»

Netflix za ozadje v risanem filmu uporabil umetno inteligenco

Slo-Tech - Medtem ko se ves svet čudi nad sposobnostmi umetne inteligence, ki je v zadnjih mesecih postala dostopna sleherniku, se je Netflix na Japonskem z njeno uporabo uštel. V novem animeju The Dog & The Boy, kratki triminutni znanstvenofantastični zgodbi o otroku, ki ga med odsotnostjo čaka pes, so za podobe v ozadju uporabili umetno inteligenco. Kot je razbrati iz zaključnih napisov, so ilustratorji pripravili skice, nato pa jih je dokončala umetna inteligenca. Končni izdelek je nato popravil še človek. Kot avtor je podpisan le AI + Human.

Za razliko od splošnega navdušenja nad umetno inteligenco, ki te dni preveva interneta, je bil odziv na Netflixovo bližnjico negativen. Podjetje se je na Twitterju odzvalo s pojasnilom, da je šlo za poizkus, kako se odzvati na pomanjkanje delovne sile na tem področju. To je bralce ujezilo, saj Neflixu očitajo varčevanje na umetnikih, češ da je umetno inteligenco uporabil le za to, da ni plačal človeškega dela. Ključna težava je tudi dejstvo, da so...

30 komentarjev

DeepMindov AlphaCode programira že kot povprečen programer

Slo-Tech - DeepMind, ki ga poznamo po umetni inteligenci za igranje goja, preglede bolniških izvidov in napovedovanje zvijanja proteinov, se je naučil tudi programirati. Izvedenko, ki se imenuje AlphaCode, so poslali na 10 simuliranih tekmovanj Codeforces iz programiranja, kjer se je uvrstila med najboljših 54 odstotkov človeških tekmovalcev (izmed 5000). Z drugimi besedami: AlphaCode zna programirati tako dobro kot povprečen programer. Vodja raziskav v podjetju Oriol Vinyals je ob tem dejal, da gre še vedno za prototip, pred katerim je še mnogo dela, a da so korak bliže končnemu cilju - fleksibilni umetni inteligenci za reševanje različnih problemov.

Programiranje je trenutno še trdno v rokah ljudi, čeprav obstaja precej pripomočkov za pisanje kode. Na tekmovanjih Codeforces so sicer bolj akademski problemi, ki jih pri pisanju programske opreme ne srečujemo vsak dan. Poznati je treba algoritme, teoretične koncepte in matematiko. Glede na reševanje tedenskih problemov so potem tekmovalci...

84 komentarjev

Epidemijo koronavirusa prva napovedala umetna inteligenca

Slo-Tech - Število žrtev najnovejšega koronavirusa (2019-nCoV), ki trenutno še večinoma pustoši po Kitajski, se je v zadnjih 24 urah podvojilo. Toda za razliko od leta 2003, ko je grozil SARS, imamo to pot novo orožje. Skakanje virusa po svetu napoveduje umetna inteligenca in pri tem ji gre zelo dobro. BlueDot je razvilo kanadsko podjetje in je na izbruh opozorilo 31. decembra. Svetovna zdravstvena organizacija je to storila 9. januarja, ameriški Center za zaščito pred boleznimi (CDC) pa 6. januarja.

BlueDot uporablja dostopne informacije, ki jih dandanes res ni malo, a se pri tem namenoma izogiba družbenim omrežjem. Tam je šuma preveč. Pobira pa informacije s portalov z novicami, dodano vrednost pa mu daje dostop do globalnega sistema za izdajo letalskih vozovnic. Tako lahko zazna, kje se pojavi kakšen izbruh virusa, in potem tudi napove najverjetnejšo pot širitve. Da se bo koronavirus širil iz Wuhana v Bangkok, Seul, Tajpej in Tokio je pravilno napovedal.

BlueDot je ustanovil Kamran Khan,...

75 komentarjev

Strojna pamet si je podredila še poker

Ars Technica - Strojni algoritem Pluribus, ki so ga razvili na Univerzi Carnegie Mellon v sodelovanju s Facebookom, je v verziji pokra Texas hold'em, ki je bila doslej za AI prevelik zalogaj, premagal petnajst profesionalnih igralcev, med njimi nekaj najboljših na svetu. Dogodek predstavlja pomemben mejnik za umetno inteligenco, Pluribus pa je tako učinkovit, da pomeni resno nevarnost za spletno igranje pokra, zaradi česar izvorne kode niso razkrili.

