Heise - AACS - Advanced Access Content System naj bi zaustavil piratsko in tudi ostalo presnemavanje vsebin. A so spregledali veliko luknjo. Filme je mogoče kopirati s preprostim pritiskom na tipko "Print Scrn", kar so odkrili pri reviji C't - Computer Tehnik. Postopek pridobitve filma v polni HD resoluciji je nekoliko mukotrpen, ker je potrebno sestaviti vse posamezne slike v celoto, a je vseeno izvedljiv.
Napaka naj bi bila v Intervideo WinDVD predvajalniku za omenjena formata. Toshiba zato namerava izdati nadgradnje za grafiko in WinDVD njihovega prenosnika.
Podobno bodo verjetno reagirali tudi pri ostalih proizvajalcih. Nenazadnje naj bi novi filmi vsebovali nadgrajeni AACS, ki ne bo dopustil predvajanja v primerih nenadgrajenih ostalih gonilnikov oz. programja. Tako naj bi bila preprosta luknja zakrpana.
Novice » Optične enote / mediji » HD DVD in Blu-Ray filme se da kopirati
poweroff ::
Tukaj to ne bo pomagalo. Novega filma na starem softweru sploh ne boš mogel gledati.
sudo poweroff
TESKAn ::
Bo pa kak third party firmware ven prišel, ko bo kak nadebudnež stvar malo 'pohekal'.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
mrTwelveTrees ::
ma kdo to še verjame, do zdaj se je dalo še vse kopirati in tudi v prihodnje se bo ... bojo že pogruntali kako
strictom ::
1.5h film. 60fps.1600x1200.
5400*60*cca.1mb(tolko zasede slika)
Recimo okroglih 100gb bo zasedla ena taka kopija filma v "raw" varjanti...
5400*60*cca.1mb(tolko zasede slika)
Recimo okroglih 100gb bo zasedla ena taka kopija filma v "raw" varjanti...
"Violence is the last refuge of the incompetent" - Salvor Hardin
5er--> ::
@Matthai: Saj tudi na PSP-ju ne moreš igrati novih iger s starim firmware-jem. (Rešitev: Na 1,5 emuliraš 3 in več .)
Quikee ::
STRiCtom:
1600*1200*3(RGB)*60(fps)*5400 = 1866240000000 kar znasa dobrih 1738 GB in pa hitrost prenosa 329 MB/s.
Tudi ce bi skonvertirali barvne informacije, da bi zasedale le 8 bitov in zmanjsali hitrost zajemanja na 24 slik na sekundo bi prislo se vedno 237 GB.
1600*1200*3(RGB)*60(fps)*5400 = 1866240000000 kar znasa dobrih 1738 GB in pa hitrost prenosa 329 MB/s.
Tudi ce bi skonvertirali barvne informacije, da bi zasedale le 8 bitov in zmanjsali hitrost zajemanja na 24 slik na sekundo bi prislo se vedno 237 GB.
Oven-2k ::
Quikee, mislim da je imel s tistim svojim 1 MB v mislih kak stisnjen format slike a.k.a. JPEG in podobno. Samo kakšno zverino od računalnika bi pa moral imeti, da bi uspel zakodirat in shranit 60 JPEG slik na sekundo v taki ločljivosti, si pa ne predstavljam. No, amapk v vsakem primeru bo kdo s časom kaj pogruntal in bomo spet veselo pekli filme na svoje prazne ploščke
Rok
Quikee ::
Ja no če je mislil jpeg skompresirano sliko le ta več ni raw in ne "raw" =)
Drugače pa, če predvajalnik omogoča poskakovanje naprej "frame by frame" in ne bi rablo biti vseh 60 slik obdelanih v eni sekundi bi lahko naredili programček, ki bi zajel sliko in jo poslal recimo H264 encoderju. Potem ne bi bilo problema to zripat v dobri kvaliteti brez izpuščanja slik - le trajalo bi kar nekaj časa.
Drugače pa, če predvajalnik omogoča poskakovanje naprej "frame by frame" in ne bi rablo biti vseh 60 slik obdelanih v eni sekundi bi lahko naredili programček, ki bi zajel sliko in jo poslal recimo H264 encoderju. Potem ne bi bilo problema to zripat v dobri kvaliteti brez izpuščanja slik - le trajalo bi kar nekaj časa.
Oven-2k ::
No, glede na to, da nas je večina verjetno popolnoma zadovoljnih s kvaliteto trenutnih filmov na DVDju + 5.1 zvok - a ne bi bilo možno lepo zajemat sliko iz outputa in zvok iz vseh 5+1 kanalov in lepo zadevo zapeči na DVD No, nisem se še poglobil v te predvajalnike, tako da ne vem kak izhod imajo sploh in če je to tehnično izvedljivo amapk - naj kdo pove, ki več ve o tem. To je bilo mišljeno nekako v tem smislu - če kupljene glasbe na noben način ne moreš presnet ker potrebuje nek oh in ah leet predvajalnik, da jo lahko (sploh in samo) predvajaš - jah big deal, line-out na line-in ter posnamemo
Rok
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Oven-2k ()
Matev ::
a ni že sedaj nemogoče kopirati filme?
tako so trdili pred letzi da bo danes
in isto danes trdijo da bo jutri
ja ja
nič se ne bo dalo
me zanima zakaj se število filmov na mojem kompu z leti stalno povečuje kljub temu da nisem kaj prida kupoval
tako so trdili pred letzi da bo danes
in isto danes trdijo da bo jutri
ja ja
nič se ne bo dalo
me zanima zakaj se število filmov na mojem kompu z leti stalno povečuje kljub temu da nisem kaj prida kupoval
sss ::
k enkrat vidiš lepoto HD kvalitete se ji tezko odreces. Druga zgodba so pa primerni TV zasloni in njihova cena
Zgodovina sprememb…
- spremenil: sss ()
Cinderela ::
vse se da vprasanje je le kolko casa treba vlozit ce vse print screenas. Ce traja prevec se dobenmu nebo dalo vec delat in kot posledica tudi nebo kopij
Najbolsa zascita je pac ne nareti Blueray writerov pa fertik lol.
