Forum » Na cesti » Obvezna oprema za gorska kolesa na cesti
Obvezna oprema za gorska kolesa na cesti

Sindrom ::
Pozdravljeni,
Malo se lovim pri nekaterih kolesarskih zadevah. Razmišljam o nakupu novega gorskega kolesa, ki bi ga vozil po hribih in ravno tako po asfaltiranih cestah (ker se pač morem do hribov najprej pripeljati). Ker bom v tem primeru udeleženec v cestnem prometu, me zanima kako je z obvezno opremo kar se tiče specifično gorskih koles. Po raznih spletnih straneh (policija, amzs, zavarovalnice, itd.) piše, da mora kolo (ne kolesar) imeti naslednjo obvezno opremo:
- Prednjo luč z belo svetlobo
- Zadnjo pozicijsko luč z rdečo svetlobo
- Beli odsevnik spredaj
- Rdeči odsevnik zadaj (mačje oko)
- Oranžne oz. rumene kresničke na obeh kolesih (bočni odsevniki)
- Rumeni odsevniki v pedalih
- Urejeno sprednjo in zadnjo zavoro
- Zvonec
To piše splošno za kolesa, nikjer pa ne omenjajo vrste koles. Ko gledam po spletnih trgovinah, vidim, da večina gorskih koles te opreme (z izjemo zavor) sploh nima vgrajene serijsko, zato jo bo verjetno treba dokupiti. Težavo pa vidim pri nameščanju zadnje opreme (pozicijsko luč + odsevnik), saj gorska kolesa ponavadi nimajo zadnjih blatnikov ali prtljažnikov, kjer bi stvari lahko pritrdil. Ne samo, da jih nimajo serijsko, ampak jih znamke za svoje modele sploh ne proizvajajo, ker to pač očitno ni moderno (kolikor berem po spletu). Če bi pa že kupoval opremo drugih proizvajalcev, je pa zopet vprašanje, če bo zadeva pasala skupaj oz. če jo je na kolo sploh možno pritrditi, saj veliko gorskih koles (sploh karbonskih) na zadnjem delu nima ustreznih elementov oz. lukenj za pritrditev dodatne opreme (mounting points). Težava pa je tudi pri nameščanju na steblo sedeža npr. če uporabljate dropper post oz. avtomatsko prilagodljivo višino sedeža. Direktno na sedež pa je zadaj ponavadi nameščena torbica z orodjem za kolo, ki je v napoto.
Kako imate to urejeno ostali?
Malo se lovim pri nekaterih kolesarskih zadevah. Razmišljam o nakupu novega gorskega kolesa, ki bi ga vozil po hribih in ravno tako po asfaltiranih cestah (ker se pač morem do hribov najprej pripeljati). Ker bom v tem primeru udeleženec v cestnem prometu, me zanima kako je z obvezno opremo kar se tiče specifično gorskih koles. Po raznih spletnih straneh (policija, amzs, zavarovalnice, itd.) piše, da mora kolo (ne kolesar) imeti naslednjo obvezno opremo:
- Prednjo luč z belo svetlobo
- Zadnjo pozicijsko luč z rdečo svetlobo
- Beli odsevnik spredaj
- Rdeči odsevnik zadaj (mačje oko)
- Oranžne oz. rumene kresničke na obeh kolesih (bočni odsevniki)
- Rumeni odsevniki v pedalih
- Urejeno sprednjo in zadnjo zavoro
- Zvonec
To piše splošno za kolesa, nikjer pa ne omenjajo vrste koles. Ko gledam po spletnih trgovinah, vidim, da večina gorskih koles te opreme (z izjemo zavor) sploh nima vgrajene serijsko, zato jo bo verjetno treba dokupiti. Težavo pa vidim pri nameščanju zadnje opreme (pozicijsko luč + odsevnik), saj gorska kolesa ponavadi nimajo zadnjih blatnikov ali prtljažnikov, kjer bi stvari lahko pritrdil. Ne samo, da jih nimajo serijsko, ampak jih znamke za svoje modele sploh ne proizvajajo, ker to pač očitno ni moderno (kolikor berem po spletu). Če bi pa že kupoval opremo drugih proizvajalcev, je pa zopet vprašanje, če bo zadeva pasala skupaj oz. če jo je na kolo sploh možno pritrditi, saj veliko gorskih koles (sploh karbonskih) na zadnjem delu nima ustreznih elementov oz. lukenj za pritrditev dodatne opreme (mounting points). Težava pa je tudi pri nameščanju na steblo sedeža npr. če uporabljate dropper post oz. avtomatsko prilagodljivo višino sedeža. Direktno na sedež pa je zadaj ponavadi nameščena torbica z orodjem za kolo, ki je v napoto.
Kako imate to urejeno ostali?
"If privacy is outlawed, only outlaws will have privacy." - Phil Zimmerman
- spremenil: Sindrom ()

