» »

Chrome lanski zmagovalec, IE poraženec

Chrome lanski zmagovalec, IE poraženec

Najbolj uporabljan brskalnik po državah (december 2011). Modra: IE, oranžna: Firefox; zelena: Chrome; rdeča: Opera.

Slo-Tech - Z iztekom leta se nam obeta vrsta različnih pregledov in povzetkov za leto 2011, ki jih bomo brali v prihodnjih dneh. Eden izmed zanimivejših je tudi statistika uporabe brskalnikov in operacijskih sistemov, ki jo meri tudi NetMarketShare.

Statistika dogajanja na brskalniškem trgu za leto 2011 kaže isti trend, ki je prevladoval vseh 12 mesecev. Glavni poraženec je Internet Explorer, ki je konstantno izgubljal tržni delež. Medtem ko je leto 2011 začel s 60-odstotnim deležem, je ta do konca leta upadel na slabih 52 odstotkov in če bo šlo tako naprej, bo najpozneje do marca IE padel pod psihološko mejo 50 odstotkov. Absolutni zmagovalec je Googlov Chrome, ki je svoj delež skorajda podvojil in končal tik pod 20 odstotki. Firefox je izgubil odstotno točko in končal pri 22 odstotkih. Safari je nekoliko pridobil, Opera pa izgubila, a spremembe niso večje od odstotne točke.

Na trgu operacijskih sistemov od daleč ni videti nobenih večjih sprememb. Microsoftov Windows je izgubil poldrugo odstotno točko in končal z 92 odstotki, Mac pa je prav toliko pridobil in končal pri šestih odstotkih. Preostanek gre na Linuxov rovaš. Vidnejši premiki so se zgodili, če primerjamo različne verzije Windows med seboj. Windows XP je še vedno daleč spredaj, a je z 58 odstotkov pristal na 47 odstotkih. Vse te prebežnike in še nekaj uporabnikov Viste (padec z 11 na osem odstotkov) je pobral Windows 7, ki se je s 37 odstotki utrdil na drugem mestu.

Microsoft si želi v novem letu dokončno upokojiti Internet Explorer 6. Ta ima še vedno kakšnih sedem odstotkov trga, čeprav ne podpira modernih tehnologij. Eden izmed Microsoftovih poizkusov je tudi napovedano samodejno posodabljanje Internet Explorerja, ki bo letos avtomatično nadgradilo stare verzije. Težje delo jih čaka na področju operacijskih sistemov, kjer je deset let star Windows XP še vedno najbolj priljubljen. Sedmica seveda ni slab operacijski sistem, a na ogromnem številu starejših računalnikov nadgradnje enostavno ne bo. Praktično vse nadgradnje so trenutno posledica zamenjave računalnikov.

72 komentarjev

«
1
2

Aston_11 ::

Zanimivo je, da amerikanci uporabljajo IE.

BALAST ::

Statistika je varljiva!!!
"You may fool all the people some of the time;
you can even fool some of the people all the time;
but you can't fool all of the people all the time."

MrStein ::

Imajo kje razloženo metodologijo meritev?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

PacificBlue ::

Vsec mi je da kot jaz, Ukrajinci in Kazahstanci najbolj uporabljajo Opero.
I’m out.
:3

Mitch ::

Meni se bolj zdi, da je bil največji poraženec lanskega leta Firefox...

cekr ::

Aston_11 je izjavil:

Zanimivo je, da amerikanci uporabljajo IE.



Fajn, potem sem jaz Amerikanc.
Sinclair ZX Spectrum [Zilog Z80A - 3.5 MHz, 48kB, dvojni kasetofon,
TV-OUT, radirke, Sinclair-Basic], Sinclair ZX-81 [Z80A, 3.25MHZ, 1kB]

Poldi112 ::

Mitch je izjavil:

Meni se bolj zdi, da je bil največji poraženec lanskega leta Firefox...


Izgubil procent in podaljšal pogodbo z Google-om, po kateri bo dobil še precej več sredstev, kot dosedaj. Ja, pri Mozilli se bodo izgleda res morali zamisliti nad seboj. ;)
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

Mitch ::

Izgubil procent in podaljšal pogodbo z Google-om, po kateri bo dobil še precej več sredstev, kot dosedaj. Ja, pri Mozilli se bodo izgleda res morali zamisliti nad seboj. ;)


Morda je res izgubil samo en procent ampak morda je to šele začetek trenda? Sicer pa finančna sredstva niso vedno zagotovilo za hiter in kakovosten razvoj. Microsoft ima skoraj neomejena sredstva pa to še ne pomeni avtomatsko, da ima/bo imel najboljši brskalnik!