Najbolsa zascita je pac ne nareti Blueray writerov pa fertik lol.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Cinderela ()
strictom ::
Quikee: Narobe si me razumel. 1600x1200 je resulucija :)
Sem pa računal da ena slikca zasede cca. 1mb :)
Sem pa računal da ena slikca zasede cca. 1mb :)
"Violence is the last refuge of the incompetent" - Salvor Hardin
Looooooka ::
a ni zanimivo da jih nikoli nic ne izuci.
pa ne vem a grejo govort stvari kot so "ne bo se dal predvajat...ne bo se dal kopirat" zato,da razveselijo svoje sefe,ki so ocitno neumno stari 60 let in nimajo pojma o danasnjih mulcih...al to pac izjavijo zato,ker majo nek cudn fetish in radi izpadejo neumni ob koncu leta.
karkol en clovk nardi lahko drug clovk zlorabi.
tko da ko bojo te zadeve zuni...sklepam da bo ze v par mescih piratiziranje teh filmov na velko preplavilo internet kot jih je do zdej se vsakic...in da bojo potem spet torrent sajti na udaru...tako kot vedno.
tko da naj rajs vlozijo svoje denarje v podkupovanje politikov,da jim rata v vsaki drzavi p2p prepovedat,kot pa da delajo bebce iz sebe...s takimi izjavami prou izzivajo tistga kitajskega psihopata,ki nima nc druzga za delat kokr da doma gleda kodo...no al pa rusa al pa kera kol drzava je ze znana po teh dorkih.
pa ne vem a grejo govort stvari kot so "ne bo se dal predvajat...ne bo se dal kopirat" zato,da razveselijo svoje sefe,ki so ocitno neumno stari 60 let in nimajo pojma o danasnjih mulcih...al to pac izjavijo zato,ker majo nek cudn fetish in radi izpadejo neumni ob koncu leta.
karkol en clovk nardi lahko drug clovk zlorabi.
tko da ko bojo te zadeve zuni...sklepam da bo ze v par mescih piratiziranje teh filmov na velko preplavilo internet kot jih je do zdej se vsakic...in da bojo potem spet torrent sajti na udaru...tako kot vedno.
tko da naj rajs vlozijo svoje denarje v podkupovanje politikov,da jim rata v vsaki drzavi p2p prepovedat,kot pa da delajo bebce iz sebe...s takimi izjavami prou izzivajo tistga kitajskega psihopata,ki nima nc druzga za delat kokr da doma gleda kodo...no al pa rusa al pa kera kol drzava je ze znana po teh dorkih.
Quikee ::
STRiCtom: Ja sej 1600x1200 = 1920000 pikslov, kar je skoraj 2 MB. Če k temu prišteješ, da za vsak piksel rabiš 3 barve in je vsaka barva zapisana z 8 biti znaša to 3 Byte za piksel, kar je potem 3 * 1920000 = 5760000 B na sliko. Ali kako si računal, da slika zasede 1 MB? Ker brez kakršne koli pretvorbe ali kompresije je to nemogoče že za črno belo sliko.
ender ::
Prvi DVD riperji so delovali na podoben način - PowerDVD je imel funkcijo za kopiranje slike na odložišče, in za premikanje po eno sliko naprej/nazaj. Program je preprosto PowerDVDju pošiljal ukaze za zajem slike in premik na naslednjo sliko, potem je pobral sliko in jo dodal v AVI datoteko, in postopek ponavljal dokler ni bilo konec filma. Tukaj bi bilo mogoče nekaj podobnega.
Mimogrede, ločljivost HD zapisov je ali 1280x720, ali pa 1920x1080, kolikor vem sta pa oba pri 25 ali 30 slikah na sekundo (pri čemer je 1080 prepleten).
Mimogrede, ločljivost HD zapisov je ali 1280x720, ali pa 1920x1080, kolikor vem sta pa oba pri 25 ali 30 slikah na sekundo (pri čemer je 1080 prepleten).
There are only two hard things in Computer Science:
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.
Quikee ::
Mimogrede, ločljivost HD zapisov je ali 1280x720, ali pa 1920x1080, kolikor vem sta pa oba pri 25 ali 30 slikah na sekundo (pri čemer je 1080 prepleten).
Ja pa tudi 720p z 60fps in 1080p z 24 fps..
Ja pa tudi 720p z 60fps in 1080p z 24 fps..
minmax ::
... jaz bi raje kot neko dejstvo "da je mozno vedno kopirat" gledal trend kako težko je to naredit in koliko ljudi ima orodja in znanje. pretirano samopoveličveanje je zanesljiva pot v pogubo.
Mahatma Ghandi je rekel: "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
samo, da so tokrat pirati tisti, ki so najprej ignorirali, trenutno se smejijo.... naprej pa ...
Mahatma Ghandi je rekel: "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
samo, da so tokrat pirati tisti, ki so najprej ignorirali, trenutno se smejijo.... naprej pa ...
mtosev ::
Itak je nemogoče naredit full proof zaščite. Tak da nisem presenečen.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013
Zgodovina sprememb…
- spremenil: mtosev ()
mtosev ::
Kar naj se čimprej uveljavi ta tehnologija, bodo vsaj DVDji pol cenejši pa dostopnejši .
hehe Mogoče pa bi bile cene enake.
hehe Mogoče pa bi bile cene enake.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013
tx-z ::
Pa sej ti izhod iz tega dv al blue ray predvajalnika daš lepo na dvd snemalnik in snemaš tm... al pa kje drgje...če je pa na kompu pa tv out al pa kj
tx-z
ender ::
Iggy: samo počakaj na watermarke.
There are only two hard things in Computer Science:
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.
kriko1 ::
Kako pa naj bi delalo to z watermarki? A boš tudi ti gledal nek watermark čez sliko (če bo vidla tudi kamera)?
ender ::
kriko1: ni treba, da so watermarki zelo vidni - že kakih 8 let nazaj je eno podjetje dalo na trg filter, s katerim dodaš na sliko watermark, ki dokazano preživi večkratno tiskanje in skeniranje, pri čemer pa na sliki ni opazen dokler je ne primerjaš z originalom.
There are only two hard things in Computer Science:
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.
Looooooka ::
bo pac en geek vzel 2 dvdja si vzel WAAAAAAAAAY 2 much cajta in naredu program ki bo te pixle(watermark) najdu v vsakem frejmu in jih lepo razmazal.
v bistvu sami vejo da je njihovo pocetje sizifovo delo...ampak racunajo da bojo v casu ko geeki zatevo "crackajo" lahko zasluzil z vsakim prodanim dvdjem tok,da se jim tako pocetje splaca.no ja...pa glede na to da tiste najljubse filme folk ponavad kup oz da jih prodajo v videoteke se jim vseen splaca...
ampak vseen...mogoce bi lahko vcasih gobec glede tega kaj je mozno in kaj ni lahko zaprl pa si s tem kupl kksn mesec vec.
v bistvu sami vejo da je njihovo pocetje sizifovo delo...ampak racunajo da bojo v casu ko geeki zatevo "crackajo" lahko zasluzil z vsakim prodanim dvdjem tok,da se jim tako pocetje splaca.no ja...pa glede na to da tiste najljubse filme folk ponavad kup oz da jih prodajo v videoteke se jim vseen splaca...
ampak vseen...mogoce bi lahko vcasih gobec glede tega kaj je mozno in kaj ni lahko zaprl pa si s tem kupl kksn mesec vec.
jlpktnst ::
Foolproof zaščite ni ravno zaradi tega ker si kot uporabnik fizično prisoten na svojem koncu in lahko vedno nekako zmanipuliraš prikazovalnik da shranjuje kopijo :D
imagodei ::
V bistvu je problem vse te zgodbe s piratstvom pomoje v tem, da posamezna podjetja in njihovi lastniki, ki so že itak multimiljarderji, hočejo zaslužit še več. In to ne malo več, ampak mnogo več. In elektronski mediji jim to omogočajo v osnovi z minimalnimi vložki. Vsaj tako je bilo na začetku...
