Novice » Ostalo » Tri desetletja prave Prijateljice
Brane22 ::
Se spomnim, kako sem na tedaj dragem in po specifikacijah boljšem PCju nabijal Stunt cars 3D ali nekaj takega in potem samo gledal, kako so še bolje izgledali na prijateljevi Amigi.
..zato so mi še danes patetični specs-drkači, ki take lekcije niso imeli, oziroma se nočejo nič naučiti iz nje.
Amiga je imela za svoj čas superiorne specse, barve, ločljivost, audio itd.
Pa ne tako zelo dolgo. Se spomnim, ko sem dobil Tsengovo ET-4000 kartico še za ISA slot z 1M DRAM.
Stvar je dala od sebe 1280x1024 na tistih mislim da 16 barvah (iz nastavljive palete) na solidnih 60Hz. Pa prepustnost skozi ISA vodilo ni bila tako zelo slaba, kartica pa je imela soliden FIFO.
Ne vem točno kakšno prepustnost je imela skozi ISA vodilo, ampak kaj dosti za MC68000 ni moglo biti.
Tseng ET 4000
Pa tudi če je, kmalu so ji sledile mnogo bolj prepustne verzije za VLB ( direkt povezava na 386 vodilo) in PCI verzije. Katere je spet presegel Diamond Stealth:
Diamond Stealth s S3 virge pospeševalnikom ( mislim da samo 2D)
Prve Stealthice so lahko dale od sebe do 1600x1200 8 bitno ali 1280x1024/16bp mislim( + paleta) in pri tem so bile resda "počasne" ( glede na to, da takrat nisi imel double bufferinga, saj je ena slika zasedla ves RAM - 2MB), ampak alternative itak ni bilo. Pa stvar je imela zelo solidno pospeševanje (2D funkcije itd).
Imel si relativno poceni 2M DRAM verzije pa 2x dražje 4MB VRAM. SPomnim se nekako cen 300 in 600DM takrat, ob sami splavitvi mogoče kaj več, potem pa precej manj.
Zdaj pa poglej, kaj si dobil pa za kakšne denarje za Atarija, Amigo itd in kako se je to obneslo.
ET4000 je prišel mogoče ene 5 let za pojavom Amige, nekaj takega.
MrStein ::
256 kB pomnilnika (razširljivega do 512 kB)
Do 8 mega.
A1200 je imela DD floppy (880 kB).
Pa CDTV ste pozabili omeniti.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MrStein ()
Brane22 ::
Pozabu sem to famozno delitev na Chip RAM in Fast RAM.
Totalen zajeb, ki je mogoče bil komu zanimiv v času 68000, pozneje pa ziher ne.
Totalen zajeb, ki je mogoče bil komu zanimiv v času 68000, pozneje pa ziher ne.
user1618 ::
Jaz sem imel C128, Amiga so bile nedosegljive mokre sanje.
"If we were supposed to talk more than listen
we would have been given two mouths and one ear"
- Mark Twain
we would have been given two mouths and one ear"
- Mark Twain
perci ::
Tale topic me spominja na tistega, ki govori o tem, kako se je v Jugi živelo bolje :).
Nostalgija, nostalgija :)
Nostalgija, nostalgija :)
Invictus ::
Amiga, Atari so bile luštne konzole, ki so hotele postati veliki računalniki.
Zajebali so jih lastniki sami, ker so hoteli služiti na dodatnih komponentah, ki so v PC svetu poceni, kot recimo, tipkovnice, miške, kontrolerji za HDD. Da ne govorimo o počasnem razvoju hardvera. Malo je pa oba zafrknila tudi Motorola z ukinitvijo 680x0 serije CPU. Prehod na PPC je bil pač prehud ...
Je bilo pa zanimivo videti kak trg dodatkov se je ustvaril. Praktično si lahko nadgradil vse od RAM, CPU, HDD, itn. Za hadveraša skoraj "promised land" .
Če bi Amigo naredili bolj odprto, bi mogoče bila tam danes kot Apple. Mogoče ... Zaprti sistemi pa nimajo možnosti preživetja ...
Zajebali so jih lastniki sami, ker so hoteli služiti na dodatnih komponentah, ki so v PC svetu poceni, kot recimo, tipkovnice, miške, kontrolerji za HDD. Da ne govorimo o počasnem razvoju hardvera. Malo je pa oba zafrknila tudi Motorola z ukinitvijo 680x0 serije CPU. Prehod na PPC je bil pač prehud ...
Je bilo pa zanimivo videti kak trg dodatkov se je ustvaril. Praktično si lahko nadgradil vse od RAM, CPU, HDD, itn. Za hadveraša skoraj "promised land" .
Če bi Amigo naredili bolj odprto, bi mogoče bila tam danes kot Apple. Mogoče ... Zaprti sistemi pa nimajo možnosti preživetja ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Invictus ()
MrStein ::
Tale topic me spominja na tistega, ki govori o tem, kako se je v Jugi živelo bolje :).
Tu je malo več faktov. "Malo".
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
BlackMaX ::
Brane22 ::
Amiga, Atari so bile luštne konzole, ki so hotele postati veliki računalniki.
Zajebali so jih lastniki sami, ker so hoteli služiti na dodatnih komponentah, ki so v PC svetu poceni, kot recimo, tipkovnice, miške, kontrolerji za HDD. Da ne govorimo o počasnem razvoju hardvera. Malo je pa oba zafrknila tudi Motorola z ukinitvijo 680x0 serije CPU. Prehod na PPC je bil pač prehud ...