Izi ::

Mene izgleda, kot da bi bila uporaba brskalnika povezana z bogastvom prebivalcev.

Najbolj bogate države na svetu vse po vrsti uporabljajo IE. Kanada, Severna Amerika, Zahodna Evropa, Južna Afrika, Avstralija in večina Muslimanskih držav.
Srednje bogate države so vse na Firefox. Tudi mi smo tukaj, vzhodna Evropa, Severna Afrika, Rusija in Kitajska.
Največji reveži pa se navdušujejo nad Chrome, Indija, Cela južna Amerika in Severna Afrika.

Ni čudno, da uporaba Chrome tako narašča, če pa so si ga kot kaže naložili vsi Indijci, ki jih je že krepko čez milijardo :P

Zanimivo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Izi ()

Phantomeye ::

Izi je izjavil:

Mene izgleda, kot da bi bila uporaba brskalnika povezana z bogastvom prebivalcev.

Najbolj bogate države na svetu vse po vrsti uporabljajo IE. Kanada, Severna Amerika, Zahodna Evropa, Južna Afrika, Avstralija in večina Muslimanskih držav.
Srednje bogate države so vse na Firefox. Tudi mi smo tukaj, vzhodna Evropa, Severna Afrika, Rusija in Kitajska.
Največji reveži pa se navdušujejo nad Chrome, Indija, Cela južna Amerika in Severna Afrika.

Zanimivo.


Kašen bullshit je pa to?

Sicer pa bogastvo države =! bogastvo povprečnega državljana.

V ameriki imajo ziher vsi licenčne windowse ane.

mdural ::

Komentar preveč neumen, da bi bil resničen.

Izi ::

Statistika stari. Jaz samo komentiram barve na zemljevidu.

71GA ::

Sem naredil spletno stran, pa je niti ne nameravap prilagajat za IE, ker ni več kompetenten ostalim...

System ::

Ostajam na Firefoxu, čeprav je Chrome tudi TOP izbira.

_Enterprise_ ::

Izi je izjavil:

Mene izgleda, kot da bi bila uporaba brskalnika povezana z bogastvom prebivalcev.

Najbolj bogate države na svetu vse po vrsti uporabljajo IE. Kanada, Severna Amerika, Zahodna Evropa, Južna Afrika, Avstralija in večina Muslimanskih držav.
Srednje bogate države so vse na Firefox. Tudi mi smo tukaj, vzhodna Evropa, Severna Afrika, Rusija in Kitajska.
Največji reveži pa se navdušujejo nad Chrome, Indija, Cela južna Amerika in Severna Afrika.

Ni čudno, da uporaba Chrome tako narašča, če pa so si ga kot kaže naložili vsi Indijci, ki jih je že krepko čez milijardo :P

Zanimivo.
to je slaba primerjava, bolj primerna bi bila primerjava s številom novih internetnih userjev.

flbroker ::

System je izjavil:

Ostajam na Firefoxu, čeprav je Chrome tudi TOP izbira.


Meni se pa Chrome sploh ne dopade ker mi "težje" strani dosti počasneje louda kot FF tako kot 5+ jezičkov naenkrat. Katastrofa.

nekikr ::

Sem naredil spletno stran, pa je niti ne nameravam prilagajat za IE, ker ni več kompetenten ostalim...

Zanimivo, da je po vseh možnih testih vedno na prvem ali drugem mestu (zavisi kdo financira raziskavo). Pa četudi bi že bilo to res, si vseeno najmanj neumen, da ne prilagodiš strani za več kot 50% uporabnikov ;)

arjan_t ::

nekikr je izjavil:


Zanimivo, da je po vseh možnih testih vedno na prvem ali drugem mestu (zavisi kdo financira raziskavo). Pa četudi bi že bilo to res, si vseeno najmanj neumen, da ne prilagodiš strani za več kot 50% uporabnikov ;)


katerih testih točno?

71GA ::

nekikr je izjavil:

Sem naredil spletno stran, pa je niti ne nameravam prilagajat za IE, ker ni več kompetenten ostalim...

