»

Naslednja generacija PSVR prispe prihodnje leto

Playstation - Iz Sonyja so prišle sploh prve novice glede naslednika VR naočnikov za Playstation 4, PSVR. Podrobnosti velikan še ni razkril, naj pa bi bila naprava druge generacije že globoko v razvoju in se je lahko nadejamo prihodnje leto.

Naočnike za navidezno resničnost PSVR, ki so bili prvotno namenjeni Playstationu 4, je sicer mogoče uporabljati tudi z aktualno konzolo pete generacije, toda naprava kaže svojo starost in tudi sprega s PS5 ni najbolj posrečena - preko adapterja je treba priklopiti kamerico za PS4, saj PSVR novejše kamere ne podpira. Tudi VR igre na PS5 ne pridobijo kaj dosti in nasploh ob lansiranju petice pri Sonyju okoli navidezne resničnosti niso želeli črhniti nobene. Zato je najnovejša objava, pa čeprav precej kratka in skopa, za ljubitelje navidezne resničnosti kar pomembna. Ob robu je sicer Jim Ryan, CEO Sonyjevega igričarskega oddelka Sony Interactive Entertainment (SIE) podal še nekaj intervjujev z dodatnimi podrobnostmi, zato je dogajanje očitno vendarle prešlo v...

3 komentarji

VR naočniki HP Reverb G2 prispejo novembra, prihodnje leto še profesionalna različica Omnicept

HP Reverb G2 Omnicept

vir: CNet
CNet - Iz HPja so sporočili, da se lahko težko pričakovanih VR naočnikov Reverb G2 nadejamo v novembru. Toda še več pozornosti je vzbudila najava njihove profesionalne inačice Omnicept, ki bo skozi zaznavanje parametrov, kot so srčni utrip in gibanje oči ter obraza, skušala dognati odzivanje uporabnika na prikazano vsebino.

HPjeva očala za navidezno resničnost Reverb so bržkone najboljši predstavnik platforme Windows VR, tudi zaradi ločljivosti zaslona - 2160×2160 na oko. Posodobljena izvedenka G2, ki so jo prvič oznanili v maju, je zato ena bolj pričakovanih VR naprav v zadnjem času, saj naj bi za približno 600 evrov ponudila idealno srednjo rešitev med dragimi Valvovimi naočniki Index in cenejšimi Oculus Quest. HPjevim inženirjem so dejansko v Valvu priskočili na pomoč in za G2 oblikovali naprednejše leče ter priredili Indexove slušalke. Ogromna resolucija LCD zaslona ostaja nespremenjena, bo pa natančnejši sistem za orientacijo v prostoru, s štirimi kamericami in brez potrebe po...

13 komentarjev

Tudi Facebook v boj z Applovim oderuštvom?

Izginula napisa v Applovi in Googlovi tržnici. Vir: Facebook

Reuters - Potem ko so pri podjetju Epic nedavno začeli vojno z Applom zaradi višine provizij pri nakupih prek njihove tržnice, je zdaj na njihovo stran kot kaže stopil še Facebook. Njihova nova funkcionalnost, nekakšen napovednik spletnih dogodkov, namreč omogoča tudi nakup vstopnic. Z njim so želeli podjetjem, influencerjem in drugim omogočiti prirejanje plačljivih spletnih dogodkov, da bi si s tem nekoliko povrnili izpad dohodkov zaradi pandemije COVID-19.

A kot je znano, si Apple brezsramno odreže 30 % marže, tudi ko gre za nakupe v samih aplikacijah, zato so pri Facebooku želeli uporabnike pri nakupu vstopnic o tem obvestiti. Apple jim je to preprečil, sporočilo so morali odstraniti. Apple pri tem citira pravila App Stora, ki pravijo, da razvijalci ne smejo objavljati za uporabnike nepomembnih sporočil. Mimogrede, na Googlovi tržnici Play je Facebook želel objaviti sporočilo, da si sami ob nakupu ne jemljejo provizije, a se to tudi tam ne prikazuje.

Pri Facebooku še pravijo, da so z...

