» »

O Doomu 3 in ostalih malenkostih

O Doomu 3 in ostalih malenkostih

več strani - Glede na to, da so počitnice in vas kar precej uživa v težko prisluženem prostem času (novopečeni maturantje še posebej, če izvzamem pavzerje [:D]), se bom temu primerno tokrat podal bolj v igričarske vode.

Kot gotovo že veste, je Doom 3 tretjega avgusta z vso naglico treščil med nas. Zanimivo je, da je osrednjo stran Slo-Techa novica o splavitvi tega težko pričakovanega naslova obšla, kar pa ne pomeni, da je ostala neopažena. Na forumu o Doomu 3 že dalj časa teče precej burna razprava, ki postaja zadnje dni, ko se igro da polno preizkusiti, še toliko bolj zanimiva. Če debate ne spremljate, lahko povem le to, da je igra od začetka požela val navdušenja, nato pa se je ozračje malce umirilo in pojavile so se tudi prve kritike. Nekako tako je bilo tudi drugod, kjer so spletne strani sprva veselo podeljevale zelo visoke ocene (tam okoli 94 %). Skoraj tako se je godilo tudi med bralci Gamespota, kjer začetna visoka ocena iz dneva v dan veselo pada in je padla že tudi pod 90 %.

No, kljub temu, da so bila za nekatere pričakovanja prevelika, pa to ni moglo odvrniti igre, da ne bi postala ena izmed najbolj priljubljenih zadnje čase - vsaj kar se tiče doljemanja iz raznih p2p omrežij. Po poročanju BBC-ja gre za enega najbolj doljemanih naslovov, škoda pa iz dneva v dan narašča in je dosegla že kar nekaj milijonov funtov. Po nekaterih domnevah naj bi do tako imenovanih "leakov" prišlo zaradi tega, ker so nekatere trgovine začele naslov prodajati pred uradnim začetkom prodaje, torej pred 3. avgustom. Če že drugega ne, je Carmack napravil kar dobro reklamo za svoj izdelek, da se lahko pohvali z "laskavim" naslovom "najbolj piratizirane igre zadnjega časa" [:8)].

Tako, Doom 3 smo obdelali, kaj nam lahko Id-jevci še ponudijo? Če se zastopite na programiranje 3D grafike, potem marsikaj. Če gre verjeti tej strani, potem bo motor igre Quake 3 Arena do konca tega leta prešel pod okrilje odprte kode, kar pomeni, da ga bodo lahko programerji širom sveta spreminjali kolikor jih bo volja.

57 komentarjev

«
1
2

SavoKovac ::

Doom sweet Doom...

CCfly ::

Hehe še izvorno kodo od quake 3 bomo dobili. Carmack je car.

undefined ::

> je igra od začetka požela val navdušenja, nato pa se je ozračje malce umirilo in pojavile so se tudi prve kritike. Nekako tako je bilo tudi drugod

Nihče ni poslušal, ko sem to napovedal pred kakšnim letom. Carmack je mojster za delanje pogonov, igro (gameplay) bi pa boljšo povprečen pek skup spravil. :)

iro ::

Je toklo popularna kot severina :D :D :D ,na p2p programih mislim.

NoUse4AName ::

iceman carmack ne dela na gameplayu. Drugace pa tele kritike so bolj ali manj bedarije. Ko je q3a ven prisel so ga tudi kritizirali s vseh strani, pa je kljub temu postal zelo popularen.

ahac ::

Iceman: tokrat se pa strinjam z tabo. Že dolgo preden je prišel ven sem govoru, da je pričakovanje čist preveliko.. in zdaj se je izkazal, da je to res. OK.. še vedno je folk, ki ga nabija kot da je nekaj posebnega.. ampak če ne gledamo grafike gre za čisto povprečen špil
- lutaš samo po hodnikih, ki so vsi enaki
- nasprotniki se skrivajo v temne kote hodnikov ali omare kot, da nimajo druzga za delat (pa vedno v tem kotu/omari pustijo metke, čeprav jih nimajo za kaj uporabljat)
- arhitekt te baze na marsu je bil očitno totalen bedak
- glavni lik je invalid + ne zna govorit
- več hodiš z baterijo kot z orožjem.. to bo fun za multiplayer, ko bodo vsi gammo za 10 nabil pa izklopl vso napredno grafiko da bodo čim prej vidl nasprotnika

+ kul grafika
- na mojem PCju dela 10x slabš kot FarCry pri 10x boljšem izgledu

moja trenutna ocena (ki se bo mogoče še spremenila): 74/100

kot sem že drugje napisal:
špil je popularen zaradi 2 stvari
1) grafike
2) pričakovanja, ki je pa itak blo osnovano na grafiki in ne gameplayu.. in se je z prestavljanjem izida samo še večalo
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

undefined ::

> več hodiš z baterijo kot z orožjem..

