Forum » Znanost in tehnologija » Alternativna uporaba GPUjev
Alternativna uporaba GPUjev
Tic ::
Tema se je začela v naši Folding@Home temi. Za kaj se gre? Bom podal konkreten primer. F@H uporablja naš glavni CPU (Central Processor Unit) za izračunavanje zgibanja proteinov ali v vsakdanjem življenju, česa drugega. Kot vemo, imajo sodobne grafične kartice na sebi zelo močne GPUje (Graphic Processor Unit), ki bi jih mogoče le nekako izkoristili.
Klik!
Klik!
persona civitas ;>
Thomas ::
Zelo, zelo zanimivo! Kakšne pohitritve pa kaj dosegajo?
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Vesoljc ::
@thomas
zakaj se mi zdi, da bo critticall v3 imel opengl podporo?
zakaj se mi zdi, da bo critticall v3 imel opengl podporo?
Abnormal behavior of abnormal brain makes me normal...
Vesoljc ::
"Matrix multiplication run time as a function of matrix size. For a 1500x1500 matrix, the GPU outperforms the CPU by a factor 3.2."
bolj švoh tole kaj?
čist tko, sej je logično, da je zadeva hitra če stane 100 ksit za razliko od 20 ksit vrednega CPU-ja...
bolj švoh tole kaj?
čist tko, sej je logično, da je zadeva hitra če stane 100 ksit za razliko od 20 ksit vrednega CPU-ja...
Abnormal behavior of abnormal brain makes me normal...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Vesoljc ()
Tic ::
Vesoljc: Morem te opozorit, 100k plačaš za razvoj izdelka in ne za materjal. Pa še to, so procesorji za 150 in so grafične za 20k.
persona civitas ;>
Thomas ::
Vsak dodatni computing je hudičevo pomemben. Velja namreč, če dost computinga, dost vsega. Lahko sicer, da bodo CPU požrli GPje. Ampak lahko se zgodi tudi obratno. Mogoče bo treba napisat nekaj še za GPje - ja!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Vesoljc ::
imho, bo cpu zmagu. zakaj? razvoj "grafike" so bo namreč "dokaj hitro" ustavil, ko enkrat dobimo photo rendring (RT raytracing, photon mapping ipd.), zmogljivosti cpu-ja pa bodo še naprej rastle.
do takrat pa še naprej uživajmo v iluzijah današnje "allmost realistic but really faked" grafiki...
današnje in jutrišnje GPU-je pa je treba vsekakor bolj izkoristiti tudi za kaj drugega kot samo pixel plotting...
do takrat pa še naprej uživajmo v iluzijah današnje "allmost realistic but really faked" grafiki...
današnje in jutrišnje GPU-je pa je treba vsekakor bolj izkoristiti tudi za kaj drugega kot samo pixel plotting...
Abnormal behavior of abnormal brain makes me normal...
Tic ::
Sploh pa takrat ko surfamo po internetu in pišemo odgovore na Slo-Tech.
Sedaj je le še uprašanje How-To.
AGP ni problem. Teoretično 2.1Gb/s.
Sedaj je le še uprašanje How-To.
AGP ni problem. Teoretično 2.1Gb/s.
persona civitas ;>
Dr_M ::
AGP ni problem. Teoretično 2.1Gb/s
ja v eno smer 1gb+, v drugo 128mb.
ja v eno smer 1gb+, v drugo 128mb.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
frenk ::
vesoljc: fotorealistične grafike še vsaj 20-30 let ne bo...pomoje sm premal reku
agp res ni problem, ker lahko uporabimo ram na grafični
agp res ni problem, ker lahko uporabimo ram na grafični
Vesoljc ::
frenkie boy:
photo realistic grafika je že danes, edini problem je to, da ni v realnem času (RT).
20-30 let? yeah right!
Če še ne veš, se pripravlja standard (knjižnica kot OpenGL ali OpenML) imenovan OpenRT (open ray tracing) in to v naši bližini (deutchland). Kdaj pridejo prvi RT pospeševalniki? delujoči in sapojemajoči prototipi so že živi. in glej ga zlomka, za delovanje ne potrebujejo GHz DDR-a, ampak kar navadni 133MHz sdram...
vedeti je tudi treba, da je RT zmožen prikazati "photo", bolj je problem kaj je na tej sliki - krogla z 32 trikotniki ali krogla, določena z matematičnimi funkcijami?
photo realistic grafika je že danes, edini problem je to, da ni v realnem času (RT).
20-30 let? yeah right!
