engadget - Wal-Mart in Costco preučujeta možnost uvedbe biometričnih plačilnih terminalov v svoje trgovinske verige. Za uporabo takšnega sistema bi se vsaka stranka morala najprej registrirati, pri čemer bi oddala svoj prstni odtis in zlasti podatke o kreditni kartici, pri vsakem nadaljnem nakupu pa bi zadoščal le še prst na roki. Skupaj z radijskim sledenjem izdelkov bi to lahko izdatno zvečalo pretočnost blagajn kot tudi zmanjšalo število zaposlenih.
Ampak to še ni vse! Da bi kar se da oplemenitili nakupovalsko izkušnjo, so pri Fujitsu razvili pameten nakupovalni voziček. Na vgrajenem LCD zaslonu vam tako prikazuje podrobnejše informacije o izdelkih, ki ste jih zmetali vanj, vas vodi po trgovini in seveda prijazno opozarja na privlačna znižanja ter ostale enkratne priložnosti, ki jih ne smete zamuditi.
Vendar, so takšne inovacije sploh smiselne? Preko spleta lahko že danes kupimo domala vse, samo dostava malo peša, a to vsekakor ni nepremostljiva ovira. Kaj potem še ostane klasičnim trgovinam? Občutje. S tem ne cikam toliko na sentimentalnost, kot da naj naredijo iz nakupovanja dogodek, ki bo osmisljeval samega sebe. Izziv, s katerim se recimo kinodvorane soočajo že danes, a hkrati petdesest let za tem, ko so v podobno dilemo pahnile gledališče in opero.
Hja, zanimiva zadeva, ampak s tem se bo povečal kriminal oz. urgence bodo imele več dela, saj se bo povečalo pacijentov, ki bodo imeli odrezan prst ....
PRIMER IZ ČASOPISA : Oče mu ni hotel v trgovini kupiti izbrane igrače in sin mu je ponoči odrezal kazalec, ter se mirno odpravil po nakupih.
________________________________________________________
Ka te češ ....
PARTyZAN: vozička ne boš vzel, ker boš namesto kovanca moral dati svoj prstni odtis. Številko kreditne kartice bodo že imeli, tako da ti bodo še LCD zaračunali, če ne dobijo celega vozička nazaj.
še vedno občutek, ko greš iz hiše, prekaša vso avtomatizacijo...gledališče dandanes pomeni v bistvu nekaj prestižnega če se lahko tak izrazim...v kinu je še tud tisti dobri občutek; ko greš ven s prijatelji ali pa v dvoje itd. ... pa še bi se našlo glede nakupovanja pa...marketi še kr nekaj časa bojo, še bo potreben čas da se razvije dostava na dom....lahko pa kdo začne že sedaj in ustanovi podjetje...gremo gremo!
Ja, občutek, pa tudi sama objektnost. Včasih želiš videti točno tisti izdelek, ki ga kupiš. Dostava ti lahko dostavi tudi malenkost defekten izdelek ipd. Pa še večja objektnost. Za večino neračunalničarjev so današnji uporabniški vmesniki, kljub morebitni objektnost in drag-and-drop modela (ki nekako spominja na početje v trgovini) ... obupni. Nerealni. Zaenkrat so prihodnost takele trgovine. Aja, poleg tega ... greš na drug konec Slovenije in si zaželiš čokolado. Greš v mercator ali na spletno trgovino?
meni bi bilo pa ful fajn, če bi lahko zvečer preko spleta kupil špecarijo, označil, kdaj jo bom dvignil in nato npr po službi se pripelješ s štacuna drive-in, ti zadevo dajo v prtljažnik, ti lepo plačaš in adijo. 5 minut dela.
Motiti se je človeško.
Ampak, če hočeš stvar totalno zajebati potrebuješ računalnik!
http://www.smorny.com/
Ja, glede špecerije je res ... vsaj moški bi to radi . Trgovci pa ne bodo prav z veseljem tega uvedli. Ti potem težje vrinejo "popuste, ki jih ne morete spregledati!" ...
