» »

Google Earth VR - modri planet v navidezni resničnosti

Google Earth VR - modri planet v navidezni resničnosti

Google - Imamo Google Earth, v katerem lahko gledamo satelitske posnetke Zemlje, imamo pametne telefone in imamo naglavne komplete za navidezno resničnost. Kaj neki bi dobili, če bi to združili, so se vprašali v Googlu, in nastal je Google Earth VR. Zamisel je divje preprosta, rezultat pa osupljiv.

Google Earth VR je za zdaj na voljo le za lastnike HTC Vive in tako bo po Googlovih besedah tudi do nadaljnjega, snamemo pa ga s Steama. Toda sama storitev deluje kot iz znanstvenofantastičnega filma. V Google Earth VR se lahko sprehajamo po velemestih, letimo okrog nebotičnikov, skočimo v atmosfero in poletimo okrog Zemlje. Izkušnja je tako realistična, pravi Google, da so imeli precej težav s potovalno slabostjo, zato med hitrim letanjem okolico zameglijo in prikazujejo le, kar je pod nami.

Google Earth pokriva cel svet, a ne enako natančno. Ameriška mesta so verno izrisana v visoki ločljivosti, medtem ko drugod najdemo precej kockastih zaplat. Največja pomanjkljivost je slaba navigacija, saj ne moremo preprosto vpisati New York in se teleportirati tja, temveč moramo zgrabiti planet, ga zavrteti in se dejansko sprehoditi (poleteti) do tja. Tu se skriva tudi razlog, da bo storitev ostala na HTC Vive in ne bo prišla na primer na Googlov Daydream. HTC Vive ima najbolj dodelan sistem za interakcijo s fizičnim prostorom, torej za kretnje in dotikanje - Oculus Rift bo nekaj podobnega dobil prihodnji mesec s Touch Controllerjem.

13 komentarjev

Spajky ::

aaaaaaaaaaa ... MOČNA marketinška (It´s not a bug, it´s a Feature) :)) ..
"Izkušnja je tako realistična ..., da so imeli precej težav s potovalno slabostjo, zato med hitrim letanjem okolico zameglijo..." = zaradi "morske bolezni" so zameglili texture in ostrino - beri hardware švoh za dovolj FPS-jev med premikanjem :)) ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

CyberPunk ::

V bistvu "motion sickness" nima nobene zveze s tem, da naj bi bila "izkušnja tako realistična". Pravzaprav - če bi bila izkušnja resnično realistična (t.j. da bi bila upoštevana vsa čutila, torej da bi čutil tresenje, premikanje, veter ipd.), naj ne bi bilo nobene slabosti. Slabost se pojavi ravno zaradi odsotnosti preostalih signalov, saj če je izkušnja zgolj vizualna, telo sklepa, da je prisotna bolezen, in sproži postopke za izvedbo bruhanja. :D

sesobebo ::

CyberPunk je izjavil:

V bistvu "motion sickness" nima nobene zveze s tem, da naj bi bila "izkušnja tako realistična". Pravzaprav - če bi bila izkušnja resnično realistična (t.j. da bi bila upoštevana vsa čutila, torej da bi čutil tresenje, premikanje, veter ipd.), naj ne bi bilo nobene slabosti. Slabost se pojavi ravno zaradi odsotnosti preostalih signalov, saj če je izkušnja zgolj vizualna, telo sklepa, da je prisotna bolezen, in sproži postopke za izvedbo bruhanja. :D


pravis torej, da je problem v tem, da se izkusnja zdi dovolj realisticna ocem, da uspejo del mozganov prepricat, da se res premikas? (:

romegregor ::

sesobebo je izjavil:

CyberPunk je izjavil:

V bistvu "motion sickness" nima nobene zveze s tem, da naj bi bila "izkušnja tako realistična". Pravzaprav - če bi bila izkušnja resnično realistična (t.j. da bi bila upoštevana vsa čutila, torej da bi čutil tresenje, premikanje, veter ipd.), naj ne bi bilo nobene slabosti. Slabost se pojavi ravno zaradi odsotnosti preostalih signalov, saj če je izkušnja zgolj vizualna, telo sklepa, da je prisotna bolezen, in sproži postopke za izvedbo bruhanja. :D


pravis torej, da je problem v tem, da se izkusnja zdi dovolj realisticna ocem, da uspejo del mozganov prepricat, da se res premikas? (:


definitivno...možgani skozi oči "vidijo" kako se svet premika, centralni senzor za ravnotežje v srednjem ušesu pa ne zazna premikov...

antonija ::

sesobebo je izjavil:

pravis torej, da je problem v tem, da se izkusnja zdi dovolj realisticna ocem, da uspejo del mozganov prepricat, da se res premikas? (:
Vsedi se v avto, ki se pelje po najboj ovinkasti cesti in ves cas beri knjigo, brez da bi gledal ven iz avta. Pa ce imas kaksnega impulzivnega in storastega voznika, ki bo zelo aktiven na gas/bremza pedalih, toliko bolje. Tukaj se telo premika, oci tega ne vidijo, mozgai se zmedejo in sprozijo bruhanje.

VR je pa ravno obratno. Oci zaznajo gibanje, notranje uho pravi da si primiru, ponovno konflikt senzorjev, podoben rezultat.

Motion sickness @ Wikipedia

Motion sickness, also known as kinetosis and travel sickness, is a condition in which a disagreement exists between visually perceived movement and the vestibular system's sense of movement.
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.