Mislim, razumem, da nek pisatelj, ki izda knjigo, zahteva svoj honorar. On pač piše, da lahko živi. V starih časih pred pojavom računalnikov in interneta je pač našel založnika, knjigo so mu natisnili, posredniki so pobrali levji delež denarja, avtor pač samo nekaj procentov in to je bilo to. Če so mu natisnili 10.000 izvodov in je od vsakega izvoda dobil 500 tolarjev, je pokasiral 5 M SIT, kar sploh ni veliko. No, ampak jasno, tisk stane, papir stane, ljudje ki knjigo lektorirajo stanejo, tiskarju je treba plačat... Stvar nanese in knjiga v trgovini stane 5.000 SIT. Podobna je zgodba z glasbenimi ploščami ali pa s filmi. V starih časih, ko ni bilo niti VHS kaset, je bilo treba vse stroške filma pokriti s prihodkom iz kinodvoran in provizije, ki so jih plačale TV postaje, ko so predvajale filme. Ampak vmes je preteklo mnogo vode, stvari so se spremenile, bogatuni pa še vedno hočejo na račun raje zaslužit kolikor se le da...
Kje je danes logika, da se za te stvari zaračunava, kot da za film, glasbo ipd. osnovna ekonomska načela ne veljajo? V Koloseju ogled filma stane 1.100 SIT (če od mojega zadnjega obiska niso že podražili). Kako lahko za en film na DVD-ju računajo 5.000 SIT, kako lahko Win XP Pro stanejo 40.000 SIT ipd? To je navadno sranje. V nasprotju s starimi časi o katerih sem pisal zgoraj, je danes razmnoževanje avtorske vsebine neprimerno lažje. Vsak Fredi Miller lahko svoj crap od glasbe razširja po Internetu praktično brez stroškov. Ameriške filme izdajajo na DVD-jih v ogromnih nakladah, za en DVD s tiskanjem vred plačajo verjetno manj kot 50 SIT. V trgovini pa tak film kupiš za 100x več denarja.
Ja, ja, včasih si kot pisatelj ali pa glasbenik težko živel zato, ker se založnikom ni dalo spuščati v velike stroške, če pa potem tvojega izdelka nihče ne bo kupil... Enostavno ni bilo ekonomske računice. Danes je pa njihov kruh še vedno trd, obsojajo pa piratstvo. Nihče pa ne pomisli, da se njihov način razmišljanja ni spremenil, čeprav se je svet okoli njih v 20 letih spremenil za 180 stopinj. Kje je logika, da danes za en film na DVD-ju računaš toliko, kot pred 20 leti za VHS kaseto, če pa imaš manj stroškov s proizvodnjo? So ti ljudje kdaj slišali za elastičnost povpraševanja? Enostavno ti bogatuni hočejo zaslužit več in več, namesto da bi spremenili svojo filozofijo in si rekli: "Glej, naš film lahko zaradi obstoječe tehnologije pride v vsak dom. Če bi jih prodajali za 500 SIT, bi bilo potencialnih kupcev 100*X, ker pa jih prodajamo po 5.000 SIT pa jih je samo X!" Ampak ne, oni pumpajo naše glave s sranji, da gre za avtorski izdelek in za intelektualno lastnino, politike pa poleg tega še z denarjem. Res pametno!
Jasno, da piratstva nikoli ne bi povsem izkoreninili, ampak sem pa prepričan, da če bi računalniških igrah in SW-ju, pri glasbi in pri filmu znižali marže, spremenili filozofijo prodaje in prišli ven z nekim modelom prodaje, ki bi bil primeren za 21 stoletje, bi veliko več ljudi KUPOVALO te izdelke. S tem načinom, kot ga promovirajo sedaj, jim pa nobena zaščita ne bo pomagala, vedno bodo pirati in vedno bomo ljudje, ki bomo uporabljali piratske različice. Ga ni moralnega zadržka, ki bi me uspel prepričati, da je piratstvo slabše početje, kot je obnašanje teh ignorantskih bogatašev, ki mi na vsakem koraku poskušajo iztrgati iz žepa še zadnji tolar. Včasih, ko so knjige prepisovali na roke, je bila knjiga res velika dragocenost. Danes me pa hočejo prepričati, da moram za neko stvar, ki jo izdelaš enkrat, kopiraš pa v neskončnost, plačati toliko, kot pred dvajsetimi, tridesetimi leti? Bedarija! Koliko ljudi bi si kupilo originalne Windowse, če bi bila cena na kos 5.000 ali pa 10.000 SIT? Mejna lastna cena izdelka vedno pada, ko se povečuje število izdelkov v proizvodnji liniji. Ampak, filmska industrija cene posameznega filma na bo spustila. Bedarija. Oni se raje sklicujejo na intelektualno lastnino in na ta način enačijo podvajanje bitov in bytov prek ftp-ja, p2p omrežij ali pri kopiranju DVD-jev s stroški nekega proizvodnega podjetja, ki sestavlja npr. monitorje...? Kakšna predrznost! Kot rečeno, dokler se bodo obnašali tako nizkotno, je njihov odnos vsaj toliko nemoralen, kot je nemoralno početje piratov! Pravzaprav še veliko bolj, ker se bojim, da ni več daleč do tega, kar opisuje v svojem članku Pravica brati Richard Stallman (prevod Matej Kovačič, Matic Ahačič). Užas!
Mislim, razumem, da nek pisatelj, ki izda knjigo, zahteva svoj honorar. On pač piše, da lahko živi. V starih časih pred pojavom računalnikov in interneta je pač našel založnika, knjigo so mu natisnili, posredniki so pobrali levji delež denarja, avtor pač samo nekaj procentov in to je bilo to. Če so mu natisnili 10.000 izvodov in je od vsakega izvoda dobil 500 tolarjev, je pokasiral 5 M SIT, kar sploh ni veliko. No, ampak jasno, tisk stane, papir stane, ljudje ki knjigo lektorirajo stanejo, tiskarju je treba plačat... Stvar nanese in knjiga v trgovini stane 5.000 SIT. Podobna je zgodba z glasbenimi ploščami ali pa s filmi. V starih časih, ko ni bilo niti VHS kaset, je bilo treba vse stroške filma pokriti s prihodkom iz kinodvoran in provizije, ki so jih plačale TV postaje, ko so predvajale filme. Ampak vmes je preteklo mnogo vode, stvari so se spremenile, bogatuni pa še vedno hočejo na račun raje zaslužit kolikor se le da...
