»

Unity odpušča četrtino zaposlenih

vir: Unity
Slo-Tech - Unity, ki je močno razburil razvijalce igre s septembra napovedano spremembo licenciranja svojega pogona, zaradi česar se je moral kasneje pokesati in stopiti korak nazaj, bo odpuščal. V prijavi SEC-u (Agencija za trg vrednostnih papirjev) je zapisal, da bo delo izgubilo 1800 ljudi, kar predstavlja 25 odstotkov zaposlenih. Podjetje je torej še vedno v turbulentnih vodah, po katerih plove že poldrugo leto.

Od sredine leta 2022 so odpustili že približno tisoč zaposlenih, sedaj pa jih bodo še skoraj dvakrat toliko. Razlogi so seveda finančne težave, se je podjetje v minulem fiskalnem letu ustvarilo 860 milijonov dolarjev izgube. Razmere se sicer po odstopu kontroverznega direktorja Johna Riccitiella umirjajo, a hudih časov še ni konec. Odtlej podjetje vodi začasni direktor James Whitehurst, ki je bil pred tem direktor Red Hata in IBM-a. Whitehurst je uspel pomiriti vlagatelje, saj je delnica od njegova prihoda pridobila 40 odstotkov (a je še vedno 80 odstotkov pod vrhom iz leta 2021...

11 komentarjev

Odstopil Unityjev direktor

Slo-Tech - Izvršni direktor John Riccitiello je včeraj brezpogojno odstopil, čemur je botroval polom z najavljenimi spremembami licenciranja, ki je močno razburil skupnost. Iz Unityja so sporočili, da se je Riccitiello upokojil in s tem prenehal opravljati funkcije predsednika, izvršnega direktorja in člana upravnega odbora. Unity bo začasno vodil James Whitehurst, začelo pa se je tudi iskanje novega direktorja s polnim mandatom.

Odstop je bil nenaden, a ne povsem nepričakovan, saj so bile minuli mesec najavljene spremembe licenciranja pogona resnično slabo sprejete. Skupnost je nasprotovala novim določilom, po katerih bi morali razvijalci iger na tem pogonu plačevati za vsako namestitev igre, ko bi dosegli 200.000 prenosov in 200.000 dolarjev prihodkov. Sprememba bi veljala tudi retroaktivno, torej za že obstoječe (in nameščene) izdelke. Upor je bil zato silovit, škoda za Unityjev ugled pa praktično nepopravljiva.

V zelo kratki izjavi za javnost je Riccitiello zapisal, da je bil voditi...

7 komentarjev

Epic spreminja pravila licenciranja za Unreal Engine, a ne za igre

Slo-Tech - Minuli mesec je splet razburila napovedana sprememba pogojev licenciranja pogona Unity, sedaj pa spremembe pripravlja še Epic za svoj Unreal Engine. To pot je pričakovati manj nasprotovanja, ker sprememba ne bo vplivala na razvijalce iger. Ti še vedno plačujejo pet odstotkov prihodkov po tem, ko zaslužijo vsaj milijon evrov. Spremembe bodo doletele druge uporabnike, denimo filme studie, proizvajalce avtomobilov in podobno.

V Epic Games, kjer so minuli teden odslovili 900 zaposlenih, zagotavljajo, da tudi novi pogoji ne bodo ekscesno dragi. Cenovna struktura bo podobna kot pri konkurenci, denimo Mayi ali Photoshopu. Razlog za spremembe pa so finančne težave, ki so se začele zgrinjati nad Epic Games pred dobrima dvema mesecema. Doslej je Epic Games velik del svojih prihodkov dobival od Fortnita, a so ti sedaj nekoliko pojenjali.

Nov cenovni model prinaša podoben način kot tako osovražena novost v Unityju. Tudi Epic bo zaračunaval glede na število kopij (per-seat licensing plan), o...

4 komentarji

Unity išče kompromis

Slo-Tech - Po nepremišljeni napovedi, kako bodo korenito spremenili način licenciranja svojega pogona iger Unity Engine, ki je razjezila spletno skupnost kot že dolgo ne, je Unity ubral spravnejše tone. Dejali so, da so slišali odziv javnosti, in da bodo predloge spremenili. Podrobnosti še niso znane, ker očitno ne želijo ponoviti napake in javno obelodaniti rešitev, ki niso usklajene z razvijalci, lahko pa pogledamo grobe obrise.

