»

4:1 - konec človeške superiornosti v goju

Slo-Tech - Devetnajst let po zgodovinskem dvoboju med IBM-ovim računalnikom Deep Blue in svetovnim prvakom v šahu Garyju Kasparovu smo dočakali še enako veličasten trenutek v goju, ki je z vidika razvoja umetne inteligence še pomembnejši. Googlov računalnik AlphaGo je premagal svetovnega prvaka v goju Leeja Sedola s skupnim rezultatom 4:1, s čimer se bo go premaknil iz elitne skupine iger oziroma opravil, v katerih so ljudje boljši od računalnika. AlphaGo je tako postal tudi prvi računalnik, ki je dobil najvišji naziv v goju - velemojster v 9. dnevu.

Starodavna kitajska igra je pomembna zato, ker je število vseh možnih pozicij na plošči tako ogromno, da ga ne moremo niti zapisati, pa če tudi bi porabili vse atome tega vesolja, kaj šele jih preračunati....

21 komentarjev

Računalnik premagal človeka v goju

Slo-Tech - Starodavna kitajska igra go je po številu možnih postavitev in potez bistveno kompleksnejša od šaha (Deep Blue je Garyja Kasparova matiral že leta 1997), zato je do nedavnega veljala za eno zadnjih trdnjav, kjer so ljudje še boljši od računalnikov. Zdi se, da nič več, saj je danes zjutraj po našem času Googlova umetna inteligenca premagala drugega najboljšega igralca goja vseh časov, Leeja Sedola. To je bila sicer šele prva partija od načrtovanih petih, zato je mogoč tudi drugačen končni rezultat.

Tekma se je odvijala v hotelu v Južni Koreji, kjer se je velemojster Lee Sedol pomeril s programom AlphaGo, ki ga je razvilo londonsko podjetje DeepMind. To podjetje je kupil Google in sedaj pod njegovim okriljem razvijajo umetno inteligenco....

61 komentarjev

V šahu čedalje več remijev, prednost belega pa ostaja

Slo-Tech - Med problemi, ki jih rešujejo računalniki, ima šah posebno mesto. Klasična igra, ki v trenutni obliki vztraja že več kot 500 let, je skozi zgodovino navdihovala številne učenjake, v modernejši dobi pa je bila eden izmed osnovnih testov za merjenje razvoja računalnikov. Ko je leta 1997 IBM-ov Deep Blue premagal tedanjega svetovnega prvaka velemojstra Garryja Kasparova, je bilo šahovske romantika konec. Čeprav je možnih partij več kot atomov v vesolju in jih je nemogoče preiskati, so računalniki s pametnimi hevrističnimi pravili premagali človeka.

A vseeno je zanimiva računalniška analiza odigranih iger med ljudmi. Čeprav psihofizične sposobnosti ljudi v zadnjih 500 letih biološko niso napredovale, se znanje o šahu in strategije razraščajo. José Raúl Capablanca...

72 komentarjev

Povprečni igralec iger star 37 let

CNet - Nova študija Entertainment Software Association (2011 Essential Facts About the Computer and Video Game Industry) je pokazala nekaj zanimivih dejstev o igralcih računalniških iger, ki jih nismo pričakovali. Odkrili so, da ni res, da je igranje iger v glavnem dejavnost mladostnikov, saj je povprečni igralec star 37 let in ima za seboj 12 let igranja. Kar 82 odstotkov igralcev pa je starejših od 18 let. Povprečni kupec igre je star 42 let. Med igralci je 42 odstotkov žensk, prirast v deležu pa je v njihovi skupini največji. Še zdaleč torej ne velja, da žensk igre ne zanimajo.

Zanimiv je tudi porast med starejšimi igralci, saj je delež starejših od 50 let dosegel 29 odstotkov. Od vseh igralcev jih 65 odstotkov igra z drugimi igralci v živo (torej v isti sobi ali hiši), 55 odstotkov pa jih...

