» »

Intelovi 7nm čipi bodo (spet) zamujali

Intelovi 7nm čipi bodo (spet) zamujali

Slo-Tech - Iz podjetja so sporočili, da se bo proizvodnja njihovih procesorjev, izdelanih v 7 nm procesu v najboljšem primeru začela šele leta 2022. Po dosedanjih načrtih naj bi se to zgodilo že konec prihodnjega leta. Povsem lahko pa bo zamik tudi daljši, saj se po besedah njihovega izvršnega direktorja Boba Swana srečujejo s precejšnjimi težavami v proizvodnem procesu.

Znano je, da je AMD, Intelov največji konkurent, že pred meseci poslal na trg svoje čipe Ryzen 4000, ki so izdelani po 7nm postopku in so Intelu odškrnili precejšen delež kupcev in ugleda. Čeprav resnici na ljubo, generacije obeh ponudnikov po samih številkah niso povsem primerljive; tako so najgosteje tiskani Intelovi 10 nm čipi, vsaj po gostoti tranzistorjev precej enakovredni tistim od konkurentov. Intel je sicer edino podjetje, ki samo načrtuje in nato tudi izdeluje procesorske čipe, konkurenti običajno počenejo eno ali drugo. AMD, pa tudi Apple, Huawei in Qualcomm svoje čipe denimo izdelujejo pri podjetju TSMC, kjer bodo v času, ki ga Intel zdaj napoveduje za 7 nm, predvidoma prešli že na 3 nm tehnološki proces tiskanja čipov.

Intelove težave pa s tem vendarle postajajo kronične, saj je pred tem podobno, skoraj dve leti, zamujala že njihova 10 nm generacija, obenem pa bodo po napovedih izgubili tudi pomembnega odjemalca. Apple je namreč junija objavil, da bo poslej v svoje Mace namesto Intelovih, vgrajeval lastne procesorje.

Analitiki govorijo od dveh možnostih, bodisi, da bo Intel izboljšave prenesel v novo, 7 nm generacijo, pri kateri pa se, kot rečeno, srečuje s težavami pri proizvodnem procesu, precej verjetneje pa bo poskušal raztegniti življenjsko in prodajno dobo svoje 10 nm generacije, tako kot je to storil pri prejšnji 14 nm. To potrjujejo tudi uradne napovedi, da bodo prihajajočih procesorjev 11. generacije pod imenom Tiger lake izdelali 20 % več, kot so načrtovali v začetku leta. Tiger Lake lahko verjetno pričakujemo jeseni, september je namreč običajni čas, ko Intel predstavi tovrstne novosti, za zdaj pa je o njih znano, da bodo podpirali standard Thunderbolt 4, USB4 in tudi Intelovo grafiko arhitekture Gen12, poznano tudi pod imenoma Intel Xe oz. Arctic Sound, ki naj bi bila kar dvakrat hitrejša od Gen11. Konec tega oz. v začetku prihodnjega leta pa naj bi luč sveta ugledali tudi prvi strežniški Ice Laki. Intel pa vidi tudi še nekoliko dlje v prihodnost, sredi prihodnjega leta naj bi predstavili tudi 12. generacijo procesorjev Alder Lake, naslednikov Tiger Lakov. Med njimi bo tudi prvi 10 nm izdelek za namizne računalnike, ta bo zapolnil dolgo zevajočo praznino, ki je veselila konkurenco ter tudi strežniška različica, imenovana Sapphire Rapids.

Novico o zamudi so sicer sporočili med svojim četrtletnim finančnim poročilom, ki pa še zdaleč ni slabo. V drugem letošnjem kvartalu so tako prihodke povečali za petino, na 19,7 milijarde ameriških dolarjev. Pri tem ima največ zaslug oprema za podatkovne centre (+ 34 %), medtem ko je njihov Client Computing Group, torej oddelek, ki izdeluje procesorje za osebne računalnike, zrasel za 7 %. Zasluga gre predvsem pandemiji COVID-19, ki je številne posameznike poslala delat na dom, zaradi česar se je precej povečala prodaja prenosnikov, na drugi strani pa nekoliko upadla pri namiznikih.

