Forum » Znanost in tehnologija » Premec ladje
Premec ladje
SasoS ::
Ok, neumno vprašanje, ampak me je vedno zanimalo pa sploh ne vem kje naj iščem. Vsak ve kako zgleda premec ladje ali čolna, ampak pri velikih ladjah se premec spodaj ne zaključi v dno ladje ampak je spredaj še ena taka velika - bunka. Ponavadi je potopljena in ti zgleda čist normalno, ampak če kje vidiš ladjo dvignjeno (ali pa da je manj ugreznjena) so štrli ven in mi zgleda prav čudno. Čolni seveda tega nimajo. Zanimame kako se to imenuje, kdaj so to začeli šraufati na ladje (in katere velikosti to rabijo) in seveda čemu to služi
LoneWolf ::
Gre enostavno za vprasanje performans ladje. Velike ladje imajo velik ugrez in velik del trupa je pod vodo, tudi po 10 metrov. Za razliko od manjsih ladij in colnov je to pomemben faktor pri vodnem uporu. Izkaze se, da je oblika "z bunko" ena najboljsih oblik za cimmanjsi upor dela premca, ki pluje pod vodo - zgornji del v obliki crke "V" reze skozi valove in usmerja izpodrinjeno vodo, spodnji potopljeni del pa je oblikovan precej podobno kot podmornica, iz enakih razlogov.
madmitch ::
Gre enostavno za stabilnost, razporeditev sil in posledično izpodriv. Bulb premec je primeren za ladje z veliko nosilnostjo in ravnim dnom medtem ko pri Meier-jevem (klasičnem) premcu in v prečnem profilu trupa ne pride do izraza.
Malo sem tole že pozabil, če pa te zanima več poišči knjigo Pomorstvo. Osnove teorije broda COBISS.SI-ID............ : 42483968
Malo sem tole že pozabil, če pa te zanima več poišči knjigo Pomorstvo. Osnove teorije broda COBISS.SI-ID............ : 42483968
Nobody is perfect, my name is Nob Ody
Spajky ::
Tista bunka je razbijalni oven za pomole (je bl poceni razbit pomol kot premec ladje, če "fajhtni" Filipinci pozabjo dat motor v rikverc-bremzat dovolj zgodaj ladjo pri manevriranju brez vlačilca v prihodu v pristan) ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...
SasoS ::
hehe...se mi je zdelo da bo kej tazga
no, resno...se mi je zdelo da bo nekaj s stabilnostjo, samo nisem pa povezal oblike s podmornico. Pa to nič ne vpliva na hitrost zavijanja?
no, resno...se mi je zdelo da bo nekaj s stabilnostjo, samo nisem pa povezal oblike s podmornico. Pa to nič ne vpliva na hitrost zavijanja?
BigWhale ::
Oblike z novejsimi podmornicami ;)
pa se nagradno pitanje, zakaj so dizelske podmornice pod vodo pocasnejse kot nad vodo? :P
pa se nagradno pitanje, zakaj so dizelske podmornice pod vodo pocasnejse kot nad vodo? :P
madmitch ::
SAj nima tako veliko skupnega z obliko podmornice kot se zdi.
Premčni bulb zmanjša pritisk vode na sam ladijski premec, s čimer se poveča učinkovitost propelerjev in posledično ob isti moči motorja tudi hitrost. Bulb zelo izboljša trim (stabilnost) ladje in omogoča plovbo na ravni kobilici.
Skratka, bistvo bulb premca je vzdolžna stabilnost ladje.
Link v angleščini
Premčni bulb zmanjša pritisk vode na sam ladijski premec, s čimer se poveča učinkovitost propelerjev in posledično ob isti moči motorja tudi hitrost. Bulb zelo izboljša trim (stabilnost) ladje in omogoča plovbo na ravni kobilici.
Skratka, bistvo bulb premca je vzdolžna stabilnost ladje.
Link v angleščini
Nobody is perfect, my name is Nob Ody
Spajky ::
Dizl podmornica gre bolj počasi pod vodo, ker dizl ne mora delat z zamašenim auspuhom; veslačem pa tud zraka zmanjkuje, zaradi vseh zaprtih zračnih odprtin, če se nočjo utopit ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...
Boeing ::
Navadn ladijski premec vodo potiska deloma na stran, deloma pod ladjo, tako da se ladja v bistvu malenkost dvigne nad gladino... zaglisira, če hočeš...
Medtem ko je fora tega bulba v tem, da vodni tok z relativno nizkim uporom "razbije" na dva dela, ki jih potem premec kot tak bistveno lažje odrine stran in ne pod ladjo, kar ti zmanjša izgube na spodnjem delu trupa in poveča izkoristek propelerjev, ker je manj vrtinčenja... pa še ena prednost je, delajo se opazno manjši valovi (pa si spet prišparal energijo).
J
Medtem ko je fora tega bulba v tem, da vodni tok z relativno nizkim uporom "razbije" na dva dela, ki jih potem premec kot tak bistveno lažje odrine stran in ne pod ladjo, kar ti zmanjša izgube na spodnjem delu trupa in poveča izkoristek propelerjev, ker je manj vrtinčenja... pa še ena prednost je, delajo se opazno manjši valovi (pa si spet prišparal energijo).