Baterijo so menda opazili pri Half-Lifeu in očitno so jo zaradi tega tudi oni morali imeti, da so bolj "in".

Sicer pa bo nedvomno ta igra toliko ali še bolj popularna, kot Q3A v svojem času. Število pokovcev z mozolji, ki vidijo smisel le v nabijanju tovrstnih špilov, se veča, starševska denarnica pa tanjša ob nakupu nove železnine. :)

HeMan ::

Prosim ne mešat SP in MP...

Mr.B ::

Mislim da je bilo anantechu dobro rečeno na koncu predstavitve igre. To je dobra igra če bi izšla leta 2000, ko se je o njej začelo govoriti....
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

MrStein ::

Grafika : kul
gameplay : sux

To je itak vsak vedel ža vnaprej :\

Glede "lost sales" pa tolko:
- če ne bi bilo igre na p2p bi jo kupil , pa en ferrari bi kupil, pa dva helikopterja :\ :\

ahac ::

mislm, da multiplayer ne bo dosegu popularnosti q3 pred leti..
razen, če se ga zmoda, da bo podoben quaku (ne tolk temen)

single pa.. itak so vsi downloadal, ker je pač l33t, da imaš doom3..
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

undefined ::

> Glede "lost sales" pa tolko:
> - če ne bi bilo igre na p2p bi jo kupil , pa en ferrari bi kupil, pa dva helikopterja

Če bi nekako uspeli ukiniti P2P in bittorent, bi se stvari obrnile na FTPje. Ilegalni promet bi se seveda drastično zmanjšal in podjetja bi pridobila maksimalno 20% od "izgubljenega" denarja. 30% bi uporabljalo FTPje in druge source, 50% pa igre preprosto ne bi kupilo/igralo.

tx-z ::

hmm, zakaj jst ne vem da še ni izšl? ne mi rečt da je že HL2 tut izšel :\
tx-z

Romčy ::

naj dajo igram pošteno ceno 4-5 jurjev pa bi jo šel kupit , 10,11 jurjev pa ni vreden noben špil .

frudi ::

Romčy, bullshit... pred leti so bli špili po šest, sedem jurjev pa je folk enako piratiziral kot danes, kljub temu da je takrat blo treba dat piratu jurja do dva za špil. danes piratiziramo praktično zastonj (če mountaš image ti še 50 sit za cd ni treba dat) in smo enako nepripravljeni plačat pet jurjev za špil kot pred leti...

on-topic: se strinjam, doom3 je bil preveč pričakovan. ampak to je problem rulje, ne pa dooma ali id-ja - igra je namreč odlična! kdor pa je pričakoval kaj druga kot smo na koncu dobili, pa slabo pozna id in doom...
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

kilergas ::

naj dajo igram pošteno ceno 4-5 jurjev pa bi jo šel kupit
NEbi se strinjal s to izjavo.Tukaj mislis samo na svojo rit,kako bi najceneje prisel do igre.Poglej malo drugo stran kolk truda je vlozenega v igro,.pol za vs trud bojo pa po jurcka talali cdje okol?ja seveda,..danes je pa kruh skor zastojn ane?:\

Tr0n ::

Make no mistake about Doom3 - it's the best single player experience on the PC - evah! :)

billy ::

Miljonska škoda, ja seveda. Kaj pa vsa reklama, ki jo s tem pridobi.


Če pač ne bi bilo P2P igre enostavno ne bi kupil, sedaj jo pa vsaj igram in lahko hvalim ID :))

Road Runner ::

no Warez.

RejZoR ::

@Mr.B

"Mislim da je bilo anantechu dobro rečeno na koncu predstavitve igre. To je dobra igra če bi izšla leta 2000, ko se je o njej začelo govoriti...."