Zanimivo, da je po vseh možnih testih vedno na prvem ali drugem mestu (zavisi kdo financira raziskavo). Pa četudi bi že bilo to res, si vseeno najmanj neumen, da ne prilagodiš strani za več kot 50% uporabnikov ;)


Nisem neumen... gre se za moj odnos do Microsofta oz. Microsoftov odnos do potrošnika, vseeno mi je, kaj imaš o tem povedati ti osebno. Začel sem bojkotirati IE, kar meni osebno ne dela težav in je v skladu z mojo filozofijo. Sicer pa bojkotiram tudi OS Windows in sem pred 2 leti naredil popoln preklop na Linux... Nisem več pirat! AVE :D

roCkY ::

Uporabnik WIN = pirat???

Morda niamam licence za kak WIN-zip ali RAR na kakem PC. Ostalo je free ali ima licenco. Pa nisem bankrotiral zaradi tega.
IE ne uporabljam razen za na DURS.
Čez FF z ustreznimi dodatki ga še dolgo ne bo. Kot sem kdaj verjetno že rekel gre v dobro smer tudi android verzija FF. Chrome mi je premalo prilagodljiv. Sicer leti kot strela.

Poldi112 ::

roCkY je izjavil:

Uporabnik WIN = pirat???


To te bo mogoče presenetilo, ampak nisi edini uporabnik MS izdelkov. In ja, večina domačih uporabnikov pač uporablja piratske.

Mitch je izjavil:

Izgubil procent in podaljšal pogodbo z Google-om, po kateri bo dobil še precej več sredstev, kot dosedaj. Ja, pri Mozilli se bodo izgleda res morali zamisliti nad seboj. ;)


Morda je res izgubil samo en procent ampak morda je to šele začetek trenda? Sicer pa finančna sredstva niso vedno zagotovilo za hiter in kakovosten razvoj. Microsoft ima skoraj neomejena sredstva pa to še ne pomeni avtomatsko, da ima/bo imel najboljši brskalnik!


In koliko sredstev vlagajo pri MS v browser? Oz. so jih v tistih črnih časih 5.5 in 6.0 verzije?
In če pri tem 1 procentu vidiš trend, kaj si potem misliš šele o IE-ju? Kako da ti ravno FF deluje kot poraženec? Mislim, daj, malo bolj se boš mogel potruditi z argumenti.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Poldi112 ()

win64 ::

Microsoft ima za poslovne uporabnike najboljši odnos daleč naokrog. Mozilla, Opera in Google si lahko vsakih pet minut spomneta, da bosta spreminjala nekaj bistvenega. Microsoft si pri taki veliki bazi uporabnikov tega ne more privoščiti in to je dvorezen meč.

roCkY ::

Poldi112 je izjavil:

roCkY je izjavil:

Uporabnik WIN = pirat???


To te bo mogoče presenetilo, ampak nisi edini uporabnik MS izdelkov. In ja, večina domačih uporabnikov pač uporablja piratske.

Verjetno res. Ampak z OS se zabavat je totalna potrata časa. Mal scenkaš pri prodajalcu in dobiš za dobršen del stroška OS rabata pri sistemu. In zadeva se vsak mesec sama poflika...

_Enterprise_ ::

71GA je izjavil:

Začel sem bojkotirati IE, kar meni osebno ne dela težav in je v skladu z mojo filozofijo. Sicer pa bojkotiram tudi OS Windows in sem pred 2 leti naredil popoln preklop na Linux... Nisem več pirat! AVE :D
mal neumne principe maš. tanova verzija IE je čist kul. verjetn tud najstarejši firefox v 2012 ravno ne blesti, ane

71GA ::

_Enterprise_ je izjavil:

71GA je izjavil:

Začel sem bojkotirati IE, kar meni osebno ne dela težav in je v skladu z mojo filozofijo. Sicer pa bojkotiram tudi OS Windows in sem pred 2 leti naredil popoln preklop na Linux... Nisem več pirat! AVE :D
mal neumne principe maš. tanova verzija IE je čist kul. verjetn tud najstarejši firefox v 2012 ravno ne blesti, ane

Ne gre se za to... gre se za Microsoftov monopol nad trgom :). Raje delam vse za linux in prispevam v skupno dobro in ne v dobro nekega podjetja, od katerega nikoli ne bom mimel koristi. Linux je pa pač javna last in je tudi moj :). Zakaj nebi vlagal v nekaj, kar je moje in bojkotiral konkurence, ki je že premočna... Think about it...

