Slo-Tech - Pri Unityju so se odločili korenito spremeniti način licenciranja istoimenskega grafičnega pogona, in sicer v smeri dajatve na število namestitev igre. Odločitev je povzročila enega največjih hudournikov gneva v zgodovini igričarske industrije.
Tako za večje kot manjše razvijalce iger je zelo elegantno, če se jim ni treba ukvarjati z razvojem lastnega grafičnega pogona za igre, temveč lahko od drugod licencirajo spodobno rešitev. Na tržišču v tem oziru še vedno v glavnem vlada dvoboj med dvema izdelkoma, Epicovim Unrealom in pa Unityjem. Slednji je od svojih začetkov nosil sloves priljudnosti za neodvisne studije, katerim je ponujal prilagodljive in hvaležne načine licenciranja, tako z razmeroma nizkim vstopnim pragom kakor odsotnostjo dajatev na količino prodanih izvodov igre pri cenejših vrstah licenc. Takšno politiko je na štartu odločno nadaljeval tudi John Riccitiello, nekdanji direktor Electronic Artsa, ki je na vrh Unityja stopil leta 2014. In dolgo je pristop dobro funkcioniral, Unity pa danes uporablja velika množica indie razvijalcev.
Zato je jeza sedaj toliko večja, ko so v Unityju na začetku tedna objavili nove smernice licenciranja, ki bodo stopile v veljavo s 1. januarjem prihodnje leto. Namesto običajnih tantiem namreč uvajajo dajatev na število namestitev (inštalacij) igre. Podrobnosti so odvisne od posamezne vrste licence in količine prodanih izvodov - pri najcenejši vrsti licence Unity Personal bi razvijalec denimo po 200.000 prodanih izvodih in 200.000 ameriških dolarjih letnega prometa moral plačevati 20 centov na namestitev. Za začetek je bilo problematično že samo pojmovanje "namestitve", saj ni bilo jasno, ali sem spadajo tudi piratske inštalacije, pa nemara oglasne, ponovne in še katere druge. Če bi res štela čisto vsaka, bi lahko prišli do bizarnih situacij, ko bi igričarji v protest proti nekemu studiu umetno množično nameščali igro in tako povzročali dodatne stroške. Dvomi se za nameček pojavljajo tudi okoli tehnologij, ki bi sledile številu namestitev.
Skupnost razvijalcev iger na Unityju, pa tudi širše, je vstala v protestu, kakršnega industrija doslej še ni videla. Razvijalci in manjši založniki se vrstijo v pozivih po popolni opustitvi načrtovanih sprememb, sicer bodo oni opustili Unity. V podjetju skušajo od začetka tedna požar gasiti z razlaganjem podrobnosti in tudi manjšimi umiki. Tako pojasnjujejo, da nekatere vrste namestitev ne bodo štele v kvoto in da bodo oblikovali robusten sistem lova na piratske ali morebitne drugačne "parazitske" namestitve. Toda redkokdo verjame, da bi takšen mehanizem lahko v doglednem času razvijalcem povrnil neljube stroške. Videti je, da so se na čelu Unityja močno zaplezali, ker so v eni potezi uničili svoj ugled na način, da so izigrali stranke s prelomitvijo preteklih obljub - da grafični pogon ne bo nikoli imel dodatnih dajatev. Resnično je problematično, da spremembe deloma štejejo tudi za nazaj, ker se v kvoto zaslužka in prodaje štejejo tudi izvodi iger, prodanih pred 1. januarjem 2024. Pri čemer je podjetje leta 2019 celo obljubljalo, da takšnih sprememb pogojev poslovanja ne bo.
Industrija sedaj spremlja rajžo, kakršne še nismo videli. Studiji hudomušno priporočajo, naj igre kupujemo, a jih ne namestimo, ali da jih bodo po novem letu kar umaknili iz trgovin. Konkurenca je pristavila lonček in odprtokodni pogon Godot je ravno te dni lansiral nekaj novosti. Včeraj se je situacija še zaostrila, kajti iz Unityja so sporočili, da sta njihovi pisarni v San Franciscu in Austinu prejeli grožnje s fizičnim nasiljem, zaradi česar so ju bili prisiljeni začasno zapreti. Negativen odziv so v podjetju sicer gotovo pričakovali, saj so vodilni pred njim prodajali delnice, toda takšna vstaja jih je verjetno vseeno presenetila.
Negativen odziv so v podjetju sicer gotovo pričakovali, saj so vodilni pred njim prodajali delnice
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Tole je pa totalno sranje. Na android lahko izdaš igro po vsem svetu, 200k ljudi plača 200k $, nakar ti še 100.000 naloži igro in ne plača nič in nato you are fucked.
