» »

Oglasna deska MJU še vedno primer dobre prakse

Oglasna deska MJU še vedno primer dobre prakse

Ti. kavč oz. pisarniška inšpekcija (simbolična fotografija)

vir: RTV Slovenija
Slo-Tech - Tudi te dni smo, kot že nekaj tednov pregledovali oglasno desko eUprave. Današnji zapis je še en v seriji našega raziskovanja prakse pri uporabi Splošne uredbe o varstvu podatkov pri nas. GDPR je takšna zanimiva uredba, ki je posegla v vse pore upravnega poslovanja naše države. Kot kažejo naši članki, ni z objavami osebnih podatkov popolnoma nič narobe, dokler se objavlja osebne podatke epsilonov in gam.

Informacijski pooblaščenec te lapsuse potihoma, brez uvedbe inšpekcijskega postopka, odpravlja. Enostavno pokliče institucijo in ji predlaga, da sama, prostovoljno, pobriše objave, seveda pod grožnjo uvedbe postopka. Če je stvar res ekscesna, naš nadzorni organ morda objavi kakšen poziv preostali javni upravi, naj pri svojem delovanju ne bo tako zelo očitna.

Pa si na primeru hitro opravljene kavč inšpekcije oglejmo nekaj primerov razredov posameznikov, za katere se GDPR ne uporablja:

  • brezposelni, ki se ponesreči uspejo zaposliti - pri tovrstnih primerih je pomembno, da se nemudoma objavi EMŠO in dan zaposlitve. Zaradi varčevanja z običajno vročitvijo niti ne poskusimo, saj bi jo sicer uspeli izvesti vsaj prek delodajalca.

  • tujci, ki zaradi COVID-19 ne želijo priti delati k nam - tudi pri tovrstnih primerih je pomembno, da se nemudoma objavi EMŠO in ostale osebne podatke osebe, ki ne želi več priti k nam.

  • barabinski državljani BIH, ki naj bi pobegnili nazaj domov, vendar še ni preteklo dovolj časa, da bi jim lahko odvzeli dovoljenje za stalno prebivanje - tudi v tovrstnih primerih je pomembno, da se objavi EMŠO navedenih oseb in osebne podatke vseh sodelujočih v postopku.

  • davčni utajevalci, ki ne oddajajo obračunov plač pravočasno - za tovrstne osebe ni dovolj, da se jih skladno z veljavno zakonodajo objavi na seznamu nepredlagateljev obračunov, temveč je zaradi vzgoje potrebna tudi objava odločb o oceni davčne osnove.

  • davčni dolžniki, ki nekje najdejo denar, tako da poravnajo svoj dolg - ko pobrišemo dokument z internetov se z nadaljnjim brisanjem skladno s 17. členom GDPR ni potrebno ukvarjati. Seveda je življenskega pomena, da davčna številka ni objavljena na Slo-Techu, Google pa tu ni relevanten.



Neuvajanje inšpekcij je ključnega pomena. Če se da o odpravi kršitev dogovoriti "pod mizo", so zadovoljni vsi. Uvesti inšpekcijski postopek pomeni veliko dela, veliko pisanja, odločbe, globe, pritožbe in predvsem prakso, na katero se zna potem kdo sklicevati ... če se da, se temu raje izognimo.

28 komentarjev

fikus_ ::

Banana JU.

Furbo ::

A bi lahko nehali pisati stvari ravno obratno, kot so. Nadležno kot svinja in fake news.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

bucket ::

Furbo je izjavil:

A bi lahko nehali pisati stvari ravno obratno, kot so. Nadležno kot svinja in fake news.


Pol pa nam povej, kako stvari stojijo, prosim.

Malcolm_Y ::

Levičarsko jamranje in avtor se z razlogom ne upa podpisati.

S-T je bil včasih nad tem. Škoda.

saule ::

Malcolm_Y je izjavil:

Levičarsko jamranje in avtor se z razlogom ne upa podpisati.

S-T je bil včasih nad tem. Škoda.


Dej no Kopriva

jukoz ::

Malcolm_Y je izjavil:

Levičarsko jamranje in avtor se z razlogom ne upa podpisati.

S-T je bil včasih nad tem. Škoda.


Desničarsko jamranje in branjenje lika in dela Maršala Twita, tudi če se ga to sploh ne tiče.

S-T uporabniki včasih niso bili podrepniki Twita. Škoda.

Poldy ::

Propagandna novica, levo desni komentarji. Presenečen moderator, ki briše neumne poste še bolj neumnega članka.