Kje je danes logika, da se za te stvari zaračunava, kot da za film, glasbo ipd. osnovna ekonomska načela ne veljajo? V Koloseju ogled filma stane 1.100 SIT (če od mojega zadnjega obiska niso že podražili). Kako lahko za en film na DVD-ju računajo 5.000 SIT, kako lahko Win XP Pro stanejo 40.000 SIT ipd? To je navadno sranje. V nasprotju s starimi časi o katerih sem pisal zgoraj, je danes razmnoževanje avtorske vsebine neprimerno lažje. Vsak Fredi Miller lahko svoj crap od glasbe razširja po Internetu praktično brez stroškov. Ameriške filme izdajajo na DVD-jih v ogromnih nakladah, za en DVD s tiskanjem vred plačajo verjetno manj kot 50 SIT. V trgovini pa tak film kupiš za 100x več denarja.
Ja, ja, včasih si kot pisatelj ali pa glasbenik težko živel zato, ker se založnikom ni dalo spuščati v velike stroške, če pa potem tvojega izdelka nihče ne bo kupil... Enostavno ni bilo ekonomske računice. Danes je pa njihov kruh še vedno trd, obsojajo pa piratstvo. Nihče pa ne pomisli, da se njihov način razmišljanja ni spremenil, čeprav se je svet okoli njih v 20 letih spremenil za 180 stopinj. Kje je logika, da danes za en film na DVD-ju računaš toliko, kot pred 20 leti za VHS kaseto, če pa imaš manj stroškov s proizvodnjo? So ti ljudje kdaj slišali za elastičnost povpraševanja? Enostavno ti bogatuni hočejo zaslužit več in več, namesto da bi spremenili svojo filozofijo in si rekli: "Glej, naš film lahko zaradi obstoječe tehnologije pride v vsak dom. Če bi jih prodajali za 500 SIT, bi bilo potencialnih kupcev 100*X, ker pa jih prodajamo po 5.000 SIT pa jih je samo X!" Ampak ne, oni pumpajo naše glave s sranji, da gre za avtorski izdelek in za intelektualno lastnino, politike pa poleg tega še z denarjem. Res pametno!
Jasno, da piratstva nikoli ne bi povsem izkoreninili, ampak sem pa prepričan, da če bi računalniških igrah in SW-ju, pri glasbi in pri filmu znižali marže, spremenili filozofijo prodaje in prišli ven z nekim modelom prodaje, ki bi bil primeren za 21 stoletje, bi veliko več ljudi KUPOVALO te izdelke. S tem načinom, kot ga promovirajo sedaj, jim pa nobena zaščita ne bo pomagala, vedno bodo pirati in vedno bomo ljudje, ki bomo uporabljali piratske različice. Ga ni moralnega zadržka, ki bi me uspel prepričati, da je piratstvo slabše početje, kot je obnašanje teh ignorantskih bogatašev, ki mi na vsakem koraku poskušajo iztrgati iz žepa še zadnji tolar. Včasih, ko so knjige prepisovali na roke, je bila knjiga res velika dragocenost. Danes me pa hočejo prepričati, da moram za neko stvar, ki jo izdelaš enkrat, kopiraš pa v neskončnost, plačati toliko, kot pred dvajsetimi, tridesetimi leti? Bedarija! Koliko ljudi bi si kupilo originalne Windowse, če bi bila cena na kos 5.000 ali pa 10.000 SIT? Mejna lastna cena izdelka vedno pada, ko se povečuje število izdelkov v proizvodnji liniji. Ampak, filmska industrija cene posameznega filma na bo spustila. Bedarija. Oni se raje sklicujejo na intelektualno lastnino in na ta način enačijo podvajanje bitov in bytov prek ftp-ja, p2p omrežij ali pri kopiranju DVD-jev s stroški nekega proizvodnega podjetja, ki sestavlja npr. monitorje...? Kakšna predrznost! Kot rečeno, dokler se bodo obnašali tako nizkotno, je njihov odnos vsaj toliko nemoralen, kot je nemoralno početje piratov! Pravzaprav še veliko bolj, ker se bojim, da ni več daleč do tega, kar opisuje v svojem članku Pravica brati Richard Stallman (prevod Matej Kovačič, Matic Ahačič). Užas!
- Hoc est qui sumus -
Kenpachi ::
Tole je pa bilo lepo, ZELO lepo povedano. Ampak, ne glede na pritožbe, negodovanja, gluha ušesa bogatunov bodo za zmeraj ostala gluha. (optimizem, anyone?)
"Produkta ne prodajaš po ceni kolikor je vreden, ampak po najvišji ceni, kolikor so jo zmožni dati ljudje." -Se ne spomnim moža, ki je to izjavil nažalost :\
"Produkta ne prodajaš po ceni kolikor je vreden, ampak po najvišji ceni, kolikor so jo zmožni dati ljudje." -Se ne spomnim moža, ki je to izjavil nažalost :\
Zaraki Kenpachi.
Tear_DR0P ::
to je bil za moje pojme bull - oni so naredl neko tržno raziskavo, po kateri so ugotovili, da se jim ta cena izplača in se dejansko tudi jim - podajajo pa lahko po tisti ceni, kot želijo - elastičnost up our asses
ljudje smo lopovi in bomo kradl ne glkede na ceno, oni tudi to vedo in se bodo naučil krajo odvračat na vse možne načine. njihova pravica je da intelektualno lastnino ščitijo na večino načinov, ki jih koristijo (sony je tu zadnje čase izvzet) - oziroma dokler za zaščito svoje vsebine koristijo pravice intelektualne lastnine to počnejo povsem po črkah zakona in na nas je da jih ubogamo. lahko pa tudi prestrukturiramo svoje mnenje o intelektualni lastnini in pomislimo, da je znanje common property - ker v kolikor ni, potem bo veljala stallmanova štorija precej kmalu
zaenkrat pa moramo za zadeve zaščitene s copyrightom plačati licenčnino, po volji imetnika pravic in ne naši volji in prav bi bilo, da se tatovom seka prste, samo konice, zadnji členek je dovolj, za vsak mp3 - in ja vsi moji CDji (50+) so originali
zaščita pa nas bo enkrat vse pofurala, sploh ne bomo vedli kdaj - danes morda veljam za doomsday sayerja enkrat pa bi znal ta dooms day postati resničnost in bom zgolj še kriminalec
ljudje smo lopovi in bomo kradl ne glkede na ceno, oni tudi to vedo in se bodo naučil krajo odvračat na vse možne načine. njihova pravica je da intelektualno lastnino ščitijo na večino načinov, ki jih koristijo (sony je tu zadnje čase izvzet) - oziroma dokler za zaščito svoje vsebine koristijo pravice intelektualne lastnine to počnejo povsem po črkah zakona in na nas je da jih ubogamo. lahko pa tudi prestrukturiramo svoje mnenje o intelektualni lastnini in pomislimo, da je znanje common property - ker v kolikor ni, potem bo veljala stallmanova štorija precej kmalu
zaenkrat pa moramo za zadeve zaščitene s copyrightom plačati licenčnino, po volji imetnika pravic in ne naši volji in prav bi bilo, da se tatovom seka prste, samo konice, zadnji členek je dovolj, za vsak mp3 - in ja vsi moji CDji (50+) so originali
zaščita pa nas bo enkrat vse pofurala, sploh ne bomo vedli kdaj - danes morda veljam za doomsday sayerja enkrat pa bi znal ta dooms day postati resničnost in bom zgolj še kriminalec
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain
Samuel Clemens aka Mark Twain
Matevžk ::
ljudje smo lopovi in bomo kradl ne glkede na ceno
Grda posplošitev, sploh glede na to, kar trdiš o svoji glasbeni zbirki (glede katere ti sicer verjamem) ....
