» »

Umetna inteligenca na ravni otroka razvita

Umetna inteligenca na ravni otroka razvita

Slashdot - Razvijalci iz Rensselaer-jevega politehničnega inštituta so v svet Second Life-a poslali Eddie-ja, umetno-inteligenčnega avatarja ki bi se naj obnašal kot štiriletni otrok in pokazal štiriletniku primerne sposobnosti prepričanj, sklepanj in obnašanje skladno z teorijo uma. To pomeni da naj bi bil sposoben razumeti, predvidevati in se odzivati na reakcije ne samo drugih UI agentov, pač pa tudi ljudi s katerimi bo morda nekega dne komuniciral tudi v realnejših okoljih.



Ko bo Eddie oktobra 2008 podvržen omejenemu Turingovemu testu se bo za svoje delovanje zanašal na program Rascals (Rensselaer Advanced Synthetic Architecture for Living Systems), katerega jedro je osnovano na teoremskem dokaznem pogonu, ki vsako dejanje prevede na oz. dokaže s teoremom po ocenitvi trenutne okolice in primerjanju le-te z obstoječo bazo znanja. Da se seveda takšno dokazovanje lahko izvaja v realnem času je potrebna tudi primerna računska moč, ki jo zagotavlja več superračunalnikov s skupno močjo več kot 100 teraflopsov. Kljub temu pa se razvijalci soočajo s problemom prevelike količine podatkov, ki se dnevno nastajajo zaradi Eddie-jevega zorenja in izpopolnjevanja.

129 komentarjev

«
1
2 3

poweroff ::

Zanimivo. Kako pa bodo obravnavali tiste, ki bodo v Second Lifeu temu "otroku" govorili neumnosti? Je to tudi "zloraba otroka" :)
sudo poweroff

Zheegec ::

Ja, saj ravno to je najbrž namen, da se znajde v realnem okolju...

Počasi se premika, čez par let bo superračunalnik na 5x manjši površini dovolj za Eddija, čez 10 let pa bomo imeli najbrž že pravo AI.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

karafeka ::

Možgane že skor mamo.

Manjka samo še kakšna roka ;)

Thomas ::

Za dovolj razvite možgane, se takoj najde bilijon pridnih nano ročic.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

ripmork ::

danes AI otrok, jutri AI mulc, pojutrišnjem pa Skynet...>:D

kljucavnicar ::

jype ::

Let's just hope Blue Gene doesn't Blue Screen.

strictom ::

"Violence is the last refuge of the incompetent" - Salvor Hardin

Filo ::

heh zorenje ... se pravi v puberteti bo ves mozolast in ga bo razfukaval ^^

eF ::

Zanimivo, ob branju te novice se mi je v glavi nekako spet porodila ideja iz Matrice, le da je so tokrat strani obrnjene.

Računalniški um v svetu, ki so ga umetno ustvarili ljudje...
Važno je, da je še vedno vse pod kontrolo.

Double_J ::

Raymondu kr dobro kaže glede parih napovedi :)


2045: The Singularity:\

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Double_J ()

1024 ::

umetno-inteligenčnega avatarja ki bi se naj obnašal kot štiriletni otrok

Se prav pocakamo še devet let in imamo računalnik v puberteti? :D
Fish knows everything.

Loki ::

kaj bomo pa ljudje delali enkrat, ko bodo roboti pametnejsi od nas (a se vedno ne dosti, da bi se uploadali ali karkoli)? :D
sicer pa tega raymonda ne gre jemati prevec resno (kot vseh futuristov oz. slogarjev).

Early 2000s
Translating telephones allow people to speak to each other in different languages.
Machines designed to transcribe speech into computer text allow deaf people to understand spoken words.
Exoskeletal, robotic leg prostheses allow the paraplegic to walk.
Telephone calls are routinely screened by intelligent answering machines that ask questions to determine the call's nature and priority.
"Cybernetic chauffeurs" can drive cars for humans and can be retrofitted into existing cars. They work by communicating with other vehicles and with sensors embedded along the roads.
I left my wallet in El Segundo

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Loki ()

donfilipo ::

