Slo-Tech - Organizacija BSA (The Software Alliance) in podjetje Menart konstruiranje in proizvodnja orodij d.o.o. iz Slovenskih Konjic sta sklenila najvišjo poravnavo zaradi kršitev avtorskih pravic in nameščene nelegalne programske opreme v Sloveniji, piše Žurnal. Podjetje bo moralo plačati 30.000 evrov odškodnine, medtem ko je BSA sprva zahtevala skoraj 100.000 ervov (zahtevajo lahko do trikratno vrednost ilegalno nameščenih programov). Nadzor nad rabo legalne programske opreme v podjetjih v Sloveniji opravlja Tržni inšpektorat Republike Slovenije (TIRS), saj imajo njegovi inšpektorji pravico vstopiti v prostore podjetja in pregledati tudi službene računalnike. Ta je v konkretnem primeru pred meseci obiskal omenjeno podjetje in ga oglobil. BSA oziroma njihovi slovenski predstavniki potem pridobi podatke o kršilcih, s katerimi se navadno dogovori o odškodnini in poravnavi, tako da pri nas sodnih procesov praktično ni. Pred tem je treba plačati 1669 evrov globe, ki jo izreče TIRS (184. člen Zakona o avtorskih in sorodnih pravicah).
Direktor podjetja Menart Dušan Vehovar pojasnjuje, da imajo večino približno 150.000 evrov vredne programske opreme legalne (uporabljajo jo za računalniško vodene CNC-stroje in za pripravo 3D-konstrukcij), zaradi malomarnosti pa so imeli tudi nekaj redko uporabljenih programov, ki niso bili legalni. To ni tako neverjetno, saj lahko konec koncev na računalnik že vsak praktikant ali vajenec naloži WinZip, ki potem predolgo ostane na disku in predstavlja kršitev.
Rok Koren, ki zastopa BSA v Sloveniji, je pojasnil, da so v podjetjih najpogosteje nameščene nelegalne kopije Microsoft Officea in podobnih široko razširjenih programov. Kaznivo je tudi, če na računalniku ostane program, ko se mu izteče preizkusna doba, a ta še vedno deluje (recimo WinZip), ali če so nameščeni programi, kjer licenca brezplačno dovoljuje le nekomercialno ali izobraževalno rabo. BSA sicer dodaja, da delež nelegalne programske opreme upada in se je v zadnjih 15 letih pri nas več kot prepolovil. A problem so zadnja leta. Nekako do leta 2008 je stopnja piratstva v Sloveniji (kamor so všteta tako podjetja kot posamezniki) upadala in dosegla približno polovico, potem pa se je napredek (nekaj tudi zaradi spremembe metodologije izračuna) ustavil in zadnja leta se odstotek praktično ne spreminja.
Omenimo, da aprila izide vsakoletno poročilo USTR (Office of the United States Trade Representative) o stopnji piratstva po svetu. Kritične države na njem so razporejene v več skupin. Najslabše so v skupini prioritetnega spremljanja (Priority Watch List), potem pa so še spremljanje (Watch List). Slovenija za zdaj še ni v nobeni skupini (na drugi listi so od držav članic EU Španija, Italija, Finska, Norveška, Grčija) in tovrstne akcije ter poravnave pomagajo ohranjati to stanje.
Novice » Avtorsko pravo » Največja poravnava zaradi nelegalne programske opreme v Sloveniji vredna 30.000 evrov
bf4ed ::
Saj pa naj plačajo, isto kot bi se še kje drugje to zgodilo ker so vodilni v pisarnah prepotentni in oni rabijo administratorski račun.
Posledica tega je da si po svoji volji gluposti gor nameščajo, in potem ti pucaj za njimi...Namesto da poslušajo tistega, ki je zadolžen za IT, ko jim reče da ne rabijo admin pravic. In ne moreš nič, če direktor tak reče naj majo, ampak tudi naj plačajo potem :P
Aja pa winzip, office in podobne gluposti, saj imaš 7zip, libreoffice in dosti drugih alternativ.
