Intel - V Intelu so na dogodku Intel Architecture Day 2021 razkrili nekaj več podrobnosti o prihajajočih grafičnih čipih arhitekture Alchemist, pokazali pa so tudi svojo različico superločljivosti, ki nosi ime XeSS.
Prejšnji teden so v Intelu pognali oglaševalsko mašinerijo v pripravi na lansiranje svojih prvih zmogljivih grafičnih kartic za domače uporabnike. Te bodo nosile ime Intel Arc in prispejo nekje do marca prihodnje leto, prva različica pa bo zgrajena na arhitekturi Alchemist, ki smo jo pred tem poznali pod kodnim imenom DG2. Konec tedna pa je podjetje na strokovno-novinarskem dogodku Intel Architecture Day 2021 ponudilo nekaj več tehničnih detajlov o Alchemistu in lastni izvedbi tehnologije superločljivosti, ki bo očitno zelo pomemben element. Vseh podrobnosti o arhitekturi še vedno ne vemo, ker je do izida še vsaj pol leta in bodo z njimi "po kapljicah" vzdrževali medijsko navzočnost, toda videli smo kar nekaj zanimivosti.
Osnovni element v Intelovih grafičnih čipih je bil doslej izrisovalna enota (execution unit - EU), v Alchemistu pa bodo inženirji fukus preusmerili drugam. Tu imajo EU analogijo v vektorskih enotah (vector engine), ki jih je po 16 združenih v jedrce Xe (Xe-core), ki odslej predstavlja osnovni gradnik grafične tehnologije Xe. To pa je zato, ker ima vsaka vektorska enota v jedrcu Xe pridruženo še enoto za matrično računanje XMX (matrix engine ali tudi Xe Matrix eXtensions unit). To se pravi: Intel gre po poti Nvidie in v samo sredico svojih grafičnih čipov vgrajuje zmogljivo vezje za matrično preračunavanje, ki seveda najbolj do izraza pride v pospeševanju strojnega učenja, oziroma nevronskih mrež. Na prvi pogled se celo zdi, da je zmogljivost še bistveno višja kot v geforcih, zato podjetje ogromno stavi na hipotezo, da bosta superločljivost in raytracing ključna elementa računalniške grafike v bližnji prihodnosti.
Po štiri jedrca Xe sestavljajo Xe render slice, ki predstavlja najmanjši možni samostojen GPU. Zanimivo je, da ima vsak Xe-core tudi lastno enoto za sledenje žarkom in texture sampler. Najzmogljivejši alchemisti naj bi imeli osem Xe render slicov, toda o konkretnih modelih še vedno niso črhnili nobene. Smo pa naposled dobili potrditev, da bodo čipe izdelovali v tajvanskem TSMCju, in sicer v proizvodnem procesu N6. Gre za izboljšavo proslavljenega 7-nanometrskega procesa, kjer so nekaj več faz postopka dodelili EUV enotam, kar ima za posledico skrajšano proceduro in tudi za slabo petino gostejšo razporeditev elementov. To pomeni, da bodo alchemisti prostorsko bolj obvladljivi in cenejši, kot če bi nastajali v N7. Obenem v Intelu pravijo še, da so glede na Xe-LP kar za polovico izboljšali energijsko učinkovitost, zato se morda lahko nadejamo razmeroma visokih frekvenc.
Tehnologija superločljivosti, oziroma raztegovanja slike (image upscaling) bo imela na arcih ime XeSS, za Xe Super Sampling. Šlo bo za kombinacijo prostorske (spatial) in časovne (temporal) metode raztegovanja slike, podobno kot to počne Nvidia z DLSS 2.0. To pomeni, da postopek upošteva tako sosednje pike, kakor tudi gibanje objektov v sceni. Ta način se je izkazal za precej zanesljivejšega od tistega v prvotnem DLSS, ki je uporabljal zgolj prostorsko metodo - in ki ga sicer uporablja tudi AMD. So pa v Intelu sledili tudi rdečemu taboru, in sicer v nameri, da XeSS ponudijo v različici za grafične čipe drugih podjetij. Tako bosta obstajali dve verziji; prva bo slonela na strojnem učenju, podprtem z enotami XMX v čipih Xe-HPG. Druga, "odprta", bo uporabljala inštrukcije DP4a in bo namenjena čipom brez XMX zmogljivosti, kamor spadajo Xe-LP in "tuje" kartice. Prva preizkusna razvojna orodja za XMX XeSS bodo na voljo konec avgusta, medtem ko naj bi tista za DP4a XeSS dostavili do konca leta.
V grafičnem delu konference smo lahko poleg opisanega videli tudi nekaj detajlov prihajajočega monstruma za superračunalnike Ponte Vecchio; inženirji pravijo, da so presegli 45 teraflopov moči v FP32. Gre za bržkone najbolj zapleten in tehnično navdušujoč Intelov čip do zdaj, kjer je združenih kar pet različnih proizvodnih procesov (skozi čiplete) in vrsta naprednih tehnik integracije vezij, kot sta EMIB in Foveros.
Novice » Grafične kartice » Prve Intelove arce bo proizvajal TSMC
FireSnake ::
Zdaj bomo pa lahko bolje primerjali razlike v arhitekturi in gledali učinkovitost.