Da računalniški algoritmi premagujejo najboljše ljudi v nekaterih namiznih igrah, ni novost. Toda šah in go sta igri, kjer je celotno igralno polje vidno obema igralcema. V tem oziru je poker za AI veliko večji izziv, saj se kart nasprotnikov ne vidi, za nameček pa soigralci tudi blefirajo in se mora stroj zato soočati ne le...

16 komentarjev

IBM-ova umetna inteligenca izgubila v debati s svetovnim prvakom

Slo-Tech - Včeraj je potekalo zanimivo debatersko tekmovanje, na katerem sta si nasproti stala najviše rangirani debater na svetu Harish Natarajan in IBM-ova umetna inteligenca IBM Debater. To je bil drugi nastop IBM Debaterja v javnosti, tokrat proti precej boljšemu nasprotniku, zato poraz ni presenečenje. Na podobnem tekmovanju lani je namreč umetna inteligenca eno debato prepričljivo dobila, drugo pa odločno izgubila.

Že tedaj je bilo jasno, da je umetna inteligenca že zelo dobra. Čeprav je IBM Debater lani eno debato izgubil, so si bili udeleženci enotni, da so bili njegovi odgovori vsebinsko polnejši in bolje argumentirani, medtem ko mu je pri predstavitvi in podajanju malo zmanjkalo. To niti ni problem, saj je namen umetne inteligence predelati velike količine...

17 komentarjev

IBM tudi lani z največ patenti

Slo-Tech - IBM je tudi leto 2018 sklenil kot najbolj inovativno podjetje, če inovativnost merimo s številom podeljenih patentov v ZDA. Tako je že zadnjih 26 let, spreminja se le število podeljenih patentov, ki hitro raste. IBM je lani dobil 9100 patentov, kar je absolutni rekord.

Na drugem mestu je Samsung s 5850 patenti, sledijo pa Canon, Intel, LG, TSMC, Microsoft, Qualcomm, Apple in Ford. Prvo podjetje, ki se ne ukvarja z računalniško tehnologijo, najdemo šele na 10. mestu, pa še to ima močan oddelek za avtonomna vozila, kjer raziskujejo umetno inteligenco. Tudi IBM je večino patentov dobil na področjih umetne inteligence in kvantnega računalništva, ki se kažeta kot najobetavnejši tehnologiji bližnje prihodnosti. IBM je dobil kar 1600 z umetno inteligenco povezanih patentov, 1400 pa je povezanih z varnostjo. Največ, in sicer 2000, pokriva...

3 komentarji

Tencentova strojna pamet premaguje tisto v Starcraftu 2

TheNextWeb - V Tencentovem laboratoriju za umetno inteligenco so razvili dva bota, ki premagujeta najtežjo Blizzardovo vgrajeno pamet.

Čeprav je videti, da so ekipne igre postale glavna tarča raziskovalcev umetne inteligence, pa tudi njihova nekdanja ljubica, Starcraft 2, ni pozabljena. Inženirji pri Tencentu so pokazali dva AI agenta, ki sta nadvladala tiste, ki jih dobimo skupaj z igro. Sam uspeh niti ni revolucionaren; je pa za vse, ki jih zanima razvoj umetne inteligence, zelo zanimiv vpogled v postopke, ki so razvijalce vodili in so jih dovolj jedrnato popisali.

Med obema botoma namreč zgolj prvi uporablja deep learning, medtem ko ga drugi (še) ne. TSTARBOT1 je agent, ki se v svoji nevronski mreži odloča med 165 makro ukazi, kot je grajenje posameznih stavb, medtem ko ga...

13 komentarjev

Človek 1, IBM Debater 1

Slo-Tech - IBM-ova umetna inteligenca ne žveči več podatkov le potihoma, temveč je pripravljena tudi na živahne debate z ljudmi. Na dogodku IBM Watson West v San Franciscu sta se Noa Ovadia, izraelska državna prvakinja v debaterstvu iz leta 2016 in danes zaposlena v IBM-u, ter Dan Zafrir pomerila z IBM-ovo umetno inteligenco Project Debater. Rezultat je bil formalno neodločen, neformalno pa smo lahko osupli nad razvitostjo umetne inteligence.

Project Debater je deloval tako, da je imel na razpolago več sto milijonov dokumentov, ki so segali od časopisnih izrezkov do znanstvenih člankov. Ni pa bil priključen v internet. Z informacijo iz svojega korpusa je lahko oblikoval odgovore. Ti seveda niso bili popolnoma tekoči, a rezultat je bil po mnenju občinstva...

17 komentarjev

AlphaZero igra šah, go in šogi

Slo-Tech - Googlova podružnica DeepMind je predstavila novo generacijo svoje umetne inteligence, ki so jo poimenovali AlphaZero in je pometla s predhodniki. V enem samem dnevu se je naučila šaha, goja in šogija bolje od vse dosedanjih programov, ki so tako ali tako že zdavnaj premagali ljudi.