Za Windows,CAD pa je potrebno pač plačat.
Posledica tega je da si po svoji volji gluposti gor nameščajo, in potem ti pucaj za njimi...Namesto da poslušajo tistega, ki je zadolžen za IT, ko jim reče da ne rabijo admin pravic. In ne moreš nič, če direktor tak reče naj majo, ampak tudi naj plačajo potem :P
Aja pa winzip, office in podobne gluposti, saj imaš 7zip, libreoffice in dosti drugih alternativ.
Za Windows,CAD pa je potrebno pač plačat.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: bf4ed ()
Zvezdica27 ::
lp,
hahaha... v slovenskem pravnem redu se plačuje odškodnina v višini škode, ne 3x škode. Edina kaznovalna funkcija je bila v zamudnih obrestih (preden so revalorizacijo spremenili, mislim da nekje 2008), odtlej pa tudi zamudne obresti nimajo več kaznovalne narave.
Bravo BSA! Pravi obraz je BSA zelen in na njem je Washington (bankovec za 1$).
Edina kazen pa je tista, ki jo nalima inšpekcija.
Seveda pa je potem to škodo dolžan povrniti delavec - če je bil malomaren, torej če je bilo to v okviru usposabljanj poudarjeno.
zz
hahaha... v slovenskem pravnem redu se plačuje odškodnina v višini škode, ne 3x škode. Edina kaznovalna funkcija je bila v zamudnih obrestih (preden so revalorizacijo spremenili, mislim da nekje 2008), odtlej pa tudi zamudne obresti nimajo več kaznovalne narave.
Bravo BSA! Pravi obraz je BSA zelen in na njem je Washington (bankovec za 1$).
Edina kazen pa je tista, ki jo nalima inšpekcija.
Seveda pa je potem to škodo dolžan povrniti delavec - če je bil malomaren, torej če je bilo to v okviru usposabljanj poudarjeno.
zz
mihec87 ::
Kot je predhodnik rekel sploh ne vem zakaj rabi zaposleni na službenem računalniku administratorski dostop-Na računalnike se namesti potrebna programska oprema za delo pa konec..Kakšne želje se individualno obravnava ter nato zadolženi za IT namesti...
MrStein ::
Kaj pa ima administratorski dostop veze z novico?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Truga ::
Kot gost oz z omejenim računom bolj teško...
http://portableapps.com/apps/internet/u...
http://thepiratebay.se/search/portable/...
I beg to differ.
ABX ::
Sicer nisem še doživel inšpekcije vendar po moje samo pogledajo kaj je pod uninstall registry key.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!
mihec87 ::
Kot gost oz z omejenim računom bolj teško...
http://portableapps.com/apps/internet/u...
http://thepiratebay.se/search/portable/...
I beg to differ.
Lahko tudi da svoje windowse gor,priklopi svoj disk z windows itd.. če že iščemo.To da nima določenih pravic je že neka osnova da ne more ravno vsaka tajnica gor naložit kar se ji sprdne...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: mihec87 ()
driver_x ::
A niso včasih inšpektorja spremljali še BSAjevci in z enim orodjem poiskali MS in Autodeskove izdelke.
joze67 ::
Zvezdica27 je izjavil:
lp,
hahaha... v slovenskem pravnem redu se plačuje odškodnina v višini škode, ne 3x škode.
ZASP, 168. člen, 3. odstavek
(3) Če je bila pravica iz tega zakona kršena namerno ali iz hude malomarnosti, lahko upravičenec zahteva plačilo dogovorjenega ali običajnega honorarja ali nadomestila za tovrstno uporabo, povečanega do 200%, ne glede na to, ali je zaradi kršitve pretrpel kakšno premoženjsko škodo ali ne.
