Forum » Zvok in slika » W in Z buffer?
W in Z buffer?
slycer ::
Zanima me, kakšna je razlika med tema bufferjema? Kateri je boljši in katerega podpira voodoo3.
Senitel ::
Z in W buffer skrbita za pravilno renderiranje 3D scene (da so vidne samo tiste pike, ki morajo biti vidne). 16 bitni Z ali W buffer lahko ločita 65535 različnih globin. Te "globine" se raztezajo od front plane-a (0) pa do back plane-a (1), scena se renderira samo v tem globinskem obsegu. Pri klasičnem z-bufferju se večina teh globinskih nivojev nadrenja precej spredaj (pri kameri). Pri w-bufferju pa se ti globinski nivoji nekoliko bolj enakomerno razporedijo od front plane-a pa do back-plane-a.
Praktična razlika? Če imamo 16 bitni z-buffer in 16 bitni w-buffer, bomo pri z-bufferju lahko opazili, da se nekatere precej oddaljene točke "tepejo" z ozadjem, ko pa je objekt dovolj blizu bo vse v najlepšem redu. Pri 16 bitnem w-bufferju pa se oddaljene toče naj nebi "teple" z ozadjem (ker je več globinskih nivojev v ozadju), lahko pa se zgodi, da nam jih zmanjka spredaj in zgodba se ponovi (razni piksli ali celo trikotniki kar popajo od nekje).
W-buffer so pogruntali pri 3dfx-u in je predvsem dobra ideja, ki pa se v praksi ne obnese najbolje. Z-buffer deluje povsem po optičnih zakonitostih, in tudi razporeditev je taka. Kateri je boljši... Če imaš 16 bitni z-buffer in 16 bitni w-buffer bi rekel, da je w-buffer nekoliko boljši (če ni preveč trikotnikov). Sicer pa 24 in 32 bitni z-buffer rulata...
Praktično ves hardware (Voodoo 3, Voodoo 4&5, GeForce, Radeon) podpirata oba načina (tako z kot tudi w).
Praktična razlika? Če imamo 16 bitni z-buffer in 16 bitni w-buffer, bomo pri z-bufferju lahko opazili, da se nekatere precej oddaljene točke "tepejo" z ozadjem, ko pa je objekt dovolj blizu bo vse v najlepšem redu. Pri 16 bitnem w-bufferju pa se oddaljene toče naj nebi "teple" z ozadjem (ker je več globinskih nivojev v ozadju), lahko pa se zgodi, da nam jih zmanjka spredaj in zgodba se ponovi (razni piksli ali celo trikotniki kar popajo od nekje).
W-buffer so pogruntali pri 3dfx-u in je predvsem dobra ideja, ki pa se v praksi ne obnese najbolje. Z-buffer deluje povsem po optičnih zakonitostih, in tudi razporeditev je taka. Kateri je boljši... Če imaš 16 bitni z-buffer in 16 bitni w-buffer bi rekel, da je w-buffer nekoliko boljši (če ni preveč trikotnikov). Sicer pa 24 in 32 bitni z-buffer rulata...
Praktično ves hardware (Voodoo 3, Voodoo 4&5, GeForce, Radeon) podpirata oba načina (tako z kot tudi w).
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Gothic 2 ne dela zaradi novih ATI-jevih driverjevOddelek: Igre | 1131 (996) | nosferatu666 |
» | 30.30 DetenatorjiOddelek: Novice / Grafične kartice | 1968 (1968) | Lee_Nover |
» | Test Kyra IIOddelek: Novice / Nova vsebina | 1906 (1906) | OZZY |
» | Kva praute na Kyro2Oddelek: Zvok in slika | 1622 (1193) | Senitel |