lp, Matevžk
murmur ::
imagodei - zelo lepo povedano.
Vzrok vsega skupaj se mi zdi zelo preprost. Osnova vsega je dobicek, ki ga zahtevajo delnicarji teh podjetij. Kdo so delnicarji? Penzionisti, jaz, ti, on. Mi. Vsi skupaj zahtevamo dobicek na vlozeni denar. Ce dobicka ni, naj se zamenja par ljudi in nadomesti z novimi "smartass-i". In tako naprej. Torej narediti vse za to, da je denarja vec in ce je denarja dovolj, ga mora biti se vec, ker smo uspesni in nasi grafi kazejo proti nebu, kar je veselje za nove denarja zeljne osebke. Pohlep je moto clovestva tako kot priljubljeni "napredek". In seveda vsi skupaj smo kreativno inovativni.
Vzrok vsega skupaj se mi zdi zelo preprost. Osnova vsega je dobicek, ki ga zahtevajo delnicarji teh podjetij. Kdo so delnicarji? Penzionisti, jaz, ti, on. Mi. Vsi skupaj zahtevamo dobicek na vlozeni denar. Ce dobicka ni, naj se zamenja par ljudi in nadomesti z novimi "smartass-i". In tako naprej. Torej narediti vse za to, da je denarja vec in ce je denarja dovolj, ga mora biti se vec, ker smo uspesni in nasi grafi kazejo proti nebu, kar je veselje za nove denarja zeljne osebke. Pohlep je moto clovestva tako kot priljubljeni "napredek". In seveda vsi skupaj smo kreativno inovativni.
sidd ::
imagodei, podpis pod tvoje besede.... samo kaj ko je človek pokvarjen, in vedno bo? zakaj bi nehal ko ima porshe, če še lahko ima ferrarija in bugatija?....žalostno
in vedno bol v tak svet rinemo, jeej...tak samo čakam kdaj bo kje spokalo....ko se bojo seveda za denar " kot v preteklosti za kolonije--->denar" stepli.
drugače pa, kaj človek lahko ustvari, lahko človek tudi uniči.. kar se zaščite tiče
in vedno bol v tak svet rinemo, jeej...tak samo čakam kdaj bo kje spokalo....ko se bojo seveda za denar " kot v preteklosti za kolonije--->denar" stepli.
drugače pa, kaj človek lahko ustvari, lahko človek tudi uniči.. kar se zaščite tiče
imagodei ::
@Tear_DROP: Hja, ne vem, če se jim ta cena izplača. Jaz sam ne razpolagam z nobenimi dejanskimi podatki; zavedam se, da piratstva povsem nikdar ne bomo mogli izkoreniniti, ampak če samo malo razmislim in se postavim v situacijo, kjer bi lahko prek neta za npr 2 EUR pridobil licenco za nek film in bi ga potem lahko legalno gledal, ne samo enkrat, ampak večkrat, potem bi verjetno na mesec zmetal tudi 20-40 EUR za filme. Ker pa pač en sam film v trgovini na DVD-ju stane 20+ EUR, pa tega ne naredim. In takih je na svetu še mnogo. Tako kot sem
že napisal - izračunat je treba, ali se bolj splača dobiti od stotih ljudi po 500 SIT, ali od enega 5.000? Ker filmom se tisti, ki jih ne kupujejo ampak jih ilegalno downloadajo, ne odpovejo. Tudi Win bi verjetno kupilo bistveno več ljudi, če bi imeli ceno 10.000 SIT, namesto 40.000 SIT. Če bi jih kupilo 5x več ljudi za 4x nižjo ceno, bi bil Microsoft že v plusu. To pa je elastičnost... Ampak ne, bogataši imajo svojo računico.
V bistvu sploh ne zagovarjam kraje, pravim pa, da to početje bogatih podjetnikov, ki imajo toliko denarja, da bi lahko več let skupaj plačevali hrano celi Afriki, enostavno ni niti najmanj moralno. Lahko rečeš, da z nemoralnostjo drugih opravičujem lastno nemoralnost, ampak bi bila to huda poenostavitev. Prvič gre za to, da politike ne krojimo povprečni državljani, ampak (spet?) bogatuni. Če bi bilo drugače, potem bi bila npr. Mary Jane po večini držav legalna, ker pa to ni v interesu bogatih lobijev, je tako, kot je. Drugič, nikakor, ampak res nikakor ne zdrži primerjava nekih Win XP ali pa holivudskega filma s hladilnikom, ali pa, bog ne daj, z avtomobilom. To enostavno ne gre. Za vsak hladilnik, avto ipd. mora proizvajalec plačati praktično enako vsoto za material in delo. Če ti pa nekdo množično štepa CD-je ali pa DVD-je pa ne moreš tega opravičevati na enak način, ampak - glej ga zlomka - prodaja pa se tako. Avta ne moreš prekopirati prek FTP-ja... Podvajanje bitov in bytov pa ne stane praktično nič! Tretjič, informacije imajo visoko vrednost, če jih je malo. Če si ti eden izmed 3 ljudi na svetu, ki veš, da se bo npr. Novel združil z Microsoftom, potem je to izjemno draga informacija, za katero bi se splačalo plačati milijone Evrov... Če pa to ve 5 milijard ljudi in se zadeva objavlja pri televizijskih dnevnikih, pa ta informacija ni vredna 10 stotinov. Tukaj bi se dalo še pa še filozofirati, kdaj intelektualna lastnina neha biti intelektualna lastnina posameznika in kdaj postane to splošno znana zadeva oz. "intelektualna lastnina družbe", ampak je to že malo prehudo. Skratka, ne gre za to, da bi jaz zagovarjal krajo, gre za to, da je treba dobrine pravilno ovrednotiti.