Phantomeye ::

antonija je izjavil:

sesobebo je izjavil:

pravis torej, da je problem v tem, da se izkusnja zdi dovolj realisticna ocem, da uspejo del mozganov prepricat, da se res premikas? (:
Vsedi se v avto, ki se pelje po najboj ovinkasti cesti in ves cas beri knjigo, brez da bi gledal ven iz avta. Pa ce imas kaksnega impulzivnega in storastega voznika, ki bo zelo aktiven na gas/bremza pedalih, toliko bolje. Tukaj se telo premika, oci tega ne vidijo, mozgai se zmedejo in sprozijo bruhanje.

VR je pa ravno obratno. Oci zaznajo gibanje, notranje uho pravi da si primiru, ponovno konflikt senzorjev, podoben rezultat.

Motion sickness @ Wikipedia

Motion sickness, also known as kinetosis and travel sickness, is a condition in which a disagreement exists between visually perceived movement and the vestibular system's sense of movement.



je pa zanimivo, da različni konflikti 'senzorjev' delujejo različno na različne ljudi.

Nekomu bo lahko slabo zaradi branja knjige, npr. ne pa zaradi VR izkušnje.

antonija ::

Ni tolko branje knjige, kot je to da ne gledas ven, in oci ne vidijo da se premikas, notranje uho pa zazna pospeske.

Ne vem pa ce to res ne vpliva na nekatere, ali so samo tolerancni pragi tako razlicni da eni tega v normalnih pogojih nikoli ne obcutijo, drugi pa bruhajo ze ce pogledajo v cevlje med voznjo.
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.

Phantomeye ::

antonija je izjavil:

Ni tolko branje knjige, kot je to da ne gledas ven, in oci ne vidijo da se premikas, notranje uho pa zazna pospeske.

Ne vem pa ce to res ne vpliva na nekatere, ali so samo tolerancni pragi tako razlicni da eni tega v normalnih pogojih nikoli ne obcutijo, drugi pa bruhajo ze ce pogledajo v cevlje med voznjo.


mislim ja, saj tako sem mislil. čudno se izražam včasih.

VR ne bo zalaufal dokler bo % slabosti tako visok kot je.

Skratka enaki problemi kot so jih imeli v 80ih.

garamond ::

Spajky je izjavil:

aaaaaaaaaaa ... MOČNA marketinška (It´s not a bug, it´s a Feature) [...]
Čisto verjetno da so to morali narediti (in eni načini celo povečajo FPS): razlaga iz ene nove VR igre:

Eagle Flight is also known for having a dynamic vision-blocking system -- as the player flies arund the world, blackness creeps in around the edges of their vision to help them avoid nausea.[...]

They found that human peripheral vision is the part most likely to notice motion, and since motion is a big factor in making people sick, they developed ways for Eagle Flight to obscure peripheral vision during high-risk maneuvers -- fast turns, quick movement close to large objects, and the like.
A parody of extremism is impossible to differentiate from sincere extremism.

CyberPunk ::

antonija je izjavil:

Ne vem pa ce to res ne vpliva na nekatere, ali so samo tolerancni pragi tako razlicni da eni tega v normalnih pogojih nikoli ne obcutijo, drugi pa bruhajo ze ce pogledajo v cevlje med voznjo.

Tolerancni pragi za to so razlicni. Tako kot za vse drugo. :) Jaz med kopensko voznjo tudi pod razno ne morem brati. Pa FPS spili tudi niso bili nikoli zame.

LuiIII ::

Sam med delom zelo veliko letim s helikopterji in imam kdaj pa kdaj, kljub temu, da so vsi senzoriji real, nimam nobene morske bolezni ipd. Finta je v orientaciji v prostoru in predikciji gibanja. Pilot nima nikoli težav ker ve kdaj in kaj bo naredil in kako se bo heli odzval. Ko sem začenjal nikakor nisem mogel gledati v monitorje ipd., sedaj to ni problem. Skratka zadeve se navadiš, če je tip gibanja bolj ali manj enak. Se pa zanimivo da se takoj opazi razlika med piloti. Vsak leti malo drugače in se je potrebno tudi adaptirati.
Glede VR je zadeva po mojem podobna. Ključno je, da oči čim manj trpijo. Potem se je pa potrebno tudi malo navaditi na to, da je želodec, notranje uho, ipd. pri miru vidnemu pa "dogaja". Zna se zgoditi tudi kakšna morska bolezen po VR igranju.

Cervantes ::

To bi pa res še rad doživel.
Kaj naj kupim, Oculus Rift?
Drag ko pes.
Jaz sem enkrat letel z enim akrobatskim pilotom, ki je po luftu delal hudiča in pol. Tonneauje,loopinge, immelmane, you name it.
Ker nisem hotel nič kozlat, mi je rekel, naj zaprem oči.
Misleč, da zdaj mi bo pa ja slabo ratal.
Pa nič.
??
Eni možgani delajo tako, drugi drugače. Morske bolezni tudi nisem nikoli imel, pa sem svoja srednja leta večinoma preživel na barki.

Zgodovina sprememb…

LuiIII ::

Glede slabosti opažam da je največ težav pri stranskih pospeških. OK to velja zame.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

VR očala

Oddelek: Kaj kupiti
423623 (1361) 6151
»

Google Earth video v živo

Oddelek: Loža
163953 (3073) Bellzmet
»

GPS slike

Oddelek: Programska oprema
101371 (1295) RazzorX
»

Google Earth zdaj vidi pod vodo

Oddelek: Novice / Omrežja / internet
217627 (4595) smash
»

Google Earth Flight Simulator

Oddelek: Novice / Omrežja / internet
2210358 (8505) kanzyani

Več podobnih tem