Sedaj lahko Epic pristavi lonček. Unity si pa dolgoročno škodo dela.
Unity bo kratkoročno profitiral a dolgoročno bo velik eksodus developerjev z platforme. Za zanimivost .. CEO Unitija, John Riccitiell je bil od 97 - 2004 šef EA. To je med letih ko so bili zaradi agresivnih mikrotransakcij in loot boxov večkrat izglasovani za najslabše podjetje v ZDA.
zanimivo kako lahko mogočno podjetje, za katerega se smatra da je nemogoče da propade, čez noč postane tarča posmeha ko se ga začne voditi izključno samo še ekonomsko, nič več inženirsko.
Torej zdaj ne rabiš več dat slabega reviewa igri ampak nardiš skripto da jo 100000x namesti in zbriše
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Isto se je ustrelil v koleno Budwiser. Moraš biti kar previden, da se ljudem ne zameriš.
Drugače pa... So vodilni res mogoče kaj mešetarili z delnicami? Daš tako novico ven, da pade delnica. Potem se opravičiš, odpoveš spremembo, kupiš delnice nazaj, in delnica spet zraste. PROFIT$$$
EU šef v vsem svojem sijaju. Z unity je konec. Še posebej mi ni jasno, kako bodo veljale retroaktivne licence za nazaj. Bodo posodobili stare igre z unity engine z spyware, ki bo beležil, kdaj se igra inštalira?
Ne razumem gneva. Unity je proprietary pogon in firma za njim lahko naredi, kar hoče. Sam sem delal za openscenegraph. Verjetno je še kaj bolj primernega za android/ios in odprtega.
Ne razumem gneva. Unity je proprietary pogon in firma za njim lahko naredi, kar hoče. Sam sem delal za openscenegraph. Verjetno je še kaj bolj primernega za android/ios in odprtega.
Glavni gnev je ker so poudarjali da tega ne bodo delali
Pa še rekli so da za stare to nikoli ne bi veljalo, če je že nareto pod staro verzijo pa zdaj spreminjajo
Ne razumem overall zakaj se enostavno ne dvigne cene naročnine pa je....
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Negativen odziv so v podjetju sicer gotovo pričakovali, saj so vodilni pred njim prodajali delnice
To je bilo načrtovano. Sicer pa si znam predstavljati, da bi bilo nekaterim v interesu, če Unity zapre svoja vrata.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
Tako kot je bilo konec z BMW-jem, ko je začel zaračunavati ogrevane sedeže?
Mal drugače če spremeniš način obračunavanja svojega glavnega produkta, ali pa samo add-in za njega, kajne? Ekvivalent bi bil, da BMW pokliče nazaj vse svoje stare avtomobile in jih da ponovno v uporabo lastnikom na naročnino.
To men sploh ne gre v glavo, kako oni mislijo obračunavati vsako inštalacijo. Igro kupiš 1x in lahko inštaliraš tud 10x v lajfu. In če jo kupiš na razprodaji za recimo 10 €, boš lahko samo skozi cev lifetime igre npr da menjaš OS, PC, izbrišeš igro ker nimaš prostora in jo še enkrat inštaliraš vsakič delal minus prodajalcu igre, ker vsakič se bo štelo 0,20 centov.
Poleg tega pa igro kupiš, inštaliraš, ugotoviš da ne dela, refundaš celo igro nazaj, dobiš denar nazaj, prodajalec pa ima obračunano 0,20€ stroške. Pa to naredi 10.000 folka in maš konkretno ob 0 prodanih lahko čisti minus 2000€. To je za indie developerje samomor.
To men sploh ne gre v glavo, kako oni mislijo obračunavati vsako inštalacijo.
Aggregate data - torej na približno. Vsaka inštalacija se bo štela kot nova, če je izvedena na več napravah.
Drugače pa če se to obveljavi obstaja velika možnost da bodo tudi drugi začeli s podobnim modelom, kar na koncu lahko gamerji pričakujejo višje cene in manj indie naslovov. Je pa tako da ta njihova strategija seže malo dlje in sicer, "feeja" naj bi bili oproščeni tisti ki uporabljajo njihove storitve, npr mediation platforma, analitika (so velik igralec v ad businessu), in ni potreba bit pameten da vidiš kam to pelje. Želijo se znebit konkurence (Applovin) in postat monopolist v tem segmentu (lani so kupili velikega igralca v reklamah, IronSource). Tako da je jasno kako oni ta šah igrajo.
Saj pravim, po novem ni treba več slabega review dat, za unity game... boš samo napisal skripto da 2 meseca install in deinstall igre dela....
TROLOLOL
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Tako kot je bilo konec z BMW-jem, ko je začel zaračunavati ogrevane sedeže?
