» »

Kyro proti GeForce2 MX

Prinašamo vam še eno vročo primerjavo, tokrat med dvema low-cost grafičnima karticama. Gre za vsem dobro znani Geforce2 MX v izvedbi Herculesa ter za malce manj znani PowerColor Evil Kyro, ki bazira na STMicroelectronics-ovemu grafičnemu procesorju Kyro.


Hercules 3D ProphetII MX:

Bržkone je Geforce2 MX kartica v podobi Herculesovega 3D ProphetaII MX znana vsem bralcem naše strani in foruma. Gre za nVidiin GPU za mase, torej okrnjena različica Geforca2 GTS, s SDR pomnilnikom, ki ga je seveda 32MB. Kartico je moč kupiti le v Retail izvedbi (torej škatelni) zraven pa dobite PowerDVD 2.5 ter kupček demo programčkov. Sama kartica je narejena v lični modri barvi s takisto modrim pasivnim hladilnikom (brez ventilatorja). Kot je vsem znano, ima Herculesova izvedba MX-a 5.5 Ns SDRAM in je zaenkrat edini MX s tako hitrim ramom poleg Gainwardovega modela Golden Sample.

Namestitev je potekala brez kakršnihkoli težav. Po ustaljenem redu sem naložil najnovejše Detonator3 gonilnike (6.50) in kartica je že delala kot se šika. Hitrost grafičnega procesorja je tovarniško nastavljena na 175 MHZ, rama pa 183 MHZ. Odveč je povdarjati, da sem trenutek po namestitvi gonilnikov inštaliral zadnjo različico PowerStripa in se spravil na navijanje. Na žalost je za spremembo namesto Hyundaiovega 5.5 Ns SDRAMA na kartici bival Samsungov 5.5 Ns SDRAM, ki ne dopusti takega navijanja kot Hyundiovi primerki (ki so na večini Herculesovih MXov). Kljub temu sem uspel hitrost rama spraviti na 200 MHZ, kar je kar zadovoljivo, po drugi strani pa Hyundaiovi primerki dosegajo 220 MHZ in več. Sam procesor je lepo obratoval vse do 220 MHZ brez dodatnega ventilatorja!


PowerColor Evil Kyro:

PowerColorjevega Kyrota dobimo takisto v Retail paketu. Zraven je priložen WinDVD 2000 2.2 (za moje pojme najboljši softverski DVD predvajalnik), kupček dodatnih programčkov ter ena igra. Kartica je narejena v značilni oker barvi (drekasti :)) in ima na sebi aktivni hladilnik (hladilna rebra z ventilatorjem). Pomnilnika je zajetnih 64MB 7 Ns SDRAM (kar bi v praksi moralo pomeniti najmanj 143 MHZ), a se zaradi omejitve na sinhrono delovanje s procesorjem ta praksa na koncu izkaže bolj slabo. Namestitev je takisto potekala brez vsakršnih problemov, gonilniki priloženi na Cdju pa so najnovejši.

Procesor je delan le v 0.25 mikronski tehnologiji, kar nas tehnološko vrne kar nekaj časa nazaj v preteklost. To pomeni, da se procesor bolj greje, ter obratuje pri dosti nižjih frekvencah, kot dandanašnji GPUji, ki lepo obratujejo vse do 250 MHZ!! Tovarniške nastavitve naj bi bile le 115 MHz procesor in 115 MHz pomnilnik. Presenetilo me je, da so bili na kartici rami dveh proizvajalcev! (Aopna in M-teca) in še sedaj mi ni jasno, kako je do tega prišlo (jim je zmanjkalo čipov enega proizvajalca ravno pri delanju našega testnega primerka? :)). Z grenkimi pričakovanji sem se spravil nad navijanje kartice, naložil sem PowerStrip in se spravil na delo.

Prvo kar me je presenetilo, je bilo to, da mi je PowerStrip pokazal tovarniške nastavitve kot 110/110 in ne kot 115/115. Ko si še nisem dobro opomogel od nejasnosti :), me je zadela še zelo zelo slaba overclockabilnost kartice. Vse kar je bila kartica zmožna dati od sebe je 122 MHZ procesor in kajpak 122 MHZ pomnilnik. Slabo...


Prednosti in pomanjkljivosti Kyra:

Sicer pa naj hitrost pomnilnika sploh ne bi vplivala na končno hitrost Kyra (čeprav po testih sodeč še kako vpliva četudi majhen overclock), saj naj bi se s t.i. tile-renderingom (oz. region-based renderingom) Kyro spretno izognil težavi, ki tare vse dandanšnje GPUje. Namreč, prepustnosti pomnilnika.