J
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
BigWhale ::
Alte!? Eh?
Katere pa? Na baterijah je redkokatera presegla 10 vozlov, s snorklom, na dieslu pa mogoce 10 vozlov....
Daj kak link, ker jaz ga nisem nasel...
Katere pa? Na baterijah je redkokatera presegla 10 vozlov, s snorklom, na dieslu pa mogoce 10 vozlov....
Daj kak link, ker jaz ga nisem nasel...
der_Alte ::
To samo pomeni, da te nikoli niso podmornice zanimale.
Ti kar poglej nemške podmornice tipa XXI. 15,6 vozla na površini, 17 vozlov pod površino. Prve podmornice, ki jih je vedno poganjal elektromotor. Tudi na površini. Sploh ne vem, kako si jih mogel zgrešit. Prve prave podmornice in ne nekakšni podvodni čolni.
Ti kar poglej nemške podmornice tipa XXI. 15,6 vozla na površini, 17 vozlov pod površino. Prve podmornice, ki jih je vedno poganjal elektromotor. Tudi na površini. Sploh ne vem, kako si jih mogel zgrešit. Prve prave podmornice in ne nekakšni podvodni čolni.
BigWhale ::
Khm, en sam model..
Narejenih je bilo 120 komadov...
Only a single Type XXI boat was operationally deployed towards the end of the war. It did not fire a single shot in anger, yet the few encounters made by U 2511 on its raid from Norway between 30 April and 4 May, 1945 showed the Allies´ inability to track the boat with their equipment.
To je se hujs, kot ce bi rekel, da so imeli v WWII reaktivna letala, so jih ja, ampak niso bila omembe vredna ;)
Podmornica ni bila feasible vse dokler niso naredili prve nuklearke...
Vse ostalo je pa poor excuse ;>
Narejenih je bilo 120 komadov...
Only a single Type XXI boat was operationally deployed towards the end of the war. It did not fire a single shot in anger, yet the few encounters made by U 2511 on its raid from Norway between 30 April and 4 May, 1945 showed the Allies´ inability to track the boat with their equipment.
To je se hujs, kot ce bi rekel, da so imeli v WWII reaktivna letala, so jih ja, ampak niso bila omembe vredna ;)
Podmornica ni bila feasible vse dokler niso naredili prve nuklearke...
Vse ostalo je pa poor excuse ;>
Thomas ::
Ja .. simulacija ladje pa EA! Potem bomo videli, kaj bomo dobili. Fitnes je minimalna poraba goriva, maximalna hitrost, največja stabilnost za valove ... karkoli. Ali mešanice vsega tega.
Prej se nič ne ve.
Oziroma, počasi na peš se to spoznava. Skozi stoletja.
Prej se nič ne ve.
Oziroma, počasi na peš se to spoznava. Skozi stoletja.
Boeing ::
jetam: object of type RWY-90 can not exist. Please check your navigation guide!
Drugače pa... it's all interconnected
Drugače pa... it's all interconnected
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
der_Alte ::
Khm, en sam model..
Narejenih je bilo 120 komadov...
In? Še vedno tvoja trditev, da so dizelske podmornice pod vodo počasnejše, ne drži. Ne drži že od leta 1944. Če se pa usajaš na število izdelanih podmornic, kaj si šele misliš o Seawolfu, ki je celo samo ena podmornica enega tipa, takorekoč unikat. Najbrž je sploh ni.
To je se hujs, kot ce bi rekel, da so imeli v WWII reaktivna letala, so jih ja, ampak niso bila omembe vredna ;)
Kaj zdaj? So jih imeli ali ne? Angležem ni ratalo Gloster Meteorja spravit v boje, kar pa še ne pomeni, da je bil Me-262 nevreden omembe. Hvala tistemu "poglavarju" s parkinsonovo boleznijo, da je ukazal, naj ga napačno uporabljajo.
PS. Ti in jaz veva, da se znaš lepše ven vleč.
BigWhale ::
Zacel si tko, kot da je bio vsaj 30 razlicnih subov, k dirkajo s 35 vozlov pod vodo, vsaj en mesec... ;>
Ja, omembe vredna, je zadeva samo za v knjige.. ;) Tako kot Me-262 in Me-163 for that matter. Koristi ni blo nevem kake hude... :P
Aja, a ni rad, da recem, da si imel prav? Ja seveda, jasno...
Ja, omembe vredna, je zadeva samo za v knjige.. ;) Tako kot Me-262 in Me-163 for that matter. Koristi ni blo nevem kake hude... :P
Aja, a ni rad, da recem, da si imel prav? Ja seveda, jasno...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kitajska razvija "nadzvočno" podmornicoOddelek: Znanost in tehnologija | 8199 (6258) | zmaugy |
» | Letalonosilka USS Gerald FordOddelek: Loža | 9026 (7782) | SplitCookie |
» | Novodobni pomorski pirati (strani: 1 2 3 )Oddelek: Problemi človeštva | 11252 (7535) | Pyr0Beast |
» | zakaj lesen čoln potoneOddelek: Loža | 7930 (7269) | ferdo |
» | Jedrska plovila v slovenskem morju?Oddelek: Loža | 2334 (1998) | poweroff |