»

Strojno pospeševanje dekodiranja H.264 vsebin na Geforcih

Obremenitev pred in po vklopu strojne pospešitve dekodiranja

vir: AnandTech
Slo-Tech - ATi je skupaj s predstavitvijo zadnje družine kartic X1000 (jedro R520), demonstriral tudi strojno pospeševanje H.264 dekodiranja. Vse od te predstavitve nVidia trdi, da bo to možno tudi na njihovih grafičnih karticah.

Dokaz smo dobili na letošnjem CES, kjer je nVidia prikazala, kako uspešen je lahko GPU pri razbremenjevanju dela glavnega procesorja. Za demonstracijo so uporabili izredno uspešen in dokaj poceni GPU, v tem trenutku spodnjega-srednjega razreda, Geforce 6600 GT. Do vklopa strojne pospešitve sta bili obe jedri procesorja (Pentium D 830) 100% obremenjeni, po vklopu pa je obremenitev CPU-ja padla na približno 50%, kar je lepo vidno na spodnji sliki. Nvidia poudarja, da bo razbremenitev večja, če bo uporabljen...

29 komentarjev

GeForce 6600GT AGP

AnandTech - V proizvodnji grafičnih kartic na vodilu PCI express se je do sedaj dogajalo naslednje. Nvidia je na kartice AGP lotala še dodatni pretvorniški čip za PCI express, kar je poslabšalo delovanje v navezi s PCIe, a obenem zmanjšalo stroške izdelave (namesto dveh serij samo ena) ter zagotovilo, da na nobenem od obeh trgov ne bo prišlo do pomanjkanja. Ati je ubral drugačno pot - izdeluje dve seriji enakih kartic - ene na vodilu PCIe in druge na AGP, kar je povzročilo sicer boljše performanse v obeh načinih a manko AGP kartic z najnovejšimi čipi.

Sedaj pa so se pri nVidii odločili za obraten pristop - naredili so (nam že znano) PCI express kartico in jo s posebnim mostom "degradirali" na AGP. Tako lahko vsem grafičnim...

28 komentarjev

NVIDIA GeForce 6200, 6600 in ATi Radeon X700

AnandTech - Po GeForce 6800 in 6600 je sedaj pod žaromete prišla še 6200, zaradi zamude pa ji družbo delata še navadna 6600 in ATi-jev Radeon X700.

Pri GF 6200 gre za kartico najnižjega razreda, ki pa za razliko od svoje predhodnice GeForce FX 5200 sploh ni videti tako zelo slaba. Za začetek je razveseljivo, da temelji na istem NV43 jedru kot GF6600. Po že splošno sprejetem kastracijskem postopku so ji odvzeli polovico senčilnikov pik (Pixel Shaders), k sreči pa ista usoda ni doletela tudi senčilnikov ogljišč (Vertex Shaders). Za voljo boljšega razlikovanja od modela 6600, so GF 6200 še malček pohabili z odstranitvijo kompresije barv in Z osi iz pomnilniškega krmilnika, kar se pozna predvsem pri višjih resolucijah in vklopitvi protiupogibanja (AA) in/ali anizotropnega filtriranja (AF).

Iz napisanega sledi, da se GF 6200 ponaša s 4 cevovodi za senčenje pik in 3 cevovodi za senčenje ogljišč. Utripala naj bi s 300 MHz in bila preko 128 oz. 64-bitnega pomnilniškega vodila povezana z do 128 MB,...

28 komentarjev

ATi X700 XT

AnandTech - Skoraj en teden za napovedanim datumom, je danes le napočil trenutek, ki smo ga računalniški navdušenci z nekoliko plitvejšimi žepi, nestrpno pričakovali že od letošnjega majskega, težkokategornega boja med X800 XT in 6800 Ultra. V tokratšnjem spopadu sta se za vaše malo manj številne cekine pomerila ATi-jev X700 XT in nVidiina GeForce 6600 GT.

X700 XT predstavlja vrh nove ATi-jeve ponudbe za srednji razred, ki vključuje še X700 Pro in X700 in se po tipičnih tehničnih specifikacijah ne razlikuje prav veliko od svojega tekmeca 6600 GT. Če ju na hitro primerjamo:

  • X700 XT: arhitektura 8x1/6, GPU 475 MHz, MEM 525 MHz, 128-bit, PCIe, cena: $200
  • 6600 GT: arhitektura 8x1/3, GPU 500 MHz, MEM 500 MHz, 128-bit, PCIe, cena: $200
Najočitnejša razlika je v številu geometričnih izrisovalnih cevovodov (vertex shader pipelines), ki govori močno v prid ATi-jevga X700 XT. Le-ta se lahko ponaša z vsemi šestimi geometričnimi cevovodi, kar je enako kot X800 XT, medtem ko je nVidia svojemu...

20 komentarjev

Novi gonilniki za ATi-jeve kartice

OSNN - Boj za krono na trgu grafičnih kartic je zmeraj bil in še vedno je - hud. Do pred kratkim je dominiral ATi, z novo generacijo grafičnih kartic pa se je ponovno povzpela na vrh nVidia. GeForce 6800 je porazil Radeona X800, poraz je bil najbolj boleč seveda v Doomu III, ki je pritegnil ogromno število igričarjev po vsem svetu, tako da so pri ATi-ju morali nekaj storiti. Izid naslednje generacije grafičnih kartic je še daleč, zato so se odločili za najbolj očitno kratkoročno izbiro, optimizacijo gonilnikov.