Če še ne veš, se pripravlja standard (knjižnica kot OpenGL ali OpenML) imenovan OpenRT (open ray tracing) in to v naši bližini (deutchland). Kdaj pridejo prvi RT pospeševalniki? delujoči in sapojemajoči prototipi so že živi. in glej ga zlomka, za delovanje ne potrebujejo GHz DDR-a, ampak kar navadni 133MHz sdram...
vedeti je tudi treba, da je RT zmožen prikazati "photo", bolj je problem kaj je na tej sliki - krogla z 32 trikotniki ali krogla, določena z matematičnimi funkcijami?
Abnormal behavior of abnormal brain makes me normal...
BigWhale ::
> vedeti je tudi treba, da je RT zmožen prikazati "photo",
> bolj je problem kaj je na tej sliki - krogla z 32
> trikotniki ali krogla, določena z matematičnimi funkcijami?
Dokler bo na sliki krogla sestavljena iz N trikotnikov, ne bo krogla... ;)
Mogoce zelo zelo zelo dober priblizek krogle. :)
> bolj je problem kaj je na tej sliki - krogla z 32
> trikotniki ali krogla, določena z matematičnimi funkcijami?
Dokler bo na sliki krogla sestavljena iz N trikotnikov, ne bo krogla... ;)
Mogoce zelo zelo zelo dober priblizek krogle. :)
njok ::
Ostanimo samo se malo offtopic - whale, katera krogla pa ni samo problizek krogle? :)
Drugace je pa tudi vprasanje, koliko podpore mora CPU dajat GPU-ju, da lahko kaj konkretnega izracuna.
Drugace je pa tudi vprasanje, koliko podpore mora CPU dajat GPU-ju, da lahko kaj konkretnega izracuna.
Thomas ::
Ravno zdaj se matrajo narest okrogel silicijev kristal, ki naj bi bil nova definicija kilograma. To naj bi bila hkrati tudi najbolj okrogla zadeva. Če bi jo povečali na velikost Zemlje, bi bile vzpetine največ kakšen meter velike. Ni ravno, da dol padeš, je kar precej. To bi po drugi strani pomenilo virtualno kroglo narejeno iz milijon trikotnikov. Ni tko mnogo to.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Senitel ::
Zakaj za boga folk gleda na ray tracing kot na čudežno rešitev vseh problemov v grafiki?
Zakaj krogla iz N trikotnikov ni krogla? Ok, ni čisto perfektna matematična krogla ampak lahko z trikotniki dosežeš povsem dovolj dober približek, saj tudi pike na zaslonu niso postavljene na realne koordinate in jih ni neskončno. Elegance of Brute Force (by Kurt Akeley).
Grafične kartice bodo še naprej postajale vse bolj programabilne in vse hitrejše. Postajale bodo čedalje bolj kot CPU-ji in po DX10 se bo kar se novih funkcionalnosti tiče vse skupaj precej upočasnilo (seveda je to precej odvisno tudi od tega kako visoko bo DX10 sploh ciljal) vendar bodo še vedno hitro pridobivale na hitrosti.
S tem se pa GPU-ji lahko začnejo uporabljat tudi za druge zadeve predvsem za stvari, ki so že po svoji naravi vektorske (in CPU-ji so bolj sranje kar se teh stvari tiče; SSE/SSE2/3DNow! ni ravno nevem kaj v primerjavi z tem, kaj lahko delajo grafične kartice že kar nekaj časa... AltiVec je dosti boljša zadeva). Trenutno se že da narediti veliko, kmalu se bo dalo pa še več.
Zakaj krogla iz N trikotnikov ni krogla? Ok, ni čisto perfektna matematična krogla ampak lahko z trikotniki dosežeš povsem dovolj dober približek, saj tudi pike na zaslonu niso postavljene na realne koordinate in jih ni neskončno. Elegance of Brute Force (by Kurt Akeley).
Grafične kartice bodo še naprej postajale vse bolj programabilne in vse hitrejše. Postajale bodo čedalje bolj kot CPU-ji in po DX10 se bo kar se novih funkcionalnosti tiče vse skupaj precej upočasnilo (seveda je to precej odvisno tudi od tega kako visoko bo DX10 sploh ciljal) vendar bodo še vedno hitro pridobivale na hitrosti.
S tem se pa GPU-ji lahko začnejo uporabljat tudi za druge zadeve predvsem za stvari, ki so že po svoji naravi vektorske (in CPU-ji so bolj sranje kar se teh stvari tiče; SSE/SSE2/3DNow! ni ravno nevem kaj v primerjavi z tem, kaj lahko delajo grafične kartice že kar nekaj časa... AltiVec je dosti boljša zadeva). Trenutno se že da narediti veliko, kmalu se bo dalo pa še več.