Spomnimo, da je AlphaGo premagal tudi svetovnega prvaka v goju in si pridobil naziv najboljšega igralca goja na svetu. Oktobra so razkrili obstoj njegovega naslednika AlphaGo Zero, ki se je učil drugače. Ni si ogledal nobenih odigranih partij, temveč je poznal le pravila in se potem učil tako, da je igral proti sebi. V dobrem mesecu je postal najboljši igralec goja na svetu, boljši tudi od predhodne verzije programa. Sedaj je tu AlphaZero (za izbiranje imen v DeepMindu res nimajo...

68 komentarjev

Razvijalci umetne inteligence za prepoved avtonomnih orožij

Slo-Tech - Vodje in ustanovitelji podjetij na področju umetne inteligence so na Združene narode naslovili odprto pismo, v katerem se zavzemajo za popolno prepoved avtonomnih orožij, popularno imenovanih ubijalski roboti. Med 116 podpisniki so tudi ustanovitelj Tesle in SpaceXa Elon Musk, vodja razvoja aplikativne umetne inteligence pri Googlovem DeepMindu Mustafa Suleyman, ustanovitelj Universal Robotics Esben Østergaard in številni drugi. Podjetja, ki jih predstavljajo, zaposlujejo več deset tisoč raziskovalcev po vsem svetu in ustvarjajo milijarde dolarjev. Podobno pismo je leta 2015 podpisalo več tisoč raziskovalcev z univerz in raziskovalnih laboratorijev po celem svetu, podprli pa so ga tudi...

55 komentarjev

Izgubili smo še v pokru

Slo-Tech - Na 20-dnevnem turnirju BrainsVsAI, ki je potekal v Rivers Casinoju v Pittsburghu, je človeštvo moralo priznati še eno zmago umetni inteligenci. Po več kot 120.000 odigranih partijah pokra heads-up no-limit Texas Hold'em je umetna inteligenca po imenu Libratus, ki jo je razvila Carneige Mellon University, prepričljivo premagala štiri človeške velemojstre. Podoben turnir je potekal tudi leta 2015, ko so bili ljudje še boljši od računalnika.

Toda dve leti sta dolga doba in to pot Dong Kim, Jason Les, Jimmy Chou in Daniel McAulay niso bili kos Libratusu. Ob tem je treba priznati, da je imel slednji nekaj prednosti, saj je delal dan in noč. Podnevi je igral poker, ponoči pa je preračunal igre in se učil na podlagi odigranih partij, tako da je...

56 komentarjev

IBM Watson izdelal napovednik za film

IBM - Niso več daleč časi, ko bo umetna inteligenca sposobna ustvarjati umetnost, na kateri ne bo nič umetnega. Junija smo si lahko ogledali kratek film Sunspring, za katerega je scenarij v celoti napisala umetna inteligenca. Kakšen presežek ta film sicer ni, a po drugi strani tudi ni popolna katastrofa. Na filmskem festivalu bi ga zlahka podtaknili kot eksperimentalni film novodobnega režiserja.

Korak naprej, ki se morda na prvi pogled zdi kakor korak nazaj, je priprava napovednika (trailer) za film. Napovedniki so namreč zelo zahteven kos produkcije, saj vzame veliki skupini ljudi tudi več kot mesec dni za pripravo. Umetna inteligenca na strojnem učenju pa je izvrstno opremljena za analizo podatkov in pripravo izvlečkov, kamor z...

46 komentarjev

Googlova umetna inteligenca na lov za očesnimi bolezni

Technology Review - Oddelek za umetno inteligenco DeepMind v Googlu ne igra le goja, temveč se bo lotil tudi zelo praktične naloge. V sodelovanju s kliniko za očesne bolezni Moorfields v Londonu se bo umetna inteligenca iz posnetkov očesa naučil prepoznavati bolezni oči. Petletni projekt bo zajemal posnetke oči milijona bolnikov iz Moorfieldsa, podatki pa bodo popolnoma anonimizirani.

Na številne bolezni, ki ogrožajo vid, lahko izkušen zdravnik posumi iz pregled posnetka očesa, na primer na diabetično retinopatijo (bolezen očesne mrežnice zaradi povečane koncentracije sladkorja v krvi) ali starostno degeneracijo rumene pege. DeepMind se želi z analizo milijona posnetkov naučiti prepoznavanja začetnih stadijev teh in podobnih bolezni, kar bi lahko rešilo vid več tisoč ljudem. DeepMind bo analiziral tako...

6 komentarjev