»

Googlova umetna inteligenca napoveduje vreme

Google - Eden izmed zanimivih problemov za umetno inteligenco je napoved vremena, ki je računsko zahteven postopek, saj opisujemo kaotičen sistem. Konvencionalni modeli za napoved vremena so precej dobri za obdobje od nekaj ur do nekaj dni v prihodnosti, a imajo natančnost omejeno prostorsko in kvalitativno. Google je za del tega problema uporabil nevronske mreže, ki dobro delujejo za zelo kratkoročne napovedi padavin. Za napovedi do šest ur so v številnih primerih celo natančnejše od konvencionalnih modelov, predvsem pa imajo več podrobnosti.

Googlov sistem razseka okolico na kilometrsko mrežo, medtem ko je ima konvencionalni ameriški model pet kilometrov velike kvadrante. To daje več fine resolucije, kar je zelo uporabno za kratkotrajne napovedi. Druga pomembna odlika je hitrost, saj Googlov sistem napoved ustvari v 10 minutah in ne v 1-3 urah kakor klasika (HRRR). To ima očitne prednosti, če želimo napovedati, kakšno bo vreme čez pol ure. To je možno, ker je kratkotrajna napoved padavin...

36 komentarjev

DeepMindovi boti v Starcraftu 2 premagujejo profesionalce

Slo-Tech - Algoritem AlphaStar, ki so ga napravili v Alphabetovem laboratoriju DeepMind, je v igri Starcraft 2 z desetimi zmagami v enajstih dvobojih odpravil profesionalna igralca MaNo in TLOja, kar je prvi takšen dosežek za strojno inteligenco.

Po tem, ko se je strojna pamet lani začela bosti z najboljšimi ljudmi v Doti 2, smo vse bolj nemirno čakali na to, kaj bo laboratorij DeepMind sčaral v Starcraftu 2. In ni razočaral - v brezhibno predstavljenem dogodku je z novim algoritmom AlphaStar povozil poklicna igralca ekipe Team Liquid, Daria "TLO" Wünscha in Grzegorza "MaNa" Komincza.

AlphaStar je plod množice novih pristopov v strojnem učenju, o katerih so se podrobno razpisali. Nevronsko mrežo so začeli učiti z nadzorovanim učenjem na posnetkih iger ljudi. Nato so na...

206 komentarjev

Tencentova strojna pamet premaguje tisto v Starcraftu 2

TheNextWeb - V Tencentovem laboratoriju za umetno inteligenco so razvili dva bota, ki premagujeta najtežjo Blizzardovo vgrajeno pamet.

Čeprav je videti, da so ekipne igre postale glavna tarča raziskovalcev umetne inteligence, pa tudi njihova nekdanja ljubica, Starcraft 2, ni pozabljena. Inženirji pri Tencentu so pokazali dva AI agenta, ki sta nadvladala tiste, ki jih dobimo skupaj z igro. Sam uspeh niti ni revolucionaren; je pa za vse, ki jih zanima razvoj umetne inteligence, zelo zanimiv vpogled v postopke, ki so razvijalce vodili in so jih dovolj jedrnato popisali.

Med obema botoma namreč zgolj prvi uporablja deep learning, medtem ko ga drugi (še) ne. TSTARBOT1 je agent, ki se v svoji nevronski mreži odloča med 165 makro ukazi, kot je grajenje posameznih stavb, medtem ko ga...

13 komentarjev

DeepMind pri diagnozi očesnih bolezni ne zaostaja za zdravniki

Slo-Tech - DeepMind je svojo pot začel kot izvrsten igralec iger, a se je umetna inteligenca kmalu začela učiti tudi uporabnejših reči. Pred dvema letoma je DeepMind začel sodelovati z očesno kliniko Moorfields v Londonu, kjer je bil cilj umetno inteligenco naučiti prepoznati bolezni, ki jih lahko diagnosticiramo s fotografij oči. Številne bolezni je moč diagnosticirati s pregledom oči, na primer diabetično retinopatijo (bolezen očesne mrežnice zaradi povečane koncentracije sladkorja v krvi) ali starostno degeneracijo rumene pege. Dve leti pozneje so prvi rezultati objavljeni v Nature Medicine. Povzetek: DeepMind je boljši od ljudi.

