» »

Intelovi 10-nm procesorji Sunny Cove končno prihajajo

Intelovi 10-nm procesorji Sunny Cove končno prihajajo

Slo-Tech - Intel je imel sicer nemalo težav pri prehodu na 10-nm litografijo, a kot kaže, so takšni procesorji končno tu. Ta teden so na posebni novinarski konferenci predstavili prihajajoča jedra Sunny Cove, ki bodo zgrajeni v 10 nm. Nova jedra bodo dobili procesorji Ice Lake-U, ki bodo izšli v začetku prihodnjega leta. Hkrati z novimi jedri je Intel napovedal še enajsto generacijo integriranih grafičnih čipov, ki bodo skupaj s Sunny Cove tvorili omenjeni Ice Lake-U.

Najpomembnejša novost pa nosi ime Foveros. Gre za tehnologijo, s katero bo Intel povezoval različne komponente v istem čipu. Gre za zlaganje čipov v navpični dimenziji, tako da bodo lahko procesor, pomnilnik in druge integrirane komponente stlačene na majhnem prostoru. Gre za dizajn PoP (package-on-package), ki ga že poznamo v sodobnih mobilnih telefonih, kjer je običajno pomnilnik nad procesorjem, povezuje pa ju več sto povezav. Foveros bo uporabljal izjedkani silicij (podobno kot EMIB), ki bo omogočil več hitrejših povezav, tako da bo sestavljanje v višino primerno za več in tudi hitrostno občutljivejše komponente.

Predhodnika EMIB (Embedded Multi-die Interconnect Bridge) že najdemo v procesorjih Kaby Lake-G, ki imajo integriran Intelov CPU, AMD-jev GPU in pomnilnik HBM. EMIB se uporablja kot povezava med pomnilnikom in GPU. Foveros omogoča še korak več, in sicer so lahko komponente raztreščene po celotni rezini, pa še vedno hitre. Tako lahko CPU zgradijo v 10-nm procesu, ostale čipe (USB, Wi-Fi ...) pa v 22 nm (ali 14 nm) na drugem koncu čipa. S Foverosom bo moč zagotoviti dovolj hitre povezave med njimi, da bo sistem deloval spodobno. In gradimo lahko tudi v višino.

Intel ocenjuje, da bo Foveros na prodaj v drugem polletju leta 2019, saj je tehnologija nared. Najprej pričakujemo kombinacijo 10-nm CPU Sunny Cove in 22-nm FFL (FinFET Low Power) osnova.

34 komentarjev

Bwaze6 ::

Kakšen vir za napovedane čase izidov ter uporabo Foveros interposerja s Sunny Cove jedri?

Bwaze6 ::

Foveros - 3D (Vertical) Die Stacking

What Intel is calling "Foveros" is surely the most exciting news we got all day. Intel explained that we would see products with this stacking technique towards the end of 2019.


Next-Generation Graphics: Intel unveiled new Gen11 integrated graphics with 64 enhanced execution units, more than double previous Intel Gen9 graphics (24 EUs), designed to break the 1 TFLOPS barrier. The new integrated graphics will be delivered in 10nm-based processors beginning in 2019.


Zadnji stavek bi zlahka razumel, da 10 nm pride v začetku 2019, a govori o tem, da bo Gen11 grafično jedro v 10 nm procesorjih prvič uporabljeno v letu 2019.

Malce v posmeh svoji obljubi, da se bodo odslej mnogo bolj držali obljubljenih roadmapov, Intel na Architecture Day ni obljubil veliko fiksnih datumov. Sunny Cove pride v 2019. A v kakšni obliki, za izpolnitev obljube je dovolj neka testna serija prenosnega procesorja (podobno, kot je že skoraj leto dni na voljo 10 nm i3-8121U)?