In ker hardware bi poganjal Dooma 3 v tistem času,če imajo še današnje kartice/CPU-ji težave...
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

CCfly ::

Mislim da ste že malo razvajeni, ker dobite vsak mesec kakšno novo streljanko. Kolikor sem jaz gledal slike in posnetek Dooma 3 se mi zdi grafika odlična. Pošastkoti so res izredno lepo narejeni, tudi celotna scena je zelo realistična. Osvetljevanje, kolikor sem ga videl pa je fenomenalno izvedeno. Če vam igralnost ne ugaja boste pa tako kmalu dobili nekaj nadaljevanj iger s tem grafičnim srčkom. Skratka vesele novice za vse od strastnih igralcev do proizvajalcev strojne opreme.

Juda ::

frudi je dal najboljši odgovor:

igra je namreč odlična! kdor pa je pričakoval kaj druga kot smo na koncu dobili, pa slabo pozna id in doom...

svaka ti čast
Bulš taku ku drgače

Aggressor ::

na mojem PCju dela 10x slabš kot FarCry pri 10x boljšem izgledu


Potem je pa nekaj brez dvoma narobe s tvojo mašino, ali pa ne znaš Dooma prav nastavit.

NoUse4AName ::

id je naredil tocno to kar so obljubljali, ce ste razocarani ker spil ni to kar ste pricakovali ste si sami krivi. Vsi ki govorite da je gameplay slab, se preprosto motite. In smesno je da ste to skoraj sami tisti, ki so ze preden je igra ven prisla pravili, da bo spil za nic. Res sama objektivnost vas je.

SavoKovac ::

Zgleda, da je Carmack preveč in predolgo igral System Shock 2 :D

Fury ::

Ta doom je pac kot una 2 dooma - brezglavo nabijanje - tisto, kar je serious sam se 10x potenciral :)

Na sreco so dodal not neko izi zgodbo in par movijev ter logov, da mas kej druzga se za pocet in zna bit dejansko kul :)

Grafika je men zlo ql, zacetek je fantasticen, pol zacne padat in rata totalno monotono, ker niti movijev ni in nc (ful manj zgodbastuffa), hell je spet odlicno odlicen, pol pa bomo se vidl :)

Grafika nardi tut totalno hudo vzdusje in sploh cel ambient je totalno vesoljski, ceprav se zacne ponavljat, ampak a niso itak vsi kompleksi vecinoma podobni notr?

Skratka, ql, ampak pol k te pusti spil 2 ure sam nabijat po zombijih, brez da bi eno drugo stvar razn iskanja stikal delu je pa stala :|

Pa ne mi System Shock 2 (ena najbolsih igrc ever za moje pojme) v Doom 3 vpletat, ker to je cist druga stvar. Edin lahko bi bil SS3 z Doom 3 enginom - to bi znal sekat :)

AJA! Se glede MP:
Ce se da v MP isklopt stencil shadows in ce se bo dal z gammo vidt folk v senci (pomoje da ne ker je cist crno), pol ne bo cist nic drugacen kot Q3 - vsaj po enem moviju k sem ga vidu je obnasanje cist isto - strafe jumpi, rocket jumpi itd....

NoUse4AName ::

Da se izklopit samo en tip senc, je pa zmesnjava glede tega. To bo mogel nek mod (OSP verjetno) malo porihtat.

swar ::

pred leti so bli špili po šest, sedem jurjev pa je folk enako piratiziral kot danes
Ma nemoj!Place oz dohodki slovenceljnov so bile pa takrat visje kot danes?NOT

Mavrik ::

Zgleda, da je Carmack preveč in predolgo igral System Shock 2


Ne prosim žalit System Shocka. SS2 je uspelo vzdrževati napeto vzudšje celo igro in to brez senc in brez temačnosti, medtem ko pri Doomu ta napetost hitro pade in precej hitro dopizdi tudi neprestana siva okolica.
The truth is rarely pure and never simple.

MrStein ::

Za 5 jurjev je narod nerad kupoval in oni se odzovejo s podvojitvijo cene ?
Ja, seveda, to bo ziher vžgalo, zdaj bodo vsi navalili :\

LoneWolf ::

Meni se bolj zdi, da so se ze odzvali z masovnim stancanjem iger brez vsebine in duse. V zadnjih 5 letih nastejem na prste ene roke igre z Vsebino, ki niso samo demonstracije zmogljivosti graficnih kart. Pac stvari, ki se jih naredi z minimalno truda in vlozene energije - vse kar je vec je precej brezveze, v vsakemu primeru se stvar spiratizira do amena.