22 komentarjev

mtosev ::

Še bo zanimivo to leto. Predvidevam, da bi rabili biti 10nm inteli konkurenčni amdjevi 4000 seriji.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

Vuli ::

intlovega 7nm-ja ne bo do leta 22.
|Gb x570 Pro|R9 5900x|64GB DDR4 RAM G.Skill V@ 3600 cl16|6800XT Merc319 Black|

Zimonem ::

Takrat enkrat bo intel začel proizvodnjo preprosto outsourcat. Enostavno se ne izplača več razvijat svoje butične proizvodnje.

Jarno ::

Intel je del dobro utečene tržne in IT mašinerije, katera funkcionira po principu "more of the same".
Dvomim, da bodo večji igralci prešli na alternativno ponudbo ob širitvi kapacitet.
Pa tudi ob zasoljenih cenah lahko kak rabat pade in so vsi srečni.
Po drugi strani pa bo 2023 konkurenca že na drugi iteraciji vsaj 5nm in DDR5.
Prav prehod na DDR5 zadeve lahko Intel stane precej tržnega deleža.
#65W!

Koko008 ::

Intel delnice so pa šle wuuuu... Navzdol.
In to kr lepo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Koko008 ()

Izi ::

Koko008 je izjavil:

Intel delnice so pa šle wuuuu... Navzdol.
In to kr lepo.

Takoj po objavi poročila za okoli 6%, nič posebnega. Takoj nato se je ustalilo.
Še vedno so njihove delnice vredne več kot marca letos in kar okoli 80% več kot 3 leta nazaj.
Kljub temu, da firma tone, se njihove delnice zadnji dve leti držijo bolj ali manj na isti ravni. Očitno se delničarji ne spoznajo na računalniške procesorje :P

Zimonem ::

Izi je izjavil:

Koko008 je izjavil:

Intel delnice so pa šle wuuuu... Navzdol.
In to kr lepo.

Takoj po objavi poročila za okoli 6%, nič posebnega. Takoj nato se je ustalilo.
Še vedno so njihove delnice vredne več kot marca letos in kar okoli 80% več kot 3 leta nazaj.
Kljub temu, da firma tone, se njihove delnice zadnji dve leti držijo bolj ali manj na isti ravni. Očitno se delničarji ne spoznajo na računalniške procesorje :P

Delno je to srž problema. V zadovoljevanju delničarjev so delali velike odkupe lastnih delnic. Če bi del teh sredstev namenili za razvoj, bi bila situacija najbrž drugačna.

BUYBACKS
2020
We have an ongoing authorization (originally adopted in 2005 and subsequently amended) to repurchase shares of our common stock in open market or negotiated transactions. On March 24, 2020, we suspended stock repurchases in light of the COVID-19 pandemic and no shares were repurchased during the quarter ended June 27, 2020. We intend to reinstate repurchases when market dynamics stabilize. As of June 27, 2020, we were authorized to repurchase up to $110.0 billion, of which $19.66 billion remained available. We have repurchased 5.52 billion shares at a cost of $139.64 billion since the program began in 1990.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Zimonem ()

Koko008 ::

Izi je izjavil:

Koko008 je izjavil:

Intel delnice so pa šle wuuuu... Navzdol.
In to kr lepo.

Takoj po objavi poročila za okoli 6%, nič posebnega. Takoj nato se je ustalilo.
Še vedno so njihove delnice vredne več kot marca letos in kar okoli 80% več kot 3 leta nazaj.
Kljub temu, da firma tone, se njihove delnice zadnji dve leti držijo bolj ali manj na isti ravni. Očitno se delničarji ne spoznajo na računalniške procesorje :P


Padle so za 16% in ne 6. Po dolgem času je trenutno delnica AMD več vredna kot intel8-)

Mr.B ::

Intlu se nic ne mudi. Ko bo konkurenca "bila" konkurencna ima cca 2 leti da izda konkurencni produkt. Toliko se cca rabi da software prilagodijo "univerzalno" konkurenci. Do takrst bo pa prodaja v nebesih. Tisti domaci uporabniki so nepomembni glede prihodkov in profita.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

FireSnake ::

Povej to nezadovoljnim delničarjem, ki se ne strinjajo s tabo.
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

Zimonem ::

Pomoje ravno časa nimajo. Tsmc jih ne vidi kot zanesljivega partnerja.
https://www.techpowerup.com/270380/tsmc...