Loki>>sicer pa tega raymonda ne gre jemati prevec resno

Loki če meniš, da je mogoče natančno predvideti prihodnost se motiš. Predvidiš lahko trende, poti in mogoče posledice. Raymond je kar se tega tiče 'the best'. Dovolj načitan, razgledan in še osebno vpleten (je izumitelj...inovator)v razvoj nekaj teh aplikacij...tako sedanjosti kot bodočnosti. Nikoli ni hodil s perom v riti ali vencem na glavi in trdil, da je prerok.
In ker mu je podjetniška žilica rekla, da se pravilno predvidevanje tudi trži, kar je jasno, če se trži celo povsem nepravilno, se je zadeve lotil profesionalno, zavzeto in uspel. Kot kapitalist bi lahko rekel, da je kak miljonček zaslužil, kot človek pa, da je dovolj modrih glav spravil v pogon o razmišljanju o časih, ko se podre praktično vse, kar poznamo. Obrne, spremeni, mutira in eksplodira praktično vse. Ekonomija, gospodarstvo, znanost in ja nazadnje celo kultura. Zanikanje je normalna reakcija. Norčevanje je edino logično.
Ampak ker se ravno ubadam z AI-šahi in sem prebral kar nekaj Kasparovih knjig, naj ti zaupam. Res je, povratni dvoboj, ki ga je izgubil z Deep Blue, je bil malce sumljiv. Nekaj potez je Deep Blue očitno zaciklal, kot da so ga naredili v EI Niš. Iz nekaterih knjig in dokumentov IBM-a, se to tudi da razbrati. In se je celo človeštvo rešilno obesilo na to. Ker ne boš verjel, šah se je pred 50 leti smatral za igro inteligence...za dokaz trenirane, inovativne, in unikatne človeške logike....kot veščina, ki jo je najbolj sposoben, le pravi človeški genij. Računalo naj ne bi nikoli doseglo človeške geinialnosti in umetniške kreativnosti pravih velemojstrov!?!?!?.....To je bilo mišljenje velike večine in v kolikor si trdil drugače, si bil norec ali utopist. In danes? Moj mlinček za 100€ (bi ga težko prodal z mano vred), premaga v šahu kogarkoli v Sloveniji vključno z Beljavskim. Če imaš stroj za 1000€, je mogoče 5 ljudi na svetu, ki ga občasno premagajo. In vsi poznavalci se danes strinjajo nekako mencajoče: 'ja zgleda da človek tu težko tekmuje s strojem...' In tako bo počasi padalo eno za drugim. Vprašanje časa in posledic. Očitno taka spremenljiva prihodnost marsikoga ne veseli. Zato jo pač zanika. Vključno z najbolj slavnimi in uglednimi imeni. 'Človek je vendar krona stvarstva!!!' E... malo morgen. Z malo sreče nismo nič več kot ličinka metulja. Res je, da imamo šanso biti odločilni faktor pri eni faz evolucije boga in vesolja. Težke besede? Bom nehal. A zapomni si, da je bil ravno Kurzweil eden redkih, ki so zadevo relativno pravilno zaznali in s tem celo zaslužil kak miljonček. To pa ni kar tako.
In prav bi bilo, da bi se čim več razgledanih in bistrih ljudi začelo 'brihtati', kaj se pravzaprav ruši in nanovo zgradi, s takim revolucionarnim razvojem dogodkov v tem stoletju...posebej mladim bodo ravno ti dogodki odločilno spreminjali bistvovanje in ja, tudi bivanje. In če pogledam izjave nekaterih vodilnih glav, ki vidijo, da je tak razvoj dogodkov neizogiben, potem mi je tudi jasno, kako nastane hudič:), če mi že za boga ni vse jasno.
No in tale pobič na IBM super duper strežnikih? Malce bo škripalo (v neskončno veselje skeptikov AI), prvi turingov test zna pogoreti, morda se tokrat celo velefirma naveliča in uletijo Kitajci 'so s limun', ampak vse to smo že videli. Lahko bo tokrat tudi šlo vse kot po maslu. Na koncu bodo vsi udeleženci potegnili nek konkreten dolar zaradi unikatnega tržnega pristopa (IBM Deep Blue je IBM-u dvignil delnice za 10% 'od šuba' in potem pitaj boga koliko...to pa ni pušelj, ampak tanker dolarjev). In ne pozabimo, še en porušen sveti tabu, na kar pa obljubim, ne samo da bomo pozabili, trdim, in ti si mi priča, zanikamo že sedaj>:D
In times of Universal Deceit, telling the truth
becomes revolutionary act. Orwell

opeter ::

Možgane že skor mamo. Manjka samo še kakšna roka ;)


Ko bo imelo delujoče genitalije, bomo videli, kako bo razmišljal.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

poweroff ::

Hja, to je podobno kot je Thomas v eni temi razlagal od TV vedeževalcev. V kamero rečejo, da nekdo pred TV zaslonom ima pa sedaj take in take bolečine v križu ali pa bo začutil neko gomazenje tam pri nogi. Večina ljudi ne začuti nič, se pa najde med tisoči gledalcev eden, ki slučajno ravno takrat nekaj čuti. In napoved "vedeževalca" se je uresničila.

