» »

Apple zahteva 64-bitno prihodnost

Apple zahteva 64-bitno prihodnost

Apple A7 je procesor iPhone 5S, iPad Mini 2 in 3 ter iPad Air

vir: Ars Technica

Apple A8 je v uporabi v iPhonu 6 in 6 Plus, zmogljivejši A8X se nahaja v iPad Air 2

vir: Ars Technica
Ars Technica - Apple že več kot leto dni uporablaj 64-bitne procesorje v svojih mobilnih napravah, prvi je bil iPhone 5S s procesorjem A7, medtem ko sta z enakim procesorjem nekoliko kasneje sledila iPad Mini 2 in iPad Air (oba sta bila nedavno deležna nadgradnje, a Mini še vedno uporablja isti procesor). Enako seveda velja za procesorja v A8 in A8X, ki sta v uporabi v iPhone 6, 6 Plus in iPad Air 2. A razvijalci še vedno lahko v App Store naložijo aplikacijo, ki je razvita le s podporo za 32-bitne čipe (seveda deluje tudi na 64-bitnih čipih). Čas za to se kot kaže izteka.

S 1. februarjem 2015 bodo vse aplikacije, ki jih bodo razvijalci želeli naložiti na App Store, morale podpirati 64-bitne procesorje, torej bodo morali razvijalci do nadaljnjega (nekaj let) pripravljati 32-bitne in 64-bitne izdaje, vsaj dokler bodo podprte naprave z 32-bitnimi procesorji. Obstoječe aplikacije bodo seveda lahko ostale v trgovini, Apple ne bo zahteval nadgradnje, torej bodo omejitve deležni le razvijalci, ki bodo samostojno nalagali nadgradnje obstoječih aplikacij oz. nalagali povsem nove aplikacije. Ker Apple različne izdaje aplikacij ponuja v enotnem paketu, to pomeni tudi nekoliko večje paketke za prenos, a bo razlika majhna, saj gre le za spremembe v kodi. Večja razlika se je pokazala pri prehodu na zaslone retina, saj so se močno povečale velikosti grafičnih elementov, ki so bili uporabnikom prav tako servirani v paketu skupaj z običajnimi elementi za starejše iPhone in iPade.

Mnogi se na forumih sprašujejo, kje je prednost 64-bitnih čipov, če pa imajo Applove naprave le 1 oz. v primeru iPad Air 2 le 2 GB pomnilnika. Izkaže se, da skupaj s 64-bitnim naslavljanjem procesorji na arhitekturi ARM običajno dobijo še novejši set inštrukcij, ARMv8. V praksi Ars Technica poroča, da Applov A7 isto aplikacijo v 64-bitni obliki izvaja do 30 %, A8 pa kar do 40 % hitreje, kot enako aplikacijo v 32-bitni obliki. Na Ars Technici so obenem pripravili seznam popularnih aplikacij in njihovo podporo za 32 oz 64 bitov skupaj z zgodovino podpore v letošnjem maju, septembru in oktobru. Dodatna prednost uporabe 64-bitnih procesorjev zdaj je lažja podpora čez nekaj let, ko bo 64-bitnost nujna zaradi uporabe 4 ali več gigabajtov pomnilnika na najnovejših napravah, ko se bodo telefoni in tablice s procesorji A7 in A8 bližali koncu življenjske dobe. Takrat bodo razvijalci enostavno pripravili eno samo izdajo aplikacije in tako pokrili vse uradno podprte naprave.

Preden dobimo 64-bitno programsko opremo seveda potrebujemo strojno opremo.

40 komentarjev

David Karlas ::

Velik sreče želim razvijalcem, ki uporabljajo Unity in targetirajo iOS...
Vrjamem, da jim bo uspelo

MrStein ::

Ejej, zlobni Apple načrtuje, da uporabnike prikrajša za užitke v memorijski barieri. :)
Teštiram če delaž - umlaut dela: ä ?

