» »

Windows 10 v mesecu dni osvojil dvajsetino računalnikov

Windows 10 v mesecu dni osvojil dvajsetino računalnikov

Ars Technica - Nadgradnja na Windows 10 je v marsičem drugačna kakor dosedanje nadgradnje. Glavni razlog je gotovo močna promocija, katere vrhunec je brezplačna nadgradnja, kar se kaže kot daleč najhitrejše širjenje med vsemi verzijami Windows doslej. V enem mesecu je Windows 10 dosegel 5-odstotni tržni delež, za kar je Windows 8 potreboval pol leta, izjemno priljubljeni Windows 7 pa še vedno tri do štiri mesece.

V absolutnih številkah povejmo, da je Windows 10 nameščen na več kot 75 milijonih računalnikov - Windows 8 je v prvem mesecu zmogel do pol toliko. Od teh 75 milijonov je po podatkih iz Microsofta vsaj 1,5 milijona namestitev v podjetjih (verzija Windows 10 Enterprise), verjetno pa še precej več, saj ponekod uporabljajo tudi običajne uporabniške verzije.

Hitro širjenje gre v največji meri pripisati brezplačni nadgradnji z Windows 7 in 8 ter aktivnemu opozarjanju, da je na voljo nova verzija. Navdušenja ni zajezilo niti odkritje, da Windows 10 v Redmond pošilja precej več podatkov, kot bi si želeli, če tega eksplicitno ne onemogočimo (je pa res, da je podobno tudi z najnovejšimi popravki v Windows 7 in 8).

Normalno je, da si hitrost širitve novega sistema po prvih mesecih nekoliko upočasni (v prvih 24 urah je bilo namestitev 14 milijonov, v celem mesecu pa le petkrat toliko). Microsoft smelo napoveduje, da bo v prihodnjih dveh letih Windows 10 domoval na milijardi naprav. To je možno, če upoštevamo poleg namiznih računalnikov še različne prenosne in mobilne naprave, ki jih bo poganjala ista koda.

59 komentarjev

«
1
2

mtosev ::

čestitke MSja za dober izdelek
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

Balaton ::

ja, super izdelek..

LuGi ::

odličen.

Motion ::

Microsoft smelo napoveduje, da bo v prihodnjih dveh mesecih Windows 10 domoval na milijardi naprav

Najbrš je mišljeno v dveh leti. V dveh mesecih bi blo mal hudo

Izi ::

Tudi jaz, ki sem W8 in 8.1 bojkotiral, moram priznati, da je W10 zelo dober izdelek. Zelo stabilen in zelo hiter tudi na zelo šibkih napravicah. Deluje opazno hitreje kot W7.

Ima pa seveda tudi nekaj hudih slabosti.
Postal je praktično Bloatware. Vsilijo ti dobesedno na stotine programčkov in servisov, ki jih 99% uporabnikov nikoli ne bo rabilo in vse je po defaultu aktivno.
Že na začetku sta nameščena kar dva brskalnika in sicer Edge in IE11, čeprav bo 99% uporabnikov uporabljalo nek tretji brskalnik.
Najhuje od vsega pa je, da prav vsako stvar, ki jo klikneš ali narediš se takoj pošlje na analizo Microsoftu, vključno z osebnimi podatki, maili, kontakti, ... Da vse to bolj ali manj uspešno izključiš pa moraš biti že precej napreden uporabnik katerih verjetno ni niti 1%.
Tudi če greš čez stotnijo menijev in izključiš vse kar se tiče zasebnosti, W10 še vedno na veliko kontaktira z Microsoftom in na prvi pogled izgleda kot da smo namestili nek klient Microsoftovim serverjem.
Potrebno je dobro poznavanje Firewalla in veliko nastavitev, preden iz klienta uspemo narediti nek normalen operacijski sistem.

MrStein ::

Torej je tam 175 milijonov PC-jev z Windows XP?
A še kdo pomni, kaki konec sveta so eni napovedali za ta primer (tu nekje)?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

ahac ::

V Steam statistiki ima Win10 že dost večji delež:
http://store.steampowered.com/hwsurvey
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

Phantomeye ::

Ne glede na mnenje o windows 10 je merjenje malo nepošteno. Eno je, da če mora uporabnik windowse kupit (celo fizično) drugo pa je, če mu je OS ponujen s klikom gumba. Glede same metode distribucije je windows 10 v prednosti.

kixs ::

Izi je izjavil:

Tudi jaz, ki sem W8 in 8.1 bojkotiral, moram priznati, da je W10 zelo dober izdelek. Zelo stabilen in zelo hiter tudi na zelo šibkih napravicah. Deluje opazno hitreje kot W7.