Poldi112 ::

roCkY je izjavil:

Poldi112 je izjavil:

roCkY je izjavil:

Uporabnik WIN = pirat???


To te bo mogoče presenetilo, ampak nisi edini uporabnik MS izdelkov. In ja, večina domačih uporabnikov pač uporablja piratske.

Verjetno res. Ampak z OS se zabavat je totalna potrata časa. Mal scenkaš pri prodajalcu in dobiš za dobršen del stroška OS rabata pri sistemu. In zadeva se vsak mesec sama poflika...


Cenkaš lahko zgolj pri tistih, ki imajo navite cene. Plus da se tudi piratski posodabljajo. Če ti pa začne z kakšnim wga težiti pa spet skočiš na travnik po patch in je to to.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

mtosev ::

da še vedno uporabljaš windows xp rabiš imeti 5let star komp. Vista in 7ka totalno povozita xpje pri funkcionalnosti in varnosti. M$ je rabil že leta 2009 ukiniti vso podporo za xpje in ljudjem ponuditi nadgradnjo na nov OS za 50EUR/USD
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

Cold1 ::

Ne gre se za to... gre se za Microsoftov monopol nad trgom :). Raje delam vse za linux in prispevam v skupno dobro in ne v dobro nekega podjetja, od katerega nikoli ne bom mimel koristi. Linux je pa pač javna last in je tudi moj :). Zakaj nebi vlagal v nekaj, kar je moje in bojkotiral konkurence, ki je že premočna... Think about it...


O glej, ABM-erski trolli so prišli na plano; veseli smo lahko, da Netscape-ova in IBM-ova propaganda izpred več kot desetletja še vedno megli razum nekaterim manj razumnim ljudem, konec koncev so podjetja pošteno plačala razne spin-mojstre, škoda bi bilo, če bi šel ves trud vložen v očrnitev Microsoftovega imena v nič.

-----------------------------------------

To te bo mogoče presenetilo, ampak nisi edini uporabnik MS izdelkov. In ja, večina domačih uporabnikov pač uporablja piratske.

Večina ljudi je dobila OEM licenco z nakupom računalnika, še pri nas ima najbrž večina navadnih uporabnikov licenco za Okna.


-----------------------------------------

...ljudjem ponuditi nadgradnjo na nov OS za 50EUR/USD.


Veš, nadgradne licence za Sedmico so v začetnem obdobju stale natančno 50$ (vsaj v ZDA).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Cold1 ()

mtosev ::

pol pa super. xpje so rabili že pokopati. OS je bil zelo dober pred leta, a zdaj je totalno zastarel in zame skoraj neuporaben.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

Cold1 ::

Dopovej to ljudem, ki znorijo če gumb Start ni zelen in podolgovat...

nekikr ::

katerih testih točno?

Tistih, ki so objavljeni tudi tu, na slo-techu. Malo pobrskaj po starih novicah, tega je kar precej.

Poldi: ti je že Cold1 sicer odgovoril, ampak ne stresaj takih bedastoč prosim, ti ne paše. Če pa vseeno misliš, da je večina Win uporabnikov piratov, potem pa kar hitro na plano s podatki. Linuksaši se že vrsto let pritožujejo, da imajo v trgovinah na izbiro le prenosnike z Windows OS, ti pa nam praviš, da kljub temu večina piratizira. Definiraj to večino :)

"OS je bil zelo dober pred leta, a zdaj je totalno zastarel in zame skoraj neuporaben."
Poudarek na "zate". Poznam jih kar precej, ki jim Win7 ne prinesejo popolnoma nobene prednosti. In zakaj bi menjal nekaj, kar deluje povsem super? Ti in jaz pač nisva vsi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nekikr ()

Cold1 ::

Poznam jih kar precej, ki jim Win7 ne prinesejo popolnoma nobene prednosti. In zakaj bi menjal nekaj, kar deluje povsem super?


Sicer imaš povsem prav, pa se mi vseeno zastavlja tole vprašanje: ali so videli kako delujejo hitri seznami(?), če so, kako lahko še naprej uporabljajo XP-je?

nekikr ::

Pozabljaš, da vsi pač ne potrebujejo tega. Starejši znanec, blizu 80 let star, uživa v pisanju življenjepisa na računalniku. Naj mu pokažem hitre sezname v Win 7, da bo potem šlo "hitreje"? Naj teti, ki računalnik uporablja zgolj za izstavljanje računov in mailov pokažem to in rečem, glej no tetka, kako hudo nobel je?

