X-Bit Labs - Nvidia je čipe GeForce4 napovedovala za januar, vendar pa so predstavitev prestavili na februar. Nvidia se zaradi prestavitve datuma ne sekira preveč, saj ATI trenutno še vedno ni sposoben predstaviti naslednje generacije grafičnih čipov, ki se kodno imenujejo R300 in RV250, Titaniumi se trenutno prodajajo zelo dobro, TSMC pa ima svoje proizvodne zmogljivosti zasedene do skrajnosti. Številni viri poročajo, da zamuda ni posledica težav, saj naj bi bili prvi grafični čipi že poslani proizvajalcem grafičnih kartic.
Tehnolosko bo GF4 problizno na nivoju radeona 8500 mogoce bo malo hitrejsi ampak je dejstvo da zaenkrat zgleda da bo DX 8.1 kompatibilen pa koncono bodo dodali IDCT za dekodiranje videa na graficni (motion compensation je pri nvidii resen preko softwara kar se lepo vidi na tem da je minimum ki ga najavljajo vsaj procesor ki to ze zmore sam (od K6-3 do P4). Adaptive deinterlacinga se vedno nebo kaj sele temporal filteringa in pre pixel gamma korakcija. Zaradi teh lepih dodatkov ima radeon zaj tudi THX certifikat (to zmore z t.i. video immersion 1 in 2 engine podpira pa tudi HDTV output (adapter kabel pride na trg januarja)pa 16:9 televizorje od 9005 gonilnikov dalje).Editno kaj bo novi Gf mel vec ko Radeon 8500 je visja cena in seveda dosti rama pa vec Mhz. Ker pa bodo cene takrat padle tudi za 8500 (LE se b ZDA dobi ze tudi za 129$) bo po mojem zaenkrat Radeon 8500 bol atraktivna kupcija ko GF4 ker pa bo istocasno izsel se R300 pa bi morale cene iti se malo dol!
Nvidia je trenutni v tehnoloskem zaostanku za Atijem in z GF4 hoce to nadoknadit truforma pa nebo v hardwaru podpirala ker nvidia niti svojih RT patchov vec ne podpira v najnovejskuh detonator gonilnikih. Lista iger ki podpirajo truform pa je vsaki teden daljsa ker so programerji leni in je Ati to pravicas ugotovil ter jim naredil funkcijo ki jo zlahka zelo hitro lahko vredu implementiras!
Pa kolko dejansko veš o tem kakšen bo GeForce 4? Nič? There's nothing but a bunch of rumors...
Če se že tolk govori o TruFormu nevem zakaj se nebi kaj govorilo še o shadow mappingu, ki je trentuno GeForce 3 only. Pa recimo tudi to da je David Kirk rekel da GeForce 3 še ne kaže vseh svojih funkcij (ker niso podprte v DirectX-u) ti da mal miselt.
ATI Radeon 8500 je sicer čist super kartica, vendar ni v nobenem pogledu nič posebnega (vsaj kar se 3D-ja tiče)...
Sentinel: Shadow mapping je tudi v radeonu ce mi ne verjames prosim da si ogledas interivew z john cromackom na gamspot TV.To da pa 3D texture na gefocu niso glih za primerjat z radeonovim pa tud ni novo ze ce se pogledas radeon1 ze podpira kompresijo 3D textur gf se zaj ne in to da radeon podpira kar dosti vecje stevilo formatov 3d textur tud ni novo in ce bi malo iskal okoli bi ugotovil da je njihova implementacija pri nvidia trajala tako dolgo ker je pravzaprav sharder program in tako uporaba 3d textur na GF3 onemogoci upoabo infenet FX engina hkrati ker ima kartica samo eno vertex sharder pipleine (radeon 8500 ma 2 in tako bo imela tudi GF4)Je pa res da redeon ne podpira mip maping 3d textur in se pri tem zanasa na svoj anisotropicni filter !To da pa lahko softwarsko resisis truform pa nisem dementiral samo z tem krsis patente Atija in tako pac pride do tozbe (vsaj v Open GL) kak pa RT Patchi tecejo pod D3D v smislu NPatchov ce so tem specificno v programu mislejn truform pa jaz ne vem.treba bi bilo probat kak dela D3D demo za truform na GF3 mogoce bi pa delalo glede na to da pa je nvidia v najnovejsih Detonatorjih odstranila podporo se za lastno implementacijo N Patchov (RT Patches)pa resno dvomim v to da bodo svoje resorse usmerjali v to ampak nas bodo raje razveselili z boljim antialaisingom (rumor!!!).To da pa je radeon kralj kvalitete videa pa je ze dolgo znano da pa nvidia v 1 generaciji ne mora nadoknadit 3 let zaostanka na tem podrocju pa res ne rabis bit genij da skapiras!
Ce pa se bosta Ati in Nvidia klala po stevilu featerov in po fps ter po ceni pa bo samo nam vsem v dobro ker bomo poceni kupili super grafiko!
Obstaja več implementacij za shadow mapping in GeForce 3 podpira najboljšo, pri kateri daš za teksturo kar z-buffer od scene, ki si jo zrenderiral od luči do objekta. Tega pa Radeon 8500 ne podpira... Zanimiva je tudi tvoja razlaga implementacije 3D tekstur na GF 3... Po tvojem uporaba 3D tekstur onemogoči uporabo vertex shaderjev... No, ne Radeon 8500 in ne GeForce 3 nimata več fixed function pipeline-a, v primeru da API hoče fixed function pipeline na kartici še vedno tečejo vertex shaderji z programčki, ki to emulirajo (zato nemoreš uporabljat vertex shaderja in fixed function pipeline-a istočasno). Isto velja za pixel shaderje... Vsi DirectX SetTextureStageState se interno pretvarjajo v register combinerje, isto velja za pixel shaderje. Torej kako lahko po tvoje GeForce 3 sploh podpira 3D teksture. Ja Radeon 8500 podpira kompresiranje tekstur, vendar je to ista kompresija, kot za 2D teksture (od DXTC1 do DXTC5). Se spomniš ko sem rekel, da GeForce 3 še ne prikazuje vseh svojih funkcij, ker NISO podprte s strani API-ja?? Še ena zanimivost če softwaresko rešiš TruFrom, kršiš ATI-jeve patente... ATI nima nobenga patenta z n-patchi, ker ga tudi ne more imet! N-Patchi so že zelo stara zadeva (Nikola Guid - Računalniška Grafika, 1988 pa si že lahko bereš o n-patchih)... In rt-patchi niso nobena implementacija n-pathchov, ampak so precej kompleksnejša zadeva. N-Patchi so morda dobri danes, vendar je prihodnost v rt-patchih...