S-T Klasika.

saule ::

Neumni smo edino mi, da si ob takem članku rečemo samo "meh"

borisk ::

no, nekaj je informacijska pooblaščenka že naredila, včeraj ob šestih zvečer sem dobil obvestilo od NIJZ glede obdelave podatkov v skladu z GDRP v prijavi, ki sem jo dal preko portala EUprave lani decembra. kaj sicer bodo delali s podatki ne vem, ker smo bili skoraj vsi ki smo dali prijavo že zdavnaj cepljeni, imaš pa slab občutek, ker zgleda kot da rit ne ve kaj dela glava. Glede na to da imajo zaposlenih kar nekaj pravnikov, bi lahko imeli te zadeve pošlihtane tako kot je treba.

Vlayke ::

Vsekakor se strinjam, da je potrebno izpostavljati težave in nepravilnosti, ki se dogajajo. Še posebno je pomembno, da se to počne, v primeru da nepravilnosti počnejo institucije, ki imajo moč nad "rajo".

Vendar pa malo dvomim, da je slog pisanja avtorja "N/A" prav zares konstruktiven. Obstaja razlika med analizo dogajanja, opisom situacije in pozivu/predlogom za izboljšanje na eni strani in pa skoraj osebni križadi nad uradom informacijskega pooblaščenca, ki (kot kaže) ni nikdar naredil ničesar dobrega.

Morda ne bi bilo odveč, da bi ob vsem tem udrihanju avtor poizkusil vzpostaviti dijalog z gospo Prelesnik ali pa s kom drugim v uradu IP in pridobiti tudi perspektivo urada na dogajanje?

MWMW ::

borisk je izjavil:

no, nekaj je informacijska pooblaščenka že naredila, včeraj ob šestih zvečer sem dobil obvestilo od NIJZ glede obdelave podatkov v skladu z GDRP v prijavi, ki sem jo dal preko portala EUprave lani decembra. kaj sicer bodo delali s podatki ne vem, ker smo bili skoraj vsi ki smo dali prijavo že zdavnaj cepljeni, imaš pa slab občutek, ker zgleda kot da rit ne ve kaj dela glava. Glede na to da imajo zaposlenih kar nekaj pravnikov, bi lahko imeli te zadeve pošlihtane tako kot je treba.

Kolikor vem je IP pravila, da tisti ki smo oddali prijavo v decembru na EUpravo nismo bili seznanjeni zakaj oddajamo tisto prijavo. In zaradi tega se s tistimi prijavami dolgo ni naredilo nič. Pač sprenevedanje IP, ker smo se verjetno prijavljali iz čistega dolgčasa, mislim ljudje hodijo na EUpravo za hobi izpolnjevati obrazce.

Pa še glede članka. To vse skupaj ni nič novega. Stare navade javnih uslužbencev, ki že leta ali desetletja sedijo na istih mestih in enačijo te elektronske objave z oglasno desko v neki kleti. In poleg tega se dela po liniji najmanjšega odpora. Niti ni to povezano s trenutno politiko. Pred leti sem bil pooblaščen za urejal stvari za bližnjega sorodnika. Ker je sorodnik vmes umru, in ker je bilo lažje za njih so zaradi smrti vse skupaj zaključil negativno in nabil na eno oglasno desko (skupaj z vsemi osebnimi podatki). Čeprav se je nanašalo na stvari pred smrtjo in bi moral biti o tem obveščen.

Po drugi strani pa se teh objav osebnih podatkov v vseh primerih ne morejo izogniti. Kako veš za katerega "Janeza Novaka" gre ko česa ne moreš vročiti. Pa če ne objaviš vsaj nekaj "unikatnih" podatkov, je lahko potem v določenih primerih objavljen le generični tekst. Za koga pa je namenjen pa ve le tisti, ki je to objavil in izgubi ves namen objave.

