddelek: Sedem umetnosti | 7391 (7324) | drevo |