Tr0n ::

Ah, vi ste mi neki Doomerji. Cccc ;).

Gorky ::

Doom 3 je točno to kar je Carmack rekel da bo in take so bile napovedi. Tako kot je NoUse4AName že rekel, vsak si je sam kriv če je pričakoval nevemkaj in da špil pluvajo itak samo tisti, k so rekli že pred leti da bo zanič. Poleg tega, igra postaja vedno boljše dlje kot jo igraš, saj v prvih misijah ni tako zanimiva, kar je tudi lepo že sam Carmack povedal. In zaradi tega so vse izjave, da je bil velik bum, zdaj se pa umirja popolnoma neumesne, posebej pa da ocena na straneh pada. Pada takoalitako pri vseh igrah saj je to pravilo, vendar ne zaradi tega, ker bi folk najprej glasoval 10 ko je prvič videl igro, ko jo preigral pa dal 5...

Lp,
Gorky

Tr0n ::

Ne vem, zakaj je tako pomembno, kako drugi ljudje ocenjujejo igro. Ocena igralnosti igre je subjektivna zadeva, vsak jo dozivlja drugace. Neko posplosevanje glede na razne opise in clanke je brez predmetno.

Ce ti je vsec jo igras, ce ti ni, jo ne igras. Simple as that :).

Po mojem mnenju je id izpolnil svoje obljube in naredil igro in pogon, o katerem se bo govorilo se precej let.

BaRtMaN ::

Glede SS2 se popolnoma strinjam, Mavrik. Če je Carmack karkoli delal z idejo SS2, je bilo to definitivno premalo.

SavoKovac ::

Doom 3 nima iste dinamike igranja kot Doom 1&2. Osebno mi je taga žal, saj sem rad nažigal prva dva dela.

Tr0n ::

Ah, kr precej je podobnih obcutkov. Se posebaj ko prides v Pekel in imas v roki motorko. :D

kopriwa ::

galemir:takrat si biu še mejhn
Drgač pa doom3 kr seka, čeprov sm ga že vnaprej ocenil da ne bo dober. Grafika je nora, vzdušje je hudo, hudi so mi uni posnetki k se zravn še narežim (eni skor jokat začnejo :)). Komur ta špil ni všeč mu pač ni, tako kot je že en prej reku, na podlagi subjektivnih mnenj ne mormo ocenjevat špila objektivno. Primerjava z Q3 je tuki čist nevmesna (je bil Doom3 narjen za MP?).

NoUse4AName ::

kopriwa, ne ni neumestna primerjava z q3. D3 je namrec precej dober za MP. In isto kot q3 je imelo veliko ljudi cudna pricakovanja, so bili razocarani in potem na veliko kritizirali spil.

kopriwa ::

dober je lohka za MP, pa je biu narjen zanj?

NoUse4AName ::

tukaj noben ne govori o MP, torej je primerjava cisto ustrezna.

RejZoR ::

Glede System Shock 2 in primerjave. To sem namreč začel sam...
Tukaj gre za neko podobnost SS2 kar Doomu 3 prav nič ne očitam. V mislih imam branje mailov/sound logov in gledanje filmčkov v PDA-ju. Tega je bilo v SS2 na pretek in je vrhunsko podajalo zgodbo in vzdušje.
Tle sicer ne gre za podobnost celotne igre,ampak ta del je bil dejansko narejen v stilu SS2 PDA-ja oz interfaca. Če še tega nebi bilo bi bil špil totalno zamorjen in bedast ker bi samo letal naokol in tlačil kartice v keylocke,tko pa se v kakem varnem kotičku ustaviš in preletiš maile ter soundloge. Hkrati pa po delčkih sestavljaš preprosto zgodbo.
Čist kul.