Se pravi bodo morali sami razviti proizvodnjo. Ne zgolj da zaostajajo za tsmc in Samsungom , lovi jih že smic. V dveh letih se mu pa lahko v pogačo krepko zarežeta tako AMD kot različni armji.

Mr.B ::

FireSnake je izjavil:

Povej to nezadovoljnim delničarjem, ki se ne strinjajo s tabo.

Veš kako je z delnicami. Polsušaš kako je DOW zrastel za 5%, ko so se samo napovedali stimulativni paketi, pa 1% ko je bilo napovedano da je "labor market" z boljšim rezultatom kot napovedano...
Da dve leti imajo časa, proizvodnje kapacitete so verjetno vsaj še za eno leto zakupljene
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

tikitoki ::

Mr.B je izjavil:

Intlu se nic ne mudi. Ko bo konkurenca "bila" konkurencna ima cca 2 leti da izda konkurencni produkt. Toliko se cca rabi da software prilagodijo "univerzalno" konkurenci. Do takrst bo pa prodaja v nebesih. Tisti domaci uporabniki so nepomembni glede prihodkov in profita.


AMDjevi poslovni rezultati pravijo, da se motiš. Če Intel ne bo ponudil prepričljivo boljših Cpujev, bo imelo to dolgoročne negativne posledice za Intel.

Mr.B ::

tikitoki je izjavil:

Mr.B je izjavil:

Intlu se nic ne mudi. Ko bo konkurenca "bila" konkurencna ima cca 2 leti da izda konkurencni produkt. Toliko se cca rabi da software prilagodijo "univerzalno" konkurenci. Do takrst bo pa prodaja v nebesih. Tisti domaci uporabniki so nepomembni glede prihodkov in profita.


AMDjevi poslovni rezultati pravijo, da se motiš. Če Intel ne bo ponudil prepričljivo boljših Cpujev, bo imelo to dolgoročne negativne posledice za Intel.

No povej mi kolikšen delež ima Intel v strežniškem segmentu in koliko AMD, in kolik je to v $
Enako mi povej, koliko je to v segmentu OEM desktop PC-jev in enako v segmentu prenosnih računalnikov.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Zimonem ::

Problem intla ni zgolj zamujanje procesa in relativno neučinkoviti čipi napram AMD. Ampak tudi, da ne more izpolniti obljubljene dobave.
https://www.theregister.com/2020/01/20/...

To mu pa lahko bančne tržni delež l, če bi bil AMD sposoben ponuditi zadostno količino čipov.

Mr.B ::

Zimonem je izjavil:

Problem intla ni zgolj zamujanje procesa in relativno neučinkoviti čipi napram AMD. Ampak tudi, da ne more izpolniti obljubljene dobave.
https://www.theregister.com/2020/01/20/...

To mu pa lahko bančne tržni delež l, če bi bil AMD sposoben ponuditi zadostno količino čipov.

A veš koliko $$$ služi Intel, zgolj zato ker trži zastarelo tehnologijo ?
Veš koliko denarja je potrebno za novo fabriko ? no denar je drobiž, poroblem je da nava fabrika ratse cca 1 loteo preden gre lahko v produkcijo. Intlu se ravno še ni potrebno naprezat. iz deskot segfmenta je ukinil AVX512 pa ga kljub temu vsi pokupijo...
Ne gledat kaj je dobro zate , glej kaj je drobro s strani delničarjev in $.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Zimonem ::

Ne vem koliko služi. Za zajebe so rezervirali slabih 10 miljard za dumping zoper amd, to pa spet ni zanemarljiva cifra. Tudi IBM se je nekaj časa nonšalantno obnašal napram konkurenci pa poglej kje je sedaj. Intel je pred dokaj zahtevno odločitvijo. Tsmc ne kani prevzet za leto ali dve proizvodnje, eventuelno če se reši svojih fabrik, bi za dober denar prevzeli tudi njegova naročila. Ameriška administracija ponuja pa intlu precejšne denarje. Ampak trenutno posla ne obvladajo. Danes to ni katastrofa, čez dve leti Žan pa bit.