Drug tak trik je, da vedeževalec napove 300 stvari, od katerih se po naključju spet ene 4 res tudi uresničijo. In seveda potem izgleda kot da je vedeževalec res jasnoviden.

Bi rekel, da je s temle Raymondom podobno. S tem, da je večino napovedi postavil v varno prihodnost, ko bo verjetno že mrtev.

Early 2000s
* Translating telephones allow people to speak to each other in different languages.
Se ni uresničilo.
* Machines designed to transcribe speech into computer text allow deaf people to understand spoken words.
Se ni uresničilo.

* Exoskeletal, robotic leg prostheses allow the paraplegic to walk.
Se je uresničilo, vendar v precej omejenem obsegu in kasneje.

* Telephone calls are routinely screened by intelligent answering machines that ask questions to determine the call's nature and priority.
Se ni uresničilo.

* "Cybernetic chauffeurs" can drive cars for humans and can be retrofitted into existing cars. They work by communicating with other vehicles and with sensors embedded along the roads.
Se uresničuje šele sedaj.

[edit] Early 21st century
* The classroom is dominated by computers. Intelligent courseware that can tailor itself to each student by recognizing their strengths and weaknesses exists. Media technology allows students to manipulate and interact with virtual depictions of the systems and personalities they are studying.
Tako-tako. V neki meri se je uresničilo, vendar malo drugače, kot si je on to predstavljal.

* A small number of highly skilled people dominates the entire production sector. Tailoring of products for individuals is common.
Se tudi ni uresničilo, čeprav trendi gredo rahlo v to smer.

* Drugs are designed and tested in simulations that mimic the human body.
V bistvu se ni uresničilo, gre pa zadeva v nekem omejenem obsegu v to smer.

* Blind people navigate and read text using machines that can visually recognize features of their environment.
Se ni uresničilo, pa zaenkrat še ni videti da se bi (v kratkem).

Note: Since the "Early 2000s" and "Early 21st century" predictions are both listed before the "2010" predictions in the technology Chronology, it can be assumed that the timeframe for the first two is 2000-2010.

[edit] 2010
* PCs are capable of answering queries by accessing information wirelessly via the Internet.

No, to je v neki obliki možno že sedaj.

V bistvu se večina stvari NI uresničila. Iz tega pametne glave lahko sklepajo, da napoved o cingularnosti leta 2045 se pa bo uresničila. Brihtno, ni kaj.
sudo poweroff

poweroff ::

donfilipo, se strinjam,da tehnologija spreminja svet. NA jetra pa mi gredo drastične napovedi, da se bo radikalno spremenila kultura, itd. Ja, se bo, ampak ljudje bomo na to reagirali. Vsaka reakcija ima svojo protireakcijo.

Tale pobič je sicer super zadeva, ampak preveč fantazirat pa tudi nima smisla.

In tudi ne bluzit, da nas bodo pa čet 5 let pa "umetni dečki" v SL preplavili in nam zavladali.
sudo poweroff

Thomas ::

Kje pa, nič se ne bo zgodilo. Sploh pa ne v doglednem času, ni mogoče. Pomiri se Matthai, vse bo ostalo v redu!

;)
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Daedalus ::

Naša kultura se je že radikalno spremenila s prihodom interneta. Je lahko kdo leta 1990 pričakoval "druženje" tipa Facebook? Al pa Second Life? Preprodajo predmetov iz online iger? In ja, nam se mogoče zdi vse fino in kul, samo če pogledaš zgolj poslovanje firm iz časov pred internetom in danes je razlika radikalno različna. Prava sprememba pa seveda prihaja z generacijo, ki jemlje internet in sodobne gađete kot nekaj, kar pač je. Mi smo v tem pogledu precej "obsolete," relikvije časov, ko besedica online ni bila lih nekaj samoumevnega in skoz samo lovimo priključek:D
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Tear_DR0P ::

no pa mi smo mogoče malo manj obsolete, kot thomas - mamo kakšen križ manj - je pa res da se to pozna samo do uploada
mi pa ni jasno, kako lahko nekdo stroj, kateri je zmožen bolje od človeka zaključiti igro s končnim številom potez, označi za inteligentnega - gre zgolj za hitrejšo zmožnost računanja in polnjenja tabel
seveda pa mi je nekako jasno, da nismo tu za vedno in da se bomo slej ko prej nadgradili ali nadomestili
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

jype ::

Daedalus> Je lahko kdo leta 1990 pričakoval "druženje" tipa Facebook?

