» »

Vprašalnik za sistemskega administratorja

Vprašalnik za sistemskega administratorja

Djuro ::

Zdravo!

V našem podjetju bomo imeli razgovor za računalničarja / sistemskega administratorja.
Zanima me, če ima kdo kakšen dober vprašalnik (lahko tudi v angleščini). da zajema čim širše poznavanje računalništva, mrež, protokolov in podobnih zadev.
Oz. kje bi lahko kaj takega izbrskal?

Hvala vnaprej!

LP!

Microsoft ::

Moje skormno mnenje je, da so certifikati lahko nek +, samo kaj prevec pa se ne oziraj na to. Certifikatom bi dal vrednost nekje 10-15%. Ostalo pa je resnicno poznavanje, whats going on.


by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr

photot ::

Živjo,
za vnaprej pripravljene vprašalnike sicer ne vem (google is your friend),
a iz dosedanjih izkušenj na delovnem mestu ti priporočam, da si zamisliš vse dosedanje situacije, probleme in pripetljaje glede delovanja oziroma nedelovanja računalniškega sistema v podjetju. To naj ti bo osnova za sestavo vprašalnika oziroma bolje rečeno vprašanj na osebnem razgovoru. Osebni razgovor da največ uporabnih informacij o potencialnem novem sodelavcu.

Vsako podjetje ima svoj specifični računalniški sistem in stopnjo samostojnosti glede vzdrževanja, ne rabijo vsi super über certificiranega sistemskega admiistratorja s 5 let delovnimi izkušnjami.

Primer: Če imate v sistemu mešano Win/linux okolje , potem mora vaš novi sodelavec obvladati tako koncepte networkinga v win okolju (Active Directory - koncept uporabnikov, skupin, računalnikov v domeni, pravic dostopa, delovanje mrežnih tiskalnikov) kot tudi npr. delovanje sambe za povezavo win/linux mašin, pa recimo osnove NFS datotečnega sistema ..... Če gre za povsem lastno vzdrževanje, postavljenje sistemov na delovnih postajah (ghost ...) in po možnosti še postavitve strežniških programov na strežnikih, potem mora ta vaš novi sodelavec znati zares veliko.

Nasprotno pa je manjše omrežje z izključno win mašinami, kjer za postavitve/nadgradnje in odpravljanje večjih napak skrbi zunanja firma, seveda ni potrebno tako širokega znanja.

Pri novem sodelavcu naj te zanima tisto, s čimer se bo res moral ubadati v novi službi.

LP,
Tadej

Poldi112 ::

In katero podjetje je to?

Matthai ::

Poznavanje obeh sistemov je nujno. Kaj pa veš, kaj bo čez 5 let, poleg tega vsako znanje prav pride.
Ni pa dobro sistemca spraševati samo po stvareh, ki naj bi jih delal. So tudi stvari, ki jih bo moral delati, pa jih vi ne boste opazili. Recimo varnost. Ali mu je jasno zakaj je potrebno updejtanje (žal sem videl že mmnogo "sistemcev", ki jim to NI jasno), zna postaviti firewall, zna varno skonfigurirati spletni / poštni,... strežnik. Da ve kako se boriti proti spamu. Da zna postaviti NAT.

Ali pa - če tega ne zna v nulo, da ve vsaj približno in ve kam pogledati in ima voljo to narediti (odvisno, če ste manjša firma, je mogoče to zadovoljiva rešitev). Se pravi, da najdeš nekoga, ki aktivno skrbi za sistem, ne pa da sistem postavi inpotem pozabi nanj.
All those moments will be lost in time, like tears in rain...
Time to die.

Djuro ::

Hvala za odgovore.

Dali ste mi dobre iztočnice.
Sistemec v tej firmi sem sicer jaz, vednar gre moj 'pomočnik' študirat na fakulteto.
Sam pa ne zmorem vsega dela in zato bom potreboval še enega človeka, ki pa naj bi imel predznanje, da se mi ne bo potrebno ukvarjati s kakšnimi banalnimi razlagami.

Gre za sistem z cca 100 win2k/xp mašinami, nekaj čez 10 serverjev, en samba in dva maca.
Aja, pa nekaj dislociranih enot po sloveniji. Podjetje je Infonet.

LP, Djuro

BigWhale ::

Geez! Saj ti ves kaj mora zant, da ti bo uporaben, to ga vprasaj! ;)

borchi ::

mogoče je pa zato dal 'pomočnik' v narekovaje? da ni bilo obratno?
l'jga

Djuro ::

Heh, malo verjetno da bi bilo obratno. Pa ne zaradi mojega 'prevelikega' znanja.
Večina programske opreme (razen operacijskega sistema) je namreč lastne proizvodnje. Softwer pa je zelo specifičen.

Problem je v tem, da nimam ravno časa, da bi se ubadal cele dneve s tem. Sem mislil, da je kakšen dober vprašalnik, ki bi potegnil čim več koristnih podatkov iz človeka.

LP, Djuro

borchi ::

eh, pozabu sem dat smeškota na koncu :8) pri prejšnjem postu.
l'jga

Matthai ::

Ma, predvsem naj bo človek motiviran za učenje. Največja kriza je če dobiš nekoga, ki se mu ne da učiti nič novega, ali pa ga moraš stalno porivati, naj se uči...
All those moments will be lost in time, like tears in rain...
Time to die.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Vzdrževalec računalniške opreme (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
847201 (3770) GummyBear
»

Ali lahko delodajalec preveri kandidata za zaposlitev (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
887674 (4056) harmony
»

Prošnje za delo (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
6811637 (9156) bluefish
»

Kako danes najti službo, če nisi programer (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
546460 (3961) Gandalfar

Iščem/ponujam delo (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Izdelava spletišč
10131947 (19910) Primoz

Več podobnih tem