Forum » Elektrotehnika in elektronika » Vezava obtočne črpalke
Vezava obtočne črpalke
CopiumRovte ::
Pozdravljeni.
Sem v hiši, katere lastnik sem komaj nekaj let in sem do sedaj vedno kuril na plin. Imam pa tudi peč na drva. Zadnjič sem jo sprobal, a sem ugotovil da pretočna črpalka ne deluje, tako da so bili radiatorji v pritličju mrzli.
Obtočna črpalka je povezana z enim kablom v vtičnico z drugim pa v en mehanski termostat/stikalo. Tudi če na termostatu nastavil nižjo temperaturo kot je bila v ceveh, se črpalka ni prižgala. Izmeril sem tok po žici, in ni nič vlekla toka.
Potem odprem ohišje črpalke, da vidim kako je to zvezano. Pa se mi zdi tole napačno zvezano. Oba kabla, kabel za priklop v vtičnico in kabel od termostata imata tri žile, faza(rjava), nevtrala(modra) in ozemljitev (rumeno-zelena).
Rjavi kabel iz vira(vtičnica) je povezan v fazo (F), rjavi kabel iz termostata je povezan v nevtralo(N), oba nevtralna kabla sta pa povezana skupaj. To se mi zdi napačno.
Ko odprem ohišje termostata, vidim da je v C(common) connector povezan modri kabel. Torej je ta moder kabel vhodna faza, izhodna faza pa je rjavi kabel (znak 2). Glej spodaj. Imam prav ?
Torej bi morala biti pravilna vezava sledeča:
- rjava (izhodna faza) iz termostata na L priključek na črpalki
- modra iz termostata se poveže na rjavo iz napajalnega kabla
- modra iz napajalnega kabla se poveže v N priključek na črpalki
- ozemljitev tako kot je trenutno, oba kabla skupaj in v ozemljitveni priključek na črpalki.
Imam prav ?
Še slika kako izgleda termostat. Iz njega gre še ena tanka žička v senzor temperature v peči.
Sem v hiši, katere lastnik sem komaj nekaj let in sem do sedaj vedno kuril na plin. Imam pa tudi peč na drva. Zadnjič sem jo sprobal, a sem ugotovil da pretočna črpalka ne deluje, tako da so bili radiatorji v pritličju mrzli.
Obtočna črpalka je povezana z enim kablom v vtičnico z drugim pa v en mehanski termostat/stikalo. Tudi če na termostatu nastavil nižjo temperaturo kot je bila v ceveh, se črpalka ni prižgala. Izmeril sem tok po žici, in ni nič vlekla toka.
Potem odprem ohišje črpalke, da vidim kako je to zvezano. Pa se mi zdi tole napačno zvezano. Oba kabla, kabel za priklop v vtičnico in kabel od termostata imata tri žile, faza(rjava), nevtrala(modra) in ozemljitev (rumeno-zelena).
Rjavi kabel iz vira(vtičnica) je povezan v fazo (F), rjavi kabel iz termostata je povezan v nevtralo(N), oba nevtralna kabla sta pa povezana skupaj. To se mi zdi napačno.
Ko odprem ohišje termostata, vidim da je v C(common) connector povezan modri kabel. Torej je ta moder kabel vhodna faza, izhodna faza pa je rjavi kabel (znak 2). Glej spodaj. Imam prav ?
Torej bi morala biti pravilna vezava sledeča:
- rjava (izhodna faza) iz termostata na L priključek na črpalki
- modra iz termostata se poveže na rjavo iz napajalnega kabla
- modra iz napajalnega kabla se poveže v N priključek na črpalki
- ozemljitev tako kot je trenutno, oba kabla skupaj in v ozemljitveni priključek na črpalki.
Imam prav ?
Še slika kako izgleda termostat. Iz njega gre še ena tanka žička v senzor temperature v peči.
CopiumRovte ::
fikus_ ::
Najprej barve kablov.
RU-ZE ozemljitev
Modra je ničla
Rjava, črna, siva so pa faze.
Lahko je kaj drugače , ce so (pra)stari kabli.
Na termostatu je uporabljena bližnjica, za bolj prav barvo bi uporabil termoskrčljivo cev, da bi prekril modro.