71GA ::

Cold1 je izjavil:


O glej, ABM-erski trolli so prišli na plano; veseli smo lahko, da Netscape-ova in IBM-ova propaganda izpred več kot desetletja še vedno megli razum nekaterim manj razumnim ljudem, konec koncev so podjetja pošteno plačala razne spin-mojstre, škoda bi bilo, če bi šel ves trud vložen v očrnitev Microsoftovega imena v nič.


Jaz ne vem za nobeno Netscape, IBM propagando in njihova propaganda me ne zanima. Sem pa dovolj pameten, da lahko trdim, da 70% ljudi uporablja MS Windows (vir: http://www.w3schools.com/browsers/brows..., če to ni monopol, pol pa nič ni :). Manj razumen? Nebi rekel. Če je to tvoj proti argument, je neumen. Predstavi dejstva...

Ne vem, kaj je narobe, če podpiram Linux? Te mogoče plačuje Microsoft, da kvasiš traparije? Koliko pobereš raje povej...

mtosev ::

nekikr je izjavil:

katerih testih točno?

Tistih, ki so objavljeni tudi tu, na slo-techu. Malo pobrskaj po starih novicah, tega je kar precej.

Poldi: ti je že Cold1 sicer odgovoril, ampak ne stresaj takih bedastoč prosim, ti ne paše. Če pa vseeno misliš, da je večina Win uporabnikov piratov, potem pa kar hitro na plano s podatki. Linuksaši se že vrsto let pritožujejo, da imajo v trgovinah na izbiro le prenosnike z Windows OS, ti pa nam praviš, da kljub temu večina piratizira. Definiraj to večino :)

"OS je bil zelo dober pred leta, a zdaj je totalno zastarel in zame skoraj neuporaben."
Poudarek na "zate". Poznam jih kar precej, ki jim Win7 ne prinesejo popolnoma nobene prednosti. In zakaj bi menjal nekaj, kar deluje povsem super? Ti in jaz pač nisva vsi.

saj ne rabiš menjat,a že zdaj več ne moreš namestiti nov IE, tudi microsoft live essentials je samo za visto/7ko(za xpje je še stara verzija 2009 for xp),...
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

zeleni ::

71GA je izjavil:

Sem naredil spletno stran, pa je niti ne nameravap prilagajat za IE, ker ni več kompetenten ostalim...


Verjetno gre za kak nepomemben, majhen blog, ki bo zaradi zgornjega tudi ostal tak.

Resni narocniki, resne strani si take ignorance uporanbikov zaradi neznanja avtorja ne bi mogli privosciti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zeleni ()

Cold1 ::

Sem pa dovolj pameten, da lahko trdim, da 70% ljudi uporablja MS Windows...

Okna uporablja okoli 95% uporabnikov, W3schools pa je bolj kot ne brezvezna mera česarkoli (to menda veš, da imajo mnogi prirejene oznake brskalnikov, mar ne?).


...če to ni monopol, pol pa nič ni...

Monopoli sami po sebi niso prepovedani, zloraba le teh s strani monopolistov je.

In ja uspešni igralci na trgu lahko pustijo konkurenco daleč zadaj, se dogaja, pa kaj potem?


Manj razumen?

Nasedaš propagandi in se obnašaš rasistično zoper večino ljudi okoli sebe, oznaka "manj razumen" je precej mile sorte.

----------------------------------------

Ne vem, kaj je narobe, če podpiram Linux?

Nič, razen tega da to počneš zgolj zato ker sovražiš MS (Linux takih ljude ne potrebuje, zgolj škodujejo razvoju le tega in podpihujejo razne ekstremizme).

Tvoje sovraštvo pa je zgolj in samo posledica propagande, ki so jo natresli v medije in na splet MS-ovi konkurenti, potem ko so na trgu potonili, s tem da ta propaganda še vedno odmeva naokoli - pravkar jo ponavljaš ti.

---------------------------------------

Skorajda bi pozabil:
Te mogoče plačuje Microsoft, da kvasiš traparije? Koliko pobereš raje povej...