DeepMind lahko iz posnetkov OCT prepozna več kot 50 različnih bolezni z natančnostjo 94,5 odstotka. Pearse Keane, ki je eden vodilnih avtorjev raziskave, pojasnjuje,...

41 komentarjev

Človek 1, IBM Debater 1

Slo-Tech - IBM-ova umetna inteligenca ne žveči več podatkov le potihoma, temveč je pripravljena tudi na živahne debate z ljudmi. Na dogodku IBM Watson West v San Franciscu sta se Noa Ovadia, izraelska državna prvakinja v debaterstvu iz leta 2016 in danes zaposlena v IBM-u, ter Dan Zafrir pomerila z IBM-ovo umetno inteligenco Project Debater. Rezultat je bil formalno neodločen, neformalno pa smo lahko osupli nad razvitostjo umetne inteligence.

Project Debater je deloval tako, da je imel na razpolago več sto milijonov dokumentov, ki so segali od časopisnih izrezkov do znanstvenih člankov. Ni pa bil priključen v internet. Z informacijo iz svojega korpusa je lahko oblikoval odgovore. Ti seveda niso bili popolnoma tekoči, a rezultat je bil po mnenju občinstva...

17 komentarjev

Razvijalci umetne inteligence za prepoved avtonomnih orožij

Slo-Tech - Vodje in ustanovitelji podjetij na področju umetne inteligence so na Združene narode naslovili odprto pismo, v katerem se zavzemajo za popolno prepoved avtonomnih orožij, popularno imenovanih ubijalski roboti. Med 116 podpisniki so tudi ustanovitelj Tesle in SpaceXa Elon Musk, vodja razvoja aplikativne umetne inteligence pri Googlovem DeepMindu Mustafa Suleyman, ustanovitelj Universal Robotics Esben Østergaard in številni drugi. Podjetja, ki jih predstavljajo, zaposlujejo več deset tisoč raziskovalcev po vsem svetu in ustvarjajo milijarde dolarjev. Podobno pismo je leta 2015 podpisalo več tisoč raziskovalcev z univerz in raziskovalnih laboratorijev po celem svetu, podprli pa so ga tudi...

55 komentarjev

Računalnik na svetovnem prvenstvu v goju tretji

Heise - V Osaki na Japonskem se je končalo prvo svetovno prvenstvo v goju, na katerem so sodelovali po en predstavnik Japonske, Kitajske in Južne Koreje ter umetna inteligenca v obliki programa DeepZenGo. Svetovno prvenstvo je kar posrečen izraz, ker je Japonsko zastopal Yuta Iyama, ki je sicer 9. na svetu in najboljši Japonec, Kitajsko tretji igralec sveta Mi Yuting (drugi najboljši Kitajec), Južno Korejo pa drugi igralec sveta in najboljši Korejec Park Junghwan. Oče umetne inteligence DeepZenGo je Hideki Kato, pri razvoju pa je sodeloval še Yoji Ojima. DeepZenGo je bil torej rojen na Univerzi Tokio.

Velik človeški poraz proti računalniku smo v igri go že videli, ko je DeepMindov AlphaGo s 4:1 premagal Leeja Sedola. V Osaki so...

6 komentarjev

Umetna inteligenca proti umetni inteligenci: sodelovati ali tekmovati

Slo-Tech - V življenju je mnogo situacij, ki morajo udeleženci izbrati med dvema različnima strategijama - sodelovati ali tekmovati. Optimalne taktike ni vedno enostavno izračunati in se pogosto niti ne realizira, ker je Nashevo ravnotežje drugačno. Znamenit primer je zapornikova dilema, ko policija ločena pridrži kriminalca, ki imata na izbiro svojega partnerja izdati ali ne. Kdor izda drugega, je svoboden, drugi pa gre za tri leta v zapor. Če se izdata oba, gresta oba v zapor za dve leti, če pa ne spregovori nihče, gresta oba v zapor za eno leto. Kaj pa bi v takem primeru naredila umetna inteligenca?

To so se vprašali pri Googlovem DeepMindu (znanstveni članek) in umetni inteligenci naščuvali v igranje preprostih iger, ki ugotavljajo točno to . Umetni inteligenci sta odigrali na tisoče partij in se sproti učili (deep multi-agent reinforcement learning). V...

26 komentarjev