The Register - Toshibini inžinirji so iznašli nov tip Litij-ionskih baterijskih celic, katerih posebnost je, da se izredno hitro napolnijo. Do sedaj smo imeli za celice s hitrim polnjenjem tiste, ki so se napolnile v slabi uri ali celo v petnajstih minutah, nov japonski izum pa bo ta čas kar nekajkrat skrajšal. Obljubljajo nam polno celico v šestdesetih sekundah.
V eni minuti naj bi se celica po besedah proizvajalca napolnila do osemdeset odstotkov kapacitete, popolnoma pa že po nekaj minutah. Z uporabo nano-delcev se drastično zmanjša nivo kemičnih procesov, ki so do sedaj preprečevali tako hitro polnjenje. Tudi po ostalih karakteristikah bi naj nove celice nadkrilile stare proizvode, temelječe na tehnologiji Li-ion. Izgubljale naj bi zgolj en odstotek kapacitete pri tisoč polnjenjih, porabljale manj energije in posledično oddajale manj ogljikovega dioksida.
Čudežno baterijo lahko pričakujemo na trgu čez kakšno leto, če vas zanima več, pa preberite originalno novico na The Register.
Novice » Ostale najave » Inovacija na področju baterijskih celic
strictom ::
TO jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. končno so izbolšali baterije. bravo pametni!!! upam dda bo kaj bol dolgo držala ko pa te zdaj(bore 3 dni max.)
"Violence is the last refuge of the incompetent" - Salvor Hardin
OwcA ::
Mislim, da ni poanta v kapaciteti, ampak hitrosti polnenja, čeprav se bo nova tehnologija poznala tudi na tem področju, če le ne bodo sklepali kakšnih kopromisov v prid magični besedni zvezi 60 s.
Otroška radovednost - gonilo napredka.
Thomas ::
Hehe ja!
Jebeš kapaciteto! Bolj je važno, da nazaj napolniš čimprej.
To je čisto legitimna ekonomska logika. Pa kot je rekel že OwcA, velika kapaciteta s tem še ni izključena!
Ma bravo, res!
Jebeš kapaciteto! Bolj je važno, da nazaj napolniš čimprej.
To je čisto legitimna ekonomska logika. Pa kot je rekel že OwcA, velika kapaciteta s tem še ni izključena!
Ma bravo, res!
strictom ::
piše tut da se po tisočih polnenjih zmanšja za 1% kar je presenetljivo s sedanjih 25-40%
da jo pa napolniš v eni minuti mi pa lih dol visi. mobija dam filat čez noč. magari je čas polnenja 5 ur
da jo pa napolniš v eni minuti mi pa lih dol visi. mobija dam filat čez noč. magari je čas polnenja 5 ur
"Violence is the last refuge of the incompetent" - Salvor Hardin
Zgodovina sprememb…
- spremenila: strictom ()
Roadkill ::
Slaba lastnost je vsaj trenutno še zagotovo cena.
Drugač se pa kapacitete baterij itak skos večajo in to kar hitro.
Drugač se pa kapacitete baterij itak skos večajo in to kar hitro.
RejZoR ::
Energetski vir v obliki elektrike je bil in še dolgo bo velik problem.
Krajši polnilni časi vsekakor pomagajo,ampak še vedno to ni to.
Recimo če bi se dalo dovajat štrom na principu oddajnikov (kot oddajajo radio valove,samo da bi elektriko) bi bila to res ogromna revolucija,saj bi vse delalo brez lastnega vira,ampak bi se napajalo iz oddajnika.
Seveda je tukaj samo ta problem da elektrika nina taki lastnosti,da bi lahko izvedel tako karafeko.
In en je malo prej omenil da da filat mobija čez noč. Kaj pa če pride ravno tako da imaš prazno baterijo in se ti nekam blazno mudi?
Kaj boš potem,raje malo zamudil in imel 20% nafilan mobitel al bi z novo baterijo nafilal v slabih 5 minutah na 100% in bi letel naprej?
Edina ovira zaenkrat je le in samo cena.
Itaq pa je pri mobitelih (no vsaj včasih je bilo tako) baterija najdražji sestavni del mobidika.