Kako pa bi bilo, če bi se pekarne po Evropi dogovorile, da bi ceno kruha dvignile za 500%? Ali pa za 1000%? Bi še razmišljal tako? Bi še zagovarjal sekanje prstov tatovom? Kot že rečeno, raja si lahko še tako želi spremembe zakonodaje, pa tega ne bo dosegla. Ne, dokler multinacionalke lobirajo in plačujejo politikom. In nikoli ne bo drugače.
To so razlogi, da se požvižgam na copyright nekega avtorja. Dokler bo politika/zakonodaja podpirala to, da nekdo spiše nek članek/knjigo/pesem/scenarij/[dodaj po želji], potem pa od tega živi celo življenje, do takrat bom to vrsto "kraje" povsem toleriral. Prav je, da si za svoje delo nagrajen, ampak to, da celo življenje prejemaš denar za minulo delo, medtem ko ljudje praktično zastonj podvajajo bite in byte tvojega "kao opusa" - e, to, kolega moj, je pa v mojih očeh skrajno nedopustno. Še toliko bolj, ko pričnem razmišljati o vseh ostalih, ki svojega dela v tovarnah, za tekočim trakom, v pisarnah, v rudnikih, na poljih ipd... ne morejo kupiti na DVD-ju ali pa ga kopirati na en torrent site... Po 40 letih dela jih pa čaka skromna penzija. Se pa vprašajva drugače - kdo pa ustvari več dodane vrednosti?
Pa dovolj o tem, ker mi dvigne pritisk in mi žila na čelu ven stopi, potem pa ponoči ne morem spat ;)
že napisal - izračunat je treba, ali se bolj splača dobiti od stotih ljudi po 500 SIT, ali od enega 5.000? Ker filmom se tisti, ki jih ne kupujejo ampak jih ilegalno downloadajo, ne odpovejo. Tudi Win bi verjetno kupilo bistveno več ljudi, če bi imeli ceno 10.000 SIT, namesto 40.000 SIT. Če bi jih kupilo 5x več ljudi za 4x nižjo ceno, bi bil Microsoft že v plusu. To pa je elastičnost... Ampak ne, bogataši imajo svojo računico.
V bistvu sploh ne zagovarjam kraje, pravim pa, da to početje bogatih podjetnikov, ki imajo toliko denarja, da bi lahko več let skupaj plačevali hrano celi Afriki, enostavno ni niti najmanj moralno. Lahko rečeš, da z nemoralnostjo drugih opravičujem lastno nemoralnost, ampak bi bila to huda poenostavitev. Prvič gre za to, da politike ne krojimo povprečni državljani, ampak (spet?) bogatuni. Če bi bilo drugače, potem bi bila npr. Mary Jane po večini držav legalna, ker pa to ni v interesu bogatih lobijev, je tako, kot je. Drugič, nikakor, ampak res nikakor ne zdrži primerjava nekih Win XP ali pa holivudskega filma s hladilnikom, ali pa, bog ne daj, z avtomobilom. To enostavno ne gre. Za vsak hladilnik, avto ipd. mora proizvajalec plačati praktično enako vsoto za material in delo. Če ti pa nekdo množično štepa CD-je ali pa DVD-je pa ne moreš tega opravičevati na enak način, ampak - glej ga zlomka - prodaja pa se tako. Avta ne moreš prekopirati prek FTP-ja... Podvajanje bitov in bytov pa ne stane praktično nič! Tretjič, informacije imajo visoko vrednost, če jih je malo. Če si ti eden izmed 3 ljudi na svetu, ki veš, da se bo npr. Novel združil z Microsoftom, potem je to izjemno draga informacija, za katero bi se splačalo plačati milijone Evrov... Če pa to ve 5 milijard ljudi in se zadeva objavlja pri televizijskih dnevnikih, pa ta informacija ni vredna 10 stotinov. Tukaj bi se dalo še pa še filozofirati, kdaj intelektualna lastnina neha biti intelektualna lastnina posameznika in kdaj postane to splošno znana zadeva oz. "intelektualna lastnina družbe", ampak je to že malo prehudo. Skratka, ne gre za to, da bi jaz zagovarjal krajo, gre za to, da je treba dobrine pravilno ovrednotiti.
Kako pa bi bilo, če bi se pekarne po Evropi dogovorile, da bi ceno kruha dvignile za 500%? Ali pa za 1000%? Bi še razmišljal tako? Bi še zagovarjal sekanje prstov tatovom? Kot že rečeno, raja si lahko še tako želi spremembe zakonodaje, pa tega ne bo dosegla. Ne, dokler multinacionalke lobirajo in plačujejo politikom. In nikoli ne bo drugače.
To so razlogi, da se požvižgam na copyright nekega avtorja. Dokler bo politika/zakonodaja podpirala to, da nekdo spiše nek članek/knjigo/pesem/scenarij/[dodaj po želji], potem pa od tega živi celo življenje, do takrat bom to vrsto "kraje" povsem toleriral. Prav je, da si za svoje delo nagrajen, ampak to, da celo življenje prejemaš denar za minulo delo, medtem ko ljudje praktično zastonj podvajajo bite in byte tvojega "kao opusa" - e, to, kolega moj, je pa v mojih očeh skrajno nedopustno. Še toliko bolj, ko pričnem razmišljati o vseh ostalih, ki svojega dela v tovarnah, za tekočim trakom, v pisarnah, v rudnikih, na poljih ipd... ne morejo kupiti na DVD-ju ali pa ga kopirati na en torrent site... Po 40 letih dela jih pa čaka skromna penzija. Se pa vprašajva drugače - kdo pa ustvari več dodane vrednosti?
Pa dovolj o tem, ker mi dvigne pritisk in mi žila na čelu ven stopi, potem pa ponoči ne morem spat ;)
- Hoc est qui sumus -
Matev ::
Dokler imajo igralci in razni filmski friki denarja, da ne vedo kam z njim;
toliko časa jaz ne bom imel nikakršnega slabega občutka, če bom nelegalno presnel kak film.
Ljudje a sploh veste kam gre denar od kupljenega CD/DVD/VHS-a?
toliko časa jaz ne bom imel nikakršnega slabega občutka, če bom nelegalno presnel kak film.
Ljudje a sploh veste kam gre denar od kupljenega CD/DVD/VHS-a?
BaToCarx ::
imagodei
Jebemti, a si ti moj zgubljeni brat?