enavlaka ::
Set orodja za krpanje gum in rezervna pnevmatika (notranji šlavf) in pumpica.
Multifunkcijsko orodje za bicikel. Ima torx, imbus in nekaj pritiklin za nastavit najnujnejše.
Rezervna luč spredaj ali ekstra baterije. Vse gre v nahrbtnik.
Če nimaš prostora si montiraš ekstra bidon in notri spraviš te drobnarije.
Če greš v divjino rabiš še nože, vžigalnik in nekaj obližev. Mylar pregrinjalo te tudi ne terja na teži in ga je dobro imeti s sabo.
Multifunkcijsko orodje za bicikel. Ima torx, imbus in nekaj pritiklin za nastavit najnujnejše.
Rezervna luč spredaj ali ekstra baterije. Vse gre v nahrbtnik.
Če nimaš prostora si montiraš ekstra bidon in notri spraviš te drobnarije.
Če greš v divjino rabiš še nože, vžigalnik in nekaj obližev. Mylar pregrinjalo te tudi ne terja na teži in ga je dobro imeti s sabo.

predi ::
Tudi gorsko kolo je še vedno kolo. Če je udeleženo v cestnem prometu, potrebuje vse, kar si navedel, OP. V praksi še sicer nikoli nisem doživel, da bi to kdo tudi dejansko preverjal. Zdaj, v mraku zjutraj in zvečer, srečaš kar dosti nindž.
Sam v prometu vozim FE (fully equipped) gravel, ki ima večino potrebnega že serijsko, pa sem vseeno moral dokupiti par reči.
Športna kolesa so namenjena športnemu udejstvovanju. Po N + 1 teoriji potrebuješ še eno kolo, ki je primernejše za namen, ki si ga opisal.
Sam v prometu vozim FE (fully equipped) gravel, ki ima večino potrebnega že serijsko, pa sem vseeno moral dokupiti par reči.
Športna kolesa so namenjena športnemu udejstvovanju. Po N + 1 teoriji potrebuješ še eno kolo, ki je primernejše za namen, ki si ga opisal.

swift ::

fikus_ ::
Sindrom, tisti seznam velja tudi za gorsko kolo.
Če imaš ok luči , ti policaj ne bo težil. Teh luči je pa milijon na izbiro.
Če imaš ok luči , ti policaj ne bo težil. Teh luči je pa milijon na izbiro.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

MadMax ::
.../delete
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MadMax ()

Legon ::
Pise, da je treba za vozit avto imet izpit. Ampak kaj pa ce imam zeleno fiat pando, a ga potem tudi rabim? Kaj pa za sivo Toyoto Corollo? A pa ce ima rjavo prevleko za sedeze rabim drugacen izpit ko ce ima crne?... /facepalm.

