» »

Igre postajajo storitve

Igre postajajo storitve

CNet - Popolnoma jasno je, da je eden izmed najboljših načinov za preprečevanje piratstva v primeru iger naročniški sistem, vsaj glede zaslužka, ki so ga posledično deležni razvijalci. To lepo pokaže World of Warcraft, a dandanašnji igre ponovno postajajo nekoliko drugačne. Vedno več jih je zastonj, a so v takšni obliki okrnjene, kar enostavno rešimo z ugodnim nakupom dodatnih delov, dodatkov oz. predmetov za uporabo znotraj igre. Lep primer tega poslovnega modela je Farmville, ki ponuja nakup denarja za rabo znotraj igre, ki odklene ogromno dodatnih zmožnosti ter pospeši napredovanje.

Mikroplačila so všeč tudi podjetju Rovio, ki je ustvarilo eno izmed najuspešnejših iger za iPhone, Angry Birds. Igra, ki bo prednaložena na nekatere dražje mobilne telefone s Symbian^3 (začenši z N8) in ki v kratkem v polni verziji prihaja na Android (beta različica z le deležem stopenj je že na voljo, brezplačno), bo namreč za plačilo ponujala dodatno funkcionalnost tudi za igralce, ki so igro že kupili. Ponudili bodo namreč dodatnega ptiča (s ptiči razbijate zgradbe, ki so jih zgradili prašiči, tatovi vaših jajc), ki bo omogočil enostavno dokončanje zahtevnejše stopnje.

Mogočnega Orla (Mighty Eagle, ime novega orožja) se bo priklicalo s konzervo rib, a večja težava je uporabnikov nakup orla. Trgovina z aplikacijami bo morala podpirati nakup kar znotraj igre, kar je že omogočila Nokia na svojem Ovi Store. Bolj zanimivo bo videti, če bo podobno omogočil Apple na svojem App Store ter kdaj bo to omogočil Google na Android Market.

Mikrotransakcije se zdijo ugodne, a pazljivo, da znesek na koncu meseca ne bo previsok.

31 komentarjev

jlpktnst ::

Najbolj debilen možen način uporabe mikrotransakcij... torej plačal boš za cheate? Genialno.

Seveda ker je to čisto neumno, bodo naredili tako da brez plačila sploh ne bo možno normalno igrat, kar pa spet potem niso več mikrotransakcije ampak pay-to-play (po možnosti je summa končnega plačila višja kot bi bila sicer cela igra po starem sistemu).

robbe ::

Saj Apple je že napovedal da se bo dalo (ali pa se že da) kupiti določene stvari v sami igri.

Mavrik ::

Najbolj debilen možen način uporabe mikrotransakcij... torej plačal boš za cheate? Genialno.


Zakaj točno bi pa to naj bil debilen način? Ljudje lahko komot igrajo na polni težavnosti brez plačevanja in jim zato ne težiš (igro so itak že plačali). Če pa kdo hoče res tako hudo easy-mode pa ga lahko ma proti doplačilu. Kaj je v tem "debilnega"? Everybody wins.
The truth is rarely pure and never simple.

Zmajc ::

To me spominja na nekaj kaj se doživel ko sem igral Dragon Age.

Vidim quest NPCja, sprejmem njegov quest nakar mi pove: "Thank you for the interest brave advendurer but you have to buy XYZ downloadable content in order to proceed with this quest. Click HERE if you want to buy it now!"

In v sekundi me je totalno minilo nadaljevati z igro. Patetično.

opeter ::

jlpktnst je izjavil:

Najbolj debilen možen način uporabe mikrotransakcij... torej plačal boš za cheate? Genialno.

Seveda ker je to čisto neumno, bodo naredili tako da brez plačila sploh ne bo možno normalno igrat, kar pa spet potem niso več mikrotransakcije ampak pay-to-play (po možnosti je summa končnega plačila višja kot bi bila sicer cela igra po starem sistemu).


Že dolgo je to na voljo na konzolah (PS3, Xbox360 itn.) in tudi na PC-ju/Macu (Steam). Razne dodatke (kostumi, cheat-kode, dodatne stopnje ipd.) je - v večini primerov - potrebno plačati.

Tako lahko razvijalci/založnik več zasluži kot s samo igro.
Tako imaš pri Warcraftu, Age of Dragons in ne samo pri online igrah, dejansko pri vse novodonih igrah zadnjih let.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: opeter ()

guest #44 ::

Zmajc je izjavil:

To me spominja na nekaj kaj se doživel ko sem igral Dragon Age.