Popolnoma enako mišljenje.
filmi/kruh/bencin/cigarete/... vedno ista finta.. ne? :)
Jebemti, a si ti moj zgubljeni brat?
Popolnoma enako mišljenje.
filmi/kruh/bencin/cigarete/... vedno ista finta.. ne? :)
poweroff ::
To so razlogi, da se požvižgam na copyright nekega avtorja. Dokler bo politika/zakonodaja podpirala to, da nekdo spiše nek članek/knjigo/pesem/scenarij/[dodaj po želji], potem pa od tega živi celo življenje, do takrat bom to vrsto "kraje" povsem toleriral. Prav je, da si za svoje delo nagrajen, ampak to, da celo življenje prejemaš denar za minulo delo, medtem ko ljudje praktično zastonj podvajajo bite in byte tvojega "kao opusa" - e, to, kolega moj, je pa v mojih očeh skrajno nedopustno.
Problem je v tem, da sem jaz tudi avtor in za svoje delo dobim minimalen denar. Večino pobere založba oz. naročnik. Jaz pa se kot avtor svojemu delu odpovem za vse večne čase. slratka - dobim nek minimalen denar ter izgubim pravico, da bi smel kopirati SVOJE delo. Malce sem premislil zadeve in ugotovil, da ni šans, da živim od svojih avtorskih del. Za ustvarjanje imam druge motive. Hkrati pa mi je v interesu, da so moja avtorska dela čim bolj razširjena. Obstoječi copyright mi pa tega žal ne omogoča. Prvega sploh ne, drugo mi pa otežuje. Iz tega razloga sem se odločil, da bom izdajal samo oz. večinoma pod CC licenco, ampak to je že druga zgodba.
Tako da je treba ločiti med avtorji in založbami.
Problem je v tem, da sem jaz tudi avtor in za svoje delo dobim minimalen denar. Večino pobere založba oz. naročnik. Jaz pa se kot avtor svojemu delu odpovem za vse večne čase. slratka - dobim nek minimalen denar ter izgubim pravico, da bi smel kopirati SVOJE delo. Malce sem premislil zadeve in ugotovil, da ni šans, da živim od svojih avtorskih del. Za ustvarjanje imam druge motive. Hkrati pa mi je v interesu, da so moja avtorska dela čim bolj razširjena. Obstoječi copyright mi pa tega žal ne omogoča. Prvega sploh ne, drugo mi pa otežuje. Iz tega razloga sem se odločil, da bom izdajal samo oz. večinoma pod CC licenco, ampak to je že druga zgodba.
Tako da je treba ločiti med avtorji in založbami.
sudo poweroff
imagodei ::
@BaToCarx: Hehe, mogoče, mogoče... Nikoli ne veš pri naših porodnišnicah. Če se kdaj srečava in se izkaže, da sva si podobna...
@Matthai: OK, čisto sprejemam tudi ta del resnice. Že v prejšnjem postu na to temo sem napisal, da avtorji dobijo nek majhen procent od dejanske vrednosti njihovega izdelka... Spet je pomembno, v katerem biznisu si, ker kot scenarist holivudskih filmov verjetno dobiš kar eno lepo vsoto, za knjigo, ki jo napišeš v mali Sloveniji, si pa predstavljam, da zaslužki niso bajni. Mogoče bi moral malo drugače oblikovati tisti odstavek... Hmmm... Samo končni efekt je pa isti - še vedno plačujemo končni potrošniki, le da se zdaj izkaže, da od avtorjevega dela živijo drugi srečno do konca svojih dni. To je sploh pošteno, ni kaj No, zdaj bo moja vest še bolj mirna. Sem pa res razočaran zate in za ostale avtorje, ki vas obstoječi družbeni red takole nateguje...
@Matthai: OK, čisto sprejemam tudi ta del resnice. Že v prejšnjem postu na to temo sem napisal, da avtorji dobijo nek majhen procent od dejanske vrednosti njihovega izdelka... Spet je pomembno, v katerem biznisu si, ker kot scenarist holivudskih filmov verjetno dobiš kar eno lepo vsoto, za knjigo, ki jo napišeš v mali Sloveniji, si pa predstavljam, da zaslužki niso bajni. Mogoče bi moral malo drugače oblikovati tisti odstavek... Hmmm... Samo končni efekt je pa isti - še vedno plačujemo končni potrošniki, le da se zdaj izkaže, da od avtorjevega dela živijo drugi srečno do konca svojih dni. To je sploh pošteno, ni kaj No, zdaj bo moja vest še bolj mirna. Sem pa res razočaran zate in za ostale avtorje, ki vas obstoječi družbeni red takole nateguje...
- Hoc est qui sumus -
poweroff ::
Hja, mene v Sloveniji moti predvsem to, da veliko založb dobi sredstva od države. OK, ni 100% pokritje, ampak večino materialnih stroškov pa že pokrijejo. In založba praviloma ne gre v svoj minus. Tisk je fiksen, za promocijo se mora avtor večinoma sam potrudit, avtor pa dobi minimum honorarja. To se založbi pokrije z dotacijami države in s prodajo knjižnicam (spet javni denar). Iz tega razloga bi bilo pošteno, da avtorsko delo po nekem krajšem obdobju (leto, dve?) postane javna last oz. prosto za nekomercialno rabo. Ampak ne. Ker karkoli več založba proda, jim to predstavlja čisti dobiček. Stroške si nameč že pokrijejo iz javnega denarja.
Drugače pa jaz nimam nobenih problemov s tem, da me "nategujejo". Ker moji motivi niso finančni. Moj glavni motiv je, da je knjiga/članek,... brana, ljudem dostopna. Poleg tega je za raziskovalce pomembna tudi citiranost - da je neko njihovo znanstveno delo citirano. In če je delo prosto dostopno na internetu bo verjetno bolj citirano kot enako kvalitetno delo, ki je dostopno le v fizični obliki za velik denar. Omejitve kopiranja te interese ovirajo.
Omejitve kopiranja so torej v interesu založbe ter v nasprotju z interesi avtorja, ki za ustvarjanje nima finančnih motivov.
BTW: dejansko pa moram priznati, da sem se z založbo pri kateri sem 2003 izdal knjigo dogovoril, da bo knjiga po določenem času dostopna na internetu. In založba se je dogovora držala. Tako da niso vse založbe "slabe".
Drugače pa jaz nimam nobenih problemov s tem, da me "nategujejo". Ker moji motivi niso finančni. Moj glavni motiv je, da je knjiga/članek,... brana, ljudem dostopna. Poleg tega je za raziskovalce pomembna tudi citiranost - da je neko njihovo znanstveno delo citirano. In če je delo prosto dostopno na internetu bo verjetno bolj citirano kot enako kvalitetno delo, ki je dostopno le v fizični obliki za velik denar. Omejitve kopiranja te interese ovirajo.