O desktopu je bilo povedanega zelo malo, in v 150 predvajanih slajdih razen arhitekture posameznih jeder Intel ni podal nobenih drugih časovnic - npr. node size v prihodnosti, prihodi raznih tehnologij v posamezne segmente... Tako da se ne bi čudil, če bi bil naslednji desktop procesor monolitno jedro na 10 nm, prišel pa bo enkrat v 2020, do takrat bo itak Comet Lake aktualen.

7982884e ::

a kot kaže, so takšni procesorji končno tu.

...
bodo izšli v začetku prihodnjega leta

pa tudi dvomim, da bodo prisli v Q1 2019.

AapocalypseE ::

2019 Comet Lake 14nm 10 core.

2020 Sunny Cove 10nm.

Najbolj optimistično bi bilo, da bi Comet lake izšel Q1 2019 in Sunny Cove Q4 2019.

muzičar ::

D3m ::

Enkrat začetek 2020.
|HP EliteBook|R5 6650U|

3p ::

filip007 ::

Nič ni govora o IPC. Zen je bil 42% IPC boljši kot FX. Intel ponavadi nima hitre prve generacije novega čipa.
Prenosnik, konzola, TV, PC upokojen.

7982884e ::

saj arhitektura ni spremenjena

Zgodovina sprememb…

Mr.B ::

7982884e je izjavil:

saj arhitektura ni spremenjena

nekje na zacetku pise clean slate.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

7982884e ::

https://www.techpowerup.com/250571/inte...
tu?

bi rad videl kak boljsi vir, ker prvic vidim nekaj, kar nasprotuje temu, da bodo se nekaj generacij "nadgrajevali" skylake. sploh naslednje leto.

edit: ok vidim, https://www.anandtech.com/show/13699/in...
vseeno dvomim na kakrsnekoli konkretne izboljsave (vec kot 10% IPC)

Zgodovina sprememb…

Jarno ::

7982884e je izjavil:

saj arhitektura ni spremenjena

Arhitektura je že dokaj dobra, zgleda, da bomo deležni lepe "odebelitve", sodeč po spodnji sliki:

#65W!

Dr_M ::

Za Ice Lake se je ze ob napovedi vec let nazaj, da bo popolnoma novba arhitektura.
Verjetno mesate 14nm in 10nm procesorje.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

TheBlueOne ::

Bo zanimivo, se posebej, ce AMD uspe s 7nm. Intel ocitno izgublja primat.

igorpec ::

TheBlueOne je izjavil:

Bo zanimivo, se posebej, ce AMD uspe s 7nm. Intel ocitno izgublja primat.


Ne le tukaj. ARM predstavlja resno alternativo tudi na strežniškem področju, kjer so imeli dolga leta popolno prevlado. Amazon ima kar svoje CPUje https://aws.amazon.com/about-aws/whats-...

ARM serverji za small/mid size business pa so tudi že dobavljivi https://www.servethehome.com/cavium-thu...

3p ::

igorpec je izjavil:

ARM serverji za small/mid size business pa so tudi že dobavljivi https://www.servethehome.com/cavium-thu...


Dobavljivi že, dobavljivi. Zmogljivost (single core) pa na nivoju Celeron-a (Atoma).
---
Od Intel-a pričakujete 40% višji IPC? A mislite, da IPC nima teoretične zgornje meje? Z dodajanjem izvajalnih enot lahko dosežeš samo toliko napredka. Slej ko prej trčiš ob mejo notranjega paralelizma (pipeline hazards). Seveda lahko dosežeš 40% izboljšavo, ampak le v posebnih primerih - recimo množenje 1000 neodvisnih števil med sabo. Ne pa v kakem dhrystone/whetstone benchmarku oziroma v velikem delu praktičnih algoritmov.

MrStein ::

igorpec je izjavil:

TheBlueOne je izjavil:

Bo zanimivo, se posebej, ce AMD uspe s 7nm. Intel ocitno izgublja primat.


Ne le tukaj. ARM predstavlja resno alternativo tudi na strežniškem področju, kjer so imeli dolga leta popolno prevlado. Amazon ima kar svoje CPUje https://aws.amazon.com/about-aws/whats-...