No ja, BBSi so pri nas imeli takrat v povprečju eno, včasih pa celo dve telefonski liniji.

93 je bil pa IRC že mainstream "internetarjev" v Sloveniji, recimo.

Thomas ::

Z vsem spoštovanjem do mlajših generacij. Ampak moja generacija je odločilna. Celo če mene ne bi blo vmes. ;) To pomeni ljudje, ki so zdaj od 30 do 60, bodo imeli odločilno vlogo, pri "drugem kvantnem skoku". Če je bil "prvi kvantni skok" to, kar je opisal donfilipo.

Kakor so se busali šahisti, tako se zdej omuhjejo in sprdujejo inelektualci. Seveda najdejo dost podporponikov na vseh straneh, tako kot so jih našli šahisti.

Šah je mehanika in inovacijski proces je tudi mehanika.

Mlajšim generacijam pa sporočam. Če bi vi videli kakšne afne so eni guncali zaradi šaha ... bi vam bila podobnost obeh obnašanj jasna.

Računalnik šah zmaguje, inoviranje bo pa zmagoval v pozitivni povratni zanki.

To, da človeška psihologija je pa lahko tako patetična, da oklesti mlinček za 1000 € kolikor se le da, da ne bi cena padla pod 300 €, potem pa upa, da bo svetovni prvak le dosegel remi s tako škatlico ... je pa še kako simptomatično.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Thomas ::

> kako lahko nekdo stroj, kateri je zmožen bolje od človeka zaključiti igro s končnim številom potez, označi za inteligentnega - gre zgolj za hitrejšo zmožnost računanja in polnjenja tabel

V končni fazi, inteligenca ni nič drugega, kot "računanje in polnjenje tabel". Ne glede na to, kaj ti rečejo stara mama, vaški pesnik, župnik, učiteljica v šoli in prfox na faxu. Ne jih porajtej, mene posluš!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Pesimist ::

Stric Raymond je samo pozabo da se bo verjetno ena velika vojna vmes, katera bo tega EDDija spravla na intelegenco mrtvega enocelicarja nazaj. Ala Jerico :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Pesimist ()

donfilipo ::

Sawyer ne bo držalo. Stric Raymond je na besede, da nam preti grda vojna in ljudožerstvo dejal samo nekako takole: 'upam da se bom potem zbudil in bo to samo nočna mora. Sicer bi bilo smotrneje ta trenutek se zapiti in zakaditi do fundamenta'. Nihče ni pozabil črnega scenarija. It's just not his song. Moteči so ljudje, ki ne znajo sestaviti v glavi čudežnega AI dečka ki govori, z enim mlinčkom za šah, glasbo, matematiko itd.... tako skupaj povezano delujoče v mreži ali na koncu v enem 150 procesorskem namiznem računalu. Zdi se mi da ti ljudje mislijo, da je telefone postavil stvarnik. Ali pa, da se pravzaprav pogovarjajo s pomočjo telepatije. Tiste škatle so samo za motnje na vezi:)
In times of Universal Deceit, telling the truth
becomes revolutionary act. Orwell

Looney ::

G33ks shall rull zhe world!>:D The army is allready being build.
"#define QUESTION ((bb) || !(bb)) - Shakespeare."

Zgodovina sprememb…

  • spremenila: Looney ()

jype ::

The army is being built.

BigWhale ::

Luni, neh se afnat!

Looney ::

Maš prav jype. :P

Kaj se afnam? Če je pa res... kaj hudiča bodo s tem sploh počeli?? Razkazovali svoje znanje?? Raje bi investirali vsa ta sredstva v kaj bolj "neumnega", če se lahko tako izrazim... ne pa v nekaj, kar nas bo same povozilo in "zasužnjilo" v nekaj desetletjih.
"#define QUESTION ((bb) || !(bb)) - Shakespeare."

Luka Percic ::

Zasužnjilo, ali zares osvobodilo?