Ce bi probal W8.1, bi to opazil ze kaksno leto prej. Ne vem pa zakaj si sel ravno na 10-ko, sej bi lahko se naprej bojkotiral novejse Winse.

Tr0n ::

ahac je izjavil:

V Steam statistiki ima Win10 že dost večji delež:
http://store.steampowered.com/hwsurvey

Slej ko prej bodo vsi presaltali na W10 zaradi DX12. :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Tr0n ()

karafeka ::

Za tablice ima win8 (metro) dosti boljši vmesnik, kot pa je tablični način v win10. Ne vem zakaj ga niso preprosto skopirali v win10.

Tr0n ::

Saj se vedno mas full screen start menu v W10, ce si ga vklopis.

Looooooka ::

devices->typing->automatically show the touch keyboard...
Zmaga. Jebeš tablet mode.

ahac ::

Tr0n je izjavil:

ahac je izjavil:

V Steam statistiki ima Win10 že dost večji delež:
http://store.steampowered.com/hwsurvey

Slej ko prej bodo vsi presaltali na W10 zaradi DX12. :)


Pa tudi zarad Win 10 ekskluziv kot je Fable in menda tudi Tomb Raider. Čeprav marsikdo enostavno ne bo kupil tistih iger.:|
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

klemenSLO ::

Glede hitrosti se ne strinjam. V službi sem ga namestil na zmogljivo mašino in se je čas zagona napram 7 precej povečal.
Doma sem ga namestil na 6 let starga dvojedrnega AMDja in sem po enmu tednu šel nazaj na 7, ker je trokiral na polno.

Funkcija search ki mi je res pomembna deljuje na pol (po mailih ne išče, še hošeč iskati po offline fajlih ne moreš direkt odtipkat....) in pe bi se kaj bistvenega našlo... Tako da mene ni nč navdušlo...
Life is not measured in minutes, but in MOMENTS...

crystal ::

klemenSLO naredi clean install, upgrade sam upocasni ja. drgac pa je hitrej

klemenSLO ::

Tega pa res nisem probal. Bom poročal.
Life is not measured in minutes, but in MOMENTS...

s1m0n ::

karafeka je izjavil:

Za tablice ima win8 (metro) dosti boljši vmesnik, kot pa je tablični način v win10. Ne vem zakaj ga niso preprosto skopirali v win10.


Definitivno je na 8/8.1 boljša izbira za tablico. In ja 1 mesec sem na njej že od tech previewja testiral 10 a ga po izidu namestil le na namiznega tablica je romala na 8.1 Je pa to odvisno od posameznika kako se mu na tablici to izide.

oemdzi ::

Windows 10 v mesecu dni osvojil dvajsetino računalnikov

Virus kot virus ;(( Aja to je legalni keylogger,vsaj za vse, ki nimajo pojma o računalnikih in znajo samo kliknit na upgrade. Bolno, da nekateri ljudje to podpirajo oz. opravičujejo. Kot da ob nakupu avtomobila dobiš notri še bombo, ki jo bo nek trenutek razgnalo, seveda bo vse to nekje napisano v bukvah z večinoma useless navodili in pravili in se jo bo sicer dalo izklopiti, ampak če tega ne veš... Bammm ...
*Črna grafična kartica z rumeno lučko in varčnim hladilnikom*
Neslišen intel procesor iz lepe modre škatle* 2 enakomerno ploščata rama*
*overclockan napajalnik in varno ohišje z modro lučko* Hofer gamer copate*

Looooooka ::

Vse kar se poslje lahko mirno pogledas. Ce si ze na enem izmed "boljsih" OS-jev potem to znanje imas. Ce ga nimas potem je vseeno kaj uporabljas, ker nimas pojma kaj tvoj OS in programi dejansko posiljajo. Mkay?

Markoff ::

Looooooka je izjavil:

Vse kar se poslje lahko mirno pogledas. Ce si ze na enem izmed "boljsih" OS-jev potem to znanje imas. Ce ga nimas potem je vseeno kaj uporabljas, ker nimas pojma kaj tvoj OS in programi dejansko posiljajo. Mkay?

