» »

AMD obtožuje Intel

AMD obtožuje Intel

The Register - AMD je vložil protimonopolno tožbo, v kateri obtožuje Intel nedovoljenih ukrepov, s katerimi naj bi Intel preprečeval podjetjem sodelovanje z AMD-jem. Sodišču v Delawaru so predstavili seznam 38 podjetij, na katerih naj bi Intel izvajal pravno sporne postopke za zaščito svojega tržnega deleža. Tako naprimer navajajo obtožbo, po kateri je Intel plačal NEC-u nekaj milijonov dolarjev, da ta ne bi sklepal pogodb z AMD-jem. Intel naj bi z istim namenom plačeval milijonske zneske tudi Dellu in Toshibi.

Tale tožba najbrž ni preveč prijetna za Intel, kateremu so dokazali kršitve protimonopolnih zakonov že na Japonskem. Celotna novica je na voljo tule, na domači strani podjetja AMD pa je na voljo uradna objava, ki vsebuje povezavo na celotno besedilo pritožbe v pdf formatu.

23 komentarjev

Jan987 ::

pač si mora intel na en način ohranjat tržni deleš!!!!

mtosev ::

Eh te tobže so brezveze.

Samo se tožijo.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

NoOrdinary ::

glih v tem primeru ni brezvezna tožba. se pa strinjam da se samo še tožjo, glih učer sem v mladini bral ko se airbus pa boeing in posledično ZDA pa EU tožjo med sabo, pa MS z jebenim patenti itd. in 80% jih je bednega probavanja če bo šlo bo šlo in blatenja imena, ampak tale je pa čist na mestu (če je res)
brez ideje sem za podpis

Tilen ::

Mogoce bo AMD celo v velikem plusu to leto :)
413120536c6f76656e696a612c20642e642e

Dami ::

Čist upravičena tožba, sam kaj k bo intel podkupu vse. Res bi rad vidu da bi se Intelu sesu monopol ker sam tak bojo mal začel delat spet. Te prescote naj že skenslajo enkrat kr so smeh in naj začnejo centrinote na desktop uvajat.
Don't worry about me. The bleeding is just the begining of a healing process.

Azrael ::

Meni se zdijo take tožbe ravno primerne za čas kislih kumaric.

Plonk tožnik toži nekoga, ki ima denarja (pre)več...

Da bo pa proizvajalec, dajal rabate, popuste in ostale bombončke največjim kupcem je razumljivo. Jasno zastonj kosila pa ni.

BTW: AMD je že imel prevladujoč delež na trgu , pa si ga je sam uničil. Sedaj pa na kar zelo garajo, samo z tožbami ne bodo prišli daleč.
Nekoč je bil Slo-tech.

OwcA ::

Kakšni so sploh kriteriji za monopol?
Otroška radovednost - gonilo napredka.

mtosev ::

AMD je že imel prevladujoč delež na trgu , pa si ga je sam uničil.

Kje to piše?
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

Azrael ::

@mtosev:

V pionirskih časih PCja (8088, 286, 386), je bilo težko izbrskati matično ploščo (takrat si običajno kupil ploščo skupaj s procesorjem), kjer ne bi bil gor AMD procesor, našel se je še kak 286 Siemens ali 386 Cyrix, Intel je bil takrat zelo redka ptica. Pri vseh variantah 486 ista pesem. Šele takimi in drugačnimi Pentiumi so se stvari korenito spremenile.

Tudi, če pregledaš zgodovino obeh podjetij, je bil AMD svoje dni precej večji, kot Intel.

Kam in kako je izputela vsa prednost je pa že druga zgodba... hint: marketing in dobava.
Nekoč je bil Slo-tech.

urbecar ::

Se popolnoma strinjam z NoOrdinary. Mama mi dela na področju razvoja generikov (zdravil) oz. na področju registriranja le-teh. Pravi da obstaja kr nekej firm, ki se specializiraj samo na tožbe povezane z patenti in lastništvom tehnologij za razvoj (zdravil). Tako tožijo čisto vsako zahtevo po registriranju kateregakoli (oz cca. 90%) njihovih zdravil, od katerih je mogoče utemeljen samo kaki %. Vendar dobiček iz tistih par promilov dobljenih tožb pokrije vse stroške + seveda prinese dobiček.

Razvoj na področju medicine pa niti ni tako različen razvoju na področju računalniške tehnologije. Obe panogi trenutno hitro rasteta in prinašate ogrome dobičkein ter se zelo hitro razvijata, tak najbrž obstajajo precejšnje podobnosti glede takih tožb.

Zdej lahko AMD utemeljeno toži intel, ampak kdo od nas bo v resnici vedel? Ker tu je preveč denarja da bi pravica vedno zmagala.

eee ::

Kakšni so sploh kriteriji za monopol?