Početi samo tisto kar hočemo, in ne tisto kar moramo, je IMO osvoboditev. Tako kot je avto osvoboditev pred vsakodnevnim kilometrskim mučnim pešačenjem.

jype ::

Luka Veliki> Tako kot je avto osvoboditev pred vsakodnevnim kilometrskim mučnim pešačenjem.

Stvar perspektive.

Kilometrsko pešačenje (ali kakšna druga oblika športa) je za vsaj približno dobro počutje skoraj obvezno. Vsakodnevna vožnja bi, če bi se vozil z avtomobilom, zame predstavljala zgolj stres - in nobenega udobja.

Looney ::

Zakaj bi nas umetna inteligenca osvobodila?? Mi potrebujemo nekaj s čimer bomo lahko upravljali in nas bo brez ugovorov poslušalo, ne pa nekaj s čimer ne bomo mogli upravljati, ker bo le to upravljalo z nami!
"#define QUESTION ((bb) || !(bb)) - Shakespeare."

jype ::

Looney, a ti veš, kaj je to umetna inteligenca?

Jst ::

(Živec na levi roki imam zjeban in še ne morem premikati prstov, zato bom kratek)


>Kako pa bodo obravnavali tiste, ki bodo v Second Lifeu temu "otroku" govorili neumnosti?

Preberite si: On the Merits of Parrots


Jaz stavim na tega tipčka: Ben Goertzel.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

poweroff ::

Seveda tehnologija spreminja svet. Ampak ljudje se adaptiramo nanjo. E-poslovanje je malo premešalo karte - nekatera podjetja so obogatela, druga izgubila - ampak napovedi, da bo pa lahko "vsak" imel globalno in super uspešno podjetje se pa niso uresničile. Za večino pač ne.

Zato je tudi nesmiselno razmišljat, da bo odkritje prave AI pa radikalno spremenilo celotno družbo. Da bomo pa potem vsi happy, pa bogati, pa tako naprej. Navaden bullshit.

Še vedno bodo vojne po svetu, še vedno bo revščina, še vedno bodo ljudje imeli socialne in psihične težave.

Je pa res, da se da s takim "vedeževanjem" lepo služit. Za razliko od klasičnega vedeževanja izgleda vsaj nekoliko znanstveno.
sudo poweroff

Luka Percic ::

Kilometrsko pešačenje (ali kakšna druga oblika športa) je za vsaj približno dobro počutje skoraj obvezno. Vsakodnevna vožnja bi, če bi se vozil z avtomobilom, zame predstavljala zgolj stres - in nobenega udobja.


Niso vsi zaposleni tam kjer živijo. Tvoje navdušenje nad kolesarjenjem po mestu pa tukaj samo smeti (neboš verjel, tudi jaz dajem kolesu prednost).


Zakaj bi nas umetna inteligenca osvobodila?? Mi potrebujemo nekaj s čimer bomo lahko upravljali in nas bo brez ugovorov poslušalo, ne pa nekaj s čimer ne bomo mogli upravljati, ker bo le to upravljalo z nami!


Od kje ti ideja da nas nebo ubogalo?
Seveda se lahko kaj sfiži, ampak saj se tudi pri ljudeh, pa imamo streljane po šolah, ali še hujše, genocide.

Če bomo hoteli nas nebo ubogalo, drugače nas bo. Če se bo enemu sfižilo, bomo zraven imeli 100 enako pametnih ki ga bo z lahkoto ukrotilo, neglede na inteligenco.

Inteligenca ne pomeni samostojnosti.
Kalkulator je v veliko primerih pametnejši od nas, pa veselo uboga kar mu natipkamo, tukaj bo isto, ni razloga da bi bilo drugače.

Luka Percic ::

Matthai- vojne so z prihodom full nano nesmiselne- tehnološka sila v par urah podredi vse "upornike".
Kdaj bo AI zrela za full nano, pa je vprašanje da.

poweroff ::


Inteligenca ne pomeni samostojnosti.
Kalkulator je v veliko primerih pametnejši od nas, pa veselo uboga kar mu natipkamo, tukaj bo isto, ni razloga da bi bilo drugače.


No, končno nekdo ki zna pametno razmišljat.

AI je pač koristen pripomoček, ne pa čudežna palčka za vse. In tudi ne nekaj, kar bi nas zasužnjilo ali "poborgalo".
sudo poweroff

m0LN4r ::

A ni cilj AI-ja da ustvarimo avtohtono umetno bitje? Torej, ki bo delalo stvari, ki si jih sam želi itd. itd.? In da se bo moral sam odločati o svojih dejanjih?