Kaj ima znanje uporabe OS zveze s tem, da velika večina NOČE, da OS karkoli pošilja centralnim strežnikom MS??? In da izklop tega ni enostaven in še manj celovit? In da je tvoja edina alternativna izbira ta, da ga ne uporabljaš, z leti, ko se uporaba razširi preko kritične točke, pa realne izbire verjetno ne boš imel (hebeni vendor lock-in v najširšem in najgršem pogledu)?

Logical fallacy at its worst here.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

krneki0001 ::

klemenSLO je izjavil:

Glede hitrosti se ne strinjam. V službi sem ga namestil na zmogljivo mašino in se je čas zagona napram 7 precej povečal.


clean install ali upgrade? Si počistil ostanke prejšnjega sistema?

Na zmogljivo mašino (12 jeder, 24 niti, 48GB rama) sem naredil upgrade na 10, da so bili aktivirani, potem pa sem naredil še iso in formatiral računalo, ter nato clean install iz ključka.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Tr0n ::

Clean install. Upgrade ni najbolj "hiter". :)

Invictus ::

Windowse 7,8 najprej nadgradiš da dobiš novo kodo. Potem narediš clean install.

Ne vem kako to ni jasno vsakomur ;).
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

trnvpeti ::

zakaj ima ms taksno taktiko, prvo nadgradnja , pol pa se clean install?
da prides 2x hitreje do 75mio?

mtosev ::

danes na rtvslo1 ob 13h so na poročilih govorili o zgodovini winsev in kako so bili win95 prelomni za ms in za večino ljudi, tudi o win10 so govorili, če koga zanima
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

Dr_M ::

Kljub temu, da je Win 10 odlicen, rabi se kar nekaj dodelave. Upam, da bodo poslusali uporabnike in nehal strasit z zbiranjem podatkov. Slovenci se spreminjajo v paranoicne americane, ki se bojijo sami sebe in to gledat vsak dan, je prava muka.

Ja, zbiranje podatkov je svinjarija, da je ni vecje, ampak ko se pa rahla paranoja zacne spreminjat v neumnost, je pa dost. Slednjih je ze prevec tukaj.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Ganon ::

Nameščenega imam od prvega dneva in nimam prav nobenih težav. Bliskovito hiter in všečen OS.

trnvpeti je izjavil:

zakaj ima ms taksno taktiko, prvo nadgradnja , pol pa se clean install?
da prides 2x hitreje do 75mio?


:| Lahko ga namestiš stokrat, pa bo še vedno nameščen na istem sistemu.

trnvpeti ::

zakaj pol rabis dve instalaciji?

aerie ::

trnvpeti je izjavil:

zakaj pol rabis dve instalaciji?

Sej ne rabiš. Lahko ga kupiš in namestiš le enkrat.

gus5 ::

Izi je izjavil:

Tudi jaz, ki sem W8 in 8.1 bojkotiral, moram priznati, da je W10 zelo dober izdelek. Zelo stabilen in zelo hiter tudi na zelo šibkih napravicah. Deluje opazno hitreje kot W7.

Ima pa seveda tudi nekaj hudih slabosti.
Postal je praktično Bloatware. Vsilijo ti dobesedno na stotine programčkov in servisov, ki jih 99% uporabnikov nikoli ne bo rabilo in vse je po defaultu aktivno.
Že na začetku sta nameščena kar dva brskalnika in sicer Edge in IE11, čeprav bo 99% uporabnikov uporabljalo nek tretji brskalnik.
Najhuje od vsega pa je, da prav vsako stvar, ki jo klikneš ali narediš se takoj pošlje na analizo Microsoftu, vključno z osebnimi podatki, maili, kontakti, ... Da vse to bolj ali manj uspešno izključiš pa moraš biti že precej napreden uporabnik katerih verjetno ni niti 1%.
Tudi če greš čez stotnijo menijev in izključiš vse kar se tiče zasebnosti, W10 še vedno na veliko kontaktira z Microsoftom in na prvi pogled izgleda kot da smo namestili nek klient Microsoftovim serverjem.