AndrejS ::

Tu ne vidim problema - saj vso delo opravi prevajalnik

Nummy ::

David Karlas je izjavil:

Velik sreče želim razvijalcem, ki uporabljajo Unity in targetirajo iOS...
Vrjamem, da jim bo uspelo

Unity bo dobil prej update in boš samo na novo "prevedel" stvari in naložil na app store.

Dr_M ::

Ios je ze 64 biten?

...:TOMI:... ::

Kaj pa, če bi podobno naredili tudi z IPv6?
Tomi

skika ::

Dr_M je izjavil:

Ios je ze 64 biten?


Ze od iOS7 dalje.

Invictus ::

AndrejS je izjavil:

Tu ne vidim problema - saj vso delo opravi prevajalnik

Daleč od tega da bi bilo to vedno res ...

Prevsem je odvisno od kode ali bo zadeva šla skozi ali ne ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Nummy ::

Invictus je izjavil:

AndrejS je izjavil:

Tu ne vidim problema - saj vso delo opravi prevajalnik

Daleč od tega da bi bilo to vedno res ...

Prevsem je odvisno od kode ali bo zadeva šla skozi ali ne ...

In kaj misliš da v kodi ne bo šlo skozi? Te motijo 32-bitne spremenljivke?

next_byte ::

Zakaj ne naredijo 512 bitnih procesorjev ? Kakšne bi bile prednosti pred 64 bitnimi, kakšne slabosti?

hojnikb ::

next_byte je izjavil:

Zakaj ne naredijo 512 bitnih procesorjev ? Kakšne bi bile prednosti pred 64 bitnimi, kakšne slabosti?

nerabiš 512bitnih procesorev, ker ni na svetu tolk rama, da bi ga lahko naslovil. Tisti ukazi, ki pa morejo bit več kot 64bitni pa so tako že (kak AVX).
#teamred
BigBox: Asus P8Z77-V, i5 3570K, 8GB DDR3, 1TB HDD & 480GB SSD, GTX 970, W10
MediaBox: AMD 2200G, 8GB DDR4 3000MT, 128GB SSD, Vega 8, B450M-DS3H, W10

Invictus ::

hojnikb je izjavil:

next_byte je izjavil:

Zakaj ne naredijo 512 bitnih procesorjev ? Kakšne bi bile prednosti pred 64 bitnimi, kakšne slabosti?

nerabiš 512bitnih procesorev, ker ni na svetu tolk rama, da bi ga lahko naslovil. Tisti ukazi, ki pa morejo bit več kot 64bitni pa so tako že (kak AVX).

Bitnost procesorja oz. njegovih registrov nima veze koli RAMa lahko naslovi CPU. Določi samo zgornjo mejo.

V prakdi je naslovno vodilo manjše.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

hojnikb ::

seveda. ampak motivacija za prehod na 64bitnost je bila ravno to, ker se z 32biti (kar je zgornji cap za naslovne prostore) ne da naslovit več dovolj rama.
#teamred
BigBox: Asus P8Z77-V, i5 3570K, 8GB DDR3, 1TB HDD & 480GB SSD, GTX 970, W10
MediaBox: AMD 2200G, 8GB DDR4 3000MT, 128GB SSD, Vega 8, B450M-DS3H, W10

nekikr ::

Ne. Beri novico.

Invictus ::

hojnikb je izjavil:

seveda. ampak motivacija za prehod na 64bitnost je bila ravno to, ker se z 32biti (kar je zgornji cap za naslovne prostore) ne da naslovit več dovolj rama.

Predvsem je razlog v novi arhitekturi

Nasloviš lahko vedno več RAMa kot je biten procesor, če tako implementiraš zadevo ... Intel PAE ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

hojnikb ::

Izkaže se, da skupaj s 64-bitnim naslavljanjem procesorji na arhitekturi ARM običajno dobijo še novejši set inštrukcij, ARMv8.


Dodatna prednost uporabe 64-bitnih procesorjev zdaj je lažja podpora čez nekaj let, ko bo 64-bitnost nujna zaradi uporabe 4 ali več gigabajtov pomnilnika na najnovejših napravah, ko se bodo telefoni in tablice s procesorji A7 in A8 bližali koncu življenjske dobe.