77 komentarjev

Za rabo Oculusovih naočnikov bo obvezen Facebookov račun

Road to VR - Pri Facebooku so objavili, da se bodo kupci novih Oculusovih VR naočnikov od oktobra dalje primorani za njihovo rabo prijaviti s Facebookovim računom, medtem ko bo združitev Oculus IDja obstoječih uporabnikov s Facebook accountom izvedena z začetkom leta 2023. Ukrep je spričo Facebookove prakse obupnega ravnanja z osebnimi podatki že sprožil številne kritike.

Že ko je Facebook pred šestimi leti za dve milijardi dolarjev kupil snovalce VR naprav Oculus, so se pojavili očitki, da gre firma na pot prisilne tesnejše vključitve v Facebookov ekosistem. Ustanovitelj Palmer Luckey je takrat (ob zagotovilih krovnih lastnikov) poudarjal, da raba družbenega omrežja pri koriščenju VR očal ne bo potrebna. Toda časi so se spremenili; večina prvotnih šefov Oculusa je spakirala kovčke in so jih nadomestili Zuckerbergovi ljudje, po drugi strani pa Facebook vse bolj odločno združuje svoje platforme. Posledica tega je sedaj novica, da bo raba Oculusovih naočnikov za navidezno resničnost neobhodno...

13 komentarjev

Facebook bo upokojil VR naočnike Oculus Go

Road to VR - Pri Facebooku bodo s koncem leta nehali prodajati naočnike za navidezno resničnost Oculus Go in se, ko gre za od PCjev neodvisne VR naprave, povsem osredotočili na Oculus Quest. Zanj bodo odprli tudi novo nalinijsko trgovino z vsebinami, ki bo imela bolj zrahljane kriterije glede na obstoječo Oculus Store.

Pred dvema letoma so pri Facebooku, v želji po nadgradnji vstopne VR naprave Gear VR, lansirali naočnike Oculus Go. Za pod dvesto evrov je z njimi mogoče dobiti od PCja samostojen navideznoresničnostni prikazovalnik s tremi prostostnimi stopnjami - to je, obračanjem po vseh treh oseh. Lansko pomlad so izkušnjo brez kablov nadgradili še enkrat in splovili Oculus Quest; ti naočniki imajo šest prostostnih stopenj zaznave gibanja, torej tudi premikanje po prostoru, in gibalne igratorje, kasneje so dobili celo zmožnost povezave s PCji. Sistem je postal velika uspešnica in vsebine zanj so v prvem letu napravile več kot sto milijonov dolarjev prometa.

Zato niti ni presenetljivo, da...

28 komentarjev

Googlov Daydream je mrtev

Variety - Pri Googlu so povedali, da ustavljajo prodajo VR naočnikov Daydream View, obenem pa jih prihajajoči telefon Pixel 4 ne bo več podpiral. Trgovinica in aplikacije za obstoječe uporabnike zaenkrat ostajajo.

Googlova platforma Daydream sloni na enaki zamisli kot Gear VR: uporabi pametnega telefona in naočnikov, kamor se telefon vstavi, da na ta način dobimo zelo preprost sistem za navideno resničnost. Ko je družba projekt leta 2016 razkrila, je imela z njim ogromne ambicije: stotine milijonov uporabnikov in večmilijardni trg, ki bi bil pomemben segment Androida. Upi so sloneli predvsem na zgodnjem uspehu Gear VRa, ki ga je Samsung po izidu hitro prodal v več milijonih kosov, ter relativni priljubljenosti kartonastih očal Google Cardboard. Toda prodaja se je nato hitro nižala in v samem konceptu telefonične navidezne resničnosti so začele zevati nepremostljive luknje. Že na pomlad je bilo slutiti, da Daydream ugaša, saj ga na dogodku Google I/O niso niti omenili, medtem ko v...

13 komentarjev

Oculus Quest bo dobil povezavo s PCjem in zaznavo rok

vir: Oculus
Oculus - Šesto konferenco Oculus Connect so pri Facebooku prvenstveno osrediščili okrog naočnikov Quest, ki bodo dobili možnost povezave s PCjem, gibalni nadzor z rokami in še nekaj drugih bonbončkov.