Mogoče pa je tukaj tudi problem v IP/ uradu IP, da morda ne vejo popolnoma kaj delajo. Nekje poizkuša(jo) biti bolj papeški od papeža, da pokažejo svojo moč, ponekod pa se lahko dela kar se hoče.
//

nekikr ::

saule je izjavil:

Neumni smo edino mi, da si ob takem članku rečemo samo "meh"

Če enako rečemo ob štempljanju ortopedov, kjer je zaključek tak, da so rekli, da bodo v prihodnosti poizkusili to nekako odpraviti (na daljši način so povedali, da je to ok, ker je tako že od nekdaj), potem je tole nepomembna stvar, ki skorajda ni omembe vredna. Pa ne, da bi morali take stvari ignorirati, ampak avtor tega članka vsak teden porabi precej časa, da pregleduje in zapisuje kako slabo je pobarvana deska na palubi ladje, ki pa ima v trupu veliko luknjo in se potaplja. Načeloma se večje stvari rešuje najprej, mi pa ob Jankovićevih mutnih poslih in posojilih Đijan Đuđiđićević, pa financiranje Kolektorja preko fiktivne potrebe bo drugem tiru rečemo "meh", tule naj bi pa skočili v zrak? Meh.

poweroff ::

Vlayke je izjavil:

Morda ne bi bilo odveč, da bi ob vsem tem udrihanju avtor poizkusil vzpostaviti dijalog z gospo Prelesnik ali pa s kom drugim v uradu IP in pridobiti tudi perspektivo urada na dogajanje?

Dialog?

Kako že pravijo Izraelci? "S teroristi se ne pogajamo". Če se greš dialog, dobiš kvečjemu tole: https://telefoncek.si/pravokator.si/

P. S. Da ne bo insinuacij, N/A nisem jaz, vse moje novice so podpisane z mojim imenom in priimkom.
sudo poweroff

crniangeo ::

Zanimivo. Folku ni nikol nič prav. Ko je bila Musarjeva ip, je bila preveč pikolovska, sedaj ko je Prelesnikova, je pa spet narobe.
Convictions are more dangerous foes of truth than lies.

Zgodovina sprememb…

fikus_ ::

Musarca je bila OK. Je marsikoga potrebno zbrcati v rit.

Markoff ::

poweroff je izjavil:

Kako že pravijo Izraelci? "S teroristi se ne pogajamo". Če se greš dialog, dobiš kvečjemu tole: https://telefoncek.si/pravokator.si/

Žalostno.

Ljudje sicer radi pozabljajo, da je 98% zaposlencev na JU vedno istih, ne glede na vlado. Vlada sicer z zakoni korigira delo ministrstev, a ne korigira njihove (ne)kulture in (ne)odgovornosti. Ne vem, kdo lahko počisti ta avgijev hlev...levim ni preveč v interesu, desnim morda tudi ne preveč, a Janši čistke po difoltu niso dovoljene, tako da...
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Markoff ()

Invictus ::

Odpuščanje iz JU je praktično nemogoče ob trenutni zakonodaji, če narediš nek minimum dela. Zato se kar razrašča, ker se ta možnost, sicer bolj teoretična, ne izvaja.

Praktično vsak odpuščeni iz JU, je preko delovnega sodišča zmagal.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Markoff ::

Vem, za kakšnega od teh kekcev sem napisal utemeljitev, zakaj ni opravljal svojega dela odgovorno ali kakovostno. Poleg mene še nekaj drugih sodelujočih. Tip se je izmazal na podlagi, da ni prav, da se postavljajo sodila o odgovornosti in kakovosti dela po začetku dela na projektu, brez formalnega obveščanja, s strani delavcev iz gospodarstva.

Pa bi sam odpustil še kar nekaj kekcev iz tega organa, ampak tale je bil ekstra klasa nesposobnosti med njimi.

Jebeš takšno državo. Ker je zaposlenih v JU enostavno preveč in so zvesti volivci, je drugi žalujoči brez revolucije ne dobimo več nazaj. Ampak trenutni glavni kandidati za revolucionarje so psihopati iz Levice.

Jebeš takšno revolucijo.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Evolve ::

kaj slo tech še ni dosti tega sranja?

dajte raje spisat kakšno pametno novico ne pa tako sranje na ravni rtvslo prispevka

BlaY0 ::

Invictus je izjavil:

Odpuščanje iz JU je praktično nemogoče ob trenutni zakonodaji, če narediš nek minimum dela. Zato se kar razrašča, ker se ta možnost, sicer bolj teoretična, ne izvaja.

Praktično vsak odpuščeni iz JU, je preko delovnega sodišča zmagal.

