» »

Google v preiskavi v Rusiji

Google v preiskavi v Rusiji

Slo-Tech - Ruska agencija za varstvo konkurence je v petek sporočila, da so začeli uradno preiskavo Googla zaradi suma kršitve protimonopolne zakonodaje. Preiskavo so sprožili na podlagi prijave ruskega iskalnika Yandexa.

Problematične so aplikacije, ki jih Google vgrajuje v mobilni operacijski sistem Android, privzeta nastavitev iskalnika na Google Yandex in zahteve sestavljavcev telefonov, da nanje namestijo določeno Googlove aplikacije in da nanje ne namestijo nekaterih konkurenčnih aplikacij (recimo Yandexovih). Za uporabo Google Play morajo namestiti celoten paket Google Mobile Services. Yandex, izven Rusije malo znano podjetje, v Rusiji pa s kar 60-odstotnim deležem na trgu iskanja, trdi, da Google s tem krši zakonodajo, saj da je Android odprta platforma. Lani je imel Yandex pri iskanju z androidnih naprav 52-odstotni tržni delež, letos pa ima le še 44-odstotnega; zanimivo mu je delež na iOS zrasel.

Ruski proizvajalci pametnih telefonov Explay, Fly in Prestigi so do lanskega leta na telefone prednalagali Yandexove aplikacije, potem pa so jih nehali. Podjetju so sporočili, da je kriv Google, ki jim tega ne dovoli več. Google je zanikal kakršnokoli nezakonito ravnanje. Zapisali so, da imajo proizvajalci telefonov popolnoma proste roke, da namestijo katerekoli aplikacije.

Google je imel doslej obilo težav v Evropi in ZDA, v Rusiji pač še ne. V EU in ZDA proti Googlu še vedno tečeta preiskavi zaradi suma oviranja konkurence.

34 komentarjev

LJ4L ::

*Prestigio ne Prestigi
LP from LJ

PrihajaNodi ::

Kdaj dobimo alternativo guglu?

SimplyMiha ::

Poguglaj.

Mesar ::

Sej jo že imaš Google bolj slabo obvladuje recimo Ruski in Kitajski trg... če hočeš alternativo za US oz EN trg pa kr sanjaj dalje, majo IMO že preveliko prednost.
Your turn to burn!

Glugy ::

treba mal dnarja pokasirat

PrihajaNodi ::

SimplyMiha je izjavil:

Poguglaj.


Najdi.si

Lonsarg ::

Zaenkrat Google še ni fasal takih regulacij, kot jih je Microsoft zaradi svojega monopolnega položaja, mogoče ga še čaka:) Čisto iz potrošniškega stališča bi za nas bilo najboljše, da ima firma, ki ima iskalnik samo iskalnih in ne še ostale storitve.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

SimplyMiha ::

Torej naj vsaka branjevka prodaja samo po eno vrsto zelenjave?

Mesar ::

Lonsarg je izjavil:

Zaenkrat Google še ni fasal takih regulacij, kot jih je Microsoft zaradi svojega monopolnega položaja, mogoče ga še čaka:) Čisto iz potrošniškega stališča bi za nas bilo najboljše, da ima firma, ki ima iskalnik samo iskalnih in ne še ostale storitve.


Kam pa naj dobiček šauflajo? Itak, da se ravno trudijo monopol ustvarit, pa v zadnjih letih ne več na področju iskanja temveč targetiranega spletnega oglaševanja. Payment processing jim je tudi zanimiv, svoj istore al kak je že ta prodajalna applovih appov že majo, še malo pa bodo konkurirali kakšnemu ebayu...
Your turn to burn!

Lonsarg ::

Dobiček naj si lastnik izplača in ustvari novo firmo!

SimplyMiha ::

Čemu, če je veliko ceneje in učinkoviteje imeti vse pod eno streho? Eno računovodstvo za vse pa to. Dokler profit diktira gospodarstvo, bo pač tako.

Poldi112 ::

Saj lahko imajo vse pod eno streho. Edino podatkov z različnih storitev naj ne kombinirajo. A nimajo tudi zarad tega zadnje čase težave z EU?
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

SimplyMiha ::

Saj Google nudi uporabniški račun, znotraj katerega se zbirajo uporabniški podatki? Ali pa je sporno to, da Google te podatke uporablja v vseh svojih storitvah ne glede na uporabnikovo voljo?

Lonsarg ::

V bistvu so ti podatki še najmanj sporni. Sporna je vertikalna integracija monopolnega položaja, torej monopol na enem področju uporabiš za izrabo prednosti na drugem, recimo vgrajevanje Google iskanja v Android sistem.

Poldi112 ::

Pa saj z deljenjem podatkov med različnimi storitvami tudi dobiš konkurenčno prednost - več veš o uporabniku in posledično lahko prikažeš boljše reklame.
Google iskanje se da zamenjati. Meni se bolj zdi problem pogojevanje dostopa do trgovine z uporabo ostalih storitev. Če se prav spomnim zgodbe.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

Phantomeye ::

SimplyMiha je izjavil:

Saj Google nudi uporabniški račun, znotraj katerega se zbirajo uporabniški podatki? Ali pa je sporno to, da Google te podatke uporablja v vseh svojih storitvah ne glede na uporabnikovo voljo?