Sindrom ::
Po N + 1 teoriji potrebuješ še eno kolo, ki je primernejše za namen, ki si ga opisal.Kaj potem naj uporabljam dve kolesi hkrati? Gorskega si nadenem na hrbet in se usedem na cestnega ter po cesti odpeljem do hribov. Ko pa prispem, pa zamenjam in si na hrbet nadenem cestnega, z gorskim pa se odpeljem naprej po hribih? Zato pač iščem enega, ki ga bom uporabljal povsod, kamor nameravam potovati. Gorskega pač, ker se bom vozil tudi po hribih oz. off-road, se pravi, asfalt, makadam, travniki, kamenje, gozdovi, blatne poti, itd. Vse to v orientaciji ravno, klanec in dolina.
Če imaš ok luči , ti policaj ne bo težil. Teh luči je pa milijon na izbiro.
Da, samo kam jo namontirati pri gorskem kolesu?
Ali mora biti nujno na kolesu ali je dovolj, če jo imam na zadnjem delu čelade?
Govorim o zadnji pozicijski rdeči luči.
"If privacy is outlawed, only outlaws will have privacy." - Phil Zimmerman

bm1973 ::
Resno no?
Če resno gorsko kolesariš, s takim kolesom potem ne greš na pir.
Sam imam gor tiste male lučke, spredaj in zadaj, plus eno konkretno spredaj, ker se večinoma vozim ponoči.
Ampak ne po cestah, ker našim šoferjem ne zaupam...
Če resno gorsko kolesariš, s takim kolesom potem ne greš na pir.
Sam imam gor tiste male lučke, spredaj in zadaj, plus eno konkretno spredaj, ker se večinoma vozim ponoči.
Ampak ne po cestah, ker našim šoferjem ne zaupam...

Furbo ::
A ne moreš dati zadnjo luč, odsevnik pod sedež?
Druge stvari se mi pa ne zdijo problem.
Druge stvari se mi pa ne zdijo problem.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

Ales78 ::
Kako imate to urejeno ostali?
Nimamo. Vsak dodaten del, ki ga imaš na biciklu ima lastnost, da začne sčasoma rožljati, zato tega nočeš. Edina zadeva, ki jo imam je najbolj minimalističen zvonček, da se pešci umaknejo.
Nekaj takega, ampak od kitajcev, za $2.
Imam sicer naglavno luč v ruzaku, ampak je ne uporabljam, ker se ne vozim ponoči, je bolj za vsak slučaj. Za mestno vožnjo imam drugo kolo, za drobiž, ker ne mislim izpostavljati 3 jurje vrednega kolesa tatovom. Razen tega, bi me bilo sram z njim vozit po mestu, ker vsi vemo, kdo to počne.
Kar pa imam je komplet orodja (a la švicarski nož samo iz dveh polovic in z orodjem za izbijanje štifta na ketni), rezervno zračnico, mini pumpo, ščitnike, rokavice, fullface čelado, ki je razen ob spustu, pripeta na nahrbtnik. 2x frutabelo in camelbag (za katere si me zdaj spomnil, da moram preverit rok trajanja :D). To je pa počasi že vse.
() spada k frutabelam :D
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our
people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of
men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner of earth.
people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of
men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner of earth.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Ales78 ()

Ales78 ::
Vsak dodaten del, ki ga imaš na biciklu ima lastnost, da začne sčasoma rožljati, zato tega nočeš.
Aja pa še en razlog, čudno se sliši, da najprej plačaš za lahko kolo, potem pa dodaš 10kg opreme.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our
people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of
men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner of earth.
people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of
men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner of earth.

predi ::
Po N + 1 teoriji potrebuješ še eno kolo, ki je primernejše za namen, ki si ga opisal.Kaj potem naj uporabljam dve kolesi hkrati? Gorskega si nadenem na hrbet in se usedem na cestnega ter po cesti odpeljem do hribov. Ko pa prispem, pa zamenjam in si na hrbet nadenem cestnega, z gorskim pa se odpeljem naprej po hribih? Zato pač iščem enega, ki ga bom uporabljal povsod, kamor nameravam potovati. Gorskega pač, ker se bom vozil tudi po hribih oz. off-road, se pravi, asfalt, makadam, travniki, kamenje, gozdovi, blatne poti, itd. Vse to v orientaciji ravno, klanec in dolina.
Podcenjuješ N + 1, pa se ti je maščevalo.. \s