Ne bo držalo. Kar se tiče zakonodaje je OK (lahko bi bilo bolje). Problem je v ljudeh, ki bi morali začeti postopek pa se jim ne da, ker je preveč dela oni morajo bit pa ob 4ih doma. Če že pride zadeva na sodišče pa tam spet pade zaradi banalnosti kot je recimo nezainteresiranost stranke v postopku (vemo katere)...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

darkolord ::

Furbo je izjavil:

A bi lahko nehali pisati stvari ravno obratno, kot so. Nadležno kot svinja in fake news.
ST je še vedno primer dobre prakse pisanja člankov.

he he

z0mbie ::

Evolve je izjavil:

kaj slo tech še ni dosti tega sranja?

dajte raje spisat kakšno pametno novico ne pa tako sranje na ravni rtvslo prispevka


Pa kaj je z vami ljudje?!! Bodite srecni, da kdo v tej drzavi se opozarja na nepravilnosti. Hvala za trud N/A, ne poslusati neumnosti od taksnih in podobnih, dejansko ustvarjas nek minimalen pritisk, ki je pa se vedno bolje kot nic. Kar bi si ocitno tile pacienti zeleli. Ker, ce nihce nic ne kritizira potem problemov ni, mar ne?! Verjetno je Twito ze presel v drugi del Orbanizacije Slovenije (prisvajanje medijev) in je svojim dronom narocil, da morajo braniti "nase".

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: z0mbie ()

darkolord ::

Kritizira se predvsem sarkastični stil novic, ne toliko izpostavljanje teh problemov.

Prvič je še malo hudomušno, sedemindvajsetič je pa samo "*rolls eyes* really?"

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: darkolord ()

z0mbie ::

darkolord je izjavil:

Kritizira se predvsem sarkastični stil novic, ne toliko izpostavljanje teh problemov.

Prvič je še malo hudomušno, sedemindvajsetič je pa samo "*rolls eyes* really?"


Mislim, da razen cinizma, pri nesposobnosti informacijske pooblascenke, da ne recem kar sistemske korupcije, drugega ne ostane. Dokler jih ne bo nekdo zvlekel na sodisce in nato se na EU sodisce zaradi pocasnosti / neucinkovitosti / dilitantstva pri obravnavanju primera, se ne bo nic zgodilo. Ne vem kaj je bilo FBju, da je sel na Irsko, tamkajsnji IP je sicer verjetno podkupljen ampak v Sloveniji jim ne bi bilo niti tega treba.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: z0mbie ()

Markoff ::

Se strinjam. Iz IP in podobnih institucij se lahko le še rogamo. Ker z resnimi debatami očitno pogoriš, kot je izkusil že Matthai.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

mn ::

poweroff je izjavil:

Vlayke je izjavil:

Morda ne bi bilo odveč, da bi ob vsem tem udrihanju avtor poizkusil vzpostaviti dijalog z gospo Prelesnik ali pa s kom drugim v uradu IP in pridobiti tudi perspektivo urada na dogajanje?

Dialog?

Kako že pravijo Izraelci? "S teroristi se ne pogajamo". Če se greš dialog, dobiš kvečjemu tole: https://telefoncek.si/pravokator.si/

P. S. Da ne bo insinuacij, N/A nisem jaz, vse moje novice so podpisane z mojim imenom in priimkom.


Nočem biti nesramen, ampak ali niso s tem ko si zaprl pravokator.si v bistvu dosegli kar so želeli? Utišali kritiko?

Ker tole:

Zaprto bo ostalo toliko časa, dokler ne bomo dobili nedvoumnih informacij o tem kako zagotoviti skladnost s predpisi, ki zadevajo varstvo osebnih podatkov.


meni bolj zgleda kot "užaljen sem in se ne bom več igral", kot pa da si zaprl stran zaradi drugih bolj objektivnih razlogov.

Invictus ::

Kaj Slo-Tech postaja hvalnica za javni sektor?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

otago ::

E-oglasna deska 17.07.2024:
Okrožno sodišče v Ljubljani - javno naznanilo o vročanju odločbe za brezplačno pravno pomoč
Julija Adlešič, Mestni trg 1, 1000 Ljubljana
Naslov je prav carski.

V povezavi s tematiko GDPR:
Okrožno sodišče na Ptuju - celotna Odločba in sklep o dodelitvi brezplačne pravne pomoči.
Zanimiva praksa leta 2024. Če ni rojstnega dne, emša, davčne ... se lahko objavi, ali gre za malomarnost?


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Dobre prakse razumevanja ZUP

Oddelek: Novice / Zasebnost
225582 (3170) Zvezdica27
»

zVem marsikaj, vendar ničesar o 14. členu GDPR

Oddelek: Novice / Zasebnost
4310954 (8754) perci
»

Od primera do primera

Oddelek: Novice / NWO
3811849 (9441) _Tom_
»

Ali GDPR velja za begunce? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Zasebnost
11817752 (14144) zmaugy

Več podobnih tem