» »

ena meteorološka

ena meteorološka

Uri ::

Na teletekstu pri vremenski napovedi, sem zasledil sledeč stavek:
"Zmerna turbolenca pod FL100.".Ali morda slučajno kdo ve kaj to pomeni?8-O

MI_KO ::

Da imaš pač normalno turbolenco pod višino FL100. FL = flight level, mislim pa da je en flight level 30m oz 100ft.

LoneWolf ::

To so vremenske napovedi za letalce. Napoved enostavno pomeni, da lahko pricakujemo precej nemirno ozracje pod 10.000 ft, merjeno po QNE, kar je zelo v grobem dobre 3 km nadmorske visine. Za sportne letalce v lahkih sportnih letalih, ki jim je ta napoved predvsem namenjena to pomeni, da lahko ta dan pricakujejo precej premetavanja po zraku, ce grejo ta dan letet. Sportni (motorni) letalci gremo redko visje kot 5.000 ft QNH.

Ce koga zanima, kaj je to flight level in ostali sorodni letalsko-visinski pojmi:

Visinomer v letalu deluje na principu merjenja zracnega tlaka, ta pa se v atmosferi spreminja z visino. Ce vemo, za koliko se je spremenil zracni tlak, vemo, za koliko se je spremenila visina - visinomer izmerjeno razliko v zracnem tlaku pretvori v ustrezno spremembo kazalca, ki kaze visino v ft. Tezava z zracnim tlakom je v tem, da se ne spreminja samo z visino, ampak tudi z drugimi vremenskimi pojavi, recimo s temperaturo, prehodom vremenskih front ipd. Visinomer zato vsebuje barometrsko skalo, s katero nastavimo lahko nicelno visino pri dolocenem zracnem tlaku. Glede na to obstajajo tri vrste merjenja visine.

FL100 = 10.000 ft QNE, torej barometerska visina merjena od visine s standardnim tlakom 1013,2 hPa (mbar). Ce letalski visinomer nastavis tako, da je nicelna tocka na 1013,2 hPa, ti instrument kaze QNE visino. QNE se uporablja predvsem pri vecjih komercialnih letalih, ki letijo po flight level na vecjih visinah in na daljse razdalje - ta visina je standardna glede na dolocen standarden zracni tlak in torej kaze v vseh letalih enako, ne glede na vremenske fronte in spreminjajoca se podrocja visokega in zracnega tlaka, cez katere letala letijo ali od koder prihajajo (se pa pri konstantni QNE visini seveda lahko spreminja absolutna nadmorska visina letala, ce se spreminja zracni tlak. Dejansko recimo na cezoceanskem letu na FL300 ne letis ves cas 30.000ft nad morjem, ampak se nadmorska visina letala spreminja glede na spremembe zracnega tlaka. Bistvo QNE je, da je recimo letalo, ki leti na FL310, v vsakem trenutku 1000ft nad teboj, neodvisno od vremena in sprememb zracnega pritiska).

Sportni letalci praviloma uporabljamo QNH, kjer nastavimo visinomer na nicelno tocko po zracnem tlaku, ki tisti trenutek vlada na letaliscu in je preracunan na srednji nivo morja. Ta podatek sporoci kontrola letenja, in s tem visinomer kaze nadmorsko visino, po kateri je izdelana tudi vecina zemljevidov (visine hribov!). Na stezi letalisca torej visinomer kaze nadmorsko visino letalisca. Ce se zracni tlak spremeni oz. je na tocki poleta drugacen kot pri odhodu, kontrola sporoci novo QNH vrednost in pilot ustrezno popravi kalibracijo visinometra.

Obstaja se QFE nacin merjenja visine, kjer se visinomer nastavi na dejansko vrednost zracnega tlaka, ki vlada na letaliscu (visinomer na stezi kaze 0). Tako visinomer kaze dejansko visino nad stezo letalisca. Uporabljajo predvsem jadralni in drugi letalci, ki vzletajo in pristajajo na istem letaliscu.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Barometer in Garmin Vivoactive 3 Music

Oddelek: Pomoč in nasveti
91709 (1495) GupeM
»

Višina vleka/črpanja vode

Oddelek: Loža
215924 (5572) korenje3
»

Katero uro?

Oddelek: Loža
52718 (2144) krho
»

Nova zračna kasta: Microjet

Oddelek: Novice / Ostale najave
295667 (4117) Stepni Volk
»

Ura z baro in višinometrom?

Oddelek: Znanost in tehnologija
152948 (2749) krneki0001

Več podobnih tem