Pa gre na boljse sicer. Budweiserju odkar je dal trani reklamo ven, je prodaja padla za 30%. Ce bodo ljudje dojeli, da imajo vse v svojih rokah, ce delajo usklajeno, takih novic ne bomo brali. To so se zmer moje utopicne zelje.
Retail investor, Simp, Crypto analyst, Cardano hejtr
Ne odgovarjam na DM.
Q: If a user reinstalls/redownloads a game / changes their hardware, will that count as multiple installs? A: We are not going to charge a fee for reinstalls. The spirit of this program is and has always been to charge for the first install and we have no desire to charge for the same person doing ongoing installs.
Q: If a user reinstalls/redownloads a game, will that count as multiple installs? A: We are not going to charge a fee for reinstalls. The spirit of this program is and has always been to charge for the first install and we have no desire to charge for the same person doing ongoing installs.
Q: Do installs of the same game by the same user across multiple devices count as different installs? A: Yes - we treat different devices as different installs.
Naštel sem tiste ki so bolj AAA orientirane, je pa dobrih iger narejenih z Unitijem ogromno, ampak pač varira od okusa. Engine je samo orodje in ne igra neke glavne vloge pri tem ali je igra dobra ali slaba.
dobrih iger?
Revijuji na steamu povejo ali je igra objektivno dobra ali slaba :)
Innersloth (Among Us) je že povedal, da če se FEE-ji uveljavijo je dolgoročno ceneje če najamejo 2 programerja, da portata igro na drug engine, kar je v tem primeru itak smiselno. Igra ni tako obsežna za zdelat z nule v drugem enginu, ima pa več milijonov prenosov mesečno.
En cajt so celo imeli plan izdati 2ko, ker so pri enki malo zakompliciralo codebase. So pol, ko je postala med korono aktualna skenslali 2ko in nadaljevali na enki.
Krasni novi svet. Ogromno bi jih imelo vse zastonj, ogromno prodaja svojo kramo. Ko bo Adobe računal 40 centov za namestitev svojega izdelka, potem bo zagotovo propadel.
Sicer osebno menim, da je sedaj ogromno ogorčenje glede tega, kaj veliko se pa ne bo spremenilo.
Ljudje, ki so se leta in leta učili in uporabljali Unity, bodo požrli in šli naprej.
Po svoje je podoben primer, kakor zadnji Maddni od EA, folk pizdi na polno, vsakič jih pa več prodajo in več zaslužijo z vsem tem "gambling" sranjem, ki ga dodajajo.
To men sploh ne gre v glavo, kako oni mislijo obračunavati vsako inštalacijo. Igro kupiš 1x in lahko inštaliraš tud 10x v lajfu. In če jo kupiš na razprodaji za recimo 10 €, boš lahko samo skozi cev lifetime igre npr da menjaš OS, PC, izbrišeš igro ker nimaš prostora in jo še enkrat inštaliraš vsakič delal minus prodajalcu igre, ker vsakič se bo štelo 0,20 centov.
Poleg tega pa igro kupiš, inštaliraš, ugotoviš da ne dela, refundaš celo igro nazaj, dobiš denar nazaj, prodajalec pa ima obračunano 0,20€ stroške. Pa to naredi 10.000 folka in maš konkretno ob 0 prodanih lahko čisti minus 2000€. To je za indie developerje samomor.
Ko ljudje uporabljajo/mo kliente/odjemalce (Playstation Store, Nintendo Store/eShop, Xbox Store, Steam, Epic Games Store, GOG Galaxy itn.) se točno vidi, kolikokrat si kaj namestil/odmestil, datumi se beležijo, podatki o strojni opremi/OS itn. Imaš cel kup statistike (ki se zelo dobro trži, naj omenimo tak mimogrede ).
Kakorkoli, ker je Unity komercialni ponudnik, lahko pogoje seveda spreminja. Zdaj, kako bo (ali zaradi pritiska ne bo) obračunal posamezne namestitve, vedo le oni. V vsakem primeru želijo priti do več zaslužka. Če bodo uspešni ali ne, pa bo pokazalo prihodnje leto.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
Samo spomnimo se Jave in Oracla. Kje je sedaj Java? Pada. Podobno se lahko zgodi z Unity. Stari počasi odhajajo h konkurenci, novih pa ne bodo ravno leteli k Unity.
Krasni novi svet. Ogromno bi jih imelo vse zastonj, ogromno prodaja svojo kramo. Ko bo Adobe računal 40 centov za namestitev svojega izdelka, potem bo zagotovo propadel.
Ne vem zakaj se oglašaš, če zadeve ne razumeš. To kar si napisal niti malo ni primerljivo.