Morda za te probleme obstaja enostavna rešitev, in sicer - aktiviraš in-built skrbniški račun. Tam ti NE DELA noben in-built program. In prav prek rabe teh MS najbolj učinkovito zbira informacije glede uporabniških navad. Vesela novica je, da vsi drugi programi delajo. Smešno, a resnično: ne dela Edge, Firefox pa brez problema. Skratka, namestiš Win10, takoj aktiviraš in-build skrbniški račun, izklopiš vse sumljive funkcije, prek katerih bi MS lahko zbiral podatke, potem pa namestiš ne-MS programe (npr. brskalnik Firefox, player VLC, Foobar, urejevalec slik FastPictureViewer ipd.) Pisarniška oprema je druga stvar, MS Office dela tudi v in-buld skrbniškem računu, vendar uporabljaš le nekatere aplikacije, druge nadomestiš, npr. namesto odjemalca pošte Outlook uporabljaš Thunderbird.

ahac ::

zakaj ima ms taksno taktiko, prvo nadgradnja , pol pa se clean install?
da prides 2x hitreje do 75mio?


Če hočeš FREE upgrade moraš naredit upgrade, ker drugače ne bodo vedl, da imaš legit Win7 oz. 8 key.
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ahac ()

sgdjkdlsugi4 ::

crystal je izjavil:

klemenSLO naredi clean install, upgrade sam upocasni ja. drgac pa je hitrej

A to je zdaj klasicna mantra slabih updejtov ? Kot factory reset pri nadgradnji Androida.

MS je z 10ko postal kot Google z njihovim polizdelkom, se pravi na ravni obljub "coming soon" ter "in next release".

tor2 ::

gus5
Morda za te probleme obstaja enostavna rešitev, in sicer - aktiviraš in-built skrbniški račun

Kako to storiš ?

gus5 ::

tor2 je izjavil:

gus5
Morda za te probleme obstaja enostavna rešitev, in sicer - aktiviraš in-built skrbniški račun

Kako to storiš ?

http://www.tenforums.com/tutorials/2969...

FBR ::

Meni nikakor ne dela na Asus laptopu... 3 dni dela potem pa freeze konstatno... probal marsikaj...

Moje osebno mnenje je, da je sekret, na žalost... lahko bi se potrudili da bi delalo na vseh kompih, pa jim več kot očitno to ni ratalo... revert to win7..

Glugy ::

gus5 je izjavil:


Morda za te probleme obstaja enostavna rešitev, in sicer - aktiviraš in-built skrbniški račun. Tam ti NE DELA noben in-built program. In prav prek rabe teh MS najbolj učinkovito zbira informacije glede uporabniških navad. Vesela novica je, da vsi drugi programi delajo. Smešno, a resnično: ne dela Edge, Firefox pa brez problema. Skratka, namestiš Win10, takoj aktiviraš in-build skrbniški račun, izklopiš vse sumljive funkcije, prek katerih bi MS lahko zbiral podatke, potem pa namestiš ne-MS programe (npr. brskalnik Firefox, player VLC, Foobar, urejevalec slik FastPictureViewer ipd.) Pisarniška oprema je druga stvar, MS Office dela tudi v in-buld skrbniškem računu, vendar uporabljaš le nekatere aplikacije, druge nadomestiš, npr. namesto odjemalca pošte Outlook uporabljaš Thunderbird.


A pol se pa nč več ne pošilja Microsoftu? A se da v tem in build skrbniškem računu z čemerkoli recimo kakšno CMD komando onemogočt posodobitve recimo? Al pa vsaj preprečt komunikacijo Windowsa z Microsoftom.

mrTwelveTrees ::

FBR je izjavil:

Meni nikakor ne dela na Asus laptopu... 3 dni dela potem pa freeze konstatno... probal marsikaj...

Moje osebno mnenje je, da je sekret, na žalost... lahko bi se potrudili da bi delalo na vseh kompih, pa jim več kot očitno to ni ratalo... revert to win7..


bios updejt, driver upadejt

Grey ::

Se ne bom čudil, če bo Windows 10 naslednji Windows XP. Uporabnost in ergonomičnost na vrhuncu. Zaenkrat zelo zadovoljen.

Jackass ::

To kar je vidiš, ko klikneš start menu v polnozaslonskem načinu, bi moral biti privzeti pogled in bi bil top za namizne naprave kot tudi za tablice. Dejstvo je, da za učinkovito delo potrebuješ opravilno vrstico, ker sicer preklaplanje med programi vsakokrat terja dodaten klik, gib ali karkoli že.

Widgeti so super zadeva, združeni z ikonami skupaj, pa še boljša nadgradnja. Ampak slednje ima smisel le, če jih vidiš cel čas in ne le, ko klikneš na start gumb.
jAcKaSS

gus5 ::

Ni aplikacije, ni posodobitve. Nekaterih in-build aplikacij se lahko znebimo, katerih in kako - tukaj.