Se kdo spomni soundloga ko nek znanstvenik kritizira svoj team da je tolk zabit da si še kode ki jo je nastavil na 123 na omarci ne zapomnijo? Jest sem se tle ful nasmejal.:)
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

kopriwa ::

"mislm, da multiplayer ne bo dosegu popularnosti q3 pred leti.. " ta primerjava je čisto nevmesna za moje pojme ker špil ni narejen posebej za MP ampak je bolj za SP

NoUse4AName ::

ce to mislis potem nisi quaker in nimas kaj dosti pojma. HL tudi ni bil narejen direktno za multiplayer in je counter-strike blazno popularen, q2 je tudi bil primarno SP in se se vedno igra kot MP, itd.

Mirč ::

Špil je nekaj posebnega,mene zanima ,če je kdo pred doomom3 špilal kaj podobnega mislim da ni,ker ni blo do sedaj kaj tak briljantnega nareto.Saj far cry je bil full dober samo malo si poglejte kake pošasti so tam ble.Za crknit so ble narejene,okolice je bila res čudovita pa orožje tud ,samo doom3 je zakon mogoče je za pograjat zvok z orožja ni ne vem kaki.
Moja ocena:
1.doom3 97%
2.farcry95%
lp mirč:)

Tr0n ::

Kar je hotel kopriwa povedat je, da je bil D3 ze od zacetka nacrtovan kot single player only spil in da so multiplayer dodali zgolj zato, ker je folk tako zahteval in ker bi bilo malce cudno dandanes izdat samo single player only spil. id vedno znova ponavlja da je D3 v prvi vrsti single player in da prepuscajo mod skupnosti ostalo zajebancijo z multiplayerjem :).

Fury ::

Pomoje je predvsem problem v tem, da je folk pricakoval neko zgodbo glede na to da so ful govoril da so najel story writerja od 7th guest pa 11th hour pa to... pa ful skoda k ni muske od trenta reznorja :)

Jest osebno sem pricakoval nabijacino, sam se mi je zdel da bo mal vec zgodbe in ne tok zlo mal kot je je :) Je kar je.. :)

NoUse4AName ::

Kar je hotel kopriwa povedat je, da je bil D3 ze od zacetka nacrtovan kot single player only spil in da so multiplayer dodali zgolj zato, ker je folk tako zahteval in ker bi bilo malce cudno dandanes izdat samo single player only spil. id vedno znova ponavlja da je D3 v prvi vrsti single player in da prepuscajo mod skupnosti ostalo zajebancijo z multiplayerjem :).

to je vsakemu ki je ze slisal za d3 jasno. Ampak ima d3 kljub temu popolnoma funkcionalen in dodelan MP. Manj je map, ampak koliko je pa bilo pametnih map v q3a? Ne kaj veliko. Quake3 community je moral toliko vlozit v spil, kolikor bo treba v d3 vlozit da bo zadeva tako spolirana kot je q3a trenutno.

Sc0ut ::

NoUse4AName na prav. Pa tudi glede teme in senc. Ce na frisno instaliras Q3 in igras z originalno svetlobo "true lightning" mislim da je, je spil tud ful temen. Ampak pol so pac zaceli vsi igrati na vertex lightning. Vredu je, da ima d3 strafe jumping in se lahko hitro premikas, ravno zato so ostali spili tecni, ker si prepocasen. Pa tudi q1 ni bil na zacetku tako multiplayerski. d3 se bo ziher razvil v super multiplayer, tudi že zato, ker ga bo pomoje šla igrat večina vrhunskih multiplayerjev, saj se ne boš rabil na novo naučiti dosti elementov. Mogoče je malo nefer, ker bojo kvejkerji v majhni prednosti. V bistvu je potreben en konkretni MOD. Tudi q3 se največ igra na OSP modu. Zanimivo bi bilo, da bi lahko nekdo odpravil limit 60 fps, da bi se lahko igral s 120fpsi, tako kot q3. Aja, če koga moti, da mu doom3 igra na 60hz na monitorju, naj v konzolo napiše r_displayrefresh 120 in potem še vid_restart in bo monitor izveževal s 120 hz. Boljše za oči.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Painkiller : Overdose

Oddelek: Igre
111784 (1784) opeter
»

Sony PS3 dobavljiv 17 novembra 2006

Oddelek: Novice /
101762 (1584) STASI
»

Enemy territory: Quake Wars

Oddelek: Igre
61072 (969) Rotaidal
»

XBOX VS. PS2

Oddelek: Kaj kupiti
141891 (1543) BigWhale
»

Strategije - dirkačina

Oddelek: Igre
9987 (836) gpavlo

Več podobnih tem