ARM serverji za small/mid size business pa so tudi že dobavljivi https://www.servethehome.com/cavium-thu...

No ja, o širitvi ARM na server trg so pisali že tam leta 2013. Udejanilo se je bore malo.
Fun fact: en glavnih akterjev takrat je bil AMD
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

igorpec ::

> Dobavljivi že, dobavljivi. Zmogljivost (single core) pa na nivoju Celeron-a (Atoma).

To pride do izraza predvsem na desktopu, pri igrah, ... in tam pač ARM (še) nima kaj iskat. Tudi zaradi softwerske podpore. Za strežnike pa bo praviloma bolje več šibkejših, kot le nekaj močnih. In poraba. Ne pravim, da bo zdaj vse drugače.

> No ja, o širitvi ARM na server trg so pisali že tam leta 2013.

Ni nek big deal, nekaj pa se vendarle dogaja in vsekakor poskušajo tudi tam Intelu izpuliti del pogače. Če se Amazon odloči, da ne bo več samo Intel fu(t)ral, bo sigurno sledil še kdo od večjih.

pegasus ::

Vsi veliki že sedaj delajo tako na intel+nvidia alternativah kot na lastnem siliciju. Razlika je le v tem, da so nekateri projekti že znani javnosti, drugi pa še ne.

Intel se bo lahko še nekaj časa šlepal na legacy x86 software ekosistem, a veliki, ki imajo pod kontrolo tudi celoten software stack, ga bodo sportali na finančno najbolj učinkovito platformo. Tu zaenkrat kaže armu presneto dobro, saj so njihovi cpuji še pol cenejši od amdja, list price ...

TheBlueOne ::

@pegasus Sem radoveden, kako hitro se da nek software prilagoditi, da dela na ARM? Koliksen del softwara se da reciklirat in koliko je treba delati na novo?

Invictus ::

Večina user softwara se samo prevede.

Dokler je app napisan pravilno, ni potrebe za kaj drugega.

Če gre za specializiran software, ki izkorišča hardware, je pa zadeva malo bolj komplicirana, ampak se da...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

pegasus ::

Ja ... "specializirian" softver ponavadi uporablja kak tuned math lib ... torej vzameš armov math lib, source rekompajlaš in zlinkaš z novim math libom. Spustiš čez teste in to je to.

Itak pa je danes večino cloud lepila narejenega v interpretiranih jezikih ala python ...

TheBlueOne ::

Kako je z APIji, kakor DirectX itn.?

Invictus ::

DirectX še dolgo ne bo laufal na ARMU :D, vsaj ne za igrice...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

bf4ed ::

Torej bo Intel tudi "lepil" jedra?
Luzeri :))

Ko voda v grlo teče...

filip007 ::

Saj so jih že prej, samo tega niso nikoli priznali.
Prenosnik, konzola, TV, PC upokojen.

louser ::

Invictus je izjavil:

DirectX še dolgo ne bo laufal na ARMU :D, vsaj ne za igrice...

Saj ne rabi.
S prihodom 5Gja bo večje računanje na lokalni ravni brezpredmetno.
Edit grammar

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: louser ()

7982884e ::

TheBlueOne je izjavil:

Kako je z APIji, kakor DirectX itn.?


Invictus je izjavil:

DirectX še dolgo ne bo laufal na ARMU :D, vsaj ne za igrice...

Steam Play mapira DirectX klice na Vulkan, ki bi moral lepo laufat na ARM ... verjetno sicer ne bi delalo iz prve, ampak je doable
https://steamcommunity.com/games/221410...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 7982884e ()

gendale2018 ::

a bo 16c/32t 5.5ghz
ja sam mali poštar, kurac mi je oštar
čuvajte se žene, bit ćete jebene

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: dxx ()

3p ::

igorpec je izjavil:

> Dobavljivi že, dobavljivi. Zmogljivost (single core) pa na nivoju Celeron-a (Atoma).