Na črpalki pa imaš oznake
L faza rjava
N ničla modra
In znak za ozemljitev RU-ZE
RU-ZE ozemljitev
Modra je ničla
Rjava, črna, siva so pa faze.
Lahko je kaj drugače , ce so (pra)stari kabli.
Na termostatu je uporabljena bližnjica, za bolj prav barvo bi uporabil termoskrčljivo cev, da bi prekril modro.
Na črpalki pa imaš oznake
L faza rjava
N ničla modra
In znak za ozemljitev RU-ZE
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
feryz ::
Ne matraj se, je delalo sto let s takimi barvami. In bi moralo še nadaljnjih 100.
Lahko pa vse podre in vpraša čet, kako sestaviti nazaj. Tudi to je ena rešitev.
Če si že pri barvah...
V tastari bajti imam jaz povečini vse žice tipa črna - črna - rumeno zelena.
Seveda sem naivno mislil, da je rumena zemlja. Dokler me ni parkrat fajn klofnilo.
Potem sem ugotovil, da so včasih, v pomanjkanju barv, na rumeno fazo pripeli. Da si že od daleč videl, katere ne smeš šlatati.
Lahko pa vse podre in vpraša čet, kako sestaviti nazaj. Tudi to je ena rešitev.
Če si že pri barvah...
V tastari bajti imam jaz povečini vse žice tipa črna - črna - rumeno zelena.
Seveda sem naivno mislil, da je rumena zemlja. Dokler me ni parkrat fajn klofnilo.
Potem sem ugotovil, da so včasih, v pomanjkanju barv, na rumeno fazo pripeli. Da si že od daleč videl, katere ne smeš šlatati.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: feryz ()
CopiumRovte ::
Najprej barve kablov.
RU-ZE ozemljitev
Modra je ničla
Rjava, črna, siva so pa faze.
Lahko je kaj drugače , ce so (pra)stari kabli.
Na termostatu je uporabljena bližnjica, za bolj prav barvo bi uporabil termoskrčljivo cev, da bi prekril modro.
Na črpalki pa imaš oznake
L faza rjava
N ničla modra
In znak za ozemljitev RU-ZE
To mi je vse jasno. Sprašujem samo, če je pravilno zvezano.
Če je prej delovalo, ne vem, ker je že umrli gospod pred mano ni uporabljal kakih 10+ let. Lahko da je. V bistvu me bega samo ena stvar, kera je vhodna pa izhodna faza na termostatu. Verjetno to lahko pomerim z voltmetrom, sam se bojim elektrike oziroma imam preveč spoštovanja do nje. Sem bil vajen bolj kake 5V zadeve šraufat
Sem tudi tolkel po črpalki kot je svetoval feryz, pa se ne premakne.
Probam jo še ročno obrnit. Gre za črpalko Grundfos, rdečo. Pač standard. A se mi splača kupit neko moderno za slabit 300 eur ?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: CopiumRovte ()
tony1 ::
Za tak denar nikakor ne. Raje celo peč odpelji na dinos...
Aja, najprej jo odpri, in poglej, da nima že plastičnega rotorja, ki je odstopil od osi. Če je rotor pumpe še kovinski, nato tistim velikim vijakom spredaj pumpo tudi odzračiš.
Aja, najprej jo odpri, in poglej, da nima že plastičnega rotorja, ki je odstopil od osi. Če je rotor pumpe še kovinski, nato tistim velikim vijakom spredaj pumpo tudi odzračiš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: tony1 ()
CopiumRovte ::
Za tak denar nikakor ne. Raje celo peč odpelji na dinos...
Aja, najprej jo odpri, in poglej, da nima že plastičnega rotorja, ki je odstopil od osi. Če je rotor pumpe še kovinski, nato tistim velikim vijakom spredaj pumpo tudi odzračiš.
Peč je kar kvalitetna, neke butične izdelave. Takih dans ne delajo več baje.
CopiumRovte ::
Imam kakih 30 kubikov drv ki mi jih je pustil gospod, moram to skurit predno lahko odpeljem peč za staro železo.
Pa fajn mi je ta toplota od drv. Mogoče se bom kasneje odločil za moderno peč na drva z zalogovnikom tople vode.