Ko je Mark Zuckerberg prišel na oder konference Oculus Connect 6 v San Joseju, se je pohvalil, da so uporabniki na tržnici Oculus Store doslej zapravili že prek sto milijonov ameriških dolarjev. Malce presenetljivo pa je, da naj bi kar petina tega zneska odpadla na vsebine za Quest, kar je ogromno ob dejstvu, da je na trgu šele štiri mesece. Zato je podjetje tem brezžičnim naočnikom namenilo precej pozornosti. Najprej z nenadejano najavo, da že novembra dobi programsko posodobitev, s katero bo moč napravo preko kabla USB-C povezati s PCjem in jo tako spremeniti iz samostojnih VR očal v klasične ožičene! Pozneje je John Carmack pojasnil še, da je njihov končni cilj takšno povezavo s PCjem spremeniti v brezžično. Zanimivo bo videti, koliko bo to vplivalo na prodajo Rifta S. Naslednje leto...

8 komentarjev

Oculusovega Rifta bo zamenjal Rift S

Road to VR - Facebook je na GDCju predstavil VR naočnike Oculus Rift S, spomladansko posodobitev izvirnega Rifta, ki ga bodo s tem umaknili iz prodaje.

Kdor mrzlično pričakuje Oculusove naočnike Rift 2, se bo očitno še načakal, kajti Facebook je na letošnjem Game Developers Conferencu najavil zgolj pomladitev, imenovano Rift S. Njena osrednja novost je notranji sistem za orientacijo v prostoru, zasnovan okoli petih vgrajenih kameric. Rift S tako ne potrebuje zunanjih satelitov kot izvirnik in se bo po zmogljivostih sobne navidezne resničnosti bolje kosal z Vivom. Območje igranja je večje kot prej in ga bomo enostavno zarisali s kontrolerjem, kamere pa omogočajo predvajanje realne slike (passthrough). Zaradi sprege z omenjenimi kamericami so morali preoblikovati...

8 komentarjev

Oculus stavi na brezžične VR naočnike Quest

Road to VR - Oculus je predstavil očala za navidezno resničnost Quest, ki bodo vmesna stopnja med cenejšimi naočniki Go in dražjimi Rift.

Nadležni kabli in visoki stroški sta dve poglavitni oviri pri prodoru navidezne resničnosti med množice ljudi in v veliki meri botrujeta dejstvu, da je VR še vedno le stvar zanesenjakov. Če odmislimo Gear VR, ki potrebuje telefon, je Oculus reševanju tega problema že namenil poceni naočnike Go. Toda ti so bili zgolj obstranska veja projekta Santa Cruz, ki ga je podjetje predstavilo pred dvema letoma in s katerim je želelo tlakovati pot proti brezžični navidezni resničnosti. Na dogodku Connect 5 v San Joseju so najavili prvi "pravi" rezultat teh namer, Oculus Quest, ki naj bi dospel prihodnjo pomlad in bo konkuriral HTCjevemu Vive...

18 komentarjev

Prihaja samostojen Oculus Go

Slo-Tech - Facebookov odsek za Oculus je predstavil nov samostojni komplet za navidezno resničnost Oculus Go, ki sodi nekam med Oculus Rift in Gear VR. Za 200 dolarjev dobimo brezžično, samostojno napravo, ki ne potrebuje računalnika ali mobilnega telefona. Prodaja se bo pričela prihodnje leto, so pojasnili na razvijalski konferenci OC4. Oculus Go bo imel vgrajene lastne zvočnike, bo pa možno uporabiti tudi zunanje. Zaslon, ki ne bo več OLED, temveč LED z zelo nizkim odzivnim časom, bo sliko prikazoval z ločljivostjo 2560 x 1440 točk. Bo pa Oculus Go, sicer samostojna naprava, tudi združljiv s celotnim ekosistemom GearVR, kar pomeni, da bo vgrajena strojna oprema nekje na nivoju pametnih telefonov, ki že danes poganjajo Gear VR.

Hkrati je Mark Zuckerberg sporočil, da je...

2 komentarja