Če bi mu ukazovali kot kalkulatorju, nebi bil AI.

Sicer pa mi je svet iz ghost in the shell zelo všeč precej pa tisti TACHIKOMA, ki bi naj kao imeli pravi AI :D
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Luka Percic ::

m0LN4r;

Sej kalkulator je tudi avtonomen- z znakom mu povem kaj hočemo, on pa sam ve katere formule mora uporabit.

Anologija je tukaj ista. Povem mu kaj naj zračuna, ker pa ima algoritme za razumevanje človeka, bo treba veliko manj tipkat.

Avtonomnosti brez ukaza v osnovi nočemo. No ja, razem za "proof of concept".
Avtonomen naj bo le toliko, kolikor mu to poveča učinkovitost izvajanja ukaza. Pa ne mimo zakonov seveda.

AI je pač koristen pripomoček, ne pa čudežna palčka za vse.

V začetni fazi.
Z dovolj visoko inteligenco(tehnologijo) pa začne vse skupaj zgledat kot čarovnija.
Kdaj?

Manu ::

* Machines designed to transcribe speech into computer text allow deaf people to understand spoken words.
Se ni uresničilo.


To pa že obstaja, sicer ni v množični prodaji, ampak je nek nemški računalničar razvil program kateri lahko iz premika ustnic videoposnetka razbere besedilo in ga izgovori (to zadnje itak že obstaja). Gledal sem na dokumentarcu pred nekaj meseci na SLO1,2. Lahko razbere nemščino in angleščino. So tudi preskusili. Posneli osebo, ki je nekaj govorila iz različnih kotov (od spredaj, s strani...) in iz različne razdalje in je program vse natančno razbral. Kar impresivno.

Tako so ugotovili kaj je govoril Hitler na nemih posnetkih Eve Braun, ki so jih našli v njegovem arhivu. Seveda samo tisti posnetki v katerih je v ugodnem položaju, kar pa je kar nekaj tega.

Seveda za zdaj ta program lahko razbere govor iz ustnic le na posnetkih, ampak z razvojem mislim, da ni problem, da se uporabi tudi v živo.

V končni fazi, inteligenca ni nič drugega, kot "računanje in polnjenje tabel". Ne glede na to, kaj ti rečejo stara mama, vaški pesnik, župnik, učiteljica v šoli in prfox na faxu. Ne jih porajtej, mene posluš!


Inteligenca je pa še kaj več kot samo "računanje in polnenje tabel". Odvisno kako definiramo inteligenco. Človek pa ne samo da je inteligenten, ampak ima sposobnost čustvovanja, ustvarjanja novih idej in razvoj etike, ki z inteligenco nima neke povezave.

Looney ::

Ne mešajte jabolk in hrušk... kalkulator ne zna sam razmišljat, tile robotki bodo pa kmalu znali (kolikor pač ne znajo že).
"#define QUESTION ((bb) || !(bb)) - Shakespeare."

Luka Percic ::

tile robotki delujejo po formuli. Tako kot kalkulator. Le da bo le ta par velikostnih razredov zahtevnejša.
Ampak ista reč, še vedno.

Inteligenca je pa še kaj več kot samo "računanje in polnenje tabel". Odvisno kako definiramo inteligenco. Človek pa ne samo da je inteligenten, ampak ima sposobnost čustvovanja, ustvarjanja novih idej in razvoj etike, ki z inteligenco nima neke povezave.


Stvar formule (ter mašine ki jo je sposobna izvajat). Res pa je sicer, da je le ta, kot posledica evolucije("random grajenje"), za človeka hudo neberljiva.

Tear_DR0P ::

a se bo eddie zmogel pogovarjat z googlom?
če ja, koliko poizvedb na sekundo bo lahko izvedel?
in pa kdaj bo dovolj zrel, da bo znal ločiti "zrno od plev"?
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

Grey ::

Very nice, very nice indeed. Zdaj moramo tak računalnik samo še spravit na bio osnovo in si jih integrirat v telo. Me zanima, če se bo dalo tak bio-računalnik integrirat v DNA tako, da se bodo tudi zanamci rojevali s super sposobnimi možgani...

Zrno od plev pa bo znal ločiti takoj, ko mu dajo v spomin neko referenčno znanje in potem skozi analizo ugotovi, kakšna je verjetnost ali nekaj podobnega, da bo stvar delovala oz. da drži.