Vesoljc ::
estimated faktor 36.000x pohitritve?
brute force? kaj drugega pa je ray tracing?
vse te "advanced" metode so nič drugega kot samo optimizirane aproksimacije. kaj pa njihova kompleksnost, implementacija? mačji kašelj
kaj pa cena take zadeve? že danes so high-end kartice čez 100k sit...
me zanima, če bodo cene tudi padle za faktor 36.000
brute force? kaj drugega pa je ray tracing?
vse te "advanced" metode so nič drugega kot samo optimizirane aproksimacije. kaj pa njihova kompleksnost, implementacija? mačji kašelj
kaj pa cena take zadeve? že danes so high-end kartice čez 100k sit...
me zanima, če bodo cene tudi padle za faktor 36.000
Abnormal behavior of abnormal brain makes me normal...
Senitel ::
Nevem sicer kako se tale post veže na moj post ampak:
Ocena za 36000x pohitritev je lepo izpeljana in se točno vidi od kod in zakaj. Tudi se da precej lepo videt koliko časa bo še trajalo do tja. Cene bodo pa ostajale približno enake.
Tudi odgovora na vprašanje zakaj naj bi bil ray tracing neka čudežna rešitev še nisem dobil. Ray tracing je nadomestek običajne rasterizacije (risanja trikotnikov po zaslonu). Ima svoje prednosti (odboji svetlobe delujejo avtomatsko itd.) in svoje slabosti (je rekurziven). Je samo alternativa za risanje pik nič več in nič manj. To ni več tak blazen problem za tradicionalne rendererje. Problem za doseganje foto realistične grafike je shadeing tako pri ray tracerjih, kot pri tradicionalnih rendererjih, ki imajo nekaj prednosti v siliciju zaradi enostavnejšega izrisa pik...
Ocena za 36000x pohitritev je lepo izpeljana in se točno vidi od kod in zakaj. Tudi se da precej lepo videt koliko časa bo še trajalo do tja. Cene bodo pa ostajale približno enake.
Tudi odgovora na vprašanje zakaj naj bi bil ray tracing neka čudežna rešitev še nisem dobil. Ray tracing je nadomestek običajne rasterizacije (risanja trikotnikov po zaslonu). Ima svoje prednosti (odboji svetlobe delujejo avtomatsko itd.) in svoje slabosti (je rekurziven). Je samo alternativa za risanje pik nič več in nič manj. To ni več tak blazen problem za tradicionalne rendererje. Problem za doseganje foto realistične grafike je shadeing tako pri ray tracerjih, kot pri tradicionalnih rendererjih, ki imajo nekaj prednosti v siliciju zaradi enostavnejšega izrisa pik...
Vesoljc ::
s tem, da je RT nadomestek rasterizacije se ne morem strinjat, prej bi rekel, da je obratno.
zakaj se mi zdi RT čudežna rešitev? ker je edina rešitev za realno sliko...
prednosti v siliciju? koliko tranzistorjev že imajo novi GPU-ji? več kot CPU-ji?
zanimiva debata
zdej smo pa že res zabluzili daleč off topic...
kako to, da nas Marjan že zdavnja ni aretiral?
aja, Senitel, predam se...
zakaj se mi zdi RT čudežna rešitev? ker je edina rešitev za realno sliko...
prednosti v siliciju? koliko tranzistorjev že imajo novi GPU-ji? več kot CPU-ji?
zanimiva debata
zdej smo pa že res zabluzili daleč off topic...
kako to, da nas Marjan že zdavnja ni aretiral?
aja, Senitel, predam se...
Abnormal behavior of abnormal brain makes me normal...
Marjan ::
Dokler debata ostaja na tehnološkem nivoju, in se ve - da spada pod "GPU", je ok.
Sicer pa se pridružujem Tic-u.
Sicer pa se pridružujem Tic-u.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Marjan ()
Tic ::
Seveda se gre o alternativah. Ne pa iz česa je sestavljen krog v 1 in 0
Še vedno mi ni nihče povedal, kaj so tehnološke ovire, da tega ne bi bilo mogoce izvesti.