Vidim quest NPCja, sprejmem njegov quest nakar mi pove: "Thank you for the interest brave advendurer but you have to buy XYZ downloadable content in order to proceed with this quest. Click HERE if you want to buy it now!"

In v sekundi me je totalno minilo nadaljevati z igro. Patetično.



Oh fak! A to res al kaj? Hvala kurcu, da ne igram več iger, ker drugače bi popizdeval. Najbolj sovražim, take popupe.

flajer ::

Angry Birds FTW :D

morbo ::

Zmajc je izjavil:

To me spominja na nekaj kaj se doživel ko sem igral Dragon Age.


To je tudi mene zbodlo, predvsem zato ker ubija immersion.

Še malo pa ti bojo NPC-ji v frpjkah prodajali viagro med pogovori: "yeah, it definitely helps, you should check it out at www..."

Mikrohard ::

Zelo "aktualna" vsebina novice :)

Apple že več kot eno leto (v bistvu leto in pol) razvijalcem ponuja storitev "In-app-purchase". Mislim, da so bili tudi tukaj pionirji. Tako da je vaš stavek ("Bolj zanimivo bo videti, če bo podobno omogočil Apple na svojem App Store ter kdaj bo to omogočil Google na Android Market.") popolnoma zgrešen.

lurker ::

In-app-purchase je na iOS že tako stara zadeva, da je pisec novice verjetno že pozabil na to. Pokaži malo razumevanja.

Android Market pa.. eh.

petrusko ::

Slo-tech dejmo na šalabajzerje - same stare novice...
Res - še malo pa si bom naredil GreaseMonkey skripto, ki bo namesto novic na prvi strani prikazala prazno stran...
....
pfuj in pfej
....

opeter ::

Pa napišite vi, pametnjakoviči, kakšne aktualne novice.
Saj za to obstaja ločena tema, lahko pa novice direkt napišete in počakate, da vam odobrijo.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

petrusko ::

opeter je izjavil:

Pa napišite vi, pametnjakoviči, kakšne aktualne novice.
Saj za to obstaja ločena tema, lahko pa novice direkt napišete in počakate, da vam odobrijo.


Glej - če je novica stara dan, dva, tri... ok - razumem in smatram, da je še vedno veliko uporabnikov, ki so jim takšne novice nove in prav je tako, da se nekdo potrudi, ter te novice posloveni in jih objavlja tukaj.

Nekako nesmiselno pa se mi zdi - da objaviš novico, in v njej napišeš nekaj (skoraj) dve leti starega. Prav, če želite takšne novice pisati - vam nihče ne brani. Bralci le opozarjamo na takšne kikse in lapsuse. Vse za dobro skupnosti - kajne?

techfreak :) ::

Novica o igri je nova in linkana novica je stara manj kot 1 dan.

lurker ::

Edin tekst v novici je na določenih delih prazgodovinski.

Samo to je bilo izpostavljeno.

MacQ ::

To sploh ni pomembno. Vse več iger ima plačljive DLC-je, ne samo na iOSu, ampak vsepovsod. Res jih še nima vsaka, se pa verjetno bliža ta dan. In to je poanta novice.

Sam menim, da bodo z okrnjanjem vsebine in nategovanjem legalnih kupcev z namenom zmanjšanja piratstva, dosegli ravno obratni efekt. Ljudje so večinoma glupi, ampak vsakega lahko nategneš samo nekajkrat, preden vidi skozi šarado in se odloči, da vloži nekaj truda v poizvedovanje o delovanju BT omrežja.

(EDIT - tipkarske napake)
The sound of the ocean is dead, it's just the echo of the blood in your head.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MacQ ()

Rippy ::

morbo je izjavil:

Zmajc je izjavil:

To me spominja na nekaj kaj se doživel ko sem igral Dragon Age.


To je tudi mene zbodlo, predvsem zato ker ubija immersion.

Še malo pa ti bojo NPC-ji v frpjkah prodajali viagro med pogovori: "yeah, it definitely helps, you should check it out at www..."


To je res ampak glede na to, da te pride Dragon Age 40€ (mogoče celo manj danes) in za ta denar ponuja 70-200ur kvalitetnega contenta mogoče ni najboljši primer.

jlpktnst ::

Mavrik je izjavil:

Najbolj debilen možen način uporabe mikrotransakcij... torej plačal boš za cheate? Genialno.