Krajši polnilni časi vsekakor pomagajo,ampak še vedno to ni to.
Recimo če bi se dalo dovajat štrom na principu oddajnikov (kot oddajajo radio valove,samo da bi elektriko) bi bila to res ogromna revolucija,saj bi vse delalo brez lastnega vira,ampak bi se napajalo iz oddajnika.
Seveda je tukaj samo ta problem da elektrika nina taki lastnosti,da bi lahko izvedel tako karafeko.
In en je malo prej omenil da da filat mobija čez noč. Kaj pa če pride ravno tako da imaš prazno baterijo in se ti nekam blazno mudi?
Kaj boš potem,raje malo zamudil in imel 20% nafilan mobitel al bi z novo baterijo nafilal v slabih 5 minutah na 100% in bi letel naprej?
Edina ovira zaenkrat je le in samo cena.
Itaq pa je pri mobitelih (no vsaj včasih je bilo tako) baterija najdražji sestavni del mobidika.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com
Ch4N93 ::
Recimo če bi se dalo dovajat štrom na principu oddajnikov (kot oddajajo radio valove,samo da bi elektriko) bi bila to res ogromna revolucija,saj bi vse delalo brez lastnega vira,ampak bi se napajalo iz oddajnika.
s tem se je ukvarjal že Tesla. zadeva je zanimiva, vendar če želiš tak štrom uporabljat, ga moraš ojačit, za kar pa spet rabiš štrom.
ker pa izkoristek ne more biti 100% (ali več) zadeva ni izvedljiva
shubell ::
Tole je res lepa pogruntavščina saj sem že velikokrat pop... če sem potreboval kakšne baterije in so bile prazne!! Meni se zdi da je to kar revolucionarna zadeva:)
bizi10 ::
Sam čist tko, ta novica je že en teden stara... http://www.racunalniske-novice.com/main...
Beernarrd ::
Ali se motim ali to pomeni, da skozi baterijo med polnjenjem teče lep tok 36 amperov. - Ne bi šlatal.
cojss ::
@Ch4N93:
Kako si mislil to, da ni izvedljivo, ker izkoristek ne more biti 100% ali več? Saj tudi pri distribuciji toka preko kablov ni 100%-ga izkoristka.
Kako si mislil to, da ni izvedljivo, ker izkoristek ne more biti 100% ali več? Saj tudi pri distribuciji toka preko kablov ni 100%-ga izkoristka.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: cojss ()
[DonJuan] ::
@ Ch4N93 & rejzor:
Vsako nedeljo ob 16h si lahko v tehničnem muzeju Bistra v živo ogledate prenos elektrike na daljavo a'la Tesla. Zadeva deluje.
Vsako nedeljo ob 16h si lahko v tehničnem muzeju Bistra v živo ogledate prenos elektrike na daljavo a'la Tesla. Zadeva deluje.
Scio me nihil scire.
lorenz ::
Original novica
Baterije ze danes ni problem hitro napolniti (AA 2000mah=nekaj min / 75Ah avto akku =10-15 min z min. kemicnimi procesi , problem je kapaciteta in trajnost baterije oz. koliko ciklov se da polnit.
Ceprav tudi baterije se niso tako razvite je tezava tudi da se v vecini primerov ne polnijo z optimalnimi polnilci. (recimo laptopi imajo najbolj bedne polnilce in se bolj bedne "smart" cipe v baterijah, ki jih nacrtno fentajo .oz preprecujejo optimalno polnenje). Da imajo najvec od tega firme in prodajalci baterij verjetno ne rabim razlagat.
Kakakteristike pri tej novi bateriji bi jaz jemal z malo rezerve , kot konje pri jap. avtomobilih ali Watte pri zvocnikih in ojacevalcih ....
Baterije ze danes ni problem hitro napolniti (AA 2000mah=nekaj min / 75Ah avto akku =10-15 min z min. kemicnimi procesi , problem je kapaciteta in trajnost baterije oz. koliko ciklov se da polnit.