BSA lahko torej v imenu svojih članov zahteva 3x civilno odškodnino (pač odškodnino in če 200%). Kazen pa je samo globa, ki je korektno omenjena.
D3m ::
Prej bi rekel, da so pozabili na programe in je inšpektor hitro izkoristil njihovo nepazljivost.
Škoda za podjetje, ki se bori na trgu, da ima JU kaj za jesti.
Škoda za podjetje, ki se bori na trgu, da ima JU kaj za jesti.
|HP EliteBook|R5 6650U|
Zgodovina sprememb…
- spremenil: D3m ()
Spc ::
naloži WinZip, ki potem predolgo ostane na disku in predstavlja kršitev, Kaznivo je tudi, če na računalniku ostane program, ko se mu izteče preizkusna doba.
Kako je to lahko kršitev ?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Spc ()
driver_x ::
Spc ::
Če pa je trial recimo kako lahko to kršiš ?
Tudi trial je lahko časovno omejen. In po izteku poizkusne dobe kršiš licenčne pogoje.
Ja sej po izteku ne deluje več ali pa zelo omejeno.
ABX ::
Odvisno od aplikacije, WinZIP dela isto naprej, kar pa ne pomeni da ne kršiš licence.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!
Spc ::
Odvisno od aplikacije, WinZIP dela isto naprej, kar pa ne pomeni da ne kršiš licence.
Za winzip nevem ker ga ne uporabljam ampak če po izteku trial verzije deluje normalno naprej zakaj potem sploh trial verzija ? meni se dozdeva da je potem to freeware kajti deluje normalno brez licence, torej ne kršiš nobenih zakonov.
A potem enako velja za linux ?
joze67 ::
Prej bi rekel, da so pozabili na programe in je inšpektor hitro izkoristil njihovo nepazljivost.
Ali pa da so bili programi res redko uporabljeni in se jih za to nikomur ni zdelo vreno kupiti.
Če pa imajo konkurenco, jih je morda ta namočila. Ne bi bilo prvič, ne zadnjič.
Mislim pa, da bi bilo treba Kartagino porušiti.
Oberyn ::
Dejte no mir z winzip pa trial sw. BSA zastopa samo interese svojih članov. Ti so
Adobe Systems, Apple Inc., Autodesk, Aveva, AVG Technologies, Bentley Systems, CA Technologies, CNC Software/Mastercam, Compuware, Corel, Dell, Intel, Intuit, McAfee, Microsoft, Minitab, Oracle, Progress Software, Parametric Technology Corporation, Quark, Quest Software, Rosetta Stone, Siemens PLM Software, SolidWorks, Sybase, Symantec, TechSmith, MathWorks.
Tako da so zihr imeli nekaj precej profi programov na črno, bi rekel da Autodesk, glede na stroko in cifro. Pa tako štorasti, da tega niso znali skriti na virtualce pod true cryptom.
Mimogrede, ko na wikipedii preberem članek o BSA, me srat prime. Kje so se pa učili obrti, pri Himmlerju mogoče?
Adobe Systems, Apple Inc., Autodesk, Aveva, AVG Technologies, Bentley Systems, CA Technologies, CNC Software/Mastercam, Compuware, Corel, Dell, Intel, Intuit, McAfee, Microsoft, Minitab, Oracle, Progress Software, Parametric Technology Corporation, Quark, Quest Software, Rosetta Stone, Siemens PLM Software, SolidWorks, Sybase, Symantec, TechSmith, MathWorks.
Tako da so zihr imeli nekaj precej profi programov na črno, bi rekel da Autodesk, glede na stroko in cifro. Pa tako štorasti, da tega niso znali skriti na virtualce pod true cryptom.
Mimogrede, ko na wikipedii preberem članek o BSA, me srat prime. Kje so se pa učili obrti, pri Himmlerju mogoče?