Silici ::

Ena pozitivna lastnost se bo zgodila zaradi NON 7nm, CPU-ji že sedaj bottlneckajo v gamingu, to pomeni da gameji lahko presedljajo na monitorje z višjimi resolucijami. Nvidija normalizira cene in smo mimgrede na 1440p ali 4k ;). PRO juzerji imajo core spam CPU-je, koza cela volk sit.

Mr.B ::

Silici je izjavil:

Ena pozitivna lastnost se bo zgodila zaradi NON 7nm, CPU-ji že sedaj bottlneckajo v gamingu, to pomeni da gameji lahko presedljajo na monitorje z višjimi resolucijami. Nvidija normalizira cene in smo mimgrede na 1440p ali 4k ;). PRO juzerji imajo core spam CPU-je, koza cela volk sit.

CPU-ji že sedaj ne bottelneckajo gaming. Že sedaj testirajo na "najhitrejši" grafični da se spoh poznajo razlike.
Dej notri 2060 Supper pa nas prepričaj da je nakup 10900k smiselen nakup pri resoluciji 1440p Ultra ali 4k.
Tisti ki igrajo CSGO na 1090K in 720p pri 400FPS-jih pa itak vidijo še marikaj drugega kot vsak frejm.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Silici ::

Mr.B je izjavil:

Silici je izjavil:

Ena pozitivna lastnost se bo zgodila zaradi NON 7nm, CPU-ji že sedaj bottlneckajo v gamingu, to pomeni da gameji lahko presedljajo na monitorje z višjimi resolucijami. Nvidija normalizira cene in smo mimgrede na 1440p ali 4k ;). PRO juzerji imajo core spam CPU-je, koza cela volk sit.

CPU-ji že sedaj ne bottelneckajo gaming. Že sedaj testirajo na "najhitrejši" grafični da se spoh poznajo razlike.
Dej notri 2060 Supper pa nas prepričaj da je nakup 10900k smiselen nakup pri resoluciji 1440p Ultra ali 4k.
Tisti ki igrajo CSGO na 1090K in 720p pri 400FPS-jih pa itak vidijo še marikaj drugega kot vsak frejm.


Boš to fantaziral ko bodo enkrat vse igre zaklenjene na ultra nastavitve.

Mr.B ::

Silici je izjavil:

Mr.B je izjavil:

Silici je izjavil:

Ena pozitivna lastnost se bo zgodila zaradi NON 7nm, CPU-ji že sedaj bottlneckajo v gamingu, to pomeni da gameji lahko presedljajo na monitorje z višjimi resolucijami. Nvidija normalizira cene in smo mimgrede na 1440p ali 4k ;). PRO juzerji imajo core spam CPU-je, koza cela volk sit.

CPU-ji že sedaj ne bottelneckajo gaming. Že sedaj testirajo na "najhitrejši" grafični da se spoh poznajo razlike.
Dej notri 2060 Supper pa nas prepričaj da je nakup 10900k smiselen nakup pri resoluciji 1440p Ultra ali 4k.
Tisti ki igrajo CSGO na 1090K in 720p pri 400FPS-jih pa itak vidijo še marikaj drugega kot vsak frejm.


Boš to fantaziral ko bodo enkrat vse igre zaklenjene na ultra nastavitve.

Torej ne najdeš testa, kjer je RTX 2060 Supper bistveno hitrejša pri resoluciji 1440p (ultra nastavitve) med I5 9400f in i9 10900K.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Silici ::

Recimo da imaš 75Hz monitor in razumno lockaš FPS na to frekvenco, procesor naj bi zdržal 5 let staranja, no sedaj pa poglej HI-END CPU low fps:


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

INTEL Xe GPU (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Strojna oprema
23534623 (8971) WizzardOfOZ
»

Intel razgrnil načrte s proizvodnimi procesi

Oddelek: Novice / Procesorji
226590 (4625) LightBit
»

Kod hodijo Intelovi 10-nm procesorji?

Oddelek: Novice / Procesorji
2310548 (8399) JackOdpirac

Več podobnih tem