Ceprav tudi baterije se niso tako razvite je tezava tudi da se v vecini primerov ne polnijo z optimalnimi polnilci. (recimo laptopi imajo najbolj bedne polnilce in se bolj bedne "smart" cipe v baterijah, ki jih nacrtno fentajo .oz preprecujejo optimalno polnenje). Da imajo najvec od tega firme in prodajalci baterij verjetno ne rabim razlagat.
Kakakteristike pri tej novi bateriji bi jaz jemal z malo rezerve , kot konje pri jap. avtomobilih ali Watte pri zvocnikih in ojacevalcih ....
Zgodovina sprememb…
- spremenil: lorenz ()
B-D_ ::
Za laptope bodo baterije še vedno ogabno drage za smešno nizke kapacitete. Pač bomo čez eno leto lahko izbrali poleg obstoječe še "fast-charge" varianto baterije, ki bo stala "samo" 3x več kot že tako ali tako nerazumno predraga li-ion baterija.
darkolord ::
B-D_: 6.6Ah pomoje ni glih smesno nizka kapaciteta... drugace pa, ce se bojo tiste baterije res tko hitro polnile, pol bojo za nekatere vredne več kot 3x več kot "navadne"... delaš na terenu like 6 ur, potem si pa baterijo kar med malico napolniš v avtu...
B-D_ ::
Glede na to, da stanejo 2,5Ah AA baterije za pod 3 jurje na komad so velikosti laptop baterij in cene za kapaciteto le-teh naravnost fuknjene. V mojo baterijo bi lahko natlačil najmanj 10 AA baterij torej 25Ah kapacitete in imel za cel dan kapacitete, pa še za jutro in večer zraven.
MrStein ::
Brezžičen prenos električne energije : Se dogaja vsak dan.
Primeri :
- transformator ( OK, vmes je jedro, ampak žične povezave vseeno ni, in ja doseg je precej majhen )
- vzemi neonsko svetilko in pojd pod kaki visokonapetostni vod. Zasvetlila bo. Brez žične povezave.
- če si car, zmontiraj tuljavo zraven kakega voda, in brezžično "odjemaj" električno energijo
Je pa res, da to ni ravno isto kot GSM omrežje.
( sicer pa bi se kuj zeleni pritožili nad električnim "posilstvom" )
Primeri :
- transformator ( OK, vmes je jedro, ampak žične povezave vseeno ni, in ja doseg je precej majhen )
- vzemi neonsko svetilko in pojd pod kaki visokonapetostni vod. Zasvetlila bo. Brez žične povezave.
- če si car, zmontiraj tuljavo zraven kakega voda, in brezžično "odjemaj" električno energijo
Je pa res, da to ni ravno isto kot GSM omrežje.
( sicer pa bi se kuj zeleni pritožili nad električnim "posilstvom" )
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
MrStein ::
V mojo baterijo bi lahko natlačil najmanj 10 AA baterij torej 25Ah kapacitete in imel za cel dan kapacitete
Hmm, je kdo to dejansko probal ?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Ch4N93 ::
Kako si mislil to, da ni izvedljivo, ker izkoristek ne more biti 100% ali več? Saj tudi pri distribuciji toka preko kablov ni 100%-ga izkoristka
ker po zraku ni možno (direktno) prenašat napetosti 220V oz. 380V pri frekvenci 50 Hz, bi moral tako napetost najprej znižat na ustrezen (nižni) nivo, nato pa modulirat na višjo frekvenco.
za demodulacijo in dvig na 220V pa spet potrebuješ energijo, ker pa izkoristek ne more biti 100% potrebuješ nek izvor energije na mestu sprejema, kar pa nima smisla, ali?
@ [DonJuan]: seveda zadeva deluje, ampak pri visokih frekvencah.
če se ne motim je v tistem prostoru prisotno električno polje, in ko se dotakneš neonke, le-ta zasije. sem bil tam ene 7 let nazaj, tako da sem že malo pozabil
Ni nam lahko...
B-D_ ::
Btw... glede "proste energije". Naprava za to že obstaja toda ne pozabite na to da se polni iz elektromagnetnih signalov, torej beri: Zadaj za tabo ne bo nihče mogel mobitela, radija ali tv programa spremljat ker mu boš iz zraka pobral vso (že tako šibko) energijo signalov. To bi delal kak dan ali dva, potem bi te pa strejsali in ti ode glava...