Huhuh...me zanima, če bodo AI znali driverje za današnje grafične kartice optimizirati tako dobro, da pridobijo vsaj 30% na hitrosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Grey ()

Looooooka ::

ok zdej mormo it vsi v Second Life in poisktat Eddija...prvo ga naucimo glet in spravljat ljudi v slabo voljo...pol ko jim rata razvit racunalnik na osnovi 16 letnika in ga vklopjo v kj bl resnega...ga prepricamo, da se bliza konc sveta in da bi bil edin nacin da se clovestvo res ce bi blo pol manj...pol se pa sam usedemo v klet in gledamo kaos.
fun fun fun!

donfilipo ::

Matthai>>Inteligenca ne pomeni samostojnosti.
>>Kalkulator je v veliko primerih pametnejši od nas, pa veselo uboga kar mu natipkamo, >>tukaj bo isto, ni razloga da bi bilo drugače.

To je sicer res. Dokler nekdo ne pogrunta tehtnice, ki kaže manj. Kalkulator, ki ne računa po pravilih zadanih od inštituta...(sam sem 'lično' sprogramiral takega in razen da je grd, ni dobil drugih kritik, se pravi razodba je bila nepravična in bil je po vseh normativih, če ne drugega, neubogljiv:) In inteligence, ki sama sebi izboljšuje algoritme. In so algoritmi prezapleteni za razumevanje (od 1.5 kile možgančkov, tudi tistih najbolj sivih)razen z drugo umetno inteligenco. Tam zna priti do nepredvidljivih rezultatov.
Namreč večina zla izvira iz pomanjkanja resursov. Takih in drugačnih. Težko je reči, je resursov res premalo, ali jih ne znamo koristno uporabiti, ker smo preneumni in nevedni. In seveda ali bo SEAI (self enhancing artificial inteligence) pred čisto isto dilemo. Praksa doslej kaže, da je tisti bistrejši in tudi (ja agresivnejši) uspešnejši del bioloških 'kalkulatorjev', za pot k uspehu, na nič kaj džentlemanski način resource jemal tudi tistim manj bistrim in uspešnim(krajši exkurzi v nasprotno smer so zakonitost!). Bo treba neko novo paradigmo evolucije izzumiti (ali posodobiti), da tudi SEAI ne bi ravnala enako. 'Vedeti' bo morala, da smo njena nepogrešljiva mama. Ali če že, da bi 'human race' ob tem bila vzeta za nepogrešljivega parazita-simbionta. To je resna tema (tudi izven vzvišene singularity teze).
Primera: Nedvomno obstajajo otočki, kjer klima in sreča nekako skrbita, da populacija tam ni nezadovoljna, agresivna in potrebna. Ti otočki so na žalost izjeme. In jih, če jih 'etični' miljarderji ne zaščitijo za svoj raj, tudi povozijo traktorji anglosaskonsko ali druge evropske civilizacije. Ampak gre mnogo bolje, če je resursov dovolj. To ostane fakt. Ekonomska kategorija dobrina s ceno, velja le za dobrine, ki jih ni v preobilju. Ne pozabite osnov!!! Ima pa Matthai prav. Nikjer ne piše, da je dobrin dovolj in da smo le preneumni, da bi jih znali izkoristiti in dovolj enakomerno razdeliti.
Pa vendar. Trop opic si v 70% šop banan razdeli brez večjega ravsa. Človeku to uspeva v bitveno večjem procentu, glede na dejstvo, da so skozi zgodovino izumili, kako se da banane gojiti in prepričati v večjo rast. In z rastjo znanja procent skozi zgodovino raste. In ker je vsaj teoretično možna eksponencialna krivulja rasti z AI in SEAI podprtega znanja, lahko govorimo o revoluciji, če seveda vzamemo revolucijo za nek naraven evolucijski in ne deux ex machina proces. Trenutno se vsaj na borzah kaže kazalec hudega pomanjkanja nekaterih dobrin. In to vitalnih za western society. Ostane pa vseeno upanje, da ne bo vedno tako. In da se naravna meja 1.5 kile 'žvarovne na vegeti', kvalitativno da povečati, do neslutenih meja. In da seveda to tudi ne gre čez noč. In ne vedno ravno vam. Tu gre za to, da pravi trop opic začne gruntati o razmnoževanju in rasti banan, bolj kot o trikih splošnega ravsa okoli od boga danih. Ali je to sploh mogoče? Vem zgleda hudičevo neverjetno. Ampak takrat je uspelo. To da niso to bile opice, je stvar nepomebnih detajlov. Poglejte si njihove reprodukcije in prašajte otroka, a je to stric ali je opica? :) Je pa to gruntanje opic o rasti banan veliko naprednejše od miselnosti tistih, ki izumljajo matematiko delitve 25 banan med 35 opic. In tistih, ki menijo, da kričanje ob delitvi in ravs reši nerešljive probleme>:D Čeravno tudi tista 25/35 banane na prvi pogled ne zgleda tako neumno. Vsaj teoretično ne. Praksa pa pokaže, da ta sicer pravilna rešitev sproži še več ravsa, zaradi dvomov v njeno pravilnost med tropom. Pa četudi opicam nekdo uspe z genetsko manipulacijo in sodobno tehnologijo razložiti koliko je 25 in koliko je 35. Rešitev je vendarle na dlani. 4000 banan. Vem porečete: ja potem bo pa 4500 opic ali potem vsi samci hočejo Judy in pa ananase, Judy pa Tarzana. Res. Neka dolga vrsta težko a rešljivih problemov zgleda obstaja v nedogled. Ampak ne gre zanikati napredka. Vse dokler se opice do zadnje ne pobijejo med sabo. No potem ostane vsaj za nas opičnjake radikalna skepsa povsem na mestu:)
In še na koncu Matthai, tisti ki je dejal da bo e-mail rešil človeštvo je osel. In ne velja tlačiti v isti koš tudi Raya Kurzweila. SEAI ne bo rešila problema in se ustavila. Bo pa s pravilno uporabo pospešila napredek, do danes neslutenih meja. In tu mislim, da noben poznavalec znanosti in tehnike ne more oporekati. In verjemi, Ray ne spada med odrešenike...to si niti približno ne domišlja. Gre se mu le za to, da vzpostavi klimo, kjer bo dovolj velik pameten trop opičnjakov iskal najugodnejšo rešitev za pomanjkanje 'banan'. Da je računal, da bo za svoj napor sam dobil eno banano pa mu ne gre jemati v zlo. Je na svojo stran pridobil kar tisoče bistrih glav, ki samo sanjajo o viških banan, rešitve pa vseeno nudijo. Napačne, a včasih le-te krčijo pot pravim. In tudi prave! Seveda zaenkrat obstaja tudi daleč večji trop opičnjakov, ki trdi, ta je malo trčen. Ko se bo delilo banane se deri in ga kresni ene 2x, da jih ne vzame preveč>:D Ampak Ray je bister. Ko pride do delitve, vrže na tla frnikule in ko se opičnjaki tepejo za njih, on vzame svoj delež banan. In če me prašate od kje zdaj frnikule. No to je pa že tema za cel roman.
In times of Universal Deceit, telling the truth
becomes revolutionary act. Orwell

