»

Strojna pamet si je podredila še poker

Ars Technica - Strojni algoritem Pluribus, ki so ga razvili na Univerzi Carnegie Mellon v sodelovanju s Facebookom, je v verziji pokra Texas hold'em, ki je bila doslej za AI prevelik zalogaj, premagal petnajst profesionalnih igralcev, med njimi nekaj najboljših na svetu. Dogodek predstavlja pomemben mejnik za umetno inteligenco, Pluribus pa je tako učinkovit, da pomeni resno nevarnost za spletno igranje pokra, zaradi česar izvorne kode niso razkrili.

Da računalniški algoritmi premagujejo najboljše ljudi v nekaterih namiznih igrah, ni novost. Toda šah in go sta igri, kjer je celotno igralno polje vidno obema igralcema. V tem oziru je poker za AI veliko večji izziv, saj se kart nasprotnikov ne vidi, za nameček pa soigralci tudi blefirajo in se mora stroj zato soočati ne le...

16 komentarjev

Kako smo letos izgubili še v pokru

Science Magazine - V začetku leta je umetna inteligenca z imenom Libratus na turnirju v pokru pometla s človeško konkurenco in prepričljivo ugnala štiri velemojstre. Za razliko od goja, šaha in podobnih iger je poker igra z nepopolnimi informacijami, kjer je pomemben sestavni del tudi blefiranje, kar je za računalnike velik problem. Libratus, ki je tekel na 15 milijonih jeder, se je problema lotil tako, da je sam poizkušal igrati čim popolneje, ni pa se osredotočal na poteze nasprotnikov. Minuli teden so raziskovalci, ki so Libratus razvili, objavili tudi znanstveni članek v Science, v katerem so opisali podrobnosti, kako je Libratus deloval.

Profesor na Carneige...

30 komentarjev

AlphaZero igra šah, go in šogi

Slo-Tech - Googlova podružnica DeepMind je predstavila novo generacijo svoje umetne inteligence, ki so jo poimenovali AlphaZero in je pometla s predhodniki. V enem samem dnevu se je naučila šaha, goja in šogija bolje od vse dosedanjih programov, ki so tako ali tako že zdavnaj premagali ljudi.

Spomnimo, da je AlphaGo premagal tudi svetovnega prvaka v goju in si pridobil naziv najboljšega igralca goja na svetu. Oktobra so razkrili obstoj njegovega naslednika AlphaGo Zero, ki se je učil drugače. Ni si ogledal nobenih odigranih partij, temveč je poznal le pravila in se potem učil tako, da je igral proti sebi. V dobrem mesecu je postal najboljši igralec goja na svetu, boljši tudi od predhodne verzije programa. Sedaj je tu AlphaZero (za izbiranje imen v DeepMindu res nimajo...

68 komentarjev

Umetna inteligenca zmaguje tudi v Doti 2

Slo-Tech - Šah in go smo že izgubili, sedaj pa je umetna inteligenca premagala tudi enega najboljših igralcev e-igre Dota 2 (Defense of the Ancients 2). Na mednarodnem turnirju The International 2017, ki je potekal v Seattlu, se je med človeškimi igralci znašel tudi bot, ki ga je ustvarila organizacija OpenAI. Gre za neprofitno organizacijo, ki jo financira Elon Musk, in se ukvarja s tem, kako preprečiti umetni inteligenci, da bi uničila svet.

OpenAI se je v igri 1 na 1 pomeril z Danylom Ishutinom z vzdevkom Dendi, ki je član ekipe Natus Vincere. Odigrati bi bila morala pet iger, a se je Dendi že po dveh prepričljivih porazih predal. Dendi je kasneje v izjavi povedal, da je po eni strani igra OpenAI delovala zelo človeško, po drugi strani pa je...

30 komentarjev

Izgubili smo še v pokru

Slo-Tech - Na 20-dnevnem turnirju BrainsVsAI, ki je potekal v Rivers Casinoju v Pittsburghu, je človeštvo moralo priznati še eno zmago umetni inteligenci. Po več kot 120.000 odigranih partijah pokra heads-up no-limit Texas Hold'em je umetna inteligenca po imenu Libratus, ki jo je razvila Carneige Mellon University, prepričljivo premagala štiri človeške velemojstre. Podoben turnir je potekal tudi leta 2015, ko so bili ljudje še boljši od računalnika.

Toda dve leti sta dolga doba in to pot Dong Kim, Jason Les, Jimmy Chou in Daniel McAulay niso bili kos Libratusu. Ob tem je treba priznati, da je imel slednji nekaj prednosti, saj je delal dan in noč. Podnevi je igral poker, ponoči pa je preračunal igre in se učil na podlagi odigranih partij, tako da je...

56 komentarjev

4:1 - konec človeške superiornosti v goju

Slo-Tech - Devetnajst let po zgodovinskem dvoboju med IBM-ovim računalnikom Deep Blue in svetovnim prvakom v šahu Garyju Kasparovu smo dočakali še enako veličasten trenutek v goju, ki je z vidika razvoja umetne inteligence še pomembnejši. Googlov računalnik AlphaGo je premagal svetovnega prvaka v goju Leeja Sedola s skupnim rezultatom 4:1, s čimer se bo go premaknil iz elitne skupine iger oziroma opravil, v katerih so ljudje boljši od računalnika. AlphaGo je tako postal tudi prvi računalnik, ki je dobil najvišji naziv v goju - velemojster v 9. dnevu.

Starodavna kitajska igra je pomembna zato, ker je število vseh možnih pozicij na plošči tako ogromno, da ga ne moremo niti zapisati, pa če tudi bi porabili vse atome tega vesolja, kaj šele jih preračunati....

21 komentarjev

Računalnik in človek v pokru statistično izenačena

Tuomas Sandholm s CMU

Slo-Tech - V Pittsburghu se je v Rivers Casino končalo dvotedensko tekmovanje v pokru, kjer je Claudico, najzmogljivejši računalniški program za igranje pokra, igral poker (Heads-Up No-limit Texas Hold'em) proti štirim izmed deseterice najboljših svetovnih igralcev. Na koncu je po so skoraj 80.000 partijah Claudico (z vsakim igralcem 20.000) zaostajal tako malo, da razlika ni statistično pomembna. Čeprav je človek torej zmagal, lahko zaključimo, da so računalniki po šahu človeške sposobnosti dohiteli še v pokru.

Claudico je dopolnjena verzija Tartaniana 7, ki je lanskega julija pometel z računalniško konkurenco. Razvijalci s Carneige Mellon University so program še dodelali in konec aprila se je pričelo...

49 komentarjev