Zakaj točno bi pa to naj bil debilen način? Ljudje lahko komot igrajo na polni težavnosti brez plačevanja in jim zato ne težiš (igro so itak že plačali). Če pa kdo hoče res tako hudo easy-mode pa ga lahko ma proti doplačilu. Kaj je v tem "debilnega"? Everybody wins.


1. scenarij: Narediš igro tako težavno, da je ni možno igrat brez doplačila, seveda oglašuješ povsod da je igra "zastonj". Na koncu te seveda pridejo vse nujne reči lahko tudi 100€.
2. scenarij: Igro oglašuješ kot zastonjsko, nakar kupci ki donirajo dovolj financ imajo premoč in so vsi ostali nekonkurenčni če ne plačajo denarja (primeri: wow, vsak piratski mmorpg server...)

Kaj je zame normalen DLC?
- League of Legends, kupiš lahko skine (samo za denar), ostalo se kupuje s točkami ki jih služiš ob igranju. Seveda lahko plačaš da imaš več teh "pik", samo to je pa tudi vse. Ne moreš plačaš inhierentne prednosti ki je drugi ne morejo pridobit. In zaenkrat je še vse fizično možno kupit. Seveda če bodo postali pohlepni se to kaj kmalu izrodi v scenarij 2.
- Katerikoli DLC, ki doda konkretno količino igranja, vendar je manjši kot expansion. DLC za dodatno opremo, prijateljčke in podobno se mi zdi tragikomičen. Seveda se zavedam da je velik trg za to, hkrati so pa ravno ti najbolj sporni. ČE že moraš nekaj dodatnega dajat je recimo dobra varianta nova rasa v strategiji, nov karakter v RPGju itd. Samo mora biti pač zadeva toliko zbalansirana, da ni nemogoče igrat brez tega. Torej da dokupiš BONUS h dobri igri. Ne pa da plačuješ za PATCHE SLABE IGRE.

opeter je izjavil:

jlpktnst je izjavil:

Najbolj debilen možen način uporabe mikrotransakcij... torej plačal boš za cheate? Genialno.

Seveda ker je to čisto neumno, bodo naredili tako da brez plačila sploh ne bo možno normalno igrat, kar pa spet potem niso več mikrotransakcije ampak pay-to-play (po možnosti je summa končnega plačila višja kot bi bila sicer cela igra po starem sistemu).


Že dolgo je to na voljo na konzolah (PS3, Xbox360 itn.) in tudi na PC-ju/Macu (Steam). Razne dodatke (kostumi, cheat-kode, dodatne stopnje ipd.) je - v večini primerov - potrebno plačati.

Tako lahko razvijalci/založnik več zasluži kot s samo igro.
Tako imaš pri Warcraftu, Age of Dragons in ne samo pri online igrah, dejansko pri vse novodonih igrah zadnjih let.


Nič novega povedal. To sem tudi sam napisal, da lahko na ta način zaslužijo več. Moj point je to lahko super, čeprav se ponavadi izrodi v preprosto cuzanje strank. Na podoben način kot ti bi založbe rade prodale film vsakič ko ga boš gledal...

opeter ::

jlpktnst je izjavil:

Nič novega povedal. To sem tudi sam napisal, da lahko na ta način zaslužijo več. Moj point je to lahko super, čeprav se ponavadi izrodi v preprosto cuzanje strank. Na podoben način kot ti bi založbe rade prodale film vsakič ko ga boš gledal...


Saj se ravzijamo točno v to smer. Glej Hulu, Youtube ipd.
Res, da to velja zaenkrat le za ZDA, ampak ... saj veš.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

ALT ::

pri wow-u si z denarjem ne pridobis niti najmanjso premoc pred ostalimi, samo razne okrasne pets in taksne gluposti, pa se to ne mores kupit, ampak lahko "dobis" v igralnih kartah.. tko da larifari tvoje poznavanje..

LordPero ::

Ja, v zadnjem mesecu je bilo res kar nekaj precej zelo starih novic, nekaj pa praktično spodobno aktualnih -tako, da imamo oboje :).

Sicer pa ti čikni so hudi (sicer @Maemo, kjer dodatni liveli mal zaostajajo), sploh zdej ta ta nou zgleda superorožni.
LordPero

PrimozR ::

Kere novice so pa bile stare?

jlpktnst ::

ALT je izjavil:

pri wow-u si z denarjem ne pridobis niti najmanjso premoc pred ostalimi, samo razne okrasne pets in taksne gluposti, pa se to ne mores kupit, ampak lahko "dobis" v igralnih kartah.. tko da larifari tvoje poznavanje..