Ker bodo proizvodni procesi ena na ena.
Ker bodo proizvodni procesi ena na ena.
Poglej in se nasmej: vicmaher.si
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: FireSnake ()
FlyingBee ::
Zdaj bomo pa lahko bolje primerjali razlike v arhitekturi in gledali učinkovitost.
Ker bodo proizvodni procesi ena na ena.
A bodo tudi 4000 geforci in 7000 radeoni na N6 TSMC?
P200 MMX, 32mb ram, 2gb HDD, s3 virge 2mb, 14" CRT 640x480
New Sphincter Kvartet:
Roko Spestner, Namaž Zlevčar, Daje Heading, Maraje Spetan
New Sphincter Kvartet:
Roko Spestner, Namaž Zlevčar, Daje Heading, Maraje Spetan
Zgodovina sprememb…
- spremenil: FlyingBee ()
DarwiN ::
Bojda 4000 na N5, 7000 pa N5+N6 (čipleti + I/O die)
You don't see faith healers working in hospitals
for the same reason you don't see psychics winning the lottery!
for the same reason you don't see psychics winning the lottery!
PrimozR ::
A se kaj ve, kako bo z gaming grade GPU-ji in njihovo zmogljivostjo v compute situacijah in/ali profi aplikacijah (torej tam, kjer Nvidia zahteva uporabo Quadrov oz. kakorkoli že zdaj poimenujejo bivše Quadrote)? Verjetno bodo (glede na HEDT sockete, Xeone in podobno) zelo lepo razmejili področja :)
FireSnake ::
Zdaj bomo pa lahko bolje primerjali razlike v arhitekturi in gledali učinkovitost.
Ker bodo proizvodni procesi ena na ena.
A bodo tudi 4000 geforci in 7000 radeoni na N6 TSMC?
Na pamet ne vem.
Verjetnost je velika, da bo vsaj nekaj sovpadalo.
Poglej in se nasmej: vicmaher.si
WhiteAngel ::
V čem je fora performans za upscaling? A je to pri raytracingu zdaj pomembno, da bolj na grobo računa odboje, potem pa "inteligentno" upscala do ciljne ločljivosti?
Aggressor ::
WhiteAngel je izjavil:
V čem je fora performans za upscaling? A je to pri raytracingu zdaj pomembno, da bolj na grobo računa odboje, potem pa "inteligentno" upscala do ciljne ločljivosti?
Dvojna naloga je:
-računat raytracing pri nižji ločljivosti, ker zahtevnost z rastjo resolucije hitro raste
-prebavljat sliko 4K monitorjev, ki počasi prehajajo v mainstream, ampak bi za nativno poganjanje 4K slike vedno rabil kartico višjega razreda
en CRISPR na dan odžene zdravnika stran
filip007 ::
So komaj na začetku, bomo videli, ampak ciljajo na veliko.
Prenosnik, konzola, TV, PC upokojen.
tikitoki ::
Predstavitev XeSS izgleda sumljivo optimisticna. Pa 1080p izgleda, k da je pobegnil iz presnejga tisocletja. 4k upscale pa je neverjetno dober. INTEL ocitno se ni izucilo, da se zavanje ne splaca.
hairston ::
Micro Center is a computer and technology superstore store that is one of the 200 largest U.S. private companies. You see different name-brand products, including computers, tablets, TVs, gaming consoles, and other high-tech devices. Micro Center Black Friday Deals
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: PARTyZAN ()
FlyingBee ::
Predstavitev XeSS izgleda sumljivo optimisticna. Pa 1080p izgleda, k da je pobegnil iz presnejga tisocletja. 4k upscale pa je neverjetno dober. INTEL ocitno se ni izucilo, da se zavanje ne splaca.
Dvomim, da bodo že s prvo iteracijo bili dovolj konkurenčni, še posebej, ker sta nv in amd z developerji precej dlje časa z ramo ob rami. Sigurno pa imajo vse možnosti, da ratajo tekmeci x8x serijam, torej skoraj top gpujem. Vse bolj je odvisno od proizvodnega procesa in tukaj se kažejo razlike. Super je, da bo še tretji igralec, to čakamo od leta 2000. Vsekakor bodo najhitreje pridobili tržni delež v laptop dGPUjih, tam je AMD precej naj*bal, bo pa NV največ zgubila.
P200 MMX, 32mb ram, 2gb HDD, s3 virge 2mb, 14" CRT 640x480
New Sphincter Kvartet:
Roko Spestner, Namaž Zlevčar, Daje Heading, Maraje Spetan
New Sphincter Kvartet:
Roko Spestner, Namaž Zlevčar, Daje Heading, Maraje Spetan
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Intelovi tekmeci geforcov in radeonov bodo arci (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Grafične kartice | 14138 (6504) | jb_j |
» | Prve Intelove arce bo proizvajal TSMCOddelek: Novice / Grafične kartice | 6354 (3667) | FlyingBee |
» | Alder Lake ali Intelovo žuganje Applu M1Oddelek: Novice / Procesorji | 7745 (5518) | Jarno |
» | Intel predstavil arhitekturo Tiger Lake, napovedal igričarske grafične kartice za 202Oddelek: Novice / Procesorji | 11701 (9554) | filip007 |