To se lahko uveljavi tudi pri drugih industrijah če se ta absurd pri Unitiyu dovoli. Na koncu dev. nikoli ne bo pokrival stroskov, prav tako ne publisher. Na koncu bo uporabnik tisti ki bo vec placeval za produkte (igre, appe, programe, ipd).
Naštel sem tiste ki so bolj AAA orientirane, je pa dobrih iger narejenih z Unitijem ogromno, ampak pač varira od okusa. Engine je samo orodje in ne igra neke glavne vloge pri tem ali je igra dobra ali slaba.
Lahko naštejem nekaj, pretežno indie iger, ki sem jih tudi sam igral in so se mi zdele čisto v redu. - Death's Door - Bad North (super taktična igra) - Guns, Gore and Cannoli 2 - Cuphead (nisem prišel daleč ) - Colin McRae Rally (2014), sicer prvotno za mobilne naprave, ampak meni je bila PC/Mac verzija čisto solidna, brez preveč komplikacij - American Fugitive (če imaš rad klasični GTA1/2, priporočam) - Iratus - Bipped (odlična za dva igralca) - Broforce, ker imam rad 80-ta - Monster Train - Party Hard (svojevrstna 2D arkadna igra/simulacija serijskega morilca)
Verjetno bi lahko napisal še enkrat toliko, ampak ti so mi ostali v spominu in za te igre vem, da se je nekje pojavil Unity logo, če ne drugo, pri zagonu.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
Top post kopiran iz reddita. "Unity CEO ni kriv za situacijo"
I know people don't want to hear this: you shouldn't be blaming John Riccitiello. Yes, John is undoubtedly an asshole, since they don't let you be a CEO unless you are one. But he has also been the CEO of Unity since 2014 and oversaw its progress from "that engine that lets you port your game to anything" to "the platform that every single mobile game is made on and the backbone of the inde developer market." The main reason why so many of you are only hearing about him being the CEO now, is because he HAD (past tense) been doing a relatively good job.
What changed ... In 2020 Unity went public, and a bunch of shit heads bought their way onto Unity's board of directors. Ultimately the CEO works for the Board, so when these new bosses tell him to do something self destructive, he does it.
Here are the names you should be talking about instead of John:
Tomer Bar Zeev
Roelof Botha
Egon Durban.
Remember IronSource, that dog shit monetization company that absolutely everyone in the industry dumped and was circling the drain until Unity bought them for $4.4 billion? Tomer Bar Zeev is the founder of IronSource, and following the merger he became Unity's 3rd president (along with John and Marc) ... yes, this is the asshole who sold a package of malware under the guise of monetization software & ultimately the root cause of this install tax. Given the IronSource's history of malware, I feel that it is safe to say that the Unity runtime will likely start getting flagged by antivirus programs and casually request admin rights during installation.
How Unity got infected with IronSource is that Sequoia Capitol and Silver lake pledged to invest $1 billion into Unity if the deal went through. Frankly, the math doesn't add up for Unity to trade $4.4 billion to buy a plague blanket of a company, only to receive $1 billion in return. Especially when a rival mobile monetization company offered to pay Unity $17 billion if the called off the IronSource deal and merge with them instead. Unless that $1b was for the sake of C-suite bonuses, in which case all of this makes perfect sense. But who the Hell is Roelof Botha & Egon Durban, and who are they important names?
Roelof is a Director of Sequoia, Egon is the founder of Silver Lak, and both of them have ties back to Elon Musk ... which is pretty telling for how fast Unity has caught on fire. If Egon's name is familiar, it is because he was on Twitter's Board and was the one who pushed to have them accept the deal & then got thrown off the board when they realised that he was just spying for Elon during the resulting lawsuit. He also was the one who helped Elon with his fake " Taking Tesla private" scam. Roelof was the CFO of PayPal before it got acquired and has a long history of being involved with mergers that result in a lot of money for some, but absolute shit deals for end users.
Looping back to the top ... I think John is done with Unity, but not in the "yay, us consumers have protested hard enough to get him fired" kind of way the internet wants. I think he was done in 2020 when he went from being the guy actually running the company, to the guy who answers to a room full of investment fuck heads (of the 13 board members, 11 are investment managers), and then gets to take the blame for their shit decisions. I feel like the reason why he sold his stock is because he knew this was a shit idea that was going to tank the company, but these assholes wouldn't listen. So he cashed out his stock and will be announcing his retirement at the start of Q4.
Don't be shocked when Tomer Bar Zeev gets named as his replacement.
Zakaj hočejo licenčnino na install: Over half of all Android games in the Google Play Store are made with Unity Engine Kot vemo se v mobilnih igrah obrne največ denarja v industriji. Verjetno večina na "free to play" igrah.