Ales78 ::
Zato pač iščem enega, ki ga bom uporabljal povsod, kamor nameravam potovati.
Glej predvsem na to, da bodo imele gume na sredi gladek pas. Ko greš po cesti, jih imaš napumpane, ko greš off road jih malo spustiš, da relief s strani zagrabi podlago.
Z obvezno opremo pa ne izgubljaj časa, v 30 letih me še nihče ni ustavil.
U pa še en del obvezne opreme, poleg zračnice še set flik. Se mi je že zgodilo, da sem 2x počil gumo (sicer tubeless ampak rezerva rezerva je pa rezerva).
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our
people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of
men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner of earth.
people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of
men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner of earth.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Ales78 ()

toro69 ::
OP me spominja ne enega modela pred časom ;)
FULL OPTION, MAXIMUM SAFETY
Screenshot_20230909-072303.png
Screenshot_20230909-072244.png
Screenshot_20230909-072309.png
Screenshot_20230909-072315.png
Screenshot_20230909-072323.png
Screenshot_20230909-072328.png
Screenshot_20230909-072335.png
Screenshot_20230909-072341.png
Screenshot_20230909-072358.png
Screenshot_20230909-072348.png
FULL OPTION, MAXIMUM SAFETY
Screenshot_20230909-072303.png
Screenshot_20230909-072244.png
Screenshot_20230909-072309.png
Screenshot_20230909-072315.png
Screenshot_20230909-072323.png
Screenshot_20230909-072328.png
Screenshot_20230909-072335.png
Screenshot_20230909-072341.png
Screenshot_20230909-072358.png
Screenshot_20230909-072348.png

Ales78 ::
OP me spominja ne enega modela pred časom ;)
Lol, hvala, me ga je veselilo spoznati :D Pa čisti fail, niti vzvratnih ogledal nima, da niti ne omenjam U locka :D Že vidim, kako letijo dodatki na vse strani preko Krvavic, zato ima verjetno 3 števce, če mu dva odpadeta :D
In ne razumem prav dobro, kaj je hotel s tisto piksno doseči, kaj, dofilava zrak v amortizerje? Ali je samo pena za rezervo?
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our
people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of
men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner of earth.
people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of
men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner of earth.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Ales78 ()

NekdoPach ::
Resno, EDINA oprema, ki jo policaji preverjajo, je luči, in to samo v mraku/ponoči: brez tega lahko dobiš kazen. Za drugo jim dol visi, tudi čelade ne rabiš. Kaj je pa "priporočena" oprema, je pa drugo.
OP, če imaš težave z montažo luči si oglej slikovno gradivo zgoraj.
OP, če imaš težave z montažo luči si oglej slikovno gradivo zgoraj.

Sindrom ::
Z obvezno opremo pa ne izgubljaj časa, v 30 letih me še nihče ni ustavil.
Jaz sem pa že pihal v nedeljo ob deseti uri zvečer, ker mi je na starem kolesu ravno takrat crknila baterija za luč.
FULL OPTION, MAXIMUM SAFETY
To, ja! Edino blatniki so narobe nameščeni. Spredaj se ponavadi dajo pod tisti mostiček na vilicah, ne pa pod balanco. Zadnji pa bi morali biti bližje kolesu. Pravilno bi sicer bilo, da so pritrjeni na okvir ob kolesu, ne na sedež.
"If privacy is outlawed, only outlaws will have privacy." - Phil Zimmerman