Ključna sprememba bo kapica na licenčnino ne glede na število namestitev. Ta bo za velike založnike, katerih naslovi prinesejo vsaj milijon evrov, znašala štiri odstotke od prihodkov, ustvarjenih z igro. Tudi štetje namestitev bodo precizirali, saj prvotno ni bilo jasno, kaj vse bo štelo v kvote. Po novem naj bi šlo za štetje novih namestitev brez retroaktivnosti. Ni še jasno, kako bodo to izvedli, saj gre za tehnični izziv, ki ga lahko reši dodatna programska oprema. V kvoto ne bodo štele piratske namestitve, ponovne namestitve, preizkusne verzije, pretočne...

25 komentarjev

Unity močno razburil s spremembo načina licenciranja

vir: Unity
Slo-Tech - Pri Unityju so se odločili korenito spremeniti način licenciranja istoimenskega grafičnega pogona, in sicer v smeri dajatve na število namestitev igre. Odločitev je povzročila enega največjih hudournikov gneva v zgodovini igričarske industrije.

Tako za večje kot manjše razvijalce iger je zelo elegantno, če se jim ni treba ukvarjati z razvojem lastnega grafičnega pogona za igre, temveč lahko od drugod licencirajo spodobno rešitev. Na tržišču v tem oziru še vedno v glavnem vlada dvoboj med dvema izdelkoma, Epicovim Unrealom in pa Unityjem. Slednji je od svojih začetkov nosil sloves priljudnosti za neodvisne studije, katerim je ponujal prilagodljive in hvaležne načine licenciranja, tako z razmeroma nizkim vstopnim pragom kakor odsotnostjo dajatev na količino prodanih izvodov igre pri cenejših vrstah licenc. Takšno politiko je na štartu odločno nadaljeval tudi John Riccitiello, nekdanji direktor Electronic Artsa, ki je na vrh Unityja stopil leta 2014. In dolgo je pristop dobro...

69 komentarjev

V Googlu bodo še leto dni delali od doma

The Wall Street Journal - Google je prvo večje podjetje, ki je spričo pandemija covida-19 odredilo, da bo delo od doma trajalo še celo leto za skoraj vse zaposlene. Vsaj do naslednja julija bo od doma delala večina od 200.000 zaposlenih v gigantu Alphabet (Googlovo holdinško podjetje), poroča The Wall Street Journal. Odločitev je sprejel izvršni direktor Sundar Pichai po posvetovanju z vodilnimi menedžerji v podjetju.

V okrožnici, ki jo je včeraj poslal zaposlenim, je poudaril, da se zaveda težavnosti situacije, zato z odrejenim delom od doma želi dodati vsaj nekaj fleksibilnosti zaposlenim, da bodo laže usklajevali zasebno in službeno življenje. V ZDA (in marsikod drugod) namreč še vedno ni jasno, ali bodo prihodnje leto šolarji sedli v šolske klopi kot običajno ali pa vsaj del pouka poteka na daljavo. V tem primeru želijo dati zaposlenim fleksibilnost, da bodo laže usklajevali morebitno šolanje svojih otrok od doma z lastno zaposlitvijo. Od doma bodo delali tako zaposleni v ZDA kakor tudi v številnih...

1 komentar

Samsung in IBM podpisala dogovor o navkrižnem licenciranju

HotHardware - Samsung in IBM sta podpisala pogodbo o navzkrižnem licenciranju, ki jima bo omogočila uporabo patentov partnerja v svojih izdelkih. Lani sta bila IBM in Samsung prvi oziroma drugi največji dobitnik patentov v ZDA, tako da ne gre za majhno množico patentov. Podrobnosti o dogovoru niso razkrili, tako da ni znano finančno ozadje niti obseg navzkrižnega licenciranja.

Samsungov namestnik izvršnega direktorja je dejal, "da bo ta dogovor obema podjetjema pomagal pospešiti tehnološki razvoj in rast poslovanja", medtem ko je IBM-ov Ken King dejal, "da so patenti in inovacije ključna komponenta v IBM-ovi poslovni strategiji. Poleg zaščite vlaganj v raziskave in razvoj jim patenti omogočajo...

1 komentar