Za razliko od takojšnjega rendiranja celotne scene (vse dandanašnje grafične kartice) Kyro oceni kompletno število poligonov in nato pokaže le tiste, ki so vidni v danem trenutku. Kyro ima Hidden surface removal lepo vgrajen v sam čip (kar vsi pričakujemo tudi od nv20 kakopak:) in ker je v tem primeru to hardverska funkcija, nebi smelo prihajati do izgube poligonov, tako kot prihaja npr. pri Voodoojih, ki imajo v driverjih omogočen softverski Hidden surface removal in vse skupaj dela bolj tako-tako. Nažalost se izkaže, da ta funkcija vseeno ne deluje popolnoma tako, kot bi morala, ali pa so driverji še nepopolno izdelani. Namreč, ko sem pognal Colin McRae Rally 2.0 sem bil deležen trganja slike in ne-rendiranja tudi vidnega polja ter opazno slabšo kakovost slike. Poglejte si slikici (zgoraj Kyro, spodaj MX, kliknite za večje slike):

Kyra poleg trenutno ne najboljših driverjev (zaenkrat si tako razlagam Colinov pripetljaj :)) bode druga, bolj resna slabost, namreč nima T&L enote! Morda ta trenutek to niti ni velika pomankljivost, vendar zna v zelo kratkem času postati. Namreč iger z močno T&L podporo bo vedno več. Delno imajo to podporo že sedaj vse igre s Q3 pogonom, tiste prave igre, kjer se pa odsotnost T&L že danes močno pozna na hitrosti pa so med drugim fenomenalni MDK2, Sacrifice, Evolva in nadnaravno čudoviti Giantsi (Giants: Citizen kabuto), da omenim le najboljše. Kupovanje kartice brez T&L enote zna biti danes dokaj rizično opravilo, tako da že samo iz tega vidika ima Kyro proti MX-u resno pomankljivost.


Kvaliteta slike:

Kyro po zaslugi 32bitnega mini-frame bufferja na samem čipu omogoča mnogo lepši prikaz 16 bitne slike in izloči dithering (ne najdem slovenskega izraza :)), ki tare Geforca.

Kyro, 320x240x16

MX, 320x240x16

Kompresija tekstur je dandanes dokaj vroča tema v svetu grafičnih pospeševalnikov. No, naj kar takoj povem, da je Kyro ne podpira. V UT naprimer uporaba S3TC stiskanja v navezi z Geforcom, drugim UT CD-jem ter modificiranim OpenGL gonilnikom da zares hude rezultate, medtem, ko se napake pri kompresiranju neba v Q3 pri geforcu zaenkrat še ne da odpraviti.

GeForce, UT, brez S3TC

GeForce, UT, S3TC

GeForce, UT, brez S3TC

GeForce, UT, S3TC

Kyro

GeForce2 MX


Test:

Testni računalnik
Procesor: Intel P3 800MHz
Pomnilnik: 256MB CAS2 PC133 SDRAM
Matična plošča: ABIT BX133 RAID
Grafična kartica: Hercules 3D ProphetII MX, PowerColor Evil Kyro 64MB
Disk: Quantum 20GB 7200
Softver: Windows 98

Obe kartici sem krepko stestiral v 3d marku in v Q3 Areni. Pri Q3 Areni sem pustil privzete nastavitve, za optimalne rezultate sem izključil zvok (s_initsound 0, snd_restart).

  • Normal - 640x480x16bit (ostalo privzeto)
  • HQ - 800x600x32 bit (ostalo privzeto)
  • HQ+ - isto kot HQ le z 1024x768

V Q3 se v prav vseh primerih Geforce2 MX odreže bolje od zlobnega Kyrota. Hmm, ne vem kdo bo komu pamet solil, vendar je razlika med navitim kyrotom in nenavitim kar opazna (pa je le 12 MHz razlike). Ni mi jasno zakaj so morali sinhronizirati procesor in pomnilnik!?

Tile-rendering sicer lepo deluje v q3 (brez napak z izjemno kakovostjo slike), če bi imela kartica še T&L enoto bi bili vsekakor priča enakovrednejšim hitrostnim rezultatom. Kyrotovi driverji zaenkrat še ne omogočajo hitrega trilinearnega filtriranja slike (ki je privzeta nastavitev v HQ), tako da če le prestavimo iz Trilinear texture filter v Bilinear se slika z rezultati kar lepo zasuka:

Presenetljivi rezultati, ni kaj! Upajmo le, da bodo driverji kaj kmalu omogočali tudi hitro trilinearno filtriranje v OpenGL načinu (v D3D namreč že stvar dela kot je treba).