blabla3 ::
Resno, EDINA oprema, ki jo policaji preverjajo, je luči, in to samo v mraku/ponoči: brez tega lahko dobiš kazen. Za drugo jim dol visi, tudi čelade ne rabiš. Kaj je pa "priporočena" oprema, je pa drugo.
OP, če imaš težave z montažo luči si oglej slikovno gradivo zgoraj.
Če ne bi bilo tega posta in ostalih zadnjih 5, bi si mislil da so šli že vsi ljudje full retard, še najbolj pa OP ter Legon je s svojim postom samo še enkrat dokazal to.
Kakšna oprema za kolo (podnevi) neki. Je kdo že videl kakega specialkarja, ki ima od opreme kaj več kot števec ter nosilec bidona in bidon? Če moraš nujno na pot pozno zvečer, recimo jaz sem vprašal kar ChatGPT kdaj bo tisti dan padla noč in je potem res ravno tisti čas, za 5min sem moral biti nazaj in nisem rabil nobene luči, tudi me niso zaprli policaji v ječo tisti dan. Mislim, kakšne imate eni, da se tako bojite lastne sence.
Da bi šel pa rekreativno namensko kolesariti ponoči je pa tudi en navaden samomor, pa imaš lahko 10 luči. Kaj ti to pomaga, če te še podnevi prehitevajo na pol metra bočne razdalje?
Vam bi dal lahko kdo v zakon, da morate vsak dan ob 8:00 narediti 20 poskokov in bi jih šli res delati, take neumne ovce ste.
Zavore in čelada, to pa rabiš. Zdaj ali je nujno po zakonu mene v nasprotju z Legonom sploh niti malo ne zanima, ker na koncu je važno samo, da ti preživiš vožnjo. Zavore skoraj 100% so obvezne. Niti nima veze če so ali ne, kaj se boš ustavljal Flintstones style? Čelada bi rekel, da je samo priporočena. Ampak bi rad videl človeka, ki upa iti dlje kot do prve trgovine 500 m, pa še to z največ 10 km/h. Po mojem opazovanju so pri tem še najbolj pogumni otroci, pa že pri teh vidim pri nekaterih tudi full face čelade za vožnjo po mestu, kar se mi sploh ne zdi slaba ideja.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: blabla3 ()

blabla3 ::
Kakšna rumeno fluorescentna oblačila za podnevi, prav, ampak tudi to ne bo naredilo neke razlike. Ker glavni problem na cesti so avtomobilisti in pri njih sploh ni problem, da te ne bi videli (mogoče če si povsem v črnem), ampak da ne znajo voziti. Jaz ko vidim pešca ali kolesarja na cesti brez pločnika/kolesarske, zmanjšam hitrost (ene 2/3 omejitve) in ga obvozim na široko, ene 2m+. Veliko jih gre pa kar s polnim plinom pol metra od tebe, najprej bi morali vsem tem pobrati izpite.
Kdor je v prometu tudi v vlogi pešca in kolesarja, bi skoraj moral voziti tako kot sem opisal. Problem so verjetno samo tisti, ki ne znajo 100 m od doma peš.
Kdor je v prometu tudi v vlogi pešca in kolesarja, bi skoraj moral voziti tako kot sem opisal. Problem so verjetno samo tisti, ki ne znajo 100 m od doma peš.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: blabla3 ()

Glugy ::
Mogoče kakšen mojster k službeno kolesa rihta kej o tem več ve? Pa sigurno se mora dat neki nardit no. Da pr top gorskem kolesu ne morš imet niti tistga minimuma kot so luči ipd je kr mal žalostno. Se pa zvrta kakšno dodatno luknjo pa pritrdi? Kako morajo prodajat kolesa ki sploh ne ustrezajo varnostnim predpisom. Res žalost.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Katero kolo (strani: 1 2 3 4 … 110 111 112 113 )Oddelek: Šport | 961572 (1203) | atlet |
» | "zadnje meglenke" na kolesihOddelek: Loža | 4185 (2963) | martincek1 |
» | Kolo za celoleten commuting (strani: 1 2 )Oddelek: Šport | 10542 (8952) | carota |