» »

Wolfram Alpha parametriziral več kot sto portretov

Wolfram Alpha parametriziral več kot sto portretov

Adele

Wolfram Alpha - Za začetek novega delovnega tedna sledi eden izmed najbolj zabavnih (in nekoristnih) načinov uporabe matematike. Parametrične krivulje so običajno dolgočasen del matematike, a WolframAlpha dokazuje, da to ni nujno res. Sestavili so namreč zapletene krivulje, ki izrišejo portrete 142 slavnih posameznikov. Če v WolframAlpha vpišete person curve, vidite seznam teh ljudi s svojimi krivuljami. Med njimi najdemo ljudi iz vseh poklicev - znanstvenike, izumitelje, politike, pevce, igralce itd.

Če na primer v WolframAlpha vpišete "Adele curve", boste videli, kako se njen portret opiše in izriše s parametričnimi funkcijami. Vsi ti portreti sestojijo le iz osnovnih trigonometričnih funkcij in Heavisidove funkcije, a imajo veliko število členov, da niso videti niti najmanj preproste. Nekateri predpisi za portrete dejansko zavzemajo več tipkanih strani lepljenih trigonometričnih in Heavisidovih funkcij.

Vprašanje je, kako je Wolfram te funkcije dobil. Jasno je, da jih ni sestavljal na roko. Ker so uporabljeni znani portreti (recimo Diracov portret z Wikipedije), je zelo verjetno, da so računalniško parametrizirali črtne obrise (line art portraits) javno dostopnih portretov. Kako točno so se lotili parametrizacije, pa niso razkrili. Mathematica ima sicer funkcijo tocurve, ki lahko podatke (recimo numerične podatke, pridobljene iz črnobele slike z visokim kontrastom) parametrizira, funkcijo Fourier za aproksimacijo podatkov s sinusnimi krivuljami (Fourierova transformacija) itn. Rezultati pa kažejo, da je matematika včasih tudi zelo zabavna.

12 komentarjev

Bojevnik ::

Kul, samo tole me pa res zanima kako so izračunali te krivulje.

sesobebo ::

Bojevnik je izjavil:

Kul, samo tole me pa res zanima kako so izračunali te krivulje.

Fourier transform @ Wikipedia

edit: nvm. verjetno te zanima cisto tehnicen vidik.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: sesobebo ()

BaToCarx ::

Zoidberg ali Zoidberg ? Meni je drugi bolj všeč.

Hayabusa ::

Saj je nekdo pojasnil princip v linku "Kako točno so se lotili parametrizacije".

BaToCarx ::

Wolfram je napisal da bodo v nekaj dneh na blogu postopek opisali lepo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BaToCarx ()

omnimint ::

Ni mi jasno, zakaj je to "nekoristen" način uporabe matematike. Mogoče to ni najbolj učinkovita metoda, vendar bi se po mojem našel kup aplikativnih uporab tega, od kakšnega 3D modela do razpoznavanja preko obraznih krivulj...

technolog ::

To zna skoraj vsak program za vektorsko grafiko (opcija trace), rezultat je množica točk, ki podajajo Bezierovo krivuljo..

Jaz ne vidim, zakaj je to vredno novice.

Smurf ::

technolog je izjavil:

To zna skoraj vsak program za vektorsko grafiko (opcija trace), rezultat je množica točk, ki podajajo Bezierovo krivuljo..

Jaz ne vidim, zakaj je to vredno novice.

Verjetno deluje s katerikolim sistemom ortonormiranih funkcij. Sem se na faksu podobno igral, ceprav z nekoliko preprostejsim slikami. Je pa mozno, da so uporabili se kaksno optimizacijo.

FlyingBee ::

bi bilo zanimivo slišati, kaj se da na področju elektonske glasbe narediti s pomočjo matematike, mogoče še ne slišane simfonije

_commandos_ ::

FlyingBee je izjavil:

bi bilo zanimivo slišati, kaj se da na področju elektonske glasbe narediti s pomočjo matematike, mogoče še ne slišane simfonije

evo nekaj na hitro sproducirano
Play[3*Sum[Cos[(n^4/x^2)*(15*n^4*x^5)]/n,{n,1,35}],{x,0,15}]

Manipulate[EmitSound[Play[4/Pi*Sum[Sin[f*((2*n-1)*x)]/(2*n-1),{n,1,v}],{x, 0,0.1}]],{f,440,880},{v,1,10}]

Sound[{SoundNote["D5"],SoundNote["A4"],SoundNote["B4"],SoundNote["F#4"],SoundNote["G4"],SoundNote["D4"],SoundNote["G4"],SoundNote["A4"]}]

Jst ::

>bi bilo zanimivo slišati, kaj se da na področju elektonske glasbe narediti s pomočjo matematike

Jaz sem nekje bral, da so se spravili delati matematično/statistično analizo najbolj popularnih komadov. Od osnovnih bpm, dolžine komada, dolžine vs. petja/refrena/ponavljanja/..., različni spektri,... Zanimivo je bilo to, da so top 10 komadi, v UK v zadnjih 5ih letih, vsi "padli" lepo v njihove rezultate +/- 20% odstopanja.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

Fave ::

Tule je opisano kako so napravili to. Zanimivo. http://blog.wolframalpha.com/2013/05/17...
My mind's a hyper tool that fixes everything.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Bing in WolframAlpha bosta sodelovala

Oddelek: Novice / Omrežja / internet
204799 (3522) Jst
»

Bo WolframAlpha spremenil način iskanja informacij po svetovnem spletu? (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Omrežja / internet
529284 (6069) wooted
»

WolframAlpha prihaja maja

Oddelek: Novice / Omrežja / internet
144608 (2834) Jst

Več podobnih tem