V resnici 64 bitnost ta trenutek za te naprave ni potrebna.

Invictus je izjavil:

hojnikb je izjavil:

seveda. ampak motivacija za prehod na 64bitnost je bila ravno to, ker se z 32biti (kar je zgornji cap za naslovne prostore) ne da naslovit več dovolj rama.

Predvsem je razlog v novi arhitekturi

Nasloviš lahko vedno več RAMa kot je biten procesor, če tako implementiraš zadevo ... Intel PAE ...

še vedno boš omejen z ramom, ki ga lahko posamezn proces uporabi.
#teamred
BigBox: Asus P8Z77-V, i5 3570K, 8GB DDR3, 1TB HDD & 480GB SSD, GTX 970, W10
MediaBox: AMD 2200G, 8GB DDR4 3000MT, 128GB SSD, Vega 8, B450M-DS3H, W10

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

Invictus ::

hojnikb je izjavil:


V resnici 64 bitnost ta trenutek za te naprave ni potrebna.

Ni, ampak Apple razmišlja dovolj vnaprej da vzpostavi razvijalski ekosistem. In glede na to da so nekatere aplikacije hitrejše do 40% na 64 bitih, se mi zdi da je tudi pravi čas ...

hojnikb je izjavil:


še vedno boš omejen z ramom, ki ga lahko posamezn proces uporabi.

99,9999% razvijalcev pokuri 4GB RAMa samo ob res precej svinjskem programiranju.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

hojnikb ::

In glede na to da so nekatere aplikacije hitrejše do 40% na 64 bitih, se mi zdi da je tudi pravi čas ...

ampak niso hitrejše zaradi 64bitnosti :)
#teamred
BigBox: Asus P8Z77-V, i5 3570K, 8GB DDR3, 1TB HDD & 480GB SSD, GTX 970, W10
MediaBox: AMD 2200G, 8GB DDR4 3000MT, 128GB SSD, Vega 8, B450M-DS3H, W10

PrimozR ::

Invictus je izjavil:

hojnikb je izjavil:

next_byte je izjavil:

Zakaj ne naredijo 512 bitnih procesorjev ? Kakšne bi bile prednosti pred 64 bitnimi, kakšne slabosti?

nerabiš 512bitnih procesorev, ker ni na svetu tolk rama, da bi ga lahko naslovil. Tisti ukazi, ki pa morejo bit več kot 64bitni pa so tako že (kak AVX).

Bitnost procesorja oz. njegovih registrov nima veze koli RAMa lahko naslovi CPU. Določi samo zgornjo mejo.

V prakdi je naslovno vodilo manjše.

Prehod na 64 bitne CPUje na namizju je bil precej povezan tudi s tem. Ni pa edini razlog.

(od hojnika se moj odgovor razlikuje v delu o namizju ;)

http://www.quora.com/Why-arent-there-12...
http://www.quora.com/Processor-Architec...

Invictus je izjavil:


99,9999% razvijalcev pokuri 4GB RAMa samo ob res precej svinjskem programiranju.

Ali pa če razvijajo data-intensive programe. Npr. FEA in podobne numerične izračune na velikem datasetu :) Bi si drznil trditi, da jih je več kot 0,0001 % :D

hojnikb je izjavil:

In glede na to da so nekatere aplikacije hitrejše do 40% na 64 bitih, se mi zdi da je tudi pravi čas ...

ampak niso hitrejše zaradi 64bitnosti :)

Nja, hitrejše so zaradi novih inštrukcij. Ampak nesmiselno je narediti novo arhitekturo na 32 bitih leta 2012 (recimo da je bil ARMv8 razvit tam nekje, verjetno še par let prej), če bi potem moral zadevo ponavljati.