Pa fajn mi je ta toplota od drv. Mogoče se bom kasneje odločil za moderno peč na drva z zalogovnikom tople vode.
tony1 ::
Bog ne daj, da enkrat pogruntaš, koliko skurjenega azbesta je samo v vratih peči, ki jih odpreš vsakič, ko naložiš v peč...
Tudi drva lahko prodaš.
Tudi drva lahko prodaš.
Barbarpapa2 ::
Pozdrav.
Za črpalko lahko ugotoviš, ali je dobra tako, da jo zvežeš direktno na kabel s vtikačem in ga vtakneš v vtičnico. Če je OK, bi se morala zavrtet... Kaj pa je s termostatom, meni zgleda kot termostat, ki se na dvižni vod (cev) centralne pritrdi, na to sklepam iz oblike in predsvem temperatur, ki so napisane na gumbu za nastavitev...
... da vas ne bo zeblo, pubeci...
Jože
Za črpalko lahko ugotoviš, ali je dobra tako, da jo zvežeš direktno na kabel s vtikačem in ga vtakneš v vtičnico. Če je OK, bi se morala zavrtet... Kaj pa je s termostatom, meni zgleda kot termostat, ki se na dvižni vod (cev) centralne pritrdi, na to sklepam iz oblike in predsvem temperatur, ki so napisane na gumbu za nastavitev...
... da vas ne bo zeblo, pubeci...
Jože
d4vid ::
Poskusi res najprej direktno vezavo, brez termostata. Iz vtikača direktno na črpalko.
Main PC: HP Z240 | i5-7400 | 32 GB ram
Homelab: HP DL380g9 | Xeon E5-2680 | 192 GB ram
Homelab: HP DL380g9 | Xeon E5-2680 | 192 GB ram
RobertMavric ::
Če je prej delovalo ne tikaj vezave - je pač uporabil kable, ki so bili pri roki.
Na črpalki imaš zadaj čep, ki ga odviješ s kovancem in pod njim je os črpalke, ki je zastala. tega malo zavrti z primernim izvijačem in bi moralo biti OK. Pa krpo imej pripravljeno, ker bo izteklo malo vode ;)
Termostat pa nastavi malo čez 60*C
Na črpalki imaš zadaj čep, ki ga odviješ s kovancem in pod njim je os črpalke, ki je zastala. tega malo zavrti z primernim izvijačem in bi moralo biti OK. Pa krpo imej pripravljeno, ker bo izteklo malo vode ;)
Termostat pa nastavi malo čez 60*C
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: RobertMavric ()
fikus_ ::
Termostat je naležni termostat, pritrdi se tako da hrbtna stran nalega na cev dviznega voda.
RU-ZE mora biti na označenem vijaku, ostali dve je vseeno, ker samo vklaplja in izkaplja fazo do črpalke.
Ima pa termostat moznost vezanja NO(normal open)in NC(normal closed), zato na eni strani dva kontakta. Preveri z multimetrom.
Termostat testiraš tako, da vrtiš gumb in se mora slisati klik, ko vklopi/izklopi pri neki temperaturi.
RU-ZE mora biti na označenem vijaku, ostali dve je vseeno, ker samo vklaplja in izkaplja fazo do črpalke.
Ima pa termostat moznost vezanja NO(normal open)in NC(normal closed), zato na eni strani dva kontakta. Preveri z multimetrom.
Termostat testiraš tako, da vrtiš gumb in se mora slisati klik, ko vklopi/izklopi pri neki temperaturi.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: fikus_ ()
DamijanD ::
RobertMavric je izjavil:
Termostat pa nastavi malo čez 60*C
A ni point tega termostata v tem, da črpalka ne goni hladne vode? Torej bi pričakoval bolj nastavitev okrog 30°C
MadMax ::
... bi pričakoval bolj nastavitev okrog 30°C
Ob takem razmišljanju ne pozabi pričakovati tudi kondenz v kurišču (in s tem hitro "staranje" peči...).
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
fikus_ ::
... bi pričakoval bolj nastavitev okrog 30°C
Ob takem razmišljanju ne pozabi pričakovati tudi kondenz v kurišču (in s tem hitro "staranje" peči...).
Prejšnja peč na drva je tako delovala s termostatom na 30°C celih 25+let. Menjal iz preventive, za karton piva dal znancu, kateremu dela zadnjih 4 ali 5 let.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
d4vid ::
Point je, da porineš vročo vodo naprej. Torej je dobro, če rineš naprej nad 60 stopinj.