Kaj? Kaj?

Ko ti ustvariš Google Account. Sprejmeš pogoje uporabe. Google je zasebna firma, nisi dolžen biti njihov client. Če pa želiš bit, pa sprejmeš njihove pogoje in uporabljaš njihove storitve.

Poldi112 ::

Država regulira trg. Zakaj misliš, da je MS za IE fasal kazen? Ker so slabo napisali svoje pogoje uporabe?
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

Phantomeye ::

Poldi112 je izjavil:

Država regulira trg. Zakaj misliš, da je MS za IE fasal kazen? Ker so slabo napisali svoje pogoje uporabe?


To se je nanašalo na 'brez uporabnikove volje'. Eno je, če to kar google dela s podatki, ok ali ne. drugo pa je ali se je uporabnik strinjal s pogoji ali ne. Ce se strinjas s tem, da bo google podatke uporabil za to in za to, potem težko rečeš, da je bilo to proti tvoji volji.

Poldi112 ::

No, mirno se lahko sklicuješ na protimonopolno zakonodajo, ki gladko povozi pogoje uporabe.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

Phantomeye ::

Poldi112 je izjavil:

No, mirno se lahko sklicuješ na protimonopolno zakonodajo, ki gladko povozi pogoje uporabe.


Je kombiniranje podatkov med storitvami stvar monopolne zakonodaje?

Poldi112 ::

V bistvu ne vem. Po mojem bi znalo biti, se bom pa zaenkrat, dokler še malo ne razmislim, malo nazaj potegnil.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

...:TOMI:... ::

Če bi se google držal slogana don't be evil, bi bilo vse ok.

Se pravi, zašli so iz svoje poti, sedaj pa žanjejo, kar pač žanjejo.
Tomi

SimplyMiha ::

Phantomeye je izjavil:

SimplyMiha je izjavil:

Saj Google nudi uporabniški račun, znotraj katerega se zbirajo uporabniški podatki? Ali pa je sporno to, da Google te podatke uporablja v vseh svojih storitvah ne glede na uporabnikovo voljo?


Kaj? Kaj?

Ko ti ustvariš Google Account. Sprejmeš pogoje uporabe. Google je zasebna firma, nisi dolžen biti njihov client. Če pa želiš bit, pa sprejmeš njihove pogoje in uporabljaš njihove storitve.

Kolikor vem, neki pogoji uporabe nekega podjetja niso nad zakoni države oz. unije.

Phantomeye ::

SimplyMiha je izjavil:

Phantomeye je izjavil:

SimplyMiha je izjavil:

Saj Google nudi uporabniški račun, znotraj katerega se zbirajo uporabniški podatki? Ali pa je sporno to, da Google te podatke uporablja v vseh svojih storitvah ne glede na uporabnikovo voljo?


Kaj? Kaj?

Ko ti ustvariš Google Account. Sprejmeš pogoje uporabe. Google je zasebna firma, nisi dolžen biti njihov client. Če pa želiš bit, pa sprejmeš njihove pogoje in uporabljaš njihove storitve.

Kolikor vem, neki pogoji uporabe nekega podjetja niso nad zakoni države oz. unije.


Že res, ampak kar hočem izpostavit je, če se strinjaš s pogoji, ne morš reč, da se nekaj dogaja proti tvoji volji. Ali so ti pogoji zakonsko ustrezni je drugo.

SimplyMiha ::

Nima veze, če se strinjam s temi pogoji - še vedno nisem jaz ne podjetje, katerega pogoje sprejemam, nad zakonom. Case in point: evtanazija.

SkipEU ::

To imaš evropsko dojemanje sveta; v ZDA je namen ustave ščititi posameznike in podjetja pred državo. Glede privatnega sektorja pa - če ti kaj ne ustreza, tistega pač ne uporabljati. Pri nas pa bi radi uporabljali, čeprav ti ni všeč - hkrati pa tistemu podjetju govorili, kako se naj gre svojega posla. Noro ...

srnjak ::

Najlepše bi bilo, ko proizvajalci ne bi nalagali nobenih aplikacij in prepustili prosto izbiro uporabniku. S tem bi strankam prihranili obilo ur, ki jih porabijo za "čiščenje" telefona takoj po nakupu.

Poldi112 ::

SkipEU je izjavil:

To imaš evropsko dojemanje sveta; v ZDA je namen ustave ščititi posameznike in podjetja pred državo. Glede privatnega sektorja pa - če ti kaj ne ustreza, tistega pač ne uporabljati. Pri nas pa bi radi uporabljali, čeprav ti ni všeč - hkrati pa tistemu podjetju govorili, kako se naj gre svojega posla. Noro ...