Plačan MS-ov Agitator™ - mem ki ga uporabi ampak prav čisto vsak ABM-er, ko se kdo ne strinja s sovražnim govorom o Microsoftu; bravo 71GA!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Cold1 ()

MrStein ::

71GA je izjavil:

_Enterprise_ je izjavil:

71GA je izjavil:

Začel sem bojkotirati IE, kar meni osebno ne dela težav in je v skladu z mojo filozofijo. Sicer pa bojkotiram tudi OS Windows in sem pred 2 leti naredil popoln preklop na Linux... Nisem več pirat! AVE :D
mal neumne principe maš. tanova verzija IE je čist kul. verjetn tud najstarejši firefox v 2012 ravno ne blesti, ane

Ne gre se za to... gre se za Microsoftov monopol nad trgom :). Raje delam vse za linux in prispevam v skupno dobro in ne v dobro nekega podjetja, od katerega nikoli ne bom mimel koristi. Linux je pa pač javna last in je tudi moj :). Zakaj nebi vlagal v nekaj, kar je moje in bojkotiral konkurence, ki je že premočna... Think about it...

- "od katerega nikoli ne bom mimel koristi"
Ti osebno mogoče ne, svet pa precej.

- "Linux je pa pač javna last"
Ni.

- "in je tudi moj"
Ni. Kvečjemu kaki promil (piše v headerju).

- "kar je moje"
Ni.

- "Think about it"
I do.

Cold1 je izjavil:

Poznam jih kar precej, ki jim Win7 ne prinesejo popolnoma nobene prednosti. In zakaj bi menjal nekaj, kar deluje povsem super?


Sicer imaš povsem prav, pa se mi vseeno zastavlja tole vprašanje: ali so videli kako delujejo hitri seznami(?), če so, kako lahko še naprej uporabljajo XP-je?

Kako pa delujejo hitri seznami?
(par korakov povej, imam Win7 in bom probal)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

jype ::

MrStein> Kako pa delujejo hitri seznami?

Podobno kot C-r v lupinah z readline že pred letom 1990, KDE pa prvič leta 2002.

MrStein> I do.

Clearly not. Linux _je_ javna last in poleg vseh pravic, ki ti jih licenca podeljuje, obstaja samo ena pravica, ki je ne dobiš - pravica do vpletanja lastniške kode v prosto kodo - s katero se programje zaščiti pred "embrace, extend, extinguish" poslovno metodologijo, s katero so bili v preteklosti uničeni skoraj vsi konkurenčni izdelki microsoftovim.

arjan_t ::

nekikr je izjavil:


Tistih, ki so objavljeni tudi tu, na slo-techu. Malo pobrskaj po starih novicah, tega je kar precej.


Vem kaj je bilo objavljeno. Med zadnjimi primerjalna tabela Microsofta o varnosti brskalnikov (ki nima nobene praktične vrednosti) in s strani Googla financirana primerjava varnosti (zanimivo branje, zaključek samo na osnovi teoretične varnosti)

in primerjave na ostalih področjih?

Cold1 ::

Mrstein, desno klikni ikono pripetega programa v opravilni vrstici in uzrl boš hitri seznam (pa saj to vendarle veš ;)).

-----------------------------------

@Jype
Tisto o "embrace, extend, extinguish" je mem, pravo besedilo je Accept, embrace, extend (šlo se je za neko interno e-poštno sporočilo, ki je prišlo v javnost):

Accept - po mnenju pisca bi MS moral sprejeti internet kot ključno novo tehnologijo.

Embrace - MS bi moral to novo tehnologijo podpreti v vseh svojih proizvodih.

Extend - na bazi te tehnologije bi moral zgraditi svojo konkurenčno prednost.


In res so v trenutku podprli internet, sprejeli koncept spletnih aplikacij in dejansko premagali tedanje konkurente.

Nikjer pa ni niti omenjeno in še manj udejanjeno kakšno "ugašanje spleta".

71GA ::

MrStein je izjavil:


Ti osebno mogoče ne, svet pa precej.

- "Linux je pa pač javna last"
Ni.

- "in je tudi moj"
Ni. Kvečjemu kaki promil (piše v headerju).


Povej mi, kakšno korist imaš ti od Windowsa? Lahko igraš vse boljše in boljše igre? Lahko uporabljaš vse boljše in boljše programe?... Vseeno si le slep potrošnik... Se motiš, linux je moja last 100%, lahko ga spreminjam, izdam svojo različico oz. distribucijo, pri tem mi nihče ne more nič. Ti z Windowsom ne moreš nič, ker ne znaš, ker je zaprt sistem in ne smeš, ker te bo Windows tožil.

jype ::

71GA> ker te bo Windows tožil.

Sej vem, da so višek tehnološkega razvoja... Ampak _tolk_ napredni pa še niso!