Pa lažje je razložiti folku - 'zakaj je app hitrejši?' 'ker je 64-biten.' 'kaj pa je to?' 'več je bolje'. Kompliciranje z inštrukcijami povprečnega uporabnika pomojem le bolj zmede. Številke so jasne :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

MrStein ::

hojnikb je izjavil:


Invictus je izjavil:

hojnikb je izjavil:

seveda. ampak motivacija za prehod na 64bitnost je bila ravno to, ker se z 32biti (kar je zgornji cap za naslovne prostore) ne da naslovit več dovolj rama.

Predvsem je razlog v novi arhitekturi

Nasloviš lahko vedno več RAMa kot je biten procesor, če tako implementiraš zadevo ... Intel PAE ...

še vedno boš omejen z ramom, ki ga lahko posamezn proces uporabi.

Ne, se lahko enako (no, podobno) razširi kot fizični naslovni prostor. Saj se še spomnimo segmentov...

Sicer bolj kot širina naslovnega vodila (logičnega) je pomembna širina podatkovnega.
Če obdelaš 64 bitov v enem koraku je 2x več kot 32...

Invictus je izjavil:

hojnikb je izjavil:


V resnici 64 bitnost ta trenutek za te naprave ni potrebna.

Ni, ampak Apple razmišlja dovolj vnaprej da vzpostavi razvijalski ekosistem. In glede na to da so nekatere aplikacije hitrejše do 40% na 64 bitih, se mi zdi da je tudi pravi čas ...

hojnikb je izjavil:


še vedno boš omejen z ramom, ki ga lahko posamezn proces uporabi.

99,9999% razvijalcev pokuri 4GB RAMa samo ob res precej svinjskem programiranju.

99,99% razvijalcev res precej svinjsko programira. ;)
Teštiram če delaž - umlaut dela: ä ?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

avister ::

Mislim, da je ključna beseda pri 40% hitrejši aplikaciji, "nekatere".

Samo za test sem odstranil arm64, prevedel in stestiral moj app na napravi, kjer je po pričakovanjih tekel enako hitro.

64bitov in hitrost = Apple marketnig.

Skoraj vse aplikacije na storu, bodo zaradi tega, ker so prevedena za arm64, tekle enako hitro/počasi.

MrStein, če je seveda potrebno obdelati 64 bitov.

hojnikb ::

Samo za test sem odstranil arm64, prevedel in stestiral moj app na napravi, kjer je po pričakovanjih tekel enako hitro.

my point exactly. Pohitritve so tukaj samo zaradi dodatnih ukazov, ki jih prinaša armv8, ne zaradi same 64bitnosti.
#teamred
BigBox: Asus P8Z77-V, i5 3570K, 8GB DDR3, 1TB HDD & 480GB SSD, GTX 970, W10
MediaBox: AMD 2200G, 8GB DDR4 3000MT, 128GB SSD, Vega 8, B450M-DS3H, W10

nekikr ::

Samo za test sem odstranil arm64, prevedel in stestiral moj app na napravi, kjer je po pričakovanjih tekel enako hitro.

Ta pohitritev ni mišljena za tiste simpl aplikacije, ki že tako ali tako ne porabijo veliko resursov...

Qushaak ::

Meni pa tak pristop niti ni tako napačen. Windows je že z XP-ji začel 64-bitni OS. Samo ok, tist dejansko ni bil uporaben. Šele z Visto je prišlo "tisto pravo". Sedaj že nekaj časa govori, da bodo opustili 32-bit verzijo, samo kakor kaže bo še vedno to tudi Windows 10. In smo tu - 10 let se že vleče "prehod".
Apple pa bo je 64-bitnost zahteval "umetno", vendar jo je "popakiral" skupaj z novo arhitekturo procesorja in bo čez 4-5 let popolnoma brez 32-bit okolja na iOS. Za moje pojme zmaga za njih, četudi morda to še ne bo nujno. Ampak kupili so si neko tehnološko prednost in opravili s preteklostjo.
Razumem poslovni svet, da so nekatere aplikacije v rabi več desetletij, samo Microsoft s takim pristopom, kot ga pelje sedaj daje samo potuho. Windows je precej večji, ker mora vsebovati še 32-bit knjižnjice (64-bitna verzija Windows-a) in še sami furajo dve veji skoraj 10 let in nič ne kaže, da bi to kej spremenili.
Tako da tukaj pa dam prednost Apple-u v tem primeru.