V 3DMarku se kljub ne-podpori hardverskega T&Lja Kyro enakovredno kosa (v 32 bit) z MXom.


Zaključek:

Hmm, kaj naj rečem :)? Herculesov Geforce2 MX se je obnašal natanko tako, kot sem pričakoval (odlično kakopak) in je sigurno za okoli 28.000 SIT, kolikor zanj zahtevajo v Mlacom Computers, odličen nakup. Sicer je za vse grafične kartice, ki bazirajo na MX GPUju značilno, da jim manjka pomnilniške prepustnosti, vendar bo kartica ob primernem procesorju (700 MHZ+) ter s pomočjo navijanja kos vsem zahtevnim dandanašnjim igram (meja gladke igralnosti Mx-a je okoli 1024x768x32 bit, kar bi morala zadostovati večini uporabnikov).

S Kyrom je zgodba malce drugačna. Gre za inovativen produkt, ki pa ga pesti odsotnost T&L enote ter zastarela izdelava. Predvsem mi ni jasno zakaj so sinhronizirali clock procesorja in pomnilnika. Lepo bi naredili asinhrono delovanje in nanj napopali 6 ali pa 5.5 Ns RAM in dejansko bi kartica poletela (kljub zatrjevanjem, da navijanje kyra nima smisla, sodeč po tem testu GA IMA!).

če bi kartica stala okoli 20.000 SIT, bi jo takoj priporočil kot odličen nakup za občasne igričarje in najboljša alternatva vsem ostalim karticam s ceno pod 25.000 SIT (rage 128 PRO, Voodoo3, TNT2,..). Tako pa ta grafična kartica s ceno okoli 27.000 SIT pri Megahitu na žalost ne more konkurirati MX-u. Upamo, da bo bolje s Kyrom2, ki naj bi imel tako T&L enoto, kot podporo DDR pomnilniku. Komaj čakamo!:)

Hercules 3D ProphetII MX
Plusi Minusi
  • cena/performanse,
  • podpora,
  • lep dizajn,
  • dobra overclockabilnost,
  • tihost
  • nič?

PowerColor Evil Kyro 64MB
Plusi Minusi
  • dokaj dobre performanse,
  • kvaliteta slike,
  • 64MB pomnilnika
  • zastarela izdelava,
  • slaba overclockabilnost,
  • ni T&L enote,
  • trenutno šepajoči gonilniki

Za konec pa še en lep sončni vzhod in zahod (prva slika sneta na Mxu, druga na Kyru, p.s. Giantsi rulajo! :)):

Hercules 3D Prophet 4500 (Kyro II)

Hercules 3D Prophet 4500 (Kyro II)

[st.slika 41347] Kaj narediti, ko eno podjetje diktira tak tempo, da ga zlepa ne zmore nobeden od konkurentov? Seveda govorimo o nVidii, ki, če si priznamo, kar malo pretirava. S svojimi ultra-dragimi, hiper-zmogljivimi, über-alles karticami res orje ledino pri razvoju, medtem ko drugi samo ...

Preberi cel članek »

Hercules 3D ProphetII GTS 32MB

Hercules 3D ProphetII GTS 32MB

[st.slika 41401] Najprej naj povem, da se oproščam za majhno zamudo s tem testom, vladni posli pač :). Toda, sedaj je končno pred vami prvi test grafikulje na Slo-Techu! In seveda tudi ne zadnji! Hec je, da smo prav za prvi test dobili ...

Preberi cel članek »

Grafične kartice, julij 2001

Grafične kartice, julij 2001

Najprej bi se rad opravičil za izjemno dolgočasen, če ne že malce neartikuliran naslov članka. Problem je, da sploh nisem vedel, kako bi izvirno ter privlačno poimenoval test osmih grafičnih kartic, ki so danes aktualne. Premišljal sem... Naslov "Primerjava ...

Preberi cel članek »

Hercules Geforce3 Ti500

Hercules Geforce3 Ti500

Vse nekako kaže na to, da se je nVidia prvič po zelo dolgem času malo zbala za svojo izjemno dominacijo na igričarskem trgu grafičnih kartic. Odkar je pred pol leta izdala najhitrejšo grafično kartico na trgu, ki je poleg vsega tudi popolnoma podpirala DirectX 8.0 ...

Preberi cel članek »

Primerjava Detonatorjev

Primerjava Detonatorjev

Na internetu kar mrgoli različnih verzij gonilnikov za GeForce grafične kartice, zato večina ljudi sploh ne ve, katere bi si namestili. Samo za vas sem pripravil test Detonatorjev od verzije 6.50 naprej (a nisem jest zakon?! (ne, nisi ;) --Sergio)). V tem članku vam bom predstavil ...

Preberi cel članek »