Cold1 ::

Povej mi, kakšno korist imaš ti od Windowsa?

Sistem dobro deluje, je kakovosten, zanesljiv in robusten; posledično ga večina uporabnikov uporablja ves čas; glede na to kaj z njim dobijo je efektivno zastonj.


Vseeno si le slep potrošnik...

Tvoja poanta pa je? Ali pa morda misliš da zaradi uporabe Linuxa kar naenkrat nisi več "slep potrošnik" (tole je sovražni govor, IMO, tak olikan sovražni govor).


Se motiš, linux je moja last 100%...

Žal ni.


...lahko ga spreminjam,...

Ne, ne moreš ga smiselno spreminjati, noben posameznik ga ne more.


...izdam svojo različico oz. distribucijo,...

Tudi Okna lahko "popraviš" in distribuiraš pa zato še nihče ne skače v zrak od veselja (namig: distribucije, ki jih je nek "pametnjakovič" "popravil na bolje" niso nikomur v korist).


...pri tem mi nihče ne more nič.

Je MS že zaustavil razširjanje raznih popravljenih verzij Oken? Je avtor TinyXP-jev že odgovarjal za svoja dejanja? Zakaj ne?


Ti z Windowsom ne moreš nič, ker ne znaš, ker je zaprt sistem in ne smeš, ker te bo Windows tožil.

Kar pa seveda ni res, paranoja te daje, in neznanje tudi (mešaš potrebe akademskega sektorja in uporabnikov).

SkipEU ::

Phantomeye je izjavil:

Izi je izjavil:

Mene izgleda, kot da bi bila uporaba brskalnika povezana z bogastvom prebivalcev.

Najbolj bogate države na svetu vse po vrsti uporabljajo IE. Kanada, Severna Amerika, Zahodna Evropa, Južna Afrika, Avstralija in večina Muslimanskih držav.
Srednje bogate države so vse na Firefox. Tudi mi smo tukaj, vzhodna Evropa, Severna Afrika, Rusija in Kitajska.
Največji reveži pa se navdušujejo nad Chrome, Indija, Cela južna Amerika in Severna Afrika.

Zanimivo.


Kašen bullshit je pa to?

Sicer pa bogastvo države =! bogastvo povprečnega državljana.


Ni nujno, da je ravno bullshit. Revne države, ki prehajajo v informacijsko dobo, uporabljajo Chrome, ki se najbolj obnese na slabših oz. starih računalnikih (ne boš verjel, ampak ljudje tam so komaj na CD-jih). Afrika je sicer modra, ampak tam še ni prišlo do preboja računalništva, zato računalnike uporabljajo samo bogatejši.

71GA ::

Cold1 je izjavil:

Povej mi, kakšno korist imaš ti od Windowsa?

Sistem dobro deluje, je kakovosten, zanesljiv in robusten; posledično ga večina uporabnikov uporablja ves čas; glede na to kaj z njim dobijo je efektivno zastonj.


Vseeno si le slep potrošnik...

Tvoja poanta pa je? Ali pa morda misliš da zaradi uporabe Linuxa kar naenkrat nisi več "slep potrošnik" (tole je sovražni govor, IMO, tak olikan sovražni govor).


Se motiš, linux je moja last 100%...

Žal ni.


...lahko ga spreminjam,...

Ne, ne moreš ga smiselno spreminjati, noben posameznik ga ne more.


...izdam svojo različico oz. distribucijo,...

Tudi Okna lahko "popraviš" in distribuiraš pa zato še nihče ne skače v zrak od veselja (namig: distribucije, ki jih je nek "pametnjakovič" "popravil na bolje" niso nikomur v korist).


...pri tem mi nihče ne more nič.

Je MS že zaustavil razširjanje raznih popravljenih verzij Oken? Je avtor TinyXP-jev že odgovarjal za svoja dejanja? Zakaj ne?


Ti z Windowsom ne moreš nič, ker ne znaš, ker je zaprt sistem in ne smeš, ker te bo Windows tožil.

Kar pa seveda ni res, paranoja te daje, in neznanje tudi (mešaš potrebe akademskega sektorja in uporabnikov).