Ja ampak 68K je ukinjena veliko za temi mlinčki. Problem je da so se vsi jemali preresno in vsako svojo pogruntacijo so rinili do nezavesti. Ajde za OS še razumem, ampak ni mi jasno zakaj 7000 vrst BASIC-ov, vsak neuporaben na svoj način, in za vedno zapečen v stroj.
Ko so prehajali z 8 na 16-bitov, se je že videlo, kako bodo zgledali problemi v prihodnosti in da se ni pametno vezati na eno familijo. In če so se že, da je pametno slediti in riniti razvoj CPUja.
Dobro, MC je prispevala svoj delež globalnim neumnostim z neskončnim navijanjem cen, ampak proizvajalci mašin so pa doprinesli na svojem koncu.
Recimo 68020 je prišla ven kdaj, mislim da leta 1987. V parih letih od splavitve osnovnega modela je za Sinc/Atari/Cmd etc bilo več ko dovolj časa da spacajo kaj zanjo.
Pa recimo da se jim ni dalo in da so počakali še leto dve da se 68030 "prime".
Začetna frekvenca je bila na mislim 16MHz.
Če se omejimo na STja, si polgejmo, kako približno bi njegov naslednik zgledal, če bi bil narejen po istih principih, kot je bil ST okrog 68000:
- 68030-16 MHz v podnožju, z opcijo za 16,20,24,32MHz in hitrejše verzije, takt malo zaokrožen gor/dol glede na RAM timinge
- prazno podnožje za 68882 FPU - opcija
- 32-bitno vodilo - 2* 32 * 256K*1 DRAM chipov za 4MB osnovnega RAM-a v 2 32-bitnih bankah- na eni ali dveh vertikalnih karticah. Banki sta prepleteni v 16 bytne skupine ( dolžina bursta na 68030)
- RAM sedaj dela v osnovi na 5MHz za 1rwc( 200 ns za osnovni dostop s 100 ali 120ns čipi namesto prjšnjih 150ns) a pozna FP sequence. V enem osnovnem slotu lahko izvede torej en random cikel + precharge, v dveh zaporednih pa 4 polne dostope.
- video-shifter uprablja fast-page dostop in bere iz RAM-a z maksimalno hitrostjo do zapolnitve svjega majhnega bufferja, ki vedno lahko prebere vsaj polni burst iz vsake banke ( = 2*4*4= 32byteov).
Recimo, da so pri CPUju šparali in mimo tega niso šli v stroške za zunanji cache, ki je bil takrat pri recimo 386-tkah del standarne opreme in da je vse kar ima ta mašina vdelani notranji cache- 512 byteov a instrukcije in 512 byteov za podatke.
Kakšen video bi lahko generiral tak stroj ?
Ob osnovni predpostavki delitvi bandwidtha s CPUjem 1:1 ( kot je to na STju) to pomeni, da lahko:
- na starem STju video dobi novih 16-bitov za sliko vsakih 500ns ( 250ns za video+ 250ns za CPU/DMA)
- na temle, recimo mu TTju lahko video potegne v burstu na vsakih 2*200ns= 400ns po 16byteov.
To pomeni pri PAL sliki recimo video kakovost, ki pri polni resoluciji, ki jo PAL _teoretično_ zmore zlahka več kot 16 bitov na piksel.
Ali recimo pri 50+Hz non-interlaced osveževanju
1024*1024/8bp (256barv)
768*512/16bp (65536 barv)
512*384/24bp ( 16M barv)
In to ob zelo hitri animaciji, saj bi ostalo več ko dovolj prostora za double-buffering in premetavanje slikic, tudi brez posebnih funkcij v čipovju.
Tak stroj bi vseboval ene 2* več RAM-a kot navaden ST MEGA 4 in bil bi v zelo podobnem ohišju, če ne že kar kot PC motherboard.
Kar pomeni, da bi lahko bil komot relativno poceni.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Brane22 ()
Invictus ::
Saj Atari je imel svojo 68030 mašino, Atari TT .
Eden od problemov je bil tudi Kickstart s svojimi APIji. Programerji so pač direktno naslavljali funkcije zaradi hitrosti in zjebali kompatibilnost za naprej ...
Eden od problemov je bil tudi Kickstart s svojimi APIji. Programerji so pač direktno naslavljali funkcije zaradi hitrosti in zjebali kompatibilnost za naprej ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Invictus ::
Saj zato sta pa obe liniji crknili ...
Poleg tega sta imela tako Atari TT kot Amiga 4000 preslabe ločljivosti za tisti čas.
PC kartice so bile že boljše.
Poleg tega sta imela tako Atari TT kot Amiga 4000 preslabe ločljivosti za tisti čas.
PC kartice so bile že boljše.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
MrStein ::
Ajde za OS še razumem, ampak ni mi jasno zakaj 7000 vrst BASIC-ov, vsak neuporaben na svoj način, in za vedno zapečen v stroj.
Amiga ni imela nikjer zapečenega BASIC-a.
Je bil en priložen na eni disketi. Od Microsoft-a. Smeh
Ob osnovni predpostavki delitvi bandwidtha s CPUjem 1:1 ( kot je to na STju)
Hmm, a ni nekdo trdil prej, da je Amiga imela "brezveze" deljen RAM bandwitch z videom, ST pa kao ne?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MrStein ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Za nostalgike: Viva Amiga (dokumentarec)Oddelek: Strojna oprema | 4613 (3723) | opeter |
» | Tri desetletja prave Prijateljice (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Ostalo | 20602 (15430) | MrStein |
» | Amiga je stara 25 let (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod | 12713 (11409) | MrStein |
» | Commodore se vračaOddelek: Novice / Ostale najave | 12532 (10556) | Matako |