» »

Dva akumulatorja, napajanje iz istega vira, a vsak svojega porabnika

Dva akumulatorja, napajanje iz istega vira, a vsak svojega porabnika

Klemenn ::

torej, da opišem konkreten primer:

imam skuterja, stvar je ajnšpric - to omenjam zato, ker v primeru da mi zmanjka elektrike v akumulatorju, skuterja ne morem vžgati)

in ta skuter, ima ene bedne luči

predlagali so mi, da zamenjam z močnejšim modelom (125ccm model ima močnejše luči), ki pa tudi več pokurijo...zdej stvar je taka

možnost mam, da stisnem notr še ene akumulator, sm tak;

-oba se bi napajala iz istega vira
-porabljanje bi mogla met pa ločeno - da bi bil en aku samo za luči, drugi pa za ostalo (elektroštarter)

bo dovolj, če pač tisti vir ki ga mam zdaj (pač dve žici) razdelim na dva dela in jima dam potem ločeno napajanje (iz istega kabla, a akumulatorja ne bosta povezana), potem pa samo priklopim gor kar hočem (na enega luči, na drugega elektroštarter)? al lahk pride do...komplikacij?


pa v tej temi...osredotočte se na vprašanje :\

Matek ::

Heh, tole je malo banalna zadeva, vsaj na prvi pogled se mi zdi tako. Akumulator, ki je zdaj not, se polni z neko določeno hitrostjo. Če boš zraven dal še en akumulator, se bosta ta dva akumulatorja polnila s pol manjšo hitrostjo, kar pomeni, da ti ne boš pridobil ničesar.

Približno tako, kot če maš eno pipo, skozi katero teče voda 3 litre na minuto v korito in daš kravam pit. Pol pa dobiš 6 novih krav pa kupiš še eno korito in tisti šlauf razdeliš z dvema cevkama in vsaka teže v eno korito. Krave bodo še vedno dobile isto količino vode...
Bolje ispasti glup nego iz aviona.

jest10 ::

Ne napetost. Ampak se bo razpolovil tok. Ozeroma skozi akumulator z manjšo upornostjo bo tekel večji tok in zato se bo ta hitreje polnil kot drugi.
Sama akumulatorja pa ne bosta prav nič ločena.
Če bi ju hotel ločiti bi moral zaporedno z enim vezati diodo, samo to bi povzročilo da bi se ta akumulator polnil z 0,7V nižjo napetostjo.

Klemenn ::

mmmato: ja, sm pozablaš neki...aku za zagon bo samo na začetku delau, pa bo poln kmal...pa se ne bo skoz praznu

sm ne vem pa kako ločit, da mi recimio žarnice ne bi spile vse elektrike od elektromotorja, kar pa krvavo nucam :\

Ch4N93 ::

če je skuter prižgan se žarnice tako ali tako ne napajajo iz akumulatorja ampak jih napaja alternator.
tako da z vezavo še enega akuja ne boš pridobil nič (kvečjemu izgubil ker bo alternator bolj obremenjen in ga lahko uničiš - sčasoma)

pozanimaj se, če lahko zamenjaš alternator z močnejšim, ki bo kljub večji porabi še lahko (zadovoljivo) polnil akumulator

Klemenn ::

hm, pol je fora v tem, da mi bo alternator preveč elektrike odvedel za žarnice, medtem ko za akumulator sčasoma zmanjka čist? :\

Azrael ::

Akumulator je prvenstveno na vseh motornih vozilih samo za štart motorja in za rezervno napajanje, ko motor ne dela ali je alternator pokvarjen (seveda to ne gre prav dolgo). Raje se pozanimaj ali ima ta tvoj skuter isti alternator kot tisti močnejši model. Če je temu tako, potem ni problema, mirno lahko montiraš boljše - močnejše žaromete, drugače pa lahko samo upaš, da lahko na mesto starega alternatorja stlačiš močnejšega, pri Tomosu to celo gre, za skuterje pa ne vem...

Dokler alternator ne bo tako močan, da bo lahko napajal vse porabnike in še polnil akumulator, do takrat nimaš kaj upati na močnejše luči, ne bo šlo, kmalu boš ostal na cesti s praznim akumulatorjem, neglede na to koliko bo Ah v njem.

Pa še malo za info.
Druga naloga akumulatorja je da "požira" napetostne špice iz alternatorja, ki bi drugače hitro uničili žarnice in elektroniko. Zato akumulatorja ne smeš odklopiti, ko motor dela.

LP, Azrael
Nekoč je bil Slo-tech.

Klemenn ::

facc potem....

torej, še nekej...te napetostne špice...mislim da so vzrok mojih že kar nekaj pregorjenih žarnic

ma kdo idejo kak bi to...hm zaščitu? recimo kakšen element, ki preprečuje te špice oz sunke napetosti?

Azrael ::

Za ta problem moraš pomeriti napetost inštalacije, če imaš 12V potem naj napetost nebi šla čez 14.5V, 15V max. Samo sedaj ne vem ali ima skuter regulator napetosti za alternator (kot avto) ali je brez.

Če ima regulator in je napetost previsoka, boš moral menjati regulator, spet $$$...

Če je brez regulatorja (bolj verjetno), potem ti napetost omejuje samo akumulator.
Dokler je akumulator dober, to še kar v redu dela, samo akumulator to plača s hitrim izhlapevanjem elektrolita in se hitro stara (propada). Suh akumulator pa napetostnih špic ne požira več. Če ima tvoj akumulator zamaške na celicah, ki jih lahko odpreš, poglej ali sega višina elektrolita čez satovje plošč v posamezni celici. Če je tekočine manjka, moraš doliti destilirano vodo (NE vodo iz vodovoda, bognedaj kislino!), samo toliko, da so plošče pokrite. Ne dolivaj več, ker se bo nivo elektrolita kmalu še povišal. Vendar, pazi, kaj delaš, da se ne poliješ z elektrolitom ali ga dobil v oči, ker je v njem žveplena kislina. Ker nikoli ne veš, kje te sreča z macolo čaka in imaš polit elektrolit, speri z veliko vode, obleke, kovine in beton kislino prenašajo skoraj se slabše kot koža...

V primeru, da napetost ni previsoka, pa je lahko, nekje slab stik (na priključkih žarnice, stikala, akumulator) in ves čas po malem prekinja, tako, da se žarnica ves čas prižiga in ugaša, kar jo hitro uniči, Lahko pa je tudi preveč vibracij, kar žarnicam tudi ni všeč.

LP, Azrael
Nekoč je bil Slo-tech.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kapaciteta akumulatorjev (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
7510599 (9326) madog
»

Alternator ali akumulator? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
9422998 (20326) krneki0001
»

Težave v prostem teku

Oddelek: Na cesti
367231 (5682) tony1
»

akumulator dci1.5 (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
5519842 (15100) tireleap
»

Naj kupim nov akumolator ? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
509562 (8462) RejZoR

Več podobnih tem