Uporabna zadevica pa je tudi anti-spy programček ShutUp10, dosegljiv tukaj.

s1m0n ::

FBR je izjavil:

Meni nikakor ne dela na Asus laptopu... 3 dni dela potem pa freeze konstatno... probal marsikaj...

Moje osebno mnenje je, da je sekret, na žalost... lahko bi se potrudili da bi delalo na vseh kompih, pa jim več kot očitno to ni ratalo... revert to win7..


Upgrade ali čista namestitev? Kater prenosnik?

zk_eu ::

ahac je izjavil:

zakaj ima ms taksno taktiko, prvo nadgradnja , pol pa se clean install?
da prides 2x hitreje do 75mio?


Če hočeš FREE upgrade moraš naredit upgrade, ker drugače ne bodo vedl, da imaš legit Win7 oz. 8 key.


A drugače drži in ni komplikacij, da "šenkajo" tudi tistim, ki imajo piratske Win gor?
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

mtosev ::

na win10 nadgradiš,a windows bo še vedno piratski.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

trnvpeti ::

ce nadgradis(tudi piratske), potem ms dobi vse podatke o instaliranih programih,...
ce bi pa delal pa clean, pa teh podatkov nekako ne bi dobili

ce bi ms rekel, da priporocajo clean install, potem ne bi bilo vec teh 75mio, ampak malo(veliko) manj
ampak zakaj ne bi verjel ms, da bo update cisto ok sel skozi
in zakaj ne bi verjel uporabnikom(ki so ze sli skozi to), da predlagajo po update se clean, in da potem deluje bolje
tiste programe za delo, nastavitve, knjiznice, dependecies,.., to se no pa ze nekako spet instaliralo

fr4nc ::

Najboljša Windowsa še imate vedno največ uporabnikov :)

Očitno še bom ostal na neposodobljeni 7ki :D
"Rad pomagam, če je le možno" by Fr4nc; blog(2): http://cpuwars.wordpress.com/
"I just love to share the truth!!" by Fr4nc; http://intelvsamd.wordpress.com/

Looooooka ::

Markoff je izjavil:

Looooooka je izjavil:

Vse kar se poslje lahko mirno pogledas. Ce si ze na enem izmed "boljsih" OS-jev potem to znanje imas. Ce ga nimas potem je vseeno kaj uporabljas, ker nimas pojma kaj tvoj OS in programi dejansko posiljajo. Mkay?

Kaj ima znanje uporabe OS zveze s tem, da velika večina NOČE, da OS karkoli pošilja centralnim strežnikom MS??? In da izklop tega ni enostaven in še manj celovit? In da je tvoja edina alternativna izbira ta, da ga ne uporabljaš, z leti, ko se uporaba razširi preko kritične točke, pa realne izbire verjetno ne boš imel (hebeni vendor lock-in v najširšem in najgršem pogledu)?

Logical fallacy at its worst here.

Sanjate o nekem vendom lockinu že 10 let pa je realnost ravno obratna. Vsako leto so bolj odprti :)

#000000 ::

fr4nc je izjavil:

Najboljša Windowsa še imate vedno največ uporabnikov :)

Očitno še bom ostal na neposodobljeni 7ki :D



fak pa ti dejansko zavestno tvegaš :) da ne dobiš desetke LOOL

jest bom probal it na sedmico na vseh mašinah, zaenkrat se mi dopade 7 tko da ni neke potrebe nit po 8 kaj šele 10

Dr_M ::

fr4nc je izjavil:

Najboljša Windowsa še imate vedno največ uporabnikov :)

Očitno še bom ostal na neposodobljeni 7ki :D


Pa ti upas s tem na internet?
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Izteka se možnost brezplačne nadgradnje na Windows 10 (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
7126079 (19275) orreel
»

Windows 10 na 300 milijonih naprav (strani: 1 2 3 48 9 10 11 )

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
541149946 (138322) japol
»

Windows 10 še ni prehitel XP-jev (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
9740723 (36473) zmaugy
»

Microsoft predstavil Hololens VR, Surface 4, nove telefone, prenosnik (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
12844442 (35690) boolsheat
»

Windows 10 bo zastonj, očala HoloLens za navidezno resničnost (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
15564622 (53101) SimplyMiha

Več podobnih tem