To pride do izraza predvsem na desktopu, pri igrah, ... in tam pač ARM (še) nima kaj iskat. Tudi zaradi softwerske podpore. Za strežnike pa bo praviloma bolje več šibkejših, kot le nekaj močnih. In poraba. Ne pravim, da bo zdaj vse drugače.


Se ne strinjam. Če obstajajo še druge pomembne prednosti, že, če pa imaš le 100 jeder, ki so 10x počasnejša od konkurenčnega 10-jedrnika, le zato ker, "glejte, mi imamo pa 100 jeder", pa nikakor ne. 10 jedrnik še vedno lahko brez resnih izgub vozi 100 niti, če je potrebno, pa tudi opravilo, ki se ga ne da paralelizirati izvede hitro. Obratno pa ne drži.

scipascapa ::

gendale2018 je izjavil:

a bo 16c/32t 5.5ghz


za Facebook bo.

7982884e ::

3p je izjavil:

igorpec je izjavil:

> Dobavljivi že, dobavljivi. Zmogljivost (single core) pa na nivoju Celeron-a (Atoma).

To pride do izraza predvsem na desktopu, pri igrah, ... in tam pač ARM (še) nima kaj iskat. Tudi zaradi softwerske podpore. Za strežnike pa bo praviloma bolje več šibkejših, kot le nekaj močnih. In poraba. Ne pravim, da bo zdaj vse drugače.


Se ne strinjam. Če obstajajo še druge pomembne prednosti, že, če pa imaš le 100 jeder, ki so 10x počasnejša od konkurenčnega 10-jedrnika, le zato ker, "glejte, mi imamo pa 100 jeder", pa nikakor ne. 10 jedrnik še vedno lahko brez resnih izgub vozi 100 niti, če je potrebno, pa tudi opravilo, ki se ga ne da paralelizirati izvede hitro. Obratno pa ne drži.

novi ARMi (naslednje leto spomladi) bodo nad nivojem intelovih nizkoenergijskih corov, tako da tudi ta prepreka pocasi (oz. hitro) pada
Apple je ze pred leti pokazal, da je mozno, zdaj pa se nek A12X ze skoraj kosa z i5 v kupu workloadov

igorpec ::

3p je izjavil:

Se ne strinjam. Če obstajajo še druge pomembne prednosti, že, če pa imaš le 100 jeder, ki so 10x počasnejša od konkurenčnega 10-jedrnika, le zato ker, "glejte, mi imamo pa 100 jeder", pa nikakor ne. 10 jedrnik še vedno lahko brez resnih izgub vozi 100 niti, če je potrebno, pa tudi opravilo, ki se ga ne da paralelizirati izvede hitro. Obratno pa ne drži.


Glej, mi imamo le 28 jeder, kjer je single-core performance samo cca. 2x hitrejša od novejšega Celerona (ali ARM server class cpu-ja). Za prevajanje uporabljamo 84 niti, ker več nima smisla. Dvomimo da bo držala primerjava 100 proti 10.

Škatlja je že stara nekaj let in današnji 10C high-end gaming desktop CPU to nalogo opravi v enakem času. O tem ni dvoma. Npr. i9-7900X @ 3.30GHz Občutna pohitritev pa je itak skok v drug cenovni razred.

Jst ::

[Hitro branje brez gledanja povezav.]

A je to podobno, kot AMDjev Infinity Fabric, samo da ima možnost še višino?
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Intel lansiral procesorje Comet Lake, brate Ice Lakov

Oddelek: Novice / Procesorji
337022 (4811) D3m
»

Intelovi procesorji Ice Lake pridejo za božič

Oddelek: Novice / Procesorji
4711169 (8565) FireSnake
»

Intel razgrnil načrte s proizvodnimi procesi

Oddelek: Novice / Procesorji
226581 (4616) LightBit
»

Intelovi 10-nm procesorji Sunny Cove končno prihajajo

Oddelek: Novice / Procesorji
3411879 (6536) Jst

Več podobnih tem