Pyr0Beast ::
Nekateri radiji se prav lepo napajajo z energijo iz oddajnika.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
neoto ::
V mojo baterijo bi lahko natlačil najmanj 10 AA baterij torej 25Ah kapacitete in imel za cel dan kapacitete
Primerjaj še, kakšna je napetost baterije v laptopu in napetost AA baterij...
laptop 14.8V =prib. 12 * 1.2 V. Torej bi za 14.8 V potreboval 12 zaporedno vezanih AA baterij, s čimer ne bi čisto nič na kapaciteti pridobil, saj bi le ta znašala še vedno pribl. 2,5Ah ...
Primerjaj še, kakšna je napetost baterije v laptopu in napetost AA baterij...
laptop 14.8V =prib. 12 * 1.2 V. Torej bi za 14.8 V potreboval 12 zaporedno vezanih AA baterij, s čimer ne bi čisto nič na kapaciteti pridobil, saj bi le ta znašala še vedno pribl. 2,5Ah ...
SebaR ::
Kaj pa problem z sevanjem, pomoje bi bilo to huje kot pa visokonapetostni vodi?
Povej ti to raje komu brez nog, da bo lahko skakljal po cesti...
:>
:>
cero ::
hja a si predstavlate da bi neko stvar ki ima porabo 1kW napajal po zraku
to naj bi bilo približno toliko kot mikrovalovka no in če upoštevamo da oddana moč izzsevana na vse strani enako upada s kvadratom razdalje to ni to pa še inducira se v vsaki kovinski stvari
no mislim da je tesla delal neke eksperimente s prenosom energije tudi po zemlji nekako tako da je zgradil nek visokofrekvenčni generator in z njim pumpal zemljo nekaj deset kilometrov stran pa jo je induciral vendar to se je bolj klavrno končalo mislim da je bilo vseskupaj na principu skalarjev in statike to je tako področje ki še danes ni raziskano
no še to : eden zgoraj je izračunal da bi v baterijo tekel tok 36 A mislim da če to primeš ti ne more prav nič naredit ker je tam napetort tako majhna recimo tudi pri akumulatorju od avta
če skleneš sponke lahko teče tok tudi do 400A ampak če jih primeš z roko ti nič ni
to naj bi bilo približno toliko kot mikrovalovka no in če upoštevamo da oddana moč izzsevana na vse strani enako upada s kvadratom razdalje to ni to pa še inducira se v vsaki kovinski stvari
no mislim da je tesla delal neke eksperimente s prenosom energije tudi po zemlji nekako tako da je zgradil nek visokofrekvenčni generator in z njim pumpal zemljo nekaj deset kilometrov stran pa jo je induciral vendar to se je bolj klavrno končalo mislim da je bilo vseskupaj na principu skalarjev in statike to je tako področje ki še danes ni raziskano
no še to : eden zgoraj je izračunal da bi v baterijo tekel tok 36 A mislim da če to primeš ti ne more prav nič naredit ker je tam napetort tako majhna recimo tudi pri akumulatorju od avta
če skleneš sponke lahko teče tok tudi do 400A ampak če jih primeš z roko ti nič ni
Nejc Pintar ::
^^offtopic
Baterije pa bi bile uporabne za brezžične miške
Baterije pa bi bile uporabne za brezžične miške
Lahko je biti prvi, če si edini!