Omejitve kopiranja so torej v interesu založbe ter v nasprotju z interesi avtorja, ki za ustvarjanje nima finančnih motivov.
BTW: dejansko pa moram priznati, da sem se z založbo pri kateri sem 2003 izdal knjigo dogovoril, da bo knjiga po določenem času dostopna na internetu. In založba se je dogovora držala. Tako da niso vse založbe "slabe".
sudo poweroff
Tear_DR0P ::
imagodei, nisem jaz akvinski, da bi zagovarjal krajo pod določenimi pogoji
kraja je kraja - v modernem svetu imamo pravne inštitucije, s pomočjo katerih bi lahko izsilili drugačno stanje, pa ga ne - nismo si sposobni deliti, vsi bi samo na kup grabl, pa druge šimfali ker tako delajo, težko zelo težko pa delimo
kraja je kraja - v modernem svetu imamo pravne inštitucije, s pomočjo katerih bi lahko izsilili drugačno stanje, pa ga ne - nismo si sposobni deliti, vsi bi samo na kup grabl, pa druge šimfali ker tako delajo, težko zelo težko pa delimo
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain
Samuel Clemens aka Mark Twain
podbevna ::
Imagodei seveda imaš čisto prav. Mislim pa, da so tvoji pogledi (in pogledi marsikoga drugega) malo preveč črnogledi. Družbena pravila ustvrajajo in uveljavljajo ljudje. Zato družbeno pravilo mora biti usklajeno z večinskimi vrednotami v določeni družbi.
Drugače se zgodi ena izmed dveh stvari. Ali se pravilo množično krši in postane nesmiselno ali pa pripelje do hudega nasilja manjšine nad večino. V obeh primerih bo tako pravilo na dolgi rok odmrlo skozi konsenzualno spremembo ali bolj burne družbene spremembe (revolucijo).
Pravo intelektualne lastnine je vedno bolj oddaljeno od večinskih vrednot ljudi - npr. enake možnosti za vse (level playing field), svoboda govora in svoboda informacije (ja tudi to je splošna vrednota), ekonomska in socialna funkcija lastnine, omejenost državne prisile le na primere ko se dela jasna in "nepravična" škoda drugim...
Tega se zaveda tudi večina ljudi, ki delajo v organih pregona in pravosodju. Zato so kazniva dejanja na področju kršitev intelektualne lastnine (še zlasti avtorskih pravic) izredno pogosta in izredno slabo sankcionirana. Policisti preganjajo in sodniki obsodijo večinoma le tiste, ki dejansko hočejo služiti s tujimi avtorskimi deli, ker se jim to "zdi narobe" - čutijo vrednostno utemeljenost norme.
Poleg tega je ena od redkih prednosti demokracije ravno v tem, da ta zelo oteži oddaljevanje pravil od družbenih vrednot. Politiki težko delajo v nasprotju z večinskim mnenjem, ker so hitro zamenjani. Seveda imajo lobiji vpliv, ki je močan zlasti v velikih in mednarodnih institucijah, kjer ni neposrednih povezav z voljo ljudi (WTO, EU...) A dolgi rok so še vedno omejeni in vezani na orodja manipulacije z ludmi, ki skušajo vplivati na vrednote ljudi. Ta običajno temeljijo na strahu (pirati so teroristi!, PIL nas varuje pred kitajci!), pohlepu ali zavisti.
Zato mene vedno tako razjezijo "pravičniki", kakršnih je veliko tudi na tem forumu, ki enačijo protizakonito in nemoralno in kršenje avtorskih pravic in krajo. Verjetno hočejo dobro (npr. promocijo open source in CC) a delujejo kot pomagači vzpostavitve stanja opisanega v eseju Pravica do branja. Še vedno pa bo tako stanje, če do njega kdaj pride zaradi opisanih stvari zelo kratkoročno...
Drugače se zgodi ena izmed dveh stvari. Ali se pravilo množično krši in postane nesmiselno ali pa pripelje do hudega nasilja manjšine nad večino. V obeh primerih bo tako pravilo na dolgi rok odmrlo skozi konsenzualno spremembo ali bolj burne družbene spremembe (revolucijo).
Pravo intelektualne lastnine je vedno bolj oddaljeno od večinskih vrednot ljudi - npr. enake možnosti za vse (level playing field), svoboda govora in svoboda informacije (ja tudi to je splošna vrednota), ekonomska in socialna funkcija lastnine, omejenost državne prisile le na primere ko se dela jasna in "nepravična" škoda drugim...
Tega se zaveda tudi večina ljudi, ki delajo v organih pregona in pravosodju. Zato so kazniva dejanja na področju kršitev intelektualne lastnine (še zlasti avtorskih pravic) izredno pogosta in izredno slabo sankcionirana. Policisti preganjajo in sodniki obsodijo večinoma le tiste, ki dejansko hočejo služiti s tujimi avtorskimi deli, ker se jim to "zdi narobe" - čutijo vrednostno utemeljenost norme.
Poleg tega je ena od redkih prednosti demokracije ravno v tem, da ta zelo oteži oddaljevanje pravil od družbenih vrednot. Politiki težko delajo v nasprotju z večinskim mnenjem, ker so hitro zamenjani. Seveda imajo lobiji vpliv, ki je močan zlasti v velikih in mednarodnih institucijah, kjer ni neposrednih povezav z voljo ljudi (WTO, EU...) A dolgi rok so še vedno omejeni in vezani na orodja manipulacije z ludmi, ki skušajo vplivati na vrednote ljudi. Ta običajno temeljijo na strahu (pirati so teroristi!, PIL nas varuje pred kitajci!), pohlepu ali zavisti.
Zato mene vedno tako razjezijo "pravičniki", kakršnih je veliko tudi na tem forumu, ki enačijo protizakonito in nemoralno in kršenje avtorskih pravic in krajo. Verjetno hočejo dobro (npr. promocijo open source in CC) a delujejo kot pomagači vzpostavitve stanja opisanega v eseju Pravica do branja. Še vedno pa bo tako stanje, če do njega kdaj pride zaradi opisanih stvari zelo kratkoročno...
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | S katerimi playerji gledate DVD-je na kompu?Oddelek: Zvok in slika | 1297 (1245) | Matej_K |
» | S katerim programom gledati dvd formatOddelek: Programska oprema | 1321 (1234) | jan01 |
» | Kateri prog uporabljate za gledanje DVDjev?Oddelek: Programska oprema | 1541 (1383) | jype |
» | Kako je to mogoče? Kar ugasne ga!Oddelek: Pomoč in nasveti | 1291 (1112) | R@C@ |
» | Slika pri PowerDVD 3Oddelek: Zvok in slika | 1508 (1341) | matevzm |