ABX ::
Odvisno od aplikacije, WinZIP dela isto naprej, kar pa ne pomeni da ne kršiš licence.
Za winzip nevem ker ga ne uporabljam ampak če po izteku trial verzije deluje normalno naprej zakaj potem sploh trial verzija ? meni se dozdeva da je potem to freeware kajti deluje normalno brez licence, torej ne kršiš nobenih zakonov.
A potem enako velja za linux ?
A ti prebereš pogoje za uporabo?
Ignorantia juris non excusat.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!
Spc ::
Če je neka verzija trial je trial za tolko in tolko dni, če je zadeva freeware in deluje zastojn je freeware in ni to nič ilegalnega.
Ampak zgleda v sloveniji če inštaliraš trial verzijo si avtomatsko v prekršku zato je najboljše da si daš gor vse ilegalno z windowsi vret kajti plačal boš kazen tako ali tako tudi za trial koliko sem razbral iz te novice.
Torej zakaj bi zapravljal denar za legalne programe če pa potem plačam kazen za winzip tiral verzijo ?
Ampak zgleda v sloveniji če inštaliraš trial verzijo si avtomatsko v prekršku zato je najboljše da si daš gor vse ilegalno z windowsi vret kajti plačal boš kazen tako ali tako tudi za trial koliko sem razbral iz te novice.
Torej zakaj bi zapravljal denar za legalne programe če pa potem plačam kazen za winzip tiral verzijo ?
Pithlit ::
Dejte no mir z winzip pa trial sw. BSA zastopa samo interese svojih članov. Ti so ... Corel ...
3x lahko ugibaš kdo je lastnik WinZip-a.
*hint* kupljen leta 2006 za $82mio
Če je neka verzija trial je trial za tolko in tolko dni, če je zadeva freeware in deluje zastojn je freeware in ni to nič ilegalnega.
1. "trial version expiries in 30 days" - 30 dni jo lahko uporabljaš brez plačila, potem pa ne več... ne glede na to ali še vedno deluje ali ne. Če jo uporabljaš po preteku 30 dni si v prekršku (ali huje).
2. WinZip NI freeware. Je shareware.
Ni vse zastonj kar dela.
Life is as complicated as we make it...
Zgodovina sprememb…
- spremenila: Pithlit ()
Spc ::
Če dela zastojn je žal zastojn.
To je isto kot da bi rekel poslušanje radija val 202 je po 30 dneh ilegalno dejanje ker je zastojn.
Najboljše da banamo winzip in vse spletne strani povezane z njim, saj zavaja ljudi v ilegano uporabo.
To je isto kot da bi rekel poslušanje radija val 202 je po 30 dneh ilegalno dejanje ker je zastojn.
Najboljše da banamo winzip in vse spletne strani povezane z njim, saj zavaja ljudi v ilegano uporabo.
St235 ::
Glede na to, da jih je BSA preganjal za 100.000EUR, plačal pa so 30.000EUR, potem bi rekel, da ni blo neke blazne odškodnine. Ampak samo licence za to kar so imeli pač nameščeno.
Logika par excelence. A če so odklenjena vrata tvojega stanovanja lahko tudi odnesem vse kar najdem?
To ali nek program dela ali ne nima popolnoma nobene veze s tem ali imaš ti pravico nekaj uporabljat ali ne. Recimo igre na GOG so popolnoma brez zaščite in jih lahko do nezavsti instaliraš na mašine, pa to ne pomeni, da ne kršiš avtorskih pravic.
MP3 je lahko vsak uploada brez težav, pa to še ne pomeni, da se to sme.
In za software ni popolnoma nič drugače. To da winzip po 30 dneh dela ne pomeni, da ga imaš pravico uporabljat. Po tvoje so tudi windowsi iz partisa popolnoma legalni, ker jih instaliraš pa delajo.
Če dela zastojn je žal zastojn.
To je isto kot da bi rekel poslušanje radija val 202 je po 30 dneh ilegalno dejanje ker je zastojn.