Tole je že plausible zadeva ker imajo lahko vse nalepke tudi svoj rfid (če olupite kako nalepko bo spodaj aluminijasta spirala... to je to), toda se jim ni izšlo iz dveh faktorjev: -zabite bakice, ki se jim svet podere, če jim vse ne poveš dvestokrat in tri kupljene zadeve pol ure tiščiš v roke medtem, ko ovirajo normalne ljudi -preveliki stroški implementacije
Drugače bi to že imeli v najboljšem sosedu.
Toda otoh... če ti niso sposobni niti ene enostavne onlajn štacune skup spravit kamor bi dali celoten svoj seznam izdelkov (ne samo eno best-marža glupo podgrupo), potem pa bi naročene zadeve skladiščniki samo zmetali v vrečko/škatlo in ob osebnem prevzemu (ne samo ob glupi dostavi ki traja sto let in jo moraš plačat) zaračunali zadevo (ali pa še to ne, dovolj bi bila pika kartica katera bi se obračunala že daljinsko - vse kar bi rabil ob prevzemu bi bilo vedeti/sprintati neki hashcode naročila), potem res ne moreš pričakovati dosti.
ja, kdaj pa bo recimo v mb? bmk za amere, pa angleže, pa fince, pa ki vse pač to majo.... pri nas so še ene trgovine ko skladišča(ala hardi & co. )..nevem no, nič ne kaže da bi že to bilo...isto se mi to čuje kot da bi reko pred 100 leti, da je že elektrika...pri nas pa smo bli 300 let pred leseno žlico. no, point.. mi nismo amerika
Era vem da je nekaj časa imela to možnost da si na njihovi strani kupil in potem pač osebno prevzel, mislim da ima tudi Mercator to.
To da pa v trgovini daš listek in ti pripeljejo domov je pa tudi ŠE, mogoče bolj težko v kakem velikem centru, kje na vasi se pa z lahkoto zmeniš da ti spakirajo skupaj kar hočeš met. Ni to neka visoka tehnologija zraven.
Ma kakšno online nakupovanje neki. Pametni hladilniki in samodejno naročanje in dostava, ko je izpolnjen nek pogoj (manjka dovolj stvari ali manjka kaj nujnega, hkrati pa mora biti nekdo doma). :P
Klasične trgovine pa bodo še kar nekaj časa ostale. Določenih artiklov, npr. tekstila ali prestižnih, se (še) ne kupuje preko spleta.
Ja, Mercator je kar ok, kar se dostave na dom tice. Se vec, poves uro od kdaj do kdaj naj ti pripeljejo. Lahko tudi ob osmih zvecer, kar je precej fino vsaj za nas, ki pridemo domov okrog sestih. Da bi potem se v stacuno hodil in tam zapravljal cas (in denar). Pri meckatorju dvakrat na mesec naklikam za 20 jurjev, prijazni dostavljalec pa mi se po stopnicah gor prinese vso robo.
Pa se meni se ni treba ukvarjati s tem, da domov vlacim 20 litrov mleka, pijaco in ostale stvari, ki jih bolj 'na debelo' nabavljam.
Naj kar imajo LCD ekrane na vozickih, to je samo zato, da bo potrosnik se vec zapravil... ;)
p.s. tale za merkator nisem vedo..se grem pozanimat če pri nas tole deluje, prejšni teden so ravno znak ERA menjali z znakom Mercator na trgovini...pa smo dobli najbolšega soseda; upam da je
Če je pa tebi višek družabnega življenja pohajkovanje po trgovskih centrih, se je pa tudi za zamislit. Za moje pojme je ene dvakrat bolj prevdarno prek neta naklikat, pa tiste dve ure na teden preživet s prijatelji namesto v šoppingu.
A klika tud ne uporabljaš, ker je boljše v vrsti v banki stat? Dork.
A ni že dovolj, da nam že prek TV tumpajo akcije in ugodnosti? Se pa strinjam z BW-jem, itak da je to le še ena niša (kako bi geeke priklenili v potrošniški ekosistem )