»

Pinterest z umetno inteligenco za duševno zdravje

Slo-Tech - Družbena omrežja so lahko močan katalizator, ki nagiba razpoloženja uporabnikov eno ali drugo smer, ter podpihuje obstoječa občutja. To se nanaša tudi na problem samopoškodovanja, ki se ga je Pinterest lotil odgovorno. Na današnji dan, ki je posvečen duševnemu zdravju, so pojasnili, kako se borijo proti širjenju vsebin, ki bi promovirale samopoškodovanje.

Za prepoznavanje vsebin, ki prikazujejo, opravičujejo ali vzpodbujajo samopoškodovanje, uporabljajo strojno učenje (machine learning). Umetno inteligenco so uspeli tako izuriti, da odstrani 88 odstotkov tovrstnih vsebin, pri čemer se to sedaj zgodi trikrat hitreje kot nekoč. Prav tako so s platforme odstranili 4600 ključnih besed in fraz, ki so povezane z negativnim vedenjem do sebe. Uporabnikom, ki te ključne besede iščejo, pa nudijo pomoč. V programu, ki so ga razvili z nevladnimi organizacijami National Suicide Prevention Lifeline, Vibrant Emotional Health in Samaritans, identificirajo uporabnike, ki izkazujejo vedenje ljudi v...

6 komentarjev

Čezmerno igranje računalniških iger postalo duševna motnja

Slo-Tech - Svetovna zdravstvena organizacija (WHO) je danes izdala 11. verzijo razvrstitve bolezni ICD (International Classification of Disease), na kateri se je v skladu z lanskim osnutkom znašla tudi motnja prekomernega igranja (gaming disorder). Sodi v tako imenovano skupino motenj zaradi zasvojljivega obnašanja (addictive behaviours), kamor sodi tudi prekomerno igranje iger na srečo.

Nova motnja je definirana kot "oslabljen nadzor nad igranjem, povečano dajanje prednosti igranju iger pred ostalimi aktivnostmi v obsegu, da ima prioriteto nad ostalimi interesi in dnevnimi opravki, in nadaljevanje ali stopnjevanje početja kljub pojavu negativnih posledic". Da bi diagnosticirali to motnjo, mora biti vedenjski vzorec dovolj izrazit, da se odrazi v znatnem poslabšanju...

100 komentarjev

WHO prekomerno igranje iger dodaja na seznam duševnih motenj

Slo-Tech - Svetovna zdravstvena organizacija (WHO) bo prihodnje leto prekomerno igranje videoiger (excessive gaming) uvrstila na seznam duševnih motenj, kaže osnutek 11. razvrstitve bolezni (ICD). To pomeni, da bodo prihodnje leto igralci iger, ki imajo zaradi svojega početja težave v resničnem življenju, diagnosticirani s to duševno motnjo.

V osnutku je motnja opredeljena kot vzorec vztrajnega ali ponavljajočega igranja iger (digitalne ali videoigre), ki se lahko odvija na internetu ali brez povezave. Značilnosti so zmanjšan nadzor nad igranjem (začetek, pogostost, trajanje, zaključek ...), dajanje prednosti igranju pred ostalimi aktivnostmi in obveznostmi v življenju in nadaljevanje tega početja kljub negativnim posledicam. Za...

45 komentarjev

Igranje iger škoduje možganom

Slo-Tech - Ali igranje nasilnih in akcijskih iger ljudi dela agresivne, je žgoča in nerazrešena dilema, saj raziskave ne dajejo enotnih izsledkov, ljudi pa imajo o tej temi prav tako zelo odločna mnenja. Raziskovalci z Univerze v Montrealu pa so raziskovali, kako igranje akcijskih iger vpliva na same možgane. Ugotovili so, da imajo igralci tovrstnih iger manj sive možganovine, kar je korelirano s tveganjem za razvoj depresije, shizofrenije, posttravmatske stresne motnje, Alzheimerjeve bolezni in drugih bolezni. Najbolj prizadeta področje je hipokampus. To je prva študija, ki je pokazala na negativne posledice igranja iger na strukturo možganov.

Igranje iger v nekaterih primerih priporočajo tudi psihiatri, ker ima igranje iger pozitiven vpliv na kratkoročni spomin in...

56 komentarjev

Študija: vpliv nasilnih iger na agresijo izjemno šibek

Slo-Tech - Medtem ko smo se na nasilne vsebine na televiziji navadili in smo zadovoljni z opozorilom, da se mlajšim (samostojen) ogled odsvetuje, se glede računalniških iger z nasilno vsebino mnenja več kot dve desetletji po izidu slavnega Dooma še vedno krešejo. Opravili so že mnogo raziskav, enoznačnih zaključkov pa ni. Najnovejša longitudinalna študija kaže, da je med nasilnimi igrami in agresivnim vedenjem povezava, a zelo šibka, tako da je komajda statistično pomembna.

Nekatere raziskave v preteklosti so zaključile, da igranje nasilnih iger na prosocialno vedenje ne vplva. Druge raziskave so celo pokazale, da nasilne videoigre zmanjšujejo kriminal. Na Oxfordu so medtem pokazali, da je generator nasilnega vedenja pravzaprav slaba uporabniška...

25 komentarjev

Prvi ameriški center za odvisneže od interneta

Slashdot - Kitajci so že lani razglasili odvisnost od interneta za klinično motnjo in napovedali prizadevanja za registracijo te bolezni pri Mednarodni zdravstveni organizaciji (WHO). Že pred tem so tam obstajale klinike za zdravljenje te odvisnosti, kjer paciente s špartansko strogostjo po žafransko dragih cenah odvajajo od prekomerne rabe interneta. Tako špartansko, da včasih kdo dobesedno izdihne, ali se temu nevarno približa.

Vzoru je sedaj sledila še ZDA. Ustanovili so namreč prvi center za odvisneže od interneta v tistih krajih, sicer humanejši, ki se nahaja v Fall Cityju v zvezni državi Washington, le streljaj od bolj znanega Redmonda. Ponujajo 45-dnevni program za ljudi s težavami s prekomerno rabo interneta, tj. z igranjem iger, klepetanjem in brskanjem po spletnih straneh ipd. Cena je kar zasoljena, saj poldrugi mesec oskrbe stane 14.500 dolarjev, medtem ko se dodatne aktivnosti (npr. kajak) zaračunajo dodatno.

15 komentarjev

Pijte Vino 3.0!

DesktopLinux.com - Podjetje TransGaming je izdalo WineX 3.0, ki omogoča igranje najpopularnejših iger in programov na najpopularnejšem operacijskem sistemu -- Linuxu [:D]. Nova različica prinaša nov, inovativni uporabniški vmesnik Point2Play, ki novim uporabnikom bistveno olajša soočanje z nastavitvami, bolj izkušenim uporabnikom pa ponuja več nadzora nad sistemom. TransGaming odslej ponuja 250 najpopularnejših iger za Linux, med katerimi so tudi EverQuest, Battlefield 1942, SimCity 4, Medal of Honor: Allied Assault in mnoge drugi. Na zdravje!

Minister za zdravje opozarja: Prekomerno igranje iger škoduje zdravju.

9 komentarjev