Še vedno mi ni nihče povedal, kaj so tehnološke ovire, da tega ne bi bilo mogoce izvesti.
persona civitas ;>
Tic ::
Uporaba GPUja za računanje ne-grafičnih zadev. Oz ne tistega, kar počnejo sedaj.
persona civitas ;>
Dr_M ::
poglej si strukturo jeder.
za cpuje si lohk tuki pogledas, za gpuje ti bo mogu pa kdo drug dat...
jest se zmeri ne verjamem da bi blo mozno na obsojecih gpujih dela druzga delat. mogoce cez par generacij, ko bodo gpuji popolnoma programobilni.
za cpuje si lohk tuki pogledas, za gpuje ti bo mogu pa kdo drug dat...
jest se zmeri ne verjamem da bi blo mozno na obsojecih gpujih dela druzga delat. mogoce cez par generacij, ko bodo gpuji popolnoma programobilni.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
Vesoljc ::
gpu-ji znajo delat z vektorji. sem spadajo množenja, deljenja, seštevenja itd... zdej je pač na tebi da svoj želje in zamisli spraviš v tako obliko, da jo bo gpu prepoznal kot en vektor (quad float) in z njim počel nekaj kar ti hočeš...
Abnormal behavior of abnormal brain makes me normal...
Thomas ::
Načelno bi se dalo, praktično je pa vprašanje časa. Da rabimo vsaj tisočkrat več CPUja je jasno. Ni jasno samo, kako najlaže do njega priti. Poti čez GP jest ne bi izključil.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Thomas ::
Za katerikoli matematični izračun, moramo pognati nek fizikalni proces. Vedno nam fizikalni proces nekaj izračuna - in - fizikalni proces nam vedno nekaj izračuna. Kako hitro se je izračun zgodil in koliko energije je za to potrošil, je povsem odvisno od fizikalne narave procesa. V procesorju se zgodi (enostaven, delen) izračun v nanosekundi, ker toliko časa fizikalni proces kateri izračun izvede, traja. Za 1+1 se danes porabi toliko energije, kot bi padla drobna kapljica (mm premera) z 10 cm visoko. 100 bilijonkrat preveč.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Tic ::
In za pretvorbo navadnih operacij v vektorje bi potrebovali CPU moč. Kar pa je nesmiselno
persona civitas ;>
Senitel ::
Odvisno kaj folding dela. Lahko so podatki že v vektorski obliki, lahko pa je njihova pretvorba v vektorje povsem trivialna (če imaš 8 števil za seštet v 4 števila je to povsem enostavno). Pa tudi ni nujno, da je vse čisto vektorsko...
P.S.: Glede na pohitritve, ki jih zadeva doživi v SIMD načinu (SSE, 3DNow), so podatki očitno precej "vector friendly".
P.S.: Glede na pohitritve, ki jih zadeva doživi v SIMD načinu (SSE, 3DNow), so podatki očitno precej "vector friendly".
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Senitel ()
Tic ::
Potem čakamo le še enega dovolj veščega zanesnjaka, da bo to napisal nek softver
persona civitas ;>
Vesoljc ::
jah prvi korak je dobit folding kodo...
sem neki na hiter gledu njihov web, pa ni nič videti...
i'll ask again: je koda public?
sem neki na hiter gledu njihov web, pa ni nič videti...
i'll ask again: je koda public?
Abnormal behavior of abnormal brain makes me normal...
morphling1 ::
Nope
http://www2.arnes.si/~mlivak/ Nekaj kar naj bi bila moja domača stran, pa nikoli ne bo :)
OwcA ::
Zanimivo.
Logičen naslednji korak je potem, da kar prevajalnik sam določi kaj bo kako optimiziral (nekaj v smislu današnih vektorskih prevajalnikov) in v kakšnem procesorju bo potekalo izračunavanje česa.
Logičen naslednji korak je potem, da kar prevajalnik sam določi kaj bo kako optimiziral (nekaj v smislu današnih vektorskih prevajalnikov) in v kakšnem procesorju bo potekalo izračunavanje česa.
Otroška radovednost - gonilo napredka.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | ATI Hemlock že novembra? (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Grafične kartice | 9847 (7147) | Machiavelli |
» | PhysX ponovno tudi z ATI grafičnimi karticami (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Grafične kartice | 9690 (7974) | Bergyb |
» | Stanje na trgu grafičnih procesorjevOddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod | 6233 (3868) | Jst |
» | DX 9 vs. DX 10 (strani: 1 2 )Oddelek: Igre | 6825 (5863) | kobilica |
» | Quake3 ter GTA:ViceCity v raytracing tehnologiji?Oddelek: Novice / Grafične kartice | 2108 (2108) | nsignific |