Plinsko peč potem lahko vežeš na hišni termostat, da se vklaplja, ko temperatura v hiši pade pod določeno.
Na drva pa je brez zalogovnika to težko, zato je naležni termostat edina regulacija.
Če te skrbijo izgube zaradi previsoke temperature, je potem pred črpalko bolj pametno dat termostatski mešalni ventil, ki pač spusti v radiatorje manjšo temperaturo, peč pa vseeno ne kondenzira.
So pa to neke brezvezne investicije, če misli peč vržt ven, ko skuri drva.
Za naprej, iz izkušenj v starejši neizolirani hiši, če boš dal novejšo peč in zalogovnik, ne plačuj norih cen vremenskih regulatorjev, ker te vse skupaj pride hitro blizu jurja. Bolje nek pameten termostat (ala nest), pri peči pa diferenčni termostat, ki regulira polnjenje zalogovnika iz peči.
Jaz mam ravno težavo s seltronovim vremenskim regulatorjem. Vedno, ko zmanjka elektrike, izgubi spomin, nastavitev pa malo morje, preden dela spet tako kot želim... menda ima neko cr2032 baterijo, pa je očitno prazna.
@fikus, zakaj bi praktično mrzlo vodo rinil po sistemu, nastavljen na 30° je praktično enako kot če bi mel direktno vezano pumpo...
Plinsko peč potem lahko vežeš na hišni termostat, da se vklaplja, ko temperatura v hiši pade pod določeno.
Na drva pa je brez zalogovnika to težko, zato je naležni termostat edina regulacija.
Če te skrbijo izgube zaradi previsoke temperature, je potem pred črpalko bolj pametno dat termostatski mešalni ventil, ki pač spusti v radiatorje manjšo temperaturo, peč pa vseeno ne kondenzira.
So pa to neke brezvezne investicije, če misli peč vržt ven, ko skuri drva.
Za naprej, iz izkušenj v starejši neizolirani hiši, če boš dal novejšo peč in zalogovnik, ne plačuj norih cen vremenskih regulatorjev, ker te vse skupaj pride hitro blizu jurja. Bolje nek pameten termostat (ala nest), pri peči pa diferenčni termostat, ki regulira polnjenje zalogovnika iz peči.
Jaz mam ravno težavo s seltronovim vremenskim regulatorjem. Vedno, ko zmanjka elektrike, izgubi spomin, nastavitev pa malo morje, preden dela spet tako kot želim... menda ima neko cr2032 baterijo, pa je očitno prazna.
@fikus, zakaj bi praktično mrzlo vodo rinil po sistemu, nastavljen na 30° je praktično enako kot če bi mel direktno vezano pumpo...
Main PC: HP Z240 | i5-7400 | 32 GB ram
Homelab: HP DL380g9 | Xeon E5-2680 | 192 GB ram
Homelab: HP DL380g9 | Xeon E5-2680 | 192 GB ram
Zgodovina sprememb…
- spremenil: d4vid ()
fikus_ ::
Tako je bilo narejeno (30+ let nazaj) in 30°C je še vedno več. kot pa temp. prostorov npr. 20-24°C.
Avtor teme je "podedoval" neko stanje, če deluje, se pusti pri miru, za nadgradnjo na sedanje čase bo pa potrebno kompletna nova kotlovnica, TČ,.... za kar se bo pač odločil.
Avtor teme je "podedoval" neko stanje, če deluje, se pusti pri miru, za nadgradnjo na sedanje čase bo pa potrebno kompletna nova kotlovnica, TČ,.... za kar se bo pač odločil.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
Vredno ogleda ...
| Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
|---|---|---|---|
| Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
| » | Priklop novega termostataOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 1532 (1041) | fikus_ |
| » | Pravilna uporaba peči na kurilno olje (CTC 950)Oddelek: Loža | 4863 (4437) | rofl_1 |
| » | Menjava termostataOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 1215 (1108) | janezvalva |
| » | Termometer za centralno peč na drva..?Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 6925 (4954) | feryz |
| » | ogrevanje hiše s termostatskimi ventiliOddelek: Loža | 22375 (14220) | vinetu |