53 komentarjev

Go: človek proti računalniku 2-0

Heise - Pred desetletji so šahovski velemojstri trdili, da računalnik ne bo nikoli premagal človeka v šahu. Bilo naj bi enostavno preveč možnosti, da bi se dale vse natančno preračunati, zato naj bi imel človek intuitivno prednost. Leta 1996 je računalnik prvikrat premagal aktualnega svetovnega prvaka v kakšnih partiji, čeprav je Garry Kasparov v skupnem seštevku premagal Deep Blue s 4-2. Leta 1997 je izboljšani Deep Blue premagal Kasparova s 3½-2½. Od takrat so računalniki vsaj tako dobri šahisti kakor ljudje.

Za trši oreh pa se je izkazala azijska igra go. Čeprav so njena pravila enostavnejša od šahovskih, je za prvo potezo 361 možnosti in za vsako naslednjo ena manj. Najboljši...

125 komentarjev

Pametni telefoni vedno bolj priljubljeni

Pametni telefoni osvajajo svet.

Slo-Tech - Vse več raziskav in napovedi kaže, da bodo v zelo bližnji prihodnosti računalniki za delo in konzole za igranje iger svoj primat prepustili pametnim telefonom. Tako IDC ocenjuje, da bodo v prihodnjih 18 mesecih pametni telefoni, tablični računalniki in druge male prenosne naprave prehitele računalnike po prodaji. Letos bo prodanih okoli 284 milijonov pametnih telefonov in tabličnih računalnikov, prihodnje leto pa naj bi se ta številka povzpela na 377 milijonov. Leta 2012 bo znašala 462 milijonov, s čimer bodo za seboj pustili osebne računalnike, ki jih bo leta 2011 prodanih 402...

10 komentarjev

Windows Mobile izgublja

ZDNet - V zadnjih dvanajstih mesecih je Microsoftov operacijski sistem za mobilne naprave Windows Mobile izgubil 28 odstotkov svojega tržnega deleža, kažejo analize podjetja Gartner. Lani takle čas so imeli 11-odstotni delež na pametnih telefonih, letos pa je upadel na 7,9 odstotka, medtem ko se je iPhonov povzpel z 12,9 na 17,1 odstotka, RIM-ov pa s 16 na 20,8 odstotka. Na prvem mestu še vedno ostaja Symbian, ki pa je zdrsil z 49,7 na 44,6 odstotka. Novinec Android lani še ni obstajal, letos pa drži solidnih 3,9 odstotka, kar je trikrat več od Palmovega WebOS. Vsi preostali Linuxovi derivati imajo slabih pet odstotkov.

Analitik Roberta Cozza, ki je zaslužen za te številke, ugotavlja, da se Microsoftov operacijski sistem še naprej spopada s hudo konkurenco. Do leta 2012 bodo, ocenjujejo, Symbian, Android in ostali Linuxovi derivati obvladovali 62 odstotkov trga, prav tako pa naj bi se okrepila zaprtokodna RIM in Applov iPhone. Microsoft pa ostaja med kladivom in nakovalom, pri čemer mu...

6 komentarjev

Kramnik vs. Deep Fritz: neodločeno

Yahoo News - Vladimir Kramnik in njegov računalniški nasprotnik Deep Fritz sta v soboto končala še eno igro šaha in tako celotno serijo osmih iger. V zadnji igri sta remizirala že po enaindvajsetih potezah, tako da gre za najkrajšo igro v tej seriji. Skupni rezultat je tako dve zmagi Kramnika, dve zmagi Deep Fritza ter štirje remiji oz. štiri točke za vsakega. Kramnik bi za skupno zmago dobil milijon dolarjev, tako pa se je moral zadovoljiti s skromnimi sedemsto tisoči dolarji.

Sedemintridesetletni ruski mojster je tako presenetil Fritza, ki lahko v sekudni preračuna kar 3.5 milijona potez z zmago v drugi in tretji igri, medtem ko je bil Fritz močnejši v drugi polovici. Kramnik še pravi, da je začel izjemno spoštovati Fritza ter njegove avtorje, saj gre za izjemno zmogljiv program. Klik!

9 komentarjev