1. OS Windows deluje zadovoljivo, Solidne Linux distribucije delujejo odlično.
2. Ravno portam modificiran Linux za ARM926ej-s z namenom uporabe v robotiki... Z linuxom delam kar želim...
3. Nisem rekel, da ga drastično oz. smiselno spreminjam sam krojiš stavke tako kot tebi ustrezajo. Menil sem, da lahko popravim kak hrošč, usposobim kak program...
4. Kar popravljaj okna, če dobiš izvorno kodo... močno dvomim.
5. S sovražnim govorom si začel sam, medtem ko ga jaz nisem uporabil, kar sem uporabil je dejstvo... Glede začenjanja se spomni na IBM Napster zaroto in nadaljevanje...

LP

Cold1 ::

...Solidne Linux distribucije delujejo odlično.

Niti ne, Linux distroti so načeloma sistemi, ki se jih da prenašati, o odličnem delovanju pa ni ne duha ne sluha; močno dvomim, da res verjameš lastnim besedam.


...Menil sem, da lahko popravim kak hrošč, usposobim kak program...

A res, popraviš kakega hrošča? In to potem ponoviš po vsakem popravku sistema? Ali morda na kolenih prosiš skupnost da tvoj popravek vključi v komponento/distribucijo/karkoli?

V prvem primeru si si nakopal Sizisovo opravilo, samo vprašanje časa je kdaj boš odnehal; v drugem pa sam ne moreš doseči ničesar, govorjenje o "sistemu, ki ga lahko sam spreminjaš" je zgolj mlatenje prazne slame.


2. Ravno portam modificiran Linux za ARM926ej-s z namenom uporabe v robotiki... Z linuxom delam kar želim...

Pa predpostavimo da tole res drži...
...
Ima to kako zvezo z namiznimi OS-i?
Sploh veš o čem teče pogovor?


4. Kar popravljaj okna, če dobiš izvorno kodo... močno dvomim.

Niti ni potrebna, če ti kaj ne ustreza si snameš nadomesten program (ogromno jih je zastonj, BTW), za hrošče v sistemu skrbi MS, ki je za to tudi najbolj usposobljen.

Argument o odprti kodi je prenapihnjen do neprepoznavnosti - normalnim uporabnikom ni niti potrebna, niti koristna.


5. S sovražnim govorom si začel sam, medtem ko ga jaz nisem uporabil...

Ne, jaz ga nisem uporabil; ti si prišel sem, in začel z vpitjem ekstremističnih parol, ter se hvalil kako uspešen si pri diskriminaciji ljudi, ki jih ne maraš, na svoji spletni strani.

Za povrhu vsega ti ni jasno kaj sovražni govor je, niti se ne zavedaš da ga uporabljaš.

Tear_DR0P ::

Okna uporablja okoli 95% uporabnikov, W3schools pa je bolj kot ne brezvezna mera česarkoli

ti pa si jako relevantna mera za spletne statistike kajne?

dejstvo je da IE izgublja user base in da ga Chrome pridobiva - pa ne na rovaš FFja. Dejstvo je tudi, da je Google podaljšal pogodbo Mozilli, kar pomeni da bo Firefox še vsaj tri leta tu. Vprašanje je kako se bodo gibali deleži brskalnikov v naslednjem letu, kaj to pomeni za spletno industrujo in kaj za vraga se dogaja v svetu, da večina ljudi še vedno uporablja WinXP? Ali smo prišli do točke, ko novejši OS ne prinese več toliko izboljšanja? A smo na točki, ko tudi novejši harver ne prinaša toliko izboljšanja, da bi se splačalo iti na boljši OS in hardver? Ali pa je samo proti piratska zaščita Win7 toliko boljša (kar sem utegnil prebrati da ni)?
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

MrStein ::

Cold1 je izjavil:

Mrstein, desno klikni ikono pripetega programa v opravilni vrstici in uzrl boš hitri seznam (pa saj to vendarle veš ;)).

Zanimivo, bom videl, če je to zame ali ni...

(ne, to si me zamešal z nekom, ki misli eno, piše pa drugo... ;))
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Zmagovalci leta 2013: Windows in Internet Explorer (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
14869013 (61627) weezl
»

IE še vedno izgublja, Chrome pridobiva

Oddelek: Novice / Brskalniki
3612879 (10597) dux
»

Statistika uporabe operacijskih sistemov in internetnih brskalnikov v letu 2010 (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Omrežja / internet
11334747 (31349) Jst
»

Januar najuspešnejši za Chrome

Oddelek: Novice / Brskalniki
318274 (7477) Bor H
»

IE zdrknil niže

Oddelek: Novice / Brskalniki
204660 (3553) boolie

Več podobnih tem