Najboljše da banamo winzip in vse spletne strani povezane z njim, saj zavaja ljudi v ilegano uporabo.
Logika par excelence. A če so odklenjena vrata tvojega stanovanja lahko tudi odnesem vse kar najdem?
To ali nek program dela ali ne nima popolnoma nobene veze s tem ali imaš ti pravico nekaj uporabljat ali ne. Recimo igre na GOG so popolnoma brez zaščite in jih lahko do nezavsti instaliraš na mašine, pa to ne pomeni, da ne kršiš avtorskih pravic.
MP3 je lahko vsak uploada brez težav, pa to še ne pomeni, da se to sme.
In za software ni popolnoma nič drugače. To da winzip po 30 dneh dela ne pomeni, da ga imaš pravico uporabljat. Po tvoje so tudi windowsi iz partisa popolnoma legalni, ker jih instaliraš pa delajo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
Spc ::
Glede na to, da jih je BSA preganjal za 100.000EUR, plačal pa so 30.000EUR, potem bi rekel, da ni blo neke blazne odškodnine. Ampak samo licence za to kar so imeli pač nameščeno.
Če dela zastojn je žal zastojn.
To je isto kot da bi rekel poslušanje radija val 202 je po 30 dneh ilegalno dejanje ker je zastojn.
Najboljše da banamo winzip in vse spletne strani povezane z njim, saj zavaja ljudi v ilegano uporabo.
Logika par excelence. A če so odklenjena vrata tvojega stanovanja lahko tudi odnesem vse kar najdem?
Kakšne primerjave, bolj primerna primerjava bi bila, zastoj ti dam avto potem pa te grem tožit ker si mi ga vkradel.
mtosev ::
hehe so kr dobro plačali. bodo naslednjič bolj pazljivi
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013
PaX_MaN ::
Oberyn ::
Še enkrat, dejte že nehat s tem winzipom. Karkoli že to je, ampak stane vsega 30€. Morali so imeti nekaj dragih profi programov, nekaj od Autodeska ali pa pro/engineerja mogoče. Nič takega, kar "je nekdo namestil pa nismo opazili". In nič takega, kar "redko uporabljamo, pa nismo opazili". Kakšni bedni izgovori. Sem imel jaz boljše za špricanje v 5. razredu.
techfreak :) ::
Seveda so imeli dražje programe, je pa res da verjetno WinZip in podobni shareware programi predstavljajo večino kršitev.
driver_x ::
Pri Matlabu se hitro nabere precej €. Pred kratkim sem nabavil licenco še za nekaj modulov in je naneslo cca. 23.000 €. In to za enega uporabnika.
St235 ::
WinZip.
Res kako ? Avtor ga nima potem več ? Source kode tudi ne ?
je pa avtor oškodovan ker ni dobil plačila za svoje delo. Po tvoji logiki, ti tudi delodajalec ne rabi plačat plače konce meseca. Nenavsezadnje lahko še vedno naprej delaš.
Ali po tvoje meniš, da so pisci programske opreme dobrodelne ustanove in živijo od ljubezni in pozitivnih misli?
St235 ::
techfreak :) je izjavil:
Seveda so imeli dražje programe, je pa res da verjetno WinZip in podobni shareware programi predstavljajo večino kršitev.
Tole pa malce dvomim. Glede na to, da je po slo zakonodaji možno realno zahtevat odškodnino v višini 200%, to pomeni da 100k, ki so jih zahtevali predstavlja trikratnik dejanske vrednosti. Kar pomeni za 30k-35k nelicenčne programske opreme. 3.000 inštalacij winzipa je mal huda. Dosti bolj verjetno je da so "spregledali" kak namenski program.
Pithlit ::
So avtorji WinZipa sploh člani BSA?
Joj kok bi blo fajn če bi folk pred komentiranjem dejansko kaj prebral.