shinca ::
Meni se zdi tole zanimivo s stalisca elektricnih avtomobilov (in ostalih elektricnih prevoznih sredstev) - ena glavnih pomanjkljivosti pri teh je ravno dolgotrajno polnjenje baterij. S tem pa bi bilo omogoceno enako polnjenje, kot je danes pri bencinarjih - ustavil bi se na "elektricni postaji", si napolnil akumulator ter odbrzel naprej... Ali pa bi bili lahko terminali za polnjenje kar v tleh na kriziscih in ko bi se ustavil zaradi rdece luci, bi se ti akumulator med cakanjem lepo polnil
darkolord ::
Ja samo zal akumulatorji za avtomobile ne uporabljajo glih iste tehnologije kot tile za mobitele - afaik
Brane2 ::
Meni se zdi tole zanimivo s stalisca elektricnih avtomobilov
Zračunaj malo potrebne tokove in moči pred takimi trditvami. Recimo da imaš v avtu akumulatorjev za kakih 40 kWH štroma ( IIRC je to ekvivalent cca 10 litrom benza). Recimo da imaš prazne akuje in jih napolniš v eni minuti. Za to potrebuješ moč 40 kWh x 60 1/h =2.4 MW! Tu seveda nisem upošteval izkoristka polnilca in akumulatorja.
Če domnevaš,d a se v akuju zgubi 15% energije, potem lahko rečeš da ti cca 400 kW segreje akumulatorje.
Vsake toliko lahko vidiš v cajtngu novico o tem da je nekdo končal z opeklinami v bolnišnici, ker mu je razneslo baterijo v GSMu. Kaj misliš da bi se zgodilo, če ti raznese ogromen Li-ion neposredno pod ritjo ?
On the journey of life, I chose the psycho path.
strictom ::
ne jest fižole preden se vsedeš za volan! - policija svetuje!
"Violence is the last refuge of the incompetent" - Salvor Hardin
Pyr0Beast ::
Evo bomo za Li-Polimer baterijo zračunal.
160 Wh/kg polnenje 2-4h
Li+nano (če vzememo da ima enako kapaciteto)
160Wh/kg polnenje 5 min
Avto ma potem za ene 150 kg baterij (mogoče že več)= 24 kWh
A=P*t, P=A/t, P=24000Wh/(5h/60)=24000Wh*60/5h=288kW
Rečmo da ma polnilc 3% izgube, pa da ma akumulator 5%.
Potem to pride pri polnenju pride polnenje s 302,4 kW, polnilec pa potegne iz omrežja ker 311.472 W ! Pri tem pa sploh ne upoštevamo izgube v kablih. Torej imamo za izgube vsaj 9kW*300s=2.7MJ toplotnih izgub! 3% procentne izgube pa napajalnik sploh ne doseže, ker je velika izguba v diodah, trafotu in regulacijskem vezju.
160 Wh/kg polnenje 2-4h
Li+nano (če vzememo da ima enako kapaciteto)
160Wh/kg polnenje 5 min
Avto ma potem za ene 150 kg baterij (mogoče že več)= 24 kWh
A=P*t, P=A/t, P=24000Wh/(5h/60)=24000Wh*60/5h=288kW
Rečmo da ma polnilc 3% izgube, pa da ma akumulator 5%.
Potem to pride pri polnenju pride polnenje s 302,4 kW, polnilec pa potegne iz omrežja ker 311.472 W ! Pri tem pa sploh ne upoštevamo izgube v kablih. Torej imamo za izgube vsaj 9kW*300s=2.7MJ toplotnih izgub! 3% procentne izgube pa napajalnik sploh ne doseže, ker je velika izguba v diodah, trafotu in regulacijskem vezju.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()
cojss ::
V žitu sem bral da so nekje že testirali avtobuse na elektriko, ki se polnijo preko inducirane napetosti v tleh na postajališčih. Problem pa predstavlja nekonstanta oddaljenost busa od tal in pa postanki so morali biti dovolj dolgi, da je zmogel do naslednje postaje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: cojss ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Microsoft prekršil patentOddelek: Novice / Industrijska lastnina | 4366 (3384) | PersonaRudis |
» | Intel razkrije dvojedrni ItaniumOddelek: Novice / Procesorji | 4428 (3520) | wishmaster |
» | Microsoft bo izdal Windows brez WMPja (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Operacijski sistemi | 8653 (7301) | BigWhale |
» | Nemčija bi poostrila nadzor nad neželeno poštoOddelek: Novice / Zasebnost | 2574 (2574) | BigWhale |
» | Koliko stane migracija?Oddelek: Novice / Operacijski sistemi | 2659 (2659) | barbarpapa1 |