Kaj res? Recimo dodatki so bili za plačat. In kao si lahko igral brez dodatka ter bil konkurenčen... pa vsi vemo da to sploh ni res.

Primer kjer so dodatki bili ok: GuildWars. Tam nisi nujno rabil dodatka da si bil lahko konkurenčen. Kako pa lahko nekdo v wow brez dodatkov igra proti nekomu z dodatki? Težko.

WhiteAngel ::

Angry Birds je zakon! Sem kupil vse 3 pakete stopenj. Uporabljam pa N900.

Mikrohard ::

Na N900 je treba dokupiti vsako stopnjo? Na iPhonu plačaš 0.79EUR in imaš (trenutno) na voljo 3 in 2/3 stopenj (in še to se redno nadgrajuje) :)

Zmajc ::

Rippy je izjavil:

morbo je izjavil:

Zmajc je izjavil:

To me spominja na nekaj kaj se doživel ko sem igral Dragon Age.


To je tudi mene zbodlo, predvsem zato ker ubija immersion.

Še malo pa ti bojo NPC-ji v frpjkah prodajali viagro med pogovori: "yeah, it definitely helps, you should check it out at www..."


To je res ampak glede na to, da te pride Dragon Age 40€ (mogoče celo manj danes) in za ta denar ponuja 70-200ur kvalitetnega contenta mogoče ni najboljši primer.


Sploh ni važno kolko vsebine ima igra, gre za koncept. Že samo to da ti in game NPC med igranjem prodaja nekaj iz realnega sveta pa tudi če je to dodatna vsebina k igri je travestija. Čisto pokvari filing med igranjem.

nekikr ::

Karkoli takšnega pokvari filing. Zadnjič probam zadnje Settlerse in po končani stopnji mi reče: "Good game, would you like to share this on facebook? Click here!"
A veš kaj...f**k of. Zatakni si nekam FB. Če bi me vmes vprašalo še če hočem kaj kupiti bi pa nekoga na peso...

opeter ::

Welcome to the new world (of gaming)!

Vse to storitve v oblakih so vse bolj povezane.
Kmalu bo tako kot v Minority Report... greš na ulici, pa se ti pokažejo tvoje osebne reklame na videosteni, kjer greš mimo. Zdaj si predstavljaj, da rad gledaš pr0n. :))
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

MacQ ::

Hrabri novi svet - kontrole, krajšanja svobode in pravic.
The sound of the ocean is dead, it's just the echo of the blood in your head.

Half-Saint ::

Mikro-transakcije - pogruntavščina desetletja. Folk plačuje NEUMNOSTI, developerji se pa smejejo.
Moj blog: http://onlyageek.blogspot.com

St235 ::

jlpktnst je izjavil:

ALT je izjavil:

pri wow-u si z denarjem ne pridobis niti najmanjso premoc pred ostalimi, samo razne okrasne pets in taksne gluposti, pa se to ne mores kupit, ampak lahko "dobis" v igralnih kartah.. tko da larifari tvoje poznavanje..


Kaj res? Recimo dodatki so bili za plačat. In kao si lahko igral brez dodatka ter bil konkurenčen... pa vsi vemo da to sploh ni res.

Primer kjer so dodatki bili ok: GuildWars. Tam nisi nujno rabil dodatka da si bil lahko konkurenčen. Kako pa lahko nekdo v wow brez dodatkov igra proti nekomu z dodatki? Težko.


Mikrotransakcije in dodatki niso isto. Dodatke oziroma razširitve so bili sestavni del igre. Tukaj je govora predvem o mmikrotranzakcija. Torej euro za novo kožico, dva za nov mount, tri za unikate /fart animation. Mene osebno motijo mikrotranzakcije takrat, ko so neophodne za igranje oziroma dajo enormno prednost tistim, ki plačujejo.

Trenutno recimo igram League of legends in se mi zdi njihov finančni model fer. Lahko praktično vse kupiš z resničnim denarjem ali z trdim delom.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kmalu finale Dota 2 turnirja The International 9

Oddelek: Novice / Igre
112219 (884) FTad
»

Akcija SLO

Oddelek: Igre
5752 (279) Konlov
»

Na Steam prihaja lokalno oddaljeno igranje

Oddelek: Novice / Igre
387206 (4553) Mavrik
»

StarCraft 2: Best of Slovenia #1

Oddelek: Igre
242584 (1307) def0r
»

Call of Duty2 in žalost od ati9100

Oddelek: Igre
13960 (821) Mirč

Več podobnih tem