Catalysti so kar nekaj časa sloveli po slabši zmogljivosti OpenGL, ki pa so jo pri ATi-ju kompenzirali s surovo močjo kartic, vse dokler jih, kot sem že omenil, nVidia z zadnjo generacijo ni prehitela. Preostalo jim je samo to, da zaprežejo svoje programerje in poskusijo nVidii zmešati štrene. Tako so na dan prišli gonilniki Catalyst 4.9, ki prinašajo nekaj novosti, med katerimi je vsekakor najbolj pričakovana pohitritev Dooma III (znašala bi naj nekje med 10 in 15 odstotki, če...

32 komentarjev

NVIDIA GeForce 6600 GT na preizkušnji

Slo-Tech - Na znani strani Tom's hardware guide so v kremplje dobili nove modele Nvidiinih kart, adutov v boju s Kanadskim ATI-jem. Kartica se je (presenetljivo) dobro odrezala v vseh danih torturah in nabrisala Radeona x600xt z levo roko. Sicer ATI ne počiva, saj njegovi nadzorniki delavce prav veselo bičajo in priganjajo h gradnji še večjih piramid ... Khm, še hitrejših grafikulj za masovno uporabo, kot je npr. x700. A do nadaljnega NVidia vodi.

Mogoče še utrinek iz enega zanimivejših testov; v Doom3 pri resoluciji 1024×768 6600GT zmagoslavno nabriše tudi ATIjevega favorita x800xt. Sicer zgolj za 0,1 sličico na sekundo, a glede na to, da sta kartici različnih razredov, je ta rezultat odličen. Še povezava do celotnega preskusa.

Na test nas je opozoril tudi ricola78, ki je predstavil članek na AnandTech.

19 komentarjev

nVidiina Geforce 6600 serija

NvNews - Na NvNews so spisali zanimiv članek o najnovejši nVidiini seriji grafičnih kartic -- Geforce 6600. Zadeva je zanimiva zaradi dejstva, da za 199 oziroma 149 ameriških dolarjev dobimo grafično čudo, ki bo sposobno poganjati Doom 3 na 1024x768 pri 4-kratnem mehčanju robov in 8-kratnem anizotropnem filtriranju s 45 sličicami na sekundo. nVidia se je opremila z dvema inačicama te serije -- Geforce 6600 in Geforce 6600 GT (vsaka od njiju ima po 8 cevovodov in 128-biten podatkovni vod). Slednja je hitrejša in ima frekvenco jedra 500 MHz, prva pa 300 MHz. Geforce 6600 GT ima tudi možnost SLI povezave, kar nam omogoča, da lahko za ceno enega Geforca 6800 GT kupimo dva Geforca 6600 GT in ju povežemo, kar naj bi nam skoraj "podvojilo" moč grafičnega pospeševanja. Za več si preberite celoten članek.

22 komentarjev

Povečanje prodaje PCI-Express grafičnih kartic

Tom's Hardware - Podjetje Gigabyte razmišlja in ugotavlja, da se novi standard PCI-Express letos še ne bo prijel tako močno. Nekaj časa bo še ostal vodilni AGP, saj se bodo prvi produkti PCI-Express množično začeli pojavljat šele v četrti četrtini leta 2004, ko bodo tudi pri Gigabytu začeli tržiti matično ploščo ki bo podpirala novo nVidiino tehnologijo SLI. Le-ta vklučuje podporo za multiprocesorske grafične kartice in kartice vezane v dvojice (kot Voodoo2 SLI). V intervjuju na Tom`s Hardware so povedali tudi, da je standard AGP še daleč od izumrtja, a bo vseeno počasi odpeketal v pozabo. Klik na orginalno novico. | Še nekaj o SLI in multi GPU grafičnih karticah. | Članek o PCI-Express na TH. | Informacije o PCI-Express.

2 komentarja

ATi X800 XT: Kraljeva vrnitev

Beyond 3D - Po skoraj dvoletni suši na področju grafičnih procesorjev, nas je pomlad 2004 presenetila s pravim monsunskim deževjem. Najprej je kot strela iz jasnega udarila nVidia s 16 cevno GeForce 6800 Ultra, sedaj pa se ji je pridružil še ATi z nič manj pretresljivo serijo grafičnih kartic X800.

Čeprav smo lahko danes uradno pričakovali le Radeona X800 Pro, pa smo zaradi istega kodnega imena (R420) mnogi čakali tudi na prihod X800 XT. K sreči nas ATi tokrat ni razočaral, zato si kar poglejmo, kakšne vojake je poslal v boj proti GeForce 6800 Ultra:
  • RADEON X800 Pro: arhitektura 12x1, GPU 475 MHz, MEM 450 MHz, cena: $399, dobavljivost 4. maj 2004
  • RADEON X800 XT Platinum Edition: arhitektura 16x1,...

53 komentarjev

Špegli: Patentna tožba

Australian IT - Jep, če jih ne moreš premagati, se jim pridruži! Amm, torej, če prenesem v modernejše čase: Toži jih!

Tako se je v krempljih lastnega uspeha zataknil tudi Goodle, ki je pred časom svojim oglaševalcem obelodanil 'revolucionaren' sistem oglaševanja, v katerem najemniki dobesedno tekmujejo med seboj. Se je pa od nekje pojavil rival Overture Services (nikoli slišal zanje), ki naj bi imeli patent nad tovrstnim sistemom. Klikiti!

1 komentar