Jst ::

(Ker prstov na levi roki ne morem uporabljati, bom kratek in najbrž naredil polno slovničnih napak)

>Huhuh...me zanima, če bodo AI znali driverje za današnje grafične kartice optimizirati tako dobro, da pridobijo vsaj 30% na hitrosti.

Vem, da uporabljajo evolucijski način iskanja (boljše) arhitekture pri Intel-u. Za driverje pa pomoje tudi uporabljajo kakšno posebno orodje, saj so postali, recimo za grafične, driverji gromozansko veliki.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

BigWhale ::

> A ni cilj AI-ja da ustvarimo avtohtono umetno bitje? Torej, ki bo delalo stvari, ki si jih sam želi
> itd. itd.? In da se bo moral sam odločati o svojih dejanjih?

Ne, kwa bos s tem?

AI robot se lahko odloci samo to, a bo 10tonsko jekleno konstrukcijo dvignil z levo ali desno roko. Da bo uporabil manj obrabljeno roko.

AI, ce bo, bo vedno imela on/off switch. Ne razmisljajte o terminatorju in podobnih traparijah.
«
1
2 3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Najbolsi stand up komedijanti (strani: 1 2 )

Oddelek: Sedem umetnosti
609678 (1777) inzenir1337

Serije (strani: 1 2 )

Oddelek: Sedem umetnosti
6311584 (2285) opeter
»

Stand up comedy (strani: 1 2 )

Oddelek: Sedem umetnosti
618568 (4193) drvo
»

Sportni filmi, serije za motivacijo

Oddelek: Sedem umetnosti
292590 (1970) dela
»

walking dead 400 days - Eddie [spoiler]

Oddelek: Igre
61048 (890) ahac

Več podobnih tem