PrimozR ::

Sej 64-bitnega OS-a brez hardwarea ne moreš uporabljat. Niti programja. Tako da je na desktopu pravzaprav enako.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

Qushaak ::

Ja, samo tudi tu je že 11 let odkar je AMD izdal prvi 64-bit procesor arhitekture x86_64 (Athlon64). Jeseni 2003. Pa smo še vedno "v prehodu" iz 32-bit na 64-bit in to celo tako nizko, da še MS ni presekal stvari in jih očitno še nekaj časa ne bo.

Nummy ::

Invictus je izjavil:


99,9999% razvijalcev pokuri 4GB RAMa samo ob res precej svinjskem programiranju.

Tablice postajajo vse večje, tudi resolucija. Na iPadih lahko sedaj že obdeluješ fotke, rišeš, editiraš video,... to žre RAM, tako da tu ne gre za svinjsko programiranje, pač pa za zadovoljitev potreb uporabnika/programa.

PrimozR ::

V bistvu se je okrog 2560 x 1600 oz. 2048 x 1536 vse skupaj nekoliko ustavilo. iPad ima že 4. leto enak zaslon, Nexus 9 je zdaj dobil podobnega, 2560 x 1600 je standard na 16:10 10" tablicah, itd.

Nummy ::

PrimozR je izjavil:

V bistvu se je okrog 2560 x 1600 oz. 2048 x 1536 vse skupaj nekoliko ustavilo. iPad ima že 4. leto enak zaslon, Nexus 9 je zdaj dobil podobnega, 2560 x 1600 je standard na 16:10 10" tablicah, itd.

Ja in? To je več kot ima marsikateri monitor... Sicer pa je taka resolucija več kot dovolj za delo, iPad-i so tudi zmogljivi ne vidim problema razen v količini RAM-a.

PrimozR ::

Nummy je izjavil:

Tablice postajajo vse večje, tudi resolucija. Na iPadih lahko sedaj že obdeluješ fotke, rišeš, editiraš video,... to žre RAM, tako da tu ne gre za svinjsko programiranje, pač pa za zadovoljitev potreb uporabnika/programa.

Samo odgovarjam na tvoj post, kjer si rekel, da so tablice in resolucije vedno večje. Niso. So se hitro dvignile na nivo in tam ostale zadnjih par let.

Da so ločljivosti tablic višje od namizja je svojevrsten absurd, si daleč od prvega, ki je to opazil: http://tiamat.tsotech.com/4k-is-for-pro...

Ločljivost pravzaprav nima neke hude veze z delom, problem pri tablicah je še vedno vmesnik. No, odvisno kaj delaš. Če je touch vmesnik OK je pa verjetno večinoma 10" premalo.

blackbfm ::

vse gre v smer 4k trenutno..cca 2 leti pa bo to nov standard

bluefish ::

Pri vecjih zaslonih je to seveda smiselno, na tablicah pa niti ne in se gre le za napihovanje specifikacij, da lahko marketing nekako potisne produkt ven.

PrimozR ::

Saj tablice se pomojem bistveno ne bodo več spremenile. Upam no, ker je res nepotrebno. Telefoni pa tudi se mi zdi večinoma ostajajo na 1080p, razen par izjem, ki gredo na ~6" na 2560.

blackbfm ::

Pri vecjih zaslonih je to seveda smiselno, na tablicah pa niti ne in se gre le za napihovanje specifikacij, da lahko marketing nekako potisne produkt ven.