To je tržna struktura v kateri en sam proizvajalec dobavlja blago za množico kupcev, njegov proizvod pa nima bljižnega substituta. Predvsem je pomembna cenovna elastičnost. Torej če monopolist poviša ceno, kako močno se bodo odzvali kupci. Zelo pomembne so tudi blagovne znamke, zato Intel in AMD veliko vložita v reklame.

Intel in AMD imata bolj oligopol, kot monopol. Torej majhno število proizvajalcev preskrbuje večje število kupcev. Lahko bi se sicer dogovorila o ceni in količini procesorjev, a je to protizakonito, kot tudi nestabilno, saj bi eno in drugo podjetje ob spremembah razmer na trgu zelo hitro prekinilo dogovor. Tržni delež, je eden od kazalcev monopolne moči, predvsem ker predstavlja stabilnost za investicije. Iz tega razloga tudi boj za tržni delež, kjer pa Intel (po trditvah AMDja) uporablja nedovoljene ukrepe.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: eee ()

MrStein ::

Azrael : "Kam in kako je izputela vsa prednost je pa že druga zgodba... hint: marketing in dobava."
Hint : Patenti, copyright in TradeMark.

urbecar :
AMD ni firma, ki bi kar naprej tožarila. Toži le tu in tam. In dejansko nekaj proizvaja in prodaja.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

PrimozR ::

AMD pa Intel bosta zlo težko nardila sporazum. Namreč iz časov 286 pa 386 so skregani na smrt. Pa v času 8086, 186, 286 je AMD lepo delov iste procesorje k Intel pod licenco. Edin pol so se skregal.

Nejc Pintar ::

Tale tožba je popolnoma upravičenain je ena redkih tožb o katerih beremo in je "normalna"
Lahko je biti prvi, če si edini!

BoLhCa ::

No kaj se bodo še spomnli:\

Ziga Dolhar ::

NoOrdinary: ZDA in EU se mečkata pred WTO. Kr ... dost razlike :).
https://dolhar.si/

mali tapravi ::

Po mojem mnenju je bolje, da AMD nima večinskega trznega dela.
Bi potem verjetno isti crap delali kot zdaj intel.:D :D :D
Pa lep dan še naprej....

eee ::

Če ga imata obadva približno pol, bo to pospešilo mehanizem konkurence, ki bo oba silil k zniževanju stroškov oz. cen procesorjev. Konkurenca je v vsakem primeru dobra za potrošnika.

Keyser Soze ::

Hja, glede na to da sta samo dva ponudnika(relevantna), ki zadovoljujeta večino trga bi rekli, da imamo duopol.:)

mtosev ::

Kaj je WTO?
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

mchaber ::

World Trade Organization
.

Zheegec ::

V pionirskih časih PCja (8088, 286, 386), je bilo težko izbrskati matično ploščo (takrat si običajno kupil ploščo skupaj s procesorjem), kjer ne bi bil gor AMD procesor

AMD je v tistih časih izdeloval procesorje za Intel, ker Intel ni imel dovolj proizvodnih zmogljivosti. Poglej si malo procesorje, licensed by Intel, made by AMD :D
Potem je pa Intel imel že dovolj svojih tovarn, AMD je izdeloval "ponaredke", potem pa začel z lastnim razvojem.
Zaradi tega (zgoraj) ima AMD tudi cross-licensing agreement za x86 patente (x86, MMX, SSE, AMD64... so vse "shared" med Intel in AMD)
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

eee ::

Hja, glede na to da sta samo dva ponudnika(relevantna), ki zadovoljujeta večino trga bi rekli, da imamo duopol.

Če smo že natančni, duopol nista dva monopola. Duopol sestavljata monopson in monopol. Npr. Monopson je edini povpraševalec na trgu dela (samo on nudi zasposlitev), Monopol pa je edini ki mu ponuja delovno silo (vsi delavci so v sindikatu, zato ima ta monopol). Duopol je torej en ponudnik in en povpraševalec. Kdo pa bo zmagal pa je odvisno od pogajalskih spretnosti obeh strani.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: eee ()


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Novi Intelovi procesorji bodo z AMD-jevo grafiko! (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Procesorji
5522261 (19076) Markoff
»

Intel dosegel poravnavo s FTC-jem

Oddelek: Novice / Tožbe
65197 (4951) Isotropic
»

AMD v škripcih

Oddelek: Novice / Grafične kartice
494978 (3019) PrimozR
»

Apple z AMD-jevimi procesorji?

Oddelek: Novice / Procesorji
273881 (2773) balocom
»

Se AMD-ju obeta sindrom 3dfx?

Oddelek: Novice / Procesorji
392079 (2079) tha_man

Več podobnih tem