Corel.
Life is as complicated as we make it...
boolsheat ::
Spc, ko inštaliraš aplikacijo moraš potrditi, da se strinjaš s pogoji uporabe. Če v pogojih piše, da lahko aplikacijo uporabljaš 30, jo lahko uporabljaš točno 30 dni, kar je več pa kršiš pogoje uporabe s katerimi si se strinjal ob namestitvi.
Kaj ti zdaj ni jasno?
Kaj ti zdaj ni jasno?
Gandalfar ::
ja sam kaj ima inspektor s tem? To je stvar pogodbe in te naj WinZip civilno tozi, ce misli da mu moras dat tistih 25 USD.
Pithlit ::
Inšpektor nič... BSA pa veliko. In točno to se je zgodilo. Glede na novico vsaj.
Life is as complicated as we make it...
Gandalfar ::
> BSA oziroma njihovi slovenski predstavniki potem pridobi podatke o kršilcih
A kr tko? Kaksen zahtevek pa lahko napisem inspektoratu da pove kdo so krsitelji?
A kr tko? Kaksen zahtevek pa lahko napisem inspektoratu da pove kdo so krsitelji?
PaX_MaN ::
Inšpektor nič... BSA pa veliko. In točno to se je zgodilo. Glede na novico vsaj.
Jah, globo so dobil po 184. členu, glede na novico. Tm notr je tut:
Deveto poglavje
KAZENSKE DOLOČBE
184. člen
(1) Z globo najmanj 400.000 tolarjev se kaznuje za prekršek pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik:
[...]
2. ki poseduje primerek računalniškega programa za gospodarske namene, za katerega se zaveda ali bi se moral in mogel zavedati, da je nedovoljen primerek (2. točka 116. člena);
116. člen se pa glasi:
Posebno varstvo
116. člen
Za kršitev avtorske pravice na računalniškem programu se štejeta tudi naslednji dejanji osebe:
1. vsako distribuiranje primerka računalniškega programa, za katerega ve ali bi lahko domnevala, da je nedovoljeni primerek; ali
2. posest primerka računalniškega programa za gospodarske namene, za katerega ve ali bi lahko domnevala, da je nedovoljeni primerek.
Če inšpektor(at) tolmači "posest pretečenega programa" kot "posest nedovoljenega primerka" ... no, si najebal.
PaX_MaN ::
> BSA oziroma njihovi slovenski predstavniki potem pridobi podatke o kršilcih
A kr tko? Kaksen zahtevek pa lahko napisem inspektoratu da pove kdo so krsitelji?
Verjetn na polno zlorabljajo 172. člen, 1. odstavek ZASP, bi rekel:
Dolžnost obveščanja
172. člen
(1) Upravičenec lahko zahteva od oseb, ki imajo kakršnokoli zvezo s kršitvijo pravic po tem zakonu (proizvajalec, tiskar, uvoznik, dobavitelj ali posestnik primerkov ali sredstev, s katerimi je bila kršena pravica), da mu nemudoma sporoči podatke in predloži listine v zvezi s kršitvijo.
(Drugo približno podobno se nanaša na postopek pred sodiščem, tko da tist verjetn ni to.)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: PaX_MaN ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Microsoft zahteva popis programske opreme (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Operacijski sistemi | 35397 (20464) | Mavrik |
» | Piratstva v Sloveniji sicer malo manj, a BSA ni najbolj zadovoljnaOddelek: Novice / Avtorsko pravo | 13863 (9951) | technolog |
» | Največja poravnava zaradi nelegalne programske opreme v Sloveniji vredna 30.000 evrov (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Avtorsko pravo | 38658 (33263) | 5er--> |
» | Najnovejša spletna kampanja BSA v SlovenijiOddelek: Omrežja in internet | 2685 (2685) | whatever |
» | BSA obvešča (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Avtorsko pravo | 12587 (9203) | Tody |