Nevem, sem tut sam mislu da je 300 dpi vrh glave ampak sem naredu majhen test...tale slikca je prirejena za iphone 4:



Zgoraj elipsa brez antialiasinga, spodaj pa z... in na telefonu pri 326dpi izgledata tako ena kot druga presenetljivo slabše kot sem si predstavljal, daleč od prave ostrine. Tako da 4k se mi ne zdi nabijanje specifikacij, ampak zgolj spodnja meja za pravi "retina" zaslon.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: blackbfm ()

Nummy ::

blackbfm je izjavil:

Pri vecjih zaslonih je to seveda smiselno, na tablicah pa niti ne in se gre le za napihovanje specifikacij, da lahko marketing nekako potisne produkt ven.


Nevem, sem tut sam mislu da je 300 dpi vrh glave ampak sem naredu majhen test...tale slikca je prirejena za iphone 4:



Zgoraj elipsa brez antialiasinga, spodaj pa z... in na telefonu pri 326dpi izgledata tako ena kot druga presenetljivo slabše kot sem si predstavljal, daleč od prave ostrine. Tako da 4k se mi ne zdi nabijanje specifikacij, ampak zgolj spodnja meja za pravi "retina" zaslon.

Ah sej noben ni reku, da več resolucije ni dobro :) Problem nastane samo, ko padeš v zid omejitev:
-grafična kartica ni sposobna zmleti vsega (večini že 4K dela probleme, kaj šele gledati kak video ali 3D na tem)
-pixli so tako majhni, da jih s prostim očesom ne ločiš več (v bistvu bo vse kar bo na tej meji še Ok, kar bo pa nategovanje resolucije čez bo pa čisti marketinški nateg na kvadrat).

Sam osebno komaj čakam, da dajo ven iPad 4K in potem gor eno spodobno photoshop verzijo za risat in delat. Če bo delovalo bolje kot na PC-jih po zaslugi "metal-a" skačem do stropa od veselja!

Truga ::

Nummy je izjavil:

-pixli so tako majhni, da jih s prostim očesom ne ločiš več (v bistvu bo vse kar bo na tej meji še Ok, kar bo pa nategovanje resolucije čez bo pa čisti marketinški nateg na kvadrat).


Do tega mamo se precej dalec. 300dpi rabis na PC ekranu pol metra od oci, da zadeva zgleda uredu. Na telefonu ki ga imas par cm od nosa rabis se neprimerno vec.

PrimozR ::

Ma tam severno od 300 DPI na telefonu je že kar okej. Se pozna več, priznam, ampak neke hude potrebe po tem ne čutim, razen če imam taka telefona enega ob drugem. Sem pa prejle gledal Nexus 10 (10"; 2560 x 1600) pa je ZOMG nice. Res oster tekst :)

blackbfm ::

300 dpi displej izgleda vredu izključno zarad uporabe antialiasinga, sicer pa ni to tista prava ostrina... če se zapičiš v detajle lahko vidiš da je slika precej motna

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: blackbfm ()

Nummy ::

blackbfm je izjavil:

300 dpi displej izgleda vredu izključno zarad uporabe antialiasinga, sicer pa ni to tista prava ostrina... če se zapičiš v detajle lahko vidiš da je slika precej motna

V bistvu ravno obratno. Na 300dpi ne rabiš tako močnega anti-aliasing-a da dosežeš enak učinek kot na manšem dpi zaslonu oz. LCD-ju. V praksi to pomeni, da na 300-DPI 2x AA zgleda enako ali bolje kot na 150dpi 4x AA.

PrimozR ::

Želel je povedati, da 300 dpi zaslon na telefonu izgleda dobro, ker se na tekstu uporablja AA, kar ga naredi dovolj dobrega za primerjavi s 450+ dpi zasloni.Torej da na 450+ dpi ne bi potreboval antialiasinga.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

A8X je najverjetneje trijedrnik (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod
528470 (5114) hojnikb
»

Apple zahteva 64-bitno prihodnost

Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod
407747 (4860) PrimozR
»

Applove novosti: iPad Air 2, iPad Mini 3, novi iMac z Retino, OS X 10.10, iOS 8.1 (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod
17428541 (20915) Nummy
»

Novosti z Applove predstavitve (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod
5615873 (11822) PrimozR

Več podobnih tem