A pri nas je pa z ustavo kaj drugače? Koga ščiti pri nas? Pa pozabljaš, da ustava ni edini pravni dokument. Imaš še množico drugih, ki regulirajo trg. In onemogočajo firmam, da delajo, kar se jim zljubi. In ja, ni mi všeč, kaj google dela, a kot v mnogih drugih primerih sem prisiljen, da ga uporabljam. In to, da sem obkljukal, da se strinjam s pogoji uporabe ne pomeni, da moram zdaj v tišini jesti njihovo sranje.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

zeleni ::

Phantomeye je izjavil:

SimplyMiha je izjavil:

Phantomeye je izjavil:

SimplyMiha je izjavil:

Saj Google nudi uporabniški račun, znotraj katerega se zbirajo uporabniški podatki? Ali pa je sporno to, da Google te podatke uporablja v vseh svojih storitvah ne glede na uporabnikovo voljo?


Kaj? Kaj?

Ko ti ustvariš Google Account. Sprejmeš pogoje uporabe. Google je zasebna firma, nisi dolžen biti njihov client. Če pa želiš bit, pa sprejmeš njihove pogoje in uporabljaš njihove storitve.

Kolikor vem, neki pogoji uporabe nekega podjetja niso nad zakoni države oz. unije.


Že res, ampak kar hočem izpostavit je, če se strinjaš s pogoji, ne morš reč, da se nekaj dogaja proti tvoji volji. Ali so ti pogoji zakonsko ustrezni je drugo.


Ce je v pogojih uporabe zapisano kaj, kar ni v skladu z zakonom, je cisto vseeno, ce si se strinjal ali ne. Zadeva je neveljavna. Ti lahko mirno podpises. Podjetje ne more od tebe potem terjati necesa, kar ni v skladu z zakonom pa ceprav si podpisal.

matijadmin ::

SimplyMiha je izjavil:

Torej naj vsaka branjevka prodaja samo po eno vrsto zelenjave?


Branjevka je ena, z omejeno količino zelenjave, kapitala, denarnega toka ... Njen vpliv na družbo je zanemarljiv. A lahko to apliciraš na Google?

SimplyMiha ::

Recimo, da ena branjevka s prodajo zelja zasluži toliko, da prevzame vse druge branjevke na trgu, tako da zdaj delajo pod njo. Pa še poročat ji morajo, kaj je kdo kupil.

Nismo več daleč od Googla, kajne?

matijadmin ::

SimplyMiha je izjavil:

Recimo, da ena branjevka s prodajo zelja zasluži toliko, da prevzame vse druge branjevke na trgu, tako da zdaj delajo pod njo. Pa še poročat ji morajo, kaj je kdo kupil.

Nismo več daleč od Googla, kajne?


Zelo daleč smo. Razlika vpliva na družbo in ekonomijo se meri v mnogo velikostnih redov.

PrihajaNodi ::

Nismo daleč. Imamo par gigantov, vendar sta v ospredju Google in Apple, potem nekaj časa nič in nato Amazon in Microsoft.
Da ne omenjamo Googlovih psov, če že ne privat vojske.

Sicer pa v kakšni razliki govoriš? V Siliciji dolini, je stopnja prihodka posameznika največja glede na celotno zda, pa imajo kljub temu NAJVEČ revežev ravno tam (upoštevajoč še stroške življenja, ki nastanje ravno zaradi manjšine ki zasluži največ v ZDA).

Phantomeye ::

zeleni je izjavil:

Phantomeye je izjavil:

SimplyMiha je izjavil:

Phantomeye je izjavil:

SimplyMiha je izjavil:

Saj Google nudi uporabniški račun, znotraj katerega se zbirajo uporabniški podatki? Ali pa je sporno to, da Google te podatke uporablja v vseh svojih storitvah ne glede na uporabnikovo voljo?


Kaj? Kaj?

Ko ti ustvariš Google Account. Sprejmeš pogoje uporabe. Google je zasebna firma, nisi dolžen biti njihov client. Če pa želiš bit, pa sprejmeš njihove pogoje in uporabljaš njihove storitve.

Kolikor vem, neki pogoji uporabe nekega podjetja niso nad zakoni države oz. unije.


Že res, ampak kar hočem izpostavit je, če se strinjaš s pogoji, ne morš reč, da se nekaj dogaja proti tvoji volji. Ali so ti pogoji zakonsko ustrezni je drugo.


Ce je v pogojih uporabe zapisano kaj, kar ni v skladu z zakonom, je cisto vseeno, ce si se strinjal ali ne. Zadeva je neveljavna. Ti lahko mirno podpises. Podjetje ne more od tebe potem terjati necesa, kar ni v skladu z zakonom pa ceprav si podpisal.


Seveda je vseeno, ampak jaz nisem govoril o tem.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Bi imeli ruski pametni telefon? Yandex.Phone je tu

Oddelek: Novice / Android
197589 (4958) polozweii
»

Uber Yandexu v Rusiji priznal poraz

Oddelek: Novice / Ostale najave
96550 (4976) aycabron
»

Google bo v Rusiji plačal sedem milijonov evrov zaradi zlorabe monopolnega položaja

Oddelek: Novice / Tožbe
84361 (3690) next3steps
»

Google v Rusiji kaznovan zaradi zlorabe prevladujočega položaja

Oddelek: Novice / Tožbe
1116656 (15764) Markoff

Več podobnih tem